Hakutulokset

  1. Gwenhwyfar

    Akillesjänne vaivat

    No ei sulle oikein kukaan tämän paremmin voi vastata, kun ei tiedä mistä on kyse. Mene jalkaterapeutille tai lääkärille, niin saat oikeasti apua.
  2. Gwenhwyfar

    Akillesjänne vaivat

    Akillesjännevaivat voivat johtua monesta syystä, yhtenä esimerkkinä lyhentyneet ja kireät pohjelihakset, jotka kiristävät akillesjännettä ja aiheuttavat rasitusta jänteen kiinnityskohtaan. Alueelle syntyy mikrovaurioita ja mahdollisesti myös tulehdusta. Mutta vaivat voivat johtua useista...
  3. Gwenhwyfar

    Kesäkuntoon kotitreenillä! Huhtikuun startti!

    Tänään vasta sain aikaseksi kolmannen shredin, mutta pääsiäisenä kävelin la, su ja ma neljän kilsan lenkin vähän alle tunnissa, eli noin 5 km/h vauhdilla. Ja tietty kyykyt. Menin sekaisin laskuista, enkä muistanut montako piti tehdä (90 vai 95) joten pyöristin sataan. Eilen tein siis jo 110...
  4. Gwenhwyfar

    Kesäkuntoon kotitreenillä! Huhtikuun startti!

    Mua ihmetyttää lähinnä se, miten nopeesti puol tuntia menee. Joinain hetkinä tuntuu, että ne haarahypyt ja punnerrukset kestää ikuisuuden, mutta sit sitä kuitenkin ihan hämmästyy, että nytkö jo loppuvenytykset! Saas nähdä miten tänään hiki irtoo, kun eilen oli taukoa ja tänään tosi pitkä...
  5. Gwenhwyfar

    Kesäkuntoon kotitreenillä! Huhtikuun startti!

    Tänään pidin lepopäivän shredistä, lihakset on niin kipeenä, mutta kävin sen sijaan reippaalla puolen tunnin kävelylenkillä ja tein kyykyt 60 kpl. Millain te syötte kun näitä jumppahaasteita teette? Ihan normaalisti, vai jonkun ohjeen mukaan (jutta, karppaus, 5:2 tms)?
  6. Gwenhwyfar

    Kesäkuntoon kotitreenillä! Huhtikuun startti!

    Kyykkyhaasteen kolmas päivä ja 50 sain tehtyä. Aika hurjaa että vielä toissapäivänä 40 oli ehdoton maksimi, jotka reidet tutisten sain tiristettyä, ja nyt jo kymmenen enemmän :O
  7. Gwenhwyfar

    Kesäkuntoon kotitreenillä! Huhtikuun startti!

    Huhhuh. Rapakuntoinen, parikytä kiloa ylipainoinen kuolemaa tekevä valas täältä sohvan uumenista, moro! Tein just ensimmäisen treenin shredistä, ja huhhei. Mutta selvisin hengissä! Ellen nyt sit kuukahda tähän sohvalle... Kaikkia punnerruksia en saanut tehtyä, kädet ovat aiva äärettömän huonossa...
  8. Gwenhwyfar

    Mistä paras apu kipeseen varpaaseen, jossa sisään kasvanut kynsi?

    Jalkojenhoitajalle tai jalkaterapeutille pikimmiten. Kynnen kavennusleikkaus on aika radikaali toimenpide, eikä suinkaan aina onnistu. Toki joskus paikallaan, mutta toimenpiteenä ei missään tapauksessa se ensimmäinen mihin pitäisi ryhtyä! Jalkojenhoitaja tai jalkaterapeutti osaa leikata kynnen...
  9. Gwenhwyfar

    Ammattigalluppi!

    Tässä kirjanpitoa vääntäessä on vissiin jääpuikko turhan syvällä takapuolessa ja pipo liian kireellä kun tuli aika kurja fiilis noista "yrittäjän" kommenteista. Ehkä jonkun mielestä on kivaa vähätellä omaa duuniaan, mutta kyllä mä olen aika ylpeä omista saavutuksistani. Aika monta langanpätkää...
  10. Gwenhwyfar

    Ammattigalluppi!

    Olen suorittanut jalkojenhoidon ammattitutkinnon ja jatkokouluttaudun ammattikorkeassa paraikaa jalkaterapeutiksi. Samalla toimin yksityisyrittäjänä alalla. Tykkään työstäni todella paljon, en ole koskaan aiemmin tehnyt mitään työtä, josta saisi jatkuvasti niin ylitsevuotavan positiivista...
  11. Gwenhwyfar

    opiskelu jalkahoitajaksi

    Voit opiskella jalkojenhoitoa kahdella tasolla. Jalkojenhoidon ammattitutkintoon valmistavaa koulutusta järjestetään eri puolilla Suomea. Kannattaa olla kriittinen opiskelupaikan valinnassa, opetuksen tasossa on laajaa vaihtelua. Ammattikorkeakoulututkinnon, eli jalkaterapeutin tutkinnon voit...
  12. Gwenhwyfar

    Kosmetologin tekemä jalkahoito?

    No huhhei mitä höpötystä. Kirjoittajalla ei selvästikään ole mitään käsitystä koulutuksellisista eroista, sillä tässä kirjoituksessa ei ole mitään todenperäistä. Yksikään jalkojenhoitoon liittyvä koulutus ei kestä 4 ½ vuotta, eikä jalkojenhoidon ammattitutkinto ole kosmeettista hoitamista...
  13. Gwenhwyfar

    Opas vanhemmille lasten jalkineiden valintaan

    Jos puhutaan ihan pikkulapsista, niin mukula yleensä kasvaa kengästä ulos ennen kuin se ehtii juurikaan muovautua. Jos se on astuttu linttaan tai sen pohja on pahasti kulunut, niin silloinhan se ei ole ehjä, eikä siten täytä noita yllä kirjoittamiani vaatimuksia. Jos kenkää on käytetty muutama...
  14. Gwenhwyfar

    Opas vanhemmille lasten jalkineiden valintaan

    Periaatteessa käytetty kenkä ei välttämättä ole pahaksi. Edellyttäen, että se on ehjä ja ominaisuuksiltaan (linkin oppaassakin kuvaillun mukaisesti) hyvä kenkä. Käytetyn kengän kanssa tulee olla tarkka siinäkin mielessä, että jos kenkää ostaa tuntemattomalta (tai miksei tutultakin), ei ole...
  15. Gwenhwyfar

    Opas vanhemmille lasten jalkineiden valintaan

    Nostellaas vähän tätä näkyville :)
  16. Gwenhwyfar

    Opas vanhemmille lasten jalkineiden valintaan

    Joo, se on todella karmaisevaa. Mutta myös liian pienet sukat voivat aiheuttaa ihan yhtä pahoja rakennemuutoksia lasten jalkoihin, esim. jopa kolmevuotiailla on todettu vasaravarpaita ja vaivaisenluita. Onneksi lasten jalkaterän luut ovat vielä joustavia, joten syntyneitä muutoksia on...
  17. Gwenhwyfar

    Opas vanhemmille lasten jalkineiden valintaan

    Metropolia AMK:n jalkaterapiaopiskelijat ovat tehneet opinnäytetyönä oppaan vanhemmille lasten jalkineiden valinnasta yhdessä Respectan kanssa. Opas on ladattavissa ilmaiseksi Respectan sivuilta ja siinä on erittäin kattavasti kerrottu, mihin asioihin vanhempien tulisi kiinnittää huomiota...
  18. Gwenhwyfar

    raskaana ja matala verenpaine, kokemuksia?

    Mulla oli paineet alhaalla molemmissa raskauksissa ja vaikeimmaksi oireeksi koin sen, etten pystynyt käymään lämpimässä suihkussa kun heti vippasi vintin pimeäksi. Siinähän sitten peseydyin lattialla istuen haalealla/viileällä vedellä. Jippii... Lääkkeeksi alhaisiin paineisiin vedin surutta...
  19. Gwenhwyfar

    Astmalasten äidit tms, olisi Lapsen astmaoireilusta kysyttävää...

    Ehdottomasti kannattaa ottaa yhteyttä hoitavaan lääkäriin ja keskustella asiasta. Jaksamattomuus pakkasella liikunnan yhteydessä on nimenomaan tyypillinen astmaoire. Hoitotasapaino ei ole kunnossa, jos tuollaista ilmenee, eli lääkitystä pitää säätää mahdollisimman pian. Omin päin sitä ei...
  20. Gwenhwyfar

    Ystävän möläytys vaivaa.. :/

    Onpa kummallisia mielipiteitä teillä. Tai siis, miten kummassa joku voi suoralta kädeltä sana, ettei pidä jostakusta ihmisestä sen vuoksi, että hänellä on jonkun väriset hiukset tai silmät? Käsittämätöntä. Tai ehkä mä vaan oon itse kummallinen, kun olen tottunut siihen, että ihmisestä...

Yhteistyössä