Hakutulokset

  1. N

    Imetys takkuaa

    Olen tässä kohta kuukauden päivät taistellut imetyksen kanssa ja olisi kiva kuulla onko muita kohtalotovereita? Ensin vauvan ollessa 2kk mulla stressin seurauksena tuli maidon herumisen kanssa ongelmia. Maito ei lähtenyt tulemaan läheskään joka imetyksellä. Pahin tilanne korjaantui viikon...
  2. N

    Milloin Tupperila ja Partyliteltä ilmestyy syksyn esitteet?

    Tuossahan tuo tulikin. Tekisi mieli syksyllä pitää kutsut, mutta haluaisin nähdä ensin syksyn esitteet...
  3. N

    Voika 3vk vauvan nukkumaan menoa aikaistaa?

    Onko se mitenkään mahdollista? Meidän vauva nukahtaa nyt yöunille klo 22-24 ja kovasti toivoisin että nukahtaisi siinä klo 21-22 välillä. Itse haluaisin käydä yöunille klo 22. Esikoinen nukkuu siis klo 20.30-07 ja vauva herää myös klo 07. Päiväuniin ei ole mahdollisuutta sillä esikoinen ei nuku...
  4. N

    viikon vanha vauva, ylensyönti ja vatsakivut

    Itselläni on reilu vuorokausi sitten maito noussut ja nyt vauva tuntuu ottavan ilon irti asiasta. Ennen maidon nousua roikkui rinnalla 30min-1h välein. Eilen ensin nukkui lähes koko päivän 6h, kahdella syötöllä (herättelin vähän syömään kun rinnat olivat niin täynnä maitoa) ja koko illan...
  5. N

    Pisamat lisääntyvät

    Onko muita joiden kasvoissa pisamat tuntuvat vain lisääntyvän vuosi vuodelta? Lapsuuden kesäkuvia kun katsoo niin näkyy vain muutamia nenässä ja silmien alla. Nyt niitä on koko naama täysi (silmäluomet, otsa, leuka). Mistäköhän mahtaa johtua tuo niiden lisääntyminen?
  6. N

    Miten juhlistaa 3v synttäreitä viikolla kun varsinaiset juhlat on viikonloppuna?

    Antakaapa ideoita siitä miten voisimme juhlistaa varsinaista synttäripäivää viikolla? Viikonloppuna tulevat sitten sukulaiset ja tehdään kakku. Synttäripäivä osuu kuitenkin viikolle ja siitä ollaan tytön kanssa suurin osa kahdestaan kun mies on töissä. Mitä kivaa extraa voisi tuon päivän varalle...
  7. N

    Kuinka pitkiä aikoja teidän ulkokissat viihtyvät reissuillaan?

    Meillä kissa on ollut eilisaamusta lähtien omilla teillään. Yleensä tulee viimeistään yöksi kotiin, mutta nyt ei ole näkynyt. Taisi kyllä yökin olla melkoisen lämmin. Viime kesänä oli korkeintaan tuon vuorokauden poissa. Ei muuten, mutta tuo meidän 3v ikävöi kattia jo melkoisesti.
  8. N

    Muita joiden miehet ovat 10-12h päivässä poissa?

    Miten te jaksatte? Oletteko vastuussa arjen pyörittämisestä yksin? Kaipaisin vertaistukea. Nyt kun esikoinen jäi kotiin (3v) ja itse olen viimeisilläni raskaana tuntuu tämä jotenkin ylitsepääsemättömän raskaalta. Mies on yrittäjä ja tekee 5-6 päivää viikossa töitä. On luvannut lyhentää päiviä...
  9. N

    Mitä päiväkodin hoitajille kiitokseksi?

    Meillä tyttö on ollut 2v samassa ryhmässä päiväkodissa ja nyt jää kotihoitoon. Lastentarhanopettaja on ollut koko ajan sama ja hoitajat välillä vaihtuneet. Yhteensä heitä on kolme. Ideoita kaipaisin miten voisin hoitajia kiittää. Mies ehdotti Fresita pulloja, mutta alkoholi on aina hieman...
  10. N

    Mitä maksaa 11v naapurin tytölle 3v vahtimisesta?

    Taloyhtiössämme asuu aivan ihana 11v tyttö joka käy välillä hakemassa 3 vuotiastamme ulos leikkimään. Leikkivät taloyhtiön alueella ja hauskaa tuntuu molemmilla olevan. Tunnen perheen hyvin ja luotan myös tuohon tyttöön. Meillä syntyy vauva kohta ja ajattelin että kesällä voisin välillä jotain...
  11. N

    äitiysloma ja kulujen tippuminen

    Mitkä kulut teidän perheessä on tippuneet kun olette jääneet äitiyslomalle? Itselle tuli nyt äkkiseltään mieleen bensakulut (ei tarvitse viedä lasta hoitoon ja ajaa itse töihin) ja lounaskulut (satunnaisesti olen käynyt lounalla). Mistä muusta saattaisi tulla säästöjä?
  12. N

    Virpomisloru

    Millaisia erilaisia virpomisloruja tiedätte? Meillä oli käytössä lapsena seuraava ja sen olen omallekin tytölle opettanut. Virvon, varvon, vitsan taitan tuleviks vuosiks, tuoreiks terveiks vitsa sulle, palkka mulle.
  13. N

    Sylvanian perhe, mikä ikäiselle?

    Minkä ikäiset lapset teillä leikkivät näillä hahmoilla ja oheistavaroilla? Ajattelin antaa vanhan nukkekotini tytölleni jouluna joululahjaksi ja se kaipaisi uutta sisustusta. Mietin vain kannattaisiko sinne hankkia jokin eläinperhe ja parit huonekalut. Tyttö on silloin n. 3,5v eli onko vielä...
  14. N

    3v takaisin kotihoitoon

    Jään äitiyslomalle ja samaan aikaan meidän esikoinen juuri 3v siirtyy takaisin kotihoitoon. Miten teillä on vastaava siirtymä mennyt? Silloin on onneksi jo toukokuu eli ulkoileminen on paljon helpompaa jos vaan säät sallivat. Onko lapsi reagoinut jotenkin kun päivät eivät olekkaan enää niin...
  15. N

    Voihan räkä (kirjaimellisesti)

    Loma alkoi ja meidän vajaa 3v on flunssassa. Yskii ja aivastelelee räkää. Onhan nyt tietysti hyvä aika sairastaa kun munkaan ei tarvitse olla töistä poissa, mutta kaikki meidän tälle viikolle sovitut vierailut taisi juuri peruuntua. Tyttö kärttää vain pihalle ja sekin on nyt pois laskuista...
  16. N

    Milloin kevät alkaa?

    Mitäs luulette milloin kevät alkaa täällä Etelä-Suomessa? Eli lumet rupeavat sulamaan, aurinko paistaa ja on muutenkin lämmintä.
  17. N

    2,5v matkustaminen bussissa

    Eli pitäisi 2,5v kanssa matkustaa bussissa n. 100km kun menemme laivalle. Tuli tässä vain mieleen että mitään turvaistuinta ei ole mahdollista mukana raahata. Miten muut olette toimineet? Oletteko sitten vain laittaneet lapsen bussin omiin turvavöihin?
  18. N

    kannattaisiko kohta 3v:n hoitokuluvakuutus irtisanoa?

    Meille syntyy vauva kesällä ja reilu 600e lasten vakuutuksiin tuntuu ihan kohtuuttomalta summalta. Esikoisen vakuutus oli kovassa käytössä ensimmäisenä vuonna refluksin takia. Refluksista päästiin jo 1v synttäreiden tienoilla. Tokana vuonna vakuutusta tuli käytettyä muutaman pahan flunssan takia...
  19. N

    Mitä toivot äitienpäivälahjaksi?

    Itse olen toivonut kahvin sänkyyn, kimpun valkovuokkoja ja kirjan yrttien kasvatuksesta.
  20. N

    Muita joiden perheeseen kuuluu homo?

    Huono otsikko mutta en muutakaan keksi. Miten olette lasten kanssa asiaa käsitelleet? Meillä se tilanne että tytön kummisetä (veljeni) asuu avoliitossa miehen kanssa. Muutaman vuoden päästä pitää asiasta varmasti tytön kanssa keskustella (ei onneksi vielä) ja kovasti kiinnostaisi tietää miten...

Yhteistyössä