Hakutulokset

  1. Y

    Milloin eka hammas ( myöhään puhjenneet) ?

    Milloin on lapsillanne tullut se ensimmäinen hammas silloin kun se on puhejnnut normaalia myöhemmin? Omillani on yleensä tullut ekat hampaat viimeistään 10kk ikäisenä. Nyt kuitenkin viimeisin poika täyttää vuoden eikä vielä edes tulollaan hampaita. Hammaslääkärin mukaan ihan normaalia vielä...
  2. Y

    diagnosi PPP ? Millä saatte pidettyä sairauden kurissa?

    Löytyykö keneltäkään? Meinaa taas tunkea päälle, eka rakkula puhkastu. Millä ja miten pitkään saatte pysymään oireet poissa? Onko löytynyt jotakin syytä mikä voisi laukaista oireet pahemmiksi?
  3. Y

    Milloin viimeksi nauroit ihan täysillä?

    Niin? Millon? Oikeen silleen täysillä. Ja aihekin ois kiva kuulla. :) Me naurettiin eilen, 5-vuotias tyttömme juoksi olkkarista isin syliin ja huusi "isi, senkin lemmenkone" :laugh: Tyttö tarkoitti halikone mutta meni sanat vähän solmuun. :laugh:
  4. Y

    Taas jäin alakynteen..( ihan turhaa jäkisasiaa)

    tää jätkävoittoinen perhe-elämä vaatii sit istumaan koneella. : / Mies ja vanhimmat pojat tillottaa jääkiekkoa. Mua ei tarvita edes vauvanhoitoon kun sekin köllöttelee miehen sylissä ja kattoo jääkiekkoa. : / Mä en jaksa kattoa kun ei oo mikään Suomen peli.
  5. Y

    Jäälyhtyjä???

    Oletteko väsänneet ja paljonko olette väsänneet? Hyviä vinkkejä jäälyhtyihin? Mä koin tänään "mahtilyhdyn" koston. Olen pari päivää jäädyttänyt isossa saavissa jäätä ja aina puhkonut poralla reijän siihen jäähän ettei halkase saavia. No, yön jäljiltä oli vissiin vähän suutuksissa toi...
  6. Y

    Kivoja källejä???

    Mitä kivoja källejä otte tehny perheenjäsenille, tutuille yms? Ois kiva kokeilla taas jotain mistä irtois hyvät naurut. Meillä jannu valitteli tossa joku aika sit kun pikkusille tulee lehtiä yms. No tilasin sille sit ilmaisnumeron perhe-lehdestä. Osu vielä toi viimesin numero missä kannessa...
  7. Y

    MUksu Peruna-porkkanamuussia( alka 4kk ) kokeilleet?

    onko ollut mitään eroa siihen jos annatte muuta peruna/ porkkanavalmistetta? Olen antanut lapselleni keitettyä perunaa, sotkettuna rintamaitoon ja keitettyä porkkanaa sotkettuna rintamaitoon ja on sopineet hyvin. Nyt sitten ostin tuon perunaporkkanamuussin. Annoin sitä eilen ja lapsi on...
  8. Y

    Potkukelkkailijoita???

    :wave: vedätteleekö muut potkurilla? Ja joko eteläsuomessa tänä talvena potkuroidaan? ( ainakin Turun seudun nuoriso tuossa jokin aika sitten väitti vielä että potkurilla ajaa vain mummot ja se on noloa) Onko muut löytäny ton ihanan kulkupelin vauhdin hurman ja kuljetuksen kätevyyden...
  9. Y

    Vanhan ajan talvivaatteista tietäviä???

    Miten lapset puettiin talvella niin että ne pärjäs niissä pikkusissa hameissaan? Meillä on yksi neiti ( ja äiti) joka haluaisi pukea talvipakkasellakin hameen päälleen ja inhoaa sitten sen survomista haalarin sisälle ulkona. Ollaan yritetty selvitellä että mistä materiaaleista ja millä...
  10. Y

    Muita jotka nukahtelee saunaan?

    Mä en oikeesti tajua. Melkein joka kerta kun käyn saunassa, nukahdan sinne vähäksi aikaa. Sitten herään kun tulee paha olo ja liian kuuma. EI mitään tietoa miten kauan siinä menee aikaa. Saunassa on ilmanvaihto tutkittu ja ilmaa kiertää tarpeeksi. Sen verran olen huomannut että tuota simahtelua...
  11. Y

    Päiväpalolaitoksella-päivä, kuka kävi?

    Tultiin just itse ja paljon tuli taas hyvää muistutusta. Ja 2-vuotias poikamme otti ison askeleen kun lähti siskojen kanssa sammutushommiin. Melkonen kynnys sammuuttaa kuitenkin peitteellä paloa yleensäkin lapsilla. Jätkä ilmoitti "minä haluan" ja käytiin. Onnistui ja mukava kokemus jäi...
  12. Y

    O-okk-ke...

    Olut on hyväksi aivoille | Terveys | Iltalehti.fi taas uus tutkimus aiheesta ja pitäs alkaa muuttamaan tapojaan, toi olut kun ei oo koskkaan maistunut. Voisko oikeesti pitää paikkansa?
  13. Y

    sairastin sikainfluenssan vuosi sitten, olenkohan saanut siitä astman?

    Sairastin siis sikainfluenssan vuosi sitten. Tuon taudin aikana ja vielä 6-7 viikkoa parantumisen jälkeen tuntui keuhkoissa ahdistusta ja kipua aina ulkoillessa ja etenkin jos oli pakkasta tai liikuin vähän rivakammin. Arvelin tuon johtuvan sikainfluenssasta ja kivut loppuivat kevättä kohti...
  14. Y

    Taas siitä ahdistavasta myyjästä...

    liittyen tähän alotukseeni: http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1877721-ahdistava-harjoittelija-kaupassa/sivu5.html#post22503405 Kävin tänään taas liikkeessä, ilman lapsia ja aika kiireessä. Liikkeessä oli toinenkin harjoittelija tämän ekan lisäksi. Noh, sujahdin...
  15. Y

    Päivällisellä tänään?

    Kanaa ja vihanneksia kookoskastikkeessa, tummaa riisiä, raaste ja tuoresalaatti,kauraleipää sekä piimää ja maitoa. Ja kaikki itse valmistettua. Tänään syödään maukasta kotiruokaa. :p
  16. Y

    Iltariehujia?

    Riehuuko muilla lapset iltaisin missään vaiheessa? Herra 2v ja herra 7v juoksee taas ihan täysillä. : / Eikä mikään tunnu auttavan. Ruokana oli nakkikeittoa ja tottahan tuikkasin sinne lihaliemikuution missä on sitä aromivahvennetta. Ei taas pää sanonut että riehuminen siitä aiheutuu...
  17. Y

    Turistarhausta ja turkiksia vihaavat/ karttavat???

    Te jotka ette käytä turkiksia rettekä hyväksy turkistarhausta, mitä mieltä olette lampaantaljoista ja esim. tutkimuslampolassa kasvatettujen lampaiden villasta/ taljoista ( pelson vankila esim)
  18. Y

    Peästyin ja iski inhotuspuistatus...YÄÄÄÄK! ( ihan täysturha)

    Rintsikoissa tuntu jotain kutisevaa. Sit kokeilin ja katoin et mitä siinä on. Näytti ihan kärpäsen toukalta. :O:x Katoin eilen ohjelman missä vedettiin joltain ukolta ihosta jotain toukkia ja se tuli tietty mieleen. Mut se oli sit kuitenkin keitetty riisi, tipahti vissiin paidan sisään kun...
  19. Y

    Toi kaiken hirveyden epäkelpo lastenhoitoväline eli babysitteri...

    täys pelastus kun lapsella on flunssaa. Sylissä hakee tissiä ja ei jaksa syödä kun maha täynnä. Vaunussa ,vaikka tuetaan päätä ylemmäs, ei viihdy. Makuullaan olo ihan mahdotonta kun nenä tukkeutuu. Van sitterissä kummasti viihtyy ja saa nukuttua ja vielä pystyy kiikuttelemaan ja siirtämään ihan...
  20. Y

    Missä on sellanen pärstäkuvalatausohjelma missä voi kokeilla hiuksi

    a? Eli oisko jollain muistissa mistä löytyy se "lataa tähän naamasi ja kokeile erilaisia kampauksia"

Yhteistyössä