*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa




16 Tyttölupausta
29 Poikalupausta


Laskettu aika -- Nimimerkki -- Ikä -- Monesko lapsi -- Synnytyssairaala


28.2.

lenkkari -- 27v -- 1. lapsi -- MKS *tyttölupaus**poikaolo*

1.3.

Sunshine9 -- 2. lapsi -- PKKS
Katrin -- 2. lapsi - PHKS
Eeppi -- 1. lapsi -- TAYS

2.3.

Alisa84 -- 2. lapsi *poikaolo*

3.3.

Metsävirna --1. lapsi -- TAYS
CandleLight -- 28v -- 2. lapsi -- K-SKS *poikalupaus*
Sintu74 -- 38v -- 1. lapsi -- LKS *poikalupaus*

4.3.

Tyntti -- 1. lapsi -- MKS *tyttölupaus*
SMV78 -- 2. lapsi -- Porvoo *tyttölupaus*
Meliah -- 2. lapsi
Millipilli -- 1. Lapsi -- TAYS

5.3.

Rena -- 41v. -- 1. lapsi -- Ulkomaat *poikalupaus*

6.3.

Hillankukka42 -- 42v -- 5. lapsi
Pixie- -- 24v -- 2. lapsi -- SeKS *tyttölupaus*

7.3.

Tiipula -- 2. lapsi -- TAYS
Niittyvilla -- 33v -- 1. lapsi
anncarol -- 34v -- 4. lapsi *tyttölupaus*
patulikki -- 4. lapsi -- NKL

8.3.

tiiw -- 1. lapsi
mi.mmu -- 3. lapsi -- K-PKS

9.3.

Nallu -- 22v -- 2. lapsi -- TAYS *poikalupaus*
Taffo82 -- 2. lapsi -- LS
Amanda-80 -- 3. lapsi -- K-HKS
littlething -- 18v -- 1. lapsi -- OAS
Pikku M -- 30v --1. lapsi -- NKL *poikalupaus*

10.3.

Sone* -- 28v -- 3. lapsi -- SKS *tyttöolo*
P12 -- 3. lapsi
Nal --
anna.82 -- 1. lapsi -- K-PKS
Tikrutes -- 2. lapsi
Johnis -- 2. lapsi -- KOS
Kuunalle -- 2. lapsi
dania87 -- 2. lapsi -- VKS *tyttölupaus*
Jojona -- 31v -- 1.lapsi -- SatKS
sdaa -- 21v -- 1. lapsi -- Jkl *poikalupaus*
mama07 -- 27v -- 2. lapsi

11.3.

am13 -- 4. lapsi -- NKL
Vesperi -- 2. lapsi -- KSKS
HaaveissaPulla -- 2. lapsi --KOS/NKL/HYS
TK73 -- 4. lapsi -- K-hks
Fanny07 -- 2. lapsi
kaz - 27 -- 2. lapsi -- KASS *poikalupaus*
Marionetti -- 1.lapsi -- NKL

12.3.

Minttu_89 -- 1. lapsi -- SEKS

13.3.

kwaidan -- 29v -- 2. lapsi -- Kät/H
Maymom -- 30v -- 2. lapsi -- TAYS *poikalupaus*
MarsuS -- 31v -- 2. lapsi -- EKKS

14.3.

Marhula -- 1. lapsi
Myy* -- 1. lapsi -- ulkomailla
E79 -- 1. lapsi *poikalupaus*

15.3.

OivaAino -- 3. lapsi -- OYS *poikalupaus*
Hygge -- 2. lapsi
Laia -- 1. lapsi
Pippuri81 -- 4. lapsi -- KOKS
Kilu87 -- 1+. lapsi -- PKKS
Como -- NKL *poikalupaus*
Karoanna -- 29v -- 2. lapsi -- HYS

16.3

Rva J. -- 28 v. -- 2. lapsi -- EKKS

17.3.

Jemimi-- 4. lapsi -- KYS *poikalupaus*

18.3.

Tea84 -- 3. lapsi -- OYS
iiris82 -- 2. lapsi -- KOS *poikalupaus*
BabyBloom -- 2. lapsi -- ulkomailla *poikalupaus*

19.3.

Katjuliisa -- 4. lapsi -- PKKS *tyttöolo*
Miiu88 -- 1. lapsi

20.3.

Pupu82 -- 2. lapsi
natusani -- 4. lapsi -- TYKS *poikalupaus*
Millap -- 23v -- 1. lapsi -- PKKS

21.3.

Ssaraa -- 1. lapsi -- TAYS *tyttölupaus*
aippa3 -- 5. lapsi -- OAS
Leo_81 -- 31v -- 4. lapsi -- SeKS *poikalupaus*
Toiveikas84 -- 28v -- 2. lapsi -- TAYS

22.3.

Tigerina -- 25v -- 1. lapsi -- LS *poikalupaus*

23.3.

Ainulii -- 1. lapsi -- LS/HYKS
Heidsu -- 3. lapsi -- KOS
siskolisko -- 37v -- 2. lapsi -- ulkomaat -- *tyttölupaus*

24.3.

Marais -- 2. lapsi -- MKS
Tikuliina -- 4. lapsi -- NKL *tyttölupaus*
Nuska83 -- 1. lapsi -- TAYS
Susa -- 2. lapsi -- KSKS *tyttölupaus*

25.3.

Triida -- 2. lapsi -- PKKS
mariana87 -- 1. lapsi -- KYS
greentea1 -- 21v -- 1.lapsi -- PHKS

26.3.

Nanna*83 -- 1. lapsi -- KOS *poikalupaus*
Heili Karjalasta -- 5. lapsi -- Ekks
pepper83 -- 29v -- 4.lapsi -- PS *tyttölupaus*

27.3.

Katsu74 -- 38v -- 4. lapsi -- K-SKS *poikalupaus*
Piula -- 1. lapsi -- OYS *poikalupaus*

28.3.

SaHi80 -- 3. lapsi -- EKKS
Lexiina -- 4. lapsi -- K-HKS

29.3.

kettuliina -- 2. lapsi -- TYKS
Aurora84 -- 28v. -- 2. lapsi

30.3.

Ananaskookos -- 4. lapsi -- K-SKS
Paipula -- 2. lapsi -- VKS
piikunen -- 33v.-- 3. lapsi -- KPKS *tyttölupaus*

31.3.

Nimendi -- 4. lapsi -- HUS
Mandalay -- 2. lapsi -- OYS
Könkkänä -- 1. lapsi -- KSSHP *poikalupaus*


:heart: SYNTYNEET :heart:

25.1.2013 -- 34+6 -- Nopponen -- poika 2050 g
31.1.2013 klo 00.35 -- 35+0 -- Minx82 -- poika 2108 g/45 cm
2.2.2013 -- 36+0 -- Juli87 -- poika 2609 g/48 cm

5.2.2013 -- 33+3 -- Zuza -- tyttö 1934 g
5.2.2013 -- 32+6 -- santzuu -- poika 2290 g
7.2.2013 -- 36+6 -- Mam_87 -- poika 3500 g/51 cm
11.2.2013 -- 34+1 -- Ihanainen -- tyttö reilu 2000 g/44 cm
12.2.2013 -- 37+0 -- SoonFab4 -- poika 2555 g/48 cm ja tyttö 2920 g/47 cm
17.2.2013 -- 36+6 -- Sannamary -- tyttö 3708 g/50 cm
18.2.2013 -- 38+4 -- Hanskius -- tyttö 2855 g/46 cm
18.2.2013 -- 37+6 -- Omppulimu -- tyttö 3450 g/52 cm
19.2.2013 -- 38+3 -- Posteljooni -- poika 3200 g/49 cm
21.2.2013 -- 37+5 -- Nippatäti -- poika 4045 g/51,5 cm
21.2.2013 -- 37+4 -- Mammutti ja sintti -- poika 3150 g/48 cm
22.2.2013 -- 38+5 -- Pihlaja78 -- tyttö 3380 g/47 cm
22.2.2013 -- pepponen -- tyttö 3350 g/49 cm
22.2.2013 -- 38+6 -- Bingo -- tyttö 3375 g/50 cm
23.2.2013 -- 38+0 -- Emsuli -- poika 3320 g/52 cm
23.2.2013 -- 38+2 -- Viude -- poika -- 2855 g/47 cm
26.2.2013 -- 36+4 -- _muumis -- tyttö 2735 g/46 cm
26.2.2012 -- 39+4 -- mamiko -- poika 3940 g/50 cm
27.2.2012 -- 39+5 -- Särö78 -- poika 3680 g



13 poikaa ja 10 tyttöä

Taustalla:

Star_of_life


MEITÄ ON NYT 120 ODOTTAJAA/VAUVAUTUNUTTA!

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA!!!!

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Edelliset ketjut:

Heinäkuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...3-heinakuussa/

Elokuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...013-elokuussa/

Syyskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...13-syyskuussa/

Lokakuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...13-lokakuussa/

Marraskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-marraskuussa/

Joulukuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...3-joulukuussa/

Tammikuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2225911-maaliskuun-mussukat-2013-tammikuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Nanna uudesta pinosta!

Kiva kuulla Nopposen kuulumisia! Tulehan Minx kertomaan kuulumisia jahka kerkiät.

Onko muilla kuuma koko ajan? Musta tuntuu, että mulla on kuuma koko ajan, nytkin istun keinutuolissa, avoimen ikkunan äärellä. Illalla pitää makkarissa avata ikkuna ja nukun pelkillä alusvaatteilla.

(.) Eilen sitten sain siivottua keittiön kuiva-ainekaapit. Tuli jätesäkillinen sellaista kampetta, jota ei enää käytä/on päivämäärä mennyt. Alaselkä olikin kivan kipeä sen jälkeen. Lonkkakin on alkanut vihoittelemaan. Ihania nämä loppuraskauden oireet. Tänään on esikko sitten ollut kipeänä, että ei ole kummempia tehty.

CandleLight ja poju 35+4
 
Minx82 onnea!! :heart:

Uiks, mua alko taas vähän jännittämään, kun kohta on toisiaan meiän kuu, helmikuu on vielä niin lyhytkin

Täällä ilmottautuu yksi jolla on kuuma ihan koko ajan.. :wave:

Ja mä myös siivosin tällä viikolla keittiön kuivakaapin, sieltä kyllä täälläkin tuli aika paljon kaikkea minkä sai heittää pois, kun päivämäärät oli joltain ajalta ennen mitään.. :O

Neuvolassa olin taas tänään, ei siellä mitään ihmeempiä, sanoin,että ottais hellemmin sen sf-mitan koska viimeks olin koko loppu päivän tuskissani niistä supisteluista ja maha oli tosi kipeä. Tänään sitten ollut ihan ookoo, vähän vaan supistellut. Painoa oli taas tullut 700g /vko..:( Mulla sitä muutenkin on tullut ihan sikana jo.. 17 kg yhteensä..:x t.valas..:(

Kävin tänään töissä, tein niille mokkapaloja ja menin kahvittelemaan. Huomenna virallisesti olis viimenen työpäivä, mutta olen ollut jo 5 vkoa saikulla.. Kiva oli siellä käydä ja pyysivätkin heti visiitille, kun pieni on syntynyt. :)

Kävin tänään ostamassa sitä öljyä apteekista pumppupullossa mistä puhuitte, minkä nimeä en nyt muista, mutta kiitos kuitenkin vinkistä. :) Ja olen kävellyt koirien kanssa pitkän lenkin.. nyt sattuu taas alaselkään joten pakko ottaa rauhallisesti, onneksi tänään pääsee saunaan.:)

Pikku M 34+5
 
Viimeksi muokattu:
nannalle kiitos uudesta pinosta!:flower:
ja ihanan kehdon olet tehnyt!:)

minxin perheelle onnittelut pienestä pojasta!:heart:

oli kyl ihana yllätys kun avasin pinon ja silmiin sattui kasa onnitteluviestejä!=)

nopponen ihanaa kuulla et pojun kanssa menee koko ajan paremmin, mukavaa et herra on päässyt jo rinnalle!

greentea aikamoinen rasvaus operaatio sulla on. toivottovasti löytyis joku helpotus noin sitkeeseen kutiamiseen, kannattaa varmaan kokeilla myös tota bebanthen anti-exem voidetta mitä mietit...

nukkuminen vaikka nukun hyvin yöt ja tarpeeks nii silti olen päivisin ihan mahottoman väsy ja hyvin jos vaa saan mahollisuuden päikkäreihin nii ei tee ongelmaa nukahtaa ja silti saan yöllä kumminki hyvin unen päästä kii, en tiiä voisko se olla kun hemoglobiini on nii alhainen nii johtuu siitä. tässä raskaudessa ei taho raudat oikein auttaa... pitäis kokeilla tuota appelsiinimehua mut aina unohtuu ostaa sitä kaupasta.

sitteri meillä on ollut esikoisesta lähtien ja olen ollut tyytyväinen siihen, saa välillä kädet vapaaks ja pikkuisen ei tartte olla jatkuvasti lattialla, toisekseen muksut ovat viihtyneet hyvin siinä.

synnytyksen estoviikoista on puhuttu, meidän sairaalas saa synnyttää vasta vk 36 jälkeen muuten joutuu hesaan ku täs sairaalas ei oo niin pienille keskosille valmiuksia.

sairaalaan ehtiminen kun synnyttää on mietityttänyt täälläkin juuri sen vuoks kun viimeks olin monta päivää 4cm auki ilman et oli mitään sen ihmeempiä ja käskettiinkin heti sairaalaan tulemaan jos vain synnytys alkaa, no sehän alko vesien menolla nii hyvin ehti lähtee kun supparit alko vasta siel... mut mitenköhän tällä kertaa...

leo hyvä et olet saanut parempaa mieltä kun olet päässyt juttelee peloistasi!:)

kannatti sit tulla tänne valittamaan kun mies ei ole innostunut lähtee vaunuja kattelee, lähettiin eilen sit hesaan ja vaunuthan sieltä tarttuivat mukaan! ostettiin z-line jule twin -vierekkäin istuttavat rattaat, olivat ainoat jotka saatiin meidän takakonttiin mahtumaan ja siitäkin joutuu aina ottaa takarenkaat irti, onneks ne on semmoset helposti irrotettavat... toivotaan et ovat hyvät käytössä. mukavaa oli kun saatiin kokeilla vaunuja meidän autoon... ite olisin halunnut ennemmin semmoset peräkkäin istuttavat, mieskin ihastui semmosiiin mis työntökahva toimi kuin ratti, käänsi ne etupyörät:D mut ne vei liikaa tilaa kasattuna.

pepper& typy 32+2

mie myös pyörin täällä viel yhes kasas huuhtikuussa.... kateellisena sit lueskelen kun muut hoitelevat jo nyyttejään....
 
Kiitos Nanna uudesta pinosta, mie en kyllä taas omasta puolestani helvetti soikoon aio olla enää helmikuun jälkeen yhessä kasassa:LOL:
Ja mie tein muuten saman, että ostin sitä harsoa ja ompelin ite. Mutta lähinnä siks että sain sen kokosia kun halusin. Ei niissä kyllä voittoa tullu! Me ollaan huudettu ihan järkyttävä määrä imse vimsejä ja muita satunnaisia kestovaippoja. About 30 kokonaisuutta (sisä, ulko ja lisäimu) ja maksettu niistä jotain 40 euroa. Niillä toivon että alku pärjäillään :)

Minx, voi vitsi sie sait meiät muut raskaana olevat hullut vielä hullummaks kun menit jakautumaan! Ihana että teiän poitsu on terve, ja ihana että päätty onnellisesti sinun pitkä odotus! Ainakin pääsit pidemmälle, mitä ilmeisesti odotit!!
 
Voi kun miulle tulee niin huono omatunto kun niin monella on huima pesänrakennusvietti ja siivoilette ja kaikkea ja mie oon vaan koko ajan niin väsyny, etten jaksa tehä mitään! Koti pysyy siistinä kyllä kun en myöskään jaksa sotkea:D Onneks ei oo vauvan tarvikkeita enää oikeen mitään mitä tarviis hankkia tai järjestellä. Hemppari oli kyllä neuvolassa 113 tänään lisäraudasta huolimatta :O

Ja kuuma on tosiaan! Kaikki jotka käy meillä kylässä, valittaa että meillä on kylmä ja mie samaan aikaan otan paitaa pienemmälle!
 
Nippa Sama juttu, MITÄÄN ei jaksas tehdä ja saakelin kuuma :kieh:
Sain mie tänään leikatuks yhden taaperohaalarin koristeineen ja jos huomen sen ompelis. Sit aattelin et teksi vastaysntyneelle joustofroteesta unipussin yökkäriks, helppo vaihtaa yöllä vaipat kun aukasee vaan helmojen nyörit :) Paidan kaavalla ja pidennän vaan sen mekoks ja nyörit helmaan! :)
 
hei vain kaikille!

hyvien äitipolikuulumisten jälkeen pitää taas vaihteeksi valittaa... yllätys. Eilen aamulla kaksi vattakramppia taas ja ne on jotenkin pidempiä ja jäi sellainen outo tärinäkipu jäljelle. Neuvolasta laittoivat lähetteen pissanäytteelle ja sen vein tänä aamuna. Aamulla vointin oikein hyvä pitkälle iltapäivään kunnes taas aivan puskista kotitöiden lomassa alkoi tosi kipeä kramppi ja nyt se kipu oli koko vattalla, enemmän oikealla ja kylkikaaria myöten jomotteli tunnin verran kunnes 1g panadolia alkoi vaikuttamaan. Tk:ssta sain alustavan plv vastauksen ja se liuskatesti ollut täysin puhdas. käski kuitenkin odottamaan huomista bakteeri viljelyä. Illalla iski vielä yksi hieman lievempi ja mun ylävatta on aivan arka ja vähän kyyryssä saa kulkea jos kulkee. Pahin on taas ohi. Mitä...v....a. tuun hulluksi varmaan. Huomenna soitan neuvolaan. litalgin resepti täytyy jostain saada kouraan, ei tuon panadolin vaikutusta jaksa odottaa varsinkaan kun yksinn lasten kanssa kotona. Saas nähdä onko vaiva sittenkin tuolla mun sapessa joka oireillut ennenkin (edellisen synnytyksen yhteydessä ultralla bongattiin sappikiviä, jotka ei sen koommin ole vaivannut). oudosti vaan nuo aikaisemmat krampit ollut enemmän tuolla alamahalla. nyt siis koko maha. pissattaakin noiden kramppien aikana koko ajan ja vihloo, että en tiiä. Pakko tähän on saada joku selvyys. 4 kramppia kahden päivän aikana, sitä ennen tullut n. viikon välein. viimeisin ennen eilistä sunnutaina. jos tää on tätä loppu odotuksen niin lääkettä tartten ainakin, että selviän.

synnärille en halua soittaa ennen kuin pakko, viimeksi ei ollut hirveän tervetullut vastaanotto ja lääkäri kommentoikin jotta voi tulla uudestaan jos pelottaa... arvaatte varmaan miten paska olo jäi tuosta kommentista. ei edes verikokeita otettu. vaikka ite sanoin koko ajan, että vika ei ole vauvassa, eikä supista! ainut mitä tutkittiin oli kohdunsuu ja vauva ultrattiin. tämä siis 15.1. Äitipoli lääkärille yritin eilen jättää soittopyyntöä kun oli nuo kaksi kramppia ollut ja kätilö ei laittanut soittopyyntöä eteenpäin. onneksi neuvolasta laittoivat tuon pissa lähetteen. huomenna soitan tuonne neuvolaan vielä jotta jotain on tapahduttava. olis ihan kiva nauttia näistä viimeisistä raskausviikoista täysillä, sen mitä normaaleilta raskausoireilta voi. :|

jotta valittaen helmikuulle. |O
 
Viimeksi muokattu:
Nannalle*83 kiitokset uudesta pinosta!

(.) Neuvolassa ei tänään kummempia, paitsi että vauva on ilmeisesti kääntynyt perätilaan! Murrr :kieh::mad: Minun on ihan hirveän vaikea itse tuntea, miten päin vauva on, sillä liikkeitä tuntuu paljon, koko ajan ja kaikkialla, eli en osaa niistä yhtään mitään päätellä. Terkkarilla kesti kauan, ennen kuin yhtään hahmotti, miten päin tyyppi siellä on, mutta kun sydänäänet kuuluivat niin ylhäältä, päätteli, että perätilassa on. Nyt sitten odotellaan viimeistä lääkäriä parin viikon päähän, jolloin tarjonta varmistetaan vielä ultralla. Toivottavasti kaveri älyäisi kääntyä oikein päin siihen mennessä. Kovasti toivoisin, että saisin synnyttää alakautta ja ehkä voisin jopa olla valmis yrittämään sitä perätilasta huolimatta. Mutta eipäs mennä asioiden edelle, jos vaikka olisikin vaan ohimenevä vaihe!

Tänään myös tuli mun viimeisimmät nettitilaukset vauvalle ja käytiin myös vähän kaupungilla pyörähtämässä ostoksilla. Uuteen tulokkaaseen olen tuhlannut sen verran, että saa a) uuden sitterin (vanha hajosi), b) pinnasängyn pehmusteen (vanha oli liian lyhyt kaverilta lainattuun uuteen sänkyyn), c) huppupyyhkeen ja d) yhden huppari-potkarisetin 56 cm. Hintaa tälle kaikelle tuli n. 70 €, eli sanoisin päässeemme melkoisen halvalla kuopuksen suhteen! Saa sitten nähdä, kuinka paljon oikeasti haluaa uutta ja omaa vaatetta hankkia tulokkaalle, mutta toistaiseksi toivon pärjäävämme jo olemassa olevilla tarvikkeilla (joita on niitäkin jo ihan liikaa!) Esikoisellekin olemme loppujen lopuksi ostaneet itse todella vähän ja saaneet ystäviltä ja sukulaisilta suurimman osan.

Nyt koisimaan, jotta jaksaa huomenna kahvitella ja syödä kakkua työkavereiden kanssa!

kwaidan 34+1 edelleen
 
Nannalle kiitos tästä helmikuun pinosta!!! Jee! :) vaikka en niin ahkeraan kirjoittaakaan niin lueskeltua tulee ja kyllä tämä sellainen paikka on että tuntuu että ei ole yksin ja vähän niinkuin vertaistukea :)
Ilmottaudun myös yökukkujiin! Ja lisäksi kuulun myös niihin joilla on kuuma kokoajan! Ihan hirveetä kun mies nukkuu nykyään patterissa kiinni pitkähihainen päällä ja minulla vaatteet vähenee ja silti hikoiluttaa :D !!!

Kävin ostamassa tänään itselleni imetysliivit ja kun oli niin halvat niin eipä mitään sovitusta huvittanut tehdä niin minä se sitten arvioin aina tissini liian pieneksi kun ajattelin että näillä nyt alkuun vaikka on varmaan väljät mutta saas nähdä mahtuuko kun maito nousee :D no meen sitte ostaan uusia kuitenkin :D ostin myös "jätti alkkareita" kun en omista normaalinmallisia alushousuja kuin muutamat:D ajattelin että imetystopin ja paidan ostan mutta muita imetysvaatteita en aio ostaa kun ovat aika kalliita ja suurin osa vielä rumia... Niin ihania värikkäitä vaatteita oli tullut kauppoihin kun tänään kiertelin!!!

Kärsiikö kukaan muu raskausajan aknesta? Minulla vaan loppuakohti leuka pahenee ja on todella kipeäksi tullut.. Olisko jollain hyviä ja edullisia vinkkejä? Vauvakaan ei varmaan uskalla syntyä kun äiskän naama on niin karsean näköinen :D!!

ällöä: viimeisen viikon aikana on alkanut ihan hirveät ilmavaivat, ja maha ollut löysällä.. Kohtalontovereita? Minä kun luulin että rautalääke ja loppuraskaus aiheuttas ennemmin ummetusta :D

Emsuli 34+5
 
Onnea vauvautuneille! Hetkeen en ole kerennyt lukemaan ja täällä on jo kaks syntyny..

Pikaseen tulin kertomaan kun en saa kivuilta nukuttua. Täällä ollaan sairaalassa.
Arpi ruvennu tällä viikolla sattumaan ihan hirveästi, ja tänään tulin sitten osastolle saamaan kunnon särkylääkkeitä.
Jos ei rupea pian helpottamaan niin leikataan..


Kokoarvio oli illalla 2060g, eli iso poika kun viikkoja 32+1

Tulen päivittämään lisää kun jaksan.

Santzuu & höpöti 32+1
 
Kiitokset Nannalle uudesta pinosta! Kääk- kohta on jo maaliskuu.....

Minxille sylin täydeltä onnea! Tuli ihan tippa linssiin luettuani uutiset :)

Nippatäti- minäkin olen laiskanlaisesti saanut siivottua yms. Odottelen, että purisiko minunkin tuo pesimisvietti, mutta toistaiseksi ei ole näkynyt (ainakaan siivouksen muodossa)..

Kwaidan- mulla oli pieni vielä perätilassa 2 viikkoa sitten ja nyt viime keskiviikon käynnissä ultrasuvat (koska kätilö ei pystynyt käsikopelolla saamaan selkoa sijainnista) niin olikin tyyppi kääntynyt (rv 35+0). Ja kätilö vielä sanoi, että ultrataan vielä seuraavallakin käynnillä, koska on hyvin mahdollista, että kääntyy vielä, koska ei ollut vielä pää kiinnittynyt. Eli josko sunkin pieni vielä pyörähtäisi... Niin ja hyvää mammaloman alkua sullekin!!

Emsuli- mulla ei varsinaisesti aknea ole ollut, mutta leuka on koko raskauden ajan ollut näppylöillä, välillä enempi ja välillä vähempi. Eikös leuka ole juuri se paikka mihin hormoonifinnit tulee? Eli kai tämäkin vaiva lähtee synnyttämällä :)

Santzuu- tsemppiä sinne sairaalaan!

Ja Leolle kanssa tsemppiä noiden ikävien vatsakramppien kanssa! Toivottavasti niihin saataisiin joku selvyys!

Ja vielä ikenien vuotelusta- mulle hammaslääkäri sanoi, että on tosi tärkeätä harjata silloin kun vuotaa, mutta pehmeällä harjalla! Kova harja ja runsas hankaus kuulemma voi kuulemma pahentaa asiaa...

Josko yrittäisi taas nukkua muutaman tunnin- haukotus! Hyvää loppu yötä!

Rena ja poju 35+2
 
Niin ja piti vielä kysäistä, että ootteko te muut alkaneet jo haaveilla raskauden jälkeisestä elämästä? Mä oon, kun tää,raskausaikana on ollut aika rankkaa, niin nyt siintää haaveissa:

- mahallaan nukkuminen (saas nähdä estääkö kipeät rinnat tämän vai ei)
- keskivartalon taivuttaminen esim saisi kengät jalkaan ilman ähinää ja puhinaa
- liikkuminen yleensäkin- takaisin rakkaan harrastuksen pariin
- syöminen: puoli kypsä pihvi, mäti, kylmäsavulohi, juustokakku, pehmeät juustot (mielellään lasillisella punkkua höystettynä), maksamakkara, suklaa (tällä hetkellä ei pysty närästyksellä takia)... Jopas iski nälkä nyt. Pitää vissiin mennä jääkaapin kautta takas sänkyyn (mutta taas vain viiliä kaurahiutaleiden kanssa, Huoh)
- pukeutuminen: josko alkais mahtua pienempiin vaatteisiin, kun nyt on käytössä vain muutamat vaatekappaleet. En suostu ostamaan enää uusia mammavaatteita!!

Anyway, nyt nukkumaan, mars!

Rena ja poju
 
Kiitos Nannalle uudesta pinosta ja jeminille edellisten hoitamisesta!

Kiitos valtavasta määrästä onnitteluista ja myötäelämisestä Se lämmittää kovasti mieltä :heart:

Synnytystarinan tulin kertomaan, kun uni loppui kesken. 30.1 noin klo 22 tunsin napsahduksen vatsassa. Se ei sattunut, mutta säikähdin kovasti. Luulin lapsivesien menneen. Vettä ei ainakaan kovasti valunut, joten en ole varma oliko se napsahdus se vai jokin muu. No siitä seuraavat 30min tuli supistuksia 10 min välein ja sen jälkeen jo 5min välein, jos ei allekin. Siitä lähettiin kiireellä päivystykseen, jossa lääkäri totesi minun olevan 3cm auki. Siirryttiin heti synnärille, jossa lanka poistettiin. Poiston olisi pitänyt olla nopea, mutta se ei meinannut lähteä irti. Kiirettä piti, ettei se repinyt kaulaa auki. Onneksi olin synnärillä, niin sain ilokaasua :) Kun lanka saatiin pois, niin alkoi 30min kipumaraton. Lanka oli estänyt kohdunkaulan avautumista ja sen poistamisen jälkeen kipu ei lakannut ennen vauvan syntymää. Vaikka suppareita ei tullut koko aikaa, niin kipu tuntui. 2,5h ensimmäisestä supparista, niin vauva oli pihalla. Ilokaasulla mentiin koko synnytys. Repeämiltä vältyin. En ehtinyt kauan öljytä, mutta varmasti silläkin oli osuutta asiaan. Synnytyksestä jäi positiiviset fiilikset jälkeenpäin, vaikka olikin rankempi kuin eka synnytys. Ehkä synnytys olisi ollut rauhallisempi, vaikka todennäköisesti nopeampi ilman lankaa.

Vauva on edelleen valvonta osastolla eikä jatkosta tietoa. Sokeritippaan laitettiin eilen, kun paastoverensokerit laskevat liian alas. Eilen pääsin imettämään. Poika oli innoissaan, vaikka tuskin sai juurikaan ruokaa. Hyvä merkki silti. Nyt mennään päivä kerrallaan. Onneksi tällä hetkellä kaikki suht hyvin. Vauva syntyi onneksi vasta nyt, mutta pitääkää vauvanne vielä masuissanne niin selviätte todennäköisimmin ilman tällaista rumbaa... aivan kuin näihin asioihin voisi täysin itse vaikuttaa :D

Tsemppiä mammoille, kohta se on teidän vuoro :)
Minx ja poika 1pv
 
Rena mulla on repsahtanut syöminen herkkujen puolelle heti synnytyksen jälkeen. Liikkumista myös odotan kovasti, mutta se saa vielä odottaa. Nippatäti taisi joskus mainita laskiaispullan. Sitä olen jo pitkään haaveillut syöväni. Toivottavasti saan pian sellaisen, sori Nippatäti :ashamed: Kohta saat viimeistään palkita itsesi pullalla, mä tarjoan ;) Olet sen todellakin ansainnut! Muutenkin tiukasta dieetistä luopumista olen odottanut. Nyt aion herkutella, mutta siirryn terveellisen ruoan pariin mahd pian. Vatsallaan nukkumista olen myös odottanut, mutta ihme kyllä sen asennon välttäminen on niin iskostunut päähän, etten ole vielä nukkunut niin. Näitä asioita olen kaivannut ja onneksi pystyn niihin pian vaikuttamaan.
 
Helmikuun ekaa Mammat =)
Ensi kuu,meidän kuu...uskomatonta! :heart:

Minx Ihana kuulla synnytystarvinasi ja hyvä,että kaikki meni hyvin ja nopea synnytys ollut. Koita jaksella siellä sairaalassa =)

Minäkin olen yöllä heräillyt ja sitten en tietenkään heti unta saa =( nyttennii heräsin puol tuntii ennen kellon soittoo,koululaiset herätetty (ajoissa) se plussaa tässä... =) Ja kuumuuskin vaivaa sekä turvotusta ollut,jää ihan järkyttävä painaumat nilkkoihin... Mutta päivän jatkoja kaikille! Nyt kahveelle.


Jemimi ja pikku-ukko
 
Leo: Noitten sappikivien lisäks miulle tulee mieleen että jos kyse on hermokivusta? Jos vauva painaa johonkin hermoon tai selän asennon (iso maha?) muuttumisen myötä on tullut joku hermotusongelma? Just eilen juttelin yhden tuttavan kanssa joka sanoi että oli tällänen hermo-ongelma mikä vei loppuraskaudessa jalat alta jokusen kerran, joutui konttaamaan ja kipu oli kova.

Rena: Mie ootan että pääsee liikkumaan!! Lenkille ja juoksemaan (ei kyl juoksu onnistu viel pitkään aikaan mut jos syksyllä jo?), salille kunnolla huhkimaan!
Mahallaan nukkumista on myös ikävä ja myönnän että odotan sitäki että pääsen ystävien kanssa viettämään iltaa ja siemailemaan viiniä :p Tosin siihen voi mennä aikaa kun raaskii illaksi lähteä kotonta sitten, oon niin kanaemo :)

34+5
 
Leo81:Tsemppiä kipujen kanssa.. :( Tosi ikävän kuuloisia.. Mulla vetää välillä suonta vatsan ja kyljen seudulta ja mietin pitkään, että mitäs kramppi kipua tää on niin suonenvetoa mahan ja kyljen seudulla ja se kyllä sitten sattuu. Vihloo ym.


Minx82:Hyvä, että sielä menee hyvin :)

( . ):
Eli eilen painoarviossa käyty ja viikkoja eilen siis 35+6 ja painoarvioksi tuli 3200g. 90 käyrällä menneen ja suurin käyrä on 97,5. Povasi siis, että 4000g-4500g tulee olemaan vauva. Vatsan ympärys vastasi viikkoja rv 38+5 Sanoi myös, että uudelleen synnyttäjän annettaisiin synnyttää jopa 5kg asti mikä musta tuntui aivan uskomattomalta :O En viitsinyt kertoa muutaman kaverin kaverin kokemusta kun on pukattu 5kg ulos. Sain uuden kontrollin 19.2 ja vauvan kasvua seurataan. Uskon kuitenkin ettei mene yliaikaiseksi niin en siitä niin suurta meteliä nostanut.

Täällä viime yö yskitty suurimmaksi osaksi |O Jos ei yskittänyt niin hengittäminen oli tosi vaikeaa jo pelkästään vauvasta johtuen. Aina kun sain hyvän asennon ja tauon yskimisestä niin piti nousta vessaan ja vauva melskasi mahassa. Sanoin miehellekkin, että nyt alkaa mulla riittämään raskaana olo. Univaikeuksia plus muut kipeät vaivat niin mä voin ihan rehellisesti sanoa et saa 37 viikon täytyttyä tulla jo maailmaan mun puolesta. Olen vaan hiukka väsynyt olooni niin kuin moni muukin :(


mam ja risbe 36+0 POKS POKS...
 
Minx onnea pienestä pojasta!

Tsemppiä sairaalassa oleville ja tietenki kaikille muillekin :)

Kiitos uudesta pinosta Nanna!

Uskomatonta että on jo helmikuu,ei kauaa enää kun on meidän kuu. Odotan synnytystä innolla,olen niin kyllästynny tähän raskaana oloon, kun vaivat vaan lisääntyy ja pahenee niin ei oikein jaksaisi enää. Mutta vauvan kannalta toivon että hän pysyisi vielä masussa 3-4 viikkoa vähintään :) Voi kun osaisi/pystyisi nauttimaan tästä raskaudesta,tämä kun on viimeinen raskaus meille. Mutta kun ei vaan voi nauttia kun huono on istua,maata ja seisoa ja kävelykään ei onnistu ilman kipua :(
Anteeksi valivali. Huono päivä muutenkin taitaa olla tällä emännällä,unet jääneet monena yönä liian vähäiseksi :(

Jotain piti kommentoidakin mutta meni jo ohi että mitä se oli :)

Mukavaa viikonloppua kaikille maalismammoille!

Katjuliisa ja neljäsnapero 33+3
 

Yhteistyössä