11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

Maotao Joo siis puhun sellasesta puvusta mitä ei ees myymää viiti enää alkaa :D

Nii ja Maikki viel: et voiko imuina käyttää noita vaippoi mitä sairaalassa oli jälkivuotoon? Kun niitä olis sellane pussilline ylimääräsenä
 
:LOL: Hyvä Sanse, olin jo ihan huolestunu!!!! *Tunkee nenänsä joka paikkaan*

Tuutikki kiitti vinkistä! Olihan mulla sellanen rasia, mut extra ostin noita pusseja tätä operaatiota varten :D Mutta siis lokerikkoon koitetan sitten!
 
Huomentapäivää!

Helmi, tsemppiä sairastupaan! On tosiaan vaikeaa päätellä, milloin pitää mennä lääkäriin ettei ylireagoi... Meillä tosin kun menin Otson kanssa lääkäriin hengitysjuttujen kanssa, se sanoi: "et ainakaan yhtään liian aikaisin tullut...". Melkein tuli Maotaoa lainatakseni sikaäiti-olo.

Katsoin että tripp trapp maksaa uutena lisukkeineen jotain 250 euroa. Eli ihan hyvään hintaan oot saanut, kotiinkuljetuksineen Maotao. Ja vielä punainen, nam!

Meillekin sanottiin, että kasviöljyä kannattaa lorauttaa soseiden sekaan. Mutta en oo ikinä muistanut :ashamed: Nyt otetaan ohjelmaan! Tänään annoin yhden pienen kuution soseutettua purjoa peruna-porkkanan seassa. Omaan nenään heti tuoksui houkutteleva(mma)lta se sose :p Otso mutusteli uutta makua parilla ekalla lusikallisella, mutta sen jälkeen meni taas alas linnunpojan otteella!
 
Jospa mie pikkusen jotain...

Kasviöljystä oli just tänään neuvolassa puhetta, että jos kasvu on hyvää niin ei tarvii näin pienelle vielä laittaa öljyä, saa maidosta kyllä rasvaa. Isommalle sit öljyä voi laittaa tai jos paino on alakanttiin (niinkun meillä nuutilla oli vauvana niukkaa painonnousu niin alettiin melko aikaseen antaa rasvalisää ). Öljynä paras on kotimainen rypsiöljy (ja kylmäpuristettu ois kaikken parasta), siinä on paras rasvahappokoostumus. Oliiviöljyki ihan hyvä, tosin on sit voimakkaamman makunen. Mie ainaki laitoin pakastimeen valmiin soseen sekaan jo sen öljyn niin ei tarvinnu sit enää muistutella sitä.

Vettä mekin annetaan soseiden yhteydessä nokkamukista. En kauheesti anna, kun miun näkemyksen mukaan se maito on kuitenki vielä se ykkösjuttu millä se maha täytetään. Mutta ihan totuttelun vuoks. Ja kun on ny kakkaki ollu tiukassa ja semmosta jähmeetä, niin vähän nestettä sit lisää senki takia.

Neuvolassa käytiin tänään koko perheen voimin. Isi sai nuutin sit tekemään sen näkötestin mitä ei 3-vee tarkastuksessa suostunu tekemään. Lahjottiin kyllä reilulla kädellä - sai valita sit lelun kaupasta ja jälkkäriks ostettiin vanukas. :D Nuuttia yritän kuletella nyt sit mukana leevin käynneillä kun leevi kasvaa niin on helpompi kahen kans mennä. Ja nyt ei tarvii enää tapella niin paljoo päällekkä vaatetta... Ens kerralla nuutti saa sit vaan leikkiä siellä ja sit syksyllä koitetaan kattoa sitä lähinäköä vielä...

Leevin (5,5kk) mitat on nyt 68,5 cm ja 7870 g. Painoa on tullu hyvin, mutta pituuskäyrä on laskenu koko ajan. No, sillon ekassa kuussa leevi kasvoi sen 7cm eli hyppäs suoraan +2-käyrälle ja nyt on sit tasaisesti tullu alemmas ja on nyt pikkusen yli 0-käyrän. Mutta kuitenki antoi jo kolmen viikon päähän seuraavan käynnin ja jos ei oo pituutta yhtään tullu niin sit varmaan lääkärillä pitää käydä. Ei ollu kyllä huolissaan, enkä oo miekä. Sopusuhtaisen näköinen poika kuulemma on. Niin meidänki mielestä! Mutta ihan kiva kuitenki että seuraavat tilannetta!

Olikos moni täällä siinä pneumokokkitutkimuksessa? Myö saatiin tänään siitä esite ja aateltiin osallistua - tai siis mie aattelin...ei vielä isännän kans olla juteltu asiasta! :D Ens käynnillä ois sitten se rokote.
 
Ja sitten kestovaippajuttuja taas.

Sanse, voihan sitä Reiman kangasta kai periaatteessa kokeilla, jos ei ole liian tönkkö tai hiosta... Mutta katso mikä sen pesulämpötila on, kestääkö toistuvia 60 asteen pesuja? Ja voi varmaan niitä sairaalan jälkivuotovaippoja kokeilla käyttää imuina, yrittänyttä ei laiteta!

Imuja voi tehdä vaikka vanhoista froteepyyhkeistä, leikkaa ja taittelee sopivan kokoiseksi pötköksi tai ompelee valmiiksi sopivan paksuisia pötköjä (kovin paksut kuitenkin kuivuu hitaasti!). Ja äitiyspakkauksen sisävaipan (joka ei varmaan enää vaippana mahdu) voi taitella ja käyttää taskuvaipassa imuna. Ja älkäämme unohtako vanhoja kunnon harsoja imumateriaalina!!

Mulla on imuina noita snappi-froteevaippoja, jotka on sisävaippoina jääneet pieniksi.
kuva: http://www.taikapilvi.com/popup_image.php?pID=68&image=0
Oon taitellut niistä nuo "läpät" päällekkäin niin että siitä tulee pötkylä ja laittanut läppäpuoli edellä taskuvaipan sisään. Näin tulee pojalle eteen monta imukerrosta.
 
MOI!
Viime yö meni pitkästä aikaa paremmin, ja jaksaa nyt pysyä hereilläkin :D Toki monta kertaa edelleen heräiltiin, mutta aina jäi samantien nukkumaan.
Käytiin aamulla tunnin verran ulkona. Pienin heräsi kesken lenkin ja kun esikoinen käveli, nostin rataspuolelle vauvan istumaan =) Tai ei istunut, mutta pystyssä kuitenkin! Tyytyväisenä siitä katseli kun sisko raahasi vaikka mitä oksia mukanaan :D

1. Mitä raaka-aineita käytät?

bataatti, porkkana, kesäkurpitsa, parsakaali, kukkakaali, broileri ja tänään keitin nautaa..Perunasta pidin taukoa, mutta tänään näyttäisi naama olevan "entisellään" eli punaisia kohtia silmien alla :( Eli ei tainnut siitä johtua. Saattaa olla että kyynelneste jää muhimaan ja sillä iho ärsyyntyy.
Hedelmäsoseet tulevat purkista, marjoja keitän kiisseliksi.

2. Millä soseutat?

Sauvasekoittimella perunaa vaille kaikki.

3. Teetkö pakastimeen valmiiksi vai teetkö joka päivä?
Jääpalamuotteihin pakastan. Peruna ainoastaan tuoreeltaan/edelliseltä päivältä. Kiisseliä tarjoan tekopäivänä sekä seuraavana.

7. Miten teette puurot?
Piltti kaurapuurojauheesta olen tähän saakka tehnyt. Kunhan paketti alkaa loppumaan, keitän ihan tavallisista hiutaleista. Tarkoitus olisi joskus riisipuuroakin tehdä, se riisihiutaleista!
Puuron sekaan tulee yleensä laitettua jotain hedelmäsosepurkin jämiä ym.. mauksi.
 
Aurinkoista, mutta vielä hiukan viileahköä päivää! =)
Reilun tunnin vaunuttelulenkki suoritettuna ja nyt kahvikupin kera tietsikan ääreen..

Ihania kuvia ootte laittanu lapsukaisistanne!
Ja onnitteluita 1/2vuotiaille! :flower: =)

Kivoja sosevastauksia ollut ja kuten arvasin, niin sieltä tulee uusia vinkkejä, mitä ei omaan mieleen oo tullut! =) Esim. en ollu ollenkaan tajunnu aatella sitä vaihtoehtoa, että pakastetusta (esim. parsakaali, maissi yms) sais soseet keiteltyä tuoreita nopeemmin.. Mut sit mulla tuli mieleen, että jos sitä sosetta ois sit pakastamassa, niin voiko sitä enää pakastaa, onko siinä enää mitään vitskuja jäljellä ja kärsiikö "laatu"???
Luin mä jostain, että ois suotavaa lisätä hiukan kasviöljyä soseen sekaan, mut on vielä jäänyt laittamatta.. Vettä oon pikkusen yrittänyt hörpyyttää aina silloin tällöin semmosesta pienestä mittakupista, mut kyl se on aika vähäistä mitä nieltyä saa; enimmäkseen ne on siinä rinnuksilla! :LOL:

Tulevaisuutta silmällä pitäen lisäisin sosegalluppiin semmosen kysymyksen, että: Miten valmistat liharuuat? Miten kypsennät, keitätkö/paistatko vai miten ja millasesta lihasta, paloista vai jauhelihasta vai? Omiakin "visioita" on, mut ois kiva kuulla miten muut valmistavat ja saada itelle lisää ideoita ja vähän varmuutta, et on sitten "oikeilla jäljillä" siinä mitä tekee.. Johan meni selittelyks.. :LOL:

Jee, mä pääsen tänä iltana vähän tuulettumaan! =) Tapaan pari entistä luokkakaveria ja mennään syömään yhdessä ja pikkasen istumaan iltaa. :p Toisen kanssa olen paljonkin tekemisissä edelleen, mut toista en ole tavannut ainakaan 10 vuoteen! :whistle:

Torstaina olis vauvakinopäivä! Onko kenelläkään kokemusta Helsingin Kinopalatsista? En oo siellä vuosiin käynyt, mut hatarissa muistikuvissani siel on aika paljon portaita eikä liukuportaita.. Niin, että miten siellä vaunujen kanssa pääsee kulkemaan? Mut kaipa se on jotenkin järjestetty, kun siellä niitä vauvakinoja on.. Tennarissa oon kyl kerran ollut vastaavassa jutussa..
 
Lihat olen keittänyt pienessä vesimäärässä. Esikoiselle veitsellä naputtelin silpuksi aikoinaan, tänään sauvasekoittimella.
Broileri on joko marinoimatonta suikaletta tai rintapaloja. Nautaa ostin jauhelihan muodossa, 10% rasvaa taisi siinä olla.
 
mä jaksoin leipoo tänään jopa mustikkapiirakkaa ja ai että tuli hyvää :p
kaveri oli kylässä, tuli aamulla samalla reissulla meille kun esikoisen vein ja lähti tossa yhden pintaan.Nukuin sit ite vielä päikyt ja ruoka hautu samalla uunissa.
Nyt pitäs esikoinen lähtee hakemaan ja sdamalla puottaa Leevin päiväkoti hakemus päiväkodin johtajalle.Olin ihan ihmeissäni kun kysyin että tarvittais ehkä elokuussa paikka Leeville niin johtajapa sano että oletpas sä myöhässä :eek: No jospa se kuiteskin onnistuis ja samalla laitoin esikolle siirtohekemuksen tuohon lähi pk:n.

maotoa:on vartasti ihana se tuoli =)

Mut nyt käppäilee ja illemmalla sit hoploppiin :wave:
 
keiju..jaa myöhässä??? :eek: :eek: eikös se oo 4kk ennen hoidon tarvetta? ja jos sijaisuuksia tekee niin 2viikkoakin ennen pitää järjestyä hoito..

Mä kanssa olen työasioissa ollut liikkeellä, kyselen nyt hoitovapaa juttuja, loppuvuoden ainakin kotona, pomo ei vaan taida tykätä ja pph-mahdollisuutta mietin.....

me kanssa esikoisen kans huomenna hoploppiin, ei ollakaan koskaan käyty. Mummu tule pikkuista hoitaan, kun en kippetä voi tietenkään mukaan ottaa. Saapa isompi omaa aikaa äidin kanssa! :heart:
 
Helmi: niinpä mut tää alue mis asutaan kasvaa kokoajan ja päikkyjä tulee sit vähän myöhässä aina lisää.Ja jos en työpaikkaa saa elokuusta alkaen niin sit rupeen tekee tohon yliopistolliseen yökeikkaa ja aloitan tammikuussa 2010 työt kokonaan.
Mekin ekan kerran sinne hoploppiin mennään.Mukaan lähtee Juuson kummi ja mun kummipoika.Isi jää Leevin kanssa kotiin.
 
helmi ja keiju, minäkin juuri laitoin pomolle viestiä, että onnistuisiko jos olisin syykuun 3 päivää viikossa töissä (ja mies 2 päivää viikossa) ja sitten lokakuun alusta menis poika hoitoon. Saa nähdä miten suhtautuu, ei ole mikään family man... Mies on elokuun isäkuukaudella, minä menen elokuuksi töihin. Nyt riippuu sitten pomosta, että laitetaanko päiväkotihakemus lokakuun alusta. Keiju, hyvä tietää että tässä ei kauaa kannata enää kupata sen hakemuksen kanssa!
 
Maikki: Sano että ens syksynpaikat on jo jaettu mut jospa paikka löytyis.Olis pitäny sen mielestä aikasemmin laittaa. JOko se alkaa suomessakin kohta mennä siihen että hoitopaikkaa pitää hakea jo odotusaikana.... :eek: Ettekös te jossain keskustan tuntumassa asu? JOs oikein muistin että asutte, niin kannattaa esim. laittaa netissä se hakemus ja soitella siihen kasarminpuiston päikkyyn jos siitä paikan haluatte.(tai mihin päikkyyn nyt haettekaan)
 
Merkki. Tänään juteltu miehen kanssa siitä, kauanko olen kotona ja päädyttiin siihen että siihen asti kun kaksikko täyttää sen 3v. Ihanaa, edelliset olen joutunut laittamaan tarhaan jo ennen vuoden ikää... *tuulettaa*
 
iru
Juu ollaan meki juteltu tosta töihin menosta.. täällä saa ainaki mun käsityksen mukaan sitä hoitolisää kunnes lapsi 2 vuotta.. niin haluisin siihen asti olla kotona.. ja haluisin kyllä sitä leikkikaveriaki tälle, mut puheasteella homma ;) nii et saas nähä.. nii ja tää asuntoki pitäis varmaan jossain vaiheessa isompaan vaihtaa ku kaksio nyt.. jotenki vaan jänskättää sitte et tää pitäis myydä et kauan siinä menee ja kerkeekö joku unelma kohde sit mennä jo siinä välissä niin missä sitä sitte asuu??

Mitäkähän mun piti kommentoida.. en muista.. niin en oo antanu tai sekoittanu kasvisöljyä ruokiin. Vettä annan ruokajuomana, tänään kokeiltiin nokkamukia ekka kerran.. tai siis mulla ne aventin tuttipullot niin tutin tilalle vaihdetaan sellainen nokka vaan.. :D

Maikki: en oo vielä tilannu niitä kankaita vaippoihin mut kauhee lista jo mitä tilaan.. oottelen et on rahapäivä :LOL: innostuin myös nauhavaipoista ja aattelin myös sellasen tilata ja kokeilla.. muutenki monet eri systeemit kiinnostaa.. oon ihan innoissaan!! Niin niistä imuista pitiki kysyä että jos pyyhkeestä tekee niin laitanko 2 kerrosta? ja että laitetaanko lisäksi vielä jotain?
 
Hansu: Ainakin Scandicissa näyttäois olevan tuo alehinta

http://www.skandic.de/de/STOKKE-TRIPP-TRAPP-Hochstuhl-Natur-Lackiert/c-KAT60/a-400-001?gclid=CNyUiMCjgpoCFdMWzAodRBw-Fw&sidSKANDIC=a9ec3d0ee88d62b7321ebbe2ba05b679

+Postikulut Suomeen 20 Euroa

Ja Babymarktissa

http://www.baby-markt.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=showdetail&artnum=7040354000014&source=froogle&campaign=froogle&ls=d

ja mä tilasin täältä

http://www.babyonlineshop.de/moebel/Stokke_TrippTrapp_reduziert/

Jos tarttet apuja käännöksiin tms. niin voin jeesaa ja Kuunkult varman myös =)
 
heippa..

oomme asuntoa etsiskelleet, tarjolla näyttäisi olevan kalliita ja vielä kalliimpia huoneistoja. seuraavaksi muutetaan kyllä muualle kuin helsingin seudulle niin saamme samalla rahalla omakotitalon kuin täältä kälyisen kolmion kolmen valtatien risteyksestä. pah!

tulipas pitkä ja huonosti muotoiltu lause. ainut lohtu on että pankki antaa meille kivasti lainaa, mutta kun mä olen varmaan kotona vielä ensi kevääseen niin ei ole tuo takaisinmaksupotentiaali huipussaan meidän perheellä. mutta jonnekin on nyt päästävä, ahtaus ahdistaa tosi pahasti.

sosekysely

1. Mitä raaka-aineita käytät?
mustikkaaaaa... maissia ja bataattia koitettiin eikä käy

2. Kuinka soseutat?
- sauvasekoittimella , ja siivilän läpi puristamalla

3. Teetkö pakastimeen valmiiksi vai teetkö joka päivä?
- Teen pakastimeen pari annosta lasipurkeissa.

4. Meinaatko laittaa jotain makua, kuten yrttejä ym. sitten kun niitä voi antaa?
kahtotaan...

5. Entä hedelmä/marjasoseet?
miks kaikissa kaupan soseissa on niinpaljon kaikkea.. nyt vinkkinä että joku yrittäjäorientoitunut voisi ruveta tekemään lastenruokasarjaa jossa on vain yhtä ainesta per purkki eikä mitään lisäaineita..

6. Vinkkejä jaettavaksi?
-

7. Miten teette puurot?
ei hajuakaan :p
 
iru
pyörikki: meillä sama homma, lainaa kyllä saa mut ittee hirvittää se takaisinmaksu sitte.. ja eihän se hoitoon vieminenkää ilmaista oo joten rahaa ei enää tuu jäämään niin paljoa sitten ku ennen.. voin vaan kuvitella niitä hintoja siellä etelässä, ku ite kauhistelen jo näitä meijän hintoja..
 
Päivähoitopaikan hakemisesta.. Viime vuonna kun melkein joudui esikoiselle hakemaan (tulin sit raskaaksi niin ei tarvinnutkaan ), niin täällä oli ainakin viikolle 10 mennessä jätettävä syksyn hakemukset! Tosi aikaseen ois pitänyt tietää jo.
En tiedä vielä miten tekis töihinpaluun kanssa :/ |O Jokatapauksessa tän vuoden olen kotona vielä. Jatko riippuu paljon miehen töistä. Sitä vaan kun ei tiedetä välttämättä kuin vasta tammikuussa :(
Paluu entiseen paikkaan ahdistaa jo valmiiks, en tykännyt yhtään :( Kaikenlisäks se on kaksivuoroo, miehellä kolmivuorotyö. Joten hoitojutut menis tosi vaikeeks! Enkä tahtoisi että lapset joutuisivat olemaan illalla puoli yhteentoista hoidossa :( Kun en usko ollenkaan mun työpaikkani joustavan että ei laittasi iltavuoroja miehen ilta- ja yöviikolle...
VAIKEETA!
 
Iltaa!

Poika on ollut tänään oikea ilopilleri, lukuunottamatta yhtä varttia iltapäivällä, jolloin kirkui ihan pää punaisena, selvästi vatsakipuisena. Taisi olla se purjo sittenkin huono idea... Annoin tänään iltapäivällä omena-puolukkasosetta (itse tehtyä) ja tuntui maistuvan hyvin. Tein sen sekoittamalla omenasosetta ja puolukkakiisseliä. Muuten en olis uskaltanut kokeilla, mutta Piltillä oli valmis omena-karpalo, joka oli ihan ok. Pyörikki, oon samaa mieltä, että enemmän pitäis olla vain yhdestä raaka-aineesta tehtyjä soseita!

Iru, imuissa saa olla päällekkäin monta kerrosta kangasta, n. 3-10 kerrosta, riippuen ihankankaan paksuudesta ja imukyvystä sekä pissan määrästä. Vanhat kankaat imee paremmin kuin uudet, uusia kannattaa pestä pari kertaa ainakin ennen käyttöönottoa. Kannattaa tehdä vaikka sellainen joku n. 35 x 35 cm kokoinen imu ja sen taittaa kolminkerroin suorakaiteeksi. Halutessaan voi vaikka ommella kaksi kangaskerrosta päällekkäin, niin taiteltuna tulee yhteensä 6 kerrosta kangasta imemään. Tai jos haluaa pojalla kohdistaa imua, niin tekee kaksi yksinkertaisesta kankaasta taiteltua imua ja toisen niistä laittaa suorana pötkönä ja toisen pötkön taittaa vielä lisäksi pitkittäin kaksinkerroin ja työntää taskuvaipan etuosaan. Näin koko matkalle tulee 3-kertainen, ja lisäksi eteen 6 kerrosta (yht. 9 kerrosta) imemään kosteutta. Tytölle en sitten osaakaan tuunata imua oikeaan kohtaan... Tässä on tehtävä kompromissia sen välillä, että milloin paketista tulee liian paksu, joka tapauksessa se on paljon paksumpi kuitenkin kuin kertakäyttövaippa. Jos ei halua taiteltavia imuja, niin voi ommella muutaman kerroksen froteeta esim. 12 x 35 cm kokoiseksi suorakaiteeksi tai tiimalasiksi. Ei kannata kuitenkaan tehdä yhtä 10 kerrosta paksua imua, koska se kuivuu pesun jälkeen tosi hitaasti. Mä ostin hamppucollegea jostain nettikaupasta ja tein siitä vinon pinon 3- ja 4-kertaisia (2-kertaisia, jotka taitetaan keskeltä) imuja ja näitä käytän kaksi/vaippa.

Poika kakkasi tänään 8 kertaa, joten on tullut noita vaippoja vaihdettua...
 
...8 kertaa... mä oon ihan rikki jos joudun yhet kakat vaihtaa kestoista... :LOL:

Munkin tekis ihan mieli tehdä noita vaippoja, niin houkuttelevat ohjeet on, vaikka en kyllä L-kokoa tarvii kun mulla on popolinot 20 kpl valmiina ja ne riittänee hyvin ja varman meneekin aika kauan. Pari kuorta ajattelin ostaa E-baysta kun näen hyvät ja halvat.
 
vielä päivähoidosta, mä soitan huomenna ja kysyn vähän mikä on tilanne perhepäivähoidossa ja toisaalta päiväkodeissa. Mies on sitä mieltä että päiväkotiin laitetaan, mutta mä mietin olisko perhepäivähoito mukavampi noin pienelle. Todennäköisesti kauheasti ei valinnanvaraa ole... Enkä tiedä, mitkä minkäkin edut ja haitat on. Keiju, me asutaan niin että suunnilleen yhtä pitkä matka on Niiralan päiväkotiin kuin Kasarminpuistoon. Onko näillä jotain eroja joista pitäisi olla tietoinen (voit laittaa yv:näkin)? Näköjään nettihaku on väliaikaisesti pois käytöstä, täytyy toimittaa ihan paperihakemus. Ja tyhmä kysymys, vienkö hakemuksen sitten molempiin päiväkoteihin, jos on kaksi vaihtoehtoa mielessä?
 
Maikki: EI taida olla paljon eroa noilla päiväkodeilla..itse olen työskennellyt kasarminpuistossa muutamia vuosia sitten ja siellä ainakin oli oikein mukava pientenryhmä.

Mä oisin halunnt noi pojat samaan ryhmään edes muutamaksi kuukaudeksi hoitoon jos menen jo elokuussa töihin, Mutta ryhmä missä esikoinen nyt on niin lopetetaan ja tiloihin tulee eska. Esikoinen siis ollut ryhmässä missä lapsia iältään 9kk-5v ja minusta se on ollut ihana ryhmä, lapset oppivat ottamaan huomioon kaiken ikäisiä.Olin myös ajatellut että Leevin olisi helpompi jäädä hoitoon kun esikoinen olisi samassa ryhmässä mutta ei voi mitään. Perhepäivähoitajalle en poikia halua koska täällä aika huonosti toi varahoito toimiia, ainakin täällä meidän alueella. 3 hoitajaa vastaa niin monesta lapsesta kun vaan sattuu tulemaan eli jos pph:t sairastuu ja lapset menevät varahoitoon niin siellä saattaa olla 30 lasta, tilanne on laiton mutta lyhyellä ajalla sinne ei saa pikaista hoitaja apua. Viimevuonna työskentelin siinä varahoidon vieressä ja meno oli välillä melkoista, tietysti me toisissa ryhmissä olevat hoitajat autoimme jos omasta ryhmästämme pääsimme irtaantumaan mutta jos kukaan ei päässyt heidän oli vaan pärjättävä. Tämän takia en halua noin pienä lasta pph:lle ellen voisi olla varma ettäpph ei sairastu.
Perhepäivähoitajia ja hoitoa vastaan minulla ei ole mitään mutta tässä kaupungissa asiat on niin heikosti järjestetty että haluan Leeville pysyvän hoitopaikan.
 

Yhteistyössä