<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

Täällä tehtiin koko perheen voimin aamupäivällä kävely lähikauppaan hakemaan jätskit, ihana ilma!! =)

Sitten miehen kanssa pelattiin vähän sulkkista, eikä edes tuntunut rankalta :eek: (vaikka mä en TODELLAKAAN ole pätkääkään urheilullinen... )
Hiekkaa olen vähän lapioinut ja keräillyt pihasta koiranläjiä - mikään tekeminen ei ole saanut edes paikkoja kipeiksi! :eek: Prkl tätä, toivon vaan, että on tapahtumarikas yö tiedossa ja paaaljon suppareita :kieh: Meinaan kyllä illalla ottaa megakuumat löylyt :whistle:

Nyt mietitään, että mitä sitä tänään tekis, lähtiskös Kirjurinluotoon kävelylle (ainakin te porilaiset tiedätte paikan :D ) vai meniskös jonkun luo kyläilemään...

No mutta mukavaa sunnuntaita kaikille, toivotaan paljon suppareita :saint:

LEAL & Poju 36+1
 
Kaikenmaailman juilintaa alamahassa ja selässä. Menkkamaista jomotusta lähes taukoamatta. Toivottavasti nämä olisi jo enne tulevasta synnytyksestä. Vessassa käydessä kyttään kaikki limat sun muut vuodot tarkkaan.. Hullun hommaa. Sitä parasta ässää harrastettiin tänä aamuna ja illalla mennään saunaan.

Miehellä alkoi tosiaan 8 viikon loma, joten koko perhe täällä kovasti odotellaan, että vauva syntyisi. Mies rakensi lipaston päälle hoitopöydän tänään ja nyt ajaa nurmikkoa. Voi kun saisi jo pikkuisen tähän meidän maailmaan :heart:

Mureena ja papu 37+0
 
TEille viimemetriläisille

http://kaksplus.fi/keskustelu/t545306

Siskolle testailtiin tuota akupainantaa ja sai aikaan supistuksia, joskaan eivät hänellä vielä jääneet päälle, sillä ei ollut vielä kovin hyvin kypsynyt, mutta silti...tehtiin joka toinen päivä hälle noita ja vajaan viikon jälkeen aloituksesta alkoi limatulppa irtoilla...liekkö olisi sattumaa vai oliko painelulla osuutta, sitä emme tiedä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
TEille viimemetriläisille

http://kaksplus.fi/keskustelu/t545306

Siskolle testailtiin tuota akupainantaa ja sai aikaan supistuksia, joskaan eivät hänellä vielä jääneet päälle, sillä ei ollut vielä kovin hyvin kypsynyt, mutta silti...tehtiin joka toinen päivä hälle noita ja vajaan viikon jälkeen aloituksesta alkoi limatulppa irtoilla...liekkö olisi sattumaa vai oliko painelulla osuutta, sitä emme tiedä ;)

Kiitos paapelo vinkeistä :flower:
 
Täällä ei mitään |O

Noiden aamuisten toimien lisäksi olen tänään vielä nyppinyt kukkapenkit ja lapioinut hiekkaa, kävin hakemassa vanhempani mökiltä (ajoin tarkoituksella kuoppaista reittiä ), esikon ja miehen kanssa käppäiltiin Kirjurinluodossa 1,5h, sitten kävin kuumissa löylyissä ja polvillani hinkkasin vielä kylpyhuoneen lattian ja pesin vauvan ammeen.
Ja olo on kuin olisin maannut koko päivän :headwall: Selkä ehkä vähän jumittaa aina kun on ollut vähän aikaa paikoillaan, mutta muuten ei kyllä tunnu missään...


Ompas tämä meidän pino taas hiljainen. Parempi olla mammojen jo sitten synnärillä, muuten ei moista hiljaiseloa sallita! :kieh:

Taidan tästä mennä katsomaan Kätilöitä tallennukselta...

LEAL & Poju 36+1
 
Ottakaas nyt hyvät naiset rauhallisesti! :saint: Eihän vauvoilla ole vielä mikään kiire. Parempi vain että syntyvät lähellä LA:ta, on vastutuskykykin sitten parempi.


Juu tiedän että on ÄRSYTTÄVÄÄ sanoa noin! :saint: Pyydän anteeksi. :D

Cassy - itse kärsivällisyys - rv 38+4 :whistle:
 
Cassy tottahan sinä puhut :ashamed: Mutta silti! :kieh:

Unohtuipa sanoa, että myös nurmikko tuli leikattua... Ja onhan tässä jotain poikkeavaa ollut, suoli on tänään tyhjentynyt ainakin 4-5kertaa ja koostumus ei ole ollut kaikkein..hmm.. kiintein :x :snotty: Mutta minä luulen, että se johtuu vain siitä kun on tullut liikuttua normia enemmän...

Tuo paapelon linkittämä akupunktio kyllä vähän houkuttelisi :whistle: Tosin en tiedä uskonko sen tehoon, tai siis ajattelen varmaan niin että mikään ei auta jos synnytys ei muutenkin ole käynnistymässä.. Mutta mä haluan uskoa, että tää kaikki auttaa edes alakerran edistymiseen sitten :saint:

LEAL samoine viikkoineen...
 
Mä en ainakaa lähteny mihinkää viäl, muutama hassu suppari tullu koko päivänä, vaik tuntuu et vauveli tippuu koht ittestäs ulos. Ainoo merkki lähenevästä synnytyksestä on mun ihan sssairraaan kipeet buubsit :/ Aamusta asti tuntunu iha ko ne täyttys, ja tuntuukin ihan semmosilta :( Mä saan varmaan jonkun tulehduksen enne vauvaa vielä..
Kaaduin muuten portaissa tossa viikonloppuna, tipahdin oikeen kunnolla pyllylleni. Tuli kieltämäti itku, mut onneks vauveli sit koht alko taas pitää ihan normaalii elämää vattassa..

Eipä mulla juuri muuta, huomenna sin neuvolaa..

Ämpee 35+2
 
On täällä sitkeitä mammoja ja vauvoja! Eiköhän tässä kohta jo jollain ala jotakin tapahtumaan!

Täällä tänään tullut huimat viisi vähän kipeämpää supparia ja siinä sitten kaikki. Vauva olisi ihan täysiaikainen vaikka jo syntyisikin joten ei jaksaisi odottaa. Helteitäkin alkaa taas pukkaamaan niin kivempi niistä olisi nauttia vauva kainalossa kuin hikoilla helteillä vauva mahassa. Mutta yö kerrallaan tässä vain mennään....
 
Ei pysty nukkumaan, ku tyyppi venyttelee :kieh: maha on sellanen kolmion muotonen ja tuntuu, et kohta repee..

Alapäässäki tekee jotai, ku viiltelee välil pirusti ja äske herahti vähä maitoaki ku kunnol viilteli. Välil tuntuu, et persuksestaki tulee joku ulos.. siis muuki mitä yleensä sieltä :D Suppareita ei oo minkäälaisia, maha vaa kovana välil. Onko kellää muulla yhtä kiva kaveri? :heart:

- Jousku ja Pertsa 37+2
 
Huomenta mamit!
Niin on onnellisesti juhannus ohi (joka tuntui ihan normi viikonlopulta, paitsi oli taas yks pyh j rennie lpussa). Mulle on koko kevään käyny joka ikinen pyhäpäivä samanlailla.
Nyt oon onnellinen kun vetäsin pari rennietä naamriin.. On närästäny ihan v***sti koko juhannuksen ajan. Nice!

Supistuksia on, mutta ikävää kun ne on edelleen liian heikkoja. Oi että mä nautin sit siitä kivusta mitä joudun kärsii kun synnytys käynnistyy! Ah <3 Ei pelota yhtään synnytys, vieläkään.
Ehkä se sit alka jossain vaiheessa pelottaa? :D

Tänään tarkotuksena lähtee tuurissa käymään. Toiveena, että synnytys kännistyis, kun ollaan vähän kauempana käymässä :D

Annu & neiti 38+4
 
Jousku: Niin tosiaan tää meijän masuasukki on kans kova mellastaa iltasin. Joskus 22oo alkaa aina sirkus mahassa!! Tuntuu kun tosiaan tulis mahasta läpi. Tai että se yrittäis väärää kautta ulos, kylkiluiden välist :D Jalka edellä :D
 
meillä poika tulikin jo 16.6 :Deli 3 viikkoa etuajassa. tosin vielä tehoilla ja ainakin 2 viikkoa vielä.
pojalla meni suoli tukkoon ja puhkes.hätäleikkaus tehtiin 17.6 yöllä ja onneks saatiin erittäin hyvä lastenkirurgi.kyssiin ei ois keretty siirtämään.pojan selviitymis mahdollisuudet oli käytännössä olemattomat.mutta niin se vain on, että ihmeitäkin sattuu ja poika näytti jo eilen oikeelta vauvalta :heart: lääkitystä on vähennetty ja maitoakin meni jo 4 milliä!!tietty antipiootit menee mutta nyt näyttää tilanne aurinkoiselta.
koittakaa nyt vielä sinnitellä masujenne kanssa ja nauttikaa auringosta vaikka se vaikeelta tuntuukin :D

uusiomami ja kippu
 
Onnea uusiomami-77 !!! Voimia koko perheelle :flower:

Cassy: Mistäs ja missä me sitten märistäisiin, jos ei täällä kaikesta synnytystä enteilevistä tapahtumista? Se on kuitenkin kaikilla varmasti nyt ajatus nro. 1 :p
(Ymmärsin kuitenkin huumorin tekstissäsi :xmas: )

Mureena ja papu 37+1
 
Uusiomami-77 onnea!!!

Cassy: oikeessa olet lapsen kannalta tietysti parempi -mitä kauemmin sitä jaksais "hautoa", mut jos oma olo on ihan kauhea, toivoo et tää koettelemus ois ohi jo. Huomen tulee rv 36 ja lääkäri sanoi, et sillon saa tulla jos tullakseen -pärjää jo maailmassa.

Ja niin on taas maanantai ja uus viikko alkamassa ja lepotila jatkuu... ajattelin kyllä et jos oikein ilma lämpenee (nyt vasta +15) siirryn ulos aurinkotuoliin kirjan kans- vaihtelua sohvalle =)
Paineet on nyt olleet 4 päivää suht`korkealla säännöllisesti, tänäänkin aamulla jo 149/96 :/ - ei siis hyvät ollenkaan, huomenna taas kontrolli ja saas nähdä mitä sitten.

 
LEAL Täällä eilen samoilla linjoilla ja ei supistuksen supistusta. :kieh:

Onnea Uusiomami-77! JA kovasti jaksamisia! :hug: :flower:

Eilen tosiaan konttailin ympäri asuntoa ja puunasin paikkoja. Kävin saunassa, leivoin etc. Ja olo illalla muuten ok, mitä nyt selkä jumitti. Eikä supistuksen supistusta.
Tällä vkolla luvannut helteitä, nam. Eli kilo per päivä lisää painoa, turvotusta ja yleistä huonoa oloa tiedossa. Olisi beibi saanut tulla...
Kiirusta ei olisi mikäli olo pysyisi näin hyvänä. Kahteen kk:teen en oo pystyny touhuamaan noilla tehoilla mitä eilen.

Keskiviikkoa vain odotellessa..äitipoli käynti ja silloin kurkataan kohdunsuun tilanne..viimeksi katottu kaks kk sitten. Pelottaa jo valmiiks jos lääkäri sanookin että paikat ihan entisellään. :$

Tuuliina 37+3
 
Heippa taasen!

Onnea uusiomami-77!!!!

Kylläpäs oli paljon luettavaa, kun edellisen kerran käynyt täällä alkukuusta.

Mulla oli 16. päivä se synnytystapa-arviointi. Hiukan pelon sekaisin tuntemuksin sinne menin, kun esikoisesta jäin samaoin tein osastolle ja hänet otettiin ulos pari päivää myöhemmin 1950g painavana ja 44cm pitkänä viikolla 37+2. Laitettiin eka siihen sydänkäyrälle ja piti kaikki liikkeet rekisteröidä siihen laitteelle, niin meillä pidettiin just silloin aamujumppaa ja sykkeetkin nousi päälle 200. Normalisoitui ne sit, kun jumppa päättyi. Oli aika tasaset 140 siinä sitten sen lopun 5 minuuttia. Vartin verran siinä laitteessa olin. Oli kätilökin ihmeissään etsiessään sykettä ja naureskeli mun vatsalle, kun vauveli muljas aivan mahdottomasti. Sen käyrän jälkeen sitten odottelin pääsyä lekurille. Teki tutkimuksen ja totesi, että on viikkoihin nähden pienikokoinen ja perätilassa. Mulla todettiin silloin esikoisen sektiossa kaksiosainen kohtu ja tämäkin on ollu tuossa oikeella puolella koko ajan aivan kuin esikoinenkin. Näistä syistä meni konsultoimaan erikoislääkärin kanssa ja päätyivät synnytystapana sektioon. Mulla se puudutusaine vaan nousee liian ylös, joten ainut vaihtoehto on nukutuksessa tapahtuva sektio. Ei kiva :(

Sain siinä sitten uuden ajan samalle päivälle mennä sen erikoislekurin juttusille ja lapsivesipunktioon, jossa selvitetään EPO-arvo ja keuhkojen kypsyys. Tämä erikoislekuri kun ultras ja otti mittaa sai painoarvioks 2500-2700g ja totesi ettei se sitten kuitenkaan mikään mahdottoman pienikokoinen ole. Viikkoja silloin tasan 37. Parin päivän päästä soitti mulle vastausta tosta punktiosta ja siinä kaikki arvot normaalit ja keuhkot hyvin kypsyneet. Sain Juhannuksen viettää kotosalla. Pelottelivat silläkin, et saattaa mennä Juhannussuunnitelmat uusiksi jos punktion tuloksissa jotain häikkää. Sovittiin, että ilmoittaudun osastolle tiistaina 23.6. ja samana päivänä leikataan vauveli ulos. Lähinnä siis tuon kohdun kaksoisuuden ja perätilan takia mennään sektioon. Eivät ilmeisesti tiedä miten vauva pystyy syntymään normaalisti tuon kohdun muodon takia. Parempi se munki mielest on näin, et otetaan varman päälle, ettei tuu ikäviä yllätyksiä kesken synnytyksen.

Vauvaa varten on jo kaikki valmiina. Vaunut saatiin eilen kotiin siskoltani ja hoitopöytäkin ollu jo pari kuukautta kasattuna vauvan huoneessa. Ainut mitä tarttis tänään tehä, on pakata kassi sairaalaan. Huomenna ei kerkee ja yöllä en viitti alkaa kolistelee, jos vaikka isäntä sais nukuttua. Mä todennäköisesti en nuku paljoakaan =)

Esikoinen viedään miehen siskon luo jo tänään, että saa nukkua aamulla, kun meidän tarvii lähtee kuuden maissa ajelee laitokselle päin.

Mittailin eilen vatsan ympärystää ja 122cm sain mitaksi. Painoa mulle on tullu 17kg.

Nyt alkaa kelitkin suosimaan, kun viime helteet ollu mun kesälomalla ja äippäloman ajan ollu sadetta ja viimaa. Huomenna sitten jo laitokselle ja helteet päällä. Tosin joudun tän viikon makaamaan sisätiloissa... Ja vielä pari viikkoa kotona olemaan sisällä pääasiassa tod.näk.

Nyt lopetan tän romaanin ja meen jatkaa pakkaamista. Ilmoittelen meistä kun koneelle pääsen.

Merlin ja Tiuhti 37+6
 
Onnittelut uusiomamamin perheeelle :flower: ja jaksamista kaikille muille!!! =)

Juhannus oli ja meni, tuntui kyllä tosi pitkälle tuo viikonloppu, kun oli niin huonot ilmat, ettei paljon ulos viitsinyt. Reissussa oltiin ja ei todellakaan olis ollut yhtään ainutta syytä jättää reissua tekemättä, sen verran hyvä olo itsellä. Harvakseltaan suppailee, ehkä noin kymmenkunta supistusta päivässä, mutta ikävä kyllä ne ei tunnu yhtään tehokkailta...

Neuvola oli tänään ja kaikki kunnossa, mutta merkkaanpa tähän kuulumiset:

Rv 37+5
Paino +350 (alle viisi kiloa vieläkin kokonaisnousu, vähän olen tyytyväinen B) )
RR 119/77, matalimmat mitä koskaan mulla neuvolassa.
Sf 33, kahdessa viikossa ei muutosta, mutta vauva todella alhaalla pää ja kuulemma nyt myöskin kiinnittynyt. JESS!
Lapsiveden määrä normaali.
Sykkeet +150
Liikkeet ++

Nyt täytyyy kiirehtiä syömään ja sitten viemään esikoista viisivuotis hammaslääkäriin.

Josi ja Prinsessa-Pave 37+5
 
Suuren suuret onnittelut uusiomamille ja perheelle :flower: Hurjat alkuhetket on teillä olleet , mutta kovasti tsemppiä tulevaisuuteen!

Jussit vietetty ja aika koleassa säässä täälläkin! Samoja fiiliksiä on itselläkin ollut, koko juhannuksen meni kipuillessa millon mistäkin kohin ja aattelin jo että ei oo varmaan enää mitään kohtaa mihin ei sattuis. Yöt supistelee ja jomottaa ja parina viime yönä olen kyllä särkylääkettäkin napsinut - ei vaan supistukset kovene sellaiseksi kunnon supistuksiksi, jomottaa vaan massua, selkää ja reisiä... Vkonloppuna tuli kyllä tehtyä pari pitempää lenkkiä, toiveissa että lähtis nyt sitten käyntiin mutta kipeeksi sai vaan ittesä! Nukkuminenkin on mitä on, mutta onneksi saa aina päikkäreitä otettua niin jaksaa sitten jtn touhuta. Kovasti oisin toivonut että tämä kolmas nyt itestään käynnistyisi kun kaksi edellistä on käynnistetty ja tipalla saatu kunnon supistukset aikaan, ois kokenut sellaisen luonnollisenkin synnytyksen :)
No keskivikkona aamupvällä mennään äippäpolille käynnistysajatuksin, kalvojen puhkaisulla lähdetään sitten käynnistämään! Toiveissa siis että keskiviikkona vauveli ois jo sylissä :heart: vähän kyllä jännittää vaikka toisaalta odottaa herkeämättä että pääsee tositoimiin! Sanoinkin miehelle että tänää saa ottaa masusta viimosen kuvan - saa sitten muistella että kuinka iso sitä olikaan =)

Nyt täytynee päikkäreille lähteä kun ystävä vei esikon ratsastamaan ja kuopus vetelee unia niin saa itekin tässä levättyä!
Hurjan paljon voimia kaikille masun kasvatukseen, vaikka olo on tukala niin yritetään vielä nämä viimoset hetket jaksaa - kohta tämä odottelu onkin jo ohi! Moro! :wave:
 
Neuvolassa käyty.

paineet 118/73
pissa puhdas
painoa viikossa n.+100g
syke vauvalla +135
liikkeet ++
vauvan pää tosi alhaalla, terkkari ei tuntenut sitä ollenkaan. sanoi että on ihme jos ei kohta synny kun noin alhaalla ollut jo pari viikkoa :)

Tänään oon aamusta asti siivonnut ihan hullunlailla :D se saikin aikaan supistuksia ja äsken tuli yksi oikein mojova suppari
:p sais vaan jatkua niin kauan että vauva ois maailmassa :heart: Yöllä heräsin tosi kovaan alamahan vihlontaan, en tiedä olisko ollut sitten supistuksia. Maha tuntuu käyvän ylikierroksilla koko ajan ja selässä menkkajomotusta, hyvä hyvä :D

Meillä on nyt toinen lapsista kipeenä, kurkku ihan turvoksissa ja kuumetta. kahdelta ollaan menossa lääkäriin. Reppana koittaa olla kovin reipas, vaikka siitä näkeekin että siihen sattuu ja paljon ja hengittäminen on tosi hankalaa turvonneen kurkun takia :( varmaankin angiinaa, luulisin. Mutta onneks päästään lääkäriin ja saa lääkekuurin ? On aina kamalaa kun lapset on kipeenä, tulee itelle avuton olo kun ei voi oikein auttaa muuten kun pitämällä sylissä :heart:

Neitokeiju 37+1
 
SusSoo
Hienoa! Väki on saapunut juhannuksenvietosta ja tämäkin pino sai uutta elämää B)

Uusiomami-77
onnittelut perheenlisäyksestä. Teillä tosiaan on ollut hurja alku. Mutta hienoa, että kaikki alkaa näyttää paremmalta :)

Merlin
tsemppiä!

Omat äitiyspolikuulumiset tältä päivää: Kohdunsuu sormelle auki, muuten ei mitään erikoista. Vauvan painoarvio tänä aamuna 2614g. Ja syntymäpainoksi arvioitiin noin 3kg. Enää ei tarvi äitiyspolilla käydä, vaan seuraavaksi toivotti tervetulleeksi synnyttämään. Normaalit neuvolakäynnit tietenkin jatkuu. Mulla oli mies mukana siellä polilla ja kun me mentiin sinne lääkärin vastaanotolle, niin yllättäen mun mies ja tämä naislääkäri tunsivat toisensa ja puhuivat toisilleen niin tuttavallisesti. Mä hekotin ihan vääränä, että koska mun mies on gynekologilla käyny
, mutta ne tunsivatkin toisensa harrastusten parista :D

Katsotaan nyt onko tuolla paikkojen "ronkkimisella" vaikutusta suuntaan tai toiseen. Nyt on kyllä kotona niin kiireistä, että synnyttämään ei millään ehtisi
Mulla meni eilispäivä ihan ilman supistuksia, mutta kyllä nyt taas vaikuttaa siltä että supistaa ja tuntuu reisissä asti...

Sussoo ja Suloinen 36+3 :heart:
 

Yhteistyössä