35+ äidit

Moi taas!

Miten en muka saa nyt millään aikaseksi tänne naputella, vaikka joka päivä käyn tätä pinoa lukemassa, ihan niin ku Kullankerienkin kuulumisia. Sielläkin on ihmeesti hiljennyt, kaipa se on tämä, kun vauvat on lähteneet liikkeelle ja saa silmä kovana vahtia. Meillä myös liikutaan liikkumiset konttaamalla (kuka sitä kysyi?) ja noustaan pystyyn ihan kaikkea mahdollista vasten. Muutamia askeleita ottaa jo tukea vasten eli ei tunnu mun pieni enää vauvalta vaan melkein jo taaperolta. Vaan onhan tuota ikääkin jo 9kk ja viikon verran päälle :heart:

Äitiysloma loppui viime viikolla. Nyt palailen pikkuhiljaa työelämäänkin tässä. Anoppi auttelee lapsen hoidossa ainakin tämän ja ensi kuun, hoitopaikkaan menee sitten kesällä, kunhan nyt ensin saadaan päätös koko hoitopaikasta.

Ja synttäritkin oli ja meni, eli nyt oon sitten "virallisesti" yks teistä, eli 35v. Ihanaa kerrankin olla porukan kuopus, kun tuolla kesäkuisissa oon ehdotonta senioriosastoa :D

Tässä kuva meiltäkin, viikon vanha otos. Meillä on kaikilla lapsilla tää runsashiuksisuus ihan tavaramerkki. Luonnonkiharatkin meillä on kaikilla, eli varmaan nuo Millankin hapsut tuosta kihartuu, kunhan vauvatukka vaihtuu vankemmaksi.


Ammu ja Milla 9+ kk
 
Onpa Millalla hiuksia =) , ihana hymytyttö! Meillä hiukset ovat kasvaneet kunnolla vasta 2-vuotiaana. Luonnonkiharat ovat ihanat, meidänkin esikoisella ja toiseksi nuorimmaisella on tosi säkkärät hiukset. Joonatania luullaan aina tytöksi hiustensa takia, kun ovat aika pitkät pojalle!

Nyt täytyy mennä kotihommiin, meinaa jämähtää välillä tähän koneelle, Juliaanakin on isän kanssa keinumassa pihalla! :wave:
 
Mukavaa, että anjamarita olet perustanut tänne pinon 35+ -äideille. Itsekin voisin siirtyä pois tuolta odottajien puolelta, kun oma poika on ehtinyt 3,5 kuukauden ikään. Osa nimimerkeistä täällä on tuttuja "30 ja risat - esikkoa odottaessa" -palstalta, osa ihan uusia tuttavuuksia minulle, mutta olen nyt pari viikkoa lueskellut näitä juttujanne ja mieli on tehnyt joskus jotain kommentoidakin.

Olen siis 36-vuotias yhden lapsen ja kahden koiran mamma, naimisissa ja asumme maalla keskisuuren kaupungin liepeillä. Työelämässä olen ollut tiiviisti ennen lapsensaantia ja nyt ei ole mitään kiirettä takaisin. Ainakin tämän vuoden aion olla kotosalla. Toinenkin lapsi haaveissa. Sektiosynnytyksen (ja jaksamisen) vuoksi pitäisi kuulemma odottaa ainakin vuosi, toivottavasti endometrioosi ei etene odottaessa liikaa...

Poikamme on ikäisekseen suuri. Syntyessään oli ihan tavanomaiset 3,8 kg ja 52,5 cm, mutta kolmikuisena jo kahdeksankiloinen ja 68-senttinen. Rintamaidolla on kasvettu, mutta soseiden varovaisen maistelun olemme aloittaneet kun tuntui, että maitoa helposti sulavana piti tankata yöllä jatkuvasti. Kiinteistä löytyi apu. Pulloa ei suostu enää jostain syystä imemään, joten velliä ei voida antaa.

Toivottavasti täältä saa hyviä vinkkejä, kun eka lapsen kanssa on välillä vähän ihmeissään :) Juuri nyt toivun rintatulehduksesta...Auts, ei mikään miellyttävä juttu. Voikohan se tulla siitä, että maito pakkautuu yöllä rintaan, kun vauva päättää yllättäen nukkua 7 h putkeen ja imetystauosta tulee tosi pitkä? Lääkäri sanoi, ettei silti pidä pumpata, sillä rinta ei silloin sopeudu vähäisempään maidontarpeeseen... :eek:
 
Tervetuloa Metsätonttu, kävin sieltä odotuspinosta syntymäajan hakemassa. =)

Niin se on ihmeellistä että sinun 3 kk on samakokoinen kuin minun 7 kk..... Lapset on niin erilaisia

Hyvin lapsesi nukkuu, Meillä varmaan joskus pari kk sitten alettiin yhtä pitkiä unia nukkumaan.

Rintatulehduksesta en osaa sanoa mitään kun ei ole kokemusta mutta varmaan joku täälläkin tietää asiasta. =)
 
Ensimmäisenä tervetuloa Metsätonttu tänne mukaan! Lapset nukahti kl.o 20.30-21 välillä ja mies tuli just iltatuurista. Tuonkin terveisiä maanantailta kun kävimme lasten polilla, pienen syntymäpainon takia tuo kasvun kontrolliseuranta ollut. Oikein hyvää kuuluu.

Netan paino nyt 3 kk ja 3 vkon iässä on 4480 g ja pituus 57.1 cm. Pieni tyttö mutta hyvin kasvaa ja kehittyy ja ei enää nyt sitten tarvitse mennä kasvukontrolliin jatkossa. Muutenkin kehitys menee oikein hienosti =)

Metsätonttu, Rintatulehdus voi kyllä tulla siitä kun oot imettämättä pitkään ja maito pakkautuu tiehyeisiin. Kannattaa kyllä lypsää, jos imetysväli menee liian pitkäksi, mun on ainakin pakko, kun en pysty olla ja kipeytyy rinnat kovaksi. Samoin kun on lopettelemassa imetystä ja rinnat pakkaantuu kauhean täyteen, tulehdus on vaarana.

Rintatulehdus voi tulla kylmästä tai tukokset siitä kun ei imetä, mulla kävi lähellä tulehdus, kun olin kosteilla rinnansuojuksilla ulkona ja joitain tunteja pidempi tauko imetykses, nousi jo kuume ja menin äkkiä lypsämään ja suihkussa vielä tyhjäsin lisää, tulehdusta ei tullut. Kuume laski aamulla. Netta oli n. kuukauden ikäinen silloin ja lypsin päivittäin pulloon maitoa monta kertaa päivässä ja imetin lisäksi. Netan syntymäpainohan oli vain 2070 g ja pituus 45 c, meidän pieni baby born. Syntyi rv 38+6.

Rintoja kannattaa aina lypsää, jos siis imetysväli venähtää pitkäksi ja vaikka vain sen verran että ei ole olo tukala tai jos rinta kipeytyy, heti lypsylle, jos ei heti voi imettää. Vauva on kyllä muuten paras rintapumppu.

Viime yönä kävi niin että Netta ei herännyt koko yönä syömään ja lypsin tuossa puoli 7 aikaan. Toinen rinta oli aivan paukahtaa ja tyttö vain nukkui, eikä olisi saanut niin täydestä rinnasta edes kunnolla imettyä, eli lypsin ja tyttö heräili 8 maissa syömään ja imetin ja olo oli taas oikein mukava. :D Mulla on Medelan sähköinen rintapumppu ittellä ja hyvin sillä pärjää, kun en enää lypsä niin usein kun alussa. Piti olla kaikille syötöille reilusti lypsettyä maitoa.

Turhaa ei kannat lypsää rintoja, mutta joskus pakko tyhjentää jos ei vauva ime tai tulehdus uhkaa. Tulikin jo selväksi. Tuli jo toistona. Sori. :ashamed:

Netta herää n. 1-2 krt/yössä syömään, useimmin vaan sen kerran ja tiuhaan ei ole ollenkaan heräillyt, Sairaalassa piti herätellä aluksi n. 2,5 h:n välein syömään, ensin pullosta, sitten rinnasta. N. 6 vkoa lypsin koko ajan, kaikille syötöille maidot. Nyt imetän ja pullosta enää harvemmin, molemmista osaa juoda hyvin.

Lääkäri sanoi myös tuosta kiinteiden annosta, että ei tarvi antaa vielä kun niin hyvin kasvaa. En katso mitään muuta tuossa asiassa kuin sen että jos vauva kasvaa hyvin rintamaidolla, eikä jää nälkäiseksi, en hätäile muun ruoan antamista, en anna edes velliä, jos pärjää maidolla. Eikä vellejä ainakaan sisarukset edes huolineet. Vielä on pärjätty. Aloittelen sitten antamaan muuta kun tuntuu tarpeelliselta.

Metsätonttu, Meillä tuo esikoispoika oli kans 3- kuisena lähes 8- kiloinen ja koko ajan kasvanut hyvin omalla käyrällään, isokokoinen ollut jo syntyessään 4,2 kg ja 53,5 cm. Leveät hartiat ja rintakehä kuin isälläänkin.

Oikein hyvää yötä teille kaikille!

:heart: Neeanäiti ja Netta 3 kk ja 3 vkoa :heart: :wave:
 
Toisilla naisilla on kuulemma rasvaisempaa maitoa kuin toisilla, totta! Kun olen lypsänyt maitoa pulloon ja se seisoo jääkaapissa, rasvaisempi maito, suorastaan kerma, oikein erottuu siihen pinnalle.

Lypsämisestä puheenollen, onkohan rintatulehduksen aikana pumpattua maitoa mitään järkeä pakastaa? Olen nyt pakastanut, mutta tuli mieleen, että siinähän voi olla tulehduspöpöjä ja antibioottia...Pitäisiköhän ne heittää pois?

Ja pakastamisesta vielä: onko kukaan pakastanut jääpalapusseihin? Olen käyttänyt pieniä minigrip-pusseja, mutta se tulee tuhottoman kalliiksi. Jääpalapussilla saisi pieniä annoksia, mutta pussista menee myös aina suuri osa hukkaan, jos lypsää satunnaisesti ja pakastaa kerrallaan yhden lypsyn tuotoksena noin 50-100 ml... Ja kuinka kauan tuo pakastemaito oikein säilyy?
 
...perhekomppania, joka pitää sisällään 36v. äidin, 5v. pojan, kohta 7kk neitokaisen sekä iskän.
Jonkin aikaa olen keskustelua seurannut, mutta nyt sain aikaiseksi rekisteröityä ja hypätä mukaan. Nytkin ehdin vain nopsasti käväistä, kirjoittelen taas paremmalla ajalla. Vastauksia kuitenkin nyt Metsätontun kysymyksiin: ymmärtääkseni rintatulehduksen aikana pumpatun maidon voi pakastaa ja tarjota myöhemmin. Korjatkaa jos oon väärässä. Syöhän vauva samaa maitoa rinnastakin eikä rintatulehdukseen määrätyistä antibiooteista ole haittaa vauvalle. Pakastamisessa oon ite käyttänyt Ainun valmistamia pullopusseja. Hinnasta en osaa sanoa. Pakastemaito säilyy 3 kuukautta. Mutta nyt tarvitsee rientää....
 
Hei pitkästä aikaa :wave:

Metsätonttu samassa veneessä ollaan :( Mä sain ärhäkän tulehduksen, kun istuin netin äärellä tietty näillä sivuilla lenkin jälkeen kosteissa rintsikoissa. Idioottia joo, ei tehdä toiste. Koko rinta meni punaiseksi ja kuumettakin oli riittämiin, paiseenkin oli salakavalasti kehittänyt en tiedä missä vaiheessa, mutta joka tapauksessa se tyhjättiin ja nyt olen yrittänyt pitää avoimena 1 cm:n haavaa. EI KIVA. Mutta paranemaan päin on.

Käsittämätöntä, että ohjeistetaan, ettei sais pumpata tässä vaiheessa. Mulle nimenomaan sanottiin, että jos vauva vaikka vieroksuu antibiootin makuista maitoa, on sitten todellakin pumpattava. Sitä ollaan harjoteltu, kun tuo 6-viikkoinen nukkuu 4 tunnin päikkärit ja joskus yölläkin samanlaisia pätkiä. Itse pelkäsin, että mitäs jos sitä eritettä valuu vauvan suuhun imetettäessä, mutta saahan se samat antibiootit tai ainakin jotain myös maidosta.

Jaa sähköpumppu siis ois parempi kuin käsi? Täytyykin panna ehkä ostoslistalle, en todellakaan halua tätä toiste ja imetystä on tarkotus jatkaa.

Nyt parveke jo raikaa, palataan taas. Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Lilli ja pikkumies ilman nimeä 6 vkoa
 
Tervetuloa me-4 :flower: :flower:

Mulla ei ole ollut rintatulehdusta, mutta pakastin kyllä muutaman pussin maitoa. Maito säilyy 3kk pakastettuna eli kannattaa laittaa pusseihin päiväys. Pakastettu maito pitää antaa sulaa itsestään tai vesihauteessa...mikroon sitä ei saa laittaa.

Sara sai ekat 3 vko antibioottimaitoa..ei tahtia haitannut, mitä nyt vatsan väänteitä vähän.

Sähköpumppu on tosi kiva, käytin sitä sairaalassa.... kotona minulla oli sellainen käsikäyttöinen mutta en kauheesti siitä tykännyt ja ei minun tarvinnut pumpatakaan kuin joskus......

Silloin kun kyllästyi käsipumppuun, niin katselin niitä sähköisiä mistä sais, Löysin pari paikkaa joista sen saa vuokrattuakin jos ei halua omaksi ostaa. Mulle olisi loppujenlopuksi ollut turha ostos kuitenkin.

anjamrita ja sara 7kk2vk1pv
 
Kiitos kaikille kommenteista. Kieltämättä itsekin epäilin sen nuoren mieslääkärin näkemystä, että ei saisi pumpata tulehduksen aikana!

Lilli70, sun tilanne kuulostaa kyllä astetta hurjemmalta paiseineen. Uskomatonta, että pelkistä kosteista liiveistä voi tulla tuollaista. Tässähän saa olla todella varovainen...Pikaista paranemista :hug:

Saan vissiin olla kiitollinen, että ihan kivuilla ja kuumeilla olen selvinnyt. Kuurista on nyt kolme päivää jäljellä. Maito edelleen pakkautuu kovaksi patiksi samaan kohtaan, jos imetysväli on pitkä, joten mietin, että mistä sellaisen paiseen sitten tunnistaa?!?

Täytyy katsoa kaupassa seuraavan kerran niitä me-4:n mainitsemia Ainun pusseja, eivät ole silmiin aikaisemmin osuneet. Sähköpumppu olisi varmasti hyvä, mutta jotenkin ei vielä ole tehnyt mieli investoida siihen. Toivon, ettei tavitsisi paljon pumppailla.

Meidän pikkuherra 3,5 kk on oppinut nyt sitten kääntymään selältään mahalleen ihan itse! :heart: Kovasti myös potkii paikoillaan ja tuskastuu, kun mihinkään ei pääse! Hauska seurata vierestä. :D
 
Netta nukkunut nyt kahtena yönä n.6.30-6.45 ja syönyt vasta silloin. Nytkin imetin ja jatkanut nukkumista puoli kahdeksasta asti ja nukkuu edelleen. Lypsämään olen mennyt aamulla ennen imetystä, kun rinnat aivan paukahtaa ja saa paremmin imettyä. Tänään lypsin vasta myöhemmin, hyvin sai imettyä, vaikka täynnä. Uni maistuu :heart:

Tänään mennään veljen pojan 3-v synttäreille ja siellä varmasti riittää vilskettä. =)
 
Moi!
Nyt kun olen aivoillani ajatellut tekemisiäni, niin oon kyllä istunut saunan jälkeen hetken partsilla pyyhe ympärilläni ja jos oikeen muistiani tiristän, niin jotain tiehyttukoksen oireitakin on saattanut olla ennen tätä varsinaista tulehdusta. Jotta kosteilla rintsikoilla sitten vissiin vaan viimeistelin homman. Metsätonttu tohon paiseasiaan en osaa sanoa ja meinasin itse alkaa väitellä lekurin kanssa päivystyksessä, kun se alkoi maalata kauhukuvia paiseista ja rinnan avaamisesta. No näin väärässä voi asianomistajakin olla.

Multa tyhjennettiin n. 5 vuotta sitten just tästä tulehtuneesta rinnasta kysta samasta kohasta ja lekurin mukaan se varmaan on vaikuttanut tähän tulehduksen kehittymiseen. Vanha nesterakkulan paikka valmiina ja siihen sitten kehitti ton paiseen. Kystan tyhjennys ohutneulalla ei ollut paha juttu koska ei ollut tulehdusta. Mua etoo vaan tosi pahasti, kun makuuasennossa painetaan suoraan rintarauhaseen eli ihan se painaminen tuntuu ilkeältä, ei niinkään neulanpisto. Tekis mieli sanoa, että kertokaa hitsin neuvolantädit etukäteen kaikki mahdolliset skenaariot, joista rintatulehduksen voi saada (tyyliin "myös sisätiloissa voi kylmettyä") mutta ehkä tästä saa nyt ihan itseään vaan syyttää. Edelleen kipeessä rinnassa tuntuu jotain kovempaa eri paikassa, mutta en uskalla mennä lekuriin nyt heti kättelyssä, ei pää kestä nyt samaan syssyyn yhtään mitään ronkkimista. Kuumetta ei oo, joten syön kuurin loppuun, imetän ja yritän pumppailla kovasti ja hoivaan rintaa kuumavesipullolla. Kamala kun en oo ikinä joutunut juuri mihinkään toimenpiteisiin, niin on tosi matala kynnys kipuun ja pelottaakin. Hitsi vie...

Samaan syssyyn poika ois viime yönä nukkunut jo viidettä tuntia ja pienen yninän jälkeen alkoi nukkumaan taas, mutta mun oli sitten pakko herätellä se syömään. Ihana iloisesti yllättynyt ilme "kas täällä saa ruokaakin" :heart: :heart:

Poika kääntää nukkuessaan päätään jo toisellekin puolelle, eikä aina vaan retkota katse tiukasti muhun päin. Hyvä niin, olin jo aatellut, että se kasvaa ihan vinoon, kun aina on katse oikeaan päin! mutta ehkä se oli vaan näitä vastasyntyneen juttuja.

Viikon päästä ois ristiäiset. Valmistelut loppusuoralla, eikä niitä ole kovin kunnianhimosesti tullut tehtyäkään tässä taudin kourissa. Vielä vähän arvotaan, mistä hommataan kakku, leipomosta vai ostetaanko vaan jostain supermarketista joku valmiskakku. Ei jaksa ny hössätä sen enempää...
 
Kuulostaa ikävältä tuo Lillin rintatulehdus. Toivottavasti olo helpottaa pian ja lääkkeet tepsii. Itselläni ei ole ollut koskaan rintatulehdusta, vaikka olen imettänyt tosi pitkään, osaimetyksellä Joonatania. Taisi olla 1v ja 3kk kun lopetin, ja koville otti. Muita en ole niin pitkään imettänyt, Juliaanaakin vain 5kk.

Meillä oli ristiäiset seurakunnan tiloissa, eikä maksanut kuin 40 e, koko päivän vuokraus. Suosittelen lämpimästi, jos on tulossa vähän enemmän porukkaa ja siivoushommat saa ottaa vähän iisimmin. Itse ole tyypillinen neitsyt, ja olen kyllä monesti kuullut minkälainen pilkunviilaaja olen, kaikki pitäisi olla tip top. No isossa lapsiperheessä, nyörejä on pitänyt vähän hellittää. :D

Meillä mies lähti pienempien kanssa pulkkamäkeen, vielä kuin voi, täytyy mennä siivoomaan :wave:
 
Heips pitkästä aikaa

Nyt alkaa pikku hiljaa flunssa parantumaan joten jaksaa tännekin vähän kirjoitella.
Tänään tuli 6kk täyteen meitin pikkumiehelle ja neuvolassa tuli myös käytyä vähän mittoja hakemas
Painoa on nyt 7735g, pituutta 69cm ja pipon koko 43,2. Neuvolatätin mukaan tasainen kasvu keskikäyrällä.

Kiinteitä meillä menee jo jonkin verran vaihtelevasti. Suosikki on bataatti, mutta kyllä äitin tekemä peruna, broileri ja maissi sose maistuu kans hyvält

No tässä oli nyt tärkeimmät kuulumiset ja eikun kakkua maistelemaan olihan sitä tänään myös omat synttärit :wave:
 
Rintatulehduskatsaus jatkuu Halusin vaan jakaa teidän kanssa sellasen kivan uutisen, että siitä sentin avohaavasta, joka siis jätettiin, jotta kaikki mömmö valuu ulos, siitä alkoi tursuta maitoa toissapäivänä oikeen urakalla!! Milläs tukit tollasen aukon ja meinasin aivan hikeentyä, että meneekö se ollenkaan umpeen, kun maitoa nyt sattuu tulemaan koko ajan :LOL: Eikös yksi maitoreikä per tissi kuitenkin riittäis... Noo tuli harjoteltua läpimärillä sidetaitoksilla yks vuorokausi ja yöksi teippasin siihen tavallista laastaria ja johan alkoi tyrehtyä. Nyt siis ollaan yhden reiän systeemillä taas ja olo on muutenkin jo ihan normaali, huh mikä helpotus.

Lauantaina ristiäiset vihdoin: kiva että sitten saa puhua pojastakin oikeen nimellä!

t- Lilli ja x 7 vkoa
 
HEIPPA!

Poitsun kanssa käytiin eilen 8kk neuvolassa ja mitat ovat taas upeat.Pikku herra painaa 11420g :whistle: ja pituutta on 73cm!!!Aika iso jötkälehän täällä sylissä istuu... :)
Onko teillä kenelläkään ollut"isoja vauvoja"?Ois kiva kuulla,miten paino alkaa tasaantumaan...Kuulemma kun muksu lähtee liikeeelle niin painonnousu tasaantuu.Meillä ryömitään täysillä ja painoa tulee lisää joten taitaa tuo tarkoittaa kävelemistä!

Eli meillä ryömitään,höpötetään"tättädättä",kosketaan kaikkeen,mihin ei saa ja heräillään öisin vähintään parin tunnin välein!Neuvolassa ehdottivat pinnasängyn siirtoa toiseen huoneeseen(nyt nukkuu samassa huoneessa)etten kuule jokaista kääntymistä ja ähkäisyä.
Viime yöt ollaan kyllä valvottu flunssan takia! |O Pari päivää pikkusella oli kuumetta 38-39 astetta.Nyt onneksi ei enään ole kuumetta mutta ihana yskä ja nuha!

Hampaita on tullut 2,alhaalla ja ylhäällä on pikku töpöt! =)

Nyt täytyy lopetella kun mun pikku mussukka on taas saannut matot rullalle ja olkkarin sekaisin.Taitaa olla välipalan aika...

T:bella&pikku rinssi,huomenna 8kk :heart:
 
Huh, uskomatonta Lilli70, että suhtaudut noin humoristisesti tuohon rintatulehdukseen. Kuulostaa ihan tosi karsealta!! :eek: Pystytkö imettämään siitä rinnasta, vai pumppaatko jatkuvasti? Minulla oli ristiäisten aikaan vasemmassa nännissä verta vuotava pikku haava ja pumppaaminen aiheutti ylimääräistä vaivaa, mutta onneksi poika silloin vielä suostui syömään pullosta, joten vieraatkin saivat ruokkia häntä... Oma rintatulehdukseni näyttää nyt voitetulta, vaikka rinnan alaosassa on vielä punoitusta. Yritän nyt imettää joka kerta eri asennosta, ettei maito vain pakkautuisi tiehyeisiin.

Neeanäiti: teidän tytölle näyttäisi tulevan kunnon pusuhuulet :) Onko vanhemmilta perittyä?

Bella kyseli kokemuksia isoista vauvoista ja itsekin olisin enemmän kuin kiinnostunut kuulemaan!! Meillä on neljäkuukautisneuvola vasta edessä ja poika on reilusti yli 70 senttiä ja yli 9 kiloa.. Vaatteissa käytetään nyt 80:ä ja äidin selkä valittaa.. Poju ei meinaa mahtua toppapuvussa enää vaunukoppaan ja mietin, että joutuuko tässä ostamaan vielä uudet vaunutkin... Kääk! Tarkoittaakohan tämä isokokoisuus vauvana, että pojasta tulee parimetrinen korsto vai tasaantukohan kasvu jossain vaiheessa? Me vanhemmat olemme ihan keskivertomittaisia.

Pikkuherrran sinnikäs nuha alkaa hellittää. Nuha on ollut hyvä syy olla lähtemättä täältä kotoa mihinkään äiti-lapsi-tapaamisiin, mutta nyt pitäisi varmaan oikeasti aktivoitua ja hakeutua muiden seuraan, ettei meistä tule mökkihöperöjä...

 
Pitääpäs taas nostella meitä ja samalla jotakin meidän elämästä ;)

Oltiin alkuviikko Rukalla katsomassa talvea, vaikka tänä vuonna sitä onkin ollut myös hyvin täällä etelässä. Olimme lentokoneella reissussa ja hyvin meni pojan kanssa. Tosin takaisin tultiin iltakoneella juuri nukkumaanmeno aikaan ja vähän kränäähän se aiheutti, kun ei päässyt nukkumaan, eikä suostunut syliin nukkua.
Itse reissu meni ihan kivasti, tosin meillä oli molemmat mummut mukana hoitamassa, joten päästiin miehen kanssa rinteisiin joka päivä.

Me ollaan myös aloitettu jo iltapuurot, ehkä parin viikon ajan otettu ja se on vähentänyt kyllä yösyöntiä jonkin verran. Mennään noin 1 syötön verran enää. Joskus vielä haluaa toisen kerran yöllä pullon, mutta syö siitä max. puolet.

Nyt pitäisi vaan keksiä, miten saisimme tuon tutin pysymään suussa, tai sitten unen sellaisena, ettei herää tutittomana. Tai vierottaa tutista, mutta en ihan tässä iässä (4,5 kk) haluaisi sen takia unikoulua. Ideoita??

Niin ja meidän mies on ruvennut oikein urakalla pyörimään, eli lähinnä selältä vatsalle kääntymään. Jopa öisin sängyssä, ja sitten huutaa, kun ei osaa nukkua masullaan, mutta ei pääse itse toisinpäinkään :whistle:

Tässä pojasta suht. tuore kuva



Sarppa ja pikku-ukkeli 4,5 kk
 
Metsätonttu Pusuhuulet miehen puolelta ja kaikilla kolmella lapsella ja sairaalassakin hoitajat ja kätilöt sanoneet niistä, lisäksi pitkät ripset ja isot silmät. Kunpa olisin saanut noin ihanat geenit itsekin. :heart: Hyvä kun lapset saaneet nuo geenit. =)
 
Netan toinen silmaluomi ei aukea kunnolla, pitää vissiin operoida. Menemme ensi kuussa silmäpolille, muuten näkee silmällä ja näkö kunnossa. Täytyy saada auki luomi, ettei näkökenttä huonone tai peräti sokeudu silmä.
 
Mulla kans esikoinen oli jo puolivuotiaana lähes 10 kg. Painoa tuli tasaisesti ja koko ajan kasvanu hyvin omalla käyrällään. On isokoinen isäänsä tullut atleettikroppainen. ;) Käsivarret olivat timmissä kunnossa, mutta nyt toisin kun vauva niin pikkuinen. :LOL:
 

Yhteistyössä