35+ Lapsettomat

pottu :hug: no voi kurjuus. Pidetään peukkuja että ne kaksi isompaa on priima-tavaraa ja niillä pääset tuoresiirtoon. Toki myös toivon, että ne pienemmät keksisivät ottaa jonkun kasvu-spurtin ja ehtisivät sittenkin mukaan.

Hieno asenne, kun et etukäteen murehdi. Osaisinpa mäkin :ashamed:

Ei mullakaan aikanaan menopur oikein toiminut inssissä, nyt oli gonal-f mahtavalla 300 iu:n annoksella. Siltikin saatiin vaan kuusi. Mut olin ihan tyytyväinen siihenkin.
 
Äsken tuli itku. Mietin, että mitä jos en pystykään antamaan miehelleni (ja minulle) lasta. Hän on suunnattoman lapsirakas (minä myös) ja suurin toive on oma kokonainen perhe. Ei vielä kirvestä kaivoon, mutta hätä ja avuttomuus iskee välillä. :'(
 
Voi sua pottu :hug:

Mulla myös ollut aika alakuloiset ajatukset. Illalla koiran kanssa lenkillä ollessani tuli vahva tunne siitä, et oon jotenkin viallinen, vaikkei mitään vikaa olekaan löytynyt. Jotenkin on ihan semmonen tunne kun olis jotenkin eksyksissä, ei oikein odota mitään. Kesällä odotti punktioa ja tuoresiirtoa, syksyllä odotti seuraavaa siirtoa ja nyt odotti seuraavaa. Yhtäkkiä ei olekaan mitään tietoa tulevasta ja siitä, mitä odottaa seuraavaksi: odottaako viimeistä pas:ia tammi-helmikuulle (vaikkei sen suhteen ole paljon odotuksia), vai odottaako uutta ivf:ää keväällä? Kevääseen on ihan hirveä matka vielä.
 
Potulle jaksamista ja toivotaan kuitenkin parasta!

Kiitos kaikille tuesta ja ymmärtämisestä - ihanaa, kun olette olemassa :hug:

Iines, kevääseen on todella pitkä aika, olen samaa mieltä. Mua jännittää se, että päästäänkö oikeasti hoitojonoon ja meneekö jono kesätaukoon asti. Mitään muuta ei tässä oikeastaan jaksa jännittää. Tää on syvältä, mutta toivotaan, vuoden kuluttua me ollaan kanssa joko raskaana tai jopa äiteitä. Eihän sitä muulla jaksa kuin näillä unelmilla eteen päin. Jaksamista!

No, nyt on enää kuukausi tuomiopäivään NKL:lla ja jos on kestetty tähän asti, niin kyllä tässä kestetään vielä. Keventymistahti on taas hiipunut, mutta suunta on pysynyt oikeana. Nyt olisi vielä se 3,5 kiloa saatava pois.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
 
Pottu :hug: just tommoista mullekin tulee niin usein mieleen. Että mitä jos ei koskaan onnistukaan... :( Se on niin pelottava ajatus että en pysty sitä kunnolla edes käsittelemään.

Iines sulle myös :hug: . Epävarmuus tulevasta on niin raastavaa. Ja totta että kevät tuntuu olevan hirmu kaukana.

Rosmariini sulle nostan kyllä hattua tuosta painonpudotuksesta. Ihan mieletön suoritus. Ja älä huoli totta kai te jonoon pääsette! Vaikka ei painotavoite ihan grammalleen olisikaan kasassa niin pääasiahan on että osoitatte että olette tosissanne laihduttaneet ja olette noin paljon jo onnistuneet pudottamaan. Toivon kovasti että pääsisitte hoitoon jo nopeammin, tai siis että ei tarvitsisi ihan sitä puolta vuotta odottaa. Varmaan on muutenkin elämään vaikuttanut tuo kevyempi olo ja siinäkin on jo palkintoa itselle...? :)

Mulla on nyt siinä mielessä "helppo" vaihe että uusi hoito juuri alkamassa, eli nythän tässä voi elellä pilvilinnoissa ja on helppoa haaveilla että ehkäpä se onnistuukin tällä kertaa. Mutta pelkään jo nyt sitä kun tuoresiirto ja raskaustesti on ohi, ja jos pakkasessa ei taaskaan mitään, se on niin tyhjä ja surkea sitten se olo... vaikka eihän sitäkään voi itsestäänselvyytenä pitää että edes tuoresiirtoon päästään. Edellisiä kertoja enemmän nyt jännittää se että montako munista tulee. Ekalla kerralla niitä tuli ihan ok määrä mutta viimeksi sitten yllättäen kovin vähän. Viime hoidon alussa olin niin huolettamana ja luottavaisena, en arvannut että vaste olisikin paljon huonompi. Nyt pelottaa jo ennen piikitysten alkua että ehkä niitä tulee tällä kertaa vieläkin vähemmän. :/ Mutta kaiken kaikkiaan, seuraavat viikot on varmaan ne kivoimmat, kun on niin paljon toivoa ilmassa (ainakin jos fiilikset menee samaa rataa kuin edellisissä hoidoissa).
 
Listamme

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. Vauva syntyi 22.8.09.

maariaa 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) huhtikuussa (punktio 1.4.) josta plussa. Np-ultra 4.6. rv 11+2 ok.

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa 09 (punktio 20.4.) josta plussa.

sarina13: 39/31. Tuubat tukossa.1.IVF:n tuoresiirto +, kesken rv5. Yksi alkio pakkaseen. Selvisi sulatuksesta ja PAS kesäkuussa, josta plussa.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa.

tiki-71: 38/40, lapsitoive 2005, IUI 2008, 1.IVF ja 2x PAS 2008, 2.IVF 05/09 ja 3. IVF syksy 09. Punktio 31.8 ja siirto 2.9., josta plussa (tuplat)

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa 09, josta plussa. Ultra 23.9., tuplat

Electra 41/43 v. Hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä, DFI 35, omat kilpirauhasarvot koholla. 1. ICSI 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa (tuore + 2 PAS), 2. ICSI 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia. 3. ICSI:stä yksi hyvä alkio tuoresiirtoon -> nega. 4. ICSI vko 36, punktio 1.9., siirto 4.9., josta plussa

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8., punktio 7.9., siirto 9.9., josta plussa

tyhmäblondi73: 36/27, pas 13.10. (siirretty 2), testi 27.10. plussa

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi ja kohtu tyhjennettiin kaavinalla rv 9. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI lokakuussa, punktio 20.10., kahden alkion siirto 23.10., josta plussa (siirretty kaksi)

Möhkö -72 37/32. Uusioperhe, Möhköllä lapsi ennestään. Yritystä 2006 lähtien, ongelma on siittiöissä. IVF / ICSI punktio 23.10, siirto 26.10., josta plussa (siirretty kaksi)

mileena 35/36, yritystä n. 2 v, pco-tyyppiset munasarjat, munasolun kypsymis- ja irtoamishäiriöitä, hoitona clomit 5 kiertoa, 1 IUI, toinen inssi peruuntui kystan takia -> leikkaus jossa poistettiin kystan lisäksi munajohdin ja -sarjat oikealta. 1.IVF tulossa. Yllätysplussa 11/09.


Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa lähiviikkoina.

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 olkea odottaa pakkasessa, joista PAS 25.9. = nega

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä menossa, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös/3. IVF: 1 siirrettiin -> nega, 8 pakkaseen/1. PAS: kaikki 8 pakkassolua menetettiin sulatuksessa, ei siirtoa.

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI 8/09, josta nega. 4. IUI 9/09. = nega, 1.IVF 10/09 tuoresiirto nega. 1.IVF:n 1.PAS 30.11.

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana. Hoitoja ei ehkä tarvetta jatkaa.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa 09, josta nega.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF tuoresiirto nega, 1. IVF:n 1.PAS nega, 2.PAS ei siirtoa (eivät kestäneet sulatusta), 3.PAS vko 50

Mullu: 41/40, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS 8.9.09.
, josta nega

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok. Hoitona Clomit pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa, josta km.

Toivoja: Simpat hitaasti liikkuvia, takana 1 IVF, josta nega. Uusi IVF edessä.

Wäinö: 35 v, yritystä takana reilu vuosi. Tutkimukset aloitettu.

pottu70: 39/41 v, takana kaksi inssiä, joista nega. 1. IVF syyskuu, ei siirtoa (yksi epäkypsä solu), 2. IVF marraskuussa, punktio 18.11., siirtoon ei päästy

Nipsu72: 37 v, yritystä luomuna useampi vuosi. Hoidossa -08 alk. Takana iui, ivf, pas, kaikista negaa. Seuraava ivf viimeistään alkuvuodesta.

Rosmariini -74:35/36, yritystä alkuvuodesta -08, tutkimuksiin keväällä -09, miehellä oligoastenoteratozoospermia, hypospermia eli huonolaatuiset simpat, 3 X IUI, seuraava aika Naistenklinikalle joulukuun puolivälissä, johon mennessä kevennyttävä BMI 35:een ennen kuin päästään IVF/ICSI-jonoon

ellu74: 35/37, yritystä 2002 alkaen, anovulaatio ja endo, 1.IVF km, 2.IVF tuoresiirto tyttö 3/06, 3xpas nega, 3.IVF tuoresiirto nega, pas 10/09 nega.

Soulmama: 36/39, yritystä -03 alkaen, IVF -04 nega, ero, luomuyritystä kahden eri miehen kanssa, ei tärppiä. Aika ensikäynnille tammikuu 2010.

Miisamari 36/36, ongelmana huonot siittiöt, 1. IVF (4/09), 2. ICSI (8/09), 3. ICSI 11/09 (punktio 25.11.)

Vesiheinä 39/43, yritystä n. 10v, 1.IVF plussa, josta km vk 9, 2 PASsia joista negat, 2. IVF punktio 17.11, siirto 19.11.

meriharakka 36/37, yritystä n. 4v, syy selittämätön, 2xIUI negat, 1. IVF joulukuussa

Plussanneet :heart:

Tikru70 (tyttö syntyi 22.8.09)
Maaria (LA 23.12.09)
Vaahtokarkki (LA 11.1.10)
sarina13 (LA 19.2.10)
talvikauris
tiki-71
vilhelmiina72
Electra
Auringonkukka
tyhmäblondi73
idaliina
Möhkö-72
mileena




 
Taas teksti hävis lähetysvaiheessa. Ja taas siis uusiks sama.

Rosmariini tottakai te jonoon pääsette! Sun tähänastinen suoritus on jo niin huimaava, enkä mäkään usko et se vois jäädä muutamasta grammasta kiinni. Toi sun suoritus kuitenkin todistaa niille sen, et oot ihan tosissas tän asian kanssa ja valmis tekeen todella kaikkesi haaveen eteen. Toivottavasti ei teillä eikä meilläkään olisi kauhean pitkät jonot, et päästäis tositoimiin jo viimestään keväänkorvalla. Saat varmaan joulukuun käynnillä tietää arvioidun jonotusajan.

Mä en tiedä omasta jonotustilanteestani yhtään mitään. Siis että pääsenkö jo jonoon, vai vasta kun pakkanen on ihan tyhjä. Pyysin silloin torstaina hoitajaa selvittämään lääkäriltä, voisinko hypätä jo jonoon, vaikka se yksi rupunen vielä pakkasessa onkin. Lupasi selvittää ja lähettää siitä kotiin postia.

Potulla on tulossa jännä viikko. Tiedäthän että täällä pidetään täysillä peukkuja d :) b
 
Onpas täällä ollut taas hiljasta. Hyvä että saadaan taas piinailijoita.

pottu tsemppiä huomiseen! Luotetaan siihen että ne kolme on laatutavaraa, ja niistä saadaan vielä pakkaseenkin.

Vesiheinä hieno saalis! Tsemppiä ylihuomiselle siirtopäivälle!

Tällä suunnalla ei mitään uutta. Ulkoilma ja mieliala on ihan samanlaiset, molemmat harmaat.
 
Onpas tosi hiljaista täällä. Toivoin niin, että täällä olisi ollut loistavia uutisia.

Hienoa Chloe, että pääsette vielä tämän vuoden puolella yrittämään.

Iines :hug: , hitto etteivät selvinneet sulatuksesta

Pottu tsemppiä, pidän peukut ja varpaat pystyssä, että laihan saaliin korvaa loistava laatu!

Vesiheinä, saalis oli niin hyvä, että kyllä tuolla pääsee ylihuomenna siirtoon, tsemppiä sinnekin!

Pikkuhiljaa kun tänne tulee uusia piinailijoita me kaikki päästään taas jännittämään. Omaa jännittämistäkin on aivan riittämiin, olen kauhusta kankea kun ajattelen torstain ultraa. Kesän kauhukokemukset, kun ultrattiin useampaan kertaan ja mietittiin näkyykö jotain vai ei, on tuoreessa mielessä. Kun pahemmin muita oierita ei väsymyksen ja pienen alavastsanpaineen lisäksi ole, olen itse melko varma että meitä on taas jotenkin "huijattu". Onneks töissä on niin sikakiire, ettei pahemmin ehdi tulla hulluksi miettimisestä!
 
Punktio ohi ja yllättävän hyvä vointi verrattuna edelliseen kertaan. Tulos oli lähtökohtiin nähden hyvä: Kolmesta rakkulasta kolme solua, joista yksi oli epäkelpo mutta kaksi kypsiä. Siis saatiin ihan oikeita munasoluja! =) IVF muuttui ICSI:ksi jotta maksimoidaan mahdollisuudet. Nyt vaan jännätään että päästäänkö siirtoon. Joka tapauksessa tällä hoitokerralla päästiin taas ainakin yksi askel pidemmälle, mikä helpottaa minun oloa.

Idaliinalle ja Vesiheinälle tsemppiä huomiseen! Torstai on toivoa täynnä, joten peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin ultrassa ja siirrossa.
 
Huh helpotus, hyviä uutisia ultrassa. Yksi pieni syke lepatti ruudulla ja kaikki on hyvin! Sanoin miehelle kun lähdimme klinkilta ultrakuvien ja neuvolakortin kanssa, että kai tämä on nyt uskottava. Näin pitkälle ei koskaan päästy viimeksi.
Tärisin kauhusta kun riisuin vaatteita ennen ultraa mutta onneksi syke löytyi heti ja näky selvästi. Ette tiedäkään miten helpottunut olen!

Pottu kiva, että pienen määrän munasoluja kuitenkin korvasi laatu, pidän huomista varten peukkuja d:)b.

Toivottavasti Vesiheinän tämänpäiväinen siirto onnistui hyvin.

Käyn säännöllisesti lukemassa kuulumisianne, olette ajatuksissani ja odotan teitä junan kyytiin. Pikkasen on orpo olo kun pitäis siirtyä toiselle palstalle ja te olette vielä´täällä.
 
:'( Ei siirtoa tälläkään kertaa.

Kahdesta kypsästä munasolusta toinen hedelmöittyi, mutta ei jaksanut jakautua. Itkut on itketty ja nyt pidetään yhden kierron tauko. Alkuvuodesta uusi yritys. Koska ongelma on nyt munasoluissa kävin jo surffailemassa tietoa luovutetuista munasoluista ja adoptiosta ja sijaisvanhemmuudesta. Täytyy sulatella tätä tilannetta, mutta vaihtoehtojakin on pakko alkaa miettiä.

Hienoa Idaliina! Neuvolakortti kuulostaa jo kovin konkreettiselta.
 
Voi Pottu... :( Olen tosi pahoillani sun puolesta. :( Kovasti toivoin että tällä kertaa teillä onnistaisi paremmin, tuntuu niin kovin väärältä kun tällaista tapahtuu. Että ei edes anneta toivoa. Rutistuksen sulle lähetän (((P))). Saanko kysyä mistä nyt tiedetään se että vika on munasoluissa? Siitäkö että niitä tulee niin vähän, vai siitä että eivät lähteneet jakautumaan? Mutta eikö jakautuminen ole siittiöstäkin kiinni?

Itsellänikään ei kauhean hyvältä näytä tämän hoidon suhteen, ekassa ultrassa ei näkynyt kovin montaa rakkulaa. Surettaa mutta ei nyt pidä vielä toivosta luopua. Maanantaina uusi ultra ja silloin selviää tilanne tarkemmin ja päätetään varmaankin punktiopäivä.

Idaliina, ihanaa kun kävit täällä iloisten uutisten kanssa meitä virkistämässä. :) Voin vain kuvitella miten jännittävä tuo ultrakäynti onkaan ollut. Tuntuu aika raskaalta ajatella miten kamalan monta jännittävää etappia itselläni onkaan edessä, vielä senkin jälkeen jos joskus edes positiivisen raskaustestin saan tehdä...
 
Voi Pottu, koittakaa jaksella...vaihtoehtojan on vielä onneksi monia jäljellä.

Idaliina, aivan ihanaa!

Meillä oli eilen siirto. Yksi siirrettiin ja kaksi alkiota meni pakkaseen, loput ei jatkaneet kasvuaan tai niissä oli jotain häikkää. Pari päivää on ollut alavatsa tosi kipeenä, ei ole oikein pystynyt hengittämään syvään, liikkumaan eikä edes käymään vessassa. Nyt tuntuu jo vähän paremmalta olo, kun olen koko päivän vaan makoillut ja ollut kotosalla. Eli onkos se nyt sitten pp1.
 
Kiitos teille, kun jaksatte tukea silloin kun omat jalat eivät oikein kanna.

Miisamari, ne pari kypsää munasolua jotka saatiin eivät olleet biologin mukaan kovin hyviä eli näki heti että oli poikkemia. Ylipäätänsä solujen saaminen on minulla kiven alla. Miehen simppaongelmat (takertuminen) saadaan poistettua pesussa, joten siltä osin ei ole saman mittakaavan ongelmia, mutta mistä sitä syytä lopulta varmasti tietää.

Ja vielä Miisamari, toivottavasti sinun kasvattelu ja punktio sujuvat tuloksekkaasti!!

Vesiheinälle lykkyä tykö piinailuun!

Pienet on ilot tässä tilanteessa: Ei tartte ottaa Lugeja kuin 2 kpl illalla ja nekin suun kautta. Parempi niin. :)
 
voi ei pottu! :hug: Olen tosi pahoillani teidän puolestanne. Jaksamista molemmille tilanteeseen. Kuten joku jo aiemmin mainitsi, onneksi on vielä monia vaihtoehtoja. Niissä varmasti riittää miettimistä, mikä niistä tuntuu omimmalta vaihtoehdolta.

Miisamari sullekin toivon että laatu korvaa määrän.

Vesiheinä hienoa että saitte tavaraa pakkaseenkin. Otahan tosiaan rauhallisesti arvokkaan lastin kanssa. Tsemppiä piinailuun!

idaliina kiva kun kävit kertomassa meille hyviä uutisia. Käythän jatkossakin kertomassa kuulumisia.

Laskeskelin että jos menkat alkais nyt viikonlopun aikana, ehdittäisiin se viimeinen yritys tehdä vielä ennen joulutaukoa. Mulla on ollut menkkajuilintoja jo alkuviikosta asti, mikä on outoa. Ei ne yleensä ala paljon ennen menkkoja. Kai tässä on jo kroppakin ihan sekaisin.
 
Tulin tosi pitkästä aikaa piipahtamaan ja onneksi löytyi vielä tuttujakin ketjuja. Olen oikeastaan hylännyt nämä lapsettomuuspalstat, koska meillä ei ilmeisesti hoidot jatku enää. Olemme kuitenkin päässeet elämään ihanaa lapsiperhe-elämää, sillä kesällä meistä tuli pienen pojan sijaisvanhemmat, ja nyt meille on pian tulossa pieni tyttökin. Tämä tuntuu nyt niin omalta jutulta että hoitoja tuskin enää tarvitsee jatkaa. Vaihtoehtoja siis todellakin ON olemassa vaikka ei biologista lasta koskaan saisi.

Kaikkea hyvää teille jokaiselle toivottaen

Mustaruusu
 
potulle jaksamista :hug:

Vesiheinälle paljon onnea matkaan!

Kiitos Mustaruusulle viestistä - kyllä kai me kaikki saadaan syli täyteen, tavalla tai toisella :) Ihanaa lapsiperheen arkea teille - teette arvokasta työtä!

Mä taidan mennä jossain DPO 5 paikkeilla, kuume sekoitti kuviot. Olen vieläkin puolikuntoinen, mutta voin jo kyllä paremmin. Tiedä sitten, mikä pöpö oli, mutta aika karseaa potemista oli joka tapauksessa.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Mustaruusu mukava kuulla sinusta pitkästä aikaa. Hienoa että olette löytäneet sen oman juttunne, ja nautitte täysillä lapsiperhe-elämästä pojan kanssa. Ja perheenlisäystäkin olette saamassa. Hyvää jatkoa teille koko perheelle!

Miisamarilla taitaa olla tällä viikolla jännät paikat. Tsemppiä!

Mihin Chloe on kadonnut?? Joko sulla pian on se siirto?

Entäs Vesiheinä, miten piinailut sujuu?

Mulla sit tänään se kp1. Soittelin klinikalle, ja joo, sitä viimeistä rupusta yritetään siirtää nyt tähän kiertoon. Ja taas lääkkeettömään kiertoon. Siitä en kyllä tykkää yhtään, paljon helpompi olis zumeilla. Ei tarvis tikutella eikä jännätä mille päivälle ovis osuu. Mut kuulemma mielummin näin. Ens viikolla sit ultraan. Eli näillä mennään ja katotaan kuinka akan käy ;)
 
minustakin tosi kiva kuulla Mustaruususta, tuo saa minutkin kiinnostumaan sijaisperheydestä ihan eri lailla. Olen aiemmin ymmärtänyt että sijaisvanhemmiksi hyväksytään lähinnä lapsiperheitä, ja että mahdolliset sijaislapset ovat jo isompia. Itsestäni tuntuisi oudolta ottaa isoa lasta, pitäisi ensin saada "harjoitella" pikkuisen kanssa ja sitten kun muutenkin eläisi lapsiperheen elämää niin voisi harkita esim koululaista siihen mukaan.

Juu Iines, meillä ehkä keskiviikkona punktio (jos on jotain punktoitavaa, tilanne on vähän kiikun kaakun että onko siellä enempää kuin 1-2 kypsää rakkulaa...) Kovasti huolestuttaa ja harmittaa kun ei tämäkään hoito näytä onnistuvan :(. Mut ei tarvii onneksi enää kovin kauaa epävarmuudessa elellä, jos tästä nyt jotain positiivista yrittää hakea. :/
 
Piinailut sujuu siinä sivussa. Olin muutaman päivän tosi kipeenä, ihme vihlominen alkoi alamahassa pari päivää punktion jälkeen. Nyt on eka päivä ilman kipuja ja siitä punktiosta on huomenna jo viikko. Jospa nyt pääsisi piinistelemään oikeasti. Ihmeen onnellinen olo, vaikka eipä tässä mitään oireita ole ollut. Paitsi rinnat on arat, kuten aina lugejen aikaan.

Meillä kanssa sijaisperhevalmennus loppusuoralla. Adoptiojonot on nyt niin pitkät, ulkomaillekin ehkä 4-6 vuotta, että ei jaksa enää tällä iällä siihen rumbaan ruveta. Jospa kuitenkin jotain kautta saataisiin taloon pienten jalkojen vipinäää :D
 

Yhteistyössä