35+ Lapsettomat

Tuossakin taitaa olla F:ssä vähän erilaista käytäntöä, meillä on jokaisessa siirrossa (3.icsi ja pas:eja) ollut vähintään yhden kierron tauot, vaikka itse kyselin mahdollisuutta ilman väliä. Peruste oli, että saa kroppa vähän huilata..
Liisa, PAS tarkottaa pakastealkion siirtoa.
Joo meidän "vitskukuuri" oli ihan lääkärin määräämä kolmen kk. kuuri dnatestin takia. Kuurilla oli tarkoitus parantaa sperman laatua, koska määrä,liikkuvuus oli vähäistä ja sit ne testin peruteella jotenki pilkkoutu liikaa.. Tohtori määräsi syötäväksi miehelle C- E-vitamiineja ja lisäksi hän on popsinut myös B:tä,kalciumia,magnesiumia ja sinkkiä, kun olen hänen eteensä ne kaikki latonu. Mutta määräys oli siis noita kahdesta vitskusta ja sen jlk. uusintatesti, johon nyt on menossa..
 
Liisa Syötä miehellesi Crisin suositukset ja popsi itse foolihappoa tuhdilla annostuksella...ei ole ainakaan haitaksi ;) Itse plussasin useiden hoitojen jälkeen aloitettuani foolihapon isolla annostuksella.
-Tiki & :heart: :heart: -
 
Nyt hyppään suoraan omaan napaan ja vuodatan, sorry jo etukäteen...

Meillä siis on vasta hoidot ihan alussa, ensi kuussa pitäisi olla eka inssi. Mutta kun mä olen jo nyt ihan väsynyt tähän touhuun!! En jaksais enää yhtään miettiä tätä asiaa, tulevia, mahdollisesti useita hoitoja, lääkkeitä, hormoneja... blaah!

Välillä tuntuu siltä, että Äiti Luontoa pitäis nyt vaan totella, kun se on sitä mieltä, että meille ei jälkikasvua ole tarkoitettu, niin ei sitten väkisin. Että sotkenko mä nyt hormonihoidoilla ja insseillä luonnon lakeja ja mitä jos kaikki ponnistukset on aivan turhia. Itse asiassa nyt olisi vielä oviskin meneillään, mutta kun EI HUVITA!

Ja samaan aikaan mä en kestä enää yhtäkään vauvauutista, en yhtäkään kavereiden yllätysraskautta enkä edes feissarin vauvanvaatemainoksia. Ne sattuvat ihan liian syvälle. Viimeksi kun kaveri kertoi puhelimessa odottavansa toista lastaan, romahdin lattialle itkemään.

Tämä tunteiden vuoristorata on ihan uskomaton, ja mä en ole edes vielä aloittanut hormonihoitoa, mihin tää vielä johtaa... Yhtenä päivänä mä puhkun toivoa ja uskoa ja toisena voisin saman tien laittaa pillit pussiin ja unohtaa koko touhun.

Mä niin nostan hattua teille kaikille, jotka olette kerrasta toiseen, vuosien ajan jaksaneet! Mähän olen ihan onneton, kun alan tässä vaiheessa jo hajoilla.

Huoh, helpotti heti. :)
Kiitos ja anteeksi, nyt menen tuhoamaan lekan punkkua, hittoon tipattomat tammikuut. :)
 
toivorikas ja Cris Kiitos vastauksista. Selvisi tuo PAS:kin. Eihän se nyt niin vaikea lyhenne ollutkaan ;) Käyn apteekissa hakemassa lisää vitamiineja. Ollaan Multivitaa syöty, mutta ilmeisesti vitamiiniannostus vois olla isompikin.

tiki Millaisena valmisteena olet foolihappoa syönyt? Kysyin sitä aikanaan apteekista, ja farmaseutti neuvoi sellaisen raskausmonivitamiinin (myös raskautta suunnitteleville). Siirsin ne itse asiassa lääkekaappiin piiloon kaiken muun taaksen, kun tuli tuo "no hope" labratulosposti, mutta kai nekin vois taas kaivaa esiin.

Wäino Mä pohdin kanssa, että onko tähän hoitorumbaan lähtemisessä mitään järkeä. Siitä olen varma, että hoivattavan lapsen haluan, mutta olisiko tuki-, sijais- tai adoptiovanhemmuus sittenkin se juttu... ja jollain tapaa jopa helpompi tie.

Mäkin oon nyt jo ihan hysteerinen, vaikken ole hormonipiikkiä nähnytkään. Jotenkin kai täytyy muistaa arvostaa ja pitää kiinni niistä hyvistä asioista, kuten parisuhteestaan ja ystävistään. Jos tän vois ottaa haasteena eikä ongelmana: parisuhde tiivistyy entisestään ja ystävät ovat entistäkin kalliimpia sitten, kun tämä (epäreilu) perheenperustamisvaihe elämässä on ohi.

Aivan sama fiilis myös tuosta, että joinain päivinä tuntuu, että kaikki järjestyy ja kiva kun on vähän haastetta elämässä ja välillä on ihan maansa myynyt. Mulla on myös tapana regoida niin, että hosun hirveesti joka suuntaan, kun yritän saada asioita raiteilleen. Ihan kun tää nyt olis mun ahkeroinnistani ja organisoimiskyvystäni kiinni...
 
Moi!

Pääsisinkö mäkin tähän ketjuun mukaan? Olen lueskellut tätä ketjua jo pitkään ja ajattelin nyt rohkaistua ja ilmoittautua mukaan. Mä olen kirjoitellut aikaisemmin muutamiin muihin ketjuihin (kevään ivf-ketju ym.), mutta siitä on jo vähän pitemmän aikaan.

Tässä hieman meidän taustaa eli ihan "aloittelijoita" ei enää olla. Yritystä on 07.2007 lähtien. Takana 1. inssi 10.2008 ja 2. inssi 12.2008. Hoitoja jatkettiin tämän jälkeen ivf:llä. 1. ivf 04.2009 ja 2. ivf 11.2009. Kaikista hoidoista negaa. Meidän ongelmana ovat minun eli naisen siittiövasta-aineet (kuulemma tosi harvinainen ongelma!), kilpirauhasen vajaatoiminta johon on ollut lääkitys kesästä 2008 lähtien, ikä (36v) ja sen myötä kohonnut anti-müller-hormoni ja toinen munasarja on lakannut toimintansa tyystin. Eli ongelmia riittää... Välillä toivoisinkin, että olisimmepa me ns. selittämättömiä tapauksia, koska musta tuntuu ettei tällaisella taustalla voi mitenkään edes tulla raskaaksi. Miehellä on kaikki ok eli siittiöt on priimaa tavaraa.

Meidän olisi tarkoitus tehdä kolmas ja viimeinen ivf kevään kuluessa. Olen hirvittävän pessimistinen ja välillä on tosi vaikeata ajatella positiivisesti. Mies jaksaa kannustaa, mutta tiedän että hänkin kärsii tämän ongelman takia vaikkei minulle suruansa näytäkään.

Tämä ketju kuitenkin auttaa tsemppaamaan! Jaksamista ja voimia kaikille kanssasisarille!
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille! Aloittelen arkea ihanan joululoman jälkeen - onnistuimme ottamaan iisisti ja nauttimaan toisistamme :heart:

Liisa, tervetuloa! Tervetuloa myös Chrisille ja Susannalle!

Liisa, laitoin sulle takaisin yksityisviestiä tänään aikaisemmin.

Meillä on nyt meneillään ovulaation induktio ja inssiaika varattu NKL:lle ensi tiistaiksi. Ultrassa ja verikokeessa mun osalta kaikki ok, kummallakin puolella oli eilen 14 mm:n folli kasvamassa. Eli ehkä Puregon-piikeistä on ollut se etu, että normaalin yhden follin sijaan on nyt kaksi kasvamassa. Nyt jännätään, että milloin ovistesti plussaa ja meneekö inssi tonne tiistaille vai ei. Eniten ehkä jännään miehen simppatuloksia eli ovatko elokuusta parantuneet tai huonontuneet. Itse inssistä en suuria odottele, vaikka kyllä sen tietää, että luteaalivaiheessa taas kaiken maailman kuvitelmat nostavat päätään. En mittaile tässä kierrossa aamulämpöjä, sillä haluan yhden stressin pois ja kun en tiedä, miten hormonit vaikuttavat mun aamulämpöihin, ihan turhaa hommaa. Mulla muutenkin aamun lämpö määrittää liikaa loppukierrossa sen, onko edessä hyvä vai huono päivä, joten olen muutenkin vähentänyt loppukierron mittailuja. Eli iisisti yritetään mennä.

Jaksamista ja onnea matkaan meille kaikille!


 
Listamme päivitetty 16.1.

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. Tyttö syntyi 22.8.09.

maariaa 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) 4/09, josta plussa. Poika syntyi 17.12.09

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa 09 (punktio 20.4.) josta plussa.

sarina13: 39/31. Tuubat tukossa.1.IVF:n tuoresiirto +, kesken rv5. Yksi alkio pakkaseen. Selvisi sulatuksesta ja PAS kesäkuussa, josta plussa.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa.

tiki-71: 38/40, lapsitoive 2005, IUI 2008, 1.IVF ja 2x PAS 2008, 2.IVF 05/09 ja 3. IVF syksy 09. Punktio 31.8 ja siirto 2.9., josta plussa (tuplat)

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa 09, josta plussa. Ultra 23.9., tuplat

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8., punktio 7.9., siirto 9.9., josta plussa

tyhmäblondi73: 36/27, pas 13.10. (siirretty 2), testi 27.10. plussa

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi ja kohtu tyhjennettiin kaavinalla rv 9. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI lokakuussa, punktio 20.10., kahden alkion siirto 23.10., josta plussa (siirretty kaksi)

Möhkö -72 37/32. Uusioperhe, Möhköllä lapsi ennestään. Yritystä 2006 lähtien, ongelma on siittiöissä. IVF / ICSI punktio 23.10, siirto 26.10., josta plussa (siirretty kaksi)

mileena 35/36, yritystä n. 2 v, pco-tyyppiset munasarjat, munasolun kypsymis- ja irtoamishäiriöitä, hoitona clomit 5 kiertoa, 1 IUI, toinen inssi peruuntui kystan takia -> leikkaus jossa poistettiin kystan lisäksi munajohdin ja -sarjat oikealta. 1.IVF tulossa. Yllätysplussa 11/09.



Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa lähiviikkoina.

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 40/37v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 PAS 25.9.09 = nega pakkanen tyhjä ja ikää liikaa julkiselle. 3. IVF tammi-helmikuu 2010

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Cris 36v. Yritystä ainakin 4 vuotta./Hoidot 2007 alk./ takana 3 ICSI:ä, Valmistautminen 4. hoitoon./ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä.Tehty 1 dnatesti. Toiseen menossa vitamiinikuurin jlk. lähipv./ itselläni ei selkeää syytä.

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä menossa, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös/3. IVF: 1 siirrettiin -> nega, 8 pakkaseen/1. PAS: kaikki 8 pakkassolua menetettiin sulatuksessa, ei siirtoa.

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI 8/09, josta nega. 4. IUI 9/09. = nega, 1.IVF 10/09 tuoresiirto nega. 1.IVF:n 1.PAS nega, 2.PAS tammi-helmikuu 2010

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana. Hoitoja ei ehkä tarvetta jatkaa.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa 09, josta nega.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF tuoresiirto nega, 1. IVF:n 1.PAS nega, loput 3 eivät kestäneet sulatusta. 2. IVF vko 9 tai 10

Mullu: 41/41, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS 8.9.09., josta nega. 2.PAS tammi-helmi 2010 vaihde.

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok. Hoitona Clomit pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa, josta km.

Toivoja: Simpat hitaasti liikkuvia, takana 1 IVF, josta nega. Uusi IVF edessä.

Wäinö: 35 v, yritystä takana reilu vuosi. Siittiöissä vähän vikaa. 1.IUI alkuvuodesta.

pottu70: 39/41 v, takana kaksi inssiä, joista nega. 1. IVF syyskuu, ei siirtoa (yksi epäkypsä solu), 2. IVF marraskuussa, punktio 18.11., siirtoon ei päästy. 3. IVF tammikuu

Nipsu72: 37 v, yritystä luomuna useampi vuosi. Hoidossa -08 alk. Takana iui, ivf, pas, kaikista negaa. Seuraava ivf viimeistään alkuvuodesta.

Rosmariini -74:35/36, yritystä alkuvuodesta -08, tutkimuksiin keväällä -09, miehellä oligoastenoteratozoospermia, hypospermia eli huonolaatuiset simpat, 3 X IUI Väestöliitossa luonnolliseen kiertoon, kaikki negaa, nyt hoidossa Naistenklinikalla, ovulaation induktio Puregonilla ja Pregnylillä ja inseminaatio 12.1.2010, (IVF/ICSI aikaisintaan elokuussa 2010)

ellu74: 35/37, yritystä 2002 alkaen, anovulaatio ja endo, 1.IVF km, 2.IVF tuoresiirto tyttö 3/06, 3xpas nega, 3.IVF tuoresiirto nega, pas 10/09 nega.

Soulmama: 36/39, yritystä -03 alkaen, IVF -04 nega, ero, luomuyritystä kahden eri miehen kanssa, ei tärppiä. Aika ensikäynnille tammikuu 2010.

Miisamari 36/36, ongelmana huonot siittiöt, 1. IVF (4/09), 2. ICSI (8/09), 3. ICSI 11/09 nega, 4. ICSI ?

Vesiheinä 39/43, yritystä n. 10v, 1.IVF plussa, josta km vk 9, 2 PASsia joista negat, 2. IVF tuoresiirto nega, PAS tammi-helmikuu 2010

meriharakka 36/37, yritystä n. 4v, syy selittämätön, 2xIUI negat, 1. IVF 12/09 nega

marigold 35/35, yritystä pian 2 v, tuubat tukossa ja poistettu, simpat suht ok. 1. IVF nega

wellamo 38/41, yritystä 2 v, 3xIUI, 1.IVF tuoresiirto ja 1.PAS negat, 2.PAS nega, 5 alkiota vielä pakkasessa

toivorikas-72 37/46, pco-tyyppiset munasarjat, miehellä huonot simpat. Tehty 3xICSI, pakkasessa 4 alkiota

Liisa34 35/35, miehellä vähän normaaleja siittiöitä, ensikäynti VL:ssa tammikuun lopulla

Susanna74 36, ongelmana naisen siittiövasta-aineet, kilpirauhasen vajaatoiminta, kohonnut anti-müller-hormoni, toinen munasarja lakannut toimimasta kokonaan, takana 2xIUI ja 2xIVF, 3.IVF kevään kuluessa

karmilla 35/40, takana kolme clomikiertoa, edessä aukiolotutkimus. Seuraava käynti maaliskuun alussa.


Plussanneet :heart:

Tikru70 (tyttö syntyi 22.8.09)
Maaria (poika syntyi 17.12.09)
Vaahtokarkki (LA 11.1.10)
sarina13 (LA 19.2.10)
talvikauris
tiki-71 (LA 24.5.10)
vilhelmiina72
Auringonkukka
tyhmäblondi73
idaliina
Möhkö-72
mileena


 
Heippa taas!

Päivitin listalle uudet ajankulukseni, vaikka olinkin ajatellut etten enää sen kanssa aikaani kuluttele. Musta on kuitenkin kiva et se olis likimain ajantasalla. Laitoin Liisankin mukaan, kun pian olet täysikäinen tänne ;) Tervetuloa myös Susanna!

Missä te kaikki muuten ootte? Listan mukaan monella alkais nyt taas heti tammikuussa tapahtuun, ja muutenkin kuulumisia ja fiiliksiä kaipailen.

Ja omaa: Mä oon kanssa ollut siinä Wäinön mainitsemassa vuoristoradassa. Jonain päivinä innolla odottaa tulevaa hoitoa, ja sit taas jonain päivänä tuntuu ettei yhtään jaksais tätä rumbaa. Jo se pelkkä ultra yms käyntien ajattelu vie loputkin mehut, kun tietää et siellä juostaan taas mennen tullen. Ja se helvetin selittely töissä minne millonkin häipyy. Mun on mitta muutenkin ihan täynnä sitä paikkaa :headwall: No joo, mä oon tän viikon nukkunut tosi huonosti. Vähän väliä hereillä ja unta pätkissä 3-4 tuntia per yö. Sit kun hetken nukkuu, niin sillonkin näin unta et piikitykset meni ihan v**tuiks, väärää ainetta ja väärää määrää. Mä en hitto vie tiedä miks en saa nukuttua |O Että ehkäpä tää purkaus voidaan laittaa sen pirunmoisen univajeen piikkiin?
 
Hyvää tätä vuotta kaikille!

On taas aika alkaa valmistautua hoitorumbaan. Olen pystynyt irrottautumaan aiheesta melko hyvin joulun ja uuden työpaikan myötä, mutta nyt ajatukset alkavat palata tutulle radalleen. Ensi viikolla on tsekkauskäynti lääkärillä ja sitten juuri ennen seuraavaa vuotoa alkaa ensimmäinen lääkitys. Kokeillaan siis aivan uudella koktaililla. Täytyy yrittää kysellä lääkäriltä arvausta mihin kohtaan ultrat ja punktiot ajoittuvat, koska pitäisi aikatauluttaa yksi 2-3 päivän työmatka johonkin lähiviikoille. Oletan, että punktio osuu johonkin ihan kuun vaihteen tienoille. Tämä on meillä sitten 3. IVF/ICSI ja taas kerran suurena toiveena on päästä ensimmäistä kertaa siirtoon saakka.

Uusille tervetuloa mukaan ja konkareille(kin) supervoimia!
 
Sunnuntaista iltaa.

Että sitä jaksaakin aina vaan olla hullun toiveikas. Mulla on ollut kummaa juilintaa vatsassa monta päivää ja ajattelin, josko olisi luomusti tärpännyt. No eipä ollut. Tein aamulla testin. Sellaiset ihmeet tapahtuu ihan muille kuin mulle. Miten sitä jaksaakin uskoa luomuihmeeseen kaikkien näiden vuosien jälkeen. Mulle on varmasti tulossa jotkut superkivuliaat menkat oireista päätellen. Kun ei nyt osuisi tiistaille tai keskiviikolle, koska mulla melkein aina ovulaatio on 14-15 päivää menkkojen alusta ja PASista ei silloin tulisi mitään - tai pitäiskikin tehdä lääkkeellisenä.

Cris, täällä toinen, joka on aloittanut terveellisemmät elämäntavat ja koittaa pudottaa myös painoa. Sitä on salakavalasti kertynyt hoitojen myötä, kuinkahan paljon hormoneilla lienee osuutta asiaan.

Liisa, mullekin on sanottu, että välikiertoja pidetään, jotta kroppa saisi palautua. Tosin itselläni on hoitoja tehty ilman välikiertoja, ehkä syynä korkea ikä.

Wäinö, anna tulla vaan ulos kaikki turhautumisen tunteet. Tuttuja ne on meille kaikille täällä. Alusta loppuun saakka. Ei ole merkitystä sillä, onko hoidot vasta alkamassa tai jo monia sellaisia takana. Tyypillisesti voimia on välillä enemmän ja välillä vaan kiukuttaa ja ahdistaa koko homma. Ikävä kyllä sitä se tulee olemaan, mutta toivotaan, ettei teidän hoitotaival ole pitkä, vaan tuottaa pian tulosta.

Susannalle tervetuloa! Toivon todella, että 3.ivf tuottaa tulosta. Jos siirretään alkio, niin ei kai silloin siittiövasta-aineet enää voi vaikuttaa? Vai miten se menee?

Rosmariinille onnea inssiin! Kyllä niistä voi hyvinkin plussata.

Iines, mullakin nää hoidot tulee uniin. Juuri näin viikonloppuna unta plussatestistä. Joopa joo, pelkkää untahan se oli. Koita saada levättyä, että jaksat tulevat koitokset. Mäkin taistelen kovasti alakuloa vastaan päivittäin. Joskus pelkään, että se syvenee jonkunlaiseksi elämänpessimismiksi ja kaiken toivottomana kokemiseksi. Ei ole helppoa.

Pottu, toivotaan, että uusi hormoniyhdistelmä puree ja pääsette siirtoon. Pidän kovasti peukkuja!

Hyvää alkavaa viikkoa teille kaikille kohtalonsisarille, ihanille urheille naisille! :heart:
 
Iltaa vaan täältäkin.

Ovis osui sopivasti nyt viikonlopulle, ja hyödynnetty on. No joo, en kyllä jaksa uskoa että sitä hipaisu-ihmettäkään luomusti toiste tulee, mut kaikkemme on koitettu ;) Vähän paremmalla mielin nyt, kun oon saanut nukuttua yöllä ja päivälläkin. Huomenna tietty taas töihin, ja kuten sanottu mun on mittani ihan täynnä sitä. Jotain ratkaisua tilanteeseen tarvii tosissaan alkaa miettiin.

Rosmariini alkaakin tositoimiin ekana. Tsemppiä tiistaille! Jospa se inssi sit kuitenkin tuottais tulosta.

pottu toivotaan tosiaan että uusi koktaili toisi tuloksia ja siirrettävää tulisi.

Chloe joo, niinhän se menee, että sitä turhaa toiveikkuutta aina tuntuu jostain löytyvän, oli sitten luomu- tai hoitokierto. Aika ajoissa taisit testailla, voisko siinä edes vielä näkyä mitään? Sehän on kuitenkin hyvä, et voit lennossa vaihtaa lääkkeelliseen, jos siltä näyttää, eikä jää koko kierto välistä.

Hyvää alkavaa viikkoa toivottelen myöskin!
 
Iines, toivottavasti teidän luomuilu onnistuu paremmin kuin täällä. ;) En mä paksuna ole, menkat alkaa ihan alkuviikosta, en viitsi kiusata ajattelemallakaan enää mitään testauksia. Varmasti ne hevoshormonikuurit vaikuttaa vieläkin jotenkin, kroppa toimii eri tavalla ja on kipuiluja normikierrossakin enemi kuin ennen. En tiedä, voiko vaihtaa lääkkeelliseen, mutta sellaista ajattelin ehdottaa, jos ajoitus ei oletetusti täsmää. Voimia kovasti sinnekin! Yhdessä eteenpäin...
 
Liisa B-vitamiinivalmistetta nimeltään Bekolong, siinä foolihappoa 600mikrog mikä 300% päivittäisestä tarpeesta. Nyt raskauden aikana syön Multivita raskaus monivitamiinia ja otan lisäksi silloin tällöin Bekolong- ja rautatabletin.

-tiki & :heart: :heart: -
 
Chloe kyllä ne hevoskuurit varmasti vaikuttaa sulla vielä. Mulla ne ei enää vaikuta, kun viime käyttökerrasta on jo aikaa. Mut silti mustakin tuntuu et jatkuvasti on jotain nippasua ja nappasua näin normikierrossakin. Mun tapauksessa on varmasti kyse siitä, et nyt jotenkin huomaa herkemmin kaikki tuntemukset. Aiemmin niihin ei varmaan vaan niin kiinnittänyt huomiota. Jotenkin näitten hoitojen myötä siis herkistynyt kaikille tuntemuksille.

Kyllä mä luulen, et sä voit vaihtaa lennossa lääkkeelliseen, kun ne kerran alunperinkin ehdotti sitä. Voimia myös sulle.

Ai niin, onko Rosmariinin inssi varmistunut huomiselle? Kiva saada joku piinailijakin taas porukkaan :)
 
Onkin tullu oltua täältä pitkään pois, kun ei ole omassa navassa ollu kerrottavaa ja odottaminen hiukan turhautti. :kieh: Mutta huomenna mennään sitten suunnittelukäynnille ja katsotaan nyt sitten mitä lekuri siellä sanoo.

Pottu70, oot vaihtanu työpaikkaa? Mä aloitin tammikuussa työt ja nyt kävin vielä tällä viikolla yhteen toiseen paikkaan haastattelussa. Hiukan on pää sekaisin kaikesta: ollakko tässä työssä vai vaihtuuko paikkakunta ja jos hoidot alkaa.... No, sitä ei auta kuin elää päivä kerrallaan ja mennä sen mukaan. :)

Tsemppiä kaikille myös turhautumisen keskelle! Joskos sitä uusi vuosi toisi hyviä plussatuulia mukanaan!
 
Moi kaikille. Täälläkin yksi luomuihmettä toivoillut, mullakin tässä kierrossa oli loppuajasta ihan erilainen olo kuin yleensä, tiputteluvuotoakaan ei tullut tipan tippaa vaikka yleensä tulee jo pari päivää ennen. Ja oli ihmeellisia masutuntemuksia. No, en sentään testaamaan ehtinyt ennen kuin vuoto alkoi viikonloppuna juuri silloin kun pitikin. Vitsi sitä kyllä tuntee itsensä tyhmäksi kun sellaisten haaveiden antaa nostaa päätään!! Voi arghs.

Mulla on puhelinaika lääkärin kanssa ylihuomenna ja sitten toivon mukaan selviää mitä seuraavaksi tapahtuu. Tai siis ainakin se mitä lääkärit suosittelee (ovat siis käsitelleet meidän tapausta siellä jossain kokouksessa, ollaan ilmeisesti niin erikoishankala tapaus). Itse oon ihan uupuneena. En osaa kuvitella hoitojen jatkamista enkä lopettamista. Enkä myöskään tätä tyhjin käsin odottamista. Mikään ei tunnu oikealta ratkaisulta. Olen hetkittäin ihan turta, koko homma tuntuu niin samantekevältä. Ja hetkittäin taas niin surun murtama etten meinaa jaksaa kättä nostaa. Töissä olen ihme ja kumma jaksanut näyttää iloista ja pirteää naamaa tässä lomien jälkeen, saa nähdä kauanko sitä kestää.

Rosmariini, onnea inssiin! Ja kaikille muille kanssa lähipäivien käänteisiin!
 
Joo, Soulmama, aloitin uudessa työpaikassa joulukuussa. Oli pakko siirtää lapsettomuusasia välillä pois kärkisijalta ja aloittaa uudessa hommassa. Tähän mennessä olen sitkeästi ajatellut, että "no sitten jään tietysti heti äippälomlle".

Luomutärppi on ollut mielessä minullakin. Loppiaisena oli ovis ja väistämättä tuli mieleen, että nyt jos tärppäisi niin olisipa kiva. Toisaalta tuli mieleen mitä pahoja vaikutuksia olisi niillä lääkkeillä, joita alan napsia loppuviikosta jo ennen seuraavaa vuotoa. Turha toivo, että mitään plussaa tulisi.

Tein facebookissa jonkun älyvapaan testin siitä milloin jälkikasvua tuppaa. Sain tulokseksi, että 15.7. tänä vuonna syntyy Onni ja/tai Olivia. Siis eikö tämä olekaan normaalia turvotusta... :p
 
Dodii, käytiin sit ekalla käynnillä. Ultrassa munasarjat näytti olevan ok ja kohtu kans. Ottivat verikokeet ja ens viikolla tehdään sitten sono ja mies vie spermanäytteen. Sain sellaisen käsityksen, että ei pääse IVF:ään ennen inssiä, jos ei selkeesti löydy miehen siittiöistä vikaa tai munajohtimet ole tukossa. Mutta, katsotaan nyt sit mitä testit näyttää. Ihanaa kuitenkin, kun pääsee jo tekemään jotain, eikä tartte vaan oottaa. Ja ihana, kun kerrankin mies on täysillä mukana.... :heart:
 
Soulmama tervehdys pitkästä aikaa. Miten suunnittelukäynti meni, lähteekö hommat pian eteneen?

Entäpä Rosmariinin inssi, miten meni? Ei muuta kun piinailupinnaa vaan ja peukkuja!

Miisamari voi sua :hug: Kuulostat melko uupuneelta tilanteeseen. Toivottasti torstaina asiat selviää, jos se vähän piristäisi sua kun tiedät mitä seuraavaksi on luvassa. Jaksamista ja voimia sulle.

Mulla taas jäi viime yönä unet tosi vähiin. Mä alan oleen ihan kypsä noihin valvomisiin ennen työpäivää. Koko päivä menee ihan sumussa. Viikonloppuna sain nukuttua, mut taas kun on työaamu edessä, niin ei. Sit kun jo valmiiks hermoilee et tuleeko taas uneton yö, niin eihän se uni tietenkään tule. Päätin et jos tilanne ei tän viikon aikana parane, menen lääkäriin. Kai tää on jonkin sortin stressiä. Nyt oon ollut ehkä vähän paremmalla mielin, kun on se suunnittelu loppuviikosta. Et ne asiat lähtee nyt oikeesti eteneen taas. On tässä jo odoteltukin...

muoks: oltiinkin Soulmama samaan aikaan linjoilla. Kiva että hommat lähtee eteneen!
 
Iines ja muut, inssi ei tällä kertaa mennyt hyvin |O Neljää erilaisia katetria yritettiin mun sisään saada ja loppujen lopuksi saatiinkiin yksi just ja just kohdun sisäpuolelle, mutta siittiöitä ei saatu sen pidemmälle. Toivottavasti osasivat uida loppumatkan perille.
Täytyy sanoa, että oli kyllä aika kidutusta. Onneksi mies oli mukana.
On kuulemma todella tiukka kohdunsuu. Tähän kun lisää taaksepäin kallellaan olevan kohdun... VL:ssahan kolmesta inssistä kaksi oli lähes kivuttomia, joten en tajunnut etukäteen jännittää. Nyt on aikasta murjottu olo.
2.2. soittelee sairaanhoitaja ja jutellaan jatkosta. Näillä näkymin (jos ei ihmeplussaa tule) pääsemme tuolloin IVF/ICSI-jonoon ja kokoustavat NKL:ssa meidän jatkohoidosta. Tuli käsky laihduttaa lisaa koeputkihedelmöityshoitoa varten ja kymmenen kiloa tarttis sitten vielä saada.
Aika vetämätön olo ja kurjasti juilii yhä - ei mikään voittajafiilis...


Palailen paremmalla ajalla.
 
Rosmariini, huh kun kuulostaa rankalta. Ja inssin vielä pitäis olla suht kivuton. Voimahaleja :hug: sinne!!!

Iines, noi valvomiset on kyllä tosi inhottavia. Mulla oli tossa ennen joulua pitkä jakso, että selkäkivut herätti yöllä. Aamulla oli sit aina väsy. Ihme kyllä on noi nyt hellittäny, onko sit piikkimatosta ollu apua tai... Mut jos jatkuu pitkään, hae ihmeessä apuja. Ei tee kropalle eikä päällekään hyvää, jos ei saa kunnolla nukuttua.
 
Rosmariini tosiaan kuulostaa melkomoisen rankalta toi sun inssi. Varmasti on murjottu olo ton jälkeen. Toivotaan tulisi tulosta eikä rankempia hoitoja tarvitakkaan. Ai ne vieläkin meinaa et kymmenen kiloa pitäis tiputtaa? Aika paljon :eek: Eikö ne aiemmin tiputetut jo muka riitä? No enivei, tsemppiä piinailuun d :) b

Soulmama mulla ei varsinaisesti kivut pidä hereillä, vaikka niitä onkin. Oon kanssa miettinyt tota piikkimaton hommaamista, mut kun en oo ihan varma saako sitä käyttää sit kun hoidot on käynnissä? Jostain olisin mielestäni lukenut et ei, niin se on toistaiseksi jäänyt. Viime yö meni taas samoissa merkeissä. Ja ei edes enää huvita mennä sinne sänkyyn pyöriin, kun on jo valmiiks semmonen olo et ei se uni kuitenkaan tule. Ja mies kuorsaa vieressä tyytyväisenä..
 
Ajattelimpa minäkin liittyä tänne joukkoon..Kolme clomikiertoa takana , tuloksetta.Miehen sperma tutkittu, se ok samoin mun veriarvot.Nyt edessä AUKIOLOTUTKIMUS ja sitten yritetään päästä fertinovaan suunnittelemaan jatkoa.Mulla ikää tänä vuonna 35 ja miehellä 40.Oon yrittäny soittaa aikaa sinne aukiolotutkimukseen,kun se pitäsi kuulemma tehdä jonain tiettynä kierron päivänä..toimenpide hoitaja lupasi soittaa ma, eipä kuulunu soittoa,tänään odotan taas soittoa.Että miten voikin TÖKKIÄ tämä homma, kun tuntuu että KAIKKI pienet asiat tökkii, pienistä asioista tulee tämän lapsettomuuden myötä ISOJA!
 
Hei taasen

Otettiin miehen kanssa aikalisä näihin hoitoihin, koska oma jaksaminen ei viime kertaisen ISOOON pettymyksen jälkeen ollut enää kovinkaan hyvä. Kävin myös työterveydessä väsymyksen vuoksi ja siellä diagnosoitiin lievä masennus ja olisivat antaneet pillereitä jaksamiseen, mutta yritän vielä tsempata ilman niitä. Nyt muutaman viikon hoitolepotauon jälkeen mielikin on pirteämpi ilman jatkuvia aikataulutuksia ja piinailua. Toisaalta kauhistuttaa että menee kuukausi/pari hukkaan näissä hoidoissa, mutta toisaalta ihana kerätä voimia uusia koitoksia varten. Tarkoitus on kuitenkin jatkaa hoitorumbaa helmi/maaliskuusta lähtien. Meillä on viikon talviloma tilattu lämpöiseen, joten nyt ajatukset ovat odottamassa uimista, aurinkoa ja löhöilyä. Seuraavaksi onkin sitten vuorossa pitkä viljely ja jos sieltä riittää siirrettävää niin pyydän kahden alkion siirtoa vaikka lääkäri olikin viimeksi sitä vastaan. Onko teistä kukaan muuttanut alkoholitottumistaan äskettäin julkaistun tutkimustuloksen vuoksi? Meillä otettiin nollalinja uuden vuoden jälkeen,vaikka tässä muutenkin alkoholinkäyttö on vähäistä. Mutta ilmeisesti se lasillinenkin punaviiniä on huonosta? rentoutukseen käytän siis nyt piikkimattoa ja jumppaa =) Onko joku muu väestöliitolla hoidossa? Oletteko vaihtaneet klinikkaa yksityiseltä toiselle? Olisikohan siitä apua? katselin felicitaksen sivuja tässä taannoin ja tekisi mieli koittaa myös heidän palvelujaan.
 

Yhteistyössä