35+ Lapsettomat

karmilla tervetuloa mukaan!

Tervehdys wellamo :wave:

Sit omaa: tänään oli se suunnittelukäynti. Nyt punktio siirtyi vkolle 9 tai 10, riippuen kiertojen pituudesta. Mä vähän arvelinkin et se siirtyy, kun laskeskelin noita kiertoja. No, enivei, samalla kaavalla mennään kun viimekskin, eli lyhyt kaava + gonal-f samalla annoksella. Se lääkäri oli sitä mieltä, että samalla mennään kun viimeks ne oli kuitenkin niin hyvälaatuisia. Vaikka määrä oli vaan se 6, kaikki kuitenkin hedelmöittyi ja oli hyvälaatuisia. Et se luultavasti oli vaan paskaa tuuria et ne kolme keikahti siinä sulatuksessa. Näillä siis mennään. Siitä oon mielissäni, et mennään sillä lyhyellä kaavalla. Ei tarvi niitten synarelojen kanssa touhuta. Aina parempi musta mitä vähemmillä aineilla päästään. Ai niin, sit se lääkäri sano et ens kerralla voitais viljellä niitä pidempään, jolloin nähtäis se ettei pakkaseen mene sellasta tavaraa joka lakkaa kuitenkin jakaantumasta. Näille kolmellehan osalle kävi just niin, et ne kyllä selvis sulatuksesta mut ei jatkaneet jakaantumista.

Mites muilla, kauanko teillä on viljelty?

Chloe mulle tarjottiin nyt sitä "korttia", ja tartuin siihen. Mites sä, ootko menossa?
 
Kiva toi banneri: Marttiina & Esko - vuoden odotetuin odotus! Just joo, mä en ainakaan pätkääkään ole odottanut niiden odotusta, eikä mikään voisi vähempää kiinnostaa. Ja eiköhän aika moni meistä ole se joka odottaa ylipäätään sitä oman lapsen odotusta aika paljon enempi kuin nuo mediapellet. Tämän palstan nimi voisi olla Tämänkin vuoden ties mones odotetuin odotus!

Olen aivan väsyksissä monen päivän ylitöiden vuoksi, joten en kirjoita pitkälti. Ensinnäkin menkat ei ole alkaneet, mikä on hyvä. Siis, etteivät alkaneet tiistaina tai keskiviikkona, jolloin ovulaatiokin olisi mitä todennäköisimmin osunut noille päiville, eikä siirtoon olisi päästy. Nyt vaan jännittää, miten se limakalvo mahtaa kasvaa.

Karmilla Teretulemast!

Rosmariini - eikö inssissä juuri ruiskuteta siittiöt kohdun sisäpuolelle. Näin mä olen ymmärtänyt, eihän niitä munanjohtimiin asti laiteta, vaan osaavat kyllä uida perille kohdusta. Ikävää, että toimenpide oli mutkikas ja kivulias.

Miisamari, meitä luomuhaahuilijoita näköjään riittää. Mitäs lääkäri sanoi tänään?

Wellamo, aikalisä ei ole hullumpi ajatus, meille ainakin tämä vuodenvaihteen tauko on tehnyt henkisesti hyvää. Lomannekin lämpöisessä kuulostaa ihanalta! Nauttikaa, nauttikaa! Mä kyllä juon punkkua kohtuudella, eikö sitä pitäisi välttää lähinnä hoitojen aktiivivaiheessa? Mites muut?

Iines, hyvä hyvä, että nappasit kortin. Meillä meni aika silloin possutaudin vuoksi ohi, mutta meinaan kysyä sitä uudelleen. En enää löydä puhelinnumeroa, joten pitää kysyä klinikalla. Meillehän tehtiin se pitkä viljely, voi olla hyvä ajatus, jos soluja tulee hyvin ja hedelmöittyy. Niissä on kyllä aina myös hävikkiä, mikä on normaalia. Mutta ainakin valikoituu parhaimmat ja elinkelpoisimmat alkiot. Meillä 16 munasolua, kaikki hedelmöittyi ja 5 selvisi pitkästä viljelystä, yksi siirrettiin, sitten kaksi pakkasesta ja nyt kaksi on odottamassa. Suosittelen, vaikka meillä ei onnistunutkaan. Meillä siirto menee helmikuun alkuun... jos limakalvo ymmärtää kasvaa!

Nyt menen katsomaan Tilaa ja Pientä pintaremonttia. Moikkelis!
 
Iines Kiva, että lisäsit mutkin listalle.

tiki Ostin tuota Bekolongia. Eihän tuosta haittaakaan ole. Kiitos vinkistä.

Onko klinikoilta annettu kellekään ohjeita tuon alkon käytön suhteen?

Meillä jatkuu uskomaton säkä ja saatiin eka aika Naistenklinikalle jo helmikuulle eli noin kuukauden päähän. Emme nyt siis menekään Väestöliitolle tässä vaiheessa ollenkaan. Katsotaan, mitä Naikkarilla sanovat. Kovasti yritän painoa pudottaa, mutta sanomistahan siitä varmasti tulee silti. Mutta onhan ylipaino riski eli aiheesta sanovat. Itselle vaan tahtoo tulla liikaa paineita ja stressiä, kun pitäisi täällä murheen alhossa vielä tsempata syömisenkin suhteen.

Olen edelleen onnellisen pihalla noista teidän luettelemista lääkkeistä ja hoidoista. Pysyttelen ulkona vielä toistaiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chloe70:
Rosmariini - eikö inssissä juuri ruiskuteta siittiöt kohdun sisäpuolelle. Näin mä olen ymmärtänyt, eihän niitä munanjohtimiin asti laiteta, vaan osaavat kyllä uida perille kohdusta. Ikävää, että toimenpide oli mutkikas ja kivulias.
Kävin opiskelemassa Wikipediassa, että mitenkäs tämä fysiologia menikään:
"Naisen kohtu on päärynän muotoinen elin virtsarakon ja peräsuolen välissä. Kohtu muodostuu kahdesta osasta, joita ovat: Paksumpi yläosa eli kohdun runko sekä kapeampi alaosa eli kohdunkaula. Kohdunkaula työntyy emättimen alueelle kohdun napukkana."

Mulla siis inseminaatiossa katetri saatiin kohdunkaulaan, mutta ei varsinaisesti kohdun puolelle eli kohdun runkoon, mikä olisi ollut optimaalisinta. Siittiöt osaavat kyllä uida sieltä perille, mutta kohdun rungon puolelle inseminaatiossa pyritään. Mutta missä on kohdun suu, joka mulla on tiukka? Onko se emättimen ja kohdunkaulan välissä eli kohdunnapukassa? Kaipa ne nyt siitä sitten pääsivät ohi, kun sanoivat, että sperma ruiskutettiin kohdunkaulaan. Muistelisin, että puhuivat kyllä kanavasta. Kääk - mä en osaa näitä juttuja enää yhtään.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

 
Tervehdys täältäkin!

Olen vaan taustaillut silloin tällöin syyskuisen epäonnistumisen jälkeen, kun piti pitää välikierto, ja niitä tuli sitten useampiakin marraskuisen lomailun ja klinikan joulutauon takia. Mutta nyt yritetään taas! Ilmoittauduin PAS:iin tänä aamuna ja aloin popsimaan pillereitä, lääkkeellisenä siis tehdään taas. 25.1. on ultra, sitten selvinnee siirtopäivä tarkemmin. Ja sitten on kädet kyynärpäitä myöten ristissä että joku niistä neljästä huurunenusta selviää sulatuksesta.

Miehenikin on nyt "vaatimattomat" 41 v. - jos joku viitsisi päivittää listalle, kiitos! (Itse varmaan mokaisin listan päivityksen täysin... :ashamed: )

Tervetuloa uusille! Toivottavasti ette joudu "roikkumaan" täällä kauan. Meille konkareillekin toivon onnekasta vuotta 2010!! Ihanaa että plussanneitakin on, ja kaikki on monella mennyt hyvin - vaikka todella ikäviä uutisiakin täällä on ollut :hug: Electra

Rosmariini hatunnosto korkealle painonpudotuksesta, aivan upeaa! Ikävä että inssi oli niin kivulias, mutta kyllä ne simpat on oikeaa osoitetta kohti saatu laitettua. Mullakin on taaksepäin kallistunut kohtu tai mikä lie mutka kohdunkaulassa. Se on tuottanut ongelmia niin insseissä kuin alkionsiirroissa. Itsekin olen avustanut painamalla mahaa tietystä kohdasta toimenpiteen aikana - alkionsiirrossa rakko täynnä se ei oo mitenkään herkkua!

Alkon käytöstä sanottiin klinikan IVF-infotilaisuudessa aikoinaan jotain sellaista että naisen hedelmällisyys laskee 30% 1-5 viikottaisesta "annoksesta" (olut tai viinilasillinen) ja 50% 10:stä. Eli itse olen ollut nollalinjalla kun lääkitys on alkanut. Myös kahvista/kofeiinipitoisista juomista varoitettiin, joten mulla on nyt tavallisen kahvin juonti ihan minimissään. Aamukahvini on hoitojen aikana kofeiinitonta joten sillä ei silmiä auki saa! :LOL:

Tsemppiä ja onnekasta yritystä kaikille, tänä vuonna me napataan plussat!! :heart:
 
Voi Huokaus! Eilen illalla töiden jälkeen joimme punaviiniä miehen kanssa niitä näitä jutellen. Sain todella pitkästä aikaa hervottoman itkukohtauksen, joka kesti about tunnin. Johtuisiko siitä, että laskettu aika 28.1. lähestyy. Puin näitä lapsettomuuden tuntoja aika ahdistuneena. Nyt sitten mies mököttää ja on ahdistunut, koska en osaa olla optimistinen ja ylipäätään reaktioni oli kovin synkkä ja voimakas. En vaan aina jaksa. Vaikka uskoisin tämän vielä onnistuvan jonakin päivänä, en saa pois kaikkea koettua kärsimystä, tuskaa ja pettymyksiä. Miehelle sureminen tarkoittaa samaa kuin epäusko ja toivottomuus. Mulle ei. Pitää nyt vaan koittaa piristää tunnelmaa jotenkin.

Liisa34, kävipäs teillä hyvä tuuri, kun saitte ajan noin nopeasti. Kyllä kaikki yksityiskohdat, lääkeasiat yms. selviävät sitten pikkuhiljaa.

Rosmariini, ahaa nyt asia selventyi. En tullut ajatelleeksi asiaa noin tarkkaan. Mutta kuten Mullu sanoi, osoite on ollut teillä oikea. Toivotaan nyt oikein kovasti, että pikkuveikot on uineet kohti kohdunrunkoa, sitten munasolua ja hedelmöittäneet sen. On kurja juttu, että toimenpide oli niin vaikea. En tiedä varmasti, mutta mä luulen kohdunsuun olevan se pieni aukko siinä kohdunkaulan päässä. Kohdunkaulahan tuntuu syvällä emättimessä sellaisena vähän ulkonevana pallukkana.

Mullu, kiva kun tekin olette taas päässeet tositoimiin. Perässä tullaan PASin suhteen. Menkat alkoi tänään ja lääkkeetöntä hoitoa koitetaan tällä kertaa.

Alkoholista sen verran, että mä olen vetänyt nollalinjaa aina toimenpiteen jälkeen testiin asti. Muuten käytän kohtuudella, viiniä tai siideriä ehkä 4-5 annosta viikossa, viikonloppuisin lähinnä, viikolla ei mitään poikkeustilanteita lukuun ottamatta. Olen kysynyt lääkäreiltä ja ovat sanoneet, että lasin kaksi voi ottaa hoitojenkin aikana, en kuitenkaan ole ottanut, paitsi kerran ulkomailla työmatkalla. Mutta että siis pitäisi jo nyt olla ottamatta mitään? Millaisia kokemuksia/tietoja muilla on? Pitänee skarpata tässä asiassa. Mullu, sanoiko ne infossa että heti lääkityksen alettua vaikuttaa onnistumistodennäköisyyteen? Periaatteessa siis munkin pitäisi olla jo nyt ottamatta mitään. Jelppikää tietämätöntä...
 
Chloe :hug: kyllä paha olo on saatava purettua pois - suru on surtava ja km on niin kipeä asia että se suru voi lyödä päälle vielä myöhemminkin. Toivottavasti saat jotenkin miehesi ymmärtämään tämän. Pikku hellyttelyjä ja huomionosoituksia, niin varmasti mieli piristyy teillä molemmilla! Tsemppiä! Ja sitten toivon mukaan piinaillaan PASsia samoihin aikoihin =)

Siitä infosta on aikaa ja katsoin muistiinpanojani vaan eipä lue tarkemmin onnistumistodennäköisyyksiin vaikuttamisesta. Mutta itse olen päätellyt että kun hoito on päällä, niin pidän nollalinjaa. Muuten mulla on samanlainen linja kuin sullakin, ehkä keskimäärin 2-5 annosta viikonloppuisin. Mulle on ollut pääasia että oon hoidon suhteen tehnyt sen minkä oon voinut, niin ettei ainakaan tuu tunnontuskia siitä jos/kun ei onnistunutkaan. Vitamiineista otan vaan raskautta suunnitteleville tarkoitettua, missä on foolihappoa reippaammin.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
 
Kiitos kannustavista sanoista, Mullu! :flower: Tilanne on vähän tasaantunut, kun saimme keskusteltua asiasta. Tein hyvää ja terveellistä ruokaa, en malta olla kertomatta: Timjami-sitruunabroileria, johon tulee paljon kasviksia ja tuoreita yrttejä sekä Rucola-perunasalaattia (siihen ei tule mitään kermatuotteita, vaan kastikkeeksi sellainen oliiviöljy-balsamicokastike). (Mä kyllä rakastan tota ruoanlaittoa ja se aina piristää mua!) Äsken kävimme Bauhausissa ostamassa uuden valaisimen tuulikaappiin vanhan kellastuneen tilalle ja mies lähti nyt äitinsä luona käymään. Mutta asiaan: mulla on onnekseni empaattinen mies, joka on hyvä kuuntelemaan. Mutta hän selitti, miten ei vaan aina jaksa ja miten mun purkaus sai jotenki hänetkin masentumaan, ettei aina jaksa olla positiivinen ja että kai hänelläkin on oikeus siihen sekä tunteidensa näyttämiseen. Mä olin tulkinnut ihan väärin: että hän jotenkin paheksui tai kiukustui mun purkausta. Ymmärrän kyllä, että meidän naisten tunteiden purkauksia miesten on välillä vaikea käsitellä. Monet täällä on varmaan kokeneet samaa, ettei mies käsittele lapsettomuutta samalla tavalla, ne hämmentyy ja tuntee voimattomiksi itsensä meidän tunteiden edessä ja sitten me koetaan se toisinaan välinpitämättömyytenä tai ymmärtämattömyytenä. Vai mitä olette mieltä?

Mä taidan nyt aloittaa alkottoman linjan jo aiemmin. Eli jos ottaisin hormoneja normaaliin tapaan, olisi hoito nyt päällä, kun menkat alkoi. En siis ota mitään nyt tästä päivästä testiin saakka, teen samoin kuin sinä Mullu, yritän parhaani, kaikkeni. Mitä vitamiineja sä muuten olet ottanut? Mä olen käyttänyt Beroccaa, jota voi raskaanakin ottaa ja jossa on foolihappoa. Onko sulla joku parempi ehdotus?
 
Heippa taas!

Päivitin listalle Mullun tiedot.

Mä oon edelleen nukkunut huonosti, jatkuvasti heräillen. Eipä se näin viikonloppuna haittaa, kun voi ottaa päiväunet kun siltä tuntuu. Viikolla on aika raskasta. Nautiskelin tänään koiran kanssa pitkällä kävelyllä metsässä ja jäällä. Ihanaa oli kulkea siellä omassa rauhassaan. Mulla jomottelee nyt jo vatsaa, vaik menkat pitäs tulla vasta viikon päästä. Et eipä tainnut luomuilu tuoda tulosta, yllättäin :kieh:

Viikonlopun jatkoja!
 
Iines, unettomuus on mullekin tuttua ensimmäiseltä hoitokierrokselta silloin vuosina 2004-05. Lopulta se kärjistyi niin, etten kahteen vuoteen viikolla nukkunut ilman nukahtamislääkkeitä. Viikonloput oli mullekin helpompia. Varmasti on vaikea rauhoittua lepoon, kun alitajunta työstää näitä asioita. Liikunnalla ja erilaisilla rentoutustekniikoilla voi saada jotain aikaan. Jos unettomuus jatkuu, sun on parasta käydä lääkärille puhumassa. Jos et ole aiemmin kärsinyt unettomuudesta, tuo on todennäköisesti ohimenevä vaihe, ja uni palautuu ennalleen, kun stressi helpottaa. Mullakin menkkakivut alkoi todella aikaisin, joskus puolitoista viikkoa sitten jo. Ja menkat siis alkoi tänään.
 
Chloe kyllä mulla aina välillä on tota unettomuutta, kun on jotain stressattavaa. Mut yleensä sitä on pari kolme yötä, eikä viikkotolkulla. Liikkunut olen reilusti, eipä auta. Oon tutustunut aiemmin jo muissa yhteyksissä yhteen rentoutustekniikkaan, mut ei sekään nyt auta. Kyllähän mä ajattelin, et jos tätä jatkuu nyt vielä, niin menen lääkärin pakeille. Sekin vaan tuntuu niin tyhmältä, kun ei oo oikeesti sairas :ashamed:

Mitä Miisamarille kuuluu? Mitä lääkäri sanoi torstaina, mikä teidän hoitojen tilanne on? Mikä sun olo muuten on?

Entäpä meidän ainoa piinailija Rosmariini miten menee?

Jokohan Vaahtokarkki on saanut käärön syliinsä?
 
Kiva. Tänään Taysissa oli eri hoitaja ja hän sekä lääkäri ihmettelivät aiemmin saamiani ohjeita hoidon tekemisestä luonnolliseen kiertoon limakalvon kasvuongelmien vuoksi. Hormoneita ei kuitenkaan enää tässä vaiheessa kiertoa (kun menkat alkoi lauantaina) voi aloittaa. Nyt vaan toivotaan, että limakalvo kasvaa ilman niitä riittävästi. Jos se ei kasva, niin sitten hoitoa ei tehdä ennen kuin seuraavassa kierrossa. Mullahan on kaavinnan jälkeen ollut siinä ongelmia, mutta toisaalta joillakin kuulemma kasvaa jopa paremmin ilman hormoneita, luonnollisesti. Tämä on siis eräänlainen kokeilukierros. Aika gynelle on nyt sitten muutettu ensi viikon torstaille, asia ratkeaa silloin. Kysyin IVF-jonosta, se menee tällä hetkellä jo toukokuussa. Kiva. Kiva ettei suostuttu laittaan meitä maaliskuulle jonon päähän silloin joulun alla.

:headwall:
 
Chloe no voi hitto, miten se voi olla siellä niin vaikeeta? Mulla on kanssa käynyt samoin, et yhdeltä hoitajalta yhdenlainen ohje ja toiselta ihan erilainen. Mulla se limis tuntu sillon zumeilla kasvavan hitaasti, mut nää kaks luomukiertoa, joihin koitettiin niitä siirtoja tehdä, molemmissa oli limakalvo kaunis kuulemma. Että sitä toivon sullekin.

Älä nyt kuitenkaan ihan vallan hermostu tän asian kanssa, siellä ne aarteet odottaa nätisti pakkasessa sitä seuraavaa kiertoa, jos nyt se limis ei olekaan riittävästi kasvanut. Mitään ei siis ole menetetty! Joo mä tiedän et se odottelu on turhauttavaa, mut ne on silti tallessa siellä odottamassa otollista ajankohtaa. Nyt vaan keskityt reilun viikon ajan kasvatteleen rauhassa limistä, eiks joo? :hug:

Niin oliko nää viimeset kaks pakkasessa? Jospa sitä uutta hoitoa ei kuitenkaan tarvittaisi. Siis onko sinne jo nyt niin pitkä jono :eek:
 
Chloe, no voi harmi että joka kerta tulee erilaista tietoa!! On kyllä ärsyttävää tuommoinen. Mutta siinä taas näkee mitä arvailubisnestä nämä lapsettomuushoidot onkaan, joka lääkärillä ja potilaalla on eri systeemit ja mielipiteet. Toivon kovasti että luomulimis on hyvä, ja jos ei ole niin voit olla siitä tyytyväinen että ainakin on sitä kokeiltu.

Iines ja muut, kiitos kun kyselitte. Olen ollut jotenkin ihan saamattomana, en meinaa jaksaa kirjoitellakaan. Tosiaan oli se puhelinaika viime viikolla ja sovittiin että huhtikuussa tehtäisiin sitten seuraava hoito. Siinä toivossa että jos tämä pidempi tauko toisi meille parempilaatuisia ja/tai enemmän alkioita. Aika turhauttavaltahan se tuntuu odotella niin pitkään, tulee melkein 6kk tauko alkionsiirtojen välille. Mut ei auta, kai se on kokeiltava tätäkin kun ei noista peräperää tehdyistä hoidoista oikein mitään saatu aikaseksi. Ainakin päästään nyt sitten miehen kanssa pitkään haaveillulle lomamatkallemme kun ei hoitokuviot ole tässä sotkemassa. Jos tässä nyt jotain positiivista yrittää kaivaa.

Iines, unettomuus on niin hirveää, voi sua kun sulla sekin vielä kestettävänä. Mullakin on sitä silloin tällöin mut ei onneksi viikkokausia putkeen. Mä olen käyttänyt siihen homeopaattista valmistetta (semmoisia yrttitippoja), ne on toimineet aika hyvin ja on paljon luonnollisempi keino kuin nuo nukahtamislääkkeet. Eli sinänsä voin suositella kokeiltavaksi jos sen tyyppiset hoidot ei tunnu liian vierailta. Ei siinä ainakaan mitään menetä.

Ja Chloe, hyvä kun sait tunteita tuuletetuksi. Kuulostaa siltä että teillä on hyvä keskusteluyhteys sun miehen kanssa. Meilläkin useimmiten on, ja siitä olen tosi kiitollinen.
 
Pakko oli vielä kirjautua kun alkoi kiinnostaan Miisamarin mainitsemat tipat. Mulla ei ole niistä mitään tietoa, eli kerrotko ihan kaiken? Ainakin että mistä saa ja miten käytetään, en jaksa alkaa googlettaan. Kaikki keinot kokeilen mielelläni.

Mulla on kaapissa melatoniinia, jota joskus aiemmin oon käyttänyt. Silloin se tehos ihan ok, mut oon jättänyt ne hoitojen alettua kaappiin. Pitäiskö kaivaa ne sieltä esiin...
 
Kiitos Iines ja Miisamari :hug: Olette aivan ihania. Mä ihmettelen kanssa tota Taysin touhua välillä. Miten voi saada noin erilaiset ohjeet. Joo, on ne viimeiset kaksi pakkasessa ja todellakin jono menee jo toukokuussa. En mitenkään tajua, mikei meitä suostuttu laittaan jonoon aiemmin. Mä olen jo 40 ennen kuin päästään seuraavaan IVF:ään.Mietin sitäkin, et jos ne on kaapineet mun limakalvon pilalle, niin sehän on hoitovirhe, paha sellainen! Miten sitäkin tutkitan ja miksei sitä voi suoraan sanoa. Pitäisköhän mennä yksityiselle kysyyn mielipidettä.

Miisamari, mä toivon, että tauko tekee teille hyvää ja alkioiden laatu paranee. Tiedän, että huhtikuu tuntuu silti nyt mahdottoman kaukaiselta ajankohdalta.

Iines, mä olen saanut joskus apua Frantsilan Tyyneyden tipoista, tuli mieleen kun Miisamari puhui yrttitipoista. Onkojan samoja ;)
 
Iines, kiitos kysymästä, mutta en oikein noista tuntemusasioista osaa sanoa enää mitään. Ainahan ne "oireet" ovat menkkoihin päätyneet. Ja nyt kun on ekaa kertaa tämä hormonihoito alla, ei oikein tiedä, että mikä on niistä ja mikä vois olla jotain muuta. Mutta onhan näitä tuntemuksia siis: ehkä normaalia täydemmät ja raskaammat rinnat, eilen illalla olivat duunipäivän jälkeen rintsikoiden kurimuksesta vapauduttuaan aika aratkin. Valkkari on ollut inssistä asti sellaista hiivamaista (ei muita hiivan oireita) ja välillä on myös punertavaa joukossa. Ja välillä nippailee, vihloo ja turvottaa. Eli aika perusloppukierron tuntemuksia, tota valkkaria lukuunottamatta ja se voi olla, että instrumentit ovat rouhaisseet limakalvoja inssissä ja ne ovat siitä yhä ärtyneet. Välillä sitä innostuu haveilemaan kaikenlaista, mutta pieni ihmehän se olisi, jos tärppäisi. Tapahtuuhan niitäkin, mutta mun on jotenkin helpompi tässä vaiheessa lapsettomuutta valmistautua oletusarvoisesti menkkoihin ja suunnata katse elokuun IVF:ään. Nyt on DPO 7 eli vielä tässä kerkiää häröilemään viikon aikana vaikka mitä...

Mullehan sanottiin NKL:lla, että Puregon+Pregnyl-hoitoa ei heillä koskaan tehdä peräkkäisiin kiertoihin, koska kropan pitää saada toipua. Meillä kun piti ostaa uusi Puregon-ampulli, josta sitten käytettiin puolikas annos ja loput menevät hukkaan, kun avatun ampullin käyttöaika on kuukausi. No, näissä maksuissa se satanen on pieni raha, mutta kysyin kuitenkin, että olisko kokeiltu vielä kerran samoilla lääkkeillä. Eli NKL:n politiikka on "EI". Samaan aikaan yhdellä palstakaverilla Väestöliitossa on sanottu, että OI nimenomaan kannattaa tehdä peräkkäisiin kiertoihin ja olisiko se ollut niin, että kolme kiertoa vedetään pistoskaavalla. Mua ottaa todella kupoliin tää yks-risti-kaks-touhu näissä lapsettomuushoidoissa ja systemaattisuuden puute, eroja on julkisen ja yksityisen välillä ja sitten puljujen sisälläkin sen mukaan kenen gynen pakeille nyt päätyy |O

Että sellaista, Rosman peruspessimististä päivää vietetään :kieh:

Tsemppiä kaikille!
 
http://www.sydanjaa.vuodatus.net/

"Ulkopuolisuuden lyhyt oppimäärä

Mitä se on?

Se on sitä, kun pitää pirskeet. Kutsuu kaikki ne samat ihmiset, jotka ovat aina ennen innosta kiljuen osallistuneet ilonpitoon. Tällä kertaa vain yksi tulee. Muut ovat perheensä kanssa.

Se on sitä, kun miettii ohjelmaa lauantai-illaksi. Perheellisten iltaa ei viitsi häiritä ja sinkuilla on oma vauhdikas elämäntapansa, johon on itse jo liian hidas. Päädymme katsomaan Selviytyjien miljoonatta tuotantokautta kaksin. Taas.

Se on sitä, kun huomaa jääneensä kutsutta tilaisuuteen, johon perheelliset ystävät ovat kutsutut.

Se on sitä, kun ei ole mitään sanottavaa. Perheellinen ei uskalla sanoa mitään omasta elämästään, ettei loukkaisi ja lapseton ei uskalla sanoa mitään omasta elämästään, ettei tulisi loukatuksi.

Se on sitä, kun toiset plussaa ja sinä et. Se on sitä, kun muut menevät elämässä eteenpäin ja sinä jäät paikoillesi. Se on sitä, kun makaat yöllä silmät kiinni ja mietit, mihin ja miksi olet karkoittanut ihmiset ympäriltäsi. Se on sitä, kun ei ole ketään, kenelle puhua. Se on sitä, kun olet ainoa.

Se on sitä, kun tekisi mieli kirkua."

Eli samoissa fiiliksissä mennään kuin päivällä |O
 
Rosmariini, tuo oli todella osuva tuo ulkopuolisuusjuttu. Siis niin osuva että aloin itkemään kun juuri nuo kaikki tilanteet ja fiilikset on aivan liiankin tuttuja... :'( Sulle pidän kovasti peukkuja piinailuun!

Iines, ne mun tipat oli muistaakseni semmoisia kun Reckeweg R14. Sitä sekoitetaan pieneen vesimäärään 5-25 tippaa, ja voi toistaa parikin kertaa puolen tunnin välein jos uni ei ole tullut. Mutta en ole varma pitäisikö sun joltain homeopaatilta kysyä sopivatko ne sulle ennen kuin kokeilet...ainakin yleensä nuo homeopaattiset valmisteet määrätään henkilökohtaiseen käyttöön. Tai ainakin kannattaa kysyä apteekista kun ostat. Helsingissä on Hakaniemen apteekissa homeopaattinen osasto, ja eiköhän muistakin kaupungeista löydy vastaava. Ja luontaistuotekaupoissahan on myös monenlaisia tuotteita unettomuuteen, kannattaahan niitäkin kokeilla (eivät tosin mulla ole paljon auttaneet, paitsi se melatoniini kyllä auttaa joskus rentoutumaan, vaikkakaan ei välttämättä vie mua kunnon uneen). Nythän muuten melatoniinia saa suomestakin, aiemmin piti aina ameriikan matkaajilta tilata.
 
Iltaa taas!

Rosmariini noi ulkopuolisuusjutut on tosi osuvia ja tuttuja. Peukkuja piinapäiviin!

Miisamari ai ne olikin jotain homeopaatin henk.koht. käyttöön suosittelemia. Pitää miettiä. Chloen mainitsemat Frantsilan tipat on tietty kanssa yks vaihtoehto. Ja sitä melatoniinia mulla on kaapissa, aiemmin se on auttanut mua jonkin verran. Mä en tiedä oisko se vahvempaa mitä mulla on, kun tää suomesta saatava. Ehkä pitäisi jaksaa hinata ittensä lääkärin jutuille, mut sekin tuntuu ihan hirveeltä suoritukselta, ei olis voimia siihenkään.

Tosta ulkopuolisuus-jutusta tuli mieleeni, et kuulen yhdeltä ihmiseltä usein, että en tiedä yhtään mistään mitään, kun en itse ole äiti. Mitä siihenkin voi sanoa, kun kesken keskustelun toinen sanoo noin päin naamaa? Tää tyyppi ei tiedä meidän tilanteesta. Ei siihen oikein osaa mitään enää sanoa, jos toinen on sitä mieltä. Joskus tosiaan tekis mieli alkaa huutaa, ettei kuule ole oma valinta. Joskus tosin sanoin sille, et taidan monistakin asioista tietää enemmänkin kun hän, vaikken äiti olekaan. Se on vaan aika kumma tilanne, kun olen porukassa ainoa jolla ei ole lasta, ja tää täräyttää ettei toi tiedä mitään... :headwall:

No niin, tällänen purkaus sitten täältä tällä kertaa.
 
Iines kiitos listan päivityksestä! Tiedän omakohtaisesti mitä on painia unettomuusongelmien kanssa! Mulla oli yksi kevättalvi yhtä tuskaa sen kanssa. Pääsiäisloma auttoi silloin tilanteeseen, tuli vaihdettua maisemaa, jätettyä työmurheet omaan arvoonsa, ja yöunet palautui normaaleiksi. Olin kyllä tuolloin lääkärin pakeilla ja sain mietoa unilääkettä, mutta myöhemmin selvisi että se auttaa nukahtamaan, mutta ei vaikuta koko yötä. Ja mä olisin kyllä nukahtanut ilman lääkettä, ne yölliset heräilyt ja uudelleen nukahtamisen vaikeus sen sijaan rassasivat.
Joka tapauksessa, vaikka päätyisit luontaislääkkeisiin, niin kerro niistä sitten kun teidän seuraava hoitorumba alkaa. Niissä kun voi olla ainesosia jotka haittaavat hoitojen aikana käytettävien lääkkeiden vaikutusta.

Chloe voi rähmä sanon minäkin mitä arvontaa hoitojen kanssa! Toivotaan nyt kuitenkin että sulla limis kasvaa niin kuin pitää. Ja jos ei, niin kai voitte "säästää" alkioitanne pakkasessa seuraavaan kiertoon? Mullekin on tehty kaavinta, enkä edes lääkkeillä ole saanut sellaista limiksen paksuutta mitä monella palstalla mainitaan. Nyt tosin on lääkeannos edelliskertaa suurempi, toivottavasti se auttaa.

Miisamari samoin kuin Chloe toivon että tauko parantaa alkioiden laatua. Ja lomamatka tekee aina terää!! Meikä on myös aina halunnut tehdä hoidot mahdollisimman nopeasti peräjälkeen, kun ikää kerta on, mutta täytyy myöntää että enempi vähempi pakolliset tauot on kyllä tehny terää. On paremmin voimia jaksaa uusi hoitokierros.

Rosmariini :hug: naulan kantaan tuo ulkopuolisuusjuttu! Peukuttelen täällä täysillä että teillä jo inssi tärppää bd ettei elokuuta tarvitse miettiäkään. Joka tapauksessa, lienee hyvä "kovistella" hoitopaikkaa lääkkeistä ja välikiertojen tarpeellisuudesta. Aikamoista arpapeliä tämä luonnon avittaminen on...

Kohta pitää mennä ottamaan iltasatsi lääkkeitä. Paljon tsemppiä ja positiivisia tuulahduksia kaikille! :heart:

muoks: Chloe unohtui vastata että en osaa sanoa onko Berocca sopiva, mutta kuulostaa siltä. Mä otan monivitamiinivalmistetta jossa on sitä foolihappoa 200% enempi päivittäiseen tarpeeseen nähden. Asumme ulkomailla joten tää on ihan täkäläinen valmiste, eikä täältä taas saa Beroccaa.
Hyvä että sait selviteltyä miehesi kanssa, avoimuus on tärkeää ettei paha olo pääse patoutumaan!! Ja laittamasi ruoka kuulosti tosi herkulliselta - arvaa vaan tuliko meikäläisellä vesi kielelle?!?!
 
Iines, mietin vielä tuota homeopatiajuttua ja suosittelisin kyllä että kävisit jollain homeopaatilla kysymässä mitä se sulle suosittelee (jos melatoniinit ja luontaistuotteet ei tuo apua). Nimittäin se on tarkoitettu aika kokonaisvaltaiseksi hoidoksi (eikä siten että pelkkää unettomuutta katsottaisiin), eli voi olla että sulle olisi jokin toinen valmiste parempi (etenkin kun sun unettomuus kuulostaa aika vakavalta). Käyntimaksu on yleensä n. 60-80e, ja nuo valmisteet ei paljoa maksa (8-18e ollut mulla). Jos siitä saat apua unettomuuteen niin varmastikin on sen arvoista. Mun mielestä tuossa mun homeopaattisessa litkussa on just parasta se että sitä voi ottaa ihan mihin aikaan yöstä vain, ja silti herää virkeänä. Eli se käy sekä unen saamiseen illalla että niihin kamaliin aamuyön heräämisiin.
 
Iines Oletko kokeillut akupunktiota? Sen sanotaan auttavan mm. unettomuuteen. (Rohkeimmat väittävät sen auttavan myös raskautumista.) Itse olen kokeillut stressiin/masikseen, mutta en osaa sanoa, mikä sen rooli oli toipumisessani. Varmaa on ainakin se, että siitä tuli ihanan rento olo!
 
palstalle ku ole aikaisemmin kirjoitellut tuonne muualle ja nyt taisi osua oikein mahdollisista keskusteluista.
Potkikaa pois koska en täytä kaikkia kriteereitä, mutta kerron kuitenkin tarinani ensin.

Olen 40v. kesällä täyttänyt ja minulla on kolme lasta. Vanhemmat lapset on jo teinejä (14 ja 15v). Pienin lapsistani on taivaan enkelinä ja täyttäisi 28.1 yhden vuoden.

Vanhemmat lapset on luomuna saanut alkunsa ja tämä pienin poika Clomhexalilla ensimmäisestä kierrosta. Yritimme häntä saada alulle 1,5 v luomusti.
Nyt olemme yrittäneet 8 kk raskautta saada aikaiseksi clomeilla ja femarilla, mutta ei onni ole lykstänyt. Nyt tammikuussa alkoi puregon pistokset tarkoituksena IVF, mutta munarakkuloita muodostui vain yksi niin keskeytettiin ja päätettiin siirtää kuukaudella eteenpäin.
Seuraava lääkitys on Pergoveris+ Femar ja punktio olisi tarkoitus tehdä ilmeisesti vkolla 6.

Tällainen vauvahaaveilija täällä, jos siis mukaan vielä mahtuu ja huolitaan?? :ashamed:
 

Yhteistyössä