35+ Lapsettomat

Täällä on ihanaa porukkaa, kun aina löytyy tukea ja kannustusta pulmaan kun pulmaan. Kuten nyt tää mun nukkumisongelma. Kiitos kaikille kun huolehditte ja ehdotatte apukeinoja!

Mullu mulla on vaikeuksia ihan joka vaiheessa, kun alan nukkuun ja yöllä herätessä. Eka uni ei meinaa tulla ja sit kun yöllä heräilee, taaskin saa odotella unta. Sitä mä just oon miettinyt, et mitä uskaltaa ottaa, ettei se ainakaan heikentäisi tulevaa hoitoa? Hankalaa.

Miisamari en ajatellutkaan mennä omin päin kokeileen niitä homeopaattisia aineita, kun en niistä mitään tiedä. Pitää miettiä sitä homeopaatin puheille menoa. Nyt vaan tuntuu ettei jaksa.

Liisa mä olen joskus aiemmin kokeillut akupunktiota eri asian tiimoilta, kipua hoitamaan. Siihen siitä ei ainakaan ollut mitään apua, kivut oli pois jopa kymmenen minuuttia! Sitä kokeiltiin muutama kerta, mut ei se mua auttanut. Siitä on jo jokunen vuosi aikaa, eli en muista mikä muuten oli olotila sen jälkeen.

Eipä tää unettomuuskaan varmaan paranna ainakaan sen tulevan hoidon tuloksia. Eli onneks siihen on vielä se kuukausi aikaa ennen kun se alkaa, siihen mennessä tää tilanne on ratkastava jotenkin.
 
Joku jossain vaiheessa ketjua( taisi olla jo 2007) on puhunut vyöhyketerapian hyödyistä lapsettomuuteen, munarakkuloiden määrään ja kasvuun. Voi olla, että sen jälkeenkin on puhuttu, mutta en ole vielä kerinnyt koko pitää ketjua lukea.

Missä viaheessa kiertoa kannattaisi käydä vai onko sillä kuinka väliä? Itse olisi kiinnostunut myös kokeilemaan
 
Kiitos kaikille myötätunnosta mun purkaukselle! Ootte ihania! :)
Nopeasti oman tilanteen päivitys työn keskellä: meillä piti olla inssi tässä kierrossa, mutta ei stana päästy! Ei ollu aikoja! Nyt ei sit muuta, kuin odottelua, jos vaikka seuraavassa kierrossa onnistuis... Julkisella puolella ollaan, ja aikaisemmin on kaikki hoitunut siellä tosi nopeasti, mutta nyt tuli eka takaisku, ja aloin miettiä siirtymistä yksityiselle...

Sela: Tervetuloa! Tänne upeiden naisten joukkoon mahtuu kyllä lisää upeita naisia! :) Mä olen kuullut, että refleksologiakin saattaa auttaa. Mikä sitten se tieteellinen pohja on, onko sitä... mutta jos se edes auttaa rentoutumaan, niin kaikki on kotiinpäin. Mä olen itse käynyt pari kertaa refleksologilla, ja ainakin se rentoutti kivasti. :)
 
Moi Sela, tervetuloa sakkiin mukaan. Mun tietääkseni vyöhyketerapia voi olla hyödyllistä stimulaatiovaiheessa (eli ne pergoveris-pistokset). Sumuttelun aikana ei kannata tehdä sillä siinä on tarkoituskin ajaa oma hormonitoiminta alas. Piinailuvaiheesta en tiedä, mutta itse en siinä vaiheessa ottaisi mitään erityishoitoja kun ei niistä varmaksi tiedä jos vaikka estävät alkion kiinnittymistä. Itse ajattelin kokeilla sitä seuraavan hoidon stimulaation alussa (kun mulla on ollut ongelmana että synarelan jälkeen ei oikein lähde rakkulat kasvuun eikä estrogeenitaso millään palaudu).
 
Ok, pitänee itsenikin kyllä ehdottomasti kokeilla.

Wäinö Ikävä tilanne ku tuollee menee ettei pääsekkään. Se on julkisella puolella inva juttu. Itselläni ei ole kokemusta kuin yksityiseltä koska ikäni puolesta ei enään päästy julkiselle. Olen vain paljon kuullut juttuja, että tyssää hoito joskus milloin mistäkin syystä, mutta toisaalta sen ymmärtää vaikka se niin, niin raivostuttavaa onkin koska aina se pieni nyytti on kauenpana ja kauenpana.
Itse olen ollut tyytyväinen tähän asti saamaani hoitoon yksityisellä, lääkäri aivan ihana :heart:
Miisamarilla kiitokset vinkeistä

Hieman tässää jännittää ku otettiin 2,5 vkoa sitten Anti-Muller-hormoni verikoe ja nyt sit tänään selviää siitä vastaus.Lääkärin pitäisi aamupäivän aikana soitella ja antaa tuomio. Toivotaan et arvo ei olisi ihan mahdottoman huono, niin ei ainkaan sen takia tarvitsisi jättää hoitoja kesken.
 
sitten tässä kuussa minua raskauttamaan eli menkat alkoi aamulla :( ja IVF menossa.

Hitsin lyhyeksi jäi nyt kierto ku ei ollut kuin 22 pvää ainoastaan. Ilmeisesti tuo Puregon vaikutti asiaa. Nyt sitten IVF aikaistuu ja luulisin sen olevan (jos kaikki menee hyvin ja lääkkeet tehoaa) vkolla 5

Nyt sitten apteekkin ostoksille. Onneksi Kelasta kerkesi tulla tuo tieto ja lappu näytettäväksi niin saan lääkkeet 1,50e/lääke. Mulla tuli lääkekatto täyteen viime ostoksessa, onneksi. Kyl nää lääkkeet aikaslailla muuten maksaisi.

 
kertoo munasolujen määrästä eli mitä pienenmpi arvo (käsittääkseni suhteutettuna ikään) niin sitä vähemmän on munasoluja jäljellä.
Sain vastauksen joo. Mun tuurilla se oli sit tasan 1,0 eli huono.
Oli puhetta viime käynnillä et jos on 2 niin sekin on jo huono,mut olen nyt lueskellut nettiä ahkerasti ja en ole niin vakuuttunut etteikö kannattaisi ainakin yrittää. No, lääkäri soittaa vielä jatkotoimenpiteistä.

Nyt kyllä ottaa päähän jo mein lapsiluku jäi tähän ja millä päätöksellä. Mies on kyllä hyvinkin toiveikas(ite en ole) vaikka arvo oli mitä oli. On sitä mieltä että ei munasolut ku seinään voi loppua.

Miten muuten on, jos ovistesti näyttää plussaa niin onko silloin varmasti ollut munasolu liikkeellä vai voiko tyhjäkin munarakkula puhjeta ja antaa plus vastauksen? Ja onkohan tuo lyhyt kierto nyt merkkejä siitä, et tuotanto on loppu :|
 
No voi harmi Sela että semmoisiakin huonoja uutisia... :( Mä en tiedä mitään tuosta munasolujen loppumisesta, mutta ehkä mullakin jotain siihen viittaavaan on tuloillaan kun isoillakaan lääkeannoksilla ei saada kovin paljon muniksia kasvamaan... IHmettelen kyllä miksei mulla sitten tuota hormonia ole mitattu.
:/

Mutta kerro jos löydät jotain infoa kierron lyhenemisestä liittyen vaihdevuosien alkamiseen. Mullakin on teinivuosista lyhentynyt selvästi (silloin oli muistaakseni 32-35 eli vähän liiankin pitkä) ja nykyisin pillereiden lopetuksen jälkeen on ollut 27-30, yleensä 28. Merkittävämpi muutos mulla kyllä on se että vuoto on vähentynyt selvästi, pilleriaikaan ja sitä ennen se aina kesti viisi päivää (josta 1 päivä vähäistä vuotoa), nykyisin kunnon vuotoa vain kaksi päivää ja sen jälkeen 1-2 päivää tiputtelua. Tämän muutoksen olen kyllä havainnut vasta hoitojen alettua, eli en tiedä vaikuttaisiko ne sitten jotain... Limakalvoa on seurattu tosi moneen kertaan ja aina on näyttänyt hyvältä ja normaalilta.

Ovistestistä: testiplussa kertoo lh-hormonin noususta, jonka siis pitäisi saada munasolu kypsymään ja irtoamaan. Eli vaikka lh-nousu tapahtuu, ei ole takeita että ovulaatiokin tapahtuu... Oviksen tapahtumisen voi varmistaa jollain verikokeella viikko ovisplussan jälkeen (en ole varma mitä siinä mitataan, oisko keltarauhashormonia...?)
 
Mä olin käsittänyt asian väärin, onneksii, jipii a jee!!!! Eli mun arvo ei olekkaan niin huono kun ajattelin. Ei huippu vaan keskitasolla mikä on minun ikäiselle ihan ok tulos.

Lääkäri sanoi, että toivoa ei kannata menettää missään nimessä. Tällä arvolla saadaan tulemaan vielä munasoluja ja kasvamaankin ne, mutta ei mitään mahdotonta määrää. Epäili, että noin viisi olisi maksimissaan kerrallaan.

Huh, mä jo itkua tuhersin, että tää oli tässä.

Huomenna alkaa sit Femarin popsinta ja Pergoverisin pistäminen, voi miten sen teen milelläni.
Ens keskiiikkona sit ultra jottan nähdään kuinka tehoaa lääkitys. Femar on kyllä tähän mennessä tehonnut ihan hyvin. Aina on tullut yksi johto folli ja useampi pieni.

Puhuttiin miehen kanssa just, että vaikka taas olisi yksi munarakkula niin mennään loppuun
asti ja kokeillaan ja katsotaan miten käy.

Miisamari Kiitos sinulle lohdutuksen sanoista,olet ihana ihminen.
Itse olen laittanaut googleen haun ihan vaan Anti-Muller-hormon tai hormone ja sitä kautta lukenut tietoa. Oikeasti se Muller kirjoitetaan saksalaisella y kirjaimella, mutta löytyy kylläihan uullakin. Siitä on aika vähän mitään koska on aika uusi testi ja suomeksi ei ole juurikaan. Heh, suomeksi löytyy mun kysymykseni kyllä kyseisestä hormonista koska sitä monesta paikasta yritin ihmisiltä kysellä kun en siitä mitään tiennyt ja aina kiinnostaa toisten arvot ja raskautumiset millaisella tuloksilla.
Niin ja tietty jos löydä jonkun hyvän jutun niin laitan sen meille tänne kaikille tiedoksi. Tää testi on varmaan yleistymässä ja sitä kannattaa kyllä itsekkin pyytää niin aina pparemmin tietää missä mennään ja kannataako aikailla asioiden kanssa.

Vieläkin olen ihan innoissani tuosta arvosta. Mitähän mä sit mahdan tehdä jos joskus saan sen positiivisen raskaustestiin. Halkeen varmaan liitoksistani.
Ja ikää on......hmmm.....jotain 5v :LOL:
 
Minä sit pyörin oman navan ympärillä ja puhun vain otetusta kokeesta ja sen tuloksesta ku piti Miisamarille sanoa, että laitan tietoa kierronpituuksista jos löytyy.

Mulla muuten kanssa on hoitojen aikana kiero muuttunut siitä 32 nyt tosiaan jopa tähän 22 pvään, mut aikaisemmin on ollut 29 pvää. Vuotokin on hoitojen aikana muuttunut et yhtenä päivänä tulee ja muina kolmena päivänä saa arvailla et tuleeko vai ei. Aijemmin ilman hoitoja on ollut kierto 30-32 pvää ja kaikki viis päivää on kyllä tietänyt että on menkat.

En ole aikaisemmin ajatellutkaan muuta kuin ,että hoidoista johtuisi,mutta tosiaan se on se ikä mikä varmaan voi tehdä kans tällaisia muutoksia.

Puhunkohan mä liikaa :whistle:
 
Nopeesti tulin pyörähtään. Ja oho, mulla on keskiviikkoiltana mennyt jotenkin ihan ohi toi selan esittäytyminen, oltiin samoihin aikoihin linjoilla. Sorry :ashamed:

Kyllä sä munkin puolesta sela olet ihan tervetullut mukaan. Lisään sut listalle jossain vaiheessa, nyt en jaksa alkaa sitä päivittään.

Oon joskus aiemminkin kysellyt ideoita ton listan kanssa. Miten siitä sais vähän helpommin luettavan? Silloin viimeks porukka oli siihen ihan tyytyväinen. Siinä on paljon porukkaa, josta ei ole kuulunut mitään ainakaan koko mun mukanaolo aikana. Annetaanko niitten nimien olla siinä vielä, vai otetaanko pois ja lisätään takas jos palailevat hoitojen pariin? Onko ehdotuksia???

Mä oon ihan poikki, palaillaan siis huomenissa asiaan. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja sela:
.
Hitsin lyhyeksi jäi nyt kierto ku ei ollut kuin 22 pvää ainoastaan. Ilmeisesti tuo Puregon vaikutti asiaa.
Mulla oli inssi viime viikon tiistaina ja menkkatuhru alkoi eilen iltapäivällä. Viime yönä hanat aukesivat eli meneillään on kp 1. Luteaalivaiheeksi jäi siis vain 10(/11) päivää, kun mulla on yleensä 12-14 päivää. Paska reissu, mut tulipahan tehtyä.

Tervetuloa sela ja onnea matkaan!

Iines, mun mielestä voitais tehdä niin, että avataan uusi ketju ja laitetaan toi koko rimpsu siihen alkusivulle ja sitten voitais kuljettaa mukana vähän kevyempää, aktiivisten kirjoittajien ja hoidossa olevien listaa. Jotenkin sitä kaipais kp-listaa niin tietäis missä kukin menee. Mitä mieltä olette?

Mukavaa viikonloppua!


 
Listamme päivitetty 30.12.

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. Tyttö syntyi 22.8.09.

maariaa 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) 4/09, josta plussa. Poika syntyi 17.12.09

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa 09 (punktio 20.4.) josta plussa.

sarina13: 39/31. Tuubat tukossa.1.IVF:n tuoresiirto +, kesken rv5. Yksi alkio pakkaseen. Selvisi sulatuksesta ja PAS kesäkuussa, josta plussa.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa.

tiki-71: 38/40, lapsitoive 2005, IUI 2008, 1.IVF ja 2x PAS 2008, 2.IVF 05/09 ja 3. IVF syksy 09. Punktio 31.8 ja siirto 2.9., josta plussa (tuplat)

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa 09, josta plussa. Ultra 23.9., tuplat

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8., punktio 7.9., siirto 9.9., josta plussa

tyhmäblondi73: 36/27, pas 13.10. (siirretty 2), testi 27.10. plussa

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi ja kohtu tyhjennettiin kaavinalla rv 9. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI lokakuussa, punktio 20.10., kahden alkion siirto 23.10., josta plussa (siirretty kaksi)

Möhkö -72 37/32. Uusioperhe, Möhköllä lapsi ennestään. Yritystä 2006 lähtien, ongelma on siittiöissä. IVF / ICSI punktio 23.10, siirto 26.10., josta plussa (siirretty kaksi)

mileena 35/36, yritystä n. 2 v, pco-tyyppiset munasarjat, munasolun kypsymis- ja irtoamishäiriöitä, hoitona clomit 5 kiertoa, 1 IUI, toinen inssi peruuntui kystan takia -> leikkaus jossa poistettiin kystan lisäksi munajohdin ja -sarjat oikealta. 1.IVF tulossa. Yllätysplussa 11/09.



Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa lähiviikkoina.

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 40/37v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 PAS 25.9.09 = nega pakkanen tyhjä ja ikää liikaa julkiselle. 3. IVF tammi-helmikuu 2010

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Cris 36v. Yritystä ainakin 4 vuotta./Hoidot 2007 alk./ takana 3 ICSI:ä, Valmistautminen 4. hoitoon./ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä.Tehty 1 dnatesti. Toiseen menossa vitamiinikuurin jlk. lähipv./ itselläni ei selkeää syytä.

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä menossa, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös/3. IVF: 1 siirrettiin -> nega, 8 pakkaseen/1. PAS: kaikki 8 pakkassolua menetettiin sulatuksessa, ei siirtoa.

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI 8/09, josta nega. 4. IUI 9/09. = nega, 1.IVF 10/09 tuoresiirto nega. 1.IVF:n 1.PAS nega, 2.PAS tammikuu 2010

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana. Hoitoja ei ehkä tarvetta jatkaa.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa 09, josta nega.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF tuoresiirto nega, 1. IVF:n 1.PAS nega, loput 3 eivät kestäneet sulatusta. 2. IVF vko 8?

Mullu: 41/40, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS 8.9.09.
, josta nega

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok. Hoitona Clomit pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa, josta km.

Toivoja: Simpat hitaasti liikkuvia, takana 1 IVF, josta nega. Uusi IVF edessä.

Wäinö: 35 v, yritystä takana reilu vuosi. Siittiöissä vähän vikaa. 1.IUI alkuvuodesta.

pottu70: 39/41 v, takana kaksi inssiä, joista nega. 1. IVF syyskuu, ei siirtoa (yksi epäkypsä solu), 2. IVF marraskuussa, punktio 18.11., siirtoon ei päästy. 3. IVF tammikuu

Nipsu72: 37 v, yritystä luomuna useampi vuosi. Hoidossa -08 alk. Takana iui, ivf, pas, kaikista negaa. Seuraava ivf viimeistään alkuvuodesta.

Rosmariini -74:35/36, yritystä alkuvuodesta -08, tutkimuksiin keväällä -09, miehellä oligoastenoteratozoospermia, hypospermia eli huonolaatuiset simpat, 3 X IUI Väestöliitossa luonnolliseen kiertoon, kaikki negaa, nyt hoidossa Naistenklinikalla, ovulaation induktio Puregonilla ja Pregnylillä ja inseminaatio 1/2010, pääsy IVF/ICSI -jonoon 2.2.2010 ja siitä sitten puolen vuoden odotus edessä.

ellu74: 35/37, yritystä 2002 alkaen, anovulaatio ja endo, 1.IVF km, 2.IVF tuoresiirto tyttö 3/06, 3xpas nega, 3.IVF tuoresiirto nega, pas 10/09 nega.

Soulmama: 36/39, yritystä -03 alkaen, IVF -04 nega, ero, luomuyritystä kahden eri miehen kanssa, ei tärppiä. Aika ensikäynnille tammikuu 2010.

Miisamari 36/36, ongelmana huonot siittiöt, 1. IVF (4/09), 2. ICSI (8/09), 3. ICSI 11/09 nega, 4. ICSI ?

Vesiheinä 39/43, yritystä n. 10v, 1.IVF plussa, josta km vk 9, 2 PASsia joista negat, 2. IVF tuoresiirto nega, PAS tammi-helmikuu 2010

meriharakka 36/37, yritystä n. 4v, syy selittämätön, 2xIUI negat, 1. IVF 12/09 nega

marigold 35/35, yritystä pian 2 v, tuubat tukossa ja poistettu, simpat suht ok. 1. IVF nega

wellamo 38/41, yritystä 2 v, 3xIUI, 1.IVF tuoresiirto ja 1.PAS negat, 2.PAS nega, 5 alkiota vielä pakkasessa

toivorikas-72 37/46, pco-tyyppiset munasarjat, miehellä huonot simpat. Tehty 3xICSI, pakkasessa 4 alkiota

Plussanneet :heart:

Tikru70 (tyttö syntyi 22.8.09)
Maaria (poika syntyi 17.12.09)
Vaahtokarkki (LA 11.1.10)
sarina13 (LA 19.2.10)
talvikauris
tiki-71 (LA 24.5.10)
vilhelmiina72
Auringonkukka
tyhmäblondi73
idaliina
Möhkö-72
mileena
 
Heipä hei. En ole ehtinyt kommentoimaan mitään vähään aikaan, vaikka olen pikaisesti käynyt lukemassa kuulumisia.

Sela, tervetuloa joukkoon! Hyvä, että hoidot etenevät ja sinua tutkitaan. Minkäkään en ollut kuullut että munasolujen määrää voi testata. Saattaisi olla aiheellista minullekin. Vyöhyketerapiaa olen kokeillut, ennen pistoksia ja niiden aikana. En tiedä onko siitä ollut suurta apua, mutta ainakin hoitaja on onnistunut löytämään kaikki ne kipeät pisteet, jotka liittyvät munasarjoihin ja kohtuun. Kävin myös osteopaatilla pari kertaa ja sain kotihoito-ohjeita lantioalueen herättämiseksi.

Wäinö, kuulostaa ihan älyttömältä, että hoito menee ohi koska ei ole aikoja! Ihan kuin tässä tilanteessa ei olisi muutenkin taakkaa kannettavana. Yksityinen on aivan toista maata, ainakin meillä, mutta saa kyllä olla koko ajan lompakko levällään. Joustavuus on sitä luokkaa, että lääkäri ultraa tarvittaessa myös myöhemmin illalla tai viikonloppuna.

Iines, minusta olisi selkeää, jos listalla olisivat vain ne, jotka ovat viime aikoina olleet mukana ja ilmoitelleet hoitojensa etenemisestä.

Omalta osaltani tilanne on se, että odottelen menkkoja, jotka ovat nyt jo kolme päivää myöhässä. Se on minulle ihan uutta, koska normaalisti vaihtelu on max. 1 pvä. Tein tänään jopa raskaustestin, mutta negahan se oli. Piti vain saada suljettua sekin vaihtoehto pois. Saisi jo alkaa, jotta pääsen pistelemään Pergoveristä. Muutama päivä sitä ja sitten vaihtuu Gonal-F:ksi.
 
Sunnuntaita!

Ihan ekaks, mä oon sitä mieltä ettei nyt kuitenkaan aleta vielä tätä pinoa hautaamaan. Se kevennetty lista vois olla tosiaan ok. Jos lähdetään listalle ne kp:t lisäileen, sitä pitäis olla päivittäin jonkun päivittämässä. No, ei hosuta, odotellaan lisää mielipiteitä.

Mulla on jälleen kp1, ja se vetää mielen aika matalaks, vaikkei muuta ollut odotettavissakaan. Silti se on aina kun veistä haavassa väännettäis. Lisäks tässä on nyt ollut muunkinlaista vastoinkäymistä taas. Mietin vaan että miten voi olla että meillä menee kaikki päin v***a, ja toisilla kaikki asiat menee kun k**i lautaa myöten? Tää on taas näitä päiviä :headwall:

Mä oon menossa huomenna lääkärin pakeille, ihan eri vaivan tiimoilta. Ajattelin eka lyödä siellä tiskiin kaikki nää unettomuudet ym, ja saada vähän sairauslomaa, et sais itelleen voimia siihen uuteen yritykseen. Nyt kuitenkin taas aloin vellihousuileen, että kyllä kai mä pärjään tän vaivani kanssa ja ne voimatkin tässä itekseen palautuu, kun ois töitäkin. Miks pitää olla tällänen vellihousu?
 
Rosmariini, olen pahoillani että ei tullut tuosta inssistä tulosta. :hug: Mikähän siinä on että sun luteaaliaika jäi noin lyhyeksi.? Voiko luget vaikuttaa siten.?

Mulla ois tämmöisiä ehdotuksia listan suhteen:
- Aakkosjärjestys helpottaisi löytämään etsimänsä
- Plussanneet hoitohistorioineen omaan osioonsa (olisi kiva että olisivat kaikki mukana kun se on kuitenkin se tärkein juttu mikä rohkaisee hoidoissa jatkamaan)
- Poissaolevat voi mun puolesta jättää pois, sillä eihän nämä vanhatkaan listat mihinkään katoa, täältähän niitä voi käydä kurkistamassa ja hakea tiedot jos ja kun joku palaa

Iines, voi sua. :hug: Mitä jos kuitenkin kerrot unettomuudesta ja katsot mitä lääkäri sanoo? Eihän sun ole pakko syödä niitä lääkkeitä mitä se määrää tai jäädä sairaslomallekaan jos et halua, itse päätät sitten mitä teet, mutta oishan se kuitenkin hyvä kuulla mitä mieltä lekuri on? Nimittäin jos sä saat jotain hyvää unilääkettä niin sittenhän sä jaksat olla töissäkin paljon paremmin eikä sairaslomalle välttämättä ole edes tarvetta. Uni on niin tärkeää!

Pottu johan on kumma missä täti luuraa. Millä annoksella pistelet? Entä mikä idea tuossa on että lääkettä vaihdetaan kesken pistelyn, pitäiskö sitten tehota jotenkin paremmin?

Pottu ja Wäinö, noista aikojen saamisesta. Olen kuullut että ainakin joillain yksityisklinikoilla (ilmeisesti pk-seudun ulkopuolella?) on tosi joustavaa ja aikoja saa vaikka sunnuntaiksi. Mutta olen myös kuullut että hkin felicitaksessa on jäänyt inssejä väliin kun ei aikoja ovispäivälle vain ole löytynyt. Ja ainakaan väestöliitossa ei olla kovin joustavia, iltaisin ja pyhäpäivisin ei kyllä aikoja saa (lauantaisin on kyllä auki). Eli eroja löytyy yksityispuoleltakin.

Sela kiitos tuosta anti-muller-tiedoista. Ehkäpä kysäisen saako sitä meidän klinikalla. Toisaalta, jos munikset ovat loppumassa niin en tiedä haluanko edes sellaista tietoa saada. tuntuu että pakko tässä on vielä näitä hoitoja yrittää kun kerran luomuovikset näyttävät kuukaudesta toiseen tulevan säännöllisesti. Mua kiinnostaa kovasti nuo kierron ja vuodon muutokset (eli et puhu liikaa ;)), kertokaa muutkin jos teillä semmoisia on? Ja onko lääkärit niihin mitään kommentoinut? Ennakoiko ne vaihdevuosia?
 
Heissan!!
Tervehdys kaikille uusille tulijoille.

Iines-74,oon pahoillani, että teille ei vieläkään plussaa tullut. Mun mielestä sun kantsis tosissas miettii, sen saikun pyytämistä. Väsymyksestä ja masennuksesta varmasti toipuu helpommin, kun ajoissa antaa itselleen luvan levätä!! Ei tee sinusta huonoa ihmistä, eikä työntekijää, vaikka olisitkin saikulla hetken. Hyvällä työntekijällä pistää huono omatunto heti, kun ajatteleekin sairaslomaa. Täytyis olla pää kainalossa ja letkuissa teholla, että olis oikeesti "ansainnut" sairasloman!!! HULLUA!!! =) Ootkos unettomuuteen kokeillut nyt niin suosittua piikkimattoa?? Itse tykkään tosi paljon. Rentouttaa ihanasti, ja saa veren kiertämään jumahtaneissa lihaksissa!!

Sitten omaanapaa, päästään taas aloittamaan hoidot. Nyt kokeillaan lyhyttäkaavaa, jos ystävälliset kuukautiset vaan sapuvat oikeaan aikaan, ja isommalla annoksella. Toivottavasti tämä hoito tepsis. Hassua, että nyt vaan suurin haave olisi, että edes muutama munis kasvais, ei niinkään että siittä vielä kehittyis mitään!!!
 
Iines, toivottavasti lääkäri ottaa unettomuutesi tosissaan ja saat siihen apua. Kuulostaa siltä, että tarvitset kipeästi pitkiä säännöllisiä yöunia. Ilman ei kukaan jaksa, et edes sinä.

Miisamari, aloitan Pergoveriksen pistämisen kp2 annoksella 300. Edelleen odotellaan turhautuneena, että vuoto alkaisi. Mikään yksittäinen lääke ei ole hoidoissa toiminut minulla, joten nyt yritetään melkoista koktailia.

Meriharakka, onnea matkaan uusissa hoidoissa! Meillä on sama tilanne eli toivotaan nyt ensin niitä munasoluja. Siitä eteenpäin ei uskalleta vielä ajatellakaan.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
 
olen nyt käynyt vain lueskelemassa tätä sivustoa koska ollaan tällä hetkellä "hoitotauolla" ja täytyy yrittää saada ajatukset välillä muualle. Oli vaan pakko tulla kommentoimaan koska samoja asioita olette ajatelleet yllä olevissa meileissä. Mulle lääkäri sanoi jo heti ekoilla klinikkakäynneillä että kierron lyheneminen (myös minulla tapahtunut) on matkaa kohti niitä tulevaisuuden vaihdevuosia (aikaa niihin eivät tietenkään osaa sanoa). Mutta nyt se varsinainen asia: itse olen siis kokeillut yhtä sun toista keinoa raskautumiseen. Vyöhyketerapia oli ihan ok kokemus mutta lopputulostahan se ei antanut. Rentoutti ja teki kepeämmän olon. Piikkimatto on myös ollut ihan loistava kokemus parempiin yöuniin (huom. mieheni kuorsaa ja silti saan nukuttua nykyisin.) Nyt sitten lähdin hakemaan apua vaivoihini (kroonisia iskiaskipua, masennusta, lapsettomuus). Etsin googlesta lapsettomuuteen erikoistuneen akupunktio(lääkärin?) ja kävin perjantaina hoidossa. Kokemus oli varsin erikoinen. Kiinalainen hoitaja katsoi kieleni ja kertomukseni perusteella, että lapsettomuuteni johtui iästäni ja vuotonio niukkuudesta (n. 3 päivää niukkaa vuotoa). Tämän vuoksi limakavoni ei kuulemma ole tarpeeksi vastaanottavainen. Lääkkeeksi sain yleiskuntoa kohottavia pikkuisia kiinalaisia pillereitä (en todellakaan tiedä mitä sisältävät...) ja ensi viikolla pyysi ottamaan yhteyttä kolmen viikon toista kuuria varten (nämä pillerit maksoivat 6 euroa ja niitä toisia pillereitä hänellä ei ollut varastossa). Paras keino limakalvon parantamiseen olisi kuulemma kaavinta, jonka johdosta tulisi runsaampi vuoto ja auttaisi kiinnittymistä. No niin epätoivonen en ehkä kuitenkaan vielä ole että menisin kaavintaan ilman keskeytynyttä raskautta...Mutta parasta käynnissäni oli, että tuli rentoutunut olo ja hoitaja valoi taas uutta uskoa lapsen saamiseen tulevaisuudessa. Kiinalaisella korostuksella puhunut hoitaja taputti lähtiessä käsivarttani ja sanoi" älä huoli, kyllä me sinullekin keinon keksimme jotta ongelma ratkeaa..."=) Klinikalla oli hoidossa kahden tunnin aikana yhteensä 7 potilasta ja kaksi odotteli vuoroaan lähtiessäni (tämä yksi hoitaja käsitteli kaikki, oli tehokas ja vuorotteli eri hoitokopeissa neulojen vaikutusajan.) Ja ihmisten puheiden perusteellaolivat saaneet helpotusta oireisiinsa ja olivat varsin tyytyväisiä. Akupunktion pitäisi siis auttaa tähän masennukseenkin, mutta katsotaan miten kohdallani käy. Aion kuitenkin jatkaa käyntiäni siellä ainakin muutaman kerran. Hoitaja oli muuten kiinassa lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri (omilla nettisivuillaan myös kertoo tämän) ja sanoi että jotkut ovat saaneet avun sieltä. Huom, tämä ei kuitenkaan ole mainos =) olen vain niin tyytyväinen käyntiini siellä. Tilanteeni on hieman samanlainenkuin Iineksen, joten siksipä suosittelenkin sinua kokeilemaan tätä! Hyviä vointeja kaikille ja toivottavasti meille tosiaan tärppää tänä vuonna rutkakaupalla onnea näissä asioissa! Vielä tätä omaa napaa; seuraava siirto taitaa laskelmieni mukaan mennä sinne huhtikuun alkuun koska tämän kierron ovulaatio osuu juuri sille torstaille ja sunnuntainahan ei siirtoja tehdä. Seuraavassa kierrossa ollaan siellä matkalla ja sitten onkin pääsiäinen. Toivottavasti edes sinne klinikan aikataulut osuu kohdalleen... Onpahan aikaa saada masennus selätettyä näillä poppakonsteilla.. siis jos jotakin hyvää yrittää tästä etsiä. Mutta kaikille paljon vauvaonnea =)
 
Nyt vihdoin voisin saada sen verran irti että kommentoin muittenkin teksteihin, eikä vaan tätä omaa oloa..

Wäinö tosi p***a tilanne, ettei ollut aikoja! Varsin mukava kun ite valmistautuu jo henkisesti, ja sit peruuntuu moisen syyn takia. Toivottavasti ens kierrossa onnistuu.

Rosmariini harmi ettei tärpännyt. Onko teillä vielä toinen inssi suunnitteilla?

pottu mikä ihme siinä on, että kun niitä menkkoja oikein odottaa alkavaksi, ne odotuttaa. Ja kun niitä ei odota, ne takuulla tulee etuajassa. Ei muuta kun tsemppiä pistelyyn! Pitkät säännölliset yöunet vois tosiaan tehdä terää mulle, sitä vaan väkisin yrittää jaksaa.

Miisamari noi on tossa listalla, ainakin loppuosa, siinä järjestyksessä kun tänne on mukaan tullut. Plussanneethan on tossa ylhäällä ihan omana osionaan.

meriharakka joo, niinhän se tosissaan menee, et pitäis olla nelipistevedossa sairaalassa ennenku muka vois olla saikulla. Hullua tosiaan! No, tää toinen asia miks sinne ylipäätään oon menossa, pahenee vaan. Kipu alkaa olla pirunmoinen. Katotaan siis huomenna mitä se lekuri sanoo. Ai niin, siitä piikkimatosta vielä. Monet on täälläkin suositellut sitä, ja on tosiaan ollut harkinnassa. Pitikin se jo viimeks ostaa kun olin shoppaamassa, mut ei sattunut kohdalle. Täytyy varmaan ihan varsin sitä lähteä metsästään. Kiitos tsempeistä! Tsemppiä myös sulle tulevaan hoitoon!

wellamo :wave:

Ai joo, vielä tohon kierron lyhentymis asiaan. Mulla ei sitten kierrot ole lyhentyneet: nyt oli mahtavat 30, viimeks tais olla 33! Yleensä siis se 26-28. Eikä tosiaankaan ole vähentyneet, nyt on ihan mieletöntä toi vuodon määrä, pitää vähän väliä olla vaihtamassa sidettä (sorryt vaan tää kuvaus). Et miten ihmeessä tää näin menee.? Vai onko potun täti vahingossa eksynyt meille myös ja siitä tää uskomaton määrä? Laitan sen tulemaan sinne oikeaan osoitteeseen!
 
Just kun pääsee sanomasta että vuodon määrä on hiipunut siihen pariin päivään niin nyt ei sit mitään rajaa. Nyt on sellaiset samanlaiset menkat mitä oli ennen kuin aloitti hoitoja.

Pergoveris-pistoksia ja Femaria nyt takana kolme aamua ja keskiviikkona ensimmäinen ultra. Eilen illalla kyllä tuntui mukavaa kipuilua munasarjojen kohdalla, et toivotaan nyt , että annoksella on tehonsa. Kumpa sais vaan nää menkat loppumaan ennen lekuriin menoa, jotenkin tuntuu nololta jos vuotoa on vielä silloin. Mutta eiköhän sekin ole tuttua lääkäreille. Onks kellää ollu??

Lääkkeistä ei ole ollu mitään sivuvaikutusta paitsi Femarista (luulisin) nuo kuumataallot. Pistoksissa tuo aineen laittaminen kirvelee ihan älysti, on neula ysikympin kulmassa tai neljävitosessa. Ihan on erilaista pistää tätä kuin Puregonia kynällä. Eka päivänä meni aikaakin aikaslailla ku piti ohjeita lukea ja tehdä sekoitusta samaan aikaa. Tais olla aikamoista sähläystä, mut harjoitus tekee mestarin, ainakin niin sanotaan :/

Sairauslomasta pitää vielä sanoa sen verran, että itse olen ollut pojan syntymän/kuoleman jälkeen sairauslomalla lähes koko ajan ja olen edelleenkin. Tuossa elo-syyskuussa kävin noin puolentoista kuukauden ajan kokeilemassa työntekoa, mutta eihän siitä mitään tullut, työskentelen erityislasten kanssa. Nyt huhtikuussa pitäisi mennä uudestaan kokeilemaan jos sitten menisi jo paremmin.
Kannattaa ehdottomasti ottaa breikki jos vaan siltä tuntuu, kukaanhan meistä ei ole korvaamaton ja oma jaksaminen jo pelkästään lapsettomuushoitojen kanssa verottaa valtavasti voimia ja jos vielä joutuu painiskelamaan muidenkin asioiden kanssa ja kantamaan huolta ja murhetta, niin ei se työpanoskaan voi olla enään sitä mitä itse sen toivoisi olevan. Ei ole isoa tai pientä vaivaa tai isoa tai pientä syytä sairauslomaa jos se itsestä tuntuu siltä, että on loman tarpeessa.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille =)
 
Heippa taas kaikille! :wave:
Tervetuloa kaikki uudet, toivottavasti visiittinne on lyhyt ;)

Meillä siirrettiin omasta halusta hoidon aloitusta. Alkuperäinen suunnitelma oli aloittaa Procren Depot:lla joulukuun 22 päivä, mut pistin vasta tammikuun 16. Jotenkin tuntui ylitsepääsemättömälta sekoittaa joulut, uudetvuodet ja hoidot varsinkin kun meillä töissä on erityisen kiire just joulun aikaan. Nyt onkin hiljaista ja voi rauhassa keskittyä näihin juttuihin.
Mullakin kierto on lyhentynyt ja vuoto niukistunut, ennen kierto 28 nykyään 26 päivää.
Tosin tässä kierrossa vuodetaan kuin saavista kaataen, liekö tolla Procren Depotilla jotain osaa asiaan. Joo, huomenna pitäis mennä klinikalle ultraan ja kysyin, ihanko totta ne haluaa mut sinne vuodosta huolimatta
:D kuulemma kyllä, en tiedä mitä ne kattoo, mut inhottaa itteekin jo valmiiks..

Unettomuutta on täälläkin havaittu, ikinä ennen ei ole unta tarvinnut odotella enkä varmasti oo heräillyt kesken unien. Nykyään toi sängyssä pyöriminen on enempi sääntö kuin poikkeus ja päivät menee sellaisessa väsymyksen sumussa.
Nyt on vielä vuosituhannen flunssa päällä ja eilen iski vielä silmätulehdus, ei mikään meikäläisen tähti-viikko menossa :LOL:

Onnea kaikille matkaan, toisipa tämä vuosi uusia tuulia tullessaan!!
Terkuin Sinivatukka
 

Yhteistyössä