35v+ odottajat, vol 3

:hug: kaikille jaksuja ja voimia noiden tautien kanssa. Meillä ne on onneksi nyt voitettu tällä erää. Kuulema muutamilla tutilla tua influenssa jyllää joten me ollaan omissa oloissa eikä paljoon kyläillä missään.
Mäkun en vaan jaksa taas vikko kausia olla sisällä näiden pikkuisten kanssa jos ne taas sairastuu.
 
Ystävänpäivää kaikille! Meillä norovirus jyllää edelleen, itse olin eilisen päivän, nyt helpottanut. Kaikkihan se läpi menee. Tänään sairastuivat mies ja vauva. Vauva oksennellut maitoa, kun yleensä ei juuri edes puklaile. Muutama oksennus tullut, olen imettänyt usein. Nyt nukkuu. Kysyin just teekoosta apua. Ei hätää jos imee hyvin. Nestettä pitää saada ja se on hänellä maitoa.

Tauti menee kyllä äkkiä ohi. 1-2 vrk kestänyt meillä. Neealla ei ollut juuri mitään ja olotila ihan hyvä. Poika oksenteli koko päivän ja mä muutaman tunnin ajan, mutta vatsa oli vesiripulilla vielä aamulla. Jospa tämä tästä. :ashamed:
 
Moikka!
mahtuuko uusi odottaja mukaan? Ollaan vielä ihan alkumetreillä, eli viikoja vasta 5+5, mutta ajatukset silti tässä raskaudessa pyörii.
Mulla ikää jo 41 ja lapsia on 5 ennestään. Tämä ei ollut ihan suunniteltu juttu, vaikka myöntää täytyy että mulla vauvakuumetta on ollut jo viime kesästä lähtien. Se on ilmeisesti kroonista. Olen lueskellut tuota ihanaa ketjua 40+so what, mutta en tullut liittyneeksi, kun meillä ei kuitenkaan varsinaista yritystä ole ollut, mutta eipä ole ehkäisykään kovin varmalla tasolla ollut, niin tässä sitä nyt ihmetellään tilannetta.
En ole tästä vielä kertonut kuin yhdelle ystävälle ja meidän vanhimmalle pojalle, mutta mies oli eilen yhden ystävänsä syntymäpäivillä ja myöhään illalla soitti hilpeässä mielentilassa, että menee vähän myöhään ja siellä hänen kaverinsa onnitteli taustalta, kun "hik on jo khuudes tulossa" ja vähän apeana lisäsi perään että"mulla on vhasta kolme".
Että pitää nyt yrittää hillitä tuota ukkoa ettei ihan kaikille kailota uutista.
Varovaisin mielin tässä kuitenkin odotellaan ekaa ultraa, jota en ole vielä edes varannut neuvolasta puhumattakaan.
Joten kuulumisiin,
Meriaani
 
Lilli70 :flower: Onnittelut pojan syntymän johdosta!! :heart: :wave:

Samalla viikolla siis synnytimme! =)
Meillä "Toivo" nyt 2vk2pv ikää ja hyvin on päivät menneet, sekä yöt. Oma antibioottikuurini aiheutti masuvaivaa vauvalle, mutta nyt on helpottanut. :heart:
Vihdoin saimme kummiporukankin mieleisen kasaan, joten maanantaina pitää soitella kirkkoherranvirastoon. Nimestäkin olemme jo päässeet sopimukseen... ;)

Miten muuten onkos meillä 35v+vauvautuneilla tuolla 0-12v vauvoissa omaa pinoa? Tietysti täälläkin tulee seurattua mitä muiden vauvaelämään kuuluu, mutta olisiko tarvetta sinne omalle pinolle?

Mukavaa sunnuntaita kaikille! Tsemppiä kaikille odottaville! :flower: :wave:

mantana ja "Toivo" :heart:
 
Tervetuloa. Lisäsin sinut meriaani listaan, Toivottavasti osasin laittaa kaikki tiedot oikein =)

Ei ole sellaista pinoa pitäisikö perustaa???? Voin aloittaa sinne uuden pinon jos halukkuutta löytyy, olisiko täällä sinne tulijoita????

No teen sen pinon, jospa sinne tulisi porukkaa =) =),http://kaksplus.fi/keskustelu/t1323668, tässä on nyt se 35+ äitien pino:

-anjamarita-
 
Mitenhän Bonbon....varmaan jo käärö sylissä hällä =)

Ensiviikolla olisi kolmella meidän pinossa laskettu aika, nimiko, Riituli ja Maami 68 tsemppiä viimeisille päiville :heart:, jospa tämä juttelu tästä vilkastuisi =)

anjamarita ja Sara 6kk3vk
 
Tänään on ollut nukkumis päivä.Nukahdin samalla,kun nuorimmaiselle kirjaa luin päivällä.Sekin nukahti kainalooni.
Perjantain rakenneultraa kovain odotellessa.Katotaan muuttuuko la mitenkään.

Meriaani:mukavaa odotusta sinulle ja jarrusukkia mukaan.

äiti Kengu ja pikkuRuu rv20+0(19+3)
 
Missäs kaikki ovat :attn:

Täällä viimeinen saikkupäivä ja onneksi vain 2 työpäivää tällä viikkoo.Perjantaina onkin aamupäivästä ultra.
Päätäsärkee ja muutenkin on höntti olo mistä lie moinen.
Nyt jatkamaan aamutoimia :wave:
 
Moikka kaikille.
Täällä mä vain roikun koneella, vaikka kotihommat kutsuu.
Äiti-kengu, sullahan on juuri saavutettu puoliväli! Hienoa! Onko se rakenneultra mihin olet menossa?
Semmoista kyselisin että onko tässä iässä ylimääräisiä neuvolakäyntejä tai muuta ihan vain iästä johtuvaa tarkempaa seurantaa? Siis varsinkin kun on se neljänkympin raja ylitetty.
Jostakin luin että tänäpäivänä normaali neuvolakäyntejäkin on säästösyistä vähennetty aika tavalla.
Ihanaa että tänään tuntui jo hiukan keväiseltä, kun aurinko paistoi. Se kyl piristää tämmöistä talven näännyttämää naisihmistä. =)
Meriaani 6+0
 
meriaani:mulla on ainakin tosi harvoin neuvola käynnit.Saatika,etten ole vielä edes neuvolalääkärillä käynyt.Joo rakenneultra on perjantaina aamupäivästä.

Potkut tuntuu kivasti tuolla alhaalla.Vielä,kun ne tuosta kovenee,niin tuntuupi "ihanalta"
No yhdestäkään en ole kylki potkuja tuntenut tuolla alhaalle ne on valmiudessa ;)

Huomenna työpäivä ja fiilikset on :(

Nyt jatkaan hommia :wave:
 
Heippa hei. Väsynyt Siiri S ilmottautuu. Hetken jo luulin, että alkaisin oleen voiton puolella, mutta höpöhöpö. Huonovointisuus on ehkä vähän vähentynyt, mutta tod.näk. se johtuu siitä, että olen oppinut syömään tarpeeksi vähän kerrallaan. Liiasta syömisestä tulee huono olo.

meriaani Tampereella ei ainakaan puhuttu säästösyistä vähennetyistä neuvolakäynneistä tai -lääkäreistä. Täällä ikärajana tarkempaan syyniin on 40 v, joten itse en ihan vielä ole siinä kastissa. Mä kyllä menen (/pääsen) ainakin kerran ylimääräistä keskussairaalaan (sisätautilääkärille kontrolliin), koska mulla on verenpainetauti.

Mulla on nyt tasan viikko np-ultraan ja neuvolalääkäriin. Pikkasen jo jännittää. Mehän ei olla käyty missään alkuraskauden ultrissa...
Nyt takaisin soffalle villasukan pariin.

-Siiri S, 10+6
 
Mä täällä myös pohdin varaisiko ajan varhaisultraan, vai menisikö sitten vasta tuohon np-ultraan. Ja jälleen kerran täytynee pohtia muita seuloja joihin ne taas ilman muuta olettaa meidän haluavan. Viimeksi ilmoitin että jos tuo np ja veriseerumi on ok, eikä suurentunutta riskiä ole, niin en halua mihinkään muuhun seulontaan enää ja tällä kertaa todennäköisesti päätyisin samaan. Mutta kieltämättä se on iso jännityksen paikka tuo eka ultra.
Tsemppiä sinulle sinne Siiri!
Meriaani 6+1
 
Kurkkaus tännekkin ja onnea kaikille vaavinsa saanneille :flower:
Me taas vaihteeksi saatiin tämä kamala vatsatauti meille 2 pinenpää oksentannut/ripuloinnut viikonlopusta saakka tänään jo helpotti onneksi niin paljon että pikaeltaan oltiin kävelemässä.
Jospa nää taudit olis nytten tässä ja voitais taas ulkoilla ja nauttia ihanasta kevät säästä.

Mutta nyyten pyykkiä laittaa ja sitten nukkumaan.

spookymama & Aino 14+1
 
Zantra
Tervetuloa meriaani! Nyt saatiin jo lokakuinenkin joukkoomme, kyllä aika rientää...

Kauheasti tuntuu olevan tauteja liikkeellä, pikaisia paranemisia kaikkien vielä sairastavien perheisiin! Meillä on ainakin toistaiseksi selvitty pelkällä nuhalla (koputtaa puuta).

Omassa olossa ei ihmeempää raportoimista. Eilen oli pari vähän napakampaa supistuksen yritystä, mutta homma taitaa kyllä olla vielä valmisteluvaiheessa.

Aurinkoista pakkaspäivää kaikille!
t. Zantra 38+0
 
Täällä ollaan flunssan kourissa.Kaamee olotila kertakaikkiaan.

Zantralle mukavia loppu ajan hetkiä,ennen koitosta =)

Spookymamma:voi kurjuus,toivottavasti taudit olis vähäks aikaa ohitte.

Palaan huomenna kertoon ultra kuulumiset :wave:
 
Tervehdys!

Pikaisesti kertomaan: 15.2. syntyi meille tyttö! 3830g ja 51cm.
Kaikki ei mennyt kuin elokuvissa ja kiireelliseen sektioon sitten mentiin, mutta nyt on kaikki hienosti. Tänään kotiuduttiin.

Pitää käydä kurkkaamassa se vauvapuolen pino täs joku päivä!

-Bonbon-
 
Nimikolle onnittelut!


Ultrassa käyty ja kaikki ok.Painoarvio 344g.Sairaalanmukaan viikkoja olis 21,mutta neuvolakortissa 20+1.Kohdunkaulakin ultras,kun mainitsin suppareista.Siellä myös kaikki niinkuin pitää.
Flunssa on pahana ja aivan kaamee olo :(

Äiti-kengu ja pikku-kengu
 
Ihan omaa napaa:
Tää on oikeesti ihan käsittämätöntä. Viikot nyt (menkkojen mukaan, todennäköisesti vähän vähemmän) 11+2 ja mulla on ihan hirvee turvotuspömppö. Selitän sen itselleni sillä, että kohtu nostaa läskejä ylemmäs (eli eivät enää mahdu piiloon) ja näytän oikeasti siltä, että olisin vähän enemmänkin raskaana!!! Onneksi on hiihtoloma, ei tartte piilotella tätä pömppöä töissä ja tiistaina onkin se np-ultra, niin näkee onko ketään matkassa mukana, sen jlk ei enää tarttis edes piilotella. Äityisvaatteitakaan ei tässä vaiheessa vielä uskalla ostaa, yhdet housut sain likkakaverilta, mutta omat vaatteet ei enää mee päälle! Tai menee, mutta painaa NIIN paljon... Onkohan tää nyt ihan normaalia?? :D
 
Siiri S ei mulla ainakaan mennyt tossa vaiheessa enää omat vaatteet.Tässä raskaudessa olen jo puolessa välissä iso.
Multa löytyis hyvät ja siistit Missy Mom mustat housut.Ne ahistaa mun masua.Tarvii bongata underbelly housut jostain.Olsi varmaan sulle hyvät alkuraskaudessa ja sit myöhemmin.Laita yv:tä jos kiinnostaa.
 
Huomenta kaikille!
Siiri S, mulla myös yleensä maha alkanut pömpöttää jo lähestulkoon siitä kun kaksi viivaa on ilmestynyt tikkuun. Nyt mua ahdistaa jo kun viikon päästä olisi yhdet perhejuhlat, niin mitä mä laitan päälle, ettei ainakaan kukaan ala mitään kyselemään.
Muuten täällä ei mitään ihmeellistä, neuvolan sain varattua maaliskuun alkuun, mutta käytännössä mä jo odotan sitä ekaa ultraa että näkee onko kyydissä oikeasti ketään.
Meriaani 6+5
 
Tuli noista sukujuhlista mieleen että meillä on siskon häät ensikuun lopulla ja edelleen en tiiä mennäänkö vai ei.
Lapsille ei olla vauvasta edelleenkään kerrottu mitään koska en halua sukuni tietävän mitään raskaudestani. Ei siis olla kovinkaan suku rakasta porukkaa tiiän että saan olla pitkän aikaa rauhassa kun en kerro niille mitään. En viitsi tahallani mieltänipahoittaa kertomalla heille että meille tulee lisää lapsia.
Onneksi meillä on ystäviä ja kavereita lähellä jotka osaavat nauttia tästä raskaudesta kanssamme.

Mulla on ensi viikolla autokoulu 2 vaihe ja sitten on kortti tällä naisella. Kamalan kallista vaan oikein rahastusta 1 autokoululla vietetty tunti jokin ajon katselmus ja pimeeajo ja sitten toi radalla vietetty päivä niin hintaa kertyy tälle huville 420 ?. Mutta mentävä se on sillä muuten joutuu inssiin ja kirjallisiin ja en mä tiiä selvisinkö enään niistä :ashamed:
 

Yhteistyössä