40+ ODOTTAJAT, vol 2

Voi kun saiskin nukuttua. Valvoin taas viime yönä tuntitolkulla. Nukuin ehkä 4-5 tuntia. Minulla on vatsa myös ottanut spurttia. Yöpaitaa joka mahtuis päälle ta ois kohtuulisen mittainen, kun ne niin nousee, on vaikea löytää. Ilman yöpaitaa ei tässä tilassa viitsi esiintyä.

Ihan naatti olo. Täytyy lähteä hakemaan vielä uusi puhelinkin, kun putosi ja mikki toiseen suuntaan rikki. Mies vielä ulkomailla, eikä kuule minun höpötyksiä puhelimessa. Ollaan ihan viestien varassa.

Discovery 28+0

p.s. aika mielenkiintoista, että olen yhden vauvan synnyttänyt 42+3 ja kaksoset 36+1, melkoinen haitari, yli 6 viikkoa, mitenkähän neiti tulee
 
Sela: HUS:issa onnistui tämä riskiluvun lasku luovuttajan iän mukaan.

ON: Arki lähtenyt hyvin käyntiin, lisämaitoakaan ei enää tarvi. Itseasiassa eilen hiukan ihmettelivät (eri hoitaja) kun käytiin punnituksessa että miksi lisämaitoa koska imetys mulla lähti hyvin käyntiin, no ei haittaa pääasia että kaikki kunnossa. Ai niin se synnytyskertomuskin pitäisi kirjoittaa =) . Ehtiihän sen, halusin Selalle tulla vastaan kysymykseen.

Onnellista onnellisempi Minni
 
Kiva kuulla Minni että vauva-arki pyörähtänyt kivasti käyntiin :flower: .

Meilläkin menee ihan kivasti. Perjantaina kävi neuvolan täti kotona punnitsemassa vauvan, painoa oli nyt 4160 g eli syntymäpaino on jo komeasti ohitettu. Terkka vakuutteli että oma maito nyt riittää vauvalle. Koska se paino siellä sairaalassa notkahti niin olen ollut aika valppaana työntämässä vauvalle tissiä suuhun joka inahdukseen ja kun simmu vähänkin raottuu, nyt sitten henkisesti helpotti senkin suhteen.

Vauva on tyytyväisen oloinen tapaus. Tissille hymyilee, ja tänään ekaa kertaa oikein äidin naamallekin. Poju nukkuu yöllä noin 3-4 tunnin pätkiä. Onneksi, siltikin tuppaa väsyttämään kun päikkäreitä ei oikein malttaisi nukkua. Nyt kuuluu yläkerrasta kitinää, ei kun hätiin...
 
Kiitos Minni vastauksestasi ja ihanaa kun teillä menee niin kivasti pienen kanssa :)

Discovery Ihan kauheita tosiaan aina nuo kohtukuolemat ja itsekkin kauhulla ja pelossa odotan, että miten meille tällä kertaa käy. Itse en voi enään lukea koko kohtu- synnytyskuolema-juttuja lukea ollenkaan. Koskee liikaa ja tulee niin hirveä olo toisten puolesta ja se karmaiseva tunne kun asiasta saa tietää :'( Ääk, nyt en kestä enää :'( :'( :'( :'( :'(
 
Itsekih kävin lukemassa tästä surullisesta tapahtumasta elokuisten ketjussa, ja nyt itkettää se että omalla kohdalla kaikki on hyvin.
Mua nyt on muutenkin viime päivinä itkettänyt ihan kaikki, jotkut padot taas auenneet.
Sain päähäni että haluan puhua lapsen isän kanssa, yrittää vielä keskustella, mutta hän torjui minut ihan täysin eikä suostunut tapaamaan. Se oli taas kuin märkää rättiä naamaan, vaikka tavallaan tiesinkin odottaa luuria korvaan, en tiedä mitä oikein kuvittelin mutta yritin ainakin, jotakin.
 
Voi vitsi, että on selkä kipeä ja lantiot. Tuntuu vaikealta seistä pitempää aikaa. Imuroin ja huh jatkuvasti sai huilata. Ensimmäistä kertaa näin koskee. Otin Panacodinkin, vaikka olen välttänyt, kun ummettaa vielä lisää.

Kyllä oppii taas vähäksi aikaa arvostamaan tuota miehen työpanosta. Ei saanut maanantain lauttaan autopaikkaa ja tulee vasta tiistaina. Haki auton Englannista. Tytön avokki sanoi, että meillä on enemmän autoja pihalla kuin huonossa autokaupassa :).

Huomenna neuvolaan. Sokerit oikuttelevat edelleen.
 
Hillitön päänsärky. Nukuin huonosti, kun eilen tuli hieman kiehahdettua äidille... miten voi nelikymppisellä olla näin vaikea äitisuhde? Tai ei kai se huono ole, olen vain unohtanut että äidille ei voi puhua asioita niinkuin ystäville...

Luulen tuntevani liikkeitä :D

-Siiri S, 17+6
 



Nimimerkki............monesko..........LA

Kääkkänä (34)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Nirzu (42)................8 lapsi...............1.9.2010
Pinkki69 (40)...........1 lapsi...............6.9.2010 Naistenklinikka
Miina70 (39)............4 lapsi...............6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...-........1 yhteinen........xx.xx.xxxx
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
vauvatoive10 (43)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (40)................x lapsi...............15.11.2010
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............2.12.2010
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)............2 lapsi.............25.12.2010 Naistenklinikka
DolceVita (41)...........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43)................2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40)...........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42)................1 lapsi.............22.1.2011
sela (41)...................4 lapsi........-.....29.1.2011
happihyppy (39).......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)............3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Padmashree (40)......1 (kaksoset)....xx.xx.xxxx
LaPerla (40)..............1 lapsi..............21.2.2011
Little Bear (38).........1 lapsi...............4.3.2011


Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:
Päikki (41)..............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika :flower:
Star (43).................3 lapsi.......2.7.2010.........24.6.2010 tyttö :flower:
Jadette (40)............3 lapsi.......6.7.2010 ........2.7.2010 poika :flower:
Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika :flower:
Minni (46)...............2 lapsi.......12.7.2010........12.7.2010 poika :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*.. + YES, WE CAN!!! ,-)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1550525
 
Hei kaikille :)
Onnea Minni !!!
Mahtuukos tänne vielä yksi masun kasvattaja ?.... Kiitos Minni, että jaksat olla aktiivinen... olemme muistini mukaan tavanneetkin toisessa pinossa taannoin...

Omaa napaa : Olen 45 v, jo kolmen lapsen äiti. Uudessa suhteessa muutamia vuosia, nykyisellä miehelläni ei omia lapsia. Vauvahaave ollut, mutta vähitellen hautautunut kun ajattelin ettei se kuitenkaan onnistu enää näillä ikävuosillä. Gyne kyllä on sanonut viimeksi joskus keväällä että kunnossa on...

Viime tiistaina sitten sain komean plussan raskaustestiin, kun olo alkoi kummasti tuntua siltä että ,,, "olen kokenut tämän joskus kauan sitten.. " ja tätikään tuhruineen ei ilmoitellut itsestään millään lailla..
Vähän puun takaa ihanasti yllättäen... viikkoja lienee 5+6 ... paitsi jos ne edelliset kk olivatkin jotain hämäystä (olivat oudot..) viikkoja tuplasti...

Mistä olette onnistuneet saamaan nopeasti ajan ultraan ja gynelle varmistaaksenne että kaikki on ok ? Yritin varata aikaa ja ens vapaa elokuun 17. pv ja siitä eteenpäin... Voin kyllä töissä ehkä tarttua tuttua gyneä takin liepeestä ja pyytää tsekkaamaan tilanne.... Matka tilattu syyskuun alkuun ja toivottavasti kaikki menisi hyvin,,, Olemme kyllä varautuneet pahimpaan,,, Realiteetit ovat täysin avoimina edessämme...

Mies on täpinöissään,,,, koska siitä saa kertoa koko maailmalle.... koska ?? Odottelemme nyt kuitenkin vielä,,,, Olemme niin kovin kovin alussa vasta...
:heart: :heart:

terkuin AinoEmppu
 
Voi tervetuloa AinoEmilia ja onnea matkaan!!! :flower: :) Muistankin lukeneeni kuumeilu-palstalta kuulumisiasi, mutten enää muista palstailinko sillä hetkellä itse siellä. Onpa mahtavaa, että plussasit!!

Olen nukkunut turkasen huonosti kun eilen illalla meilläkin tuli VIHDOIN sadetta ja ilma oli sit nihkeä ja kuuma ja minkäänlaista tuulenvirettä ei kämppäänkään saanut.

Me lähdetään tänään muutaman päivän reissulle mökkeilemään. Tiedossa autossa istumista, Mutta sielläpä hyrrää onneksi ilmastointi eli ehkä siitä selvitään :LOL:

Pinkkis 33+0 poksista =)
 
Meille syntyi 15.7. rv 38+2 suloinen poika 3770g/50,5cm pistein 10-10-10. Ensimmäinen joka ei ollut sininen smurffi...ihmekös tosin näillä helteillä :D

Vauva-arki alkanut, poika imee reippaasti,maitoa tulee ja meinaa jo vähän pakkautuakin. Äidinkin vointi muuten hyvä,mutta leikkaushaava todella kipeä ja tihuttaa. Pirautan tänään jo neuvolaan tikkienpoistoa varten.

Mukavaa odotusaikaa,siirryn tuonne vauvautuneisiin jossakin vaiheessa kun jaksaa taas palstailla. :wave:

Kääkkänä ja Lapanen pian 4vrk
 
Onnittelut lapsen jo saaneille!!! :flower: :flower: :flower:

Itsellä tänään 37+0 ja neuvolassa kaikki hyvin. Suunniteltu sektio on 2.8. eli viikoilla 39+0 (ellei nyt lähde syntymään sitä ennen...) TAYSissa kuulemma kahden sektion jälkeen kolmas on automaattisesti suunniteltu sektio, eli turhaan olin huolissani. Saan myös sterilisaation samalla, eli kaikki hyvin. Paitsi että tietty minäkin olen saanut päähäni, että tämä vauva lakkaa hengittämästä ja kuolee kohtuun seuraavan kahden viikon aikana. Huoh, miksi sitä pitää koko ajan olla huolissaan jostakin?
 
siiri s sama täällä. mä en ole kuullut äidistäni pariin kuukauteen. suuttui mulle, kun otin lasteni kanssa yhteen. olen kuulemma iso paska. hoh hoijaa. asia on lasten kanssa sovittu jo aikoja sitten, enkä ymmärrä, miten se edes äitiäni koski. katsoo kuitenkin aiheelliseksi ottaa asiaan kantaa.
 
Aino-Emilia tervetuloa mukaan! Kokeile, jos löydät nopeammin ultrajan, soittele johonkin isompaan paikkaan jollain isolla paikkakunnalla.

Minni miten neuvolassa meni?

Pinkki hyvää mökkimatkaa, onneksi autossa on ilmastointi.

Kaislakerttu sinullakin loppusuora menossa :)

ON edelleen samatilanne täällä pahaolo jyllää :(

Oivikki ja Suoma 13+2
 
siiri s ja tete-a-tete minä suututin äitini ja sisareni viime viikolla! Mua on ottanut jo kauan päähän se, että valehtelevat meidän mummulle asioita ja suorastaan huijaavat...en tiedä onko raha vai mikä vaikuttimena :( mutta sanoin heille, etten hyväksy heidän tekojaan, mun mielestä vanhaa ihmistä ei tarttis suoraan sanoen kusettaa...ja hernehän heillä tietty nenään meni. Mutta ei se mitään, raskaushormoonit antoi mulle voimaa sanoa sen, mistä olen kauan haaveillut :LOL: Sanoinkin ystävilleni, että sitä mukaa kun viikkoja tulee lisää niin sukulaiset ja fb-kaverit vähenee :LOL:

Tervetuloa AinoEmilia ja onnea kovasti plussasta :flower:


Mun sokerit on korkealla, enkä saa niitä millään alaspäin...tietty oma vaikutuksensa tuolla sukulaisten häsläämisellä :) Supistelee edelleen kovasti, jos vähänkin jotain tekee! Eli ollaan sitten hissuksiin...ekaa kertaa varmaan elämässä seuraan sivusta kun toiset tekee :)

Niin ja Kääkkänälle rutkasti onnea :heart: Ihana juttu :heart:

T. Unna ja Toivo 26+3
 

Yhteistyössä