40+ ODOTTAJAT, vol 2

Kävin tänään sitten np-ultrassa. Tänään kalenterin mukaan 11+6, mut ultra näytti 12+4 joten la tulee nyt sit 24.1
Jäin myös "kiinni" seulassa, tosi en en sitä ihan täysin ymmärtänyt.
Riskiraja on sen 1:250. Minulla iän mukainen riski on 1:85 ja se oli sittten 1:130
Verikokeiden tulokset oli kaikki normaalit ja niskaturvotus oli normaali 1,8 mm. Tämä riski tuli siis minun iän eli 41 mukaan ei siis luovuttajan iän 26 mukaan. Kone ei pysty laskemaan luovuttajan iän mukaan riskiä. Hmm...minusta aika omituista. No maanantaina kyselevät sitä sitten ylilääkäriltä ja Tyks:stä ja ohjeman tekijältä että mitä pitäisi tehdä. Tai miten voidaan laskea ikean iän mukaan.

Miten teillä muilla on ollu jos luovutettu munasoluhoito ollu?

Mukavaa illan jatkoa kaikille odottajille

Missäs teekuppi ultra kuulumiseen luuraa. Onhan kaikki hyvin?
 
Tete-a-tete hyvää lomaa, kyllä se aika yllättävän helposti kuluuu, kun totut siihen kotona oloon.

Sela hyvä, että ultrassa ja verikokeiden tulokset olivat hyvät. Toivottavasti selviää tuo tietokonen ohjelman juttu.
 
Moi!

Onnea Tete-a-tete loman alkamisesta. Hyvin on sulla mennyt jos ei ole edes helteet kiusanneet!

Mulla on nyt muutama viime päivä ollut tuskainen..kämppää ei saa enää viilennettyä kun helteet on jatkuneet jo niin pitkään...nukkuminen sit huonoa ja olo sen takiakin vetelä. Sais hiukan jäähtyä kyllä kelit.

Mulla oli alkuviikosta neuvola ja siellä kaikki oli kyllä hyvin. Neiti kököttää nyt pää alaspäin mut mistäs tietää sattuuko riiviötä huvittamaan kiepsahtaa vielä toisin päin...ehkä useeseenkin otteeseen :D Hemppaa ei mitattu ja nyt hiukan harmittaa etten pyytänyt kun olo on niin vetelä et oiskohan se taas romahtanut...?

Sela...mielenkiintoinen tilanne sulla seulan kans...jos kerran veriarvot ja nt on normaali niin ei liene syytä huoleen..? Toivottavasti saat selvyyttä asiaan pian.

Pinkkis 32+4
 
oivikki&pinkki kiitos toivotuksista. aloitin lomailun nukkumalla päikkärit. kohta saunaan kera oluen (ALKOTON).

sela eiköhän arvot ihan ok ole. tuo 130 on kaukana riskirajasta 250. mun maalaisjärki sanoo, et ratkaisevaa on luovuttajan ikä. mut mähän en ole lääketieteen asiantuntija. sitä paitsi kun olen lukenut täältä muualta noita turvotuksia ja riskilukuja, niin isot luvut ja riskit on synnärillä olleet normikromosomilapsia ja toisinpäin eli vaikka riskiluku ei ole ollut iso, niin lapsi ei ole ollut terve. mene ja tiedä. mä olen ajatellut, että tieto lisää tuskaa. itsellä tuo riskiluku oli 240 eli olisin päässyt punktioon, mutta en mennyt. niskaturvotus oli alhainen - ei lähelläkään kolmea. olen valmis olemaan down-lapsen äiti, jos niin on.
 
Heippa!

Maanantaina 12.7. klo 16:13 syntyi kiireellisellä sektiolla ihana pieni poikamme, strategiset mitat paino 3518 g ja pituus 51 cm. Eilen illalla päästiin kotiin, paino laski myös aika paljon joten huomenna käydään sairaalassa mittauttamassa paino. Imetys kyllä lähtenyt hyvin käyntiin ja maitoa tulee, mutta lisämaitoa nyt aluksi tarvitaan. Synnytyskertomusta sitten myöhemmin.

Onnittelut Hepulille pojasta.

Aika moni jo pääsee äitiyslomalle ja kohta syntyneiden pino vaan kasvaa ja muitakin kivoja uutisia tullut. Onnitteut tasapuolisesti kaikille.

Sela:
täälläpäin onnistui laskenta luovuttajan iän mukaan, mullahan olis muuten ollut aika mahtavat lukemat =)

t. Ikionnellinen pienen pojan äiti ja "vähän" isomman myös
 
teekupin uutisa tulin kurkkimaan.

Pinkki täällä sama juttu, että ei enään oikein saa lämpötilaa laskemaan edes yöllä. Onneksi, minulla on tuo tuuletin, joka pyörii koko ajan ja yöksi laitan sen niin, että puhaltaa vähän sänkyynkin.
 
Heippa!

Anteeksi kun on niin kiire etten ehdi muuta kuin sanoa Minnille sylintäydeltä onnea!
Ja sama tilanne kuin Selalla, niskaturvotus ja rakenne ja muut normaalit, mutta koska veriseula ei pysty laskemaan luovuttajan ikää, myös 26, niin riskiraja meni yli. Aikovat täälläkin selvittää asiaa. Mutta mä en ole huolissani enkä mene puntioon tms.
Selahan sitten ohitti mut uudella LA:lla, mulla siis edelleen 25.1
Teekuppi 12+4
 
Hei vaan kaikille!!Täällä pakkaamiskiireiden keskellä yritän ain välillä lukea teidän kuulumiset ja kertoa myös omia!!Mulla tää kuumuus on ottanut tosi koville!!Meillä on sisälämpötila koko ajan siinä 30-35 asteen välillä!!Hiki vaan valuu eikä saa yöllä edes nukutuksi!!Nyt on parina aamuyönä herännyt tukalaan oloon ja vatsakipuihin!!Mitään vuotoja ei ole,eikä maha kovene niinkun silloin kun supistaa!!Paljonko te juotte nestettä vuorokaudessa??Mulla menee tällä hetkellä ihan tolkuttomia määriä ja silti on koko ajan jano!!Onneks meidän pikkupoika potkii sen verran paljon että tietää hänen voivan hyvin!! =)Ens torstaina on vihdoinkin muutto!!JIPII!!Hyviä vointeja kaikille tästä kuumuudesta huolimatta!! =) :hug:

miita1969 & Walter 30+2
 
Minni Sylintäydeltä onnea teille kaikille pikku prinssin johdosta.
Haluatko kertoa missä sulle saatiin laskettua tämä luovuttajan iän mukaan? Voisin sit valaista täällä OHKS henkilökuntaa jos ei saa asiaa selville. Hmm.. Niin kuin huomaa, luotto on tosi tosi kova siihen laitokseen :) Suunnittelin jo et pääsikikö sitä tampereelle tai Helsinkiin sektioon kun sen aika koittaa.

Mukavaa lauantapäivää kaikille
 
oivikki mulla kanssa tuuletin sängyn vieressä, ei voisi muuten kuvitellakaan nukkuvansa...tosin aamulla heräsin erittäin massiiviseen jalkakramppiin ja syytin siitä tuuletinta :)

Mun sokeriarvot on taivaissa, vaikka pistän jo 46 yksikköä! Eli tänään taas nostetaan insuliinia...on se ihme juttu kun taas alkoi näin, olikin jo muutaman viikon ihan hyvin. Veikkaan että tämä kuumuus vaikuttaa asiaan, koska muuten elän kuten ennenkin ja katson mitä syön.
Haettiin eilen vauvalle sänky ja hoitopöytä kaupasta, sekä hain ystävältä ostamani turvakaukalon. Mulle tuli vaan sellanen tunne, että nyt ne on kaikki hankittava...voi olla, etten muutaman viikon päästä kykene paljoa tekemään jos supistukset näin jatkuu, joten täytynee laittaa nyt kaikki valmiiksi.

Meillä on taivas pilvessä, eikä haittaa yhtään :LOL:

T. Unna ja Toivo 26+1
 
Voi onnea Minni pikkuisesta pojasta!!! Pääsispä itseki jo nuuskuttelemaan vauvan untuvatukkaa :D

Eivaan...pysykööt meidän ipana nyt vielä jonkun viikon masussa..parempi sillä siellä on kun tällä helteessä....tai sairaalassa hoidossa. Mulla kans helposti supistelee ja viime yönäkin oli ties mitä masukipua. Mutta ohi menivät ja vauva liikkuu eli ei toivottavasti syytä huoleen. Helle vaan kiusaa kroppaa.

Ja taas helteistä päivää luvataan tänne etelään täksikin päivää eli meren rannalle on kai siirryttävä tuulettumaan. En edes muista milloin täällä on satanut... :eek:

Pinkkis 32+5
 
unna se on tuon "tuulen" huonopuoli, jotta joskus tupaa jostain suontavetämään. Toisin suonenvedolle olen herkkä muutenkin ja siksi syön mangnesiumia.

Pinkki minäkin yrtiän lähteä ulos, jos ei oksu yllätä, siellä vähän sentään tuulee.

 
ONNEA Minnille. Ihanaa. Mäkin sain eilen tuoksutella sellaista vajaa 4 viikkoista rauhallista pojankoltiaista... Iski ihan vauvakuume :LOL: :LOL:

Onnea myöskin selalle ja teekupille ultrakuulumisista.

(.)
"Eräänä päivänä se vain oli ilmestynyt siihen!" Eli oltiin eilen syömässä ystävien kanssa ja kotiin tullessa vatsa oli NIIN turvoksissa. Totesin miehelle, ettei tätä nyt ihan vauvamasuksi vielä voi sanoa, muttei tämä kyllä minun omanikaan enää ole. Oli nimittäin niin pömpöllään kylkiluihin asti, että kyllä on vatsalaukku pakkaantunut ylös... Enää on turha toivoakaan omien housujen käyttämistä.

Helteistä päivää toivotellen

-Siiri S, 17+5
 
Onnittelut Minni :flower: :flower: !

Minulla on maha lähtenyt todella kasvuun. Puolitoista viikkoa sitten pidin yhtä hellemekoa päällä ja nyt yllättäen jo kiristää mahan kohdalta. Peilistä myös huomaa kasvun. Huh huh, Täytyy lähteä kohta päiväunille kun mies herää lasta vahtimaan, en tiiä onko helteiden takia vai mitä kun unen tarve olisi nykyään kova. Nyt on rv 17+1.
 

Yhteistyössä