40+ ODOTTAJAT, vol 2

miljoona vuotta sitten viimeksi tai ainakin siltä nyt tuntuu..juu siis minä muksujen kanssa ollaan jo majotuttu tänne uuteen taloon..mut mies on edelleen vanhas talossa ja suurin piirtein kaikki tavarat vanhassa talossa.. onhan mulla sänky ;)..
mut on se kumma kun jostain paikasta niin tykkää niin tää tavarattomuus ei mua haittaa yhtään, ystäväni 100km päästä toi meille lainaan yhden pienen retkipöydän ja 2 retkituolia..joten nou hätä..vauvan vaatteet mulla on suurin piirtein jo täällä, mut ku ei oo mihin niitä laitella..kaikki elukat on jo täällä..
juu ja mitäs jännää tääl on sattunu niin, käväsin jo ambulanssilla seinäjoen synnytysosastoa tutkailemassa, kun alkoi supistamaan sen jälkeen kun tämä meijän vaavi päätti kääntyä oikeenpäin =)..no sairalassa olin tutkittavana ja kun lupasin että lepäilen niin sain sitten lähteä kotiin...jote loppu hyvin kaikki hyvin...
ei nyt ulos komentamaan noita riiviöitä...grrrrrrrrrrr....

nirzu 34+2
 
Lämpimät onnittelut hienoista ultrakuulumisista, niitä taasen ihanasti ollut!!!:wave::heart:

..ja niillehin Onnen pipanoita matkaan, jotka sinne koht siltään menossa ovat!!:heart:..


oikkein hyviä vointeja&jaksuja kaikille ja aurinkoista viikonloppua!!!!:wave::heart::flower:

tete-a-tete juuh, kaikki on tässä elossa mahdollista :saint:
..kiitos teille plussatsemeistä:flower:..
 
Olette taas olleet niin aktiivisia, ettei meinaa vauhdissa pysyä :)

Nyt tulee vaan omaa napaa.. :ashamed:
Kävin eilen äitipolilla, vauvan koko arveltiin 1300 g, eli jos loppuun asti mentäisiin niin 5 kilonen kuulemma olisi odotettavissa...sokerit siis vaikuttaa, vaikka kohtalaisen hyviä arvot ovatkin. Pitkäaikainen sokeri-arvo oli laskenut ja oli nyt vain 5,7, mikä on hyvä! Lääkitystä lisättiin noiden paastoarvojen takia, sain Metforem-tabletteja tukemaan insuliinihoitoa....toiveena olisi, ettei insuliinia tarvitsisi enää hirveästi tuosta 48 yksiköstä nostaa.
Vähän nauratti kun kysyin ultraavalta lääkäriltä että näkeekö hänkin sen pippelin, ja tämä totesi pitkään ultrattuaan "ettei täällä nyt kyllä sellaista näy" :) Minä esitin järkyttynyttä ja sanoin että apua, meille luvattiin poika ja nyt on kaikki paidatkin rekkamies-tyylisiä :LOL:
Oli lekuri vähän hämillään, kunnes sanoin että oikeesti ei väliä...mutta vähän ihmetyttää että mistä se pippeli rakenneultrassa oli näkynyt :) tosin nyt oli kuulemma asento tyypillä sen verran huono, ettei kunnolla näkynyt jalkoväliä :kieh:

Supistelut jatkuu edelleen, onneksi kanava oli lyhentynyt vasta sentin verran kun ultrasivat senkin. Sairasloma jatkuu ilmeisesti loppuun asti, ei kai nämä yllättäen tästä mihinkään häviä!

Onneksi viileämpää, vähän jo täällä kaipailen villasukkia jalkaan :LOL:

nirzu
Seinäjoelle tulen synnyttämään minäkin =) Meiltä on sinne n. 90 kilsaa matkaa...
 
Unna, piti oikein kelata omaa ultraa taaksepäin, kävin siellä 7.7 ja merkittiin viikot 28+1 ja minullekin oli painoarvio 1300 gr.
Oikein kysyin onko se vauva liian suuri, kun tuntuu maha viikkoihin vähän isolta rantapallolta, kylläkin koko maha on edessä en ole yhtään levinnyt kyljistä eikä takaa huomaa koko raskautta.
Lääkärin mielestä oli ihan sopivan kokoinen ja vastaa viikkoja, hän ei ollut huolissaan että on liian iso vauva.
Kuitenkin sulle oli sanottu.....aika jännää.....miten tää nyt tulkitaan.......
Mä olen mittaillut myös noita sokereita, kun sain ne 50 liuskaa lisää.
Paastoarvo on pysytellyt suunnilleen alle viiden, ja tunnustan että tänään söin melkein koko pussin perunalastuja illansuussa, ja sen päälle irtokarkkipussin, ja noin 1,5 tuntia sen jälkeen mittasin sokerin ja oli 6,5.
Anteeksi, vauvaseni, ei kovin fiksua, tuli joku mielenhäiriö......onneksi en syö joka päivä noin.
 
Jäärä Mukavia uutisia, onnittelut :heart:

Oivikki kiva kun pystyt taas syömään... Ite kammolla odotan alanko yrjötä miehiseen malliin kuten aiemmissa raskauksissa, kolmas oli vähän helpompi... Huono olo on ollut, mutta ei ole ollut tarvis oksentaa, onneksi, inhoan sitä :x

Nyt on sitten jo sukulaisillekin kerrottu vauvauutinen ja yllätys , yllätys.... pelkkää positiivista palautetta tähän saakka.... mutta sitä negatiivistahan et sanotakaan ääneen. Oman äitini tunnen kyllä ja tiedän sen ilmeen kun jokin ei ole mieleen... Nyt sellaista ei tullut =)

Pahoinvointia on siis ollut tasaiseen tahtiin, aamut tietty pahimpia... tänään perushyvä päivä.

Mukavaa viikonloppua ja onnenhaleja kaikille :heart:

t. AinoEmppu & Onni 6+3
 
vauvatoive lääkäri piirsi sinne papereihin käyrään merkinnän, ja kyllä se painoarvio oli eilen 26+6 kaikkien käyrien yläpuolella. http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/imk00373
Tätä se lääkärikin käytti, löytyy polin papereista, ja tuon käyrän mukaan se 1300 g on rv 28 aikalailla normaali, eli viikkokin jo tuntuu tuossa vaiheessa!
Eli taisi molempien lääkärit puhua totta =)


Onnea MrsBree ja tervetuloa :flower:
 
Unna, kävin katsoos tuota käyrää, ja näköjään viikkokin merkitsee.
Täytyy toivoa ettei kummallakaan meillä mene yliaikaiseksi, mieluummin voisi syntyä vaikka viikolla 38 eikös vaan...
Katsoin tuota kakkospoikani neuvolakorttia, hän syntyi viikolla 41 ja oli lääkäri muutamaa päivää ennen syntymää merkinnyt korttiin painoarvioksi 4,2-4,4 kiloa, ja poika paino syntyessään 3970 . Eli ei ne aina ihan tarkkaan pysty arvioimaan.
Esikoinen syntyi vkolla 37 ja painoi 3770,. joten olin aivan kauhuissani silloin että saan sitten sen 5 kilon vauvan, mutten saanutkaan. Ja toivottavasti en nytkään saa, morkkis siiitä kun vetelin perunalastuja ja sipsejä, onneksi ei joka päivä eikä edes joka viikko, huh huh.
 
vauvatoive putki päällä, oikein arvattu. se siitä viidennestäsadasta lupauksesta ja antabuksen syönnistä. :(

sain sentään langan päähän. sanoin, että mun pää ei kestä enää, että tarvin voimia loppuraskauteen eikä hänen toimintansa anna niitä vaan vie ja syö. hän siihen, että ok, hae parempi mies ja lapsesta ei halua sitten kuulla.

miksi koskaan häneen tutustuin ja uskoin ja luotin ja tämän vauvan tein? :'(
ihan hajalla olen. mä en pystyis koskaan tekemään toiselle näin. täysin välinpitämätöntä.
 
Minulla ei kakkospojalla heittänyt painoarvio "kuin" 1 kg. Tämä paria päivää ennen käynnistystä. Niin ja alakanttiin. Kaksospojilla sektioita edeltävänä päivänä molemmat arvioitiin 400 g painavimmiksi.

Jaksamista kaikille. Kyllä miehet voivat olla hävyttömiä.

Yksi kuppi kahvia vielä ja sitten töihin. Olen kyllä ihan naatti. heräsin jo 4.50. Ja kylkikaarta koskee.
 
Tulin sitten sanomaan heipat teille, ihanaisille naisille!

Tiistain neuvolan jälkeen tultiinkin sitten alas rytinällä. Keskiviikkona heräsin todella huonoon oloon. Ajattelin, että nytkö se pahoinvointi alkoi? Kun ei sitä koko aikana ole ollut. Sitten tuli aivan samanlaiset oireet, kuin menkkojen alussa eli alavatsakivut, laksatiiviset oireet ja ruskeaa vuotoa vähän. Neuvolassa sanoivat, että jos menkat olisivat juuri nyt "normaaliin" aikaan, niin elimistö voi tuottaa vanhasta muistista samat oireet, ettei hätää, jos vuoto ei ylly. Ja minulla olisi ollut silloin menkat.

Kuitenkin mieheni kanssa päätimme mennä yksityiselle ultraan, ettei turhaan tarvitse miettiä. Kun neuvola sen 11. viikon np-ultrankin perui. Torstaina sitten heti kun ultran keppi löysi päämäärän näimme molemmat, ettei sydän syki enää. Lääkäri totesi keskenmeno tapahtuneen juurikin päivää, paria ennen. Olin 9 + viikoilla.

Perjantain olin sairaalassa ja maanantaina takaisin. Olo yllättävän hyvä. Olen aina ollut aika maalaisjärjellä ajatteleva ja kun laskettu aika jo heti alussa siirtyi viikolla eteenpäin, ajattelin, ettei kaikki välttämättä ole kunnossa. Eniten pelottaa viikonloppuna vuoto, samoin se maanantain sairaalakeikka, kun saan kohtua tyhjentävät lääkkeet.

Perjantaina tuli myös kutsu perinnöllisyysklinikalle. Täällä sinne siis saavat kutsun kaikki 40-v ensisynnyttäjät. Ja siellä olisikin sitten tehty se ultra, minkä neuvola perui. Terveydenhoitaja ei vain selittänyt asiaa mulle kunnolla.

Oikein hyvää odotusta ja ihanaa kesää kaikille! Toivotaan, että minäkin joskus pääsen tähän ryhmään palaamaan.
 
Kesälomareissu tehty ja taas arkeen kesäloma palattu. Töihin olisi lähtö sitten vajaan parin viikon päästä.

Itselle tuli ä.polilta tieto, että riskiryhmään joutuminen on vain ja ainoastaan kiinni iästä. Eivät pysty laskemaan luovuttajan iän mukaan ( vanha malli ), mutta kun kaikki arvot on normaaalit ja hyvät niin ei voi olla kuin iästä kiinni. Muuten olisi jo veriarvoissa, niskaturvotuksessa tai molemmissa jotain sanomista. Tuntuihan se mukavalta kuulla vaikka en tosiaankaan ollut asiasta huolissani.

Sela ja pikkarainen ( mies kehittelee aina uusia nimiä, katsotaan jos vaikka jäisi tähän. Minusta tuo olisi niin sopiva molemmille. Olis sit piika tai talonmies ) 13+5

Mites teekuppi saitko sä mitään tietoa tuosta np-ultrasta? Eiks sullekkin luvattu ottaa selvää asiasta?

Mukavaa ja vähän sateisempaa lauantaipäivää kaikille :)
 
en oikein tiedä miten ne painoarviot tehdään, jos on hoikka ja pitkäraajainen vauva, pitkät vanhemmat, tuntuu että usein pelottelevat että vauva on tosi "läski" vaikka olisikin pitkä ja hoikka.....eikö se perustu jotenkin tiettyjen luiden pituuteen vai tietääkö joku mistä se lasketaan?
 
Hei ootteko ostaneet imetysliivejä?
Mulla ei ole yksiäkään, enkä muista ollenkaan oliko mulla sellasia silloin 90-luvulla, vai pärjäsinkö omillani......osaako joku kertoa onko jotkut tietyt mallit tosi hyviä, mikä siinä on ratkaisevaa?
 
Missäs vaiheessa te olette alkaneet tuntemaan pikkuisen liikkeet? Itse tunsin viime raskudessa rv14 ja en ole ihan varma, mut tuntuu kuin tuntisin jo nyt tämän pikkaraisen liikkeet. Onkohan se edes mahdollista tässä vaiheessa??
 
La Perla :hug

Ja samoin Tete-a-tetelle ison iso :hug: Jaksuja ..keskitä voimasi pikkuiseen...viina on niin vahva aine, että minä ainakin aikanani huomasin, että ainoastaan mies itse pystyy sitä vastaan taistelemaan. Jos haluaa...eikä halunnut.

Vauvatoive..mä oon käyttänyt jo raskausaikana imetysliivejä kun omat normiliivit jäi melkein alussa jo pieneksi. Mulla on kahdet Anita-merkkiset, ihan laadukkailta vaikuttavat eli muutaman kuukauden kovan käytönkin jälkeen ovat vielä hyvässä kuosissa. Nää on ostettu liiviliikkeestä. Toisissa on kaarituet ja ne on osoittautuneet raskausiakana hankaliksi kun massu kasvoi. Kaarettomat ei paina kylkiluita. Mutta jos aloitat käytön vasta synnytyksen jälkeen niin eipä tuolla niin väliä...itse kun tykkään isotissisenä yleensä noista kaarituista.

Ihanaa kun on vihdoin hiukan viileämpi päivä etelässäkin. Mä kävin tänään hiukan ostoksilla eli ostelin vauvelin ekoja perustarvikkeita. Paljon puuttuu vielä, mutta nyt olen päässyt ainakin alkuun =)

Mitähän vielä piti kommentoida...varmaan paljonkin...ainakin tervetuloa MrsBree! Ihanaa, että pääsit näin nopsaan takaisin :heart:

Pinkkis 33+5
 

Yhteistyössä