40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Hei,
täällä uusi odottaja. Ikää on 40 ja toinen lapsi tulossa. Viikkoja on 10+4. Synnäri varmaan tulee olemaan Naistenklinikka. Ylihuomenna olisi np-ultra, joudun menemään sinne vähän aiemmin koska lähdemme matkalle ajaksi jona ultra olisi paras tehdä.
 
Vuodot raskauden aikana on tosi hermostuttavia! Itselläkin niitä oli ekan kolmanneksen aikana. Toivotaan, että teillä kaikilla ne ovat myös harmittomia.

Jadette En ole ihan varma asiasta, mutta luulen, että äippäraha tulee aina n. kuukauden jäljessä. Paitsi eka raha tulee juuri ennen laskettua aikaa (siis mikäli työnantaja ei maksa palkkaa ekoilta kuukausilta).

Kiitos kaikille tsempityksestä! Tänään oli ultra ja hyviä uutisia tuli: kyllä vauva on kiltisti pää alaspäin ja lääkäri sanoi, että ei usko, että kääntyy enää. Vauvan paino tällä hetkellä 2800g, mikä kuulosti ensin mun korvaani isolta, mutta googlasin asian ja näyttäisi olevan ihan keskikäyrällä. Kohdunkaula on 2-3 cm auki, mutta lääkäri arvioi, että ei synny vielä kahteen viikkoon. Saa nähdä, millaiset ennustuslahjat lääkärillä on... Viime päivinä on ollut 2-3 kipeää supparia / päivä, supistuksen kesto n. 3-5 minuuttia. Kaikki arvot olivat ok, paitsi proteiinia oli pissassa yhden plussan verran.
 
Voi miten jännää...täällä rupee kohta vauvoja syntymään laumoittain =) Onnea Päikille ja Jadetelle äippäloman alkamisesta ja Minnikin jo parin päivän päästä! Jee!

Tsemppiä vuotojen kanssa piinaileville :hug: Toivotaan, että tosiaan ovat harmittomia.

Itselläkin nyt ollut hiukan vaivoja ja olen muutaman päivän saikulla. Kivut iski selkään ja kylkeen ja syyksi paljastui lievä hydronefroosi. Eli siis pissa ei pääse virtaamaan rakkoon vaan munuaiseen kertyy nestettä. Ja sattuu perhanasti! Katellaan nyt katoaako vaiva vai mitä tapahtuu. Kipulääkettä ja lepoa.

Hyvä asia oli, että samalla tsekattiin vauvan tilanne ja ötökällä oli kaikki vallan hyvin :heart: Pikkuinen painaa jo kilon verran. Hmmm...miksihän mulle on tullut painoa jo 10 kg?? :p

Nyt hiukan ulos aurinkoon köpöttämään B)

Pinkkis 26+2
 
No niin, kotiuduttu on!

Syytä vuotoon ei löytynyt taaskaan!! Ihme juttu, mulle tuli jo sellanen olo että olen nähnyt unta...mutta vakavasti suhtautuivat taas kerran ja tutkivat todella tarkkaan kaiken. Kohdusta ei löytynyt syytä, eikä kohdunsuullakaan kuulemma ollut merkkejä mahdollisesta vuotokohdasta. Otettiin strepto-B näyte (kai se tuota tarkoitti) ja klamydia...taas kerran. Ottakoot :LOL: Mulla oli tulehdusarvo koholla, joten sen takia nuo näytteet.
Pakkolepoa on vielä ensi viikkokin työn laadun vuoksi ja sitten mulla onkin kesälomaa pari viikkoa
Vessakäyntejä pelkään varmasti loppuun saakka....

Mutta Toivo onneksi siellä porskutteli kovasti ja näytti tohtorille miten vilkas on, tulipa taas tippa linssiin :heart:
 
Heippa!

Tervetuloa ninni- 70. HYvä, että Unnalla kaikki ok. Ja Pinkin pikkuisellakin kaikki hyvin. ON: Mulla on muuten kaikki ihan ok, mutta tänään on alkanut huolettaa vasemmalla ilmaantuva kipu. Se tulee ajoittain aika kovana. On tossa alhaalla vasemmalla, ehkä siin vois olla munasarjat. Onk kellään vastaavia?
 
Rinja. Toimiiko sun vatsa? Mulla joskus tulee tuollaisia kipukohtauksia, kun vatsa ei toimi eli suolenmutkaan jää jotain :) Oon joskus käynyt ultrauttamassakin itseni (siis ilman raskauttakin), kun pelkäsin kystaa. Kipu oli aivan valtava.


Oma (.)

Voimiksi?
Siis, jos eilen olisi joku kysynyt, miten voin niin olisin vastannut MAINIOSTI! Eilen illalla sitten iski taas huono olo, joka on jatkunut nyt siis vuorokauden. Ruoka ei maistu ja sekin vähä mikä menee alas, tulee myös ylös. Yök. Juomaan onneksi pystyn...

Siiri S ja 11+2
 
Kiitos Siiri Sisilisko kommentista. Tuo voisi olla yksi syy. Mulla kyllä päivittäin vatsa toimii, mut nyt parina päivänä ollut hitaampi, joten sillai vois ehkä olla syynä.
Toi sun huono olo on hyvä merkki :) Vaikka ei siltä tuntuisi. ;)
 
Unna huh mikä tilanne sinulla oli eilen. Onneksi kaikki on hyvin ja nyt voit levätä.

Surina onnea uudestaa kodista, tässä sinulle sinne kukkia :flower: . Jaksamista sinulle uuteen alkuun.

Ninni tervetuloa mukaan! Hyviä ultrakuulimisia sinulle toivon.


Päikki ihanaa hyviä uutisia sinulla. Siellä vauvasi on jo valmiusasemissa saa nähdä osasiko lääkäri arvioda oikein synnytyksen ajan.

Pinkki paranemista. Nauti nyt auringosta ja hoida itseäsi.

Rinja toivottavsti vain suolesta johtuvia toisaan nuo kivut.

Siiri Sisilisko Jaksamista pahoinvointiisi.

Minulla on onneksi tänään ollut vain tosi vähän vuotoa pyyhkiessä. Aivan ihanaa =)

Oivikki ja Suoma 6+4
 



Nimimerkki............monesko..........LA

Hepuli71 (38).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Star (43)................3 lapsi...............2.7.2010
Päikki (41)..............2 lapsi...............3.7.2010
Jadette (40)............3 lapsi...............6.7.2010
Minni (46)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (33)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Nirzu (42)................8 lapsi...............1.9.2010
Pinkki69 (xx)...........x lapsi................6.9.2010
Miina70 (39)...........4 lapsi................6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...........1 yhteinen.........xx.xx.xxxx
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
vauvatoive10 (42)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (39)................x lapsi...............15.11.2010
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............xx.xx.xxxx
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS
Prima vera (40+).....1 lapsi...............6.1.2011 Naistenklinikka
Riikkaliisa (41)..........4 lapsi..............10.1.2011
Maikki (43)................2 lapsi..............01/2011
Oivikki (42)................1 lapsi..............xx.xx.xxxx
Naappuli (44)............3 lapsi..............xx.xx.xxxx
happihyppy (39)........3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Ninni-70 (40).............2 lapsi..............xx.xx.xxxx Naistenklinikka


Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010.....1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
 
Täällä ollaan anemian kynnyksellä....hb viimeksi 116 ja laskusuunta . Sen tuntee päänsärkynä ja väsymyksenä . Eivät antaneet vaan lupaa aloittaa obsidankuuria ennen 20. viikkoa ja tänään alkoi vasta 15.viikko. Tuo hb oli jo valmiiksi alhaiinen koska (oma maallikkotulkinta) olise raskaus ja km vuodenvaihteessa ja verta vuosin silloin paljon kun oli sitä lääkkeellistä ja kaavintaa. No eipä mulla muutenkaan rauta-arvot oo olleet kuin vähän päälle 120.
 
Tervetuloa uusille :wave:

Onnea kaikille mammaloman aloittaneille :heart: Tänään on sellainen fiilis, että tuskin maltan odottaa koska itse pääsen mammalomalle... Töissä siis ihan sairas kiire ja vauhti tuntuu vaan kiihtyvän :headwall:

Pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa helpottamaan, nyt se iskee enää päälle iltaisin :) Ehkä tämä kohta tästä iloksi muuttuu...

minnihiiri + murunen rv 11+1
 
jääris, mun käsittääkseni sun hb ei vaarallisen alhaalla. Mulla aloitettiin rauta , kun hb oli laskenut 109. Ja huvittavaa kyllä,se oli 108 sen jälkeen, kun aloitin raudan. Juon kyllä sellaista nestemäistä, joten en tiedä, onko sen niin vahvaa, kun tabletit.
 
Mun on vaan pakko nostella meidät sivulta kaksi takaisin sivulle yksi! :D

Olot ihan ok. Vielä kaksi aamua niin sitten pääsen työkavereista eroon ja saan koko kesän "odotella" ihan yksinäni...

Siiri S, 11+3

Ja ai niin, piti kans kommentoida tuota ihanan pitkää listaamme! Itseasiassa Vauva-lehdessä oli rosentteja, jotka kertoivat että 20% synnyttäjistä on yli nelikymppisiä.
 
Minäkin luin kirjastossa sitä vauvalehteä, siinä oli kertomus 46-vuotiaasta naisesta joka oli luomuna raskaana, yllättäen.
Hänellä oli takanaan tuloksettomat lapsettomuushoidot, ja sitten oli pari adoptoinut pojan joka on nyt 6-vuotias, ja yhtäkkiä nainen sitten 46 vuotiaana onkin yllättäen itse raskaana.
Elämä on ihmeellistä! Muistaakseni siinä sanottiin että tuon ikäisistä raskautuu 0-3 prosenttia,
luomuna.
 
Surina, onnea uuteen kotiin.
Minä en joutunut muuttamaan, mutta mies lähti, ja olo on haikea ja on tosi outoa nukkua yksin ,
olen kuin orpo piru isosssa sängyssä. Meillä oli ylä- ja alamäkeä koko ajan, kuitenkin nukuttiin kiinni toisissamme ja mies piti minusta kiinni yöllä. Olen herännyt omaan huutooni viime viikolla, ja lohduton itku kun totesin olevani yksin.
Vaikka mies teki kaikkea pask.....ja on narsisti sika, välillä kaipaan ihan kauheasti, kai se johtuu siitä että minä olen häntä aidoin tuntein rakastanut.
Olen välillä ihan pihalla, en osaa yhtään elää huomista pitemmälle, nyt olen kesälomalla ja jollakin konstilla aion haalia saikkua sen päälle koska en aio enää mennä töihin, en kestä ihmisten kohtaamista ja kysymyksiä.
 
Ihmettelin jokin aika sitten tuota Vauva-lehdessä mainittua asiaa, että 20 % synnyttäjistä on yli 40 v. Voiko oikeasti pitää paikkaansa, että luku on noin iso? Jos miettii omaa kaveriporukkaa ja muita samanikäisiä, niin en kyllä montaa yli 40 v. synnyttäjää tunne.
 
samaa kuin Päikki ajattelin, kun kävin odottavien äitien fysioterapiassa, se oli vain 1 kerta, neuvolasta ohjattu, ja kaikki muut ryhmässä olivat ensimmäistä odottavia ja silmämääräisen arvioni mukaan alle 30, ehkä yksi 35, muut selkeästi noin 25-30.
 
Minä sain nuo kaksoset yli nelikymmpisinä v.2006. Ainakin silloin tutkailin tilannetta ja yli 40 vai taisi olla yli 45 synnyttäneitä oli alle sata tuosta yli 50 000 porukasta. Tilastoja on saatavilla netistä, mutten nyt jaksanut etsiä. Minulla mummon sisko on saanut viimeisen lapsensa 52 vuotiaana ja tietenkin luomuna.

Tuosta raudasta. Olen syönyt koko raskauden ajan Multi Tabs Raskaus-vitamiinia ja nestemäistä Iron F:ää. Näistä tulee yhteensä 40 milligrammaa rautaa. Viimeksi oli hemppa 132.

Nyt nukkumaan. Pari yötä mennyt pyöriessä.

Discovery 21+4
 
Vauvatoive :hug:

Minä kävin tänään siellä ultrassa. Ei löytynyt sykettä ja alkio oli tosi pieni pari kolme milliä. Silti lääkäri antoi toivoa ja määräsi uuteen ultraan kahden viikon päähän. Itse olen melko varma, ettei toivoa ole. Viikkoja on 8+3. Kohtu oli ihan kunnossa, mutta sekin vastasi 6 ja puoli viikkoa :'(
 
Minni kivaa, kun meitä on täällä niin paljon, ei olla kuitenkaan ihan kummajaisia.

Minnihiiri muakavaa, että pahaolo on väistymässä.

Minä jo ajattelin, että 20% olisi aika mukava luku, mutta uskon kyllä noihin stakesin tilastoihin. Tänään minä olen iloinen ja onnellinen, sillä veristä tai ruskeaavuotoa ei ole tullut =) . Toiki voi alkaa uudestaan koska vain.

Oivikki ja Suoma
 

Yhteistyössä