40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Riikkaliisa, tiedätkö milloin ovis oli, olisiko se voinut olla myöhässä, niin että raskaus olisi kestänyt vähemmän aikaa kun olet olettanut, se selilttäisi että on pienempi kuin viikkojen mukaan pitäisi olla?
Tuo on kurja tilanne, kun ei oikein tiedä uskaltaako toivoa vai ei, itselläni oli vähän sama tilanne viikolla 7 jotakin kun menin ultraan, vastasi viikkoa 6 ja ei löytynyt sykettä ensin mutta parin päivän päästä löytyikin, se oli ihan päivistä ja milleistä ja laitteesta kiinni, toisella kerralla ultrattiin paremmalla laitteella samassa lääkärikeskuksessa.
Toivotaan parasta.
 
Päikki, sinullahan jännät viikot edessä, jos paikat jo noin auki olivat. Hyvän kokoinen oli vauva jo, vaikka tosiaan itsekin painoasi ja mahan kokoa epäilit. Itse odotan myös ensi keskiviikkoa, jolloin pääsen ultraan ja painoarviota kuulemaan.

Sain tänään 2010-paketin. Oivikki ainakin pyysi kertomaan sisällöstä, eli tässäpä sitä tulee: Olin aika pettynyt. Vaatteet olivat enimmäkseen harmaita ja viti- tai luonnonvalkoisia. Niin no, olihan ne kahdet oranssinkeltaiset potkarit ja keltainen body vähän värittämässä. Toiset potkareista kuitenkin tosi huonon malliset - leveät ja lyhyet.

Kankaat olivat suurimmaksi osaksi paksua ja löysää trikoota, jotka heti ensimmäisessä pesussa venähtivät leveyssuunnassa. Saa nähdä kun kuivuvat, palautuvatko takaisin, mutta olin kyllä aika pettynyt nimenomaan laatuun. Yksissä puolipotkareissa eivät ompeleet olleet ottaneet kiinni, joten kantapäässä oli 5cm:n "reikä". Yhdet harmaat puolipotkarit olivat Tutan ja kylläpä heti erottuivat joukosta laadullaan.

Villasekoitehaalari oli myös Tutan. Varmaan hyvä käytössä, mutta onnettoman ruman värinen (tummanharmaa) vauvan käyttöön. Näyttivät aivan sellaisilta isoisän raappahousuilta.

Vanuhaalari oli Kinderien, mutta se oli kyllä aika karsea: luonnonvalkoisella pohjalla hennon vaaleansinisiä nallekuvioita. Aivan likaisen ja käytetyn näköinen heti valmiiksi.

Toppahaalari oli melko nätti. Kangas oli valko-harmaa-raidallinen ja vuori harmaata trikoota. Kelan sivuilla näyttää niin kauniin vaaleansiniseltä, mutta aika hailun harmaa lopulta olikin. Lakki oli valkoinen villainen, oikein nätti malliltaan, kolme pientä tupsua päälaella ja muutenkin varmaan istuvan mallinen. Oli kyllä kauhen suurikokoinen haalariin verrattuna.

Parasta koko pakkauksessa oli mielestäni makuupussi. Se oli sisäpuolelta puhtaan valkoinen ja ulkoa raikkaan turkoosi hauskoilla ja selkeillä eläinkuvioilla.

Kestovaippoja oli kaksi. Toinen valkoinen, jossa kaksi imua mukana. Toinen kesto oli kuviollinen, ja siinä oli imu ommeltu kiinni. Nämä olivat kyllä laadukkaita molemmat, taisivat olla kotimasiakin. Kertakäyttövaipat oli jätetty kokonaan pois.

Harsoja oli vain viisi - löysää ja harvaa materiaalia.

Jos vertaan koko pakkauksen laatua vuonna -98 saamaani, niin täytyy todeta, että alaspäin on menty ja huimasti. Silloin kaikki vaatteet olivat kotimaista laatutyötä, vaikka eivät nyt niin kauhean värikkäitä ja nättejä olleetkaan, mutta kankaat olivat laadukkaita ja kestäviä. Nyt paketti oli vähän sellainen sekundan näköinen...

Hoitoalusta oli poistunut, patjansuoja oli aivan älyttömän ohutta ja heikon näköistä kangasta, että tuskin siihen voi luottaa. Lakanat ja peite olivat niin tärkissä ennen pesua, että olin aivan järkyttynyt. Pesu teki kyllä ihmeitä ja pehmenivät kyllä ihan mukavsti. Lakana oli vitivalkoinen ja pussilakana keltaoranssi leijonakuvioin. Perusvoidetta oli vain yksi tuubi. Ennen niitäkin oli (kait) ihan mainosmielessä useita eri merkkisiä. Mitään muita pesuaineita tms. ei ollut. Liukuvoidetta, kondomeja ja siteitä löytyi. Kylpymittari oli kunnollinen. Kertakäyttöisiä liivinsuojia oli pieni näytepakkaus, olikohan neljä kappaletta ja sitten niitä kestosuojia neljä.

Totta puhuen, jos palauttamisen mahdollisuus olisi, niin vaihtaisin sittenkin rahaan. Tyttövauvalle harmaat vaatteet olisivat aika ankeita, mutta pojalle ne nyt menevät, joten eiköhän niitä nyt jonkin verran tule käytettyä. Ajattelin paketin vaatteita lähinnä yövaatteiksi, mutta trikoot olivat niin paksuja, että ovat varmaan siihen käyttöön liian kuumia.

Jadette 35+3

Päikki: Saan palkkaa kolme kuukautta, mutta en näköjään täysimääräisenä. Sitä vähän ihmettelin, kun tiliote tuli. Maksaisko Kela sitten loput äitiysrahana? Muuten en tajua ollenkaan, mitä järkeä työnantajan on palkkaa maksaa, jos se on saman suuruinen kuin äitiysraha ja Kela maksaa työnantajalle äitiysrahan... :LOL:
 
Huomenta!

Kiitos Jadette äitiyspakkauksen selostuksesta. Kiinnosti minuakin kovasti =) Työnantaja oli just tällä viikolla saanu paperit kelaan ja sitten varmaan muutaman viikon sisällä päätöksiä tulee. Pakkauksen minäkin otin kun ei mitään ole ennestään, mutta onpa tylsää jos tuotteet on huonolaatuisia. Ärsyttävää! Pliisultahan se näytti kyllä jo netin kuvissakin...ja aika poikamaiselta. Meille kun on tyttö tulossa. Mutta eiköhän kaverit ja sukulaiset tuuppaa meille niitä vaaleanpunaisia hörhelöitä ihan riitämiin eli niillä voi sitten paikkailla sitä harmautta :D

Saisipa pian sen pakkauksen niin voisi sitten ruveta tekemään täydentäviä ostoksia. MITÄÄN ei ole vieläkään hankittuna..ja nyt alkaa kieltämättä jo hiukan sormia syyhyttää ostelemaan ja ompelemaan :LOL:

Minäkin olen oikein ihastellut meidän odottavien yli nelikymppisten määrää. Kyllä on upeeta! :heart: Ja onneksi joukossa joku muukin ensikertalainen kun minä uuno rassukka :LOL:

Oikein mukavaa perjantaipäivää kaikille!

Pinkkis 26+4
 
Ainiin Siiri s...taidat olla opetushommissa jos sulla kerran nyt lomat alkamassa ja koko kesän lomailet :) Mutta sullahan on sitten ihan hurjan hauska tilanne kun voit nyt häippästä lomille ja siten kesän jälkeen marssia komean vauvamasun kanssa töihin ja äimistyttää työkaverit :D

Pinkkis
 
Teillä oli puhetta äitiyspäivärahasta...
itse sain 72pv työehtosopimuksen mukaisesti täysimääräistä palkkaa työnantajalta ja Kela maksoi työnantajalle Kelan maksaman rahan, eroa ei paljoa jäänyt ja olin ihan tyytyväinen.
Äitispäivärahasta sain kolme erilaista päätöstä, koska niistä valitin ja viimeinen päätös oli oikein ja se oli ihan hyvä.
Äitiyspäivärahaa hain viimeisten 2 kuukauden tulojeni mukaan ja niistä laskettiin keskiarvo vuodeksi + lomarahat, "tämä onnistui sen takia, kun minulla on vakituinen työpaikka ja työsuhde jatkuu siis äitiys, - vanhempainrahakauden jälkeen.
Itse en ottanut äitiyspakkausta, otin rahana.
Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille :)
 
Tervehdys kaikille!!Kävin tuossa ke.2.6 Porvoon sairaalassa ylimääräisessä ultrassa kun seuraavat nyt mun verensokereita!!Painoarvio meidän pojusta tuli ja hän on nyt n.500g.Minkälaisia painoarvioita teillä muilla on??Samalla lääkäri tsekkas että mikä on kohdunsuun tilanne,kun mä oon jo parin-kolmen viikon ajan tuntenut sellaista nipistelyä alapäässä.Lääkäri totesi että mulla on ulompi kohdunsuu puolelle sormelle auki,mutta hän oli sitä mieltä ettei kuitenkaan ole vaaraa että vauva syntyy vielä!!Kohdunkaulaa oli jäljellä vielä se 3cm.Viikkoja mulla on nyt 24+1!Onko täällä muita samassa tilanteessa olevia??Olen huolestunut ja peloissani,vaikka lääkäri sanoi ettei ole vaaraa ennenaikaiseen synnytykseen!!Pitääkö mun nyt olla erityisen varovainen,vai voinko elää normaalia elämää??Juuri nyt en osaa nauttia raskaudesta kun huoli on niin kova meidän pikkuisesta!!Pliis,kertokaa kokemuksianne ja mielipiteenne!!Tää on siis mun kolmas raskaus!!Hauskinta oli ultrassa se,kun meidän pikkupoika näytti peukku ylös isille ja isosiskolle,ikäänkuin hän olisi halunnut kertoa että hei,tääl on kaikki hyvin!! :LOL: B)

miita1969 & Walter 24+1
 
miita1969. Eiköhän lääkäri tiedä, mitä puhuu, mutta ota silti varovasti eli älä siivoile tai tee mitään raskasta. Varmuuden vakuudeksi. Olet kuitenkin pian turvallisilla viikoilla, että
älä hätäile. Mutta älä hötkyäkään turhia!
Mulla ne vasemman puoleiset kivut ovat häipänneet sen jälkeen, kun eilen join lesejuomaa monta lasillista sillä seurauksella, että kävin 2 krt wc:ssa ja silti oli suht kovalla. Mut kivut loppu. Eli Siiri Sisiliskon diagnoosi tais mun tapauksessa toimia. Toivon ainakin niin.
Mä olen aiemmin luullut, että se uus äitiyspakkaus on kiva, mutta ehkä Jadette osaat vertailla aiempaan.
Tsemppiä taas kaikille ja aurinkoa =)
 
Riikkaliisa lämpöinen voima:hug:täältä siulle ..on varmaan ollut järkytys kun pienen sydänääniä ei näkynytkään :'(

Mie toivon, jotta siun raskaus olisi alkanut myöhemmin ja 2vko:n päästä tilanne jo paljon parempi - jaksuja kovasti!!:heart:
 
Miita mulla ei nyt noin paljon viikkoja, mutta kaksosista painoarviot Taysissa tehdyt 24+5 olivat näköjään 670 ja 800 g. Toinen oli koko ajan pienempi ja syntyessäänkin yli 700 grammaa. Ei mikään iso, jotenka otahan rauhallisesti. Mulla oli ed. raskaudessa RD.

Riikkaliisalle jaksuja... Aina se koskettaa.

Discovery 21+5
 
Voi ei...mulla jäi Riikkaliisan tilanne huomaamatta kun sivu vaihtui...kovasti jaksuja sinne. Toivoa vielä kuitenkin on :hug:

Miita, mulla rv 26+1 eli pari viikkoa sua myöhemmin vauvan painoarvio n. 950 g. Näillä viikoillahan pikkuiset alkavat kai kasvaa hirmuista vauhtia. Ja nuo ovat tosiaan VAIN ARVIOITA kun eihän niitä voi punnita vaan kai ne laskee joidenkin mittojen mukaan painon. Voit siis varmasti olla huoletta ja ruokkia ja kasvattaa Waltsua ihan rauhassa :D Ja kohdunsuusta en osaa sanoa mitään, mutta luota tosiaan lääkäriin.

Pinkkis
 
Mie ihan kiinnostuksella myöskin kurkkasin poikasen Äitiyskorttia(-04) ja koko arvioita..

rv19+3 343g
rv24+4 748g
rv28+5 1480g
rv32+6 1950g

..poikanen syntyi rv34+6 2210g :heart:
..lääkäri arvioi pari päivää ennen vauvan syntymää painoksi 2500g..
 
Huono olo on vaihtunut tukkoisuuteen ja päänsärkyyn. Sain antibioottikuurin poskiontelo- ja korvatulehdukseen :snotty: ja eilisen migreenikohtauksen jäljiltä tänään särkee päätä, varsinkin yskiessä ihan hillittömästi. Työpäivä venyy tänään about 12 tuntiseksi, joten saatan olla aikas puhki |O kotiin päästessä.

Riikkaliisalle halit täältäkin. Toivottavasti kaikki kuitenkin kääntyy hyväksi...

Pinkkis on lähes oikeassa tuossa veikkauksessa työstäni, ainoa ero on se, että minä en jää nyt lomalle, muut täältä työpaikalta jää ;) Minulla on vain ne tavallisen kuolevaisen 4 viikkoa :D Eli kuitenkaan en näe oikeastaan ketään ennen elokuuta kun opet ja muksut palailee "töihinsä", joten saan yllättää ne todenteolla syksyllä. Toivottavasti.

Toivottavasti tuli tuohon siksi, kun mulla on ens torstaina se nt-ultra ja mua jännittää ihan sikana. Melkein jo voisi sanoa, että menee pelon puolelle. Millä ihmeellä sitä pystyy nukkumaan tulevat yöt? :headwall:
 
Jadette kiitos, hyvästä pakkaukse kuvauksesta. On se ikävää, että laatu on heikko, juurikin pakkaukselta odottaisi, että laatuun oltaisiin panostettu, jos ei ole rahaa niin laittaisivat sitten vaikka vähemmän niitä vaatteita ja sellaisia mitkä kestäisivät käyttöä.

Pinkki juu täällä ollaan ensimmäistä kertaa, ihan olen vielä pihalla näistä tulevista aisoista, mitä mittailaan ja milloin yms., mutta enköhän opi, jos kaikki jatkuu toivotusti.

Miita ihanasti poika siellä peukutteli isille ja siskolle :heart: . En osaa kommentoida noihin sinun kysymyksiin, kun se kokemus puuttuu.

Siiri Sisilisko ymmärrä, että j'nnittää ja pelottaa se tuleva ultra, jaksamista sen odottamiseen.

Minulla toinen vuodoton päivä tänään, jee!!!

Oivikki ja Suoma
 
Huomenta! Minä täällä taas.

Kuvotus oli eilen illalla ja tänään aika voimakasta. Minun on vaikea valmistaa itselleni syötävää, esim. leipää. Olen onneksi kuitenkin pystynyt syömään edelleen. Minulla, kun on tuo paino vähän alle normaalin bmi ja ei varmaan saisi siitä laskea. Lisäksi on eilen ja tänään ollut tuntemukisa alavatsalla ja tuolla alhaalla. Hyvä kuitenkin, kun minulla on näitä tavallisia r-oiriertta.

Oivikki ja Suoma 7+0
 
Huomenta kaikille!

Täällä etelässä paistaa upeesti aurinko, mutta taitaa olla aika vilpoinen tuuli. No ulos on kohta itsensä kammettava ettei ihan sohvanpohjaan jämähdä.

Oivikki...tuo pahoinvointi on oikein hyvä juttu ;) Suoma se siellä vaan kasvaa ja voimistuu! Mä pidin noina pahoinvointiviikkoina jääkaapissa valmiita mehukeittoja...semmoista kävin välillä yölläkin nappaamassa lasillisen. Muistanko oikein et sulla on keliakia/allergioita? Toivottavasti löytyy sopivaa valmista syömistä...ruoanlaitto ei tosiaan välttämättä ole niitä suosikkipuuhia oksuolon keskellä :x

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pinkkis 26+5
 
Kiitos kaikille!!!

Vauvatoive, en usko, että ovis on voinut olla kovin myöhään. Plussasin kp 30 selkeän plussan. Mutta kiitos lohduttavista sanoistasi!

Nyt on ollut jo vuotoa ja kipuakin hieman. Mutta jotenkin rauhallisesti olen ottanut. Aavistus on ollut koko ajan, että kaikki ei ole ihan kunnossa, kun on ollut niin oireeton olo.
 
vauvatoive10 Voimahali täältä! :hug:
Tiedän tunteen. Samalta tuntui, kun eksä aikanaan lähti. Tein heti ekana iltana sen, että vaihdoin makuuhuoneen toiseen huoneeseen, parivuoteesta laitoin pojille sängyt ja itse nukuin kapeassa sängyssä. Olo oli pitkään outo ja yksinäinen. Aika parantaa haavat. Nyt muutaman vuoden jälkeen, vaikka on uusi mies vieressä, tunnejälki on kuitenkin jäänyt tuosta kokemuksesta.

Voimia sinulle.
 
Riikkaliisa:heart::hug::heart: paljon siulle nyt jaksuja&voimia jos pieni ei jaksanutkaan.. :'(..olet ajatuksissani:heart:

..siulla samoin kuin miullahin oli - aavistus, jotta kaikki ei hyvin:ashamed: ..itsellänikin oli niin oireeton olo..
 
Mäkin sain tällä viikolla äitiyspakkauksen. Oli tosiaan "poikapakkaus". Muistelen, että 90-luvulla, kun nuo neljä silloista vauvaani sain, oli pakkaukset sopivia kummalle vain. Olin niin höyrähtänyt pakkauksiin, että otin sen jokaiselle. Silloin värit olivat kivat ja laatu hyvä.

Tämän vuotinen on kyllä jonkin verran pettymys juurikin värien puolesta. Harmaa edes poikavauvalle ei ole kiva. Lohdutin itseäni sillä, että voihan noita käyttää sitten syksyllä toppapuvun alla.

Anoppi oli höyrähtänyt ostamaan jo kaksi bodia. Tytölle sopivia väreiltään. :) Se odottaa, että tämä on tyttö, koska kätilö sanoi, ettei näe pippeliä, mutta ei ole silti varma tytöstä, koska ei saa ultraan kunnolla strategista paikkaa. Saa nähdä, meillä siis jännitystä sukupuolesta kestää hoohetkeen asti.

Pari työkaveria kommentoi masuani, että on kuulemma ihana! Iso se ainakin on ja rv vasta 23+++. Mulle nuo täällä mainitut vajaa 3 kg painot on ihan utopiaa, koska vauvani ovat olleet vajaasta neljästä kilosta yli viiteen. Olis kyllä mukavaa saada synnyttää sellainen pienempi välillä. On ollut rankkoja saada ulos nuo "pikkuiseni".

Mutta nyt ulos ja 12-17-vuotiaiden vauvojeni kanssa kahvilaan koulun loppumisen kunniaksi.
 
Tää on jotenkin outo vaihe...siis kun raskausoireet jo pääosin taaksejäänytttä elämää, vielä ei tunnu potkuja eikä ainakaan aamuisin juurikaan päällepäin edes näy ja...ja...että onko tässä ollenkaan raskaana . mulla ei siis sitä dopleriakaan. Meinasin ensin ostaa mutten nyt sitten taidakaan ostaa. Ultraan (rakenneultra) aikaa puolitoista kuukautta ja neuvolaan monta viikkoa (juhannuksen jälkeen). On vaan niin epäuskoinen olo! Nyt siis rv 14+1.
 

Yhteistyössä