40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Ei ollu Starilla lähtö lähellä...2vrk supisteli epäsäännöllisesti mutta kipeästi. Ä-pklla kävin mutta...ei ollut edistynyt yhtään...nyt gyne sanoi että 2 sormelle auki ja 2cm kanavaa jäljellä eikä ole edes laskeutunut...eli menty takapakkia...tosin eri gyne...edellisessä tarkastuksessa oli kiinnittynyt , 3 cm auki...sain unilääkettä ja panadolia ja nukuinkin seuraavan yön pitkästä aikaa ( n. 3kk mennyt jatkuvasti ravatessa vessassa tai supistellessa) vain 3:lla vessareissulla :)
Nyt en aio odottaa enää synnytystä...ajattelen että laskettuna päivänä on sitten se käynnistys, joka mulla takaraja insuliinin takia ( eli siis 2.7.)

Onnea Päikille joka on varmaan päässyt jo tositoimiin...NYYH!

Äiti Murmelille onnea raskautumiseen...perässä tullaan ;) =)

T Star-67 ja Nuppu 37+4
 
äiti murmeli onnea iltatähti haaveille. Mukavaa, kun tyttö on rauhallinen.

Star no ei ole pitkäaika enään tuohon laskettuunkaan aikaan. Toivottavasti saat kuitenkin nukuttua jatkossa hiukan paremmin.

Jääris hyvä, että kaikki on hyvin! Minä täällä kovasti pohdin tilaisinko ultran tähän väliin, en meinaa millään jaksaa odotta sinne nt ultraan asti. Ma mene ensimmäiseen neuvolaan ( jos ei sitä ennen tule ongelmia ) niin ehkä odotan sen, jos vaikka kuulen milloin se nt ultra sitten olisi.
 



Nimimerkki............monesko..........LA

Hepuli71 (38).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Star (43)................3 lapsi...............2.7.2010
Päikki (41)..............2 lapsi...............3.7.2010
Jadette (40)............3 lapsi...............6.7.2010
Minni (46)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (33)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Nirzu (42)................8 lapsi...............1.9.2010
Pinkki69 (xx)...........x lapsi................6.9.2010
Miina70 (39)...........4 lapsi................6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...-........1 yhteinen........xx.xx.xxxx
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
vauvatoive10 (43)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (39)................x lapsi...............15.11.2010
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............xx.xx.xxxx
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS
DolceVita (41)...........5 lapsi.............29.12.2010
Prima vera (40+)......1 lapsi..............6.1.2011 Naistenklinikka
happihyppy (39).......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Riikkaliisa (41)..........4 lapsi..............10.1.2011
Maikki (43)................2 lapsi..............01/2011
Oivikki (42)................1 lapsi..............xx.xx.xxxx
Naappuli (44)............3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Ninni-70 (40).............2 lapsi..............xx.xx.xxxx Naistenklinikka
Padamshree (40)......1 lapsi..............xx.xx.xxxx



Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010.....1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur


 
Kiva kuulla kuulumiset äiti murmeliltakin ja onpas teidän vaavi jo iso =) ja seuraavakin jo mielessä.

No jos Päikki nyt ei vielä ole tositoimissa niin kohta alkaa tuo heinäkuu ja sitten on iso rypäs heti siinä ekalla viikolla.

 
Ollaanpa taas tipahdettu :)

Mun vatsa on aivan sikaturvoksissa! Vedin äippäfarkut tänäaamuna jalkaan, kun ei oikein muita "siistejä" housuja ole, jotka jalkaan menisi ja joilla koko päivän pystyisi töissä olemaan. Nää on kyllä söpöt, kun antavat vatsan olla ihan turvoksissa.

Jääris, sää oot kyllä ihana nuiden ultries kanssa. Koskakohan oikein uskot, että kaikki on oikeasti ok? :hug: :hug:

Pinkistä (lähinnä sun huumoristasi) minulle tulee aina mieleen yksi ystävättäreni (lapseton, lapsettomuushoidot takana)... siksi varmaan luenkin kuulumisiasi innolla. Ihana tuo kommenttisi vatsastasi. Se onkin valtavan ihana, se on sinun ikioma vauvavatsasi.

Asiallista, meidän pinossa alkaa tuotapikaa oikein vauvasade! :D :D :D

t. vieläkin hieman pahoinvoiva (krapulainen) Siiri S ja 13+2 (KÄÄK, mulla on jo 14. viikko menossa)
 
Ainiin, yksi asia piti vielä kysymäni: kärsiikö joku muu unettomuudesta?? Mä herään aamuyöstä pissalle ja sit sen jälkeen menee aina tunti kaks ennenko saa taas unen päästä kiinni. Viime yönä meni valvoessa 2.30 - 6.30, jonka jälkeen nukahdin tunniksi vaikka juuri olin päättänyt että nyt nousen ja lähden töihin... eli tämäkin päivä on nyt sitten vedetty about 5 tunnin yöunilla ja minä kyllä normaalisti tarvin sen 8h että olen jotenkuten työkykyinen. Mitä tälle voi tehdä?

-Siiri S
 
Siiri Sisilisko - Täällä yksi uneton...herään suunnilleen tuossa klo 02.00 veskiin ja sitten pyörin sinne kuuteen asti ja nousen ylös mutta ei kuitenkaan pahemmin väsytä päivälläkään. Illalla sitten alan pilkkimään jo ennen klo 20.Eipä kai sille mitään voi tehdä.. :eek: Kukutaan hereillä ja kaipa tässä loppua kohden sitten uni maittaa enemmän, kai ? =)

ON- Neuvolassa käyty , sydänäänet oli hyvät(pelkäsin jo sitäkin ettei kuulu ollenkaan) verenpaineet ok, painoa tullut yli 4kg...MITÄ?????!!! APua ! Mähän olen ryhävalas kun marraskuu koittaa :$ Tosin nyt on alkanut maistumaan salaatit yms. herkkua on jääkaappi kylmät tomaatit kun alussa en mitään vihreetä ja terveellistä voinut edes ajatella :)
Mutkin voisi laittaa tuonne listaan...eli 1 tulossa ja laskettua aika 28.11 ja Kätilöopisto ja ikää siis 39v

-Jannika-rv 16+3
 
jannika, siiri mulla oli tuo unettomuusvaihe myös, mutta loppui kun yöjuoksut loppui. eli kun veskissä ei enää tarvi yöllä käydä, niin nukkuminenkaan ei katkea.

jääräpää: kyllä se vauva siellä porskuttaa (sanoo toinen, joka hötkyili myös aiemmin).

star yleensä nuo vauvat syntyy jossain vaiheessa. :) pinnaa se kyllä vaatii viimesillä viikoilla.

ite kävin sokerirasituksessa ja olivat arvot kohillaan. paastoarvo 4,9. neuvolantäti sanoi, että kun on alle 5,3 niin ok. tunnin ja kehden arvot kun alle 10 niin ok. mulla oli 6 pilkku jotain. helpotti, koska ajattelin et vois olla jotain häikkää, koska mun lapset on olleet isoja syntyessään.

nyt taas voi jatkaa raskaana olemista rauhallisin mielin, kun mukula tykittää niin että maha hytkyy ja ei tarvi lääkitykselle ruveta. ressasin etukäteen jo pistämisetkin.

ai kuka on turhan ressaaja? :saint:
 
SiiriS minä myös käyn usein vessassa yöllä ja lisäksi mua herättelee 2v ja 3v ipanat pitkin yötä. Iltaisin kun saan lapset viimeistään kahdeksalta nukkumaan niin alkaa mun oma aika ja se on niiin luxusta etten malta mennä ajoissaa nukkumaan ja niinpä se on usein puoliyö ennen kuin pääsen sänkyyn asti ja lapset herää puoli seisemän jälkeen. Päivällä meillä ei nukuta joten väsymys painaa |O
 
Mullakin sokerirasitus eilen: ei mennyt hyvin.
Paastoarvo 5,5 , 1 tunnin arvo 8 jotakin ja 2. tunnina arvo 4,9
Saan ensi viikolla seuranta välineet kotiin.
Vähän pelottaa, varmaan tämä stressikin vaikuttanut tilanteeseen.....
Edelliset lapset oli 3770 g ja 3970 gr vaikka silloin sokerirasitusarvot oli ihanteelliset.
Ensi viikolla tapaan th:n ja antaa ohjeita, onko nuo arvo teidän mielestä tosi pahat, onko jollakin ollut korkeammat?
Mulla kotona tietokone rikki, joten luen tätä harvakseltaan, nytkin olen kirjaston koneella.
Jannikalla mukava neuvolakeikka, ja muillakin hyviä uutisia.
 
Siiri & Co...nyt kun muistelen niin mullahan oli kans tosi raivostuttavaa unettomuutta tossa keväällä. Heräsin kans veskiin kahden-kolmen välillä yöllä ja en välttämättä saanut unta enää ennen kellonsoittoa. Mutta tuo kyllä korjaantui raskauden edetessä...nyt herään yleensä kerran vessaan, mutta jatkan ihan murmelina nukkumista sen jälkeen |O Juu...ja iltasin nukuttaa myös. Se on ehkä hiukan alkuraskaudesta helpottanut, mut ei edelleenkään tarvii nukkumattia iltasin ootella, vaikka just nukahtaminen on ollu mulle aina vaikeeta.

Mulla on ärsyttäviä selkäkipuja ja jomotuksia pitkin päivää töissä istumisesta. Mutta eipä onneksi kestää enää kun maksimissaan pari viikkoa :kieh:

Muistinkohan höpistä viime neuvolalääkärikäynnin jälkeen et kysyin lääkäriltä sokerirasituskokeesta. hänen mukaansa uudet ohjeet menee niin et rasituskoetta ei tehdä normaalipainoisille alle 25-vuotiaille ja yli nelikymppisille!! Niin..mikäli ei tuu pissaan sokereita tai muuta oiretta. Meillä mummeleilla kai se RD olis jo puhjennut tässä vaiheessa jos olis puhjetakseen. No minusta kyllä hiukan ontuva logiikka. Ei...en sinne rasituskokeeseen mitenkään kyllä hingukaan :x

Nyt täytyy mennä iltapalalle...

Pinkkis 28+2
 
vauvatoive ei ole pahat, luultavasti ihan ruokavaliolla selviät noiden arvojen kanssa. Mulla oli rasituksessa 6.7, 12.2, 12.2, eli kaikki ihan reilusti päin honkia! Ja ilman muuta stressi nostaa arvoja, olen itse huomannut että jos vähänkin jännitän niin ovat ihan taivaissa. Kuten maanantai-aamuna ennen rakenneultraa, jäi pikainsuliinit kotiin ja oli kyllä kauhea olo kun sokerit lähenteli yhtäkkiä 15!
Miten muuten jakselet nyt, saatko yhtään huilattua? Onneksi sinulla kanssa lapset isoja, ovat avuksi kun vauva syntyy. Joskus tuntuu ettei ymmärrä yhtään tapahtuneita juttuja, mutta sitten huomaa jälkeenpäin että asiat oli tarkoitus mennä näin, ja oli loppujen lopuksi parempi että tapatui näin....huono lohdutus, muta kaikellahan on tarkoituksensa..

Tein eilen kotona remppahommia niin, että tänään olenkin sitten huilannut :LOL: jos taas huomenna jaksaisi!

T. Unna ja Toivo 21+5 :heart:
 
Siiri S unettomuudesta en onneksi ole vielä kärsinyt, mutta aamuyöllä olen alkanut näkemään unia, aikasemmin en ole niitä nähnyt tai muistanut. Toivottavasti tuo vaihe menee pian ohi.

Jannika kiva, kun neuvolassa sait hyvät verenpainearvot.

tete-a-tete
hienoa, että on sokeri arvot kohdallaan.

Vauvatoive jospa seurannassa olisi sitten kuitenkin nuo sokerit sinullakin hyvät.

Pinkki oudot ohjeet on :eek: , miten se RD voi tulla aikaisemmin, jos odottaa ensimmäistään ( niinkuin minä )????

Unna mitä remontoi?

ON edelleen iltaisin on enemmän pahaolo ja koko päivän on vaikea syödä, toisaalta onneksi on oireita, huolstuisin varmasti ihan hirveästi, jos nyt loppuisi pahoinvointi.

Oivikki ja Suoma
 
No eipä ole päästy tositoimiin vielä täälläkään. Maanantaina korvensi kyllä sen verran, että odottelin jo lähtöä. Mutta taisi korvennus olla vain ronskin sisätutkimuksen jälkimaininkeja. Lääkäri tutki siis käsikopelolla kohdunkaulan tilanteen sekä lisäksi lantion luut (auts!).

Star Vauva ei ole mullakaan vielä laskeutunut. On pakkautunut ylävatsaan, mikä kyllä ahistaa aika lailla kylkiluita. Mutta ei kuulemma välttämättä edes laskeudu kuin vasta synnytyksessä! Hyvin saattaa siis synnytys käynnistyä, vaikka vauva ei ole vielä lähtöasemissa.

Siiri S Unettomuus taitaa kuulua tän "taudin" oireisiin. Ei yötä ettei tulisi valvottua jonkin verran. Nyt loppusuoralla hommaan on alkanut vaikuttaa myös se, että ei tahdo löytyä enää mukavaa nukkuma-asentoa. Siihen päälle sitten vessareissut, suonenvedot, närästykset, supistukset sun muut jyhminnät vatsassa... Joku sanoi, että tämä on luonnon tapa valmentaa äippä tilanteeseen, kun vauva on jo maailmassa ja vaatii syöttö- ym. toimia yöaikaan. Tiedä sitten asian todenmukaisuudesta, mutta yksi täysipainoisesti nukuttu yö olisi kyllä poikaa.

Hyvää oloa kaikille!
 
Voi ku ois itekki jo loppumetreillä eikä vasta lähtökuopissa =) . En ookaan vielä ehtiny tänne kirjoitella hyvistä ultrakuulumisista. Kävin siis yksityisessä neuvolassa tällä viikolla ja niinhän siellä syke näkyi. Sattuvasti vielä saman aamuna oksensinki :LOL: . Sikiö vastas kooltaan viikkoja 6+6, niinku pitiki. Pussukka oli aika iso ja se kätilö ultraili pitkään varmistaakseeen, ettei oo kahta. Mulla kun on nuo edellisetkin (ainokaiseni) kaksoset. En perunu ens viikon polin ultra-aikaa, vaan meen sitte uudelleen tsekkaan tilanteen sinne. Soitan neuvolaanki varmaan vasta sen ultran jälkeen.

Happis 7+2
 
Onnea Happis!! :heart:

Ja voi...eikö Päikkikään vielä vauvauutisia tuonut. Ootellaan sitten vaan kiltisti et vauvas viittis syntyä ;)

Oivikki.minäkin jäin miettimään sitä lääkärin sanomaa siitä RD:stä, että mitä oikein tarkoitti. Luultavasti tarkoitti sitä, että jos meidän ikäisillä RD tulee niin puhkeaa jo alkuraskaudessa. Eli jos ei näillä viikoilla ole puhjennut jo niin ei ruveta tutkimaankaan ellei sitten tule selkeitä oireita (sokeria pissassa tms). Tietenkin jos aiempia raskauksia on ollu ja RD:tä siellä niin sitten ehkä syynätään koko ajan tarkemmin alusta alkaen. Mutta sinä taisit olla oikein hoikkaa sorttia niin RD-riskin pitäisi olla joka tapauksessa pienempi =)

Pinkkis 28+3
 
No hyvä ettei mun sokeriarvot sitten ole teidän mielestä ihan mahdottomat.
Toivottavasti saadaan hallintaan.
Olen saanut ihmeellisiltä tahoilta kuulla, että mieheni on pettänyt minua jatkuvasti,
ja useita hoitoja on ollut välillä kierroksessa.
Minulle sanoi että olen vainoharhainen kun mitään epäilin ja selitti aina asiat itselleen parhan päin ja minä sokeana rakkaudesta uskoin.
Jännää miten joku tuntee jonkun, joka tuntee jonkun, ja se joku kertoo jollekin joka kertoo sun kaverille ja lopulta joku kertoo vaimollekin, missä mennään. Näin olen saanut tietää, kuin tilauksesta, ja kuitenkin luotettavien ihmisten kautta, en pelkkiä juoruja.
Olo on ankea ja yksinäinen, ei oikein mikään huvita, mutta päivä kerrallaan, ja mahani näyttää poikamahalta, ja tuntuu että pojan saan, juttelen jo hänelle pojan nimellä jonka aion antaa.
Painoa ei ole tullut yhtään lisää, max 5 kg koko raskaudessa, ja nyt on mennyt alaspäin kun ei oikein syöminenkään aina muistu mieleen. En tiedä olisko sekin sotkenut sokeriarvoja, kun on välillä liian pitkät tauot etten ehdi tai muista syödä.
 
Pinkkiksen toiveet toteutuivat ;) Meidän perheeseen syntyi tänään aamulla poika. Mitat 3105g ja 48cm. Aika haipakkaan homma meni: lapsivedet meni sänkyyn yöllä klo 03. Sairaalassa olimme n. 1,5 tunnin päästä. Kohdunkaula hävinnyt ja auki 2 cm. Klo 06 olin vielä elämäni vedossa enkä kaivannut mitään kivunlievitystä. Hupsheijaa, n. puolen tunnin kuluttua pitelin jo seinistä ja en päässyt kävelemään. Saliin vaan. Kohdunsuu kokonaan auki ja ei kun hommiin. Reilun 5 minuutin jälkeen oli poika maailmassa. En ehtinyt saada mitään kipulääkettä eli tuli puolivahingossa luomusynnytys. Homman kokonaiskesto siis vajaa 4 h lapsiveden menosta syntymään.
 
Yhtenä vielä ollaan, MUTTA ... eilen tuli limatulppa...oikein reilu peukalonpään kokoinen köntti...mutta ei lainkaan veriviiruja...ONKO kellään kokemusta mitä voisi merkata! Jossain on nsanottu että 1-7vrk synnytykseen ja jos on verta seassa niin synnytys alkamassa...

Nyt tuntuuu jo että kyllä se lapsi on jo laskeutunut kuitenkin, eilen neuvolassa sanottiin sf-mitta pienentynyt sentillä joka siihen myös viittaa...

Unettomuudesta: mulla lähes koko raskauden tiheävirtsaisuus haitannut kovasti...päivällä 2xtunnissa vessassa ja yöllä noin kerrn tunnissa läpi yön...toivon jo lapsen syntyvän jotta selviäisi 2-3 yöheräämisellä, joka olisi jo ruhtinaallista!

Päikki, onko mitään merkkejä sulla ollut lähestyvästä synnytyksestä?

T Star-67 ja Nuppu 37+6


 
prima vera
Onnea Onnea Onnea Päikki :flower: :flower: :flower:
pienestä pojan vesselista koko perheelle :heart: .

Olipas vauhdikas luomusynnytys. Kiva kuulla, että kaikki meni hyvin.

Primavera
 
Mun vanhin lapsi, 17-vee tyttö on ärsyttävä, inhottava ja mä olen siihen täysin kypsä. Kotona ei tee juuri mitään sisarukset tekee, kun olen töissä. Huutaa, meuhkaa, haukkuu, vaatii, oikeuksia pitäs olla mutta velvollisuuksia ei. Siis todella todella kypsä olen. Toivon niin, että muuttais kotoa ja pian. Tekee meidän muiden elämästä välillä todella inhottavan. Ollaan puhuttu muutosta, isänsä on puhunut ja isän uusi vaimo on kantanut brosyyriä, mitä pitää ottaa huomioon, kun asuu itsenäisesti.

Mutta eihän se muuta, kun on niin paljon helpompaa olla täysihoidossa ja meuhkata äidin hoivissa.

Suunnnilleen kaikki on mun vikaa, lapsen (siis vauvan) isässä on vikaa, asunnossa on vikaa jne. Ollaan isänsä kanssa puhuttu, et vois muuttaa hänen/heidän luokseen, mutta eihän se muuta, kun on korvessa ja kaikki kaverit yms. jäis kauaksi.

Ihan kypsä ja suorastaan vittuuntunut olen siihen.

 

Yhteistyössä