40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Rinja vuoto on on pysynyt poissa, muut oireet vaihtelevat siis lähinnä pahoinvointi ja välillä pienet vatsa ja selkäkivut. Mutta pelkoa tulee siitä, kun on kipuja tai ei ole pahoinvointia, niin heti alkaa miettimään mitä on pielessä. Töissä on sitten vielä lisänä raskasta henkisesti, toivottavasti ensi vkolla olisi parempi meininki töissä.

Siiri Sisilisko uskomaton keino saada pikkuinen liikumaan :)

Nirzu paranemista, oletko kokeillut nenänlimakalvojen kostuttamista esim. apteekista saa seesamiöljyä tai humidose "vesi" nenäsuihketta mitä käytän.

Minnihiiri onnea ihanista ultra uutisita :heart:

Hepuli hyvä, että ultrassa asiat näyttivät hyviltä.

tete-a-tete
ihanalta kuulostaa tuo, että voit noin hyvin tuntea vauvan vatsassa =)

Star sinulla alkaa olla synnytäminen lähestyä, pian on vauva sylissä.

DolceVita ihanaa, että neuvolassa kuului sydänäänet. Nuo tukimukset kyllä jännittävät ilman muuta. Mukavia pelejä, toivottavasti saadaan pelattua ilmoista huolimatta.

Unna kysyisin miksi tuo kannettava on ärsyttävä? Olen miettinyt uuden tietokoneen ostamista tämän ikivanhan pöytäkoneen tilalle. Tämä alkoin tällävkolla pyörittämään tosi hitaasti nettiä, joten alkaa vetelemään viimeisiään ja olen katsellut tilalle kannettavaa.

Mur-Mur johan minä ihmettelinkin, että kuinka alhainen pitäisi verenpaineen oikein olla, että on viitearvoissa. Aika tiukat on "vaatimukset" raskaana olevilla tuon sokerinkin kanssa.

Minulla oli eilen illalla vahva pahaolo ja väsymys, voimistaakohan väsymys pahaaoloa?
 
vauvatoive se on nämä jatkuvat säästöt, hyvätkin ennaltaehkäisevät toiminnat säästetään hegiltä, kun eivät voi helposti osoittaa mitä taloudellista hyötyä niistä on :( . Mitä niillä lääkärin käynneillä muuten arviodaan sellaista mitä ei tavallisilla käynneillä tehdä? En ole vielä ensimmäisräkän kertaa käynnyt neuvolassa.
 
oivikki Kyllä väsymys lisää pahaa oloa. Me tehtiin muuttoa alkuraskaudessa, ja olin kyllä todella väsynyt sekä pahoinvoiva siitä kantamisesta. Saattoi olla niinkin, että paha olo tuli vasta illalla työpäivän jälkeen, kun väsytti. Se onneksi menee ohi. Ajattele siihen asti, että olet vahvsti raskaana, kun on väsyä ja huonoa oloa. =)
 
oivikki kirjoitin sulle läppärillä pitkän litanian syitä, että miksi se kone mua ärsyttää, ja hipaisin sitten jotain niin kaikki katos taivaan tuuliin! Eli just se on syynä...siinä ei ole tavallista hiirtä vaan sellanen hipaisujutska (ei muistu oikea nimi mieleen), joten se osaa oikeesti ottaa mua hermoon! Tai ei se ennen tätä raskautta ole ottanut, mutta nyt mun pinna ei kestä yhtään sen kanssa leikkimistä :headwall: muuten se on kätevä, kun voi käyttää missä vaan ja tulee erittäin paljon halvemmaksi kuin tämän pöytäkoneen liittymä: sinä on tavallinen sim-kortti, jonka nettiliittymä maksaa n. 10 euroa kuussa, kun taas tämän pöytäkoneen modeemi laajakaista n. 50 euroa! Mutta tästä pöytäkoneesta ei vaan malta luopua...täytyy hankkia kyllä siihen läppäriin normaali hiiri, ennenkuin se on rusinana jossain :LOL:

vauvatoive mä en muuten edes tiedä että miten täällä meillä on käytäntö lääkärikäynneissä, sillä mulle ei ainakaan ole vielä kertaakaan edes tarjottu. Luultavasti sen takia, että joudun tuon diabeteksen takia hyppäämään tuolla äitipolilla vähän väliä lääkärissä. Mutta tuntuu kyllä hassulta tosiaan, että nykyään säästetään tälläsissä asioissa!

Mun jalat turpoaa vaikken ole mitään oikein edes tehnyt..järkyttävän näköiset, täytyy näyttää niitä maanantaina kun mennään rakenneultraan. Voi että mua jännittää se, vaikka ei ole kuin vähän toista viikkoa kun olen Toivon viimeksi nähnyt!

Täällä sataa ja mulla on pienempi neideistä kuumeessa..eli melkosta kalsaripäivää ollaan vietetty =)

T. Unna ja Toivo 21+1
 
Oivikki hanki vain se kannettava, tulee tosiaan huokeammaksi käyttökin =)
..ja siihen kun sen hiirulaisen vielä liittääpi, ei ongelmaa!!(itsekkään en siittä kiinteästä "hipausu "sellaisesta pidä olleskaan:eek: )

..miulla onhin vielä pöytäkone ja harkinnassa kyllä kannettava..
 
SS jos teidän kylppärissä vain tilaa, hankippa sellainen lasten pikkanen puhallettava kahluuallas..siihen kun lämpöistä vettä laittelet&ihanaa tuoksuvaa öljyä/vaahtoa - Avot kun on rentouttavaa kölliä :) mukavasti niskatukeahin siittä reunasta saa kun se antaa kivasti periksi!

Kerran viikossahin rentouttava kylpyhetki tekee nannaa:heart:

Mie joskus lapsen ollessa pieni ittekkin kokeilin ja kivaa oli!!!!:D

..ja jos tuntuu kovalta olla pelkkää lattiaa vasten, voipi altaan alle laitella jotain pehmikettä(pyyhkeen, ilmapatjan, sellaista sympatex wc mattoa jne.)
Nykyään on niitäkin malleja, joissa puhallettava pohja.

Kailkille mukavaa viikonloppua&jaksuja!!!:wave::heart:
 
tete-a-tete niin olen tyytyväinen näistä rakausoireesta, että ehkä kaikki on Suomalla vielä hyvin. Ajattelin tuon väsymyksen vaikutusta, kun usein pahaolo on voimakkaampaa illalla töiden jälkeen.

Unna ja mur-mur kiitos kannettava kommenteista. Toivoisin tämän koneen pari kk vielä toimivan.

Unna tytölle pikaista paranemista.

Siiri S minäkin rakastan kylpyä, olisin halunnut ammeen hankkia, mutta ei ole luvallista.

Oivikki ja Suoma
 
Sunnuntaita!

Heh...täällä on muutkin taistelleet läppärien kans...Minä tuossa pari päivää sitten kirjoitin teille pitkät litaniat...kommentoin kivoja ultrakuulumisia ja toivottelin uusia tervetulleeksi. Ja hemmetti tosiaan se yksi väärä hipaisu ja koko teksti katosi kuin tuhka tuuleen!!! ARGH!! Eiku lämästään läppärin kansi kiinni ja piti keskityä johonkin muuhun mikä vois onnistua...

On mulla läppäriin ulkoinen hiirikin, mut olen niin laiska laittamaan sitä kiinni...tän masiinan kans kun voi kulkea langattoman verkon kanssa ilman mitään piuhoja ympäri kämppää. No sittenpähän kärsin :D

Mulla on vielä pari viikkoa töitä ja sit alkaa kesäloma. Kyllä odotankin loman alkamista kun selvästi istumatyö ei enää onnistu. Koko ajan särkee jotakin paikkaa selästä ja olo tuskainen. Vaikea keskittyä mihinkään ja olla tehokas. Mutta sinnittelen kyllä nämä pari viikkoa vaikka hampaat irvessä ja panadolia popsien. Sitten koittaa loma ja olo toivottavasti helpottuu kun pääsee liikkumaan ja lepäilemään olotilan mukaan. Eron huomaa viikonloppuisin. Mutta enpä kyllä valita kun niin hyvin menny kaikki tähän asti ilman isompia kremppoja..monilla kun harmeja ollu enemmän kun tarpeeksi :ashamed:

Sinnittelyjä kaikille vakkapa väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa. Minä meinasin kans nukahdella iltapäivisin töissä vaikka kesken lauseen (puhutun tai kirjoitetun) ja paha olo tosiaankin vaivasi eniten juuri iltaisin. Kyllä se siitä =)

Pinkkis 27+6
 
Nyt on synnytys lähellä...eilisillasta klo 16 epäsäännöllisesti mutta jatkuvasti ja kipeästikin supistellut ja nyt 1-2h sitten ensin 15min ja nyt jo <10min välein...voi kun vesi menis ni olis hyvä syy lähteä...mutku ...ei usko ku on ollut tällaista värkkäämäsitä jo pitkään ja hitaasti vain lisääntyvää oireilua niin ei halua lähteä kuin vasta kun on ihan varmaa...ja niis se meikäkin sitten taas huomenna täällä voivottelee kun mitään ei olekaan tapahtunut :ashamed: :kieh: :LOL:

T Star-67 ja Nuppu 37+2
 
star toivotan sinulle pikaista lähtöä =) jännät paikat sulla..Onnea reissulle!
Tuntuu että oma synnytys vielä niin kaukana, mutta eipä huomaakaan kun ollaan tuossa pisteessä :)

Enää yksi yö rakenneultraan, voi että kun ei malttais millään odottaa :heart:

T. Unna ja Toivo 21+2
 
Rakenneultrassa käyty =)

Voi että mua jännitti aamulla älyttömästi, oikeastaan pyöriskelin koko yön. Ja ihan turhaan; kaikki oli loistavasti =)
Pippeli siellä kätilön mukaan vilahteli, joten kyllä se mun aavistukseni taitaa olla oikeassa..tosin hän muistutti, että sukupuoli selviää lopullisesti vasta synnytyksessä =)
Koko oli viikon verran edellä edelleen, joten ei onneksi mun sokrut ole kauheasti vielä ainakaan kokoon vaikuttaneet.

Kyllä mä olen nyt helpottunut, pääsi itkukin sen takia...ja vielä keskellä kirkasta päivää kahvilassa..on sitä vaan hassu :ashamed:

T. Unna ja Toivo 21+3
 
Unna68 onneksi olkoon poikalupauksesta :hug:
Kyllähän tuollainen hellyyttää ihmislapsen, että itku tulee...
Mulla tuli tuli itku ihan toisesta syystä tänään. Menin väärään aikaan lääkärille :headwall:
Koko reissu siis turhaan. Mutta sitten näin sen mun lääkärin ulkona ja menin jutteleen sille ja se sano, et pääsenkö huomenna :) Mulla vaan tarkistetaan mun oman sydämen tilanne , kun mul on korjattu synnynnäinen sydänvika. ETtä ottaisi mut tauollaan. Ihana lääkäri =)
No, ei toi turha reissu enää niin harmita, kun pääsee huomen heti tarkastuttaa tilanteen.
Vointi ollut mulla ihan hyvä. Olin kirjoittajakurssillakin ,missä kaikki meni kivasti. Ystävällisesti mun kamoja kannettiin ja mukavaa tuolia tarjottiin :)
star-67 sulle onnea paljon ehkä pian alkavaan synnytykseen!
 
Stari-67:lle tsemppiä tuleviin koitoksiin!

Mulla ei ole mitään synnytyksen lähestymiseen viittaavia oireita. Esikoisestakin kyllä meni vain yllättäen vedet, ja vasta siitä puoli vuorokautta myöhemmin alkoi supistella. Äsken just potkiskeltiin esikon kanssa pihalla jalkapalloa, kunto on ihan ok odotella sitä synnytystä vielä vaikka muutama viikko... ne kasvuarviot vaan vähän järkytti, vaan ehkäpä sitäkään ei kauheesti kannata miettiä.

Hepuli 37+4
 
Voi olla, että tässä ollaan kohta molemmat Starin kanssa ähräämässä. Olin tänään ä-polilla. Neuvolan terkka epäili perätilaa, siksi siis menin. Oli onneksi raivotarjonnassa (rt2), mutta kohdunkaula on auki 2 sormelle ja kaulaa jäljellä 1,5 cm. Voi tulla siis koska vaan. Sisätutkimus teki pirun kipeää ja nyt on koko illan ollut kipeitä supistuksia. Supistusten lisäksi on inhottavaa pistävää kipua virtsaputken tienoilla. En tiedä mistä se iski vai onko tässä iskemässä vielä virtsatietulehdus sokerina pohjalla?
 
Tsemiä Start-67:lle ja Päikille.

Mulla on myös ollut tuollaista kipua virtsaputken tienoilla, ostin karpalomehua ja sitä kun tuli juotua niin auttoi..saattoi auttaa että yleensä joi kunnolla, no sitä on kaapissa varallakin. Mulla perjantaina lekuri, saas nähdä missä kunnossa "paikat" on. Suppareita, ei tosin kivuliaita, on ollut hirveesti. Vaavi ei ole vielä laskeutunut vaan painaa välillä tosi kivuliaasti kylkiluitten kohdalla.

Onnittelut vielä ultrakuulumisista kaikille ja tsemit tasapuolisesti kaikille omiin tilanteisiin.... =)

Minni 36+0
 
Unna ihanaa, että kaikki oli hvyin rakenneultrassa =)

Rinja hyvä lääkäri sinulla, kun pääset jo huomenna käymään. Minullakin tuli tänään pitkästä aikaa sellainen ikävä rytmihäiriö eli tuntui, että sydän pysähtyi hetkeksi, samalla puristi rinnasta, mutta en pyörtynyt. Ajattelin neuvolassa siitä puhua ensi maanantain käynnillä.

Päikki sinullakin on jo pian lähtö laitokselle =)

Oivikki ja Suoma
 
Tämä höyrypää menee tänään ultraan ihan vaan tsekkaamaan mikä tilanne mahassa! Kun siis ei tunnu, ei näy ja jotenkin epätoivoinen fiilis. Enkä erota mahdollisia potkuja kiertävästä ilmasta. Äitini oli eilen sitä mieltä että mahan pitäis olla isompi ja siitäkös huolestuin vallan kauheasti. Eli tänään viideltä on totuuden hetki ja nähdään mikä tilanne. Ja rv tänään 15+4.
 
Täällä taustalla olen seuraillut teidän puuhianne, ilojanne ja surujanne...

Tyttö (4kk) kasvaa kovasti, soseita ollaan opeteltu syömään ja ulkoiltu koko perheen voimin. Tyttö on kyllä tosi kiltti tapaus (kostautuukohan sitten murkkuiässä ;-D)
Olen nyt sitten alkanut tosissani haaveilemaan siitä iltatähdestä :whistle: vaikkakin luultavasti nuo kaikki 4 lastani ovat iltatähtiä. Pillerit jätettiin kaappiin ja nyt vain katsotaan vieläkö tärppää... Pieni ikäero tulisi jos nyt heti onnistaa :) Tämä on meidän valinta, mutta siitähän ei ole takeita kuinka pitkäksi ikäero tulee jos joskus onnistaa...

Halauksin ja aurinkoisin terveisin sadepäivänä...
Äiti murmeli ja lapsukaiset :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
 
Voi että!! Onkohan Star ja Päikki päässeet jo tositoimiin?? Jänskättää :D

Jääris...tuo masun koko taitaa olla kovinkin epämääräinen tapa arvioida raskautta. Mulla ihan päivästä riippuu (vaatetuksesta??)...välillä toisten mielestä mun masuni on iso ja toiset taas pieneksi kommentoi...tiedä sitten. Minusta se on VALTAVA JA IHANA kun on mun ihan eka ikioma raskauspömppis :LOL:

Pitäs saada tässä koneen ääressä hiukan hommia tehtyä (kotona kyllä jo), mutta istuminen ei nyt ollenkaan innosta kun päivän töissä jo koneen ääressä ollut. Taitaa masu kiusata noita kylkiluita ja sen takia selkää särkee. Täytyy vaan välillä väännellä itteään kummallisiin asentoihin ja juoksennella pyykkikonetta purkamassa ja lataamassa yms liikehdintää.

Hyviä vointeja kaikille!

Pinkkis 28+1
 

Yhteistyössä