40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Moi pitkästä aikaa arvon leidit =) Piiitkästä aikaa tulin vilkuilemaan kuulumisia ja työnnyn nyt seuraanne, jos passaa :whistle: Vaikka pakko on myöntää, että en muistanut enää edes nimimerkkiäni. Löysin sen guuglaamalla vanhoja pinoja. Kylläpäs onkin hoopo nikki, mitä lie olen ajatellut...:ashamed: Niinku mistäkin vanhasta paperikantisesta blokattu :rolleyes:

Etenkin Terrin ja mahdotontakon viimeisimmät puheet kolahtivat muhun! Menevät niin samoja latuja, kuin omat ajatukseni. Minähän siis olen tätä 45+-porukkaa. Sitä sakkia, joka kuvitteli jo luopuneensa. Mutta kuten tiedätte, luopuminen on maailman vaikeimpia asioita. Paljon helpompaa on pitää kiinni toivosta. Vai onko se(kin ) yksilöllistä? Järjellä ajatellen tiedän, ettei mulla ole mitään mahiksia. Silti luen netistä juttuja viiskymppisten ihmeraskauksista. :cool: Ja pyörin etsimässä ruokavaliovinkkejä, joita en sitten toteuta... Mikä vain teksti, joka tarjoaa vähänkin toivoa, kelpaa. Tilastoja en tietenkään lue. Oikeastaan tuntuu tosi surkealta, että niitä silti tyrkytetään. Kyllähän jokainen tämän ikäinen TIETÄÄ, miten vaikeaa raskautuminen "vanhana" on. Mutta kuten Terri sanoi, ei voi voittaa, ellei lottoa :popcorn: Haaveilu kuuluu asiaan! Tässä yhteiskunnassa ei vain anneta haaveille kauhean suurta arvoa. Haaveilija on automaattisesti hörhö. Haaveilu on hullujen huvia, just. Minusta elämä ilman haaveita on kuitenkin aika ankeaa. Osittain kai siksi, salaa, vielä haaveksin... Eihän se ole keneltäkään pois.

Mitään apuja mulla ei ole käytössä. Mutta konkreettisena haaveena on mennä lähiaikoina tarkistuttamaan hormonit. Jos FSh kovin korkealla on, niin siihen tietysti loppuu sitten haaveetkin. Viimeksi vuosi sitten tarkastettiin, ja 6,8 oli muistaakseni. Sen kyllä muistan, mutta en nimimerkkiäni :|

Nyt ei muuta, kuin kaikille hyvää tuulta ja positiivista mieltä - lällyltä kuulostaa, mutta ei se ainakaan mahdollisuuksia heikennä :D
 
Lumisydän Voi, tule ihmeessä vaan joukkoon ihanaiseen takaisin haaveilemaan&kuumeilemaan:wave:
..ja niin kuin kirjottelit: "ei sen pitäisi ollaan keltään poijjes"?
..eikä olekkaan!!:)

ja vielä.."kaikille hyvää tuulta ja positiivista mieltä"..ei kuuleppa kuulosta olleskaan lällyltä - sitä samaa siulle!!:wave:

Plussatuulia siulle&sitä ihanaa ylläri pylläriä:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moi! :wave:

Yksi 8-soluinen alkio siirretty. Kaksi meni pakkaseen, toinen oli vasta 5-soluinen ja toinen 7-soluinen.

Mutta nyt on kiitollinen olo tästä yhdestä kyytiläisestä. Mikä onni tosiaan saada yrittää.

Hysteria miten meni tänään?

Ja muut, tsemppiä miesten kellistämiseen ja oili-kipuihin ja piinailuihin.
 
Inia Kiitos hyvän matkan toivotuksesta :). Lapsen ”teko” saati saaminen koostuu niin monesta palsesta, jotka pitää olla kohdallaan. Se on niin suuri mysteeri, eikä sillä ole tilastojen kanssa loppujen lopuksi mitään tekemistä. Tilastot on keksitty auttamaan päätöksenteossa, mutta luonto aina lopulta päättää. Ja niistä peevelin tilastoista oon sitä mieltä, että niistä kannattaa ottaa ne optimistiset tulokset tarkasteluun ja sivuuttaa masentavat numerot, koska aikuisten oikeesti niistä ei ole mitään hyotyä, koska elämä itsessään on riski ja lottovoitto samaan aikaan, joten MITÄ TAHANSA voi tapahtua. Nii! Tämä oli voimapurkaus ja vaikutus on tarkoitettu kaikille :).

Mahdotontako No jopas sua nyt ravistellaan. Migreeni on tosi inha juttu. Hyvä kun oot saikulle, ettei tarvii kipeenä töissä pinnistellä. Tervehtymistä ja raskautumista toivottelen :flower:

Terri Kiitos :). Joo, alkiota ne on (kai?). Eiks oliskin ihanaa, jos lapsiluku olis täynnä ja pakkasessa olis alkioita jäljellä. Niiden kohtaloa vois sitte pähkäillä. Varmaan kummallista pähkäilyä sekin olis, osin ehkä jopa ahdistavaa, muttei kuitenkaan samanlaista pähkäilyä ja ahdistusta kuin mitä me keikki kukin tahollamme nyt käydään läpi. Voi hide, sellaista tilannetta toivon kaikille! Mut sinulle Terri lähetän paaaaljon plussatuulia nyt tähän viimeiseen avustettuun kiertoon +++

Ballerina Bolero Hih, mikä aamu sulla :) ja 10 solua! Totta tosiaan: IHANAA! No nythän sulla sitten kiirettä piisaa, kun on työhaastattelua ja puhelun odottelua ja siirtoa ja kuumetta. Tietysti te pääsette siirtoon asti. Ei puhettakaan muusta. Huomenna hoidat duunipaikan kotiin, keskiviikkona nappaat parhaan/parhaat alkiot sisään ja sitten vaan alat odottaa. Ja tietty uskotaan, että saat odottaa sen 9kk putkeen :).

Ottis Kiitos. Joo, mut voi laittaa rkkt-listalle. Tänään oli siirtopäivä, joten lienee siten PP0. Eikä sulla Ottis mitään menopaussia ole, älä oo tonttu:xmas:! Sehän on hyvä että ovis antaa nyt odotella itseään, kun teillä on miehen kanssa tuo kommunikaationkorjausprosessi meneillään. Kun se asia on paremmalla tolalla, niin sitten on oviskin ovella. Ja kuten tilastoja, myös geenejä pitää lukea niin kuin horoskooppia; poimia ne parhaat palat ja uskoa niihin. Siis: tässä tapauksessa sulla Ottis on äitisi geenit. Ugh! :)

Terri Voisko tätä enää paremmin sanoa kuin mitä sä kirjoitit: ”yyyyyylööööös ja aaaaaalaaaas taas vauhdilla mennäkseen taas sinne ylös”. Näin juuri! Sitä tyyneyttä ja mielenrauhaa odotellessa mennään ylös-alas-YLÖS! :flower:

Mur-mur Just ihan oikein ajattelet: aina on toivoa vaikka tilastoissa seisoo vain yks onneton prosentti, niin se ei kerro muuta kuin että se on jonkun laskema numero jostain määrästä jotain tapauksia.

ON Oon tehnyt päätöksen, etten ite testaa ennen kuin verokokeesta on tullut plussatulos. Ottis ja mur-mur ovat lupautuneet myös olemaan testaamatta ennen aikojaan =).
Huomaan olevani hyvin uppoutuvaa ihmistyyppiä ja siksi mun on pakko rajoittaa itseäni myös tässä tietokoneella roikkumisessa. Se tasrkoittaa myös sitä, että en tule olemaan kärryillä teidän jutuista, enkä siten pysty kommentoimaan kovin paljon. Toivon, että kukaan ei siitä loukkaannut, vaan tuntee nahoissaan ja sielussaan, että olette mielessä usein ja paljon ja ihan joka ikistä tsemppaan telepaattisesti sekä muistan teitä rukouksissani. Tämän puheen halusin ny pitää siltä varalta että joku ihmettelee mihin pieneni Hystis. Te ootte ihania, mutta nyt on Hystiksellä tietsikanvähennysviikot. :wave::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Raputar Onnittelut :flower:! Nyt sullakin on pikkunen matkassa :heart:.

Hysteria Okke! Sut RKTT-listalle laitan. Onnea matkaan ihan hirmusesti =).

ON Taitaa tän plikan piinailut olla piinailtu, sillä miehen kanssa kun keskustelin, ts. kysyin, että aikooko hän vielä nimitellä minua mahoksi lehmäksi, hän vastasi, ettei tiedä. Ja kun sanoin, että olis parasta tietää, ettei koskaan enää nimittele niin, sanoi, että:"Etkö sinä vähän sellanen oo?". Ihan olin haljeta niin suutuin. Ei tässä voi olla rakkautta jäljellä enää tippaakaan jos toista ehdoin tahdoin loukata ja vieläpä selvinpäin. Kun toinen tekee jotain noin törkeää humalassa, sen jotenkin ymmärtää, mutt ei kirkkain silmin ja nollaprosentein.
 
Ottis
Kiitos kaunis, naiset! Ton miehen täytyy olla vähän tyhmä, sillä hän ei tajunnut lähteä, vaikka sanoin, että nyt riitti ja voit ottaa töllös ja lähteä. Kun ei korvaansa lotkauttanut, sanoin, että: "Ole hyvä ja lähde" eikä ymmärtänyt sitäkään. Venynyt ja paukkunut vaan koko illan. Jos puhun Asiasta virnuilee kuin olettaen, ett tää on oviskiukkua ja että alan pian piliä ruinata. Niin ei tule kuitenkaan enää koskaan tapahtumaan, se on vissi ja varma. Kai hänellä on nyt 'onnistuneen' simppatestin jälkeen muka varaa nimitellä :LOL:.

Haluan kuitenkin tän kierron loppuun (missä se lieneekään :confused:) roikkua kp-listalla, mutt sitten siirryn taustalle. Huomisesta työpäivästä huolimatta kaadoin itselleni (ullakolta) ison lasillisen punaviiniä ja nappailen sitä nyt, ett saan vähän ton pumpun rauhaantumaan, ett saan unta myös. Kauniita unia kaikille! t. Ottis
 
Ottis Miekin sitä mietin, että jospa miehesi toisiaan nyt sen simppatestin tehtyään, teki tällaisen diagnoosin: "Vaimoke on maho, koska miulla paljon simoja - vikaa ei siis miussa laisinkaan"!!
(simojen laadustahan testi ei kerro yhtikäs mitään)

Voi vi**tu en paremmin sano..anteeksi vain Ottis:ashamed:..tuo oli vain niin todella törkeää miehesi suusta: "etkö sie vähän sellainen maho oo"..siis AAAARRRRGGGHHHHH!!!|O

Mie joisin varmaan koko pullon sitä punkkua ja kalauttaisin sillä lopuksi miestä kaaliin!!!!!!!!!!:kieh:

Toivottelen siulle kaikesta tuosta "ikävästä" huolimati oikein rauhaisaa yöunta:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis. Joskus se kuppi menee nurin. Mulle on hamassa historiassa ollut tällainen tarina:

Oli ollut miehen kanssa vaikeeta jo pitkään, mutta asiat oli aina lakaistu maton alle, koska mies ei osannut puhua eikä ymmärtänyt kuulemaansa. Mies ei tajunnut kuinka katkeamispisteessä olin. Yhtenä vappuna se lähti kavereidensa kanssa ulos ja mä menin sitten itsekseni kaunungille heilumaan.

Mä olin 28 ja ollu miehen(30) kanssa yhdessä 7 vuotta, asuttiin saman katon alla. Sinä vappuna päätin, että ekaa kertaa en mene kotiin yöksi - enkä ilmoita. Menin kaverille nukkumaan ja kotiin vasta seuraavana päivänä. Mies ei ollut kotona, oli vain lappu: "jos sä et kerran ole kotona, en jää kotiin minäkään, lähdin baariin". Siltä istumalta lähdin myös minä baanalle ja tulin taas vasta seuraavana päivänä. Mies oli kotona - ja oli kuin mitään ei olis tapahtunut.

Mulla oli sen viikonlopun aikana tietämättäni kypsynyt päätös, ja kuulin itseni sanovan miehelle samalla tavalla kuin sinä Ottis miehelles: "Nyt mulla on mitta täynnä, ja kuppi kaatunut. Tuos on ovi - lähde". Samalla tavalla munkin mies vaan naureskeli, luuli että on joku vitsi. Ja samalla tavalla sanoin uudestaan: Ole hyvä ja lähde! Ei ymmärtänyt lähteä, epäuskoisena vaan toisteli että "älä ny viitti". Lopulta sanoin että "Pitääkö mun v***u laittaa Hesarin etusivulle ilmoitus että tämä on nyt tässä - ja ovi on tuossa"!

Edelleenkään se ei tajunnut mun olevan tosissani, mutta lopulta vähän hämmentyneenä sanoi etten voi heittää häntä omasta kodistaan pois, johon sanoin että "Tämä lakkasi olemasta sun kotisi kymmenen minuuttia sitten!" Siihen hän avuttomana vähän ihmettelemään, että mihin hän muka menisi? Otin luurin käteen (silloin oli vielä lankapuhelimia), soitin sen kaverille ja järjestin majapaikan. Kun mies ei edlleenkään tehnyt elettäkään, muistutin että hän on itse joskus sanonut, että hänen lähtönsä kestää 50minuuttia, jossa ajassa hän pakkaa koko omaisuutensa autoon ja ajaa pois. Otin kellon käteen ja ilmoitin että aika alkaa nyt. Ja kun hän ei edelleenkään tajunnut mun olevan tosissani, sanoin että minäpä autan jos et itse osaa. Tässä kohtaa mies alkoi pikkuhiljaa tajuta ja paniikki iski, sanoi että muuttaa tapansa yms., itkuakin vähän väänsi. Totesin vaan kylmän viileesti että se on myöhäistä.

Multa meni tasan 50min, kun pakkasin miehen irto-omaisuuden autoon, hänen istuessa olohuoneessa tupakkaa poltellen ja energistä touhuani katsellen. Ilmoitin, että auto on pakattu, anna avaimet - kiitos! Ja niin mies sitten lähti.

Se ilta ja yö meni vähän sumussa, mutta seuraavana päivänä soitin sille sinne sen kaverin luokse. Olivat olleet baarissa ja molemmat nyt krapulassa. Menin tapaamaan sitä mun miestä. Itkin kuin hullu, ja sanoin että oon pahoillani tavasta jolla heitin hänet ulos, mutta että muulla tavalla en olisi siihen pystynyt. Kerroin kuinka romuksi olin hänen kanssaan mennyt jo pitemmän aikaa. Sinä yhtenä päivänä me puhuttiin enemmän kuin vuosiin. Mies tuli takaisin ja kosi mua kahden kuukauden päästä. Yhteiseloa jatkui vielä seuraavat 7vuotta.

Mulle tää on tärkeä tarina muistaa, koska vielä tänäkin päivänä mä muistan sen voiman, tyyneyden, varmuuden ja vahvuuden, jota tunsin kun kannoin niitä sen tavaroita autoon. Kertomalla tän tarinan, halusin vaan muistutta meille kaikille naisille, että tiukan paikan tullen meissä on voimaa kuin pienessä kylässä. Ja sen voiman näkee kyllä mieskin! Jokainen itse tietää milloin itsellä on niin Tiukka Paikka että naru katkee:kieh:. Soisin niin, että sun mies tajuaisi kuinka kiitettävästi sinä venyt hänen kanssaan. Se mies leikkii kyllä tulella eikä edes hoksaa : /.

Anteeksi kun vein näin paljon palstatilaa :whistle:. Mutta voimaa ja tsemppiä lähetän, se oli tän kirjoituksen tarkoitus.
 
BB onnea hyvästä punktiotuloksesta ja peukutus, jotta jatko olisi yhtä hyvä.

Hysteria ja Raputar onnea teille onnistuneesta siirrosta ja mukavaa RKTT aikaa.

Terri ja Mur-Mur teille myös onnen potku tälle kierrolle.

Ottis surullista. Jos teidän välit vielä paranee niin menkää sinne tutkimuksiin yhdessä niin tulee sitten selvyys asioihin. Jokatapauksessa toisen nimittely ja "syyttely" ei ole oikein.
 
Hysteria Netin rajoittaminen on mullakin tavoitteena, ja se on yksi syy miksi en pysty enkä ehdi kommentoimaan kaikille. Sä olet osoittautunut olevasi todella lämmin ja välittävä henkilö, ja kaikki aivan varmasti ymmärtää tarpeen vetää henkeä ja huilia. En usko että kukaan siitä pahastuu tai loukkaantuu. Paljon onnea toivottelen seuraaville kahdelle viikolle, jaksamista ja kärsivällisyyttä. Yritetään nauttia tästä - yrittämisen mahdollisuudesta, sitä kun ei kaikilla edes ole.

Kiitos tsempistä muillekin, todella lämmittää sydäntä ja kaikkien kommentit luen vaikken niitä kommentoikaan. Lämpimiä, elämää nähneitä naisia tässä pinossa, selvästi. Voikaa hyvin!
 
Ottis


Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

liiza (44).....................kp2/24-27........yk30.................4.
tirulii (42)...................kp7/30-34........yk2...................2.yht.
ulla4 (40)...................kp9/35-45........yk2...................4.
wiiwi67 (42)................kp12/25-32........yk26 (km3/10)....4.
Inia (43).....................kp12/26-30........yk26.................1.
Iida-Karoliina (45).........kp13/23-29........yk16..................5./1.yht.
mur-mur (45)...............kp13/25-28........yk17(km2/10)......3./2.yht.
Ämy (41)...................kp14/27-30........yk3....................4.
Ballerina Bolero (40)......kp14/25-28........yk33..................3.
Raputar (40)................kp15/27.............yk3...................2.
Hysteria (42)...............kp15/25-29.........yk6...................1.
Mahdotontako (45).......kp19/29.............yk3...................1.yht.
Tirlittan1968 (42).........kp20/28.............yk2...................2.
onlydream (37)............kp20/23-29.........yk?...................3.
haave2010(44)............kp21/29............yk4(km6/10)......4./1.yht.
haave3 (41)...............kp48/28-36.......y2v...................3.
Tilda69 (42)...............kp?/28..............yk1....................2.
taavi166 (39).............kp61/28-42.......yk16...................3.
ikiemo (45).................kp84/20-50......yk?.....................4.
nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11..................1.



RKTT

mahdotontako (45).........dpo6
mur-mur (45).................dpo1
Hysteria (40)..................pp1


ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia tänne ihanien naisten pinoon!

Lumisydän, tervetuloa takaisin, vaikka mikä minä olen toivottelemaan, kun olen taustalla. (Niin kuin kirjoitusmäärästä huomaa) Kuinka kauan tässä haaveillaan, vaikea sanoa. Varmaan sitten, kun menopaussissa menkat loppuu, niin minä plikka testaan vuoden jokaisena päivänä, että jospa se sittenkin on raskaus :-D

Raputarelle toivotaan hedelmällistä loppukiertoa. On varmasti upeaa, jännittävää ja varmasti vähän pelottavaakin tietää, että nyt ihan oikeasti on kyytiläinen matkassa. Plussaatte sitten Hysterian kanssa samana päivänä. Nillanilla taitaa plussata muutama päivä aikaisemmin.

Mitäs mä Ottikselle voisin sanoa? Ottiksen miehelle olisi kyllä paljon suoria sanoja tulossa. Mä en ihan oikeesti tajua, että tajuaako sun miehesi, mitä se sanoo. Jos se ei ymmärrä miten loukkaavalta se kuulostaa? Terveellä itsesuojeluvaistolla varustettu ihminen ei päästä
tuollaisia suustansa, vaikka niin ajattelisikin. Luja ja lämmin rutistus sinulle.

Muistelenko oikein, että mur-mur on sellainen "kukkaihminen". Mitäs oot laittanut tai ajatellut laittaa partsille syksyä piristämään?

Onkos inialla huomenna SE päivä?

Mulla alkaa luget tänään. Musta se on yäks-hommaa. Mielellään ne laittaa vasta ihan just kun menee nukkumaan illalla, mutta sitten se kuitenkin koko illan painaa takaraivossa, että miten muistan. Sata kertaa mielummin otttisin tabut suuhun ja sillä siisti.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenet

Terveiset taas verikokeista, nyt pitäisi kaikki olla otettuina.

Ottis: Voi millainen mies sinulla voikaan olla!! Lämmin halaus sinulle!:hug:

Hysteria: Kiitos raskautumistoivotteluistasi!:)

Lumisydän: Tervetuloa takaisin, ei täältä pois osaa olla ja Terriä lainaten, minäkin varmaan testaan edelleen raskautta vaikka menopaussikin olisi meneillään;=))

Minusta tuo edellä oleva linkki on tosi kiva, voipi lueskella missä vaiheessa saattaa olla mitäkin oireita ja siellä sivut missä näkee myös ovistestejä, miltä milloinkin on näyttänyt ja paaaaljon muuta;=)

Tällä hetkellä pää ei ihan särje, mutta ei ole kunnossakaan ja lämmöt ylhäällä 37,4.

Kaikille en muista kommentoida, kun juttua tulee aina niin paljon, mutta kaikille plussaOnnea kuitenkin toivottelen!!:heart:

mahdotontako:heart:
 
Hystis ja Raputar, onnea kyytiläisistä, ja rentoa piinisaikaa! ;) :LOL:

Ottis :hug:
Vielä simppatesteistä: määrä ei kerro laatua, voi olla hitaasti liikkuvia, epänormaalin muotoisia, tarrautuvia, vaikka mitä! Terkkuja miehellesi ;) Mutta oikeesti, kuulosti siltä että hänellä ei ole lainkaan empatiakykyä, siis kykyä asettua toisen asemaan. Narsissi? Jaksamista sulle!

Terri, saahan sitä haaveilla niin kauan kuin haluaa! Mä en ainakaan ikinä aio enää mitään ehkäisyä käyttää. Ai niin, jos oot pääkaupunkiseudulta, niin Erottajan apteekin proget on kuulemma mukavampia kuin Luget. En tiedä, kun en oo Lugeja koskaan kokeillut? Mutta ei mulla noihin progesteroneihin oo mitään kammoa.

Mulla TAAS se pelko, että munikset karkaa ennen aikojaan. Tai osa ainakin. Eilen oli sellainen ovispistos kyljesssä, ja tänään tuli vähän rusehtavaa valkkaria. Mulla oli kyllä siellä yksi suurempi folli, ja punktio laskettiin vähän pienempien perusteella, että onhan se yksi voinut jo puhjeta. Mutta toivottavasti ei kaikki... kumma kun tää pelko on joka kerta, vaikkei vielä koskaan oo tapahtunut (koputtaa puuta...) No, tänään onneksi piikitön päivä!
 
Viimeksi muokattu:
Mahdotontako, kivasti sulla on lämmöt nouseet. Varmasti on ovulaatio tapahtunut.

Inia, kiitos progesteronivinkistä. Oikeastaan mua ei ällötä sen lugen laitto tai rakenne, siitä selvää pikkuhoususuojalla, vaan ajankohta, jolloin se laitetaan. Olen illalla telkkua katsoessani puoliunessa ja silti pitää muistaa, että lugen laitto vielä ennen nukkumaanmenoa. Ja eihän sitä sitten voi pissilläkään vähään aikaan käydä, etteivät valu pois. Ja miestäkään ei voi lähennellä. Teen varmaankin helposta asiasta vaikeamman kuin se onkaan :-D Toivotaan sulle hyviä tuloksia huomiselle. Mä olin kyllä yllättynyt, miten tarkalleen gyne pystyy määrittelemään muniksien kasvunopeuden ja irtoamisajankohdan lähes tunnilleen. Toki mun tapauksessani on seurattu yhden tai kahden follin kasvua, joten useamman seuraaminen on varmasti haastavampaa. Mene vaan luottavaisesti huomiseen operaatioon, sillä kyllä ne siellä tallella on.

Mun tarvis varmaan hankkia taas elämä tämän palstan ulkopuolellakin. On vähän hiljaista töissä ja siksi täällä notkun, vaikka olisihan sitä paljon muutakin tekemistä. Leppoisaa päivää jokaiselle!
 

Yhteistyössä