40+ so what (vol. 3)

Kiitos kaikista synttärionnitteluista!

Starille OIKEIN mukavata matkaa! Aika tuntuu tosiaan matelevan silloin, kun jotain oikein odottaa. Inialle ja oivikille peukut ovat edelleen pystyssä just nyt. Muille piinailijoille tietty myös, mutta tulos selviää joskus myöhemmin. Inialle myös oikein paljon onnea ja hyviä hetkiä alkavalle yhteiselle matkalle miehen kanssa. Ihanaa, että saitte soviteltua asiat noin hyvin.

Tädin yllättämille anjamaritalle ja äitijo2x pahoittelut.

Tuosta Pascoe -jauheesta (kaipa se jauhetta on, en ole avannut pussia). Hankin sitten minäkin sitä ja eilettäin mittailin arvoja ennen kuin olin aatellut aloittaa kuurin ja mitä sit sain tulokseksi. No, liuska oli tummin mahdollinen eli ph oli jotain kahdeksan paikkeilla. Tänään uusi testi ja nytkin ph näytti jotain seitsemää. Taitaa siis jäädä minulta väliin. Vaan olisiko kannattanut ensin testata ennen kuin menee tuhlaamaan rahaa?!?! Taitaa jäädä väliin noi greipitkin, joita olen yrittänyt popsia aina kierron puolivälin paikkeilla. Kiitos Inialle tiedoista.

Vaan nyt on lähdettävä, siellä paistaa aurinko. Ei kun eteenpäin naiset!
 
Inia ei etukäteen surra juu! Gerippejä ajattelin uskaltaa jatkossakin kohtuudella nauttia, jos en sitten vaikka ottais yhdessä lääkkeiden kanssa, mutta luulis että lääkkeissä lukis niissä pitkissä varoitus lapuissa, että ei saa käyttää greipin kanssa.

Matsalu niin se on kyllä ihan totta, että ratkaisut on aina tehtävä nykyhetkessä sen hetkisen tilanteen ja ymmäryksen mukaan.

Nillanilla :) hyviä uutisia sait siis ja mukava kuulla, että lääkkeistä ei ole tullut sulle sivuoireita.

Uudi Toivotaan, että sinun siskon vauvan sydän asia ei ole vakavaa laatua. Hyvä juttu, että munuaisarvosi oli nyt normaali.

Solakka Silakka minä olen myös parissa kierrossa käyttänyt vehnänalkioöljyä, nyt pari kertaa ollut siitä taukoa.

Star mukavaa matkaa :wave:

Saara kiitos peukutuksesta, mulla ei edelleenkään ole oireen oiretta, vain naama kukkii :flower: taitaa enteillä sitä tädin vierailua, toivotaan kuitenkin, että tulis vasta piiitkän ajan päästä ;)
 
Hei kaikki SANKARIT

Peesaan Matsalua että ollaan sankareita kaikki tyyni. Olen minäkin katunut/miettinyt että MIKSI? sitä on tän asian jättänyt näin myöhäseksi mutta täytyy sanoa että silloin kun ratkaisuja tekee niin ne on oikeita päätöksiä siihen hetkeen/tilanteeseen nähden. Ja mulla ainakin on nyt hyvä mieli, rauhallinen tunne tän asian suhteen NYT tehdään nää hoidot ja sit koko tän rumban jälkeen on sitten vastaus negatiivinen tai positiivinen on ainakin asian suhteen tehty jotain eikä varvi jossitella,katua enään. :hug: kaikille asian suhteen.

SOLAKKA SILAKKA hyvä että simpat vipeltää päättömästi sinne tänne toivotaan että sukeltaa sinne pallukan sisään ja tuovat sen kaivatun plussan

OIVIKKI oliko se sun testaama nega nyt lopullinen tulos?

INIA kuinka sun testauksen kävi?

SAARA10 toivotaan että hoito suunnitelma alkaa. Juu, positiivista mielikuvaharjoitusta kehiin vaan siittä tulee vain hyvälle mielelle ;)

MATSALU kiva että luovuttaja löytyi näinkin nopeesti, onnea hoidon etenemiseen

Aamulla sitten menen ultraan ja pikkasen jännittää että miten ne pallukat ovat nyt kasvaneet kun tota lääkitystä lisättiin. KAIKILLE hyvää perjantai päivää.
 
Nilla ei ollut lopullinen tulos. Virallinen testi päivä on tuleva sunnuntai. Sinne asti olen rktt. Tällä kerralla ei vaan ole nega testin jälkeen ollut mitään oireita, vaikka olen super hyvä niitä ollut kuulostelemaan ennenkin.
 
Flunssaa pukkaa :(

Täällä on kp 2 meneillään (kohta siis jo 3) ja ekaa päivää estrogeenilaastari, vielä ei mitään kummempia sivuoireita ole kuulunut. Passiä kohti siis (pakastealkion siirtoa, jos ihmeitä vielä tapahtuu...)

Kevättä kohti kaikki :)
 
Huomenia!

Oivikin ja Inian testituloksia odotellaan ja jännäillään juuri nyt. Ja Star pakenee pieniä dpo-päiviä lomille. Hyvä niin, kestämistä tässä onkin.

Itseäni riivaa nyt niin hirmuinen tarve olla taas raskaana, että ihan luomalla luon itselleni jotain oloja. Jos esimerkiksi makaa ihan hiljaa sohvalla selällään tarpeeksi kauan, mahassa saattaa tosiaan vihlaista hiukan jollakin tavalla... Tätä se kevät teettää!
 
tiedätkö, onko lahjamunasoluhoidoissa yläikärajaa ? Mietin vaan mielessäni, että josko saisin tuon mieheni lämpiämään sille ajatukselle. Luulen kyllä, etten enää kelpaa ikäni puoleen..

Uudi, toivottavasti siskosi pienellä ei ole mitään vakavaa. Mutta uskon, että huolestuttaa, onhan hän niin pienikin vielä.

Täällä päin suomea sataa lunta ! :kieh: Missä ne krookukset ja aurinko :wave: huhuu ??
 
Lainaan tuolta Lapsettomuushoitojen 2007 pinosta, jossa itse odottelin Saraa, tekstin keväältä 2008 sinulle pääpilvissä,

Alkuperäinen kirjoittaja lutuliini:
Riikan jonoon lähdimme suoraan, koska siellä hoitojen aloittamisen ikäraja oli 49 v. Mulla oli ikää jo 48, joten kävimme kotimaan AVA-klinikalla (ikäraja 45 v.) vain kyselemässä perustiedot ja teettämässä siemennesteanalyysin, jonka tulos ei kannustanut: hitaita ja kaikki epämuodostuneita eturauhassyövän säde- ja hormonihoitojen jäljiltä. Minä olin syönyt vaihdevuosiin jo kaksi vuotta estrogeenikorvausta ja omia munasoluja ei kannattanut henkiin herätellä.

Hullujahan me oltiin kun siitä vaan lähdettiin "aitajuoksuun". Aita kerrallaan mentiin yli ja ei muuta kuin suunta seuraavaan. Päätimme katsoa, miten pitkälle pääsemme, sillä olisimme katuneet lopun elämäämme, jos emme olisi yrittäneet. Jokaisen "aidan" ylitys jännitti ja pelotti: löytyykö yhtään täyspäistä siittiötä, kiinnittyykö näin vanhan kohtuun, löytyykö sydänäänet, onko niskapoimua, rakenteet kunnossa...... Vieläkin pelottaa, jos tulee yllätyksiä loppumetreillä.

Jokaista uutta päivää ihmettelen ja kiitollisena massua taputtelen. Kivalta tuntuu, kun Tuupe sieltä vastailee ja liikahtaa.

lutuliini ja tuupe 32+4
 
Pääpilvissä, Anjamarita jo osittain vastasikin sulle. Lisään vielä, että Tampereen Ava-klinikalla hoidetaan siis vielä 45-vuotiaitakin, hoidot pitää saada alulle ennenkuin täyttää 46. Mutta Ovumiassa - myös Tampereella - ei ole varsinaisia ikärajoja: minulle sanottiin, takarajana on selvä vaihdevuosien alkaminen.

Ulkomaisilla klinikoilla tuo ikäraja taitaa tosiaan olla useimmiten 49 v. Eli mahdollisuuksia on.

Toivottavasti Uudin sisarentyttärellä on kaikki hyvin.
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Inia (42).................kp1/26-29.......yk7....1.
lumeton (39)...............kp3/?..................?............2.
anjamarita (40)..........kp3/34-38.........yk4........2.
äitijo2x (46)...............kp4/27-28............yk?........3.
Minni007 (44) .............kp5/28...............yk10........2./1.yhteinen
OnniMaija (41)...........kp8/28-30..........yk3........5.
velmuliina74 (34).......kp9/24-30.........yk7........6. /1.yht.
Solakka Silakka (39)...kp10/25-27.........yk7........1.
Taikakuu (40).............kp13/27-32.........?............2./1.yhteinen
Plättä (44)..................kp13/28-30.........?.............7.
nillanilla (42)..............kp13/28-33.........yk4........1.
pääpilvissä (46)..........kp16/25-43.........?............1.yhteinen
Saara10 (42)..............kp16/28...............yk?........1.
mur-mur (43).............kp16/?....................yk2.........3.
Matsalu (45)...............kp17/24-25...................1.
Jadette (39)...............kp18/28-30..........yk3...........3.
Uudi (46)...................kp20/24-30.............yk2...........3./1.yhteinen
oivikki (40).................kp22/23-28...........yk5........1.
star-67 (42)................kp23/26-33(-39)....yk3........3.
mimmimamma .............kp25/28............?..............4./1. yhteinen
tirulii (40) "tuubat pois"....kp28/?.......................1. /1.yhteinen
ikiemo (44).................kp28/20-50.........y?..........4.
liiza (42).....................kp43/28..............yk9........4.
Päikki (40)............kp?/?...............?..................?

kadonneet lampaat?
touhu tenava (46)......kp?/27-30.........y3v........6.
AinoEmilia (44)...........kp?/31-34........?.............4./1.yhteinen



Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



RKTT
oivikki (40)..........pp14
Matsalu (45)..........dpo5
star-67 (42)..........dpo4
mur-mur (43)..........dpo2
[/i]


ovistestiplussapäivä = dpo-1, seuraava (oletettu ovispäivä; myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0, sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0, sitten pp1 jne.


(Roskis)haamuilijat







Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................





Mukana myös:
Taustajännäilijät
haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5


Pinon jättäneet:
pyrstötähti, Nuusku, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



[/b] [/color]


40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

 
Jep, eilen illalla ja yöllä aika tujut menkkakivut, ja SILTI vielä aamulla toivoin, kun ferraria ei näkynyt heti... Mutt joo, ei meille sitten vieläkään vauvaa tule... :'( :'( :'(
Enkä silti oikein vielä haluais IVF:äänkään...

Ja mulla on kyllä niin, että jos en lasta saakaan, niin en voi ajatella, että olen yrittänyt kaikkeni ja näin kävi. Sitten vasta itsesyytökset alkaakin, luulen. Ja murehdin lapsettomutta loppuikäni! Voi %#&¤%#!
 
Inialle pahoittelut :headwall:

Uudille toivottavasti pikkuinen saa hyvää hoitoa

lumettomalle paranemista pian

ON: Kävin tänään aukilotutkimuksessa. Oli taas eri lääkäri kuin ennen. Buranaa oli alla ja hetken se sattui kovasti, mutta kipu meni ohitse nopeasti. Kaikki virtasi hyvin ja molemmat puolet olivat auki. Mutta.. mutta, sitten mies kutsuttiin odotushuoneesta sisälle ja käytiin nopeasti läpi meidän tilanne (=luettiin koneelta meidän tulokset, en tiedä vaivautuiko lääkäri lukemaan taustatietoja mm. edellisen pitkän suhteen lapsettomuus). Siittiöt oli erinomaiset, paikat minulla kunnossa ja kaikki veriarvot kohdallaan eli ei missään mitään poikkeamaa. Meitä kehotettiin vielä kokeilemaan raskautumista kotona kesän yli ja palataan syksyllä asiaan jos raskaus ei ole alkanut. Sitten ehkä IVF.
Ymmärrän, että hoitoa ei voi antaa, kun vikaa ei löydy, mutta läksin sieltä sekavin askelin ulos. Kotimatkalla mieli vaihteli itkusta kiukkuun, kun oli niin typertynyt olo. Vielä odotusta puoli vuotta! Puhuin jo miehen kanssa että lähteäkö nyt yksityiselle, mutta no.. toisaalta hoitopaikkoihin on tulossa kesätauot ym, että jos nyt vielä tosiaan odotamme puoli vuotta ja kokeilisimme edes syksyn julkisella, jos saamme sen siellä olla.

Olo on hieman apea. Jos hoidot olisi nyt alkaneet, tuntuu että olisi askeleen lähempänä raskautta. Mutta eihän hoidotkaan mitään tietenkään takaa. Toisaalta, pitää olla tyytyväinen, että kaikki on fyysisesti kunnossa. Paitsi, että on tunne, että joku pieni asia meillä ei silti ole kohdallaan.

Ehkä nyt vaan tyydytään tikuttelemaan ovista (joka tänään näytti melkein plussaa) ja yhdytään ahkerammin kuin koskaan milloinkaan :p Kesä menee kuitenkin liian nopeasti ohi, kuten aina.

Hyvää viikonloppua palstalle!

 
:hug: Voi harmi Inia, että menkat alkoivat. Matsalu samantyyppisiä ajatuksia minulla, mietiskelen, että jokohan siellä joku kellii, kun kovasti yritettiin. Joutuu vaan vielä runsaan viikon jännätä tuleeko täti. :( Pääpilvissä toivon, että sinullekin löytyy sopiva keino.
Kiitos kaikille toivotuksista. Hyviä uutisia sisko laittoi äsken viestin. Oulun päässä lupasivat lähteä kotiin. Sydämessä ei onneksi mitään vaarallista. Oli jokin pussi, joka ei onneksi vaadi leikkausta eikä sikäli haittaa. Halusivat Oulussa nähdä ihan mielenkiinnosta kuukauden päästä, kun on niin harvinainen. Jo helpotti. :)
 
Solakka silakka luin tuon viestisi kun olin jo laittanut omani lähtemään. Kiitos toivotuksesta, kuten yltä näet asia onneksi ratkesi hyvin. Ihanaa, että olette terveitä kutenkin. :hug: Toisaalta ymmärrän oikein hyvin, että asiaa haluaisi itse jo tuupata eteenpäin. Onneksi aika menee verrattain nopeasti ja voihan se tärpätä jo sitä ennen. Toivotaan näin. Oivikille toivon hyviä testituloksia.
 
Päikille suuret pahoittelut keskenmenosi johdosta. En ollut lukenut kaikkia kirjoituksia ennen kuin tänne silloin kirjoittelin itse. Jep, meillä on toinen lapsi haaveissa.

Inialle pahoittelut :hug: menkoista

Solakka Silakka hienoa, että olette molemmat terveitä ja sen puoleen kaikki kunnossa. Nyt vaan toivotaan, että teille onni kävisi.

Mut voisi kai sitten laittaa siihen piinalistalle. Viime viikon torstaina siis tehtiin inseminaatio. Jännityksellä odotellaan tulevaa. Liekö vilkas mielikuvitus vai mistä johtuu mutta vatsasta on vihlonut nyt kahtena päivänä. Ja on välillä palellut. Mutta katsellaan.

On todella keväinen ilma, lunta tuli päivemmällä taivaan täydeltä ja muutenkin on niin pirun koleaa. Lämpenisi jo!
 
Solakka Silakka Ymmärrän oikein hyvin pettymyksesi. Hienoa kuitenkin, että teillä on kaikki kunnossa ja raskaus mahdollinen. Ehkä kannattaa nyt malttaa ja odottaa syksyyn, vaikka tällä hetkellä se vaikealta tuntuisikin. Monella yksityiselläkin on tosiaan kesätauot, joten ei sielläkään hoito välttämättä edistyisi. Ja eihän sitäkään koskaan tiedä vaikka tuo aukiolotutkimus olisi ollut sittenkin se yksi pieni tekijä: nyt on ainakin hyvät baanat simpoilla mennä.

ON: tuhrua, tuhrua, tuhrua vaan lykkää. Töissä järkyttävän kiire, viikonloppukin menee paiskiessa. Mutta kaikkein eniten saa olla sydän syrjällään tällä hetkellä siitä, että lapsi on ollut viikon kipeänä (korkeassa kuumeessa). Kroppa oli kuumeen takia niin kuivunut, että joutui eilen sairaalaan. :'( On nyt taas kotona, mutta edelleen hyvin kipeä ja väsynyt. Pieni raukka.
 
Lumetomalle paranemista ja hyvää onnea alkaneeseen hoitokiertoon toivotan.

Päikki jaksamista koko perheelle ja erityisesti pikaista paranemista lapselle.

Inia voi ei :headwall: lohtu :hug: Mitä tähän voi muuta sanoa.

Matsalu jospa ne kaksi sillä etsivät sopivaa koloa johon jäädä kasvamaan :)

Solakka Silakka oliko puhetta, että pääsettekö sinne hoitoon sitten kesän jälkeen, jos on tarve varaamalla ajan sieltä ja oliko puhe, että minkä laisella hoidolla sitten alotettaisiin? Hyvä uutinen tietysti oli se, että kaikki on kunnossa :)

Uudi ihana kuulla, että sait hyviä uutisia siskon tytösi voinnista :heart:

Äippä tervetuloa rktt listalle ja hyvät oireet sulla! Peukut pystyssä.

ON Edellenkään ei ole mitään oireita, mutta juu täällä toivon sitä + tulosta kuitenkin, sunnuntaina se nähdään miten käy.
 
INIA voi jukra kun täti tuli kylään, kohti seuraavaa kierrosta vaan!

PÄIKKI toivotaan että kuume laskee

LUMETON onnea hoitoon

UUDI hyvä että pikkuisella nyt kaikki hyvin

ÄIPÄLLE plussatuulia ja OIVIKKI sunnuntaina repäse se plussa kehiin!

Aamulla ultrassa oikealla 16mm.lisiä vasenta munasarjaa ei meinannu löytyä ollenkaan :whistle: mutta vähän kun painoi vatsanpeitettä johan löytyi ja siellä pallukat kans 16mm. limat oli 10mm. pistin äsköttäin 300 iu.ta ja aamulla vielä loput rippeet ampullista ja huomen illalla irrotuspiikki, sunnuntaina ei mittään ja maanantaina on se punktio. Miten teijän punktiolaisten vointi/olo on ollut sen jälkeen? miten siittä kipulääkityksestä on sekaisin vai onko ollenkaan? ja mulla vasemalla oli jotain kiinikkeitä, riekaleiden rippeitä, tiedättekö miten ja miksi ne tulee... ne siellä juimii eikä mikään muu.. :) en muista ennen koskaan kiinittäneeni huomiota juimimiseen mutta toden näk mulla ei ehkä ole kiinikkeitä ollutkaan, eli pitääkö tästä kiinike asiasta vetää sellainen johtopäätös että kroppa tosissaan alkaa rupsahtaa :/
 
Äipälle ja oivikille hyviä plussatuulia oikein navakoita. :) Nillanilla onnea hoitoihin. Päikki toivotaan, että pieni paranee pian ja minultakin pahoittelut keskenmenon johdosta, miten tuota en ole aiemmin tajunnut sanoa. :hug:
Sisaren tyttärestä vielä sen verran, että sairaalaan joutui vielä jäämään kuivumisen takia, eikö sitten ole jaksanut/osannut vielä imeä tarpeeksi vai eikö maitoa oikein tule, mutta toivotaan parasta. Onneksi sydän oli kuitenkin terve. Kauniita unia kaikille toivoo yökyöpeli.
 
Kiitokset lugekomennteista.

ON ekaksi. Eilen oli synttärit ja tänään sitten anopin hautajaiset, joten murhetta tarpeeksi tälle viikolle (vähän mustaa huumoria), mutta tietenkin anopin hautajaiset tosi surutapahtuma, tilaisuus oli kuitenkin kaunis ja rauhallinen ja anopille sopiva, koska häntä muistellessa ja hänen hyvää huumorintajuaan oli myös mukavia ja iloisia muistoja.

Kiitokset taas tsempityksistä, tässä kun on niin yksin tän tilanteen kanssa, kun ei viitti kavereille kertoa, niin tää tuki täällä on niin ihana.

Kiva kun Matsalulle löytynyt luovuttaja.

SolakkaSilakka, hyvä juttu että miehesi simpat ok.

Synttärionnittelut Saaralle.

Tuosta katumuksen tunteesta kun on ollut puhetta, niin turha kenekään syyllistää itseään lapsien tekemättömyydestä (vaikka ei niitä siis tehdä, vaan saadaan), elämän tilanteet vaan menevät niin ja näin ja sille ei voi mitään. Tietysti mun on helpompi tämä sanoa, koska se yksi on...mutta kyllä mulla on paineita, kun miehelläni ei lapsia, kun niin kauheesti haluaisi että hänkin saisia lapsia, melkein unohtaa että itsellä on. Olipahan sepustus...mutta toivottavasti ymmärrätte ja en tietenkään ole unohtanut poikaani ja yhteyttä pidetään viikottain.

Pahoittelut Inialle menkoista.

Nillanillalle tsempit hoitoihin

Plussatuulia RKTT:läisille!!!!
 
Hei! Tuntien surffailun jälkeen löysin teidät 40+ jengin. En millään saa kahlattua läpi kaikkia sivuja, joten en tiedä mitään teistä. Silti halusin tulla kysymään mielipiteitä tilanteeseeni.

Täytän kesällä 44v, meillä on IVF-hoidoilla aikaansaatu ihana 2v. tyttö ja olimme jo päättäneet, että emme uusiin hoitoihin lähde, mutta.....vauvakuume on todella kamala ja pelkään katuvani loppuelämäni, jos en vielä lähde hoitoihin. Tyttö sai alkuna toisesta hoitokierroksesta, jonka jälkeen kolme pakastusta epäonnistui.

Kannattaako enää lähteä yrittämään? Olen hoitovapaalla, lainarahoilla olisi hoitoihin mentävä. Onko tässä maassa yhtään yli 44v. naista, joka olisi saatettu hoidoilla raskaaksi??? Pyydän anteeksi, jos tämä oli väärä palsta kysyä asiaa. Ehkä olisi pitänyt kysyä sitä lapsettomuushoidoissa käyneiltä, mutta siellä kaikki olivat niiiiiin nuoria!

Jään innolla odottelemaan vastausta ja toivotan kaikille ihanaa viikonloppua!
 
Tervetuloa siira palstalle! :flower: Ja onneksi olkoon tytöstänne. Ja sisarus on tietysti hieno asia, joten ei muuta kuin kuumeilemaan! Tällä palstalla on varmaan suurin osa jonkinlaisissa hoidoissa ja hoitojen välissäkin luomumeiningillä, joten vertaistukea saat varmasti.

Matsalu, star, mur-mur ja äippä liityn teidän seuraanne oireiden bongaukseen.
Alla kuvia ovistikuista, jossa eilen ylempi tikku kp10 ja tänä aamuna alempi tikku kp11 ja kaunis sarvi piirtyi cb:n tauluun =) Siemenet laitettiin sisään sitten heti ja varmaan toinen satsi huomenna aamulla. Toivottavasti menivät perille asti. Pelkäsin hieman eilen, että oviksen hyödyntäminen menee mönkään aukiolotutkimuksen jälkeen, kun verta, limaa ja vettä tuli parin siteen verran koko loppupäivän siis, mutta aamulla tuskin mitään. Eli Inia voit minulle laittaa tänään dpo-1.



Mukavaa viikonloppua teille! Toivottavasti sairaat lapset paranee :heart:
 

Yhteistyössä