40+ so what wol.13

Onnea Kalis :) toivottavasti nyt menee kaikki hyvin! !

Keltsi. . I feel you. Mäkää en tiedä miks mä edes kidutan itseäni enää näillä ajatuksilla. Sama olis katkoa piuhat tai laittaa se kierukka nii ei tarvis enää miettiä yhtään mitään. Tää on vähintäänkin pelkkää masokismia.
Olot kesti tällä kertaa tosi pitkään, edelleen väsyttää aivan törkeänä ja nännit on hellät. Itkuinen ja saamaton olo. Justiin luin tuolta tutkimusta että ennakoivat vaihdevuodet ei oireile välttämättä millään estrogeenin vähyydellä vaan nimenomaam sillä että keltarauhanen on surkea ja estron ja progen suhde päin persettä loppukierron. Siitä selittyisi tissikivut, väsymys, huono olo yms PMS/raskausolo. No, sen mä nyt olen tiennytkin ettei mun keltsit oo mistään kotoisin mutta ilahduttavaa kuulla et se tosiaan enteilee lopun alkua.
Menkat oli mun mittakaavassa suht normaalit ja näköjään loppu tähän kp5. Riitti kuukuppikin kerrankin edes muutaman tunnin kerrallaan. Normaalisti vuodan kuin seula ekat 3pv ettei mikään riitä ja sit vähintään 7-8pv. Kohdunsuulla on jatkuvaan sellanen jomottava kipu. Mikä lie syöpä.
 
Oi, onnea tärpeistä! Kiva kuulla onnistumisista.

Itsellä masis - ekat tuhruviivat bongattu :( Kierto siis jälleen 26. Ei ole teroluteilla pidentynyt päivääkään. Katotaan nyt... Clomeja vielä yhteen kiertoon jäljellä. Jokohan se ois sitten siinä ja luovuttais.
 
Ahhahahaa, tää oli taatusti lyhyin aika taustalla ikinä :D

Mutta pakko on tulla kysymään teiltä vielä, että mitä hittoa tämä nyt on??! Eli tässä kuussa ovistikkuihin on tullut vaan haalean haaleita viivoja. Ajattelin, että en ovuloi. Miehen kanssa riideltiin oikein kunnolla ja koko kierto on siis mennyt ilman peiton heiluttelua... (Paitsi kp 7 tai 8 taisi olla poikkeus.) NOOH, äsken sitten päätin pissiä viimeiseen tikkuun, ettei se jää yksinään tuonne kaappiin pyörimään ja lähes tasavahvat viivat pärähti tikkuun välittömästi.

Voiko siis olla mahdollista, että ovis olisi nyt vasta kp 15 tai huomenna kp 16? Mullahan on kierrot välillä 21-26 päivää, kertaakaan ei ole tuon 26 yli mennyt ja oviksen olen yleensä bongannut kp 10-12?
20160124_142422.jpg
Voihan vanha kana, kun jälleen nostattelee toiveita, vaikka just väitin keskittyväni muihin asioihin. Antakaa anteeksi :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Keltsi, todellakin lyhyt taustailu. Tervetuloa takaisin! Sun kuva ei näy... Laitapa uudestaan vaikka aijaan kautta! Vai näkyykö muille? Mut mulla on ovista ollut kp19-21, joten voihan sulla nyt olla pidempi kierto? Peitto heilumaan siis vaan!

Kalis, mulle gyne sanoi juuri perjantaina, että jos plussaat, niin sitten kaksi viikkoa lugen käyttöä ennen sen lopettamista! Hän painotti myös sitä, että alkuun kahdesti päivässä ja sitten kerran päivässä ja sit vasta voi jättää pois.
 
SUNNUNTAI 24.1.2016


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

joulutähtönen (40)............................43kp/26-29
Esteri1 (42).........................2............43kp/
Babez74 (41)......................1.............31kp/29
Fazerina74 (41)................. 3.............29kp/28
Heinäpelto (42)...................2.............28kp/24-25
kolibrinorsu (38)..................1.............27kp/29-30
Leijis (43)............................2.............27kp/28
Elotar74..............................3.............26kp/26
o0o (40) ..............................2............25kp/28-31
Kalabaliikki (39) ................................21kp/22-28
Joyzy.................................................21kp/?
Zini76 (39) .........................4.............19kp/27
MaiMei (40).........................2............19kp/26
toiveilija38 (38)...................3.............18kp/27-31
Jimima (44).........................2............17kp/28-30
Pirunpelto (40)....................1............17kp/28
Virkki (39)...........................2.............15kp/26
KeltainenSeepra.................2.............13kp/24-26
Koivutar75 (40)...................3.............12kp/23-27
Vuorikristalli (39).................6.............12kp/?
Oodikas (37) ......................2.............10kp/28
Athina (41)..........................6.............10kp/28-30
Poppis75 (40)....................................10kp/28
Pilhilinna-74 (40)................6.............7kp/27-28
Katayana (38)....................3..............5kp/
Tammityttö (39).................................5 kp/
Minzi (39)............................3.............4kp/27-29
C. rotundifolia (40)..............2.............3kp/26-29

Piinailupäivät:

Heinäpelto (42).................................dpo 16
Elotar74.............................................dpo 14
Fazerina74 (41)................................ dpo 10
o0o (40) ............................................dpo 9
Kalabaliikki (39).................................dpo 9(?)
MaiMei (40).......................................dpo 8
Pirunpelto (40)...................................dpo 2

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees..........(37) - 01/2016
Molly333...........(42) - 01/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Nuppu73 (42)
Pilhilinna
Toiveilija38
Jelli75 (40)
Katjusmaaret (41)
Martza (44)
Anuliini1975 (40)
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Meibibeibi (44)
harrastoive (43)
mama na baba (42)
Johanna75 (40)
Lumikki 1970 ( 45 )

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Hei taas, en olekaan muutamaan viikkoon täällä ollut!

Pirtsi, voi kun ihanaa kun teillä lähtee asiat rullaamaan! Ihan mahtavaa!

Tervetuloa uusille :)

Mulla on elämäni eka hiivatulehdus. Internetistä opin, että raskaus altistaa hiivatulehdukselle, joten tokihan olin mahdollisesti raskaana... Testi oli negatiivinen, mutta ei hätää, kun oli vasta kp 25. Varmuuden vuoksi en tietenkään ottanut pillerilääkettä, kun se ei raskaana sovi. Kp 26 olikin sitten yhtäkkiä kp 1, joten ei taaskaan mennyt ihan putkeen. Onpa muuten ollut pitkästä aikaa todella runsaat ja kivuliaat kuukautiset. Mitenhän sitä pitäisi tulkita. Ei varmaan muuten kuin että endometrioosi on aktiivisempi kuin viime kuukausina.
 
Onnittelut vielä Meibijeesille ultrakuulumisista! Aivan ihanaa, nyt toivotaan oikein, oikein antoisaa ja kaikin puolin hyvin sujuvaa raskausaikaa sinulle ja pienelle :love:

Ja todella hienoa kuulla Pirtsin uutiset! Nyt uskon, että alkaa tapahtua! Sitä täällä kaikki toivovat :) Ellei sitten tästä oviksesta jo...

Kalabaliikille varovaiset onnittelut! Kyllä tälle tammikuulle jo plussia onki ropissut..!:love:

Ja tsemppiä ja jaksamista alkukierron masiksen kanssa painiville... Tuttu tunne monelta kuukaudelta... :( Onneksi täällä saa avautua myös muista elämänalueista! Mitä vanhemmaksi itse tulen, sitä selvemmäksi on käynyt ikävä tosiasia, että jokaisella on se "ristinsä"..

ON. Odotin ovista nyt viikonlopulle, näin ovislaskuritkin sen oletti. Onneksi tein sattumalta kuitenkin ovistestin keskiviikkona, kun tuo näytti silloin plussaa.. Ei niin vahvasti kuin viimeksi, mutta kuitenkin.. Seuraavana päivänä tein uudelleen, ja tuolloin oli haaleampi viiva näkyvissä. Peittoja heilutettiin sitten torstaina, eli "haaleamman plussan päivänä".. Aikaisemmin on juuri tuona oviksenbongauspäivänä pupuilta, tuloksetta.. Saas nyt sitten nähdä.. Ihan jo pelottaa, kun alkaa olla viikko menkkoihin, varmasti bongaan ne menkkajuilit kuitenkin..
 
Eilen olin olevinaan niin viilipyttymäisen rauhallista, ja tänään heti aamusta uittelemassa :LOL: Kannatti: aika selvä haamu!

Sori kuvien heikko laatu, mutta pakko jakaa:

http://aijaa.com/Zzd9v3
http://aijaa.com/FlU0Cu

Nyt vasta DPO9 ja viime vuoden tuulimunan + kahden kemiallisen jälkeen ei kamalasti uskalla hehkuttaa. Mutta ainakin toivoa on!
Hyvä Kalis
ihan selkeät haamut eikä tarttenu suurennuslasiakaan
toivottavastti tää on nyt SE kierto
good luck
 
o0o
dpo8 testi täysin valkoinen, dpo9 testi täysin valkoinen, dpo10 alkoi 30 min kohdalla näkyä hyvällä mielikuvituksella haaleaa roskishaamua. En ollut juonut vielä ja sain otettua uuden näytteen kuppiin, joten tein kalliimman clearblue plus testin ja kyllähän se haaleaa plussaa näyttää ja ihan testiajan puitteissa :)
Otin kuvan mutta eipä niitä toki saakaan ladattua tänne.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta, jotain kummaa tapahtuu täällä... Eilen ja toissapäivänä haaleat viivat ovistesteissä ja siis aina tulee jotain viivoja. Nyt kuitenkin aamulla melkein blanko? Ja ovis pitäisi olla laskujen mukaan to-pe. Johtuukohan clomeista? Ihan uus juttu ja ihmetyttää kovasti. Oiskohan jollain tietoa? Kp 11 mulla.
 
Have a nice day vaan mulle - kp 1. Jumalaton päänsärky ja pettymys. Vaikka tiesinkin että näin käy, kun ei ollut mitään oloja.

Voi dääm. Clomit vielä tähän kiertoon. Sit pitää miettiä, että mitäs seuraavaksi. Vieläkö jatkaa vai ei. Olen siirtänyt deadlinea jo pari kertaa :D Ensin se oli silleen, että lapsen pitäisi syntyä viimeistään silloin, kun täytän 42. Sitten, että ei se kuukausi, pari, siinä haittaa... No nyt on jo harkinnassa, että oisko se alle 43v. se viimeinen takaraja...

Mä en vaan tajuu, että miks ei ovulaatio tunnu enää. Muistan täysin, että vielä viime heinäkuussa oli oviksen aikaan rinnat kipeet ja turvonneet, alavatsaa nippaili jne. Sen jälkeen ei ole sellaista ollut, vaikka ovistesti olisikin näyttänyt plussaa. Mitä jos mulla ei vaan munasolu irtoa?

Voi pylly. Ovistestejäkin varmaan sitten vaihteeksi tilattava. Viime kierrossa en niitä käyttänyt, vaan ajoitettiin vaan peittojen heiluttelu kuviteltuun oikeaan aikaan.

Byääähhh! :(
 
Nonnii, nyt on sitten tilattu nippu ovistestejä...

Jättäiskö varalta Terolutit tästä kierrosta pois (kun ei ne ole pidentäneet kiertoa, kuten lääkärin ajatus oli), jos se ovulaatio onkin vasta myöhemmin? Vai voiko se olla, jos kierto on vain 26 päivää? Yleensä olen kyllä saanut ovisplussaa kp 11-13.
 
Moikka.

Mulla kokeilussa ovistestit, uudehko tuttavuus. Päiväykset niissä menneet vuonna yks ja kaks, mutta jännää on joka tapauksessa.

Lopetin yhdistelmäpillerit siis 2 viikkoa sitten ja jos kierto nyt samoin tein normalisoituisi ja kierto olisi 28 päivää, olisi ovis ens perjantaina. Tuskin ja tuskin mutta eihän sitä koskaan tiedä... ;-)

Osaako joku sanoa onko nämä mun testit nyt sitä mieltä että ovis ehkä voisi tapahtua vaikka loppuviikolla (eka tehty eilisaamuna ja toinen tänään)..? Tuleeko viivoja niihin siis aina? Voi luoja tätä nykymaailmaa ja testipaljoutta :D

Onpa muuten kiva lukea teidän kuulumisianne. Vielä en osaa kommentoida, kun en muista nimiä enkä tunne "historiaa", mutta mukava ryhmä teillä täällä on :)



 
Viimeksi muokattu:
Poppis75: minullekin ovistestit uusia tuttavuuksia, joten kiinnostavaa kuulla, mitä palstalaiset kommentoivat ovistesteistäsi :) Mulla ei tullut viivoja viime viikolla, jolloin siis ekaa kertaa testasin. Olin jstk lukenut, että ovistestit voivat näyttää raskauden, siksi siis testasin, ovishan mulla oli jo ollut aiemmin.

ja Kalabaliikki: sinulle onnittelut!!:love::love::love:

Elotar74: täälläkin kp 1, hittolainen. (n) :(No, tämän aavistin jo viime viikolla. Nyt alkoi menkat sitten päivää normaalia aiemmin? Eli kp 28 alkoi puolukkapäivät. Mulle vois tuon kierron pituudeksi kai sitten päivittää 1/28-30. Nyt lähtee sitten kahdeksas yrityskierto käyntiin. Tilasin royal geleetä, kaipa me ukon kanssa ruvetaan niitä popsimaan. Keskiviikkona lääkäriaika, mulle tehdään sisätutkimus, toiv. menkat ei haittaa siinä..Jotenkin kutina, että kaikki ei mulla ok, koska kova munasarjakipu vaivaa paraikaakin. Lisäksi mielettömät pms kivut: tissit jättikokoiset ja kipeät + mahaa nippailee. Ei oo ollut mulla aiemmin tällaista, että onks nää nyt vihjeitä alkavasta vaihdevuosioireilusta? No tiedä häntä..

No mutta, kyllä tämä tästä taas.. kaikille teille mukavaa alkanutta viikkoa!(y):)
 
o0o
En saanut noita tiedostoja auki poppis. Vaalean viivan perusteella ei kai voi päätellä lainkaan milloin ovis on. Vahvuus voi vaihdella ennen plussaa. Päivällä myös vaikea saada aina samanvahvuista näytettä. Joillakin myös huippu tulee nopeaan joten jos aamupäivällä melkovahva viiva tai ajankohta muuten oikea niin uusisin ovistestin illalla.
 
Onnea tänne edelleen plussaajille :)!!

Ja voi Vuorikristalli..noi on kyl syvältä :(

Ovistikuista ei tosiaan voi päätellä mitään ennenku ne viivat on ihan liki tummia. Ne vahvuudet voi aalloilla ennen plussaa edes takas ja riippuen vielä kellonajasta.

Anteeksi omanapa mutta mä tunnen itseni nii ääliöks. Taas sain raskaus ja plussauutisia, hoidot tuottaa toisilla tuloksia yli odotuksen. Mun pitäs olla iloinen mutten osaa. Mä vihaan olla tällanen kateellinen paska. Mä vihaan sitä että mulla on kaks lasta vaikeiden hoitojen kautta ja silti mä vikisen ja vänisen tässä. Ja miksi mä haluan enää itseni siihen hoitoruljanssiin ylipäätään. Ihan hemmetin typerää kaikin Puolin.

Mua masentaa ja itkettää. Kohdunsuuta pakottaa ja liritän koko ajan pinkkiä tuhrua. Miksi nää menkat ei lopu. Miks tää kipu. Mikä mussa taas on vialla :(
 
MAANANTAI 25.1.2016


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

joulutähtönen (40)............................44kp/26-29
Esteri1 (42).........................2............44kp/
Babez74 (41)......................1.............32kp/29
Fazerina74 (41)................. 3.............30kp/28
Heinäpelto (42)...................2.............29kp/24-25
Leijis (43)............................2.............28kp/28
o0o (40) ..............................2............26kp/28-31
Kalabaliikki (39) ................................22kp/22-28
Joyzy.................................................22kp/?
Zini76 (39) .........................4.............20kp/27
MaiMei (40).........................2............20kp/26
toiveilija38 (38)...................3.............19kp/27-31
Jimima (44).........................2............18kp/28-30
Pirunpelto (40)....................1............18kp/28
Virkki (39)...........................2.............16kp/26
KeltainenSeepra.................2.............16kp/24-26
Koivutar75 (40)...................3.............13kp/23-27
Vuorikristalli (39).................6.............13kp/?
Oodikas (37) ......................2.............11kp/28
Athina (41)..........................6.............11kp/28-30
Poppis75 (40)....................................11kp/28
Pilhilinna-74 (40)................6.............8kp/27-28
Katayana (38)....................3..............6kp/
Tammityttö (39).................................6kp/
Minzi (39)............................3.............5kp/27-29
C. rotundifolia (40)..............2.............4kp/26-29
Elotar74..............................3..............1kp/26
kolibrinorsu (38)..................1..............1kp/28-30

Piinailupäivät:

Heinäpelto (42).................................dpo 17
Fazerina74 (41)................................ dpo 11
o0o (40) ............................................dpo 10
Kalabaliikki (39).................................dpo 10(?)
MaiMei (40).......................................dpo 9
Pirunpelto (40)...................................dpo 3

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees..........(37) - 01/2016
Molly333...........(42) - 01/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Nuppu73 (42)
Pilhilinna
Toiveilija38
Jelli75 (40)
Katjusmaaret (41)
Martza (44)
Anuliini1975 (40)
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Meibibeibi (44)
harrastoive (43)
mama na baba (42)
Johanna75 (40)
Lumikki 1970 ( 45 )

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


[/QUOTE]
 
Varovaiset onnittelut o0o! Toivotaan, että vahvistuu :) Ja kiitos kysymästä, kyllä hyödynnettiin eiliset viivat. Täytyy vaan toivoa, että ovis todellakin oli vasta nyt!

Vuorikristalli, ai sou fiil juu! Se on NIIN ärsyttävää, kun pitää riidellä just ovisaikaan.

Voi tammis, miten kurjaa! Etähali ruudun tältä puolelta!

Elotar ja Kolibrinorsu, tsemppiä uuteen kiertoon!

ON: Olen siis uinut toooosi syvissä vesissä viime aikoina. Jotenkin syksyinen keskenmeno on ottanut kovemmalle kuin osasin odottaakaan. Sattui vielä niin, että tuttavapiirissä on kaksi laskettua aikaa huhtikuulla. Jatkuvasti tulee muistutus siitä, mitä itselläkin olisi voinut olla. Monella on asiat paljon "huonommin" kuin minulla, mutta ei kai se sitä oman lapsen kaipuuta himmennä. Yritystä takana nyt 10 kuukautta. Lääkärillä en ole käynyt kuin keskenmenojen yhteydessä. Silloin kolme eri lääkäriä vakuutti, että kaikki näyttää siltä kuin pitääkin. Nyt mietin, että pitäisikö kuitenkin tilata aika ja katsastaa tilanne.

Tänään juilii vatsaa menkkakipumaisesti (paitsi, että mulla ei nykyisin ole menkkakipuja). Edelleen mietityttää, olisiko ovis voinut tosiaan olla näin myöhään. Kierrot on tähän asti ollut aina 26 tai alle, joten epätodennäköiseltä tuntuu!
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
o0o
Tänään haamuplus onestep ja cb testeissä. Eilinen cb plus oli vahvempi, mutta join viime yönä vettä ja näyte oli paljon värittömämpi. Toivon haalenemisen johtuvan siitä. Pitää siis testailla edelleen ja toivoa viivojen vahvistumista.
 
TIISTAI 26.1.2016


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

joulutähtönen (40)............................45kp/26-29
Babez74 (41)......................1.............33kp/29
Fazerina74 (41)................. 3.............31kp/28
Heinäpelto (42)...................2.............30kp/24-25
Leijis (43)............................2.............29kp/28
o0o (40) ..............................2............27kp/28-31
Kalabaliikki (39) ................................23kp/22-28
Joyzy.................................................23kp/?
Zini76 (39) .........................4.............21kp/27
MaiMei (40).........................2............21kp/26
toiveilija38 (38)...................3.............20kp/27-31
Jimima (44).........................2............19kp/28-30
Pirunpelto (40)....................1............19kp/28
Virkki (39)...........................2.............17kp/26
KeltainenSeepra.................2.............17kp/24-26
Esteri1 (42).........................2.............15kp/
Koivutar75 (40)...................3.............14kp/23-27
Vuorikristalli (39).................6.............14kp/?
Oodikas (37) ......................2.............12kp/28
Athina (41)..........................6.............12kp/28-30
Poppis75 (40)....................................12kp/28
Pilhilinna-74 (40)................6.............9kp/27-28
Katayana (38)....................3..............7kp/
Tammityttö (39).................................7kp/
Minzi (39)............................3.............6kp/27-29
C. rotundifolia (40)..............2.............5kp/26-29
Elotar74..............................3..............2kp/26
kolibrinorsu (38)..................1..............2kp/28-30

Piinailupäivät:

Heinäpelto (42)..................................dpo 18
Fazerina74 (41)................................ dpo 12
o0o (40) ............................................dpo 11
Kalabaliikki (39).................................dpo 11(?)
MaiMei (40)........................................dpo 10.
Jimima (44)........................................dpo 5
Pirunpelto (40)...................................dpo 4
Esteri1 (42)........................................dpo 3

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees..........(37) - 01/2016
Molly333...........(42) - 01/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Nuppu73 (42)
Pilhilinna
Toiveilija38
Jelli75 (40)
Katjusmaaret (41)
Martza (44)
Anuliini1975 (40)
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Meibibeibi (44)
harrastoive (43)
mama na baba (42)
Johanna75 (40)
Lumikki 1970 ( 45 )

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä