Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Voi ihanaa, tänne on tullut kirjoituksia. Mukava kuulla teistä Hiskias ja Pötkylää odotellessa (mukavampi tietty olis olla kuulematta kun olisitte siirtyneet odotuspuolelle). Toivotan onnea hoitokiertoihinne!

Onnea odotukseen Kesäheinä ja Wilda, kiva kun jaoit tarinasi. Hienoa, että kuitenkin aina joillekin tulee niitä onnistumisia, pitää itselläkin toivon yllä.

Cityprinsessalle parempia aikoja toivottelen :heart:
Jonnulille tsemppiä hoitoon ja piinailuun!

Minä kuulin tässä hiljaiseloni aikana tarinan myös useat kerrat hoidoissa (IUI:t&4xIVF) neganneesta, joka sitten niiden jälkeen 1vko ennen ovulaatiota oli viikon ajan neulatyynynä, ja heti sai siitä kierrosta kaksoset. Lisäksi imetysaikana tuli uudelleen raskaaksi ja sai vielä kolmannenkin siis siihen samaan syssyyn. Itse en ole ennen vakavasti ajatellut akupunktiota, mutta tämän jälkeen olen kyllä muuttanut mieleni.

Mullakin on nyt alkanut hoitokierto (KP5 tänään) ja huomenna on ultra, jossa näkee onko siellä nyt yhtään mitään kasvamassa. Olipahan taas ihan kummalliset menkat. Joulunahan alkoi kierto kesken lugejen, luomuiltiin ja ovis saattoi olla ihan normi 14pvän kohdalla, mutta eihän siitä mitään plussaa tietty tullut. Nyt alkoi vuoto taas viikon etukäteen tiputtelulla ja sitten vain kaksi päivää oli kunnon vuotoa ja nyt jo melkeen kokonaan loppu. Pakostakin mietin, että kun vielä eilen unohdin letrot ottaa ja otin vasta aamulla, niin ei taida olla kovin hyvä kierto hoidon suhteen, vähän liian myöhään ehkä lääkkeet alkanut. No eihän sitä koskaan tiedä.

Oon nyt työttömänä, joten stressi on kova siinäkin suhteessa, että paljonko mitään turhia ultria haluan käydä läpi, jokainen kuitenkin maksaa sen 150e vähintään. En tiedä mitä mantraa alan hokea, että vähän positiivisuutta alkais löytymään itelle näistä jutuista. Mut se on varma, et jos taas negaa, niin akupunktioon menen (jos tiedät tampereella hyvän akupunktiotyypin nimeä, lähetä yv, pitää yrittää siltä tutultakin kysellä, kenen tuttu oli onnistunut mut siitä tosiaan jo useampi vuosi aikaa).

Joo, ei oo siis tullut kirjoiteltua, kun ei oo mitään tapahtunut. Pitää yrittää olla täälläkin vähän aktiivisempi, ehkä se auttaa jaksamaan tän hoitokierron taas :heart:
 
Äiti seiskanelonen kiva kuulla sustakin. Mitkä lääkkeet tässä hoitokierrossa sulla käytössä? Suosittelen kyllä kans tota akupunktiota, oon itsekin lukenut netistä aika paljon positiivisia palautteita ja joistain tutkimuksista koskien akupunktiota ja ivf hoitoja. Lisäksi oon kuullut, että Suomessa yks klinikka haluaisi saada rahoitusta tutkimukseen, jossa ivf hoitojen aikana käytettäisiin akupunktiota. Vielä ei siihen tutkimukseen ole rahoitusta löytynyt. Ulkomaillahan on joillain klinikoilla kuulemma automaattista toi akupunktio joillakin klinikoilla. Ja niitä akupunktio hoitoja useampi, ennen hoitoa, hoidon aikana niin kasvatteluvaiheessa kun siirron jälkeen.
Tsemppiä folli ultraan, toivottavasti näyttää hyvältä!!! :heart: onpa ikävä kuulla että oot työttömänä, se tuo varmasti oman lisä stressin. Toivottavasti löydät pian uuden työpaikan. Siihen asti, koeta käyttää ylimääräinen aika asioille joista nautit. Anna aikaa itsellesi ja läheisillesi, se on kans tosi arvokasta.
 
Viimeksi muokattu:
Ääää, epäreilua. Ei siellä sit ollut kuin yks folli. Hoitoa ei jatketa sen kanssa. Toivotti hyvää jatkoa ja palatkaa asiaan jos luovutushoidot kiinnostaa. Ihan ystävälliseen sävyyn ei siinä mitään. Eihän tälle sitten mitään voi. Jos ei useampia kasva niin ei kasva.

Miksi mulla itsellä ei ole sitä ultralaitetta, niin voisin katsoa sen kierron, kun siellä on useampi ja voitais tehdä se hoito. Se kierto kun ei ollut nyt, mutta hyvinkin voi olla tulevaisuudessa... mulla olis vielä vähän menopuriakin jäljellä, mutta eihän se tosiaan juurikaan nyt tässä tilanteessa auta (jos kerran simpatkin on heikkoja).

Tää on ihan persiistä!
 
Äiti seiskanelonen :hug:. Kyllä ei mene tasan nämä onnenlahjat tässä maailmassa :(. Voimia :heart: ja pidän peukkuja, että uusi duuni löytyy =).

Pötkylää odotellen, kiitos kysymästä, nyt kun olen taas "normi arjessa" niin ei tässä ole ehtinyt murehtia :p. Hyvä kun ehtii työt ja kotiasiat hoitaa. Eli menee ihan kivasti. Tällaistahan se elämä sittenkin on, jollei niitä lapsia siunaannu.

Hyvää viikonloppua!
 
Kiitos kaikille tsempeistä! Vielä viikko pitäisi jaksaa piinailla... Ei ole mitään oiretta mitä ei tavallisessa lugekierrossakin olisi ollut. Jotenkin epäusko onnistumisesta nostaa päätä mutta meillä tuli kyllä hyvin pakkassoluja.

Äiti seiskanelonen, harmi että tämä kierto ei onnistunut! Niin arvaamatonta... Minäkin vannon akupunktion hyvään vaikutukseen, vaikka en nyt ole käynytkään säännöllisesti viime aikoina. Valitettavasti Treelta ei ole kokemuksia. Pidän peukkuja työnhakuusi!

Pötkylää odotellen, toivotaan että akupunktio ja liikunta nyt pistää follit kasvamaan laadukkaasti =) kohta olet jo tositoimissa.

Hiskias, toivottavasti pysyt terveenä ja se sulatus onnistuu täydellisesti! Onko sulla lääkkeitä siinä pas-kierrossa? Mulle tulisi seuraavaksi pas. Muistaakseni letrozol ja ovitrelle on jo määrätty. Luget kai loppukiertoon.
 
Äiti seiskanelonen :( :hug: eikä...onpa syvältä. Mitä suunnitelmia teillä nyt sitten eteenpäin? Voimia :heart:
Hiskias kiva kuulla että arkirumba vienyt mukanaan etkä oo hirveästi stressannut. :heart:
Jonnuli sulla onkin jännät paikat, pian pääset testailemaan. Toivottavasti tulet kertomaan plussauutisesta =)
(.) zumenonia alotin viime viikon lopulla syömään ja nyt sitten perjantaina ultra, se ultra pitää olla viimeistään kp 2. Tämä viikko hurjan rankka töissä, neljä yövuoroa.Eipä ehdi paljoa stressata. Täytyy yrittää levätä paljon ja liikkua myös. Tänään meen salille ennen yövuoroa.
Tsemppiä viikkoon kaikille :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Pötkylää odotellen, ei meillä oikeestaan ole mitään suunnitelmia jatkoon. Ihan luomuyritystä, niin hyödyttömältä kuin se kuulostaakin :LOL: Mä nyt pistelin yhden menopur paketin (1200) itteeni 300 satseilla, kun en tohtinut jättää käyttämättä, kun tuli se jo hankittua (oli pakon sanelema juttu).

Toki tässä jo hieman on keskusteltu luovarihoidoista ja miehen ehdoton EI on alkanut pikkuhiljaa pehmetä. :heart:

Tsemppiä!
 
Pötkylää odotellen, miten ultrassa meni?

Äiti seiskanelonen:wave: Mitäs sitä hyviä lääkkeitä hukkaamaan. Mulla on letrozoleja kaapissa ja joskus mietinkin, että pitäiskö ne sieltä käyttää veke =)

Jonnuli :hug:

(.) Blaah, eipä ole vielä ennen näinkään käynyt ettei menkat ala. Nyt on kp 32, joka on meikäläisen normi 26-28 päiväiselle kierrolle ennen kuulumatonta. Niin kuulkaa ottaa pattiin, jos ne stimulaatiokierrossa pumpatut hormonit on sotkeneet koko kropan ja taas kohta pistetään zumea menemään. Kävin vyöhyketerapiassa ja sain kuulla, että hormonit & munuaiset on ihan tukossa, sama homma aina hoitokierron jälkeen. Toivotaan, että vyöhyketerapia auttaisi nyt niihin. Että semmosta.
 
Kyllä se Hiskias niin on, et hormonit sekoo ihan varmasti kaikista aineista ja mikään aina varma asia, kuten 28 päivän kierto, ei ole enää itsestäänselvyys. Been there. Ja miten se aina meneekin niin, että odottamattomat asiat tuo aina eteen harmeja näissä hoitokierroissa, kun ne on niin aikaansa sidottuja. Mutta kyllä ne sieltä ilmestyy. Kuten ilmestyi mun oviskin, joka menopurista huolimatta tuli näin myöhäisillä kp:illä.

Niin, mitäs kuulumisia pötkylällä?


-Äiti74
 
Hiskias no johan nyt sun kroppa temppuilee. Toivottavasti vyöhyketerapia auttaa.
Äiti seiskanelonen parempihan se on ne lääkkeet kaapista pois käyttää. Tsemppiä!
Jonnuli :hug:

(.) olipahan taas ihan uskomattoman mielenkiintoinen lääkärissäkäynti. Tällä Poor ovarian reserve alueella tapahtuu koko ajan uutta. 4 viikkoa sitten on julkistettu taas uusia tuloksia uudella hoitomenetelmällä. Siinä kaksivaiheinen hoito ja lääkityksensä clomifen,femeda ja menopur. Siinä 2!!! Punktiota saman hoidon aikana ja alkiot pakkaseen, ei tuoresiirtoja. Punktio on myös tässä aiemmin kuin yleensä siis kun follit n 17 mm.Toi mun lääkäri pitää jonku luennon siitä 7 pv ja sen jälkeen toi klinikka alkaa pioneerina kokeilemaan sitä hoitoa. Me päädyttiin, että nyt ensin kokeillaan tällä toisella uudella josta aiemmin puhuin hoidolla ja sittemmin jos ei tulosta niin vielä kerran yritys ja se ois sitten tolla upouudella tekniikalla. Nyt en halunnu sitä ihan uutta, kun meidän lääkäri on hiihtolomalla siihen aikaan kun ois ollu tokan punktion aika. Juteltiin taas varmaan tunti uusista tutkimuksista ja tuloksista ja hormonaalisista jutuista. Oli ihana saada roppakaupalla uutta toivoa ja uskoa tähän hommaan ! :heart: dhea puolelta tullu myös uusi julkaisuja,jotka antaneet hyviä tuloksia.
Nytkin tässä hoidossa siis yhtenä ideana se aiemmin punktoiminen. Ultrassa kaikki hyvin, limakalvo oli hyvä ja vasemmalla näkyi 5 pientä follikkelia ja oikealla 4.piiikitys alkoi menopurilla tänään. Annos pienempi kuin aiemmin, senkin selitti miksi ei yli 300 annosta mulle. Mulla kontrolli ultra tiistaina ja punktio on jo joko ens perjantaina tai sitten maanantaina 9 pv.. Jarruna certide joka alkaa tiistaina ja irrotuspiikkinä pregnyl. Sitten lugesteronia ja pregnyliä siirron jälkeen. Dhea jatkuu myös.Suurin stressi hoidosta meni pois, kun vielä sittenkin uusi mahdollisuus jäljellä jos tämä ei onnistu...toivon niin, että sittenkin näillä ' resepteillä' saadaan se Pötkylä maailmaan...
Ja jotenkin tuntuu uskomattomalta kuinka paljon uusia tutkimuksia ja tuloksia tulee juuri nyt. Akupunktiossa kävin kans perjantaina, se rentoutti hyvin.
Hyvää viikonloppua kaikille :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hiskias joko uusi kierto alkoi ?
Äiti seiskanelonen miten sulla menee?

(.) Ultrassa käyty tänään. Taas oli munasarjat niin korkealla, että joutu painamaan kunnolla näkyvyyden saamiseksi ja siltikään ei saatu niin hyvin näkyviin kuin ois toivonut. Mutta onneks saatiin kuitenkin mittoja follikkeleista. Molemmilla puolilla 2 tasakokoista follikkelia, olin kyllä iloinen, että 4 follikkelia ainakin toistaiseksi tasakokoiseina kasvaa. Tää oli eka kerta, kun useampi tasakokoinen. Ja lääkäri sanoi, että voi olla vielä pieniä lisäksi, mutta nyt ei pääsy näkemään enempää.Mitat oli 7-8 mm. Huomenna alkaa jarru ja perjantaina uus ultra ja päätetään minä päivänä punktio on.
 
Pötkylä (anteeksi lyhennys), mulla on sama, että ultraaja joutuu aina painelemaan kovasti, että saa näkyviin ja muutaman kerran ei oo saanut näkyviin (mut silloin on varmaan ollut ihan tyhjää täynnä). Hienoa jos siellä on munia tulossa ja toivotaan että yllätysmuniakin löytyisi :) Varmasti nyt jännittää tuo huominen ultra, toivotaan parasta :heart:

Itellä on joku dpo6 tätä luomuyritystä, mutta olot on sellaset kun aina ennenkin, joten tietäähän tuon. Mietin, että haenko terot estämään piakkoin alkavan tiputtelun : /
 
Perjantaina oli 1 13mm ja 1 10 mm. Jouduttiin painamaan ja runnomaan niin kovasti että saatiin näkyvyyttä että huh huh. Mentiin vielä toimenpidehuoneeseen paremmalle ultralle ja 2 hoitajaa avusti. Lääkäri halus nähdä meidät omalla ajalla la ja katsoa onko kaikki ok. La näkyi 1 10 mm ja 1 8 mm. Eli isoin oli tippunu olikohan runnomisesta johtuvaa...hoito keskeytettiin. Juteltiin tunti ja lääkäri haluaa kokeilla sillä upouudella kaksivaiheisella hoidolla. Lääkäri ei velottanu pe eikä la käynneistä mitään. Nyt kerätään siihen 5. Hoitokierrokseen tahto, voima ja usko takaisin. Tosi koville otti tämä niin mulle kuin miehelle. Fyysisesti oon kipeä runnomisesta myös. La ei joutunut runnomaan niin pahasti oli munasarjat alempana. Nyt alkoi terolut, sitten välivuoto, jonka lopussa alkaa primolut ja siitä lähtee uusi yritys. Nyt olen niin rikki henkisesti että saa tosiaan tsempata. Niin on kyllä mieskin... Että tällaisia terveisiä täältä .
Äiti seiskanelonen älä vielä heitä kirvestä kaivoon.
 
Viimeksi muokattu:
Pötkylää odotellen, voimahalaus :hug:. Ikävää tuollainen runnominen ja sen lisäksi vielä hoidon keskeytys. Itsellä on vastaavanlainen huono kokemus parikymppisenä kun olin inseminaatiossa eikä se saakutin katetria meinannut mennä läpi kohdunkaulasta. Niin kauhean kammon sain, että siihen jäi ne hoidot, kunnes kolmivitosena rupesin uudelleen. Toivotaan, että viides kerta toden sanoo - monella on sanonut :attn: ja sulle tulee vielä uusinta uutta käyttöön :heart:

Äiti seiskanelonen, sä oot niin positiivinen, kun luomunakin jaksat yrittää. Täällä "avaruusseksi" ei nostata mitään toivoa :p

Se on kuulkaa flunssa taas tulossa, kolmas tälle vuodelle :mad:. Perjantaina ultraan, kiva kuulla limakalvon mitta tupla E:n, sinkin ja greippimehulasillisen jäljiltä.
 
Hiskias :heart: Kiitos. Toivottavasti sun lisäravinteet ovat tuottaneet muhkean tuloksen limakalvolle. :saint: Ärsyttävää kun flunssat ei jätä sua rauhaan. Toipumisia.

(.) juttelin lääkärin kanssa puhelimessa tänään pitkään. Ei se follikkeli ollut runomisessa hävinnyt, vaan kyllä siellä oli näkynyt rutistunut, kokoonmennyt rakkula. Se lääkäri oli kyllä sanonut sen lauantaina, mutta jotenkin itse oli vaikea sitä hyväksyä. Lääkäri selitti, että näin käy jokaisella jolla munasarjojen toiminta heikkenee. Jossain vaiheessa jonain kiertona kierto menee puihin. Keskusteltiin myös siitä uudesta hoidosta, lääkäri ei kuitenkaan haluaisi ajoittaa niitä menkkoja primolutilla, vaan haluaisi saada uudelle hoidolle optimaalisemmat mahdollisuudet omalla luonnollisella kierrolla. Nyt sitten Terolut vain 8 pv ja katotaan miten menkat alkaa välikierron jälkeen. Sitten alkaa lääkkeet ja jännitetään voidaanko hoito tehdä loppuun asti kun pääsiäinen välissä. Joten ei todellakaan selvitä helpolla. Jos ikävästi käy hoito menee vasta syyskuulle, meillä toukokuulle matka, kesä ja heinäkuu lääkäri lomalla, elokuussa matka... Ei voi olla todellista.... No katsotaan nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Voihan vinetto menisipä tosi huonosti aikataulut ristiin, jos vuoden alussa suunniteltu hoito äkkiä onkin vuoden lopussa. Ei se kuule passaa, kyllä se hoito nyt on rukattava tälle keväälle, Pötkylä!

Ja että jo 13-14 millinen rakkula saattaa jo kutistua kokoon? Eihän se vielä ole edes tarpeeksi iso hedelmöittyäkseen. Aika oudosti meni tuo hoito kun 4 tasakokoista alkoi kasvamaan yllättäen ihan eri tahtia kaikki. Jos tämä ei vaan ollut hoidolle otollinen kierto. Tosi ikävää, pahoittelut!

Ei tää Hiskias niin positiiviselta täällä tunnu, mutta kun nää luonnonkeinot on ainoa tapa millä nyt saattais raskautua. Vähän on pakkopullaa ja veetyttää ja vaikka mitä sitten muuten koko ajan. Voihan sitä tietty ihmeitä tapahtua. Kierto oli kyllä nytkin perin outo. Piikitin sitä menopuria 4 päivää (n.300 satseja), ovis oli kuitenkin normaalipaikallaan (KP13 tikutin mielestäni tasavahvat viivat), limailutkin sopivat aika hyvin tuohon ajankohtaan. Siitä viikko, ja ovistestissä edelleen aika vahva toinen viiva. Siitä kaksi päivää (eilen) ja ovistikussa ihan yksi selkeä viiva. Mä nyt käsittäisin, että aina sitä hieman on sitä lh:ta ja varsinkin kun uusi kierto on alkamaisillaan, sitä on hieman enemmän. Ens kierto pitää tikuttaa joka päivä kun ei noista nyt taas ota selvää mitään.

Oliko sulla Hiskias sitten ollut ongelmaa tuon limakalvon kanssa?

-Ä74
 
Äiti seiskanelonen :heart: oli kyllä todella outoa. Mutta toivottavasti noin ei enää tapahdu ja aikataulut ei mee ristiin. Ja se uusi hoito tois ihmeen. Toivossa täytyy elää... :saint:
Tosta ovistikuttelusta : olisko kuule ollut kuitenkin niin, että sulla olis ollu kiinnittymisyritys?! Katsos kun ovulaatio testi mittaa sitä huippua, jossa lähes samanlainen DNA ketju kuin hcg :ssä. Vain loppuosa erilainen. Sentakia jotkut testaa ennen varsinaista raskaustestiä ovulaatiotestillä... Toivon niin, että teillä luomuilu toisi plussan ! Meinaatko lisätä jotain lisäravinteita tai dhea:ta entä se akupunktio?
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Ajattelin kertoa kuulumisia, kun on niin kummallinen tilanne. Jo viime vuoden puolella marraskuussa siis todettiin keskenmeno (ICSIn jälkeen, punktiosaaliina yksi ainokainen, mutta hyvänlaatuinen, munasolu). Sitä sitten seurailtiin, kunnes joulukuussa annettiin Cytotecit (vuoto kun ei alkanut itsestään). 6 viikkoa vuosin putkeen Cytotecien jälkeen, kunnes vihdoin kaavittiin. (Ja sen jälkeen vielä 1 viikon bonuksena.) Tasan 2 viikkoa kaavinnan jälkeen ovistestillä tasapaksut viivat. Ja nyt tasan 4 viikkoa kaavinnan jälkeen raskaustesti positiivinen (Clearblue Digitalilla tulos 2-3). No, ainakaan kuukautisia ei toistaiseksi ole kuulunut. Mutta onko tämä nyt sitten niin, että testipositiivisuuden näyttää vain kohtuun edelleen kaavinnan jäänyt raskausmateriaali, vai uskaltaako toivoa, että uusi raskaus olisi käynnistynyt ihan luomuna...? No, eihän sitä uskalla toivoa yhtään mitään. Varsinkaan, kun on jo asiantuntijalääkärien toimesta tuomittu epätoivoiseksi tapaukseksi, joka ei enää tule saamaan omasoluisia lapsia. Ja silti toivo herää. Kävin privaattipuolella kvantitatiivisella hcg:llä. Huomenna saan tulokset. Ennen kaavintaa hcg oli vielä 52 (6 vkoa Cytotecien jälkeen), joten jos arvo on noussut oikein kunnolla, lienee se hyvä merkki. Jos hcg vain hiukan koholla, pitääköhän sitä mennä uuteen kaavintaa? Puuh. Kunpa uskaltaisi uskoa lottovoittoon!
 
Viimeksi muokattu:
Olen seuraillut teidän muiden kuulumisia täältä taustalta viime viikkojen ajan, ja nyt joudun valitettavasti palaamaan tänne itsekin :'(.

Eilisessä (12+3) pitkään ja hartaasti odotetussa nt-ultrassa kohdussa näkyi enää sikiökaiku, joka vastasi viikkoja 7+5. Hirveä järkytys, musertava suru ja totaalinen epäusko. Kaikki oli muka mennyt hyvin, olin kuvitellut vatsankin jo vähän pyöristyneen, ja sitten tämä, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Sain mukaani tyhjennyslääkkeet, jotka otin heti kotiin päästyä, ja supistelin ja vuodin verta ja "raskausmateriaalia" iltapäivän ja illan. Yöhön mennessä vuoto oli rauhoittunut ja tänään jäljellä on enää niukkaa jälkivuotoa.

Nyt annetaan miehen kanssa surulle aikaa, ja PASia aletaan suunnitella, kun tästä on toivuttu. Keväällä on tiedossa pari matkaa, ja taidetaan odottaa niiden yli, sen verran raskasta on ollut viime syksystä asti, että pieni paussi tekee vain hyvää. Onneksi pakkasessa on vielä ruhtinaalliset kolme blastoa (vai oliko joku niistä morula?), toivoa siis on vielä tästäkin hoidosta.

Tämä vauva ei ollut meille tarkoitettu, mutta kyllä se pieni meillekin vielä tulee. Näin uskon. Kolmesta siirrosta yksi biokemiallinen ja yksi kunnolla alkanut raskaus on hyvä merkki, näinkin uskon.

Roppakaupalla onnea, tsemppiä ja jaksamista toivotan meille kaikille. On tämä raskasta.
 
Voi, miten surullista, Kesäheinä-78. Syvä osanottoni ja voimia suruun! Koettakaa jaksaa yrittää tyhjennyksen jälkeen luomuna (sitten, kun ei enää tulehdusriskiä). En tiedä, onko urbaani legenda vai totta, mutta keho kuulemma saattaa olla vastaanottavaisempi raskauden jälkeen. Ja käy tarkastuttamassa, että tyhjennys on onnistunut kokonaan, jottei keskenmeno turhaan fyysisesti pitkity (kuten minulla juuri kävi). Voimia!
 
Viimeksi muokattu:
Oon tosi pahoillani Kesäheinä, ja samat sympatiat Cityprinsessalle. En yhtää voi kuvitella miltä teistä tuntuu. Olen usein miettinyt kumpi on ikävämpää, se että raskautuu mutta raskaus ei jatku, vai se, ettei ikinä tapahdu yhtään mitään. Ehkä niitä ei sittenkään pidä verrata toisiinsa. Kumpikin on tietenkin ihan syvältä.

Joo, oli kyllä itelläkin outo kierto, ihan positiivisessa mielessä ehkä kuitenkin. Jokseenkaan en jaksa kiinnittymisyritykseen uskoa (pessimisti), mutta mietin olisko se mahdollista että kaksi eri munasolua kypsyy ihan eri aikaan... että oliskin "pitkä" ovis. No oli miten oli, teroja otin kaksi päivää (oliskohan se voinut vääristää ovistestiä??) ja mitään välivuotoja ei tässä kierrossa ollut (JEE). Menkat on kyllä selkeesti alkamassa, ainakin viiruja tulee ja ovistestikin on vaan haalee, mutta nyt jo tosiaan kp29, joten pidempi kierto kuin yleensä.

Toivottavasti tänne välillä satelelisi niitä hyviäkin uutisia :heart:

Jaksetaan taas eteenpäin.
 
Pötkylää odotellen onpa kiinnostavaa kuulla noista uusista tutkimustuloksista ja hoidoista. Itsellä ei aikaa ja energiaa näiden asioiden selvittelyyn juuri liikene, mutta onneksi uskallan luottaa meidän klinikkaan (Dextra) ja lääkäriin täysin, että siellä kyllä tehdään kaikki mahdollinen meidän hoidon onnistumiseksi. Tosi ikävä kokemus teillä tämä viimeisin, toivottavasti vitoskierrokselle natsaa. Ja toivottavasti saatte myös aikataulut natsaamaan, aika hurjalta kuulostaa monen kuukauden viivästys, kun tuntuu ettei näillä vuosirenkailla ole muutenkaan aikaa hukattavaksi. Voimia.

Äitiseiskanelonen onnea teille jatkoon ja toivottavasti mieskin vielä lämpenee luovarihoitoihin. Meillä lahjamunasolut on olleet alusta asti se seuraava vaihtoehto, jos omilla soluilla ei tulosta tule.

Hiskiakselle kans tervehtymistä ja peukut pystyyn seuraavalle rundille. Mikäs siellä nyt tilanne?

Cityprinsessalla onkin jännä tilanne! Mun korvaan kuulostaa tosi oudolta, että kohtuun voisi vielä kaavinnankin jälkeen jäädä materiaalia, joka jopa nostaisi hcg:tä, joten kyllä tuo mun mielestä aika lupaavalta kuulostaa! Mä olen myös kuullut (onko sitten huhupuhetta vai tietoa), että keskenmenon jälkeen raskautuminen kävisi helpommin, mutta mun endo on valitettavasti niin ärhäkkä, että meillä ei luomuyrityskierto tule kuuloonkaan, ettei tämä paska endo vain ehtisi villiintyä ja tehdä lisää tuhoja. Mä aloitinkin jo oman klinikan suosituksesta Femodenit jo heti tuosta tyhjennysvuodosta. Klinikan kanssa sovittiin myös jo, että kolmen neljän viikon päästä sinne jälkitarkastukseen tsekkaamaan, ettei kohtuun ole jäänyt mitään. Näin kalliita hoitoja ei lähdetä tekemään kyllä pienelläkään riskillä. Naikkarillahan ohjeistivat vain tekemään kotiraskaustestin ja toimimaan sen perusteella, vaikka hyvin tiesivät hoitotaustasta. En luota kotitestiin tässä(kään) asiassa.

Oma olo alkaa pikkuhiljaa kohentua. Keskenmeno tai siis se tyhjennys ei ollut onneksi fyysisesti kummonenkaan koettelemus, yksi ilta siinä kipuillessa ja vuotaessa meni. Tai siis vuotoa on kyllä edelleen (nyt vasta neljäs päivä), mutta ihan sellaista normimenkkojen tasoa, tai ehkä hitusen niukempaakin. Henkisesti on on hankalampaa. Luulen, että vaikein juttu on se, että tilanne ehti edetä niin pitkälle ennen kuin keskenmeno paljastui. Kahdeksannen viikon keskenmenohan on ihan alkuraskauden keskenmeno vielä, mutta kun asia paljastui vasta 13. viikolla, sitä oli ehtinyt jo ihan liikaa kiintyä raskauteen ja “vauvaan” ja ajatukseen vanhemmuudesta, äitiydestä.

Jouduin itse asiassa perjantaina käymään NKL:lla uudelleen hakemassa anti-D-rokotteen (Rh-negatiivisille annetaan tällainen, jotta seuraavassa raskaudessa ei muodostuisi vasta-aineita Rh-positiivista sikiötä vastaan, mutta unohtivat mun kohdalla tämän) ja sain niin hirveää kohtelua, että lähdin sieltä lopulta ovet paukkuen. On se kumma, että kunnallisen puolen väeltä puuttuu empaattisuus ja kyky kohdata ihminen kokonaisuutena aivan täysin! Sekin tapahtuma otti voimille tosi kovasti, ärsyttävää, kun on muutenkin herkässä tilassa.

Mä ajattelin kanssa kokeilla vihdoin akupunktiota, oliko jollain suosituksia Helsingissä? Muistan jonkun täällä jo maininneen jonkun mestan (Pötkylä?), mutta en löytänyt sitä tuolta ketjusta nyt ainakaan pikaselauksella.
 
Tietääkö joku, onko alkuraskauden kromosomiseulan verikokeen hCG sama arvo kuin raskaustestin hCG?

Soitin tänään neuvolaan peruakseni kaikki ajat ja kysyin samalla kolmisen viikkoa sitten otettujen verikokeiden tuloksia. HCG oli tuolloin 73. Eli jos kyseessä on sama arvo niin tuostahan olisi nähnyt jo ihan suoraan, että raskaus on mennyt kesken. Jos joku vain olisi vaivautunut vilkaisemaan niitä tuloksia. Epäilen kyllä, että tässä on nyt kaksi eri hCG-arvoa, mutta neuvolan puhelimeen vastannut henkilö ei tiennyt eikä osannut selvittää.

Huomaan olevani aika vihainen ja etsiväni syntipukkia, vaikka eihän tämä kenenkään syytä ole. Näitä nyt sattuu eikä sille mitään voi. Jotenkin vain harmittaa niin paljon, että tilanne pääsi etenemään niin pitkälle, eikä neuvolassakaan otettu kuuleviin korviin mun huolta puuttuvista raskausoireista. Kuukausi sitten asia olisi ollut paljon helpompi niellä, näin ainakin kuvittelen.

Mutta. Aurinko paistaa ja tässähän voisi vaikka yrittää repiä iloa lähestyvästä keväästä. Positiivinen mieli tekisi varmasti seuraavalle hoidollekin hyvää.
 
Kesäheinä-78, :hug: ;'( saman kokenu elokuussa... mulle kans ei koskaan vastattu mitään selkeetä siitä seulasta, vaikka yritin kysellä useemmankin kerran mm. neuvolassa ja ultrapaikasta että eikö siinä jo näkyny muka jotenkin että on menny kesken, mutta sanottiin vaan että "ei mitään arvoja olla voitu edes selvittää" kun np-ultrasta ei saatu mitään tulosta tms. epämäärästä. Kai siellä nyt joku arvo sentään verikokeesta on tullu, mutta tuntu että ketään ei kiinnostanu kattookkaan. Ois saanu jotain tietoo ja mahdollisesti viitteitä että oliko niissä alkioissa tosiaan jotain pahastikin vialla.. vaikka enpä tiedä onko sillä nyt enää väliäkään. Itteensä sitä on syyttäny että ois vaan pitäny mennä heti ultraan uudelleen sillon kun ne oireet yhtäkkiä väheni selkeesti joskus 8+6, ja viikko tosta tuli yks päivä ihan pieni punerrus v-vuodossakin. Mutta ei, pelotti liikaa ja aatteli että oon vaan liian hysteerinen ym... ihan kun se tilanne välttämällä ja 12+3 ultraan mennessä odottelulla jotenkin ois korjaantunu..! No tästä lähin ainakin tietää että ravaan vaikka joka helvetin viikko niissä ultrissa, en halua ikinä enää kantaa kuukautta kuollutta sisuksissa ja kuvitella olevani onnellisesti raskaana, sit vielä kaikki vaikee kuukausien jälkihässäkkä päälle kun ei meinaa jämät irrotakaan....siis jos mitkään blastotkaan enää edes kiinnittyy.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä