Apua :/ Tänään pitäisi mennä Disney on ice- jääshowhun... Poika 6v oksentanut yöllä kahdesti ja äsken tuli limaa...

2tuntia nyt nukkunut ja ei ole oksentanut.. aiemmin tuli vaan limaa...

soitin eskariin ja ilmoitin asiasta niin siellä oli ollut eilen joku lapsi kipeenä ja oksentanut... eli varmasti tarttunut sieltä...

Ja tiedoksi vaan! Kun poitsu herää... ja syöpi vähän ja jos olo on parempi me menemme sinne :)

Poitsu on ostanut oman lippunsa omalla rahalla, johon säästi rahaa melkein vuoden :)

Että sille tämä on tooosi tärkeä reissu =)

Jos olo menee tosi pahaksi.. niin sitten jääpi vaarin kanssa kotiin.
tottakai mitäpä muista kun oma napa on tärkein :D
 
"vieras"
ja anyway, useinhan se ripuli tulee automaattisesti sitten oksutaudin vanavedessä, joten voipii olla että jää joka tapauksessa menemättä .
näin ainakin meillä yleensä aina.
en menisi miehen kanssa kahden, olisi ku rangaistus lapselle sairastumisesta. lapselle tulee todella paha mieli jos vanhemmat lähtee ja häneltä se jää näkemättä. nyt kaiki mahdolliset foorumit käyttöön ja liput pikamyyntiin. fb:n kirpparit on hyviksi havaittuja keinoja myydä jotain nopeasti :)
 
"Äiti"
Meillä oli viime vuonna melkein sama tilanne. Mutta kyseessä oli flunssa. Liput oli ostettu ja matka maksettu ( Bussilla mentiin kun matkaa 200 km suuntaansa ). Mutta isompi kerkesi parantua ja pienempää tuli mummo hoitamaan joten päästiin isomman kanssa sinne kuitenkin.
Mutta laitoin jo matkan järjestäjälle viestiä että jos ei edelliseen päivään mennessä olla parannuttu niin liput voi antaa jollekin toiselle jos hän tietäisi jonkun perheen joka niin lyhyellä varoitusajalla reissuun lähtisi.
 
---
Niin ja miksi niitä llippuja ei voisi edes vähän halvemmalla myydä tutuille, jos sellaisia on. Jotenkin kitsas ja ahne ajattelutapa monilla, viedään se lapsi puolikuntoisena show'hun kun siitä on kerran maksettu, eikä varmasti lahjoiteta lippuja ystäville.
 
ryysyrannan rinsessa harmaana
2tuntia nyt nukkunut ja ei ole oksentanut.. aiemmin tuli vaan limaa...

soitin eskariin ja ilmoitin asiasta niin siellä oli ollut eilen joku lapsi kipeenä ja oksentanut... eli varmasti tarttunut sieltä...

Ja tiedoksi vaan! Kun poitsu herää... ja syöpi vähän ja jos olo on parempi me menemme sinne :)

Poitsu on ostanut oman lippunsa omalla rahalla, johon säästi rahaa melkein vuoden :)

Että sille tämä on tooosi tärkeä reissu =)

Jos olo menee tosi pahaksi.. niin sitten jääpi vaarin kanssa kotiin.
Oot varmaan tosi ihana ja symppis äiti kun annat pojan tehdä kaikkea mitä se tahtoo ettei tule vaan paha mieli. Käytä tuota toki jatkossakin esim murrosiässä niin pääsette varmaan tosi helpolla. Ja poikakin on varmaan tosi iloinen. ;)

Tästä ruudulta katottuna kuitenkin paistaa pahasti itsekkyys läpi.

Ja sitten se poika menee huomenna eskariin mainostamaan että minäpä kävin eilen disney on ice showssa! Ja eskarintätit kattoo että hei mitä vittua tuonki mutsi oikein säveltää ... :D

Tästä ruudulta katottuna kuitenkin paistaa pahasti itsekkyys läpi.
 
"vieras"
[QUOTE="eve";23107083]Jep. Raha menee lapsen terveyden edelle...[/QUOTE]

No tottakai menee, ap:n lapsi saattaa jaksaa jo ihan hyvin, tai sitten ei, ja tokihan ap:lle raha menee vieraiden lasten edelle, ihan yks hailee jos tartuttaa siellä oksutautia eteenpäin...
 
"vieras"
Mee vaan tartuttaa ap lapsesi kanssa muiden muksut. Mutta älä tuu tänne palstalle narisemaan, jos jonkun toisen muksu taruttaa seuraavaksi oman lapsesi. Tahallisella käytöksellä, vanhemman takia joka raahaa sairasta kersaa kaikkialle.
 
"Miranda83"
[QUOTE="Äiti";23106921]Ja minä en ole koskaan ymmärtänyt tuota "tarttuu jos on tarttuakseen" :eek: Oma äitinikin sitä hokee ja sillä perustelee sen että ei pese käsiä sisään/kotiin tultuaan.
Minusta taudin tartunnan mahdollisuuden minimoiminen on kaikkien etu. MYÖS SEN LAPSEN. En ymmärrä sitäkään että jotkut oikeasti hakemalla hakee jonkun vesirokon jostain koska se on hyvä sairastaa pienenä. Minusta olisi hirveää jos lapselle hakemalla hakisin jonkun pöpön joka taatusti aiheuttaa pienelle kurjan olon. Joo, se voi tulla myöhemminkin ja rajumpana mutta voi olla myös tulematta.

Ette voi olla niin itsekkäitä että veisitte viime yönä oksennelleen pojan mihinkään missä on satoja lapsia. Todella ajattelematonta![/QUOTE]

mä taas ymmärrän täysin että vesirokon joku hakee itselleen. ite ei ole haettu,vaan oli rokkoinen lapsi kerhossa ja se tarttui meidän lapseen ja sitä kautta myös vauvaan.
mutta tosiaan se tauti tulee yleensä kerran (meidän yhdelle pojalle tuli 2 kertaa) elämässä ja on vaarallisempi/vaikea aikuisena/ raskaana.. niin en näe mitään ongelmaa jos joku sen haluaa yrittää saada lapselleen. kun sen yleensä kuitenkin kaikki sairastavat.
 
"Äiti"
[QUOTE="Miranda83";23107138]mä taas ymmärrän täysin että vesirokon joku hakee itselleen. ite ei ole haettu,vaan oli rokkoinen lapsi kerhossa ja se tarttui meidän lapseen ja sitä kautta myös vauvaan.
mutta tosiaan se tauti tulee yleensä kerran (meidän yhdelle pojalle tuli 2 kertaa) elämässä ja on vaarallisempi/vaikea aikuisena/ raskaana.. niin en näe mitään ongelmaa jos joku sen haluaa yrittää saada lapselleen. kun sen yleensä kuitenkin kaikki sairastavat.[/QUOTE]

Minä en sitä oikeasti ymmärrä. Ei se minua haittaa jos esim. esikoinen sen eskarista meille tuo ja kaikki 3 lasta sen nyt sairastavat mutta hakemalla en sitä mistään lähde hakemaan vaan kyläilyt kyllä jää siksi aikaa kun ystäväperheessä se jyllää. Ei haeta muitakaan pöpöjä tietentahtoen.
 
"Miranda83"
[QUOTE="Äiti";23107186]Minä en sitä oikeasti ymmärrä. Ei se minua haittaa jos esim. esikoinen sen eskarista meille tuo ja kaikki 3 lasta sen nyt sairastavat mutta hakemalla en sitä mistään lähde hakemaan vaan kyläilyt kyllä jää siksi aikaa kun ystäväperheessä se jyllää. Ei haeta muitakaan pöpöjä tietentahtoen.[/QUOTE]

puhuin ainoastaan vesirokosta. muita pöpöjä en ikinä lähtis hakemaan enkä ymmärtäs sellasta.
enkä todellakaan ymmärrä että sitä että kipeitä lapsia viedään mihkään esityksiin/kerhoon/tarhaan/kouluun ym..tai esim että mun lapsen kaverin äiti pyysi lapseni heille leikkimään lapsensa kanssa.. viikko sen jälkeen meille tuli enterorokko,7päivän korkea kuume koska siellä oli ollut pikkusisarus tässä taudissa.. kyllä suippas.. ja onhan näitä muitakin..huoh
 
No tää on mielenkiintoista... keskustelua... Raha ei mene edelle, ja toiseksi ei meillä tehdä niinkuin lapsi haluaa....

Poika heräsi äsken ja pyysi jogurttia.... söi.. nyt toivotaan että pysyy sisällä...

Leikkii tuolla suht virkeänä legoilla.. Kuumetta ei ole 36.9

Soitin töihinkin osaston ylilääkärille... ja ei näe mitään syytä jäädä pois jos on oireeton nyt tämän aamu ja iltapäivän.
 
---
No tää on mielenkiintoista... keskustelua... Raha ei mene edelle, ja toiseksi ei meillä tehdä niinkuin lapsi haluaa....

Poika heräsi äsken ja pyysi jogurttia.... söi.. nyt toivotaan että pysyy sisällä...

Leikkii tuolla suht virkeänä legoilla.. Kuumetta ei ole 36.9

Soitin töihinkin osaston ylilääkärille... ja ei näe mitään syytä jäädä pois jos on oireeton nyt tämän aamu ja iltapäivän.
Jos on viime yönä oksentanut niin mulle olisi ihan sama mitä joku osaston ylilääkäri sanoo. En missään nimessä kuskaisi lasta yhtään mihinkään.
 
"vieras"
No tää on mielenkiintoista... keskustelua... Raha ei mene edelle, ja toiseksi ei meillä tehdä niinkuin lapsi haluaa....

Poika heräsi äsken ja pyysi jogurttia.... söi.. nyt toivotaan että pysyy sisällä...

Leikkii tuolla suht virkeänä legoilla.. Kuumetta ei ole 36.9

Soitin töihinkin osaston ylilääkärille... ja ei näe mitään syytä jäädä pois jos on oireeton nyt tämän aamu ja iltapäivän.
Ok. Eli oksennustauti ei tartuta enää sen jälkeen, kun potilas lakkaa oksentamasta.
 
"vieras"
No tää on mielenkiintoista... keskustelua... Raha ei mene edelle, ja toiseksi ei meillä tehdä niinkuin lapsi haluaa....

Poika heräsi äsken ja pyysi jogurttia.... söi.. nyt toivotaan että pysyy sisällä...

Leikkii tuolla suht virkeänä legoilla.. Kuumetta ei ole 36.9

Soitin töihinkin osaston ylilääkärille... ja ei näe mitään syytä jäädä pois jos on oireeton nyt tämän aamu ja iltapäivän.
Ja tällä logiikalla on varmaan toiminut senkin lapsen äiti, joka toi tautisen lapsen poikasi päiväkotiin tartuttamaan :D Eli yöllä oksentanut lapsi on kunnossa seuraavana päivänä.
 
"vieras"
Mistä teitä idiootteja oikeen sikiää? Nyt laitat vaikka naamakirjan seinälle ilmotuksen lipuista, ja kun parannutte teette lapsen kanssa jotain muuta kivaa!

Ja joo. Osaston ylilääkäri tosiaan.
todellakin vatsatauti tarttuu vielä tuossa vaiheessa. just tällästen vastuuttomien vanhempien takia meidän vauvakin on nyt vatsataudissa :( ikinä en lähtis tuota kurjaa ja joilleki mahdollisesti jopa hengenvarallista tautia tahallani tartuttamaan
 
"Äiti"
Tätä lukiessa sitä taas väkisinkin miettii että miksi kanssa ihmisiä ei oteta huomioon? "mutta kun minä maksoin niin paljon lipuista...". Ja totta ihmeessä te annatte pojalle sen lippuun menneen rahan ja teette jotain muuta kivaa jos hän on itse rahan siihen säästynyt ja nyt harmiksi show jää välistä.
Käytte jossain elokuvissa ja vaikka karkki/lelukaupassa kun siitä taudista nyt parantuu. Hampurilaisella tai pizzalla.
Ehkä poikakin ilahtuisi jos isä vaikka töistä tullessaan käy vuokraamassa jonkun elokuvan ja tuo jotain herkkuja ( jos siis pystyy jo syömään ) ja vietätte elokuva illan patjojen, peittojen ja tyynyjen seassa lattialla koko porukka :)

Ja joskus voi oikeasti käydä noin kun lippuja ostaa etukäteen :/ Eihän sille minkään voi.

Mutta voisi oikeasti ajatella muitakin kuin sitä omaa napaansa!!
 
"vieras"
No tää on mielenkiintoista... keskustelua... Raha ei mene edelle, ja toiseksi ei meillä tehdä niinkuin lapsi haluaa....

Poika heräsi äsken ja pyysi jogurttia.... söi.. nyt toivotaan että pysyy sisällä...

Leikkii tuolla suht virkeänä legoilla.. Kuumetta ei ole 36.9

Soitin töihinkin osaston ylilääkärille... ja ei näe mitään syytä jäädä pois jos on oireeton nyt tämän aamu ja iltapäivän.
Kyllä minä ainakin menisin, jos ei mitään ihmeellistä tapahdu enää, mutta en minä sitä täällä kuuluttaisi. Tai no aika tylsä palsta tää on nykyään, onpa jotain jutun aihetta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23107295]Kuule, soitin juuri Tohtori Toloselle ja se kysyi vielä kollegaltaan Sykeröltä ja molemmat oli sitä mieltä ettei saa mennä tartuttamaan.[/QUOTE]

Mä taas konsultoin Tohtori koiraa ja hän haukahti, että oksennustauti ei tartu oikein millään, ja toivotteli hauskaa iltaa jääshowssa. Nyt olen ihan hämilläni, ketä kannattaisi uskoa???
 
"joku"
Mistä näitä järjen jättiläisiä oikein tulee? Tajuatteko ollenkaan että teidän mielestä lievä vatsatauti voi olla ihan jotain muuta sellaiselle jolla on joku perussairaus. Toivottavasti joku joskus tartuttaa teille "kivan" noron tai rotan niin ehkä muuttuu toi minä minä minä ajattelutapa
 
typerää touhua
Ap on todella itsekeskeinen, ja jessus että mä ihnhoon semmosia ihmisiä. Varmaan itse kukin on joskus joutunut luopumaan kauan odotetusta ja ehkä kalliisti maksetustakin jutusta sairastumisen vuoksi. Mutta silti jokainen JÄRKEVÄ ja VASTUUNTUNTOINEN aikuinen tajuaa, ettei juuri oksentanutta lasta viedä mihkään massatapahtumaan, vaan pidetään kotona. Nautit vissiin siitä, et moni muukin saa teiltä sen taudin? Ja kaikilla joku mahatauti ei mene muutamalla oksentamiskerralla ohi, vaan vaatii sairaalahoitoo.

Ajattelematonta, todella!
 

Yhteistyössä