Apua :/ Tänään pitäisi mennä Disney on ice- jääshowhun... Poika 6v oksentanut yöllä kahdesti ja äsken tuli limaa...

Mä kyllä seurailisin vointia,pistäisin toisille unille viä ja et lepäilisi mahd paljon. Jos yöllä oksentanut,eikä sen jälkeen,niin kyllä me lähettäisiin. Luottaisin siihen että ton ikäinen osaa sanoa jaksaako lähteä,vai ei.
Mä muuten oon tosi tarkka tautien kanssa. Meillä ollaan 2 kuumetonta päivää kotona ja muutenkin,jos tarhassa tarttuvia tauteja,en viä tarhaan vaan järjestän hoidon jotenkin muuten. Lykkäisin lapselle vaikka hanskat käteen,ettei pinnoiltakaan tarttuisi.
miten niin oot tarkka, kerta tässä tapauksessa olisit kuitenkin menossa sinne näytökseen, vaikka lapsesi olisi oksentanut yöllä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23108355]No mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Mitä helvetin ahneutta se on, jos haluaa itse käyttää itse ostamansa liput, eikä antaa niitä pois. Jösses sentään mitä kommentteja tämä ketju on täynnä... :headwall:[/QUOTE]

OPETTELE LUKEMAAN VATIPÄÄ!!

Ap kirjoitti, että saa ostaa satasella, HÄN EI NIITÄ KENELLEKÄÄN ANNA VAIKKEI ITSE MENISIKÄÄN.
 
[QUOTE="vieras";23108602]Niin tuskimpa ap nyt sitä lasta on sinne tapahtumaan viemässä oksennussankko nenän edessä tai muuten siinä kunnossa että hyvä kun tolpillaan pysyy.[/QUOTE] vanhemmat tekee kyllä tosi ihmeellisiä juttuja. mun pojan häät oli. niin yksi äiti sano, että heidän tyttö 4 vuotta on kuumeessa ja vesirokossa. kuumetta oli liki 39 astetta. mutta oli vaan antanut lapselle kuumelääkettä ja tulivat kun ei millään malttaneet olla kotona. ja lapselle eivät saaneet hoitajaa..
 
Onhan tullut ketju tästä.

Laitanpas piruttain kuulumisia tänne...

Poika on pirteä kuin peipponen, katsoi piirrettyä ja söi jogurttia,leivän ja joi maitohappobakteerijuoman.

Nyt pelaa pleikkaria ja ei ole oksentanut eikä ripuloinut... paitsi kerran kävi räkäsemässä vessan pönttöön, mitä ei ole koskaan edes tehnyt :) ottanut iskältä mallia:whistle:

Ja me lähdetään 4 tunnin päästä, jos pojan vointi on edelleen hyvä. Mutta minä kyllä tiedän ja näen milloin on pojalla huono olla... ja osaa poika kyllä avata suunsa ja kertoa jos ei pysty lähtemään.
 
peesi.
[QUOTE="heh";23108623]joo, ei tarvi montaa kertaa arvata "jaksaako" lapsi omasta mielestään lähteä kattomaan disneyshowta kun vaihtoehtona on kotonamakaaminen[/QUOTE]

Kyllä se "ihmeparantuu" muutamaks tunniks ton takia! Onhan noita nähty. SILTI se vielä tartuttaa muita!!!!!! Ja saattaa sairastua taas yöllä, huomenna......
 
"qwer"
mistäs sä tiät mitä sun vieressä oleva on viime yön tehny. harrastanu perseseksiä. sairastaa hiviä. saanut vesirokon eikä ole huomannut nyppyjä. alkaa oksentaan ens yönä shown jälkeen. ripuloinu. kaivanu nenää. käyny vessassa pesemättä käsiään.

HALOOOO?!?! saisko valooo?!??!?!

jos lapsi koko päivän ok, menisimme (jos vanhemmat eivät sairastu)

tarttuuhan se sillonki, jos alkaa mahatauti VASTA ens yönä.
No en tiedäkään. Siksi peräänkuulutankin ihmisten omaa vastuuntuntoa. Lasten kohdalla tästä ovat vastuussa vanhemmat.
 
"qwer"
[QUOTE="vieras";23107885]Siis onko sinusta koko yön oksentamista jos on KAHDESTI oksentanut?[/QUOTE]

Niin no se määrä ei tässä taida olla mitenkään olennainen asia. Tarttuu jo pienestä pisarasta.
 
"minä"
Sinne vaan, jos lapsen yleiskunto sallii. Saa sitä olla joskus itsekäskin. Eikä se vatsatautikaan kaikkiin sadan metrin säteellä oleviin tartu, todennäköisesti ei keneenkään, jos pääasiassa istutte katsomossa ja lapsi teidän välissä.
 
"justiinsa"
[QUOTE="jep";23110148]Menkää vaan. Toivottavasti myös te ukkos kaa tunnette yrjötaudin tuskan.[/QUOTE]

Juu ja toivon mukaan oikeen rajun semmosen. Ja toivottavasti ympärillänne olevilla ihmisillä on sen verran hyvä vastustuskyky, etteivät tautia nappaa mukaansa tommosilta ajattelemattomilta typeriltä ihmisiltä!!
 
"vieras"
[QUOTE="justiinsa";23110578]Juu ja toivon mukaan oikeen rajun semmosen. Ja toivottavasti ympärillänne olevilla ihmisillä on sen verran hyvä vastustuskyky, etteivät tautia nappaa mukaansa tommosilta ajattelemattomilta typeriltä ihmisiltä!![/QUOTE]

Kuinkahan moni muu tuolla näytöksessä kantaa jotain taudin aiheuttavaa pöpöä. Varmasti ap ei ole ainoa joka saattaa tartuttaa muita. Kyllähän se on siitä omasta käsihygieniastakin ainakin osittain kiinni saako tautia vaiko ei. Jännä mikää haloo nostettu siitä jos ap:n lapsi viime yönä oksentanut pari kertaa ja nyt vointi ok niin ei muka voisi mennä johonkin kauan odotettuun tapahtumaan ihan vaan siksi että hysteeriset palstamammat pelkää saavansa oksutaudin. Hei haloo ja järki käteen. Eri asia jos ap olisi viemässä oksentelevaa lasta ko tapahtumaan mutta näin ei selvästikkään ole.
 
"vieras"
[QUOTE="qwer";23109421]Niin no se määrä ei tässä taida olla mitenkään olennainen asia. Tarttuu jo pienestä pisarasta.[/QUOTE]
Niin mutta se määrä jo kertoo vähän siitä taudin "vakavuudesta". Eli jos lapsi oksentanut koko yön ajan useita kertoja niin varmaan se vointi on huonompi kuin jos on oksentanut vaan kahdesti.
 
ihmettelen
Minusta on tosi outoa, että täällä iso osa olisi viemässä lasta massatapahtumaan, kun oksentelusta puoli vuorokautta! Itselleni on ihan selviö, että yksi terve päivä tarvitaan ennen kuin mihinkään lähdetään. Meillä on jäänyt sairastelujen takia niin häitä kuin hautajaisiakin väliin, ja nämä minusta kuitenkin isompi juttu kuin joku jääshow.
 
"qwer"
[QUOTE="vieras";23110757]Niin mutta se määrä jo kertoo vähän siitä taudin "vakavuudesta". Eli jos lapsi oksentanut koko yön ajan useita kertoja niin varmaan se vointi on huonompi kuin jos on oksentanut vaan kahdesti.[/QUOTE]

Ei muuten kerro. Meillä oli miehen kanssa yhtäaikaa vatsatauti, mies oksensi koko yön useita kertoja, minä aamulla kerran. Molemmat oltiin 40 asteen kuumeessa vuorokausi, minkä jälkeen mies oli kutakuinkin kunnossa. Mä olin tosi heikko ja kipeä vielä parin päivän ajan.
 
EI OO TOTTA
Eli tämän ketjun myötä olen oppinut, että mikäli palstamamma on kaksi vuotta järjestänyt häitään, kirkko varattu ja juhlapaikka selvillä ja koko suku tulossa.. Mutta sit sairastuu lapsi mahatautiin. Mitä tekee palstamamma. PERUU HÄÄT, vaikka lapsi on jo häissä ihan ok, mutta ettei tartuta muita.. Ooh, mikä show siitä tuleekaan. Haluan nähdä!!!
 
--
Eli tämän ketjun myötä olen oppinut, että mikäli palstamamma on kaksi vuotta järjestänyt häitään, kirkko varattu ja juhlapaikka selvillä ja koko suku tulossa.. Mutta sit sairastuu lapsi mahatautiin. Mitä tekee palstamamma. PERUU HÄÄT, vaikka lapsi on jo häissä ihan ok, mutta ettei tartuta muita.. Ooh, mikä show siitä tuleekaan. Haluan nähdä!!!
Tuossa tapauksessa häät voisi pitää, mutta vieraille pitäisi ilmoittaa taudista. Silloin se tarttuminen olisi HEIDÄN vastuullaan.
 

Yhteistyössä