Ei rattaiden kanssa liukuportaisiin!

Vieras
Mua raivostuttaa just esim. Stokkalla kun terveet ja nuoret ihmiset änkee hisseihin vaikka vieressä menis portaat tai liukkarit.Ja sit vaunujen kanssa saa odotella tunti tolkulla et mahtuis hissiin et olis TURVALLISTA LIIKKUA! |o
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mua raivostuttaa just esim. Stokkalla kun terveet ja nuoret ihmiset änkee hisseihin vaikka vieressä menis portaat tai liukkarit.Ja sit vaunujen kanssa saa odotella tunti tolkulla et mahtuis hissiin et olis TURVALLISTA LIIKKUA! |o
Stadin Stocka on ihan toivoton paikka rattaitten kanssa, mä oon muutaman kerran menettäny hermoni siellä... Jos satut odottamaan vähänkin sivussa siitä hissistä mikä tulee alas, niin ei toivoakaan päästä sisälle, kun kiireiset turkismammat änkee ittensä ensinnä sisälle.
 
Santtu
Me liikutaan paljon ka meillä käytössä tuplat jotka eivät liukuportaisiin edes mahdu enkä niillä menisikään. Kaikkii hisseihinkään ei pahdu ja tällöin vaan nykimään myyjiä hiasta. Aina on ystävällisesti ohjattu /viety tavara ym henkilökunnan hissille jotta on haluttuun paikkaan päästy. Esim Helsingissä Hakaniemen sokoksella tällainen hissi sijaitsee varastossa, mutta minkäs teet.

Ja tosiaan esim Stockalla ei tosiaan ole kiva odotella pitkään vapaata hissiä, terveet ihmiset kun eivät viitsi mennä niitä liukuportaita niin että oikeasti hissiä tarvitsevat voisivat niitä käyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Joskus on ollu pakko mennä kun ei ole aina hissiäkään millä mennä.
No, edelleen, lähes joka paikassa on se hissi jolla voi mennä. Se hissi tosin saattaa olla todella hirvittävän matkan päässä, voi joutua kävelemään jopa kaksikymmentä metriä mikä toki on hirvittävän rasittavaa...

 
Santtu
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Joskus on ollu pakko mennä kun ei ole aina hissiäkään millä mennä.
No, edelleen, lähes joka paikassa on se hissi jolla voi mennä. Se hissi tosin saattaa olla todella hirvittävän matkan päässä, voi joutua kävelemään jopa kaksikymmentä metriä mikä toki on hirvittävän rasittavaa...
Ja joskus ne hissit ei ole käytössä (esim viime hulluilla päivillä stockalla toimi vain YKSI hissi koko talossa!!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mua raivostuttaa just esim. Stokkalla kun terveet ja nuoret ihmiset änkee hisseihin vaikka vieressä menis portaat tai liukkarit.Ja sit vaunujen kanssa saa odotella tunti tolkulla et mahtuis hissiin et olis TURVALLISTA LIIKKUA! |o
Tähän täysi peesi! Eikä tarvitse olla edes Stokkalla, kun joka kauppakeskuksen hissit ovat täynnä terveitä, kantamuksettomia ihmisiä jotka tukkivat kaikki hissit!! |O
 
Vieras
Ja toinen mikä raivostuttaa on se että ihmiset eivät tajua että hisseihinkin mennään "tulojärjestyksessä"!! Eli jonotetaan ja se joka oli ensimmäisenä odottamassa, myös menee ensimmäisenä!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimoska:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mua raivostuttaa just esim. Stokkalla kun terveet ja nuoret ihmiset änkee hisseihin vaikka vieressä menis portaat tai liukkarit.Ja sit vaunujen kanssa saa odotella tunti tolkulla et mahtuis hissiin et olis TURVALLISTA LIIKKUA! |o
Tähän täysi peesi! Eikä tarvitse olla edes Stokkalla, kun joka kauppakeskuksen hissit ovat täynnä terveitä, kantamuksettomia ihmisiä jotka tukkivat kaikki hissit!! |O
Eli liukuportaissa on hissikammoiset äidit rattaineen ja hississä liukuporraskammoiset rattaattomat ihmiset.

Mun mielestä kuitenkin, varsinkin silloin jos sattuu olemaan paikassa missä on toimiva hissi niiden portaiden vieressä, ja liukuportaissa kieltomerkit, sitä hissiä voisi vaivautua käyttämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Joskus on ollu pakko mennä kun ei ole aina hissiäkään millä mennä.
No, edelleen, lähes joka paikassa on se hissi jolla voi mennä. Se hissi tosin saattaa olla todella hirvittävän matkan päässä, voi joutua kävelemään jopa kaksikymmentä metriä mikä toki on hirvittävän rasittavaa...
sä et ole tainnut käydä kehäkolmosen pohjoispuolella, kaikissa tavarataloissa ei todellakaan ole hissiä, ei edes 40 metrin säteellä, mä jaksan kyllä mennä vaikka sata metriä, jos on hissi, ettei mun tarvii mennä liukuportaisiin rattaiden kanssa tai ilman.,

 
Alkuperäinen kirjoittaja marraskuu0104:
Mä olen 6 vuotta kulkenu liukuportaissa vaunujen kanssa aina silloin harvoin kun kaupungissa käyn.. Ja olen varmaan sitten huono äiti kun kuljen jatkossakin. :xmas:
samoin minä... :( siis mitä siinä liukuportaissa oikein voi käydä? en ole ikinä nähnyt mitään vaaratilannetta muutakuin et nuoret lapset roikkuvaat niissä ja vaatteet ym voi jäädä kiinni...
 
Alkuperäinen kirjoittaja marraskuu0104:
Mä olen 6 vuotta kulkenu liukuportaissa vaunujen kanssa aina silloin harvoin kun kaupungissa käyn.. Ja olen varmaan sitten huono äiti kun kuljen jatkossakin. :xmas:
Toivottavasti emme joudu lukemaan sinun rattaidesi kanssa joutuneen onnettomuuteen. Ei tässä mistään "huonosta äitiydestä" ole kyse vaan terveen järjen käytöstä ja lapsen turvallisuuden ajattelemisesta.

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja marraskuu0104:
Mä olen 6 vuotta kulkenu liukuportaissa vaunujen kanssa aina silloin harvoin kun kaupungissa käyn.. Ja olen varmaan sitten huono äiti kun kuljen jatkossakin. :xmas:
Ei täällä kenestäkään ole tehty huonoa äitiä vaan puhutaan rattaiden/vaunujen turvallisuudesta liukuportaissa!!!!
Eihän ton ilttiksen äitikään itse lastaan pudottanut vaan vahinkoja sattuu!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
Alkuperäinen kirjoittaja marraskuu0104:
Mä olen 6 vuotta kulkenu liukuportaissa vaunujen kanssa aina silloin harvoin kun kaupungissa käyn.. Ja olen varmaan sitten huono äiti kun kuljen jatkossakin. :xmas:
samoin minä... :( siis mitä siinä liukuportaissa oikein voi käydä? en ole ikinä nähnyt mitään vaaratilannetta muutakuin et nuoret lapset roikkuvaat niissä ja vaatteet ym voi jäädä kiinni...
Mietipäs hetki. Jos sinulta vaikka ote irtoaa, niin mitä käy niille ihmisille, jotka jäävät vaunujen alle. Mitä käy lapselle, joka lentää rattaiden mukana? Jos rattaat tökkäävät portaaseen, ottavat kiinni portaiden kanssa eri nopeutta kulkevaan "kaiteeseen". Ihan mitä vaan voi tapahtua, vaikkei niitä onnettomuuksia päivittäin näekään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pompelmo:
Alkuperäinen kirjoittaja marraskuu0104:
Mä olen 6 vuotta kulkenu liukuportaissa vaunujen kanssa aina silloin harvoin kun kaupungissa käyn.. Ja olen varmaan sitten huono äiti kun kuljen jatkossakin. :xmas:
Toivottavasti emme joudu lukemaan sinun rattaidesi kanssa joutuneen onnettomuuteen. Ei tässä mistään "huonosta äitiydestä" ole kyse vaan terveen järjen käytöstä ja lapsen turvallisuuden ajattelemisesta.
Toivottavasti ette,minulla on aina lapsi vaunujen valjaissa kiinni, että jos joskus vähänkin kellahtaa niin ei ainakaan lapsi tipu kyydistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja marraskuu0104:
Mä olen 6 vuotta kulkenu liukuportaissa vaunujen kanssa aina silloin harvoin kun kaupungissa käyn.. Ja olen varmaan sitten huono äiti kun kuljen jatkossakin. :xmas:
Ei täällä kenestäkään ole tehty huonoa äitiä vaan puhutaan rattaiden/vaunujen turvallisuudesta liukuportaissa!!!!
Eihän ton ilttiksen äitikään itse lastaan pudottanut vaan vahinkoja sattuu!!!!
Siihen kieltoon on muitakin syitä kuin se että ne rattaat saattavat pudota. Aika paljon kaatuu ihmisiä niissä portaissa ja jos siihen portaisiin joku kaatuu niin mitenkäs väistät vaunujen kanssa? Tai jos joku kaatuu päälle, jälki on todennäköisesti aika paljon pahempaa silloin jos siellä portaissa on ne vaunut.

Joskus ne portaat ei toimi kunnolla ja pysähtyvät tai tulee hätäpysäytys jolloin siellä portaissa on niiden vaunujen kanssa enkä usko kovin monen ainakaan pitkissä portaissa jaksavan niitä vaunuja raahata mihinkään kovin nopeaan.

Lisäksi, hätätilanteissa niissä portaissa pitäisi olla esteetön kulku pelastushenkilökunnalle ja vaunujen kanssa niissä ei todellakaan väistä yhtään mihinkään suuntaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luetteko muuten edes vaunujenne/rattaidenne käyttöohjeita/takuulappuja?
Niissä lukee (ainakin laadukkaissa tuotteissa) että rattaiden/vaunujen kanssa EI SAA MENNÄ LIUKUPORTAISIIN!!!
Eipä ole vielä yhdessäkään meidän rattaissa/vaunuissa ollut tuollaista kieltoa. Mutta siellä portaissa kannattaa olla todella varovainen ja käyttää järkeään, miten niitä rattaita siellä pitää, kun joutuu niitä käyttämään. Kaikkialla ei todellakaan ole hissiä käytössä. Muistan kun kerran päästiin liukuportailla vaunujen kanssa yhteen ravintolaan, mutta sieltäpä ei päässytkään niiden kanssa toisia alas. Lopulta löytyi joku varastohissi monen kulman takaa, millä päästiin pois.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja marraskuu0104:
Mä olen 6 vuotta kulkenu liukuportaissa vaunujen kanssa aina silloin harvoin kun kaupungissa käyn.. Ja olen varmaan sitten huono äiti kun kuljen jatkossakin. :xmas:
Ei täällä kenestäkään ole tehty huonoa äitiä vaan puhutaan rattaiden/vaunujen turvallisuudesta liukuportaissa!!!!
Eihän ton ilttiksen äitikään itse lastaan pudottanut vaan vahinkoja sattuu!!!!
Siihen kieltoon on muitakin syitä kuin se että ne rattaat saattavat pudota. Aika paljon kaatuu ihmisiä niissä portaissa ja jos siihen portaisiin joku kaatuu niin mitenkäs väistät vaunujen kanssa? Tai jos joku kaatuu päälle, jälki on todennäköisesti aika paljon pahempaa silloin jos siellä portaissa on ne vaunut.

Joskus ne portaat ei toimi kunnolla ja pysähtyvät tai tulee hätäpysäytys jolloin siellä portaissa on niiden vaunujen kanssa enkä usko kovin monen ainakaan pitkissä portaissa jaksavan niitä vaunuja raahata mihinkään kovin nopeaan.

Lisäksi, hätätilanteissa niissä portaissa pitäisi olla esteetön kulku pelastushenkilökunnalle ja vaunujen kanssa niissä ei todellakaan väistä yhtään mihinkään suuntaan.
Meillä täälä on ehkä noin kahdessa paikassa liukuportaat ja ne on lyhyet. Kaikkia onnettomuuksia sattuu niin paljon ja vaunujen kanssakin ihan missä vaan, niin en oikein ymmärrä miksi liukuportaista pitää tehdä näin iso asia. Ymmärrän jos liukuportaissa on samaan aikaan monia kymmeniä ihmisiä, niin silloin käyttäisin hissiä, mutta täälä meillä niissä saa melko yksin matkustaa.

 
Hui,mä en ainakaan uskalla mennä vaunujen kanssa liukuportaisiin :eek: Ensinnäkin,mulla on vaunut tippunu jopa omissa portaissa,kun ote irtosi (en koskaan pidä vauvaa kyydissä kun vien vaunut alas).Toisekseen mua hirvittää ajatus että tuo työntöaisa pettää ja jää vain aisa käteen.Kai sekin on mahdollista.. :/ Joten hissillä menen,tai en mene ollenkaan (tai vauva syliin).
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Hui,mä en ainakaan uskalla mennä vaunujen kanssa liukuportaisiin :eek: Ensinnäkin,mulla on vaunut tippunu jopa omissa portaissa,kun ote irtosi (en koskaan pidä vauvaa kyydissä kun vien vaunut alas).Toisekseen mua hirvittää ajatus että tuo työntöaisa pettää ja jää vain aisa käteen.Kai sekin on mahdollista.. :/ Joten hissillä menen,tai en mene ollenkaan (tai vauva syliin).
Aivan!! Se työntöaisa voi jäädä käteen, ei ne vaunutkaan 100% turvallisia ole ja siksi niitä ei saisikaan liukuportaisiin viedä!
 
ei lue meidän rattaissa mitään ohjetta että ei sais käyttää liukuportaita. ja en edelleenkään tajua mitä siinä voi tapahtua... henkeni kaupalla aina pidän rattaistani kiinni ja ote ei todellakaan irtoa. kyllä se ote vois irrota vaikka jyrkässä alamäessä jos niin on tapahtuakseen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Hui,mä en ainakaan uskalla mennä vaunujen kanssa liukuportaisiin :eek: Ensinnäkin,mulla on vaunut tippunu jopa omissa portaissa,kun ote irtosi (en koskaan pidä vauvaa kyydissä kun vien vaunut alas).Toisekseen mua hirvittää ajatus että tuo työntöaisa pettää ja jää vain aisa käteen.Kai sekin on mahdollista.. :/ Joten hissillä menen,tai en mene ollenkaan (tai vauva syliin).
Aivan!! Se työntöaisa voi jäädä käteen, ei ne vaunutkaan 100% turvallisia ole ja siksi niitä ei saisikaan liukuportaisiin viedä!
SIIS MITEN VOI VAAN TYÖTÖAISA JÄÄDÄ KÄTEEN???nyt menee jo vähän yli.. vai millaisia rattaita teillä on. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
ei lue meidän rattaissa mitään ohjetta että ei sais käyttää liukuportaita. ja en edelleenkään tajua mitä siinä voi tapahtua... henkeni kaupalla aina pidän rattaistani kiinni ja ote ei todellakaan irtoa. kyllä se ote vois irrota vaikka jyrkässä alamäessä jos niin on tapahtuakseen..
Entäs jos joku niistä päivittäin portaissa kaatuvista ihmisistä kaatuu sun ja vaunujen päälle? Mistä pääsisikin siihen että ne huonosti liikkuvat mummot ja papat perässävedettävine mummokärryineen voisivat ihan suosiolla mennä hissillä myös :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
ei lue meidän rattaissa mitään ohjetta että ei sais käyttää liukuportaita. ja en edelleenkään tajua mitä siinä voi tapahtua... henkeni kaupalla aina pidän rattaistani kiinni ja ote ei todellakaan irtoa. kyllä se ote vois irrota vaikka jyrkässä alamäessä jos niin on tapahtuakseen..
Entäs jos joku niistä päivittäin portaissa kaatuvista ihmisistä kaatuu sun ja vaunujen päälle? Mistä pääsisikin siihen että ne huonosti liikkuvat mummot ja papat perässävedettävine mummokärryineen voisivat ihan suosiolla mennä hissillä myös :|
Tuo aikaisempi kommentoija taitaa kuulua näihin "ei minulle mitään satu, koska minä en mokaile" -tyyppeihin. Varmaan ihan turha valistaa, että kaikki on mahdollista, myös tuo, että joku muu kaatuu sinun päällesi tai että tulee se tukos portaiden ala- tai yläpäähän josta ei niin vaan vaunujen kanssa sitten pääsekään ohi. Tai se, että liukuportaat pysähtyvät ja estät kaikkien muiden liikkumisen.

 

Yhteistyössä