Ei rattaiden kanssa liukuportaisiin!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Hui,mä en ainakaan uskalla mennä vaunujen kanssa liukuportaisiin :eek: Ensinnäkin,mulla on vaunut tippunu jopa omissa portaissa,kun ote irtosi (en koskaan pidä vauvaa kyydissä kun vien vaunut alas).Toisekseen mua hirvittää ajatus että tuo työntöaisa pettää ja jää vain aisa käteen.Kai sekin on mahdollista.. :/ Joten hissillä menen,tai en mene ollenkaan (tai vauva syliin).
Aivan!! Se työntöaisa voi jäädä käteen, ei ne vaunutkaan 100% turvallisia ole ja siksi niitä ei saisikaan liukuportaisiin viedä!
SIIS MITEN VOI VAAN TYÖTÖAISA JÄÄDÄ KÄTEEN???nyt menee jo vähän yli.. vai millaisia rattaita teillä on. :headwall:
Ootko sä ihan idiootti??? :eek:
Katopa miten työntöaisat on kiinnitetty:ruuveilla! Tähän päivään mennessä ei ole keksitty sellaista vempainta joka ei hajoaisi.Voi luoja mitä idiootteja täällä taas on!!!!!!!!!!!!! |o

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Hui,mä en ainakaan uskalla mennä vaunujen kanssa liukuportaisiin :eek: Ensinnäkin,mulla on vaunut tippunu jopa omissa portaissa,kun ote irtosi (en koskaan pidä vauvaa kyydissä kun vien vaunut alas).Toisekseen mua hirvittää ajatus että tuo työntöaisa pettää ja jää vain aisa käteen.Kai sekin on mahdollista.. :/ Joten hissillä menen,tai en mene ollenkaan (tai vauva syliin).
Aivan!! Se työntöaisa voi jäädä käteen, ei ne vaunutkaan 100% turvallisia ole ja siksi niitä ei saisikaan liukuportaisiin viedä!
SIIS MITEN VOI VAAN TYÖTÖAISA JÄÄDÄ KÄTEEN???nyt menee jo vähän yli.. vai millaisia rattaita teillä on. :headwall:
Ootko sä ihan idiootti??? :eek:
Katopa miten työntöaisat on kiinnitetty:ruuveilla! Tähän päivään mennessä ei ole keksitty sellaista vempainta joka ei hajoaisi.Voi luoja mitä idiootteja täällä taas on!!!!!!!!!!!!! |o
kai nyt jokaisen järki sanoo että huoltaa vaununsa ja meillä kyllä työtöaisa on yhteydessä koko rattaiden runkoon!!!! ei pelkästään millään ruuveillä kiinni..

:headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Hui,mä en ainakaan uskalla mennä vaunujen kanssa liukuportaisiin :eek: Ensinnäkin,mulla on vaunut tippunu jopa omissa portaissa,kun ote irtosi (en koskaan pidä vauvaa kyydissä kun vien vaunut alas).Toisekseen mua hirvittää ajatus että tuo työntöaisa pettää ja jää vain aisa käteen.Kai sekin on mahdollista.. :/ Joten hissillä menen,tai en mene ollenkaan (tai vauva syliin).
Aivan!! Se työntöaisa voi jäädä käteen, ei ne vaunutkaan 100% turvallisia ole ja siksi niitä ei saisikaan liukuportaisiin viedä!
SIIS MITEN VOI VAAN TYÖTÖAISA JÄÄDÄ KÄTEEN???nyt menee jo vähän yli.. vai millaisia rattaita teillä on. :headwall:
Samaa minäkin ihmettelen. Kannattaa mennä niihin portaisiin aina niin, että itse on aina rattaiden edessä estämässä niiden tippumisen alaspäin, on paljon helpompi pitääkin niin.

Oma lukunsa on sitten ne, jotka eivät osaa käyttää jarruja rattaissaan julkisissa kulkuneuvoissa, vaan seilaavat edestakaisin rattaineen pitäen aisasta kiinni.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pompelmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
ei lue meidän rattaissa mitään ohjetta että ei sais käyttää liukuportaita. ja en edelleenkään tajua mitä siinä voi tapahtua... henkeni kaupalla aina pidän rattaistani kiinni ja ote ei todellakaan irtoa. kyllä se ote vois irrota vaikka jyrkässä alamäessä jos niin on tapahtuakseen..
Entäs jos joku niistä päivittäin portaissa kaatuvista ihmisistä kaatuu sun ja vaunujen päälle? Mistä pääsisikin siihen että ne huonosti liikkuvat mummot ja papat perässävedettävine mummokärryineen voisivat ihan suosiolla mennä hissillä myös :|
Tuo aikaisempi kommentoija taitaa kuulua näihin "ei minulle mitään satu, koska minä en mokaile" -tyyppeihin. Varmaan ihan turha valistaa, että kaikki on mahdollista, myös tuo, että joku muu kaatuu sinun päällesi tai että tulee se tukos portaiden ala- tai yläpäähän josta ei niin vaan vaunujen kanssa sitten pääsekään ohi. Tai se, että liukuportaat pysähtyvät ja estät kaikkien muiden liikkumisen.
eli myösliukuportaissa on kantoliinan kanssa kielletty kulkeminen!! (lukeeko teidän liinassa niin...) JOKU voi kaatua sinun päällesi- samalla myös sinä vauvasi päälle...HUI
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pompelmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
ei lue meidän rattaissa mitään ohjetta että ei sais käyttää liukuportaita. ja en edelleenkään tajua mitä siinä voi tapahtua... henkeni kaupalla aina pidän rattaistani kiinni ja ote ei todellakaan irtoa. kyllä se ote vois irrota vaikka jyrkässä alamäessä jos niin on tapahtuakseen..
Entäs jos joku niistä päivittäin portaissa kaatuvista ihmisistä kaatuu sun ja vaunujen päälle? Mistä pääsisikin siihen että ne huonosti liikkuvat mummot ja papat perässävedettävine mummokärryineen voisivat ihan suosiolla mennä hissillä myös :|
Tuo aikaisempi kommentoija taitaa kuulua näihin "ei minulle mitään satu, koska minä en mokaile" -tyyppeihin. Varmaan ihan turha valistaa, että kaikki on mahdollista, myös tuo, että joku muu kaatuu sinun päällesi tai että tulee se tukos portaiden ala- tai yläpäähän josta ei niin vaan vaunujen kanssa sitten pääsekään ohi. Tai se, että liukuportaat pysähtyvät ja estät kaikkien muiden liikkumisen.
Niin vissiin on, enkä mä jaksa tästä hirveästi vääntää, kun tätäkin aihetta on kaluttu niin moneen kertaan täälläjo aiemminkin... mies kyllä jaksaisi jos olisi kotona, kun työnsä puolesta näkee niitä vaaratilanteita päivittäin ja välillä myös niitä lapsia joille jotain on sattunut siksi että syystä tai tosiesta on vaunut tulleet alas niistä portaista. Ne kaikki onnettomuudet kun vaan ei lehtiin asti päädy. :|

Mun vain on hyvin vaikea käsittää sitä että silloinkin kun se hissi on ihan vieressä, sitä ei voi käyttää vaan kieltomerkistä huolimatta niihin portaisiin on pakko änkeä koska "minä en näistä putoa ja minua ei sellaiset säännöt koske joista en itse pidä"
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Hui,mä en ainakaan uskalla mennä vaunujen kanssa liukuportaisiin :eek: Ensinnäkin,mulla on vaunut tippunu jopa omissa portaissa,kun ote irtosi (en koskaan pidä vauvaa kyydissä kun vien vaunut alas).Toisekseen mua hirvittää ajatus että tuo työntöaisa pettää ja jää vain aisa käteen.Kai sekin on mahdollista.. :/ Joten hissillä menen,tai en mene ollenkaan (tai vauva syliin).
Aivan!! Se työntöaisa voi jäädä käteen, ei ne vaunutkaan 100% turvallisia ole ja siksi niitä ei saisikaan liukuportaisiin viedä!
SIIS MITEN VOI VAAN TYÖTÖAISA JÄÄDÄ KÄTEEN???nyt menee jo vähän yli.. vai millaisia rattaita teillä on. :headwall:
Ootko sä ihan idiootti??? :eek:
Katopa miten työntöaisat on kiinnitetty:ruuveilla! Tähän päivään mennessä ei ole keksitty sellaista vempainta joka ei hajoaisi.Voi luoja mitä idiootteja täällä taas on!!!!!!!!!!!!! |o
kai nyt jokaisen järki sanoo että huoltaa vaununsa ja meillä kyllä työtöaisa on yhteydessä koko rattaiden runkoon!!!! ei pelkästään millään ruuveillä kiinni..

:headwall:

Miltähän vuosisadalta teidän vaunut mahtaa olla? Kun ajattelee että niissä ei ole lainkaan liitoskohtia... Jep jep!
 
jopas

no jo on taas. minun mielestäni vaarallisimpia liukuportaiden käyttäjiä ovat vanhukset ja ne lapset ILMAN vaunuja. jos ei jaksa kunnolla pitää kiinni vaunuistaan (tai jos ei jaksa kannattaa niiden painoa), ei varmaan kannata liikkua liukuportaissa..
 
ja sitäpaitsi en tunkea minnekään liukuportaisiin JOS siinä on kieltomerkki vaunulle, tosin minun eteeni niitä nyt ei ole kovin montaa sattunut.
niissä on yleensä kieltomerkit niille kakaroille jotka roikkuvat tie missä kun liukuportaat liikkuvat. mutta jokainen tyylillään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Hui,mä en ainakaan uskalla mennä vaunujen kanssa liukuportaisiin :eek: Ensinnäkin,mulla on vaunut tippunu jopa omissa portaissa,kun ote irtosi (en koskaan pidä vauvaa kyydissä kun vien vaunut alas).Toisekseen mua hirvittää ajatus että tuo työntöaisa pettää ja jää vain aisa käteen.Kai sekin on mahdollista.. :/ Joten hissillä menen,tai en mene ollenkaan (tai vauva syliin).
Aivan!! Se työntöaisa voi jäädä käteen, ei ne vaunutkaan 100% turvallisia ole ja siksi niitä ei saisikaan liukuportaisiin viedä!
SIIS MITEN VOI VAAN TYÖTÖAISA JÄÄDÄ KÄTEEN???nyt menee jo vähän yli.. vai millaisia rattaita teillä on. :headwall:
Ootko sä ihan idiootti??? :eek:
Katopa miten työntöaisat on kiinnitetty:ruuveilla! Tähän päivään mennessä ei ole keksitty sellaista vempainta joka ei hajoaisi.Voi luoja mitä idiootteja täällä taas on!!!!!!!!!!!!! |o
kai nyt jokaisen järki sanoo että huoltaa vaununsa ja meillä kyllä työtöaisa on yhteydessä koko rattaiden runkoon!!!! ei pelkästään millään ruuveillä kiinni..

:headwall:

Miltähän vuosisadalta teidän vaunut mahtaa olla? Kun ajattelee että niissä ei ole lainkaan liitoskohtia... Jep jep!
:D liitoskohtia on mutta ei niistä kyllä tuo työntöaisa käteen jää.. sorry!
 
En kyllä menis minkäänlaisten vaunujen kanssa liukuportaisiin, enkä ole koskaan mennyt. Täälläkin on muutama liike johon ei hissillä pääse, tosi harmi, nimittäin kahden melko pienen kanssa en liukuportaisiin lähde.
Niin, eikä siinä liukuportaissa tarvitse itse mokaillakaan, ja vaikka vaunutkin ois kuinka tuliteräkunnossa, joku muu saattaa tulla rymisten päin tms...
 
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
En kyllä menis minkäänlaisten vaunujen kanssa liukuportaisiin, enkä ole koskaan mennyt. Täälläkin on muutama liike johon ei hissillä pääse, tosi harmi, nimittäin kahden melko pienen kanssa en liukuportaisiin lähde.
Niin, eikä siinä liukuportaissa tarvitse itse mokaillakaan, ja vaikka vaunutkin ois kuinka tuliteräkunnossa, joku muu saattaa tulla rymisten päin tms...
Kaikkien muiden paitsi Prinsessa Ruususen päälle (joka varmaan nukkuu sitä ihanaa Ruususen unta ja katselee maailmaa vaaleanpunaisten lasien läpi) ; )


 
onon
Alkuperäinen kirjoittaja Pompelmo:
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
entäpä tavaratalo, jossa ei ole hissiä. täällä ainakin lähipaikkakunnalla on sellainen, johon ei pääse ylös eikä alas muuta kuin liukuportaita.
Voiko tuollaista edes ollakaan, pakkohan siellä on jossain hissi olla. Entäs sitten liikuntavammaiset, miten heidän on tarkoitus kaupassa asioida?


kyllä on monta paikkaa täällä meilläkin jossa on vain liukuPORTAAT ja pakko mennä sitten rattaiden kanssa.
 
pöö
taas tätä jeesustelua,,,jokainen tehköön ihan ite päätöksen meneekö liukuportaisiin vaunujen/rattaiden kanssa ja toiset myös pitäköön asiasta mielipiteensä ihan omana tietona,,,KIITOS!
 
Helsingissä käydessäni asioin usein Kampissa ja vain pari kertaa olen mennyt hissillä. Miksikö? No siksi kun nuoret tervejalkaiset eivät viitsi niitä akselita liukuportaille ottaa, vaan hissiä odotellaan. BR-lelutkin ovat siellä ylempänä sekä myöskin Bebes... Liukuportailla kuljen aina vaunujen kanssa ja tulen kulkemaan, onnistuu helpommin.

Tiedän että voi käydä jotain liukuportaissa, etenkin jos on huolimaton, mutta niin on kotiinkin moni kuollut. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pompelmo:
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
entäpä tavaratalo, jossa ei ole hissiä. täällä ainakin lähipaikkakunnalla on sellainen, johon ei pääse ylös eikä alas muuta kuin liukuportaita.
Voiko tuollaista edes ollakaan, pakkohan siellä on jossain hissi olla. Entäs sitten liikuntavammaiset, miten heidän on tarkoitus kaupassa asioida?
Tästä lähtien kun kuljet missä hyvänsä, niin katseleppa välillä sillä silmällä, miten esim. pyörätuolin kanssa kulkeminen onnistuu.. Lavuaarin korkeus, oviaukot, kynnykset yms Liikuntavammaisille on paljon esteitä, portaat eivät ole ainut... :whistle:
 
Tiedän eräänkin kaupan, jossa ei ole kuin liukuportaat, mutta vaunujen kanssa pääsee yläkertaan myymälän tavarahissillä. Pitää vaan tietää kysyä henkilökunnalta, joista sitten joku tulee avaamaan oven varastoon ja sieltä ohjaa hissiin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
taas tätä jeesustelua,,,jokainen tehköön ihan ite päätöksen meneekö liukuportaisiin vaunujen/rattaiden kanssa ja toiset myös pitäköön asiasta mielipiteensä ihan omana tietona,,,KIITOS!

Taas yksi fiksu.
Siis sinun mielestäsi jokainen tehköön itse päätöksen, laittaako lapsensa hengenvaaraan ja jokainen pitäköön mielipiteensä siitä omana tietonaan, niinkö? :headwall: Ei sitä rattaiden kuljettamista liukuportaissa ole huvin vuoksi kielletty.

Varmaan hyväksyt myös niiden nuorten vanhempien kännäämisen vauvan kanssa festareilla ja tuomitset ne, jotka tohtivat heitä asiasta arvostella.
Jos sinulle vielä ei ole asia auennut, lapsen turvallisuus ei ole pelkästään vanhemman asia, vaan koko yhteiskunnan.


 
JOO
STOKKALLA ET MUUTEN HEVILLÄ PÄÄSE RATTAIDEN TAI VAUNUJEN KANSSA HISSIIN.KUN IHMISET JOILLA ON JALAT EI VIITSI KÄVELLÄ PORTAITA.MONTA KERTAA JOUDUTTU KANTAA VAUNUT PORTAISSA.
 
Mulla on katkennut työntöaisa rattaista, kun tulin pari rappuaskelmaa alas yhestä kaupasta. Jäi siis aisa käteen, mutta onneksi oli nopeat refleksit ja sain tyngistä kiinni ettei muksu lentänyt katukivetykselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Akka:
Kaikissa kaupoissa ei ole hissiä, silloin nostan ennen liukuportaisiin menoa muksun syliin ja kenen kanssa satun olemaan liikenteessä huolehtii vaunut portaissa.
Jos ollaan muksun kans kahelleen, en mene kauppoihin, joissa ei ole hissiä.[/quote]


näinpä. serkun lapsi sai aivotärähdyksen kun menivät liukuportaissa jotka tökkäsivätkin yhtäkkiä ja rajusti.
ja mua tosiaan pelottaisi se että joku rynnii päälle, ote irtoaa tvs.
 
mamma liukuportaissa
Stokkan hissit on ihan täynnä !! Ne on täynnä hyväjalkaisia nuoria, terveitä aikuisia, jotka ei jaksa, viitsi tai kykene menemään sen enempää portaita kuin liukuportaitakaan pitkin!!

Hisseihin jonotetaan ja se jos mikä on tuskatuttavaa. Lisäksi hissit on aika pienet, isommilla rattailla on tosi ahdasta olla niissä.

Joten: jos halutaan mammat pois liukuportaista rattaineen, menkää te lapsettomat nuoret hyväjalkaiset pois hisseistä !!!
 
mamma liukuportaissa
Alkuperäinen kirjoittaja :
Tiedän eräänkin kaupan, jossa ei ole kuin liukuportaat, mutta vaunujen kanssa pääsee yläkertaan myymälän tavarahissillä. Pitää vaan tietää kysyä henkilökunnalta, joista sitten joku tulee avaamaan oven varastoon ja sieltä ohjaa hissiin..

Minä jätän tämmöset kaupat välistä. INHOAN niitä haisevia likaisia metalliovisia tavarahissejä, niiden hissien ovet on niin painavat ettei tahdo jaksaa avata. Ja näille hisseille meno on paskasten pahvilaatikoiden yms. takahuonevarastorojun takana.
 

Yhteistyössä