Ei rattaiden kanssa liukuportaisiin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Lähes päivittäin liukuportita käytän, ja kyllä, rattaiden kanssa.. tuplien aikana en käyttänyt, syystä etteivät mahtuneet.. silloin sai kiertää ja kaartaa etsien niitä hissejä, joita kaikkialla ei niin helposti ole löydettävissä..

Ylöspäin mennessä en näe mitään ongelmaa, olenhan itse rattaiden alla, mutta kyllä sitä välillä alaspäin mennessä kiroaa ku joku tulee just siihen liukuportaiden alle jumittaa..

Hissiä käytän silloin jos olen yksin kahden lapsen kanssa liikkeellä, toinen siis on rattaissa ja toinen kävelee.
Siellä rattaiden alla on useimmiten muitakin ihmisiä kuin sinä. Törkeää piittaamattomuutta kanssaihmisistä.
Eiks olekin, mut eipä nekään tunnu piittaavan, jotka sillä hissillä liikkuu ilman rattaita tai kärryjä tms..
Niin, eihän sitä muutamaa minuuttia voi odottaa että hissiin pääsisi. Meillä kun on kaikilla niin kiire...
 
vieras minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
onko liukuportaissa meno vaunujen kaa muka jossain kiellettyä? en oo ainakaan yhtäkään kieltomerkkiä tuol triossa nähnyt :|
Ainut missä olen kiellon nähnyt, tai kuullut oikeastaan oli ku kerran olin menossa metroon ja aivan ulalla oli (eka kerta) ja vartiasetä tuli sen mulla kertomaan.. Näytti jopa missä se hissi sinne oli..

Triossa en todellakaan muista ikinä nähneeni mitään kieltoja..
 
vieras minä
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Lähes päivittäin liukuportita käytän, ja kyllä, rattaiden kanssa.. tuplien aikana en käyttänyt, syystä etteivät mahtuneet.. silloin sai kiertää ja kaartaa etsien niitä hissejä, joita kaikkialla ei niin helposti ole löydettävissä..

Ylöspäin mennessä en näe mitään ongelmaa, olenhan itse rattaiden alla, mutta kyllä sitä välillä alaspäin mennessä kiroaa ku joku tulee just siihen liukuportaiden alle jumittaa..

Hissiä käytän silloin jos olen yksin kahden lapsen kanssa liikkeellä, toinen siis on rattaissa ja toinen kävelee.
Siellä rattaiden alla on useimmiten muitakin ihmisiä kuin sinä. Törkeää piittaamattomuutta kanssaihmisistä.
Eiks olekin, mut eipä nekään tunnu piittaavan, jotka sillä hissillä liikkuu ilman rattaita tai kärryjä tms..
Niin, eihän sitä muutamaa minuuttia voi odottaa että hissiin pääsisi. Meillä kun on kaikilla niin kiire...
Välillä OIKEASTAAN on kiire..
 
vieras
Tässähän nyt kyrsä oli siitäkin kyse esim. Jos tulet alaspäin ja sun takanas joku kaatuu päälle ni kyllä sä lennät silloin myös! Pystytkö rattaista silloin pitään kiinni? Ja ennalta ehkäsevänä tässä on se hissi. Ei ol verrattavissa autotien ylittämistä koska silloin on pakko jos meinaa mennä yli tien tai mennä vain niistä valoista. Ja tos liuku hihnas voi valita sen hissin tai jättää rattaat alas oottaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tässähän nyt kyrsä oli siitäkin kyse esim. Jos tulet alaspäin ja sun takanas joku kaatuu päälle ni kyllä sä lennät silloin myös! Pystytkö rattaista silloin pitään kiinni? Ja ennalta ehkäsevänä tässä on se hissi. Ei ol verrattavissa autotien ylittämistä koska silloin on pakko jos meinaa mennä yli tien tai mennä vain niistä valoista. Ja tos liuku hihnas voi valita sen hissin tai jättää rattaat alas oottaan!
Mutta kuinka moni kaatuilee itekseen toiste päälle??? ja en mä mihinkään ruuhkaan rattailla änkeä...
 
Vierailija
Kamalin kokemus oli tulla Tukholmassa tunnelbanan liukuportaita alas. Ne kun on hiukka pitkiä ja menee paljon kovempaa mitä Suomessa. Ja kun ruotsalaiset ovat niin kiireisiä että sivusta täytyy liukuportaissakin ohi päästä.

Olisin mennyt hissillä mutta se oli epäkunnossa ja seuraavalle tunnelbana-asemalle oli jonkun verran matkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Metron liukuportaissa on vaunujen kuljetus kielletty, turvallisuussyistä. Muistakin syistä siis kuin siitä että ne vaunut saattavat pudota. Sitä mä en tiedä miksei kukaan saa aikaiseksi laittaa niihin portaisiin niitä kieltomrkkejä jotka ei kyllä edes ketään kiinnosta, ainakaan itiksessä...
itiksessä kerran kysyin näistä merkeistä ja sanoivat että se ei ole varsinainen kielto vaan varoitus koska kieltoa eivät voi laittaa...

Itse olen monesti mennyt itiksessä liukuportaita siitä syystä että niitä hissejä joutuu odottelee puol tuntii ja sit kun se kohdalle osuu niin sinne ei ees mahu. ja muutenki pääsee nopsampaa ku et kiertäis puolet kauppaa että pääsis johonki liikkeesee.
 

Yhteistyössä