Ei rattaiden kanssa liukuportaisiin!

Lukaisin tuossa päivän Iltiksen ja niinhän siellä vaan taas oli juttu 1 v lapsesta, jonka rattaat olivat kipanneet Stockan liukuportaissa. Onneksi lapselle ei käynyt mitään, oli todella onnea matkassa. Aina sydäntä kylmää, kun näen jonkun vievän rattaita tai vaunuja liukuportaissa. Mikä ihme siinä on, etteivät ihmiset tajua, kuinka vaarallisesta asiasta on kysymys. Hissitkin on keksitty!
 
Isomuija
Itse ei koskaan ollut neljän lapsen kans ja rattaiden ja vaunujen kans liukuportaissa ongelmia, hyvin menee kun tukevasti kiinni pitää ja rauhallisesti. vaaratilanteita koskaan tullut. Sen sijaan pikkulapset jotka yksin niissä juoksee niin se onkin jo toinen juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Entä sellaset "liukuportaat", jossa ei ole askelmia, vaan tasainen alusta? :xmas:

Ne on minusta jotenkin verrattavissa mäkeen enkä ole ajatellut, ettei niihin voisi mennä rattaiden kanssa. Mutta totta, voivathan nekin olla vaaralliset, jos vaikka tulee alhaalla tai yläpäässä tukos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isomuija:
Itse ei koskaan ollut neljän lapsen kans ja rattaiden ja vaunujen kans liukuportaissa ongelmia, hyvin menee kun tukevasti kiinni pitää ja rauhallisesti. vaaratilanteita koskaan tullut. Sen sijaan pikkulapset jotka yksin niissä juoksee niin se onkin jo toinen juttu.
No, kerta se on ensimmäinenkin. Minusta se on ihan turha riski otettavaksi.

 
entäpä tavaratalo, jossa ei ole hissiä. täällä ainakin lähipaikkakunnalla on sellainen, johon ei pääse ylös eikä alas muuta kuin liukuportaita. mä itse inhoon niitä muuteniki saati sitten pienen kanssa liikkuessa |O ja kun juuri ne tavarat mitä mäkin tarviin, sijaitsee tämän tavaratalon ylemmässä kerroksessa. erittäin hankala on nytkin asioida siellä kun jos on ostoskärry ja sit tollanen viisi vuotias, joka vielä tarvii apua niissä, niin jo ovat vaikeat
 
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
entäpä tavaratalo, jossa ei ole hissiä. täällä ainakin lähipaikkakunnalla on sellainen, johon ei pääse ylös eikä alas muuta kuin liukuportaita.
Voiko tuollaista edes ollakaan, pakkohan siellä on jossain hissi olla. Entäs sitten liikuntavammaiset, miten heidän on tarkoitus kaupassa asioida?

 
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
entäpä tavaratalo, jossa ei ole hissiä. täällä ainakin lähipaikkakunnalla on sellainen, johon ei pääse ylös eikä alas muuta kuin liukuportaita. mä itse inhoon niitä muuteniki saati sitten pienen kanssa liikkuessa |O ja kun juuri ne tavarat mitä mäkin tarviin, sijaitsee tämän tavaratalon ylemmässä kerroksessa. erittäin hankala on nytkin asioida siellä kun jos on ostoskärry ja sit tollanen viisi vuotias, joka vielä tarvii apua niissä, niin jo ovat vaikeat
mä tiedän kans pari tällaista paikkaa..
 
EpätoivoisenRento
mä kun oon luullut olevani ainoa joka ei vaunujen kans uskalla mennä liukuportaisiin. niihin suoriin kyllä meen mutta aina pelottaa että jos töksähtää ja kaatuu kun pois meen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pompelmo:
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
entäpä tavaratalo, jossa ei ole hissiä. täällä ainakin lähipaikkakunnalla on sellainen, johon ei pääse ylös eikä alas muuta kuin liukuportaita.
Voiko tuollaista edes ollakaan, pakkohan siellä on jossain hissi olla. Entäs sitten liikuntavammaiset, miten heidän on tarkoitus kaupassa asioida?
Otappa selvää miten pyörätuolilla siellä liikutaan. Jossain vaiheessa ainakin oli semmoinen laki, et pyörätuolilla on päästävä/mahduttava liikkumaan...
Kopioinpa sit väärän viestin :ashamed: mut väliäkö hällä... :whistle:
 
Kyllä vain voi tuollainen olla! Niin on meilläkin yksi kauppa, johon johtaa tasan kahdet liukuportaat, muuta käyntiä sinne ei tosiaankaan ole :/
Kävin siellä juuri la ja vein rattaat rappusissa, jos vain on hissi olemassa niin tietty käytän sitä.
 
Kylla varmaan kaikista tavarataloista jonkinlainen hissi jostain loytyy.
Ainakin jokin tavarahissi, mutta kylla sita hissia varmasti saisivat asiakkaatkin kayttaa, jos vain kysyy.

Hurjaa on kylla rattaiden kanssa liukuportaissa seikkailu!
 
en ikinä ole mennyt rattaiden kanssa liukuportaissa! korkeintaan niin että mies tuo rattaat liukuportaissa ja mä kannan tytärtä sylissä.

usein vaan saa mukavan tovin odottaa kauppakeskuksissa jne sitä hissiä kun ihmiset jotka eivät viitsi kävellä liukuportaille asti, jonottavat hissiin ja tunkevat vaunukansan eteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pompelmo:
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
entäpä tavaratalo, jossa ei ole hissiä. täällä ainakin lähipaikkakunnalla on sellainen, johon ei pääse ylös eikä alas muuta kuin liukuportaita.
Voiko tuollaista edes ollakaan, pakkohan siellä on jossain hissi olla. Entäs sitten liikuntavammaiset, miten heidän on tarkoitus kaupassa asioida?
no ne ei ole varsinaiset portaat vaan sellainen, jossa on niinkuin mäki vaan, ja sitä hissiä käyttäisin jos jostain sellaisen löytäisin
 
Lapsen voi tarvittaessa köyttää rattaisiin...heh, valjailla tarkoitan. Nooo, eihän se maailman viksuinta oo vaunujen kans liukuportaihin iskeytyä..jos vaikka tulee joku kramppi tai nyrjähdys aisan kannattajalle...mut toisaalta, stadin Stokkan hissit ovat melko miehitettyjä ihan muiden kuin vaunujen kanssa kulkevien vuoksi. Valitettavasti!
 
Metron liukuportaissa on vaunujen kuljetus kielletty, turvallisuussyistä. Muistakin syistä siis kuin siitä että ne vaunut saattavat pudota. Sitä mä en tiedä miksei kukaan saa aikaiseksi laittaa niihin portaisiin niitä kieltomrkkejä jotka ei kyllä edes ketään kiinnosta, ainakaan itiksessä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Luetteko muuten edes vaunujenne/rattaidenne käyttöohjeita/takuulappuja?
Niissä lukee että rattaiden/vaunujen kanssa
Luetteko muuten edes vaunujenne/rattaidenne käyttöohjeita/takuulappuja?
Niissä lukee (ainakin laadukkaissa tuotteissa) että rattaiden/vaunujen kanssa EI SAA MENNÄ LIUKUPORTAISIIN!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
KAIKKIALLA EI OLE HISSIÄ |O
Melkein joka paikassa on hissi ja silti mammat on niissä liukuportaissa rattaiden kanssa...
Tarkotatkohan mua...kerran menin sillä ainokaisella hissillä joka teki tiltit,sai lapset ikuisen hissikammon ja itse myös =(

 

Yhteistyössä