G: Pitäiskö burkhan(?) käyttö mielestäsi kieltää Suomessa?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
red
Ei, koska naiset eivät saisi vapautta valita. He ovat saattaneet itse valita burkhansa, ja sitä kautta heiltä viedään vapaus pukeutua siihen. Toinen on, että heiltä saatetaan viedä vapaus kulkea ja suljetaan maailmalta neljän seinän sisään. Ei, burkha sallittakoon.
 
Ennemmin pitäisi kieltää Miss Suomi kilpailut...
Kinkkinen juttu, kun tosiaan on tuo uskonnonvapaus. Mutta jokainen saa pukeutua niinkuin lystää. Ei minullekkaan saisi pastellin sävyisiä vaatteita vaikka uhattais itse Jessellä.
 
Ncm
Ei. Mutta minusta esim. tietyissä työpaikoissa voidaan kieltäytyä palkkaamasta tällainen henkilö ja henkilöllisyys pystyttävä todistamaan tarvittaessa. Sen tulisi myös olla naiselle vapaaehtoista ja itsevalittua.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kasvot peittävän burghan käyttö voitaisiin kieltää, mutta ei huivin käyttöä.
Ehkä näin. Perusteena se, että ei alkuperäisväestökään saa lain mukaan liikkua yleisellä paikalla naamioituneena. Tai sitten sallitaan kommandopipossa pankissa asioiminen kaikille.

 
Alkuperäinen kirjoittaja red:
Ei, koska naiset eivät saisi vapautta valita. He ovat saattaneet itse valita burkhansa, ja sitä kautta heiltä viedään vapaus pukeutua siihen. Toinen on, että heiltä saatetaan viedä vapaus kulkea ja suljetaan maailmalta neljän seinän sisään. Ei, burkha sallittakoon.
Sille uskonnolehan pitäisi tehdä jotain, jos naisen ainoa valinta on joko burka tai sitten täydellinen kotiaresti.
 
sitte
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja red:
Ei, koska naiset eivät saisi vapautta valita. He ovat saattaneet itse valita burkhansa, ja sitä kautta heiltä viedään vapaus pukeutua siihen. Toinen on, että heiltä saatetaan viedä vapaus kulkea ja suljetaan maailmalta neljän seinän sisään. Ei, burkha sallittakoon.
Sille uskonnolehan pitäisi tehdä jotain, jos naisen ainoa valinta on joko burka tai sitten täydellinen kotiaresti.
No tee
 
Ncm
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kasvot peittävän burghan käyttö voitaisiin kieltää, mutta ei huivin käyttöä.
Ehkä näin. Perusteena se, että ei alkuperäisväestökään saa lain mukaan liikkua yleisellä paikalla naamioituneena. Tai sitten sallitaan kommandopipossa pankissa asioiminen kaikille.
Jos kassaneiti on todellakin naispuolinen, voi sitä verhoa kasvojen päältä nostaa, eikä henkkareissa ole sen peitellympää kuvaa kuin meilläkään.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
sit pitäi Romaninaisilta pkieltää heidän hameen käytttö, se on osa heidän kulttuuriaan. Minusta romaninaisten asut ovat kauniita
Ei tässä nyt romaneista ole puhuttukaan vaan noista kaapuihmisistä.
 
vieras
Mun mielestä ketään ei saisi - ihan turvallisuussyistä - kulkea julkisesti kasvot peitettynä. Sinne burkhan alle kun voi piiloutua vaikka pankkiryöstäjä, lastenkaappaaja jne. Huivit on mielestäni OK, mutta tuo täysnaamioituminen on hieman pelottavaa.
 

Yhteistyössä