Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

Summer2 paljon voimahaleja täältäkin ! Odottaminen on varmasti tuskallista :(

Piinamiina oon niin kateellinen sulle että voit nukkua miten lystäät! :D Mullakin tekis mieli nukkuu aamupäivä unet, päiväunet ja iltapäivä -/ iltaunet siihen 10 tunnin yöunien lisäksi!

Eilen tosiaan kaaduin sänkyyn heti ku sain kuopuksen nukkuun 20:30 ja nukahdin kyl saman tien... kello soi aamulla 6:30 mut en jaksanu herätä vielä joten siirsin herätyksen 6:50. Koko aamu oli yhtä tuskaa ku aamupala ei meinannu upota millään, etoi ja väsytti ihan sikana... Hoitolapset tuli klo. 8 (mulla siis oman 8 kk ikäsen kuopukseni lisäksi 1,5v, 2,5v ja 5v lapset) ja niille sit koittaa touhuta aamupalaa, vaihtaa vaipat ja haalautua ulos ... kokoajan itellä fiilis ettei jaksa tehä yhtää mitään ku olis vaan haluttanu kaatua maaten. Kaks aamua on nyt ollu aika kauheita mut onneksi iltapäivästä helpottaa.

Mulla alko himottaan lämpimiä voileipiä :p onneksi toi mies pölähtää mun raskausaikana kans johonki ihme hormonihuuruihin ja se passaa mut ihan piloille :LOL: ku mainitsenki jotain niin se on heti järkkäämässä. Nyt se tuolla väsää niitä leipiä :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Välke
Summer2 voimia paljon ja toivottavasti ottaa nyt jonkin kasvupyrähdyksen <3

Nyt tuntuu mulla kanssa tuo väsymys pahentua. Vois vaan nukkua, mutta pakko pysyä virkkuna. Meinas tuo parin tunnin ajo pistää ihan poikki.:sleep: Onneks saa nyt illalla hieman levähtää ja kohta pääsee nukkumaan (y)

Meillä on ehkä mies vähän höpsähtänyt, mut ei se mitään tunnusta ;) mut hiekkalaatikko jne alkoi jo kuitenkin vähän suunnittelemaan ;)
 
Munkin mies on ultran jälkeen ollu innostuneempi, latasi jopa jonkun odotukseni-sovelluksen, jonka kautta seuraa raskautta. :love:

Saatiin postissa aika ultraan! Täällä siis ei sitä ite varata, vaan neuvolasta tehdään lähete ja sit tulee postissa aika. Se olis nyt 1.8. eli neuvolan mukaan olisin silloin 13+4 ja ar-ultran mukaan 12+2. Katsotaan nyt, mitä viikkoa tää silloin vastaa ja vaihdetaanko LA vihdoin. (y)

Täällä oli joitakin, joilla olis LA 11.2. niin mulla olis kans nyt 8+3 eli lauantaisin vaihtuu tasaviikot! ;) Elän siis ar-ultran mukaan viikkoja mieluummin.
 
Tänään käyty neuvolassa. Tuli yllätyksenä kalsiumin saantisuositus näin salamatkustajaa kasvattaessa, 900mg/vrk! Ja multitabsin raskaus ja imetys vitamiinissa sitä ei ole lainkaan, se siis täällä käytössäo_O
En myöskään ollut ihan tietoinen kaikista uusista ruokarajoituksista ja olenkin mm. syönyt haukea, salmiakkia ja pihvin mediumina. Tästä lähtien sitten viisaammin, toki maalaisjärki mukana (y)
painoa oli tullut jo hävettävän monta kiloa. Oon tosi pettynyt. Edellisessä raskaudessa alkoi paino nousta myös heti plussan jälkeen, mutta nyt olisin toivonut ettei vielä nousisi. Eipä tätä kai voi selittää muulla kun hirveän huonolla ololla, ummetuksella ja sillä, että on pakko syödä sitä mikä maistuu tai muuten oksennan. En mä silti syö päivittäin roskaruokaa tai karkkia, ihan tavallista safkaa, ehkä enemmän hiilareita. Sori avautuminen, mutta asia tuppaa vähän painamaan mieltä.
Mehujäiden ystäville halutessaan terveellisempi vinkki: pakastetut mansikat:love:
 
Summer2 paljon voimahaleja täältäkin ! Odottaminen on varmasti tuskallista :(

Piinamiina oon niin kateellinen sulle että voit nukkua miten lystäät! :D Mullakin tekis mieli nukkuu aamupäivä unet, päiväunet ja iltapäivä -/ iltaunet siihen 10 tunnin yöunien lisäksi!

Eilen tosiaan kaaduin sänkyyn heti ku sain kuopuksen nukkuun 20:30 ja nukahdin kyl saman tien... kello soi aamulla 6:30 mut en jaksanu herätä vielä joten siirsin herätyksen 6:50. Koko aamu oli yhtä tuskaa ku aamupala ei meinannu upota millään, etoi ja väsytti ihan sikana... Hoitolapset tuli klo. 8 (mulla siis oman 8 kk ikäsen kuopukseni lisäksi 1,5v, 2,5v ja 5v lapset) ja niille sit koittaa touhuta aamupalaa, vaihtaa vaipat ja haalautua ulos ... kokoajan itellä fiilis ettei jaksa tehä yhtää mitään ku olis vaan haluttanu kaatua maaten. Kaks aamua on nyt ollu aika kauheita mut onneksi iltapäivästä helpottaa.

Mulla alko himottaan lämpimiä voileipiä :p onneksi toi mies pölähtää mun raskausaikana kans johonki ihme hormonihuuruihin ja se passaa mut ihan piloille :LOL: ku mainitsenki jotain niin se on heti järkkäämässä. Nyt se tuolla väsää niitä leipiä :love:
Onhan tuo mukavaa, että voi elää oman rytmin mukaisesti, mutta kyllä miulla ois palo töihin tekemään jotain järkevää. Alkaa tulla mökkihöperöksi, kun vaan keskenään täällä pyörii. Mutta minkäs teet, selkä ei kestä vieläkään paria tuntia pystyssä, joten kai se on saikku pidettävä kokonaan. Miehen kanssa ollaan aloittamassa suunniteltu yhteinen kesäloma nyt maanantaina, mutta saas nähdä maltanko pitää lomaa kaikkea neljää viikkoa putkeen. Saatan palata töihin jo aiemmin, jos kunto sen sallii. Jotenkin luulen, että sitä kotona olemista tulee ihan riittävästi loppuvuodesta väkisinkin, ensi vuodesta puhumattakaan.
 
Heippa. MinäKinnunen olen ollu hiljaa täällä jonkin aikaa. Melko hulabaloota ollu! Sukulaisia kylässä,reissaamista ja muutenkin kaikkea tekemistä..Oon välillä tosi väsynyt,ettei jaksais ko maata sohvalla ja tuijottaa jotain älyvapaata ohjelmaa telkkarista...

Tsemppiä kaikille ikäviä uutisia saaneille!

Täällä on myös muutama jotka pidemmän yrityksen/hoitojen jälkeen on vihdoin onnistunu? Meillähän esikoinen tehtiin inseminaatiolla ja tämä toinen tuli kerrasta. Jännä miten asiat meneekin joskus näin. Mutta piti siis sanoa,että voin vähän aavistella minkälaisten tunteiden ja ajatuksien keskellä olette..

Minulla oli kuitenkin hyvä fiilis raskauden suhteen esikosta ja nytkin on. Käytiin varhaisultrassa,joka oli ennen juhannusta ja syke löytyi ja vastasi viikkoja. Torstaina olis eka neuvola..jokohan siellä kuuluu sydänäänet?

Tutkimuksista..haasu taisi laitellakin,että ärsyttää kaikki tutkimukset jotka aiheuttaa sitä ja tätä..oon samaa mieltä! Mielestäni tutkija saa aikaiseksi haluamansa tuloksen määrittelemällä tutkimuskysymykset ym oikeaan muotoon. Ja aina löytyy tosiaan myös kumoava tutkimus. Usein ihmiset hysterisoi ihan liikaa kaikenmaailman tutkimusten takia,maalaisjärki on ihan kadonnut,välillä tuntuu siltä...

Ruokarajoitusten suhteen olen myös melko skeptinen. Jotain katon minäkin,esim sitä medium-pihviä en syö,mutta meetwurstia syön kyllä. Tässäkin joku järki täytyy olla. Ja tosiaan,melko erilaisia ovat suositukset eri maissa...

Vanhempainvapaasta joku kyseli...Minä yritän olla kotona ainakin siihen asti että tämä toinen olis 1,5v...Saa nähä kuin pää kestää. Esikko oli tasan vuoden ko menin töihin. Sitä mietin että joku sanoi miehen jäävän vanhempainvapaalle ja kuitenkin myös itse jää kotiin? Eli siis Äiti ei saa mistään rahaa siltä ajalta?
Meillä ei olis rahallisesti mitenkään mahdollista että isä jäis kotiin ja minä menisin töihin. Mies tienaa kuitenkin todella paljon enemmän. Pitää kyllä varmaan taas isäkuukauden sitten kun minä palaan takas töihin.

Paha olo oli voimakkaimmillaan muutama viikko sitten,nyt ollu suht hyvä olo koko ajan,paitsi nyt taas väliin ällöttää..Mulla ei nyt roskaruoka mee oikein alas,esikosta meni kyllä! Silloin ei maistunut makea,nyt maistuu. Väsymys on vaan pysäyttävää niinku teillä muillakin kuulostaa olevan..

Painoa ei oo tullu oman puntarin mukaan ko ehkä kilo lisää. Esikosta oli tullu tähän mennessä jo vaikka kuinka monta...jospa nyt paino ei nousisi aivan yhtä paljoa....

Tämmöisin iltamiettein Pihakeinu ja toukka 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hipsuli90
Huhhuh, järkku olo. En tosin tiedä onko vatsatautia vai pahoinvointia, mutta oksu lensi, vatsassa kiertää ja väsynyt olo. Jäin kotiin töistä.

Kolme vuotta edellisestä raskauspahoinvoinnista enkä nyt ollenkaan muista, että miten olon sai helpottamaan? Syökö kohtalotoverit heti oksun jälkeen ja jos niin mitä? Miten ootte töissä toimineet jos ihan yrjö lentää?
 
Huh 9 päivän reissusta palauduttu ja nyt vihdoin on kunnolla aikaa paneutua taas tänne. Kivasti tullut uusia mukaan!

Mua huolestuttaa kun ei oikein ole mitään sen kummallisempia oreita paitsi tissit vielä vähän kipeät ja turvonneet. Reissussa oli kyllä voimattomuutta ja välillä jotenkin heikko ja huono-olo, mutta se saattoi mennä ihan kuumuudenkin piikkiin. Perjantaina onneksi taas ultra, jossa selviää taas enemmän.

Summer2, toivottavasti kaikki lopulta menee hyvin!

Pihakeinu, meillä just tuo tilanne että inseminaatiolla sai tämä raskaus alkunsa. Ja tuntuu tosi epäluonnolliselta, että voiko tää olla mahdollistakaan!

Noista odotusasajan sovelluksista, onko teillä käytössä sellaisia? Mä en ole usklatanut sellaistakaan ladata, mutta ehkä voisi. Onko suosituksia? Tosi raivostuttaa tällanen "pelossa eläminen" :unsure::mad: paljon kivempaa olis vaan leijailla pää pilvissä hattarassa :LOL:
 
Huh 9 päivän reissusta palauduttu ja nyt vihdoin on kunnolla aikaa paneutua taas tänne. Kivasti tullut uusia mukaan!

Mua huolestuttaa kun ei oikein ole mitään sen kummallisempia oreita paitsi tissit vielä vähän kipeät ja turvonneet. Reissussa oli kyllä voimattomuutta ja välillä jotenkin heikko ja huono-olo, mutta se saattoi mennä ihan kuumuudenkin piikkiin. Perjantaina onneksi taas ultra, jossa selviää taas enemmän.

Summer2, toivottavasti kaikki lopulta menee hyvin!

Pihakeinu, meillä just tuo tilanne että inseminaatiolla sai tämä raskaus alkunsa. Ja tuntuu tosi epäluonnolliselta, että voiko tää olla mahdollistakaan!

Noista odotusasajan sovelluksista, onko teillä käytössä sellaisia? Mä en ole usklatanut sellaistakaan ladata, mutta ehkä voisi. Onko suosituksia? Tosi raivostuttaa tällanen "pelossa eläminen" :unsure::mad: paljon kivempaa olis vaan leijailla pää pilvissä hattarassa :LOL:
Miulla on sekä Odotukseni että Vau.fi Odotus. Tuo vau.fi:n sovellus on miusta oikeesti hyvä. Siinä on hyvä tietopaketti, joka on kuitenkin melkein yks yhteen sama apteekeissa jaettavan ilmaisen kirjan kanssa. Miusta on kuitenkin kiva kurkata sikiön kuvaa aina välillä päivän mittaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Mulla on tuo vauvan odotukseni. Se on ok,mutta esim nyt kun on rv 9+0 niin se laskee,että rv 9 on nyt. Vaikka sitähän lasketaan että rv 10 on menossa nyt. Se vähän hämää.

Mulle on tullu happamat röyhtäilyt vaivaksi:confused:
Ensin luulin että riippuu siitä jos on syöny esim jotain rasvasta,mutta ei. Ihan peruskotiruokaa oon tänäänkin syöny. Ällöttäviä.
 
Itsellä on nyt koko ajan etova olo päällä ja syöminen ei auta kuin hetken. Yritän syödä mahd terveellisesti ja jättää sokeriset herkut taka-alalle, mutta välillä etovaan oloon ei auta kuin jäätelö tai ne fanipalat.

Pahoinvointirannekkeen ostin, mutta ei oikein auta. Nyt kokeilen kanssa sitä airwaves purkkaa :D
 
Täällä huonovointisuus pahenee.. Toissapäivänä oksensin ekaa kertaa ja paha olo on melkein koko ajan. Ja lisäksi huippaa varsinkin aamupäivisin. No, toisaalta oon onnellinen oireista :ROFLMAO:

Oisko jollain jotain vinkkiä mikä vois olla ainakin suht terveellinen suolainen naposteltava huonoon oloon? Täällä ei tosiaan uppoa oikein muu kuin suolainen. Hapankorppuja ja tortillasipsejä oon nyt syönyt pahimpaan oloon ja etenkin jälkimmäiset kyllä on oikeesti auttaneet.
 
Tsemppiä kaikille jotka elävät epävarmuudessa! Varmasti raastavaa:(

Täällä etova olo ollut pikkasen helpompi viimeiset pari päivää, onneksi! En ymmärrä tätä lainkaan kun ei kolmessa aiemmassa raskaudessa ole ollut huonoa oloa ollenkaan.. Väsymys täällä myös valtava, luojan kiitos ensi viikon jälkeen alkaa kesäloma :)

Sykkeestä joku kyseli, niin meillä näkyi selkeästi vk 6+0 <3 Perjantaina onkin sitte eka neuvola :)

Mies täällä myöskin ihanasti mukana; puhuu raskaudesta muodossa "me". Me ollaan raskaana <3 ja viikonloppuna oli käynyt ostamassa ihastelemani vaunut :D

Äippä ja pirpana 8+2
 
Aamu alkoi oksentamisella. Oksennus tuli heti kun avasin ekan kerran jääkaapin. :D

Aloin miettimään tuota neuvolan laskentaa. Heidän mukaansa tein plussan rv 3+4. Ja omasta mielestä. 4+1. Ja heidän mukaansa viikko vaihtuu aina sunnuntaisin vaikka mun mielestä torstaisin. Miten se nyt sitten menee :D kierto ollut 30päivää. Ja ihmettelen miksi se heittää neljä päivää monien eri laskureiden mukaan. :eek:
 
Mulla pitäis omien laskujen mukaan viikko vahtua näin keskiviikkousin ja tänään siis 7+0 . Ens viikon torstaina se neuvola ja sit pitäis olla rv8+1 mut katotaan nyt mitä siellä sanotaan :)

Tänään oli oikeen hyvä aamu, ei ollu oksetuksia ja jaksoin hyvin lasten kans. Mut nyt illalla taas kauhee väsymys :sleep: poika teki pitsaa ja sitä söin ison palan oikeen hyvällä halulla... menin sit pian syönnin jälkeen saunaan ja hyi hitto mikä oli iski :sick: ei auttanu ku äkkiä lauteilta alas ja vessaan oksentamaan! Ei oo muuten pitsa mitään mukavaa oksennettavaa :eek: Tyydyinki sitte pelkkään suihkuu kun sieltä vessasta pois selvisin.

Kiva että muillakin on miehet täysillä mukana odotuksessa (y) meillä tosiaan nyt niinku kuopuksenki odotuksessa mies on huomioinu minut aivan huippu hyvin, vaikka on kyllä aina muutenki ihan uskomattoman huomaavainen ja kiltti mies :love: kysyy jokapäivä kuinka voin ja on kiinnostunu raskauden etenemisestä. Neuvolaan ei kuopuksesta hinkunu mukaan koskaan eikä varmasti nytkään ja hyvä niin, koska mä en häntä sinne oikein haluaiskaan. Np ultraan ei viimeksi töiden takia päässyt mut rakenneultrassa oli mukana.
 
Meillä ei mies ollu ekassa raskaudessa mukana muuten ku synnytyksessä eikä varmaan nytkään tuu neuvolaan eikä ultriin. En minä sinne miestä kaipaakaan ku minusta oli mukava käydä juttelemassa sielä kahdestaan neuvolatätin kans.
 
Mites muilla onko teillä ollut neuvolassa miehet mukana? Mä olen jotenkin automaattisesti olettanut, että sinne mennään yhdessä, mutta mikähän on yleinen käytäntö jos sellaista edes on :)
Eipä taida olla yleistä käytäntöä; kukin tyylillään :) Ex-mieheni ei ollut yhdessäkään raskaudessa nla:ssa mukana, mutta nykyinen on jo ilmoittanut tulevansa mukaan joka kerta! :)
 
Mites muilla onko teillä ollut neuvolassa miehet mukana? Mä olen jotenkin automaattisesti olettanut, että sinne mennään yhdessä, mutta mikähän on yleinen käytäntö jos sellaista edes on :)
Meillä mies tulee mukaan, mikäli ajat saadaan niin että hän pääsee. Nt-ultran aikaan se on reissussa, mutta seuraavaan neuvolaan mies tulee mukaan.

Mie en oo saanu tänään syötyä muuta kuin ite tehtyjä sämpylöitä ja muutaman keksin. Ikävää sinänsä, kun jääkaapissa olisi melkein kokonainen kanapizza.

Bettinah, mie meen neuvolan laskelmien mukaan. Noissa ultrissahan se sit korjataan, jos heittää yli 5 päivää.
 
Me kävimme miehen kanssa tänään ekassa neuvolassa. Siellä menikin aikaa esitietojen täyttelyssä. Oltiin pari viikkoa sitten arvioultrassakin yhdessä ja mies tulee mukaan muihinkin neuvoloihin, jos vain töiltään ehtiin, mutta ottaa sairaalassa tehtävät ultrat aina vapaaksi.

Minua vaan huolettaa nyt neuvolakäynnin ultra... Kun kävimme pari viikkoa sitten arvioultrassa, alkio vastasi aika hyvin viikkoja mittauksessa ja oli neuvolatädin ja lääkärin mukaan jopa isompi silmämääräisesti arvoituna. Tänään sitten ekassa neuvolassa th kysyi haluaisimmeko nähdä pienen ja tietenkin halusimme. Sydän sykki näytöllä upeasti ja vahvasti ja saatiin jopa kuunnellakin pientä jumpsutusta. <3 Itselläni nousi kuitenkin iso huoli ja lopulta lohduton itku alkion koosta. Minun pitäisi olla tänään rv 9+2 menkoista laskien, mutta sikiö vastasi mittauksessa kooltaan vain rv 7+3. Oletteko kuulleet tällaisesta ikinä vai tuudittaudunko ajatukseen, että pikkuinen on niin kamalan pieni vielä että mittausvirheen mahdollisuus on valtavan suuri? Jos viikot pitäisivät paikkansa, niin ekan ultran aikaan viikkoja olisi siis ollut vain 5 ja silti nähtiin vahvat sykkeet. En ole ikinä ajatellutkaan, että se olisi edes mahdollista - varsinkaan neuvolan laitteilla. Th sanoi, että vauvalla kaikki on hyvin, ultralaite on vanha eikä siksi kovin tarkka ja mittaaminen voi olla vaikeaa näillä viikoilla, mutta kahden viikon heitto sai minut huolestumaan. Hän ei ollut ollenkaan huolestunut asiasta....mutta tiedättehän, hormonit ja jatkuva keskenmenon pelko!!

Esikoisen aikana oli samantapainen tilanne. Katsoin hänen raskauden neuvolakortista, että olimme alkuraskauden ultrassa ja silloinkin rv 9+0 korjattiin myös rv 7+3. Mitat vastasivat toisiaan kun vertasin tähän nykyiseen raskauteen. Ainoa ero oli se, että esikoisen ultrakuvassa näkyy ruskuaispussi ja tässä ei. Niin ja tietenkin keskussairaalan parempi ultra. Myöhemmin kävi kuitenkin ilmi, että neiti kiri kasvua ja olikin jo viikon ja kolme päivää edellä kasvuaan nt-ultrassa. Eli todellisuudessa viikot silloisessa varhaisultrassa oli 8+6 eikä 7+3. Anteeksi sekava sepustus. Pelottaa niin kamalasti, että jokin on kuiteknin vialla. Voihan se olla että pieni on ottanut kiinni myöhemmin ja siksi viikot heittävät tai hän odottelee isosiskonsa tavoin kasvuspurttia.

Muoks. Sitä piti vielä sanoa, että meidän neuvolatäti on huippu! Hän sanoi, että hän ei ole huolissaan vedoten jälleen vauvan pieneen kokoon ja laitteen epätarkkuuteen, mutta lisäsi sitten, että hän voi ultrata minut vaikka joka viikko ennen nt-ultraa jos se yhtään helpottaa minun pelkoa. Pääsemme siis sitä kautta katsomaan, että pieni kasvaa normaalisti. Kasvua ekasta ultrastakin oli tapahtunut, mikä oli helpotus! Seuraava ultra onkin jo ensi torstaina!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Ihanaa työvuoron jälkeen tulla lukemaan, kun on tullut paljon juttua! :love:

Täällä mies tulee ultriin ja ainakin ekaan neuvolaan :) ultriin haluaa mukaan ja me ei malteta odottaa ylihuomista!! :D iiik miten jännäää!! Toivottavasti ois kaikki niiku pitääkin..

Tänään oli pahoinvoinnin osalta vähän helpompi päivä.. eilen illalla oli ihan kauheeta ku kylmä hiki nousi ja kaikki väri hävisi naamalta :sick:

Cicada ja pieni pipu 7+2
 

Yhteistyössä