Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

Moikkamoi! Pitkästä aikaa muistan kirjoittaa tänne :whistle: Raskausoireet on kadonnet täysin! Paitsi väsymys koska hemoglobiini on laskussa...:sleep: Tänään 13+0 ja nt-ultrassa käyty! Vauvat vastasivat viikkoja ja kaikki oli todella hyvin (y) Tuli vain sellainen muutos, että ilmeisesti ovatkin identtiset ja jakavat istukan... Eli tiuhaa seurantaa tiedossa :D Eikö vieläkään ole muita tuplia odottavia? :(
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Ai niin! Ilmoitin tänne alkuun lasketun 7.2, mutta se muutettiin heti ekassa neuvolassa 6.2. ja pysyi siinä tämän päivän ultran jälkeenkin. Minua ei päivän heitto täällä haittaa, mutta jos joku haluaa viilata kuitenkin pilkkua päivän päälle, niin tässä uudet tiedot:

Kesäyllätys LA 6 2 /28 /- /2.
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Eilisen kahden pienehkön hyytymän jälkeen tänään ei ole vuotanut. Pyyhkiessä tulee ihan pientä ihan kuin hiukkasia. Ja nekin ruskeita. Muuten ei mitään. Onneksi <3 dopplerin ostan huomenna! Mahtaisikohan ihan perus marketeista esim prisma tai citymarket löytyä? :)
 
Hiustenvärjäys on itsellä nounou-listalla. Kemikaaliyliherkkyys on tullut sen verran tutuksi, etten muutenkaan värjää hiuksia kuin poikkeustapauksessa ja silloinkin raitojen muodossa. Raskausaikana tulee vältettyä kemikaalikuormitusta enemmän. Liekö masukille suurta merkitystä asialla, mutta ainakin oma vointi pysyy parempana.

Voihan väsymys... Tänäänkin päikkäreiden tarve tuli aivan puun takaa. Täytyy vähän laskeskella tuota vitamiinipuolta, jokin b-vitamiini saattaa jäädä vajaaksi kun niin ramasee ja lisäksi iho kukkii, vaikkei mitään herkkuja tulisi popsittuakaan.

Äitipolilta soitettiin tänään. Haluavat tehdä ekan ultran mahd pian eli käytännössä jo maanantaina. Syynä on yksi kohdun ulkopuolinen raskaus, tosin yli kymmenen vuoden takaa, mutta siitä huolimatta heillä on kuulemma tapana tsekata tilanne tavallista aiemmin. Maanantaina pääsen siis kärryille siitä, missä vaiheessa odotusta mennään. Keskenmenon jälkeen kun ei ehtinyt olla kiertoa välissä, vaan tärppi tuli heti. Ei siis aavistustakaan koska ovis on ollut.

Lapset ovat innoissaan tulevasta vauvasta. Silittelevät vatsaa ohimennen ja odottavat koska kumpu on niin iso, että kaikki tietävät kertomattakin tulokkaasta. Nimiehdotuksia satelee ja veikkaan tällä menolla niitä olevan melkoinen lista helmikuuhun mennessä. :) Esikoinen toivoo kaksosia, keskimmäinen vuorotellen tyttöä ja poikaa ja nuorin haluaisi, että vauva olisi hänen oma. Ihanaa kun on intoa vielä tässä vaiheessa!

*muoks kirjoitusvirheitä korjailtu ;)
 
Viimeksi muokattu:
kesäyllätys: Mulla oli 2. raskaudessa kanssa istukka kohdunsuun päällä. Ultrissa sitä seurailtiin ja toivottiin että siirtyy pois edestä kohdun kasvaessa, mutta mulla niin ei käynyt. Tämän vuoksi vauva syntyikin sitten suunnitellulla sektiolla. Alateitse synnyttäminen ei onnistu, jos istukka on kohdunsuun päällä koska istukka irtoaa ja aiheuttaa runsaan verenvuodon ja sekä äidin että vauvan hengenvaaran. Mulle sanottiin silloin myös, että jos lähtee syntymään ennen sektioaikaa niin selälleen maahan ja ambulanssilla sairaalaan.

Monillahan se istukka siirtyy vatsan kasvaessa, joten näin voi sinullakin käydä. Mulla tuo raskaus siis sujui tosi hyvin muuten, ja vauva tuli suunnitellusti sektiolla maailmaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: kesäyllätys
Nyt asiaa ihan muuhun kuin raskauteen liittyen, nimittäin viinimarjat : onko hyviä ideoita miten niitä voisi käyttää niin että nirsoimmillekin saisi menemään? :D Meillä on täällä uuden kodin pihassa 6 pensasta ja aikamoinen määrä näkyy marjaa tulevan. Itse mustia syön kyllä ihan jopa sellaisenaan mutta miesväelle ei kelpaa mitenkään... Mehut ei tahdo myöskään meillä oikein tehdä kauppaansa. Yksinkö mun pitää kaikki syödä :eek:
 
Meidä suosikkeja on erityisesti mustat viinimarjat, kerään ja pakastan ne sellaisenaan otan vaan lehtiroskat pois. Sit teen kiisseliä niistä siten, että vesi ja marjat kattilaan, kun ovat kiehuneet tarpeeksi siivilöin roskat ja kuoret veke ja teen kiisseliä (suurustan perunajauholla ja laitan sokeria hurauttamalla). On hyvää! Itse asiassa meidän suosikkikiisseli, ehdottomasti :) 2.5 litraan vettä laitan jonkun litran tai vähän vajaan marjoja :)

Punaherukoista tulee ihanaa hyytelökakkua kantsii googlata. Esim. Valkosuklaa punaherukka ihan digestivetyyppisellä pohjalla on tosi namia <3
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Hei taas kaikille!

Pahoittelen että kysymys kuukautisten tyyppisistä kivuista meni ensimmäisellä kerralla ohi. Itselläni oli niitä silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa; niiden takia tein testinkin vaikken uskonutkaan raskauteen. Kipuja oli satunnaisesti ja lievinä muutamia viikkoja siitä eteenpäin, nyt en enää muista koska viimeksi. Nyt saattaa tuntua vihlovaa/ venyvää kipua jos sängyssä käännyn väärällä tavalla. Nipistelyjä on myös ollut satunnaisesti.

Bettinah, hyvä että vuoto alkaa olla ohi ja näyttää sillä että säikähdyksellä selvittiin. Itselläni oli vk:lla 8 hiukan veristä tai rusehtavaa vuotoa seksin tai rasituksen yhteydessä, mutta kaikki silti hyvin.

Kun nyt seksistä tuli puhe... Aiemmin olikin keskustelua haluista, itselläni niitä on ollut tavalliseen tapaan, mutta seksi tuntuu nyt todella, todella hyvältä. Ihan kuin kaikki hyvän olon sensorit alakerrassa olisi äärimmilleen viritetty, orgasmit on todella voimakkaita. Oliko tässä jo liikaa informaatiota? :ROFLMAO: Mutta miten muilla, tuntuuko seksi erilaiselta?
 
Voi ei, tsemppiä jokaiselle menetyksen kohdanneelle <3

Itselläkin vähän alavireiset fiilikset kun ti lääkätineuvolassa ei ääniä kuulunut, ja kohdun kokokaan ei ollut ihan viikkoihin sopiva :/ Yritän tässä nyt tsempata itteäni, ettei tässä mitään hätää olis, koska olihan hän alkuraskaudenultrassakin ainaki viikon pienempi kuin ajateltiin. Vaikea tuota tarkkaa la:ta on laskea kunnei yksiäkään kuukautisia ehtinyt ehkäisyn pois jättämisen jälkeen tulla. 9.8 nt- ultra, siellä sitten selvinnee.
Vatsa ainakin on pyöreä ja noustessa kramppailee alavatsalta, että jotakin kasvua jossakin on ainakin joskus tapahtunut.
Hankinnoista joku kyseli ja meillä on kyllä hommattuna vaikka mitä; kaukalo, vaunut, vaatteita.. :)
Vauvan sukupuolestakin oli puhetta ja täällä ihan poikaolo :) tai sitte mielikuvitus tekee tepposia kolmen tytön jälkeen :D
Metsäminttu taisi haluista avata juttua? Aiemminkin jo johonkin vastasin että täällä on kyllä jotkut hormonit jäänyt päälle hyrräilemään ku vois vaikka useammanki kerran päivässä livahtaa makkariin :D

Äippä ja pirpana 11+4
 
Menkkakivuista niin ei oo juuri ollut mutta johtunee siitä että on 7 raskaus. 3 elävää. Varmaan kohtu jo venynyt vanhasta muistista.

Doppleri on ja sykkeet löytynyt 8+5 tai 6 lähtien. Löydän ne joskus hyvinkin kaukaa mutta löytyy silti.

Ei enää montaa päivää np ultraan. Sain veriseulan tulokset th:lta. Papp-a 1615 ja s-hcg-b-v 57 ja toki googlailin mutta eipä noista tolkkua saa. :) ultrassa se sitten selviää.

Hiustenvärjäämisestä husin sivuilla oli siitä ohjeistus. Ei suositella kovin usein ja mielellään välttää ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana. Mä nyt oon sitten jättänyt värjäämättä enkä viitsinyt ottaa riskiä että osunko huonolla tuurilla niihin joilla se vaikuttaakin sikiöön jollain tapaa.

Theran ja toivottavasti sitkeä vauva 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah ja varrtTi
Onko muilla sellaista et jostain ruuasta tai juomasta menee vatsa sekaisin? Mulla menee kaakaosta ja eilen illalla söin mäkki ruokaa ja sen jälkeen vatsa meni täysin sekaisin. Epäilen majoneesia syyksi koska hesen ruokaa voin syödä ja pizzaa ym roskaa :LOL: mutta siis eilen yöllä sitten menin vessaan ja tavallaan ummetus kun ei mitään tule ja kun vihdoin pitkän istunnon jälkeen jotain tulee niin löysää ja sitten tuli oksennuskin. Onneksi oli lavuaari vieressä kun vähän hankalaa kun molemmista päistä lentää :poop::confused:

Anteeksi liika info, mutta onko muilla tälläistä? Se oli kamalaa. Sitten pääsin sänkyyn niin tärisin kylmästä. Ja meillä makkarissa todella kuuma mutta yöllä jäädyin. Omituinen yö.
 
Heippa! Ylihuomenna ultraan, ei jaksaisi odottaa!! :X3: Ihanaa kun on kuitenkin jo niin lähellä. Mitä lähemmäksi tulee, sitä enemmän alkaa epäilykset heräämään, että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin... :unsure: No, pian se selviää. Kiva kun meitä on sitten monta täällä kertomassa maanantaina uutisia.
Kohdunkasvukivuista: luulen että mulla ei niitä ole juurikaan ollut! Ei ainakaan mitään voimakkaita. Satunnaisia nipistelyjä siellä täällä, ja joskus vähän toispuolista kipua alapäässä. En sitten tiedä onko jotain muuta.
Hiusten värjäys: en ole värjännyt nyt moneen kuukauteen, normaalisti käyn noin 2kk välein kampaajalla värjäyksessä. Ajattelin olla värjäämättä raskauden ajan, mutta ei tuu olemaan helppoa! On niin ohuet ja värittömän harmaanruskeat hiukset :(
Pahoinvointi: kyllä, jatkuu edelleen. :poop: Eilen otettiin miehen kanssa kunnolla yhteen, kun hänen mielestään pystyisin tsemppaamaan vähän enemmän kotitöissä, urheilussa yms. Omasta mielestäni teen oloon nähden ihan riittävästi, ja tuntuu kohtuuttomalta että toinen vaatii mitään tässä tilanteessa. Kun puhun olostani, se on lähes poikkeuksetta yksinpuhelua. Riittäisi kun toinen sanoisi vaan että onpa kurjaa kun tuo jatkuu vaan, kyllä se siitä varmaan lähiaikoina helpottaa. Yhteenotto kuitenkin puhdisti ilmaa, ja nyt ymmärretään taas vähän paremmin toisen fiiliksiä. :)
Minkälaisia vaatteita muuten käytätte tässä vaiheessa? Omat housut kiristää tolkuttomasti, mutta masutuubilla varustetut äitiyshousut tuntuvat myöskin epämukavilta kun tuubi tulee niin ylös. Tuntuu ettei oikeesti oo mitään päälle pantavaa tässä välivaiheessa! :eek: Paitsi prismasta ostetut karseet pieruverkkarit :ROFLMAO:

Eden84 12+3
 
Onko muilla sellaista et jostain ruuasta tai juomasta menee vatsa sekaisin? Mulla menee kaakaosta ja eilen illalla söin mäkki ruokaa ja sen jälkeen vatsa meni täysin sekaisin. Epäilen majoneesia syyksi koska hesen ruokaa voin syödä ja pizzaa ym roskaa :LOL: mutta siis eilen yöllä sitten menin vessaan ja tavallaan ummetus kun ei mitään tule ja kun vihdoin pitkän istunnon jälkeen jotain tulee niin löysää ja sitten tuli oksennuskin. Onneksi oli lavuaari vieressä kun vähän hankalaa kun molemmista päistä lentää :poop::confused:

Anteeksi liika info, mutta onko muilla tälläistä? Se oli kamalaa. Sitten pääsin sänkyyn niin tärisin kylmästä. Ja meillä makkarissa todella kuuma mutta yöllä jäädyin. Omituinen yö.
Melkein kuulostaa ruokamyrkytykseltä, jos tuli vielä kuumeinenkin olo... :eek:

Mulla on vatsa löysällä jatkuvasti, epäilen magnesiumin käyttöä syyksi...
 
kaini kiitti vinkeistä! Minä ja poika ollaan kumpikin ihan tosi kovia hyydykekakku faneja joten toi menee todellakin kokeiluun :p

Bettinah mulla meni tänään hesen ruuasta maha ihan sekasin... Epäilin itekin majoneesia syylliseksi. Toisaalta ihan kiva että onnyt toiminu maha kunnolla kerranki, kun mulla on ummetus vaivannut :D

Seksistä: mulla ei halut oikein oo pinnassa kun oon kokoajan joko pahoinvoiva tai väsyny.. Mutta oon huomannu tuon saman metsämintun kanssa, että kun niihin puuhiin nyt mitä oon""vaivautunut "" alkamaan niin tosiaan orgasmit on todella voimakkaita ja seksi tuntuu kaikin puolin tavallista paremmalta (y)
 
Tietoja päivitelty :)

Ai että en malttais oottaa ultraa kun kuulee teidän ihania uutisia :love: vielä pari viikkoa pitäis jaksaa

Mun oli muuten pakko tilata ekat mammahousut.. vaikka suurin osa onkin turvotusta, mutta mulla on vaan enää yhdet farkut jotka ei purista/ahdista mahan päältä o_O tuntuu tosi pahalta jos vähäänkään kiristää, vaikka muuten farkut meniskin päälle..

Cicada ja pieni pipu 11+1
 
Vajaa kaksi viikkoa ultraan, en malttais odottaa! Mitään tavallisesta poikkeavaa vaatetta ei oo vielä tarvinnut hankkia tai käyttää, oman vaatekaapin perusta on mekot niin ne menee vielä pitkään... Edellisen raskauden farkutkin on tallessa, mut ne lienee vielä isot kun lähtöpainokin nyt melkein 10 kiloa vähemmän kuin viimeksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Outoja mielihaluja, onko teillä?
Mä en juo kahvia enkä koskaan ole juonut mutta nyt maistuisi cappuccino :D olen miehelle tehnyt välillä ja sitten haistelen sitä ihan huumassa. Salmiakki ei nyt sinänsä ole outo mutta se himottaisi ja varmaan siksi ku tietää ettei sitä kannattaisi syödä :D

Hiustenvärjäys, en nyt ole varma mitä ajatella siitä. Mutta ehkäpä odotan vielä sen muutaman viikon että eka kolmannes on ohi ja värjään sitten. Tai sitten laitan raitoja nyt jo. Kuulemma ne eivät ole niin huono vaihtoehto kun eivät osu päänahkaan. Ja nämä hiukset ovat kaameassa kunnossa. Juurikasvu on sellainen maantieharmaa ja omat hiukset ihan tummat :D eli ei kovin kaunis näky.
 
Täällä ei pahoinvointi ole vieläkään hellittänyt. Tänään kaupasta piti kiireellä lähteä, kun alkoi jo yökkyyttävän. Onneksi ei kuitenkaan tarvinnut oksentaa. Tällä viikolla olen myös huomannut närästystä. Aikaisemmin minulla ollut todella säännöllinen mahantoiminta, mutta tällä viikolla ollut ummetusta. :unsure::poop:

Farkkuja en ole edes uskaltanu testata pitkään aikaan. Olen käyttäny vain venyviä housuja ja legginssejä.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Minä en ole voinut käyttää omia housuja pitkiin, jos ultrassa keskiviikkona kaikki ok niin on sit vuoro ostaa sopivampia housuja. Paitavarastokin pitää muuttaa, kun lähes kaikki on kireitä venymättömiä vaatteita jotka ei enää isty turvotuksen ja mahan kasvun takia.

Oletteko jo töissä kertoneet raskaudesta? Mulla lloppuu määräaikasuus joulukuun vikaan päivään ja ois kyllä ihana jäädä sit pois n. 50 pvää ennen laskettua - kerkeis olla vielä esikoisen kanssa lomalla ja tehdä raksalla kevyitä hommia, kun vauvan jälkeen se tuskin onnistuu (viimeksi olin ihan väsynyt ja kuutamolla koko vauva-ajan, kun vasta vauvab ollessa 10kk ikäinen huomattiin kaulan turpoamisesta että puhkesi kilpirauhasen vajaatoiminta ja oli kilpirauhastulehdus..) ja riski samalle on kuulemma myös nyt. Onneksi sentään seurataan arvoja, ettei ihan niin pitkään välttämättä tarvitse kärsiä pöhnäolosta...
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada

Yhteistyössä