Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

Heh mullakin on siis ollut jo monta viikkoa tää housuongelma, ja noi farkut mitkä viel just menee nii on semmoset lököt "boyfriend" malliset :D nyt vasta uskalsin tilata mammat, kun en uusia normifarkkuja haluis ostaa hirveesti tässä vaiheessa..

Tietääkö muuten kukaan hyvää kauppaa tai verkkokauppaa mistä sais kivoja legginsejä? En haluis niitä sukkahousumaisia, jotka nukkaantuu, vaan semmosia semikiiltäviä, jotka ei nukkaannu eikä kerää niin hirveesti karvoja :) sellasia sai joskus mut en oo pitkään aikaan löytänyt (n)
 
Hommasin dopplerin ja sain äsken sykkeen kuulumaan:barefoot: laskin että löi noin 120/min, toivottavasti on vain hankala laskea itse kun mielestäni toi on aika hidas syke. Tosin esikoisellakin oli matalat sykkeet. Löysin sykkeen kummankin lonkkaluun tuntumasta, mitä jos siellä onkin tuplat? Vai kaikuuko se yhden syke vaan
:LOL:
 
Housuista, farkut ei tunnu kivalta, oon lihonu niistä jo vähän niinkun ulos. Ajattelin käydä kokeilemassa vähän isompia normifarkkuja kaupassa jos löytyis mukavat, koska menee ne sitten synnytyksen jälkeen.. Leggingsit ja tunikat houkuttelee, kohta alkaa arki niin joutuu oikeasti pohtimaan näitä vaateasioita..
 
Minua hirvittää tuo vaateasia. Pakko lähtee joku kerta vähän kauemmaksi shoppailee noita äitiyshousuja, ku on niin pikku kaupunki, että varmasti joku tuttu tulee vastaan :unsure: nyt yritän leggareissa pärjätä vielä hetken o_O
 
Bettinah, Mulla oli alkuraskaudessa Hesen sapuskoista saatu Ruokamyrkytys, kuulostaa samalta tuo sun. Mulla oli kuumetta, tosi kipeitä vatsakramppeja, väsynyt ja heikko olo ja sit maha sekaisin. Meni ohi ihan muutamassa tunnissa. Mutta oli kamalaa!

Essi93, ootkohan kuunnellut omia sykkeitä..? Nivusissa menee molemmin puolin isot verisuonet siinä lonkkien sivuitse. Ootko kokeillut dopplerilla tosta ihan häpykummun päältä todella alhaalta? Mulla kuului pitkään ainoastaan vasemmalta puolen ihan tosta häpyluun reunan kohdalta kun painoi doppleria tosi napakasti vastaa vasten.

Mammavaatteita saa muuten netistäkin jos hirvittää että tuttuja tulee vastaan ostosreissuilla. Kokotaulukotkin on varmaan kaikkien nettikauppojen sivuilla joten mittanauha avuksi niin saa oikean koon. Mä yritän pärjätä omilla vanhoilla vaatteilla niin pitkälle kuin mahdollista ettei tarvitsisi ostaa oikein mitään. Tosin tällä kertaa ajattelin sit panostaa muutamaan kunnolliseen imetyspaitaan kunhan se on ajankohtaista, oli ihan hölmöä yrittää imettää tavallisissa vaatteissa esim kylässä käydessä kun tosi nättejä imetysvaatteitakin myydään.
 
Naeli, mää jotenkin myös pöljyyksissäni en hankkinut yhtään imetysvaatetta. Olis kyllä helpottanut elämää kummasti! Mut ehkä tällä kertaa, kun toivottavasti saisi taas puolen vuoden täyskmetyksen kasaan.
 
Housut eivät ole vielä tuottaneet ongelmaa. Vain yhdet treenihousut ovat jääneet leveän ja napakan vyötärön takia kaappiin. Toisaalta suurin osa päivästä tulee kuljettua rennoissa työhousuissa navetta- yms. hommissa.

Tänään tuli nautittua tuulisesta säästä mustikkametsässä. Hyttysiä ei ollut kiusana juuri lainkaan ja mustikat suurikokoisia. Lapset eivät tosin kauaa viihdy kerrallaan, kun pitäisi pysyä näkö- tai kuuloetäisyydellä eli kertapoimitasatsi jäi vain reiluun pariin litraan. On sekin kuitenkin taas vähän eteenpäin. Tavoitteena on saada pakastimeen reilusti marjoja tänävuonna, sillä vanhat varastot ovat huvenneet täysin. Villivadelmia on myös aivan hillittömän paljon ja parhailla paikoilla koko ei jää kauaksi puutarhavadelmista. Ihanaa kun voi nauttia marjastusajasta; vatsa ei ole tiellä tai olo muuten hankala ja ällötyksetkin alkavat olla elettyä elämää, kunhan muistaa syödä säännöllisesti ja juoda riittävästi!

Imetysvaatteita tuli hankittua ekan ja tokan lapsen kohdalla. Kolmannen aikaan huomasin, ettei niitä juurikaan tullut käytettyä. Hyvät imetysrintsikat olivat riittävä "välineistö". Pitkät imetykset ehkä vaikuttaneet osaltaan asiaan ja itse en imetysvaatteissa kovin montaa kuukautta viihtynyt.
 
Mie just katsoin, että jään äitiyslomalle 31.12. Aika hauskaa. :) Meillä töissä jo kaikki tietää miun raskaudesta. Kai se on loistanut naamasta jo niin kauan, ettei kenellekään ole jäänyt mitään epäselväksi.
Mistä liikkeestä työ ostelette äitiysvaatteita? Mie en ole löytänyt enää ainuttakaan äitiysvaateosastoa mistään kaupasta. Postimyynnistä tilaaminen on ärsyttävää. Muutenkaan en ole mikään shoppailuhullu.

ON, täällä alkaa elämä voittamaan. Ensi viikolla on kevyt paluu töihin ja torstaina on jo ensimmäinen sokerirasituskoe. Ehkä olen jostain asiasta ollut joskus enemmänkin innoissani kuin nyt alkavasta viikosta, mutta alkaa tämä kotona lötköttely jo riittämään. Johan tässä on viisi viikkoa vedetty lonkkaa kotona, kiitos sairasloman.
 
Me käytiin perjantaina ultrassa ja mahassa kaikki hyvin, yllätyin miten paljon siellä pikkuinen jo liikkui! Nyt lähisuku, ystävät ja työkaverit tietävät. Laskettu aika tarkentui 3 päivää eli 6.2. Minulla alkaa myös äippäloma 31.12. Nyt uskaltaa ajatella jo jotain hankintojakin tekevän, katsotaan kunnes loma alkaa. Edelleen raskausoireet lieviä, onneksi ovat olleetkin niin on saanut marjastaa rauhassa. Hyötyliikuntaa siis vaan olen kerennyt harrastaa töiden lomassa, lenkkeillään sitten kun on marjastuskausi ohi.

Hilla1 12+6

Hilla1/tarkennettu la 6.2
 
Uusin himo, glögi. Nyt olisi ihan pakko saada glögiä. :D

Mitäs muuten siinä raskauden alun labrassa tehdään? Ei mitään muistikuvaa enää. Virtsanäyte pitää viedä. Ja aamuvirtsasta. Ai niin ja miten se meni? Ei alkupissaa? Se keski, entä loppu? :D kyllä nää kerrottiin neuvolassa mutten muista yhtään.
 
Uusin himo, glögi. Nyt olisi ihan pakko saada glögiä. :D

Mitäs muuten siinä raskauden alun labrassa tehdään? Ei mitään muistikuvaa enää. Virtsanäyte pitää viedä. Ja aamuvirtsasta. Ai niin ja miten se meni? Ei alkupissaa? Se keski, entä loppu? :D kyllä nää kerrottiin neuvolassa mutten muista yhtään.
Täällä tehny pari päivää mieli kermavaahtoa.:p
Virtsanäyte otetaan keskivirtsasta eli lasketaan vähä "hukkaan" ja virtsa suihkua keskeyttämättä kerätään astiaan virtsaa ja loput lasketaan "hukkaan". :) Ja alapesut tehdään ennen näytteenottoa. (y)
Meillä täällä on tapana, että aina neuvola käynnille mennessä käydään antamassa virtsanäyte ja sen käynnin aikana oma th käy tikuttamassa sen näytteen ja katsoo siinä samantien onko tulehdusta. Ei tarvitse erikseen lähteä käymään labrassa. :)

Nukkumaan pitäis jo alkaa, mutta kauhea pahaolo. Piti äsken käydä jälleen halimassa pönttöä. Nyt ämpäri sängyn vierellä ja mies tietokoneella katsoo vähän perään etten vain nukkuissani oksenna. Aamulla voi olla väsynyt olo töihin lähtiessä, mutta jospa sitä kestäis työpäivän. (n):sleep:
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Täällä tehny pari päivää mieli kermavaahtoa.:p
Virtsanäyte otetaan keskivirtsasta eli lasketaan vähä "hukkaan" ja virtsa suihkua keskeyttämättä kerätään astiaan virtsaa ja loput lasketaan "hukkaan". :) Ja alapesut tehdään ennen näytteenottoa. (y)
Meillä täällä on tapana, että aina neuvola käynnille mennessä käydään antamassa virtsanäyte ja sen käynnin aikana oma th käy tikuttamassa sen näytteen ja katsoo siinä samantien onko tulehdusta. Ei tarvitse erikseen lähteä käymään labrassa. :)

Nukkumaan pitäis jo alkaa, mutta kauhea pahaolo. Piti äsken käydä jälleen halimassa pönttöä. Nyt ämpäri sängyn vierellä ja mies tietokoneella katsoo vähän perään etten vain nukkuissani oksenna. Aamulla voi olla väsynyt olo töihin lähtiessä, mutta jospa sitä kestäis työpäivän. (n):sleep:
Väsymys on varmasti hurjaa, mutta tuosta pahoinvoinnista voin lohduttaa, että ellei ihminen ole ihan taju kankaalla, siihen oksentamiseen kyllä herää.

Miulla väsymys on ollut niin kovaa, että muilta äideiltä saamani lohdutukset ovat olleet paikallaan. Raskauden aikainen väsymys on kuulemani mukaan kaikilla ollut rankempaa kuin mikään muu ennen sitä tai sen jälkeen.
 
Essi93: tuo saamasi "syke" taitaa olla istukan virtausääni. Se on sellainen viuh viuh, kun vauvan syke on niin kuin hevosen laukka. Minulla on näyttö dopplerissa, ja mullakin löytyy "syke" jotain muuta kuin oma tai vauvan. Vauvan syke on ollut 160+. Ja sen kyllä tunnistaa sitten kun sen löytää. Viikolla 9+ löysin sen ihan siitä häpykummun yläpuolelta/päältä.
 
Rosuliina, niin se taisi olla, ainakin jotain muuta kun vauvan syke nyt kun asiaan perehdyin googlettelemalla. Eilen yritin monta kertaa uudestaan ja joka kohdasta, ei löydy vauvan sykettä. Viimeksi oli taaksepäin kallistunut kohtu, voisko se vaikuttaa kuulumiseen.. Torstaina nt-ultra, siellä sitten saadaan tietää onko siellä edes sykettä.
 
Rosuliina, niin se taisi olla, ainakin jotain muuta kun vauvan syke nyt kun asiaan perehdyin googlettelemalla. Eilen yritin monta kertaa uudestaan ja joka kohdasta, ei löydy vauvan sykettä. Viimeksi oli taaksepäin kallistunut kohtu, voisko se vaikuttaa kuulumiseen.. Torstaina nt-ultra, siellä sitten saadaan tietää onko siellä edes sykettä.
Eiköhän siellä syke ole :) Se vaan on välillä vaikea löytää. Minulla oli ensimmäisessä raskaudessa myös taaksepäin kallistunut kohtu, mutta sain äänet kyllä kuulumaan 10+ viikolla. Mutta muistan, että välillä se kesti ja kesti, ja kädet hikoillen sitä etsin. Olethan laittanut riittävästi öljyä tai geeliä? Sen olen huomannut, että jos on liian vähän sitä, niin vaikeampi saada syke kuulumaan. Itse käytän Bio-oilia.
 
Hei pitkästä aikaa!

Ihania ultrakuulumisia monella, paljon onnea hyvistä uutisista! :)

Kesäloma vetelee viimeisiään ja ei kyllä huvittaisi vielä töisin palata...Suurin syy on meidän vielä hieman keskeneräinen taloprojekti. Eli ollaan rakennettu omin voimin taloa, joka alkaa olla loppusuoralla. Pientä pintahommaa piisaa ja mietityttää hieman kuinka sitä jaksaa töiden lisäksi taas puurtaa loppupäivät raksalla. Kesällä pitkät päivät on ok, kun on valoisaa yms. Mutta syksyn tullen ja iltojen pimetessä, alkaa työmotivaatio laskea.. :cautious:
Voin sanoa suoraan, että on ollut ihan pirun rankkaa enkä ihan heti tällaseen uudestaan lähtisi :LOL:

Omaa napaa: huonot olot alkaa olemaan (ehkä) jo takanapäin. Välillä tulee isompia pahan olon aaltoja, mutta onneksi enää n.1-2 kertaa päivässä.
Maha kasvaa (tai turpoaa). Pikkuhousut on alkaneet puristaan. Töihin pitäisi keksiä vaatetta. Varmaan legginsit ja tunika linjalla mennään, kun on lastenhoitotyö kyseessä. Mukavaa ja ilmavaa päälle (y)
Väsyttää jonkin verran. Eilen meinasin nukahtaa seisaalleni keittiöön kun mies ruuvasi pöytätasoa kiinni ja nojailin sen päällä painona.
Seksiä ei tee niin hirveästi mieli, varmaan väsymyksen vuoksi. Mutta kun mies saa innostettua niin tuntuu kyllä ihan taivaalliselta :p:love: aivan ihanalta tuntuu myös pelkkä silittäminen ja hiplailu (etenkin niskasta ja päästä) ja tietysti selän hierominen.
Istukan sijainti. Mulla oli edellisessä raskaudessa istukka kohdunsuun päällä, mutta nousi kohdun kasvaessa pois, joten ei aiheuttanut sen kummempia toimenpiteitä. Tästä raskaudesta ei vielä tietoa, kun ultra vasta edessä päin.
Iskias-vaivaa. Joka raskaudessa on tullut sama vaiva, enemmän tai vähemmän. Selkä menee jumiin ja vetää myös vasemman puolen pakaran/reiden ihan lukkoon. Helpottaa synnytyksen jälkeen eli onneksi ei siis vaivaa koko ajan!

Jahas, pitää lähteä ruoanlaittoon. Lapsetkin näyttää kiipeilevän seinille, kun hetkeksi koittaa livahtaa koneen ääreen...Ihan kiva, että koulu ja harrastukset alkaa, niin saavat lisää virikkeitä arkeen (y)

Boomkaa ja papunen n.10 viikkoa
 
Piti tulla juoksujalkaa kotiin labrasta kun oksennus meinasi lentää. Autossa oli vähän vaikeaa pidätellä. Pysähdyinkin kerran jotta voisin juosta metsään siitä oksentamaan. No kotiin asti pääsin onneksi ja tällä hetkellä makaan sohvalla (taas) ja en ole vielä oksentanut. Mutta jatkuvasti on lähellä. :confused::sick:
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Essi93, Mulla myös kohtu taaksepäin kallellaan mutta sykkeet on löytyneet esikoisesta 9+ ja tästä 8+. Mutta esim viime viikolla 11+ en kahtena päivänä löytänyt sykkeitä ollenkaan vaikka etsin melkein tunnin... Kyllä se pieni on vielä vikkelä ja mahtuu piiloon mihin tahansa. Jos istukka on edessä niin sinne taakse pääsee näppärästi.

Boomkaa, onko Sulla iskiasvaivaa vai SI-nivelen jumitus? Jälkimmäinen tekee just tuon pakaraan ja reiteen säteilevän kivun ja on nimenomaan raskaana olevien riesa, Mulla myös... Netistä löytyy paljon venyttelyohjeita joilla helpottaa oloa, lonkat ja pakarat kannattaa venytellä erityisen hartaasti.

Täällä myös nt-ultra tänään käytynä ja kaikki hyvin! Istukka takaseinässä taas, niskaturvotusta todella vähän, rakenteet tällä katsomisella ok. Pari päivää isompi mutta ei vaikuta laskettuun aikaan. Hurjaa että rakenneultra on jo ensi kuussa, vaikka siis tosiaan ihan loppukuusta eli lähes kahden kuukauden kuluttuahan se oikeasti on :D
 
  • Tykkää
Reactions: kaini
Hei taas kaikille!

Pahoittelen että kysymys kuukautisten tyyppisistä kivuista meni ensimmäisellä kerralla ohi. Itselläni oli niitä silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa; niiden takia tein testinkin vaikken uskonutkaan raskauteen. Kipuja oli satunnaisesti ja lievinä muutamia viikkoja siitä eteenpäin, nyt en enää muista koska viimeksi. Nyt saattaa tuntua vihlovaa/ venyvää kipua jos sängyssä käännyn väärällä tavalla. Nipistelyjä on myös ollut satunnaisesti.

Bettinah, hyvä että vuoto alkaa olla ohi ja näyttää sillä että säikähdyksellä selvittiin. Itselläni oli vk:lla 8 hiukan veristä tai rusehtavaa vuotoa seksin tai rasituksen yhteydessä, mutta kaikki silti hyvin.

Kun nyt seksistä tuli puhe... Aiemmin olikin keskustelua haluista, itselläni niitä on ollut tavalliseen tapaan, mutta seksi tuntuu nyt todella, todella hyvältä. Ihan kuin kaikki hyvän olon sensorit alakerrassa olisi äärimmilleen viritetty, orgasmit on todella voimakkaita. Oliko tässä jo liikaa informaatiota? :ROFLMAO: Mutta miten muilla, tuntuuko seksi erilaiselta?
Heh lähinnä tuo seksi kuuluu tällä hetkellä tuonne "mikään ylimääräinen ei huvita" joukkoon:oops: Mutta kaipa siihenkin tulee muutosta kun tää hirveä väsymys väistyy!

Ihanaa sain ystävältä kasan äitiysvaatteita! Ovat vielä kyllä kovin ison tuntuisia, mutta empä osaa yhtään kuvitella kuinka isona sitä sitten ollaan. Ihanaa muutenkin kun on ystävä lähellä nyt joka on jo itse äiti <3
Sitä seuraavaa nt-ultraa täälä kovasti odotellaan, vielä reilu pari viikkoa. Kivaa kuulla että hyviä uutisia täällä on jo monella :)

Kerttu89 ja Murmeli 9+4
 
Viimeksi muokattu:
Miten se menikään kun sanotaan että tyttö vauvalla syke on jotain ja pojalla jotain muuta :D mitkä sykkeet ne olikaan? Kummalla nopeammat?

Mä saan dopplerilla suunnilleen 166-172 sykettä. Vaihtelee kovin. Ja mites jos on kaksoset, miten ne äänet silloin kuuluu? :D
 
kesäyllätys: Mulla oli 2. raskaudessa kanssa istukka kohdunsuun päällä. Ultrissa sitä seurailtiin ja toivottiin että siirtyy pois edestä kohdun kasvaessa, mutta mulla niin ei käynyt. Tämän vuoksi vauva syntyikin sitten suunnitellulla sektiolla. Alateitse synnyttäminen ei onnistu, jos istukka on kohdunsuun päällä koska istukka irtoaa ja aiheuttaa runsaan verenvuodon ja sekä äidin että vauvan hengenvaaran. Mulle sanottiin silloin myös, että jos lähtee syntymään ennen sektioaikaa niin selälleen maahan ja ambulanssilla sairaalaan.

Monillahan se istukka siirtyy vatsan kasvaessa, joten näin voi sinullakin käydä. Mulla tuo raskaus siis sujui tosi hyvin muuten, ja vauva tuli suunnitellusti sektiolla maailmaan :)
Kiitos tästä tiedosta! Vähän harmittaa, kun asia vaan jäi siihen, enkä ymmärtänyt kysyä enempää! Minulla on seuraava ultra rv 16+, joten istukankin tilannetta seurataan varmasti silloin. :)
 
Ultra takana ja matkalainen löytyi sieltä mistä pitikin. :D Mutta la muuttui viikolla eteenpäin eli olisi vasta 4.3. Seuraava ulta on viikolla 12+, jolloin la varmistunee. Voi siis olla jotain muutakin kuin tuo 4.3.
Mitä mieltä olette; suuntaanko katseeni tuonne maaliskuisten ryhmään päin vai sopiiko jatkaa joukossa?
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada

Yhteistyössä