Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

Ultra takana ja matkalainen löytyi sieltä mistä pitikin. :D Mutta la muuttui viikolla eteenpäin eli olisi vasta 4.3. Seuraava ulta on viikolla 12+, jolloin la varmistunee. Voi siis olla jotain muutakin kuin tuo 4.3.
Mitä mieltä olette; suuntaanko katseeni tuonne maaliskuisten ryhmään päin vai sopiiko jatkaa joukossa?
Hei, saat ainakin minun puolestani päättää haluatko jatkaa täällä vai vaihtaa :) ei täältä ketään häädetä :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Ultra takana ja matkalainen löytyi sieltä mistä pitikin. :D Mutta la muuttui viikolla eteenpäin eli olisi vasta 4.3. Seuraava ulta on viikolla 12+, jolloin la varmistunee. Voi siis olla jotain muutakin kuin tuo 4.3.
Mitä mieltä olette; suuntaanko katseeni tuonne maaliskuisten ryhmään päin vai sopiiko jatkaa joukossa?
Mun mielestä voit hyvin jäädä tänne, jos haluat! :) osa menee varmasti muutenkin maaliskuun puolelle ja osa saattaa syntyä jo tammikuussa! :) Ihanaa, että kaikki oli hyvin! <3
 
Vuohenkello tottakai voit jatkaa tässä ketjussa, jos vain itse haluat :)

Täälläkin ehdin jo luulla väliin että pahoinvointi on jäänyt taakse, kun muutaman päivän oli oikein hyvä olo, mutta pyh ja pah! Nyt taas on viikonloppu ja eilinen oksenneltu ja kokoajan on semmonen kokonaisuudessaan huono /heikko /etova olo. Eilen illalla iski ihan kamala päänsärky :( Söin äsken jäätelötuutin josta ei tullut huono olo vaan se oli tosi hyvää! Joten söin perään toisen joka oli yhtä hyvää ja nyt olis kauhee himo syödä vaikka kymmenen tuuttia mut onneksi niitä ei oo pakkasessa enenpää :ROFLMAO:

Mä niin ootan että tää helkkarin väsymys alkais jo väistyä!!! Samoin ällötys toki... Haluaisin elää taas suht. tavallista ja normaalia elämää. Raskausaika ei oo koskaan ollu mun juttu, voi melkeen jopa sanoo että inhoan sitä. En ymmärrä äitejä jotka hehkuttaa sitä "ihanaa odotusaikaa " o_O Mä koen sen ihan liian rasittavaksi ja steessaavaksi, tahon tehä mitä haluan ja syyä mitä haluan ilman kipuja ja oksetuksia ja huimausta ja nukkua kunnolla ja mahtua omiin vaatteisiin! !! :mad: Haluan vauvoja :love: mutta MIKSI tän odottamisen pitää olla niin perseestä ja kestää ikuisuus??? Anteeksi vaan :ninja: :LOL: :LOL:
 
Vuohenkello tottakai voit jatkaa tässä ketjussa, jos vain itse haluat :)

Täälläkin ehdin jo luulla väliin että pahoinvointi on jäänyt taakse, kun muutaman päivän oli oikein hyvä olo, mutta pyh ja pah! Nyt taas on viikonloppu ja eilinen oksenneltu ja kokoajan on semmonen kokonaisuudessaan huono /heikko /etova olo. Eilen illalla iski ihan kamala päänsärky :( Söin äsken jäätelötuutin josta ei tullut huono olo vaan se oli tosi hyvää! Joten söin perään toisen joka oli yhtä hyvää ja nyt olis kauhee himo syödä vaikka kymmenen tuuttia mut onneksi niitä ei oo pakkasessa enenpää :ROFLMAO:

Mä niin ootan että tää helkkarin väsymys alkais jo väistyä!!! Samoin ällötys toki... Haluaisin elää taas suht. tavallista ja normaalia elämää. Raskausaika ei oo koskaan ollu mun juttu, voi melkeen jopa sanoo että inhoan sitä. En ymmärrä äitejä jotka hehkuttaa sitä "ihanaa odotusaikaa " o_O Mä koen sen ihan liian rasittavaksi ja steessaavaksi, tahon tehä mitä haluan ja syyä mitä haluan ilman kipuja ja oksetuksia ja huimausta ja nukkua kunnolla ja mahtua omiin vaatteisiin! !! :mad: Haluan vauvoja :love: mutta MIKSI tän odottamisen pitää olla niin perseestä ja kestää ikuisuus??? Anteeksi vaan :ninja: :LOL: :LOL:
:D Ha haa! Minä kuulun niihin jotka voisivat olla raskaana all the time! Elämäni iloisinta, positiivisinta ja ihaninta aikaa <3 mutta tässä se nähdään miten erilaisia me ollaan ja sehän se vaan on rikkaus! :)
 
Hei!

Josko joukkoon pääsisi!

26. / damys / 26v / K-HKS / neljäs lapsi

Meillä tilanne se, että kolmannen lapsen jälkeen raskautumista ei enää suositeltu, mutta minäpä se vaan tulin raskaaksi kierukan läpi. Kohtu mulla on heikentynyt ja raskaus on riskiraskaus, tiheää seurantaa ja luultavasti vauva leikataan reilusti ennen laskettua aikaa ulos ettei kohtu repeä.. Mutta rauhallisin mielin mennään, luotan lääkäreihin ja heidän kykyynsä arvioida kohtuni tilannetta seurannoissa.

Mun puhelimella on tosi huono käyttää näitä foorumeita ja tietokoneella ei ehdi oikein koskaan istua. Oletteko perustaneet mitään fb-ryhmää odottajille johon mahtuisi vielä mukaan? :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna olisi ultra, voi pojat että jännittää. Oon nähny ko. Tapahtumasta sekä hyviä että huonoja unia... Väsyttää ja yökötys on palannut myös töällä takaisin. Eilen vaan makasin illan peiton alla. 2 V 6kk tyttö toi ämpäriä ja kertoi raksalta palaavalle isille että "äiti taas nukkuu ja nukkuu. Äitillä huono-olo."

Puoliso ei eilen ymmärtänyt pahoinvointiani ollenkaan ja hermosi aika lailla. Koettelee siis koko perhettä, kun yksi joutuu tekemään lähes kaiken raksalla, kotona ja vielä työt päälle.

Tänään taaas meinattiin myöhästyä päiväkodin aamupalalta, jouduin keittiöltä käydä kyselemässä. Mikä paska fiilis just nyt työpaikan tauolla :/ helpottaispa jo (viimeksi helpotti rv 22, eli siihen verrattuna vielä n. 10 vkoa edessä)
 
Sama täällä Äippä84, mä voisin olla raskaana useamminkin :) Mutta en jaksaisi vauva-/taaperoaikaa kovin montaa kertaa o_O. Tosin nyt huomaa, että aika kultaa muistot, paljon on päässyt unohtumaan. Mutta niin sen pitää ollakin, jotta ihminen ylipäätään lähtee uudelle kierrokselle :LOL:

Mulla alkaa olla jo semi normaali olo illan väsymystä jos ei oteta huomioon. Turvotus on vähentynyt ja huono olo väistynyt.
Töissä olen ajatellut pitää raskauden salassa ainakin elokuun loppuun. Olen nimittäin pyytämässä palkankorotusta... Saas nähdä kuinka käy.

En tainnutkaan kertoa ensimmäisestä neuvolakäynnistäni. Lyhykäisyydessään se meni niin, että neuvolatäti menee vaihtoon. Soitin jo tämän esimiehelle ja saan toisen tädin. Ensimmäinen oli todella epämiellyttävä. Minulle tuli olo, että tuhlaan hänen aikaansa. Ja kun kerroin raskaushistoriastani (keskenmeno ja kohdunulkopuolinen), niin hän oli kirjannut jälkimmäisen tuulimunaksi. Vaikka KU ja tuulimuna ovat aivan eri asiat. Ja tässä tulee kaiken huippu. Kerroin harrastavani tällä hetkellä maastopyöräilyä ja kuntosalia (huom! kuntosalia, en edes sanonut painonnostoa), niin hän kehotti lopettamaan molemmat jo aikaisessa vaiheessa!!!!! Maastopyöräilyn ymmärrän, mutta että kuntosalilla käyntikin. Ensimmäistä kertaa kuulen näin sanottavan. Yleensä kai kehotetaan jatkamaan sitä mistä tykkää ja mikä tuntuu hyvältä, varsinkin jos taustalla on jo vuosien ja vuosien harrastus (n)

Rosuliina & Helminen 10+1
 
Rosuliina Kauhea mikä neuvolatäti! :( Tosi ikävää. Itselle on kans raskauksien aikana sattunu kurjempia tätejä vastaan ja on se ikävää ku neuvolasta jää paha maku suuhun. Nyt meillä oli omalla neuvolatädillä sijainen ja se on aivan mielettömän ihana ja mukava (myös mun esikoisen kouluterkkari :D). Seuraavalla käynnillä on oma neuvolatäti ja rehellisesti pelottaa vähän, koska se on vähän kärkäs ja sanoo suoraan asioita. Oon aika varma, että sieltä tulee vähän syyllistävään sävyyn siitä että eihän mulle enää suositeltu raskautta. Mutta enhän mä itse toki päättänyt että kierukka pettää. Mullahan oli tunne, ettei kierukka toimi koska kuukautiset tuli säännöllisesti ja tunsin mielestäni ovulaation useana kuukautena. Soitin neuvolaan, mut sanoivat mun kuvittelevan höpöhöpöjä. Pakotin miehen sit kuitenkin käyttämään lisäksi vielä kumiakin, varsinkin ovulaation kieppeillä. Mutta tässä sitä ollaan. :D
 
Mäkin rakastan raskaana olemista. Vaikka edellisessä ja tämän hetkisessä on ollut tosi hurjat pahoinvoinnit niin raskaus on mun mielestä niin ihanaa. Mä oon aina loppuraskaudessa ihmetellyt miksi muut kärvistelee et haluaa masusta eroon ku mua on melkein itkettänyt että kohta raskaus taas loppuu. :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Ja synnytys, se vasta on voimaannuttava kokemus :love::love: Senkin voisin käydä läpi useammin. Eihän sitä toki tiedä, millainen tämä tuleva synnytys on, mutta luottoa löytyy :LOL:

Damys hurjaa kyllä tuo kierukasta huolimatta raskautuminen. Ja vielä kumikin ollut. Selvästi teille on tarkoitettu vielä yksi lapsi (y)
 
No mehän oltiin kovasti neljää lasta suunniteltu, mut kolmannen synnyttyä sit sairaalassa ennen kotiinlähtöä lääkäri tuumas ihan ohimennen että en sais enää raskautua. Oli ihan kamala shokki eikä mulle asiaa kovin tarkasti edes selitelty.. Sain sit jotenkin käsiteltyä asian et lapsiluku jää kolmeen, otin sen kierukan ja olin vähitellen alkanut suunnitella jopa steriin menoa kun ihmettelin et ne kierukasta huolimatta säännölliset kuukautiset ei enää tulleetkaan. Ensimmäinen reaktio oli tottakai aivan järisyttävä paniikki, koska ensimmäinen ajatus oli et joudun tekemään keskeytyksen oman turvallisuuteni vuoksi. Sain sit heti ajan neuvolalääkärille ja se lohdutti, et keskeytystä ei tarvitse tehdä, et oli lukenut sen mun "synnytyskertomuksen" eikä tilanne siis niin paha ole kuin minun oli annettu ymmärtää, vaikka raskaus riski onkin. Mulla tosiaan kaikki kolme aiempaa syntyneet sektiolla (kuten tämäkin) ja siksi kohtu heikossa kunnossa. Nyt neljännen sektion yhteydessä tehdään sit sterilisaatio samalla.
 
Vuohenkello, tietysti jatkat täällä jos viihdyt. Voihan sitä käydä vaikka molempia ryhmiä kurkkimassa. Itse käyn välillä katsomassa pidemmällä olevien ryhmiä, mistä niissä puhutaan. Kiva ajatella että mekin päästään pian fiilistelemään isoja vatsoja, kaukaloita ja potkuja :love:

Toista päivää töissä loman jälkeen, hyvin olen jaksanut. Huomaa että alun väsymys hellittää ja eilen oli iltasella vielä mustikassa.

Itsehän olin jo aikoja sitten luopunut raskaushaaveista. Olimme päättäneet ryhtyä sijaisvanhemmiksi, eikä minua asiassa harmittanut mikään muu kuin se, etten saisi ikinä kokea raskautta. Tunnetta siitä että joku kasvaa sisällä. Toivon että jokainen arvostaa raskautta ja uuden elämän ihmettä. Kaikkia ei sillä siunata, ja se on suurimpia suruja mitä ihminen voi kokea.
 
Vuohenkello: Mullakin siirtyi LA tammikuun puolelle, mutta oon niin kotiutunut tähän ryhmään etten vaihda tammikuisiin :) Tuntuu, että monet täällä on jo tuttuja, niin kivempi jäädä tähän porukkaan :)

Hurjaa, miten nopeasti tämä alku on mennyt vaikka silloin pahimpien pahoinvointien aikaan tuntui että aika matelee.. Meillä oli nt- ultra viime viikon perjantaina. Kaikki oli muuten ok, mutta niskaturvotusta ei saatu laskettua näihin seuloihin mukaan sillä vauva olikin isompi mitä luultiin. Mä tuosta myöhäisestä nt-ultra ajasta jo ihmettelinkin neuvolaan mutta eivät alkaneet muuttamaan. Perjantaina oli siis mekkojen mukaan 13+3, ja ar-ultran mukaan 13+5. Vauva vastasikin 14+3, joten nt- arvoja ei saatu otettua. Sain sitten labraan ajan verikokeisiin, josta katsotaan ilmeisesti sitä downin riskiä. Kävin tänään verikokeessa ja parisen viikkoa ilmeisesti niissä tuloksissa menee. Luottavaisin mielin kuitenkin kun vauva liikkui, pisti peukkua suuhun.. Olen tuntenut iltaisin jo liikkeitäkin :love: Tää vaihe raskaudesta on paras kun ei enää ole niitä pahoinvointeja ja muita alkuraskauden ongelmia, mutta vatsa ei kuitenkaan ole vielä niin iso että se haittaa! (y)

Tänään tasan 15+0! :barefoot:
 
Karkkipallero, voi miten isoilta sun viikot tuntuu verrattuna tähän mun 10+2 mut on kyllä omasta mielestä menny nopeesti tää alku. Kuukauden päivät tiedetty ja vieläkin vähän hämmentynyt olo enkä oo tainnut sisäistää asiaa täysin
 
Voin sanoo, että olin kuvitellu raskaus ajan miellyttävämmäksi mitä se minun kohdalla ollu. Joka päivä pahoinvoinnista kärsimistä ja melkein päivittäistä oksentamista. Mistään ruoasta ei voi nauttia ja jatkuvasti nälkä vaikka just olisi käynyt syömässä. Ei vaan kerralla saa menemään paljoa alas ja töissä ei jatkuvasti voi käydä syömässä. :sick::confused:
Sillon, kun ei ole pahaaoloa niin voi hetken aikaa nauttia siitä, että sisällä kasvaa pikkuinen. :love:
Toisaalta tuntuu, että aika menee nopeasti, mutta toisaalta todella hitaasti. Odottaa vaan sitä päivää, kun on edes jollakin tavalla hyvä olo. :)
 
Synnytys on mullekin todella voimaannuttava kokemus ja välillä oikein odotan että pääsispä synnyttään! :D Ja vauvoja, taaperoita ja kaiken ikäisiä lapsia hoidan niin mielelläni ja oon aina haaveillut isosta perheestä :love: Raskaudesta oikeasti nautin sen pienen hetken siinä vaiheessa kun olot helpottaa ja ekat liikkeet alkaa tuntua, ultrat ja sydänäänet :love: Mutta kaikki muu... huoh.. Multakin kyseltiin kuopuksen syntymän lähestyessä, että tuleeko masua ikävä? No ei tuu o_O Haluan sen ihanan tuhisevan nyytin syliini ja normaalin olotilan takas :rolleyes:

Onko muilla muuten ollu vatsa sekaisin? Mulla oli aikaisemmin vielä kovaa ummetusta, ihan niinkun aikaisemmissakin raskauksissa, mutta nyt jo muutaman päivän ollu maha ihan kuralla. .. ihan sama mitä syön, niin hetken päästä wc kutsuu. Vatsaa vääntää tosi kipeesti ja ihan vetenä tulee :(
 
Mulla oli aiemmin vähän tuhruvuotoa joka pelästytti ja sen jälkeen olen osannut iloita jopa oksentamisesta! Vaikka siinä oksentaessa jälleen kerran ulos kaikkea mitä on erehtynyt syömään niin tuntuu siltä et ei hemmetti, otan loparit. Niin heti kun oon oksentanut niin tulee sellanen "jeee mä oon raskaana" -fiilis :D

haasu Mulla on pari päivää ollut vatsa nyt tosi sekaisin, mut en tiedä johtuisko siitä etten oo saanut taas mitään alaskaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Ihania uutisia Cherrypie85!! :love: Mun tekisi mieli kanssa saada sukupuoli selville, nt-ultrassa koitettiin kurkkia mutta oli niin jalat ristissä koko ajan :D Jospa sitten syyskuun rakenneultrassa selviäisi! Meillä on kaksi tyttöä, joten pikkuisen toivoisin että olisi poika - toki molemmat otetaan ilolla vastaan. Ja tyttö ois toisaalta käytännöllinen kun meillä on tyttöjen vaatteet kaikki tallessa :D

Ai niin, se bola-koru tuli postissa. Tilasin sen sitten tuolta Raskauskeiju - sivustolta. Nopea toimitus oli kyllä (y) Tämmöiseen päädyin: http://www.raskauskeiju.fi/bola-koru-kukkakehikko-20mm

Niin, mun tiedot saa kanssa päivitellä samalla kun päivityksiä etusivulle tehdään:
24.1./ Karkkipallero / 34 / OYS / 3.
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada ja Bettinah
Täällä muuten ilmoittautuu myös yksi jolla vatsa ihan sekaisin. Ensin alkuun oli ummetus ja nyt täysin kuralla. Pitäisi muistaa juoda paljon vettä!

Odotan vielä, että mies tajuaa tilata bola-korun :D täytynee laittaa hänen puhelimeen valmiiksi se sivu auki niin siinä pieni vinkki :D kauniin korun tilasit karkkipallero :love:
 
Onko muilla tälläistä? Eli koko päivänä en pysty syömään kun kaikki etoo. Nyt sain syötyä ja vatsaan sattuu aivan kuin en olisi vielä edes syönyt. Eli ihan kuin vatsa olisi ihan tyhjä ja ollut todella kauan jo nälkä. Sattuu toiselta puolelta ihan kylkiluiden alta ja toiselta puolelta tuosta melkein jo jalasta eli ihan alhaalta. :eek: pakko päästä makuu asentoon! Mistä tämä voisi johtua? On ollut aiemminkin joskus.
Mulla siis se, että jos syön aamulla niin oksennan sen heti. Eli mulla ei vaikuta se onko vatsa tyhjä vai täynnä. Koko päivän oksettaa kunnes illalla vähän parempi olla.
 
Ei minusta tarvitse vaihtaa ryhmää vaikka ultrassa la muuttuisi. :)

Onnea ultra kuulumisista kaikille!❤

Täällä kanssa ultra tänään ja siellä se meidän vaavi pyöri. ❤ Ensimmäinen kysymys ultraajalle oli että onhan elossa. :/
Kaikki oli oikein hyvin pienellä. Riskit matalat. Turvotusta ei ollut. :)
Ja en saa muutettua värilliseksi mutta LA MUUTTUI 12.2.

Ja ilmeisesti jotain liikettä olen alavatsalla tuntevinani silloin tällöin. Istukka on takaseinässä että sen puolesta voisi alkaa tuntumaankin. ❤

Theran ja tuhisija 12+2
 

Yhteistyössä