Helmikuun helmiäiset 2016 *Tammikuussa*

Lanssilla menosta vielä, meillä täällä ohjeistus tosiaan, että jos ei oo kiinnittynyt vauva vielä, nii on iso riski, ettÄ napanuora luiskahtaa ulos eli sen takia tilattava lanssi. Toki myös jos lapsivesi on väriltään vihreää.

Mulla taas kävely onnistuu nykyään aika mukavasti, juostakin pystyisin, mutta ei oikein tällä mahalla huvita :X3: välillä suppailee tai tulee sukkapuikkokipuja jonnekin tuonne alapäähän, mutta hetken ku huilaa, tai rauhoittaa tahtia, nii helpottaa. Nyt koiraa lenkittäessä oon pyrkinytkin pitää hieman vauhtia yllä, että sykekin vähän nousisi ja tulis hengästymistä. Salaa kait toivon myös suppareita, jotka pehmittelis vähän paikkoja :p:whistle:
 
IMN
Mua kans ärsyttää kun ei pysty pitämään alakertaa siistinä.. en todellakaan oo tottunu tämmöseen rehotukseen. Peilin kanssakin yritin mutta ei siitäkään tullu mitään. Mieheenkään en luota niin paljoa että päästäisin terävän höylän kans jalkojen väliin :D onneks tässä raskaudessa karvojen kasvu tuntuu hidastuneen. Sääriä en oo jaksanu sheivata sitten elokuun, mutta ei niissä siltikään mitään kasvustoa näy o_O edellisessä raskaudessa tilanne oli hiusten kasvua myöten päinvastainen.. jospa tällä vauvalla sitten ois tukkaa kun edelliset on ollu lähes kaljuja? :ROFLMAO: tai tytöllä kyllä oli sellanen tyylikäs Nykänen-mallin takatukka :LOL:

Mun kaupassakäynnit muuten loppui kans tommoseen kauppareissuun, jossa joku mummeli sattui samalla kassalle. Myyjän piti lähtä juoksemaan toiseen päähän myymälää tarkistamaan joidenkin he*****n kalsareitten hintaa kun mummon mielestä niiden piti olla 19,95e, eikä 22,95e :mad: naama valkosena minäkin siinä nojailin kärryihin enkä sen jälkeen oo isommille ostoksille lähteny..
 
Heip! Eilen poksahti uus viikko käyntiin! Laskettuun siis 4vk jäljellä. Henkisesti varaudun kuuteen :D

Tein listan hankinnoista ja tehtävistä, jotka pitää vielä hoitaa. Pieni tuttipullo alkuun, liivinsuojia, hoitolaukku, myslipatukoita synnärikassiin, vauvan sängyn petaus, vaippoja, siteitä. Eilen löysin hoitolaukun ihan omasta kaapista. Viimeksikin käytin vain sään kestävää Björnborgin laukkua. Mieskin kehtas sitä käyttää ja oli taskuja. Remmi riitti roikkumaan vaunujen aisaan kivasti.

Vielä pitäs lähtee tunnin ajomatkan päähän isoille kaupoille että sais imetysvaatteita! Täällä ainoa vaateliike lopettaa enkä oo sieltä löytänyt ennenkään. Name itin vauvan vaatteita oli. Se loppuu. Harmittaa.

Ihana kyllä olla vaan kotona. Ajettiin eilen työpaikan ohi enkä viittinyt katsoa päinkään ettei vaan joku voima imase sinne takas :D :D kävin verikokeella. Ottavat vielä ton rheesus neg. ja vauvan pos. takia. Tietääkö joku mitä tapahtuu jos niitä vasta-aineita löytyy verestä? Viikko saa ootella tuloksia. Käynnistääköhän ne sit aiemmin tai sektioon tms?
 
Oltiin lauantaina muutama tunti ostoksilla ja sen kyllä huomaa tuolla jalkovälissä, hyvä että nyt kävelemään pääsee.. raivostuttavaa. Odotan että 37 viikkoa on täynnä ja väkisin aloitan kävelylenkit, sitten ei haittaa vaikka sattuu ja supistaa :confused:

Viime yönä heräsin kahteen todella kipeeseen supistukseen, meinasin että nytkö se lähtö tulee :ninja: On alkanut selvästi tuntua enemmän nuo supparit, mahtaakohan jo tehdä jotain :confused:
 
IMN
Neuvolassa käyty ennen kukonlaulua :sleep: kaikki ok, sf-mittakin oli kasvanut jonkin verran. Nyt siis 30,5cm. Neuvolan vaaka valehteli painoakin sopivasti lisää :D sen mukaan paino ois nyt samassa kuin pari-kolme viikkoa sitten. Ens viikolla ei tarvi neuvolassa käydäkään kun on se äitipoliaika, mutta 18. päivä sitten ois seuraava neuvola isyydentunnustuksineen. Siihen piti erikseen varata pidempi aika koska on th:llekin niin uus juttu.

Tässä nyt oottelen labrassa rh-testeihin pääsyä. Joku siitä kysyikin, enkä nyt muista miten asia tarkalleen meni, mutta tarvittaessa vain pistetään jokin piikki. Sen kummempia toimenpiteitä ei kai tarvi.. liittyy vauvan bilirupiiniarvoihin jotenkin.
 
Vihdoin oli tullu rahapäätös. Sissos ku summat oli suuria :D Kyllä sitä on melko kroisos kohta :D Hauskaa ku muut ihmiset vähän näreissään on kun äitiys- ja vanhempainpäiväraha on niin pieni ja mä oon ihan onnellinen kun saa paljo rahaa. Tän kotihoidontuen jälkeen kyllä ei paljoo vaadita.. Mutta jospa sais jotain säästöönkin :)
 
Neuvolakäynneistä: mulla ainakin oli viikolla 32 ja nyt on sitten seuraava tulossa 36. Sen jälkeen tarjottiin 1-2 viikon välein, mulla on aika viikolla 38. Toisissa paikoissa näköjään on resursseja pitää vähän tiiviimmin käyntejä kuin toisissa. Aikamoisia eroja tuntuu olevan. :) Vaikka kaipa sitä resurssia koitetaan kohdentaa enemmän neuvolaa tarvitseviin.

Viime yönä kans heräsin menkkakipuihin. Ei supistuksia vaan sellaista menkkajomotusta. Meni ohi. Ehkä siellä kohdunsuulla jotakin tapahtuu, pientä valmistautumista tulevaan. Aika tuntuu kyllä niiin pitkältä. Töissä meni aika paljon nopeammin :)

Jos äiti on rh- ja vauva rh pos on mahdollisuus että äiti kehittää vasta-aineita vauvan verta vastaan. Sitä varten niitä vasta-aineita seurataan ja annetaan se piikki pyllyyn. Mikäli vasta-aineita kehittyy voi vauva anemisoitua ja voidaan joutua verensiirtoihin yms. Tämä on ongelma myös seuraavissa raskauksissa, jos vasta-aineita on valmiiksi. Eli hyvä, että meillä on niitä anti-D-piikkejä, mitä pistetään :)
 
IMN
Mulla kans tulot nousee kun äpr alkaa pyöriä :D päivältä saan vähemmän kuin aiemmin, mutta koska lauantaitkin on maksupäiviä niin loppusumma/kk on isompi.
Mietin tossa just että tää sais todellakin syntyä tän kuun puolella niin tulisi isommat lapsilisät maksuun jo ensi kuulle.. alkaa laskut kasaantua, varsinkin näin joulun jälkeen, kun päivärahalta toiseen vaihtumisen vuoksi tässä kuussa oon täysin tuloton. Kuitenki syntyy juuri 1.2. niin lapsilisät tulee maksuun vasta maaliskuulle :D

Joo, mua siis stressaa aivan kauheasti olla miehen rahojen varassa edes yhden kuukauden ajan.. vaikka hän meistä se töissäkäyvä onkin, niin jotenkin kummasti minä oon se jolla on rahaa jemmassa hätävaralle.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on mies hoitanut tuon siistimisen viime raskaudessa ja oli selvää että tälläkin kertaa homma hoituu hänen toimestaan. Niinkuin tekeekin :D Oli synnytyksessä hoitaja höylä kädessä viimeksi ihan hölmistynyt että "jaa, tämähän onkin siisti". En edes tiennyt että sieltä mitään synnytyksessä pitää sheivailla.

Wallaboo kaukalopusssi jätimpä viime tinkaan ja oli loppu joka paikasta ja verkkokaupastakin. Onneksi joku liike myi niitä vielä lappeenrannassa (jossa ei vissiin paukkupakkaset ole alkaneet), sain tilattua postitse, eipähän jää harmittamaan. Myös vaunuverhon tilasin postitse Ipanaiselta , kurtis black&purple drops, oli tosi sievä. :)

Neuvolakäynnit Mulla on ollu viimeksi rv33+, seuraava neuvolakäynti on rv36 jolloin myös se lääkäri. En tiedä onko Oulun lähikunnissa rv35 alkaen viikon välein nuo käynnit, mulla ainakin on ollu kuukauden välein koko ajan tyyliin..

Imetysvaatteet mulla ei oo koskaan ollu enkä osta nytkään, omat tavalliset vaatteet on toiminu enemmän ku hyvin .:)

Sairaalakassi jaa niin tämmönenkin. Mitähän sitä piti pakkailla mukaan..:rolleyes:
 
Nyt tuli nukkumiseen oikea pohjanoteeraus. Korkeintaan 2,5h jos kaikki pikku torkahtamiset lasketaan yhteen:alien: olo on kyllä kuin jonkinasteisessa krapulassa ja pitäis lähteä kaupunkiin asioita hoitelemaan....En käsitä tätä valvomista, kun oikeesti nukuttais ja päikkäreitä en ota vaikka kuinka tuntuis sille..
Eilen oli vauvallakin joku pullistelupäivä, tuntui että tulee kyljestä väkisin ulos. On liikkeet kyllä voimistunut että kasvaa ainakin, mutta tuntuu vielä tilaakin olevan kun pystyy mylläämään..

Mulle ei ole vielä kelan päätökset tullu, ja odotan sitä kokvasti. Varmaan menee taas bumerangina sinne takasin. Eivät osanneet mun tuloista laskea sairauspäivärahaakaan kun tulot ei ole ihan "normaalit". :cautious:

Tuttavan kanssa juttelin hänen synnytyksestään ( vauva 2kk) niin sinnehän se oli oulun synnärin käytävälle syntynyt. Yksi turha käynti 2 pv aiemmin ja sitten lanssilla parin päivän päästä kiireellä ja niinhän siinä kävi, pahin pelkoni. Hänelle oli sanottu että täytyy vuokrata asunto/ mennä hotelliin odottamaan jos meinaa pelata varman päälle ja keretä.
Kai sekin on vaihtoehto:unsure: Mun on vaan niin vaikea sopeutua tähän tilanteeseen.. Yritän koota itseni.
 
Mä pakkailin sairaalakassin eilen jo osittain kasaan, heitin mukaan jo myös omat kotiinlähtö vaatteet ettei tarvii miehen sit niitä tuoda. (esikoisesta raukka kun toi mulle toisiks kireimmät farkut mitkä löysi:D:D). Mut kassiin olis tarkoitus vielä ostaa jotain myslipatukoita ja mehua tms, sit tietysti neuvolakortti puuttuu..

Mä en myöskään tykkää ku joulun jälkeen on aina niin rahaton ku on pyhiä. Miehellä "pelastaa" yleensä toinen puolikas lomarahasta, minkä voi ottaa, mut tänävuonna aiotaan säästää kesälle kaikki lomarahat niin saa mies olla kotona vaikka kuukauden putkeen jos niikseen on:).

Ite en oo saanu vieläkään kelan päätöksiä, äitiysrahakauden pitäis alkaa 20.1, mut ehtiihän tässä vielä päätökset tulla:rolleyes:.

Mulla seuraava neuvola vasta ens maanantaina. Nyt parturiajan soittoon, oma parturi jää tammikuun jälkeen äitiyslomalle niin pakko vielä hyödyntää ennen pitkää taukoa:):LOL:.
 
Hyvää alkanutta vuotta täältäkin! Joulut ja vuodenvaihteet meni niin vauhdilla, että nyt vasta pääsin rauhassa kirjottelemaan, lukemassa oon kyllä käynyt. :) Meillä olikin vähän vauhdikkaampi uusi vuosi, pidettiin isot juhlat kavereille, ja aamuviiteen tuli valvottua, muut jatkoivat aamuun asti. Oli sellanen 15 hlöä juhlimassa, niin meno oli sen mukaista. Aamulla, eli kahden aikaan päivällä, tarjottiin vielä kunnon tuhdit aamiaiset rapulaisille. Ens uus vuos on kyllä varmasti ihan erilainen!:LOL:

Jäin väliviikolla saikulle, kun pitkään istuminen on jo niin hankalaa ja pyhien aikana maha taas oireili ratkeamalla liitoksistaan ja kovettumalla. Lääkäri kirjoitti saikkua nyt siihen asti, että äippäloma alkaa. Olin vähän ihmeissäni, minkä lekurikin huomasi ja totesi vain, että tähän kun ei oikein muuta apua ole luvassa. :ROFLMAO: Nooh, ei mulla olisi ollut töitä jäljellä kuin kolme viikkoa.

Nyt onkin sitten rytmit menneet kivasti sekaisin ja valvon todella myöhään ja herään kuitenkin aikaisin, kun levottomuutta on täälläkin. Toki videopelitkin, joita olen pitkästä aikaa päässyt pelaamaan, ovat valvomisen takana...

Onko muilla tullut ummetusta kun vaavi on alkanut painaa paikkoja? Oon selvinnyt tähän asti suht vähäisellä, mutta nyt on kyllä hankalaa! Istunto, kun sellainen n. joka toinen päivä onnistuu, sattuu todella paljon, vaikka koittaa olla pusertamatta, niin silti tulee vedet silmiin joka kerta.(n)

Vauva on alkanut vihdoin osoittaa kääntymisen merkkejä, täytyy tänään neuvolassa tutkia terkan kanssa miten päin nyt on. Tämähän on tähän asti ollut poikittain, eikä ole kääntyillyt kuin akselinsa ympäri. Hyvä sinäänsä tietää, että pystyy kääntymään, eikä jostain syystä pystyisi menemään pää alaspäin. Toivoa vaan sopii, että se pää nimenomaan menee alas eikä peppu!:barefoot:

Mitäs muuta, hirveästi olisi kommentoitavaa ja kerrottavaa, mutta nyt täytyy mennä syömään, ettei iske huono olo! Hyviä vointeja kaikille, kohta jo joku saa paketin syliin!:love:

sitruunapippurina 33+1
 
Mulla oli IMN jo kolmas verikoe eli on jo selvää että vauva on rheesus pos. ja minä miinusta. Anti-D sain myös kuten edellisestäkin vauvasta, nyt tosin jo raskauden aikana. Vasta-aineita voi silti kehittyä ja siksi ne otetaan uudestaan rv36. Ei mua verensiirrot pelota kunnei ole aiemmin muuta riskiä löytynyt(anti-d on ainoa joka voidaan ennalta antaa suojaksi). Mutta terveydenhoitaja sanoi että jotakin vasta-ainetta luultavasti näkyy joten kiinnostais tietää miten sit toimitaan. Onko vauva kiire saada ulos vai riittääkö jokin seuranta. Ja eikai ole este alatiesynnytykselle. Mä kuulen näistä tietysti viikon päästä kun tulokset tulee, aattelin jos jollakulla olis ollut tilanne...
 
IMN
No niin, eli tahtoisko joku selittää mulle uudestaan ton rhesus-homman, ku oon vieläki iha kuutamolla asiasta :D Kysyin tänään neuvolassakin, mutta en saanu mitään tyhjentävää vastauta.. Mulla siis rh+ ja va-. Neuvolantäti sanoi että tuo otetaan nyt rv36 uudestaan esikoisen keltaisuuden vuoksi. Eli jos vasta-aineet on edelleen neg niin tarviiko tehdä mitään, vai vaan jos niitä vasta-aineita nyt onkin kehittynyt? En tajua näistä veriasioista mitään.. Edellisessä raskaudessa ei tällasesta ollu puhettakaan, koska jostain syystä esikoisen papereihin ei oo merkattu että on saanu sairaalassa sinivalohoitoa.
Ainiin, anteeksi sille joka jo kerran aikasemmin tän mulle vaivautui selittämään :LOL: Luulin tajunneeni, mutta en sitten vissiin..

Sairaalakassin minäki pakkasin eilen ja lista on keittiön kaapinovessa viimehetken pakkailuista, kuten hammasharja, hiusharja, neuvolakortti jne. joita ei etukäteen voinu pakata. Housut jäi vielä kassista uupumaan, koska en tiiä mihin sitten saisin itteni satavarmasti mahtumaan :rolleyes: kai sitä pitää jossain kotihousuissa lähtä.. Maha kun on kuitenkin ihan pullataikinaa vielä siinä vaiheessa. Myös liivinsuojat pitää muistaa vielä pakata mukaan, kunhan saan semmosia aikaiseksi ostettua.
Omia vaatteita otin muutenkin mukaan imetysliivit, pari toppia (mukavampia kuin ne sairaalan kaavut) ja yhet pikkarit kotiinlähtöä varten. Lisäks pakkaan mukaan ton ihanan mukavan veluuriasun :D Se kai sitten toimittaa kotiinlähtövaatteidenkin virkaa (jos housut vaan pysyy puhtaana kotiinlähtöön saakka).
Tästä tulikin mieleen, että kun kävin miehen siskoa silloin aiemmin syksyllä katsomassa sairaalassa, ei siellä yhdelläkään äidillä ollut sairaalan housuja jalassa o_O Eikö OYSissa os. 13:lla enää sitten oo niitä? Kaikilla oli vaan ne polvipituiset yökkärit päällä. Mua jotenkin ahdistais, kun koko ajan tuntuis että veret valuu nilkkoja pitkin :D
Vauvalle pakkasin tolle huiman 10 minuutin kotimatkalle, joka lämpimällä autolla kuljetaan, bodyn, sukkahousut, housut ja sukat. Siihen päälle toppapuku, neulepipo, puuvillainen alupipo, kintaat ja tossut, sekä vielä varalta villasukat ja -lapaset mikäli on tosi kylmä. Ja kaukalossa on vielä toi wallaboo :whistle: Luulis tarkenevan :D Mies voi sitten tuoda vielä villapuvun lisäksi jos joku jääkausi sattuu just kotiutumishetkellä pyyhkäisemään yli..

Mulla on ollu ummetusta muutaman viikon. Maha toimii ehkä pari-kolme kertaa viikossa.. Ennen tätä tilanne oli ihan päinvastainen, kuten taisin mainitakin jossain vaiheessa. Juoksin vessassa vähän väliä.. En sitten tiiä kumpi on parempi :ROFLMAO: Ei mulla kuitenkaan oo maha ollut kipeä tai mitään.. eli liekkö tuota voi ummetukseksi edes kutsua.

Tälläkin vauvalla tuntuu vielä tilaa olevan.. Vaikka onkin kiltisti pysytellyt pää alaspäin jo ainakin kymmenisen viikkoa, niin kääntää kyllä ahkerasti kylkeä monta kertaa päivässä. Välillä punkeaa pyllyllä toiseen ja jaloilla toiseen suuntaan ja silloin näyttää kuin maha repeäisi keskeltä halki :p
 
Hain nyt tänään kaupasta kookosöljyä, eli katsotaan josko alapään tilanne sillä paranis, maanantaina neuvola eli jossei siihen mennessä oo parantunu niin täytyy mainita, ihan siltä varalta jos olis oireeton hiiva, vaikka valkkaria ei tosiaan tuu juuri mitään.

Meillä olis auton katsastus ollu torstaina edessä, no tänään sit syttyi airbagin valo palamaan. Veljeni sitä kattoi ja sano että tarvis viiksipaketti tilata- yli 200e kuolema:cautious:. Hemmetti sentään:LOL:.

Täällä vauva kans liikkuu ihan mielettömän paljon. Kyljistä hän yrittää kovasti puskea ulos ja päätä(?) on hirmu kiva pyöritellä tuolla alhaalla jalkovälissä :ROFLMAO:.
 
Huhhuh, ihan järkyttävä ylävatsakipu tuli äsken tuohon oikean rinnan alle. Nyt alkaa vissiin tunnissa helpottaa, säikähdin jo jotain raskausmyrkytystä. Olisikohan kuitenkin sappivaivaa tai närästystä?
Kipu tuntui oikeastaan vain istuessa ja paheni jos meni kumaraan, makuuasentoon oli ihan mahdotonta mennä.
 
IMN
Mun oma kokemus raskausmyrkytykseen liittyvästä ylävatsakivusta on, että de tuntuu vannemaisena kipuna koko ylävatsan ja -selän alueella, mutta keskittyneenä enimmäkseen rintalastan kohdalle. Vähän kuin ois liian kireät rintsikat. Tietenki kaikilla se on yksilöllistä ja kannattaa ottaa neuvolassa puheeksi. Mulla ei mitään raskausmyrkytyksen oireita ollut ennen toksemiadiagnoosia, joka todettiin alunperin vain istukan virtauksien perusteella. Sitten diagnoosin jälkeen, sairaalaseurannan aikana vasta alkoi oireet ja proteiinia erittyi pissaan.
Tuota toispuoleista ylävatsakipua itse googlailin jossain vaiheessa raskautta ja siitä löytyi aika paljonkin tietoa ja keskusteluja, mutta en nyt muista mihin se liittyi..
 
IMN Yleisimmät on vissiin tuo närästys ja sappivaivat, meni joka tapauksessa ohi joten luultavasti oli jotain harmitonta. :eek: Säikytti joka tapauksessa.
Saattoi olla että vauvakin on niin ylhäällä että painoi pahasti jotain tuolla yläosassa. Ja tosiaan se oli enemmänkin tuolla "pehmeällä alueella" se kipu, ei tuolla kylkiluissa..Pitänee seurailla..

Mun Wallabo otuli tänään postissa, se oli ihana :rolleyes:
 
IMN
Nyt koitti mullekin kivulias loppuilta.. :mad: taisin jo aiemminkin mainita tuosta muljahtelevasta pitkänmallisesta patista mahan sivussa vasemmalla. Se on siis tuossa lonkkaluun vieressä, ihan ihon alla ja tuntuu selkeimmin seistessä. Osaisko joku sanoa mikä tuo vois olla? Neuvolassa th sitä tunnusteli muutama viikko sitten ja arvaili jos ja mitä, mutta kehotti kysymään äitipolin lääkäriltä ja minähän unohdin kysyä.. nyt tuo patti tuntuu kasvaneen ja on kosketusarka, nyt tosin kipuilee koko ajan ja säteilee nivuseen asti.
Voisko esimerkiksi suoli olla jäänyt osittain puristuksiin tuon luun ja kohdun väliin? Osaako joku paremmin anatomiaa tunteva sanoa? Tuo pehmeys ja pitkänmallisuus ainakin sopisi siihen, lisäksi se ummetus ja tuon patin kasvaminen. En jaksais erikseen lähteä synnärin päivystykseen tuon takia kun ens viikolla on kuitenkin taas äitipolille meno..
 
Koska yö meni taas valvoessa, kerkesin etsimään vähän tietoa raskausajan unettomuudesta. Huomenna lääkärissä pyydän saada jonkinlaista unilääkettä. Ei kenenkään fysiikka kestä tällaista monen viikon valvomista ( nukkuminen tosiaankin vain torkahtelua..)
Jos sais edes pari tuntia nukuttua putkeen:sleep:
Samalla pitää muistaa sanoa tuosta selässä olevasta osittain tunnottomasta alueesta. Keskiselässä rangan vieressä kämmenen kokoinen alue joka on kosketukselle tunnoton, mutta sitä alkaa aina pakottamaan..varsinkin istuessa ( kuten nytkin )

Ummetus ( ja ne pukamat :confused:) on vaivannut täälläkin varsinkin nyt tuon rautakuurin aikana. Microlaxia suosittelen!! :poop::ROFLMAO: Saa käyttää raskausaikana huoletta! Ja Bepanthenia kaikkeen muuhun kirisrykseen ja kirvelyyn..

Mikähän mahtaa olla tuo kummallinen pitkula sinulla IMN? Jos se on jonkinmoinen tyrä? Koita ihmeessä microlaxia, jos onkin suolistossa "tukos"..

Pakkanen paukkuu nurkissa, -30 näyttää olevan mittarissa. Hyrrr...
 
IMN Ensimmäisenä tulee itsellekin mieleen jonkinmoinen tyrä (suolityrä?), niitä tulee juurikin noille alueille. Kuulin eräältä että hänellä oli ollut molemmilla puolilla isot nyrkinkokoiset pallukat..Kannattaa tosiaan mennä näyttämään lääkärille varsinkin jos on muuttunut kipeäksi.

Täällä tais olla vatsakivulle selitys vissiin jonkinsortin vatsapöpö. Maha ollut totaalisen kuralla koko päivän ja vähän kipuilee.
Ikävää sillä löysä maha ei tee pukamille hyvää, itsellä ollut vuoteleva tapaus riesana jo kohta pari viikkoa, sietäisi parantua ennen synnytystä. :mad:
 
IMN
Tyrää oon itekkin miettinyt, mutta voiko suoli olla tosiaan jäänyt tuohon kohdun eteen?

Tänään poksuu jo 36+0! Nyt saa mun puolesta syntyä ihan millo tahtoo. Eipä ainakaan tullu ennen aikojaan, vaikka sekin uhka oli olemassa :) isyydentunnustuksen kannalta kyllä sais ootella vielä pari viikkoa.

Täälläkin pakkanen paukkuu. Mittari taitaa näyttää "enää" -24°C, mutta aamulla oli lähemmäs -30°C. Olkoot, eipähän tarvi poistua mihinkään :D
 
Imetysvaatteista piti vielä mainita etten minäkään esikosta mitään tarvinnut. Tai tajunnut ostaa. Oli myös kesä niin senkun riipas utareen esille. Venytin kuitenkin silloin pilalle kaikki yöpaitani, huppareita, neuleita jne. Enkä jaksa nyt tulevan kanssa aina miettiä onko napit ja vetoketjut kohdillaan. Siksi panostan nyt muutamaan imetyspaitaan/toppiin. Imetin viimeksi 11kk joten kyllä niitä tarvii vielä. Kun pääsis vaan tonne isolle kylälle. Autottomana arkena ei onnistu ja muuten siellä ovatkin sit kaikki muutkin, alemyyntiryysis, hyi.
 
IMN
Hyi olkoon, ei onneksi näytä tuolta! :D siis ei tää ulospäin näy ollenkaan, tuntuu vaan ihan hellästikin kädellä kokeillessa. Semmonen n. 2cm paksu ja ehkä 5cm pitkä muljahteleva juttu o_O hierokaapa niitä masujenne sivuja ja kokeilkaa tuntuuko mitään! :D ainakin tuo mun patti tai mikä lie tuntuu vain vasemmalla.
 

Yhteistyössä