Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

Toukalle :hug: , tosi kurjaa... :'(

Labello ja muut: juu kerron kans unipussikokemukset heti kun sen saan käyttöön. Siinä käyttökuvauksessa ainakin luvattiin sen rauhoittavan unia ja vaikeuttavan pystyynnousemista (sitten kun se ikä joskus tulee että keikutaan pinniksen reunalla =) ). Mä otin kans sen sellasen "hihattoman" mallin. Innolla odottelen... Ja koko oli 6-18kk, eli oon luottavainen että se mahtuis ainakin jonkin aikaa tolle meijän reilu 10kg pötikälle... :D

Meil ois huomenna vähän myöhästynyt 6kk nla (5kk nla oli vasta 5,5kuisena). Saa nähdä mitkä mitat nyt on. Onneksi on taas oma neuvolantäti eikä enää kesäsijaista...

Mä olin tänään kampaajalla ja ajattelin kerrankin vähän repäistä ja tehä jonkun muutoksen. No, 15 cm lähti pituudesta ja tuli iiiiihan liian vaalee.... Voi helvetti mä näytän ihan joltain untuvikolta!!!!! :headwall: :kieh: :'( Siis oikeesti mikä siinä on että kun mulle kerran viidessä vuodessa tulee semmonen olo että nyt tarvii olla jotain uutta, ni eikös lopputulos oo jotain ihan kauheeta.... Tarvii varmaan vaihtaa kampaajaa. No, kait tähän taas tottuu. Ei onneksi tarvii kauheesti missään ihmisten ilmoilla liikuskella ja kohta tulee talvi että saa pipon päähän :LOL: .

Glowlle onnittelut!

Joo ja hengästymistä havaittu täälläkin. Meillä on kans tota massaa ni kait se pistääkin vähän puuskuttamaan... =)

Nyt hetkeks pitkäkseen jos poikakin nukkuis vielä hetken..
 
Glow: ihanaa, että kaikki oli kunnossa. Ja pääset nyt kertomaan asiasta.

Meilläkin hengästytään... Mutta on tuo touhukin niin railakasta, että ei ole mikään ihme.
Ennen vain availi uunin alla olevaa peltiluukkua, mutta nyt on keksinyt kiipeillä luukkua vasten ja koittaa tunkea luukusta sisään. Ja pohjana luukussa on pelkkä pelti, joka pitää kamalaa meteli kun sitä paukuttaa. Meinaa välillä mennä hermo, kun yleensä helposti kyllästyvä poika jaksaa kyllä paukuttaa pohjaa vaikka kuinka kauan. :headwall: :headwall:

Rosinante: toivottavasti noiden hiusten kanssa on kyse vaan tottumattomuudesta... Mä en ole vieläkään päässyt synnyksen jälkeen kampaajalle asti. Samalla pörröllä menty nyt tammikuusta saakka. Kai tolle kohta pitäs tehdä jotain. :)

Nyt kokkaamaan

Kuume ja Konsta 5kk+
 
Glow
siis on taas uskomattoman vaikeaa Onnilla nukahtaa päikkäreille ja yöunille :headwall: ihan väsy ja silmät kiinni pitää mönkiä sängyssä ja äheltää/itkea. Reissussa meni niin hyvin, noin 15 min ja kaveri simahti. Eilen kotona nukutin tunnin... tai siis kävin antamassa tuttia rättiä ja maitoa ja milloin mitäki!
Toki toisella on vielä flunssan rippeet ja tosi ikävä limainen yskä. Yöllä kuuntelin ja vahtasin ettei tukehdu.

Ultra käynnistä vielä, että mulla ihan viittä vaille tuli itku kun istuin siellä ja kattelin paikkoja, synnytyssalit on ihan vieressä. Niin vahvasti hyvä muisto Onnin syntymästä tuli pintaan
:heart:

TOUKKA, en tiiä ihan mitä on käynyt, jotaki vähä fb:stä kyllä näin. IIIISO :hug: :hug: Vaikka ei nyt ehkä sille tunnu, mutta asiat järjestyy aikanaan. Voimia sulle!!
 
Moikka!

Ensiks toukalle :hug: !!

Hengästymisestä: Mä oon kans välillä miettiny tota hengästymistä.Ihana kuulla et muillakin!Mulla kans kävi mielessä sydänviat yms..On tää kuulkaas vaan hyvä paikka :D !!

Meillä kans on tää yöunille meno välillä kyllä melkosta.Pyöritään ja hyöritään.Ihan väsy ollaan mut koko aika käännytään mahalleen ja sitten ei halutakkaan olla niin :kieh: toivottavasti jossain välissä helpottuis..Yöllä ku herätään niin välillä ei haluta tissiä,eikä tuttia,onneks ei kuitenkaan kauaa valvo et aika nopeesti nukahtaa uudelleen,mut jonku aikaa kuitenki pyöritään..

Glow: Ihana ku kaikki oli hyvin!Se on ihana käydä ultrassa ja nähdä pikkanen ku liikuskelee!!

jaahas neiti heräs,täytyypi mennä :wave:

hemuliina
 
Toukalle kovasti jaksuja ja :hug:

Glow; onnittelut :flower:

Ja kiitoksia kaikille onnitteluista!

Tuiskunen; tuo sovitusnukke voiskin olla hyvä. Mulla yks kaveri, joka voi sovituksissa auttaa. Mä oon ihan varma etä mulla puvun tekeminen jää siihen viime tippaan :whistle: Ja kun ensiksi pääsis vähän pienempiin mittoihin, ennen kuin alkaa ees tehdä mitään.

Fb:ssä olenkin jo, voisin laittaa mina78 sulle yv:nä nimeni ja s-postiosoitteeni, jos pyydät helmimammoihin. Pääsen kurkkiin muita :D

Meillä on ollut oikea itku-kitinä-huuto-päivä. En tiiä mikä vaivaa pientä, suppoja olen antanut. En tiiä vaivaako se pintaan tuleva hammas, onko kasvukipuja vai mitä. Jos ei ala tästä mennä ohi, niin lekuriin vien kyllä ihan varmuuden vuoksi, vaikka mummolassa tää viikko ollaankin.

Pitää lähtee tästä neulomista harrastaa. Ostin tänään langat, teen Ainolle veljen marraskuussa oleviin häihin mekon ja jakun :)

Nessu ja itku-kitinä-Aino 5,5kk
 
Moikka taas

Tuleepa nukkumis valitusta sit täältäkin. Meillä siis ei olla nukuttu yli viikkoon öisin! |O herää n. 3h päästä nukahtamisesta ekan kerran (ihan normaalia) ja sen jälkeen tunnin päästä ja nukahtaa ehkä 2-3h päästä, huudettuaan lähes koko ajan! En tiiä mikä auttais, hyssyttelen, sylittelen, tassuttelen ja annan tissiäkin, mut ei mikää auta. Sen hetken kun tissi on suussa, on hiljaa ja sit taas huuto jatkuu. Oon antanu panadolia -> ei vaikutusta, eli ei kai pitäs mitää kipuakaan olla. Helvetti että meinaa niiin mennä yöllä hermot! |O :ashamed: Viikon uni saldo on ehkä jotai 12h. Jos olis pätkääkään fiksu, menis nytkin edes makoilee sänkyyn vaikkei uni vielä tuliskaan...

Muuten meillä on kanssa kyllä todella iloinen ja aurinkoinen poika :heart: Kaupoillakin hymyilee ja naureskelee vieraillekin :) Joko on muille tullu näitä tätätä ja papapa yms ääntelyitä? Lueskelin esikoisen vauvakirjasta että hän oli alkanu puolen vuoden iässä noita sanomaan. Jooa ei vielä sellasia, sanoo vaan höööÖ ja AAaaH :LOL:

Onnea Glowlle ultra kuulumisista! :) Kyllä se vaan välillä meinaa taas vauvakuumetta pukata päälle... :whistle: Mut ei vielä, lähen ens syksynä töihin tai kouluun. Johan tässä oon kotona ollu yli 2,5v.

mina78, laitoin hakemuksen fb ja yv sulle :)

Nyt petiin, josko ehtis taas 6min nukkua ennenkun pikku ukko alottaa yöshownsa :|

väsynyt Bianca ja Jooa 6kk+
 
Merkkiä.

Toukalle vielä :hug:

Glowlle hirmusesti onnea! :heart:

Biancalle jaksuja. :hug:

Nyt en tarinoi muuta, mutta pakko mainita, että just tuli Viljan lempiohjelma telkkarista. Pikkukakkosen nimipäiväonnittelut! Muuten oon yrittäny, ettei tuo niin telkkaria näkisi, mutta ai, mitkä reaktiot tuo pätkä saa aikaan - tytsy hihkuu, heiluu, hihittää. Ihana. Kokeilkaapa joku aamu... :)
 
Glow onnea kovasti :heart:

Bianca Tiedän niin sun tunteet :hug: Meillä ei oo nukuttu 3 kuukauteen :ashamed: Jaksamisia tosi paljon :hug:

FB Nyt pitäis olla kaikki jotka on mulle viestiä laittanu hyväksytty. Roikkuu vielä pyyntö, mutta poistan sen tänään jos omistaja ei ilmoittaudu =)

Mulla menee noihin kelan lappuihin hermo :kieh: Auttakaa tyhmää. Kun hakee hoitolisää mitkä on mun tulot
siis lasketaanko ne äitiysloman ajalta vai hä? mä en tajuu :p

Meillä on nyt molemmat tytöt flunssassa :( Iisa-Elina oksensi aamulla limaa vaikka kuinka paljon :( Kuumetta ei oo kummallakaan ja esikoinen lähtikin kouluun.

Me miehen kanssa vietetään tänään toista hääpäivää
 
Täälä silmät ristissä..eilen illalla neiti sit päätti vähän valvoa.Heräs siis vikoilta päikkäreiltä kolmen jälkeen,sen jälkeen kävi klo.19.30 yöunille ja heräs klo.20.00.Ja sen jälkeen kävi vasta puolen yön paikkeilla nukkuun..siis ikuna ei oo tällästa ollu :/ ja suuren osan tosta ajasta huusi!!mikään ei ollut hyvä,ei tissi,ei tutti ei edes mun syli :'( laitoin supon mut ei mun mielestä ollu mitään vaikutusta.Sitku laitoin valot niin oli vähän aikaa ok,mut jos yritti nukkuun niin ei ,huuto alko..ei ollu mitenkään kuumeinen eikä mitään..oli ihan yliyli väsynyt,mut ei millään halunnu käydä nukkuun..hampaita ei vielä oo tullu,mut koko aika imeskelee ikeniä,voiskohan siis johtua hampaista?!huhhuh,toivottavasti ei tänään illalla sama toistu..

Esikoinenki meinas myöhästyä koulusta ku unohin et menee kasiin :headwall: :ashamed: no onneks kerkes,mut ei kerenny ku vähän jogurttia syödä..

Jospa sitä menis keittään kahvia niin sais vähän silmät auki,tuli niin lennosta hörpättyä kahvi ku vietiin kakkonen ysix kouluun..

hemuliina
 
Meillä on nyt ollu vähän varoviikko tuonne miehen vanhempien luokse, kun siellä on veli lomilla Kajaanista, jossa todettu yksi sikaflunssa tapaus ja toinen epäily (en tosin tiiä onko jo jotain muutoksia tullu). Mies ois halunnu lähtee katsomaan sitä veljensä valaa, mutta minä kielsin aika jyrkästi. Kun lapset siihen riskiryhmään kuitenkin kuuluuvat ja minä astmaatikkona. Ei tosin itsestäni niin huolta, mutta enpä haluaisi sitä tietentahtoin tartuttaa itseeni saatika lapseeni. Miksi ottaa tietoinen riski ja lähteä paikkaan josta voi saada kun ihan hyvin varmasti pystyy elämään ilman tätä kyseistä vala tilaisuutta. Onko kukaan jo päättänyt ottaa rokotetta, kun se markkinoille ilmestyy?

Hampaita meillä tehdään EHKÄ?? en osaa sanoa yhtään mikä kiukuttaa jo kolmatta yötä putkeen...vaaleat on ikenet (yleensä kai punoittaa?), näyttäs ehkä kuin jotain ois tuloillaan, mutta mutta...en tiedä kun ei ole aikaisempaa kokemusta.

Toukalle tosiaan kova rutistus :hug: puhukaa, puhukaa, puhukaa...toivottavasti asiat ratkeisivat johonkin suuntaan :hug:

Monella on jo taitavia vauvoja...Onnittelut heille uusista hienoista taidoista! Meillä vasta nostetaan peppua ilmaan, noustaan käsinojaan ja liikutaan takaperin, mutta noi kaksi ensimäistä voisi yhdistää niin olisi jo sievä konttausasento...mutta kun ei! No takaperin on hyvä mennä (tosi lyhyiä matkoja sängyssä), enemmän pyöritään navanympäri ja näin pääsee sitten liikkumaan hieman suuntaan tai toiseen, kuitenkin niin että iskän playstation on ollut jo kokeilussa ja ovien paukuttelua. =)

Meillä juodaan ruokailun yhteydessä nokkamukista oikein taitavasti.

Yöunet täällä nyt ihan persiillään, enkä tiiä mikä niitä nyt häiritsee, onko hampaat vai mitkä...Ruoankin olen joutunut antamaan kylmänä kun lämpimänä ei syö mitään.

Meillä Henni aloittanut taas kumman örinän, kuullostaa jopa pelottavalta. :/

Jotain oli aikaisemmin mielessä, en nyt taas muista.

Jospi ja Henni 6kk 1vko
 
Mäkin täyttelin kelan lappusia. Palkka on palkkaa, etuudet ei niit oo, elikkäs mä laitin niihin lomapalkan erikseen ja palkkakohdan jätin tyhjäksi... Nii MINA jos sul ei työnantajalta palkkatuloja niin jätä tyhjäksi palkkakohta.

Oi Jospi, meil ei vie nokkamuki oikeen suju, siit tulee nii paljo. On pitkin rinnuksia... Tykkää kyl kovasti! Ja on hauskaa Kaapsun mielestä!

Rokotteit en halua mitään ylimääräisiä. Enkä tosiaan, ainakaan uutta josta ei vielä kokemuksia....

Jaahan otan kirjan käteen jos tuo ukke vie hetken koisii... :)
 
Matma täällä huomattu kans toi Pikkukakkosen nimpparionnittelupätkä!!! Poika tuijotti herkeämättä ja hihkui innoissaan! Oiskohan siinä ne värit jotenkin niin selkeet että sitä on kiva kattoo tai mikä... Hassu juttu :D .

Jospi joo en mäkään menis kyllä tieten tahtoen mitään possunuhapöpöjä ottamaan. Vaikka toisaalta senhän voi saada vaikka kauppareissulla, mut tolleen kun on tiedossa että saattaa olla niin ei... Mut en kyllä ota sitä rokotustakaan, kun ei oo kunnolla vielä testattu.

Onnea
Minalle ja Biancalle tsempitykset!

Mulla näyttää toi tukka edelleen ihan kamalalta, mun vanhemmatkin kävi tänään ja eivät oikeen kehuneetkaan (ovat yleensä sellasia että kehuvat ainakin kohteliaisuudesta vähäsen..), eli kauhee on. Tarvii varmaan varata uus aika ja laittaa jotain ruskeeta raitaa tmv. Taas päätin että ei mitään uudistuksia seuraavaan viiteen vuoteen!!! :kieh:

Viime yö nukuttiin taas 19.45-06.20! Oon laittanut pojalle sen äitiyspakkauksesta tulleen täkin taas pussilakanan sisään, voiskohan olla että nukkuukin paremmin sen takia? Helteiden aikaan kun ei voinut pitää muuta kuin pelkkää pussilakanaa niin nukkui tosi levottomasti. Jos toi paksu peittohässäkkä jotenkin rauhoittaa...en tiedä. Lisää näitä öitä, kiitos!

Meillä piti olla tänään neuvola mut neuvolantäti olikin sairastunut. Siirtyi ens maanantaille, höh.

Nyt hetki lepoa.

T.R+P 6kk+2vk
 
Taas käymässä...

Rokotuksen suhteen oon eri linjoilla ku näköjään useammat teistä. Oon ajatellu ottaa rokotuksen, ainakin esikoiselle, joka on suuremmassa riskissä, kun elimistö ei ole vielä ihan toipunut sen keliakian pukeamisen jäljiltä. Ja samalla varmaan Viljallekin. Jos siis sitä rokotetta saadaan ajoissa. Sen mukaan, mitä oon tähän mennessä aiheesta lukenut, niin ei kai kauheesti eroa tavallisesta influenssarokotuksesta valmistukseltaan tai sivuvaikutuksiltaan. Nopeesti nekin aina pukataan markkinoille. Enemmän kuin rokottamista kammoaisin sitä, että possunuha tosiaan tulisi meille. Taitaisi olla aika helposti sairaalareissu tiedossa. Ei kiitos. Nythän sitä testataan lapsilla. Toivottavasti testaus sujuu hyvin.

Nyt hetkeks pötköön ku lapset nukkuu... Varmaan kaks minuuttia ehdin...
 
Heippa

Nyt ois kämppä imuroitu ja takka lämmitetty, piti vähän siistiä paikkoja kun huomenna se kuntotarkastus ja tullaan syynään nurkkia :whistle: kova into olis päästä jo muuttaan sinne uuteen taloon mut sinänsä muuttaminen ei kyllä yhtään innostais, ahdistaa jo kun kattelee ympärilleen ja pitäis alkaa pakkaan omaisuuttaan laatikoihin :/ ihan kiva kylläkin kun pääsee taas sisustaan paikkoja :)

Glow, paljon onnea ja ihana kun kaikki hyvin siellä masussa =)

Jaksuja ja :hug: kaikille joilla nukutaan huonosti

Onko muuten teidän vauvoilla yskää tai sellaista köhimistä välillä?? siis sillä kyselen et minkälaista on sit "oikee" yskä, eiks se oo kuiteski yleensä rohisevaa/limaista se yskä jos on flunssaa? taas näitä tyhmiä kysymyksiä.. meillä Sara välillä köhii sillai mut mun mielestä se on kyllä sellasta virkayskää enemmänki =)

Muuten ens viikolla alkaa taas BB :eek: saas nähdä jääkö taas tällä kaudella koukkuun, hassua et viimeks kun se tuli niin tyttö oli vielä masussa ja äippä kyttäs sitä joka ilta tv:stä ja naposteli herkkuja :LOL:

jaahas, jos menis vielä tekeen jotain kun tyttö nukkuu :wave:
 
Laiskimus maximus. :p Ei tuu kirjoiteltua paljoa FB:ssä, eikä täällä. Hengessä mukana kuitenkin. :wave:

Toukka: :hug: Jaksamisia..

Glow: Tosi pieni ikäero tulee =). Koskas helmivauvanne olikaan syntynyt?

Virkayskä: No juu, jäbä örisee niin, että alkaa lopulta yskiä. Kai siitä tulee joku death trash metal bändin laulaja, siltä ainakin kuulostaa. :D

Siis mitä kelan lappusia te täytätte? Meni ohi.. Ei kai nyt hoitovapaata varten vielä täydy? *pihalla kuin lumiukko*

Käytiin tänään verikokeissa poikasen kanssa, noita kasvukontrollikokeita. Neljä putkea taisivat ottaa, joten siinä kesti. Voi herranjestas sitä huutoa, poika karjui niin, että aivan tärisi, kyyneleet virtasi pitkin poskia. :( Kävi kyllä mielessä, että mitä traumoja raukka tuosta saa, eihän vauva voi ymmärtää, satuttaako joku "hyvän asian" takia vai pahuuttaan. :/

Nyt lasagnea tekemään.

Kössi ja poikanen, tällä viikolla jo 7 kk... nyyhkis, mun vauva...
 
Mae
meillä nyt sitten ensimmäinen korvatulehdus Joonalla :headwall: |O Ja jos samaa rataa jatkaa kuin veljensä (ja minä ), niin se on kierre samantien ja muutaman kk päästä putket liimakorvan takia. Ja keuhkot raukalla rohisi kun vanhalla röökaajalla ja uloshengitys oli ahdasta. Ihme jos ei ruoka oikein maistu.

Mä oon tota nokkamukia kanssa kokeillu nyt, kun ei pullo maistu. Mutta eipä se maito uppoa siitäkään. Ja nythän sitten löytyi syykin siihen.

Luulen myös, että nuo hampaat alkaa poksumaan tuolta ylärivistöstä. Kuolaa tulee aivan älyttömästi.

Mae ja Joona 5,5kk (apua, mun vauva on jo ihan iso :'( )
 
merks
ihanaa kun joku muukin herkistelee kun vauvat kasvaa. mies ei ymmärrä, ihmettelee kun itse odottaa että poika kasvais.
toukalle tsemppiä. vaikka kuinka kamalaa nyt olisi, asioilla on taipumus ratketa. jaksat vaan siihen asti, päivä kerrallaan.
nyt uimakouluinfoon
almaa
 
voi kurja MAE, kun tulehdus iski! Toivotaan että paranee pian ja jääpi ainutkertaiseksi!

Joo hoitovapaa hakemuksia juuri! Ja kävin töissäki anomas vuosiloman tänää, oon lomalla 3.12.09 -31.1.10 ja sit peräti yhden kuukauden hoitovapaalla! :eek: Maaliksuulta sit töihin :ashamed: :ashamed: Ellei ihmeitä satu, niinkos lottovoitto tai jotain...Sanos kelassa et kandee ajois laittaa... Ja sit tuo luotto kelaan on NIIN menny, et kuitenkin joku rasti jostai puuttuu ja saapi siel juosta sit alvariinsa...

Meilla kans niin et mies innoissaan, kun toinen kasvaa ja mä taas pelkään, et koht on tuokin vauva rippikoulussa... :LOL: Vaikka onhan se ihana seurata kehitystä, mutta aika menee IHAN LIIAN ÄKKIÄ!

Ny syömään... Ruoka on kokoajan mieles kun on dietil!!
 
heipsan!

Taas kotileskenä.. ja lapset sulassa sovussa katsoo onneksi piirrettyjä hetken.

Kyllä mua itkututtaa kun vauvasta kasvaa omillaan pärjäävä yksilö :LOL: ts. mulla on aina ollu jotenkin niin ihanaa noiden vauvojen kanssa tietty siis isompienkin, mutta vauva aika on jotenkin, hmm.. ainutlaatuista jota ei voi selittää eikä uudelleen ikinä enää kokea.Eli minä joka päivä jaksan ihmetellä ja olla niin kiitollinen meidän lapsista, kun he ei sitten ihan itsestään selvyyksiä ollu. Tottakai olen väsy ja kerran sanoinkin miehelle että myyn joka ikisen ekalle vastaantulijalle mutta jokaisellahan (onhan :saint: ????) meillä on ankeet päivät elämässä..

tuli kiire ,moi
 
Glow
hemuliina; kuulosti ihan siltä toi teidän yö, kun meil oli siel reissussa just yö, jonka jälkee havaittiin Onnin eka hammas!!! toki se tuli kipeäksikin siinä samassa rytäkässä sitten... mut tosi lohdutonta parkua mihin ei auttanu mikään. Huusi niin kauan kun ääntä lähti, nukku ja huusi taas.

Joku ( anteeksi en muista kuka!!! ) kysyi Onnin synttäripäivää, sehän on 14.2 ja uuden vauvan la 2.3 että ei tule kun hitusen päälle vuosi ikäeroa. Hiphei hulinaa sitten vaan.

Onni ei osaa juoda nokkamukista. Se vaan puree sitä nokkaa. Jos avittaa vähän, kallistaa niin et tulee vesi/maito tilkka niin ei kuitenkaa mee suuhun mitää. Tavallisesta mukista hörppii kyllä.
Etsiskelin ihan perinteistä nokkamukia, mut en oo nähny. Kaikki on jotain venttiili härpäkkeitä (ne saa irti kyllä joo mut silti ) . Ärsyttää jotkut kun sen kannen kiertää kiinni, nokka ei satu ikinä keskelle kahvoja vaan on aina jotenki vinossa :whistle: Ennenvanhaa mulla ja mun pikkusiskoilla oli ihan simppeli nokkamuki johon vaan painettii kansi kiinni! tai sit semmonen vippamuki, joka ei kaadu mut niitäkään en ole nähny nyt missään.

Nyt kun nämä lapsukaiset alkaa osata istua ja aattelin tonne hiekkalaatikolle viedä pojua... niin onpa vaan kenkä ongelma! tuntuu hassulle alkaa laittaa kenkiä jalkaa kun ei toinen osaa vielä seistä, saati kävellä, mutta mitäs niihin jalkoihin sitten laitetaan jos on kylmä ja märkä keli?! saappaat mulla tulee vaan mieleen ekana...
Kirppikseltä löysin tänään rukan hyvän sadetakin ja kurikset Onnille =)

Ainiin, hammasharja otettiin tänää käyttöön! johan sitä 2 hammasta mitä harjata :heart:
eipä ole ainakaan ongelma ettei sais harjata, onnista se tuntu olevan tosi ihanaa puuhaa.

 
Mae: toivotaan, että tosiaan poikkeus tekee säännön, ja jää tulehdus vaan yhteen kertaan

Mä kanssa herkistelen tuota Gretan kasvua, paitsi äsken, kun meni vipoille päikkäreille huudon kera, niin sitä toivoo, että typy osaisi valittaa väsymystä/hampaita muutenkin kuin parkumalla :whistle:

Mutta tänään oli 6 kk kontrolli lastenlääkärillä, eli Labello, kun ehdit: 68cm, 8000g ja pään ympärys 42cm. Eli kasvaa tasaisesti oisko toi nyt +1 käyrä, kun on kookkaampi kuin 75% ikätovereistaan, niin kuin aiemminkin, vaikka välillä käytiin siellä 90% . Vain pää on ihan keskiarvoa, niin kuin on ollut ennenkin.
Täydellinen vauva, herkistyi lääkäri sanomaan, varsinkin kun Greta oli kerrankin pirteällä tuulella tuolla käynnillä, yleensä tuo käynti on aina niin, ettei ole päässyt päikkäreille, tällä kertaa taas oli herännyt vain tuntia aiemmin :D No, lämmitti tämän väsyneen äidin sydäntä tohtorin kehut :p Kantsii vissiin heräillä öisin imettämään :saint: Lääkäri oli myös sitä mieltä, että olisi vielä aikaista luopua yöimetyksestä varsinkin, kun Greta ei juo juuri muuta kuin mun maitoa, eli yöllä saattaa olla janokin ja tuttipullohan meillä on lähinnä leikkikalu, jota pureskellaan ihan mistä kohtaa tahansa, ei suinkaan vain sieltä tutista :LOL:

Tänään sen sijaan noi kaksi aiempaa päikkäriä oli ihmeen pitkiä, 2 tuntia kummatkin ja meni nukkumaan ihan mielellään ilman itkua, nää vipat päikkärit taas meni liian myöhäiseksi ja siitä varmaan tuo huuto.

Nyt syömään pastaa :wave:

Tv. lentis ja Greta 6kk 10 päivää :heart:

Muoks* Greta tykkää kyllä nokkamukista, mutta en tohdi antaa aivan itse siitä juoda, kun vettä kaatuu myös rinnuksille, tyttö pitää kyllä itse kahvoista kiinni, mutta mä kontrolloin, ettei humauta sieltä liikaa kerralla
 
Kaivoin eilen naftaliinista sukkapuikot ja lankakerät ja nyt tuntuu, etten ehdi nettiin enää ollenkaan, kun sukankudin vie mennessään! :LOL: Enpä ole moisiin härpäkkeisiin koskenutkaan sitten Axun syntymän. Synnärillä mulla oli sukkapuikot ja lankakerä mukana, mut en siellä saanut mitään alotetuksi, lepäilin vaan.

Biancallle ja Minalle
jaksuja valvomisten kanssa :hug:

Ja Minalle onnea :flower: Niinkuin myös Glow`le ultra uutisista :flower:

Big Brother; JEE! Mäkin olin viime syksynä koukussa siihen ja vitsailtiinkin, et vauva varmaan tuntee tunnarin jo vatsassa, kun alkoi aina hirveen jumpan siellä kun BB alkoi illalla :LOL: Katsotaas nyt ehtiikö sitä tänä syksynä seuraamaan.

Maelle
jaksuja korvatulehduksen kanssa. :hug: Voi kurjimus! Mua lohdutti yks kaveri, et sen vauva oli saanut myös 6kk lahjaks korvatulehduksen niinku Axukin, mut se oli ollut sit ainut laatuaan ja heidän poika menee nyt eskariin.

Nukkumaan käyminen on todellakin kovan työn takana nykyään. Niin päikkäreille kun yöunillekin. Lohduttavaa lukea, et näin on muillakin, niin tietää tällasena ekakertalaisena äitinä, et mitään ei sit välttis oo vialla :eek: Hampaita ei näy vielä täälläkään ja niinku Jospi jo kirjoitti, niin eipä oo merkkejäkään sellasesta. Mun mielestä ikenet ei punota eikä oo turvksis, ennemminkin on sellaset tosi vaaleet. Tiiä nyt noista sit... edelleen ekakertalaisena pulkassa :headwall:

Kela ja hoitovapaalappuja mäkin selalilin netissä yks päivä... :headwall: Mä sit voin inhota niiden täyttämistä! Ihan niinku ne tekis kiusallaan niistä sellasia kompatehtäviä, et varmasti sulta jää jostakin tieto pois tai laitat jotakin ihan väärää infoo johonkin kohtaan. Meidän kunta maksaa myös kuntalisää kotiin jäävälle, joten sekin lappunen pitäis osata täyttää.

Mitens muuten noi hoitopaikat. Sötnos jo kirjoittelikin, et aikoo käydä tutustumassa niihin ennen kun laittaa hakemuksen. Mut voiko sinne vaan mennä pölähtää paikalle vai pitääkö soittaa ja sopia jokin ajankohta? Fiksuahan se tietty olis... Täytyis sekin kierros kohta tehdä! Käääk! Mun vauva menee hoitoon!

Muuten täällä menee päivät omalla painollaan.Nyt olen tämän viikon melkein yh, kun mies tekee 10h iltavuoroja 13-23! Eli on käytännössä aamulla muutaman tunnin meidän kanssa ( eli yläkertaa remppaamassa) ja mä päivät siis yksin poikasen kanssa.

Toivottavasti loppuviikko olis sitä kaunista ilmaa, niinku luvattu! Ja nyt sukankutimen pariin =)

Tuiskunen ja Axu 6,5kk+
 

Yhteistyössä