Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

Huomenia

Matma, mä kanssa tosta yöimetyksestä neuvolassa kyselin, TH oli sitä mieltä että 8-10 kuukauden iässä siitä olisi aika päästä eroon ja että nyt vielä mentävä vauvan ehdoilla.
No, meillä tuntuu kyllä olevan samaa vaivaa, olen imettänyt nuhaista poikaa on että nukkuisi paremmin / nukahtaisi ja nyt tuntuu että haluaakin sitä rintaa ihan muuten vaan, ei nälkään tms. Että vähän sitä voisi hillitä kyllä... Tosin nuhaakin on edelleen, kohta viikon kestänyt!! Inhaa paksua limaa tulee aina välillä, ja välillä taas ihan OK.

Kurja sadesää, miehellä alkoi kahden viikon isyyslomailu vielä ja jotenkin ihan tosi ankea ja tympeä aamu. Olin ihan suruissani töihin paluustakin (kolmen kk kuluttua ) ja tietty sitä mieltä ettei mies osaa poikaa hoitakaan jne jne. Reilu olen :ashamed:

No ehkä tämä päivä tästä, alkais ne hemmetin menkat niin pääsisi näistä PMS-oireista (?). Tai saisi sen kierukan jonain päivänä (siihen mennee vielä ikuisuus, kun se operaatiokin tehdään ensin ), jos noi Cerazettet aiheuttaakin tällaista hormonimylläkkää...

Heissulivei taas
almaa
 
heippa! :wave:

Glow onnea ultraan! :heart:

JeJa hienoja taitoja tytöllä!! =)

lentsikka hyvä juttu että matka meni hienosti!

vauvan putoaminen Miro on kans pudonnu sängystä! :ashamed:

iso :hug: kaikille kipeille ja muutenkin sitä tarvitseville!!

Toukka huhuuuuuuu!!!! :hug:


Tänne ei kuulu mitään erikoista!Miro ei viel ryömi mut kierii kovasti ja pyörii ympyrää! :D Ei mee viel ite istumaan mut laitettuna istuu jo suht hyvin!!

Tyyppien äippä ja Miro (keskiviikkona 7kk :heart: )
 
[/b]Toukka- :hug: Toivotaan et asiat järjestyy :hug:

Tuiskunen Kyllä nokkamukista voi antaa maitoa =)

Kuume Onnea uuteen kotiin :flower:

Lentis Onneksi kotimatka sujui hyvin ja olette turvallisesti perillä =)

Nessu Onnea kosinnasta :flower:

Unipussi Kokemuksia kans mielelläni otan vastaan :wave: jos se auttaa vauvaa nukkuun niin sellainen meille tulee ensisijassa

Flunssa Täälläkin, Esikoinen minä ja vauva :snotty:

Karjunta yksi neitimäinen karjuja täälläkin :LOL:

Meillä Iisa-Elina alkoi sitten tänään seisomaan pinniksen laitaa vasten :eek: Nyt saakin sitten kokoajan olla vahtimassa. Se on jo pitemmän aikaa notkunu polvillaan kaikkea korkeaa vasten, mutta tänään tosiaan nousi sitten jaloilleen.

Nukkua meillä ei osata edelleenkään :ashamed: Oon välillä niin väsyny yön kymmenennen heräilyn aikana, et itku tulee :ashamed: Mutta jospa joskus...

Mina ja Iisa-Elina viikkoa vajaa 7kk
 
maanantaita kaikille :wave:

just kun sai kirjoitettua ni kaikki katos :headwall: :headwall:

täälläkin jotenki tympee maanantai, väsyttäis ihan sikana |O mies lähti työreissuun jälleen ja tulee torstaina kun perjantaina pitäis olla paikalla kun on kaupanteko tästä meidän talosta. Harmittaa kun ehtii oleen niin vähän tytön kanssa kun aina työreissuja pukkaa :( ei mahda mitään, pääasia et töitä on kuitenkin.

kuume, onnea uuteen kotiin :flower:

nessu onnea!! :flower:

:hug: ja jaksuja kaikille joilla sairastellaan!

toukka :hug: ja voimia sinulle

Tänään pitäis sit taas viedä koiraa kontrollikäynnille eläinlääkärille et onko lääkkeet auttanut ja varmaan taas tehdään jotain testejä kun koitetaan selvittää iho-ongelmien syytä. Kallista touhua on sanon minä, varsinkin jos otetaan jotain näytteitä/kokeita :whistle: tällä kertaa täytyy kyllä hiukan kysellä hintoja etukäteen kun ei tällä vanhempainrahalla kauheesti juhlita ettei tuu taas samanlaista ylläriä kun viime käynnillä.. kyllähän ne mielellään ottaa kaikenlaiset kokeet ja näytteet kun saa niistä asiakkailta hyvät rahat. katsotaan nyt sitten mitä tällä kertaa..

nyt pitää mennä, kutsu käy :wave:

Kareliini ja Sara 5kk5pvää :heart:
 
Toukalle :hug: :hug: :hug: Kiitos kun jaksoit itsestäsi ilmoitella. Hirmuisesti jaksamista.

Minalle myös jaksamisia valvomisen kanssa. Tiedän kuinka kamalaa on, kun väsyttää niin paljon että kaikki pienetkin ilot ja surut itkettää.

Glow: kerrothan sitten ultrakuulumisia.

Meilläkin siis yöt välillä yhtä helvettiä ja mieskin nukkuu arkisin sohvalla, kun heräillään niin monesti, että ei jaksa lähteä ajoissa töihin jos nukkuu makuuhuoneessa. Mutta viime yönä meillä nukuttiin TOSI HYVIN. =) klo 20-07 ainoastaan 3 heräämisellä. Klo 23 aikoihin heräsi, mutta tassuttelin pojan uneen ja nukahti varmaan 10min jälkeen. klo 01.30 heräsi, ja kun ei tassuttelulla nukahtanut ja tuskastui jatkuvasti tuttiinsa, annoin rintaa. Klo 4 aikoihin meinasi alkaa touhuamaan, mutta hyssyttelin omasta sängystäni kahteen otteeseen ja poika kävi itsekseen takaisin nukkumaan. :heart: :heart: Käsittämätöntä! Luultavasti tämä ei tule ihan joka öiseksi tavaksi, mutta antoi toivoa siitä, että meilläkin vielä joskus nukutaan. =) Oli ihanaa ensimmäistä kertaa pojan syntymän jälkeen nukkua ylösnousematta ja ainoastaan yhdellä herätyksellä 5½ tuntia. Olo on melkein normaali.

Mutta aurinko näkyisi pilkistävän, joten ulkoilemaan.

Kuume ja Konsta 5kk+
 
Nessulle Onnea kosinnasta :flower: :heart:

Toukka :hug: Tsemppiä tosi paljon! :/

Kuumeelle Onnea uuteen kotiin ja Kareliinille talokaupoista! :flower:

Hyvä että Lentiksellä sujui kotimatka hyvin :) Meillä on kanssa "tyhjännauraja" tyttö :D Mun sylistä hymyilee kaikille aina, vieraillekin, neuvolassa aina ihmettelevät tyttöä iloisuudesta kun hymyilee aina katsenkontaktia otettaessa ja puhuttaessa mutta kai mä olen itse kanssa sellanen tyhjännauraja että tyttökin on oppinut sen että katsottaessa hymyillään koska sitä kotona aina tehdään :D

Unipussista Niin meillä on se käytössä nyt joka yö ja vähän rauhoittanut riehuntaa. Ostin lastentarvikkeesta, maksoin 59e eli ei mikään hirveen edullinen ollut. Kannattaa ostaa suoraan aika iso jotta on kasvunvaraa nopeasti kasvavalle vauvalle, otin muistaakseni 100cm ja on toiminut hyvin. Se on vähän topattu versio jotta toimii syksyllä ja talvellakin, nyt pidän tyttöä siinä pelkällä vaipalla ja vetoketjua jaloista vähän rakosallaan ettei tule kuuma, talvella voi lisätä vaikka bodyn ja pitää vetskaria kokonaan kiinni. Meillä on makuuhuoneen ikkuna aina auki ja tuuletin päällä niin makkarissa on jopa aika kylmä yöllä joten tytöllä on ollut sopiva olla tuolla unipussilla. Meillä tuo on siis sellainen "hihaton" malli joita suurinosa on, näin myös sellasia joissa on hihat mutta se ei ole oikein toimiva kun tuohon hihattomaan voi lisätä tai olla lisäämättä vaatteita alle ja sillä säädellä lämpötilaa.

Nyt kiljutaan tuossa lattialla niin lujaa että omien korvien takia mentävä nostamaan ylös :wave:
 
toukka :hug: :hug: :hug:

yskänlääkkeestä en tiedä miksi ei saisi antaa mutta mulle on lääkäri ja apteekissa sanottu ettei näin pienelle ois hyvä antaa. keskimmäinen oli kipee joskus 1v ja vein lääkärille niin sai jotain muuta lääkettä joka auttoi yskään muttei siis ihan yskänlääkettä.

unipussi meillä oli esikoisella ja oli hyvä! rauhoitti ja paransi öitä. ja pääsee sen kans kuitenkin liikkuukki. se oli esikoisel käytös vielä reilu 1v ja pääsi sen kans kävelemäänkin kun heräsi. :D aion kyllä hankkia taas tytölle. =)

sadee80 & tyttö 5kk ++ (tällä viikolla jo puoli vuotta! :heart: )
 
pari kyssäriä..... Onko muiden vauvat välillä varsinkin lattial ollessaan hengästyneitä?Miro on välil niin hengästyny et iha ku ois juossu maratonin!! :LOL: välil hän o ihan vaan sylis ja siinäkin on tosi hengästyny!johtuisko sit vaan siit ku o aika iso poika ja o raskasta liikutel n.9,5kg! :whistle:

sit noista puuroista,voiko antaa ihan tavallista nalle puuroa esim.ruispuuroa?aattelin et onks niis valmiiks suolaa millai?
 
Toukka :hug: :hug: Voimia! Toivottavasti asiat selviää, tavalla tai toisella.

Mina78 jaksuja valvomisen kanssa. :hug:

Tyyppien äippä, meilläkin hengästytään :LOL: Tuo poikanen kun on sellanen ikiliikkuja ja raajat huitoo lähes koko ajan joka suuntaan niin vähemmästäkin sitä rasittuu. Varsinkin vatsallaan, kun ei tajua itse kääntyä selälleen takas vaikka osaa, niin hengästyy aika helposti. Käännän sit vaan selälleen niin siinä vähän aikaa lepää ja hengittää huohotuksen tasaiseksi :LOL:

Sötnos, kiitos unipussi kokemuksista. Osaiskohan sellasen ommella itse? Jos vaan kerkeisin...

Nessu
; mä ompelin oman hääpukuni. Oli tosi kiva projekti. Tein sellasen alaosan, mihin en löytänyt valmista kaavaa ja siinä olikin haastetta kerrakseen (jos oot mun FB kaveri, niin mulla on siellä pari kuvaa meidän hääjuhlasta). Itse olin tosi tyytyväinen siihen. Mulla oli muistaakseni vielä kuukausi ennen h-hetkeä pukukangas rullalla :LOL: Äiti oli ihan kauhuissaan, et valmistuuks se ikinä! Puku tuli maksaan, siis tarvikkeet, kun en itselleni palkkaa laske, niin sellasen alle 100?. Mä olen sellasessa työssä, et sain kankaan ja tarvikkeet sisäänostohintaan. Suosittelen kyllä itse tekemistä, jos vaan suinkin jaksat vauvan kanssa =)

Alexi osaa sanoa HÖH! :LOL: Ja se tulee usein niin sopivaan paikkaan, et olen saanut monet hyvät naurut!

Sötnos
, taas mulla on sulle kyssäri ruuista :kieh: Kun teillä ei noita viljoja/puuroja syödä, niin mitä annat Lilylle aamu- ja iltapalaksi?

Tuiskunen ja Alexi 6,5kk
 
Vielä Nessulle hääpuvusta. Mä hommasin sovitusnuken tohon hääpukuprojektiin. Oli helpompaa jotenkin katsoa miltä näyttää ja säilytinkin pukua nuken päällä, kun muuten se olis ollut aika hankala säilöä ompeluiden välillä, kun on niin iso! Yks kaveri kävi sitten vaan pari kerta tekemässä sovitukset ja katsomassa helman pituuden.

Tuiskunen
 
uusi viikko

toukka :hug: En tosin tiedä mitä on tapahtunut tai muuta,(en kuulu FB;n) mutta silti toivon asiasi järjestyvän parhaalla mahdollisella tavalla.Jaksamista teille, pienen lapsen kanssa muutoinkin voi olla rikki ja väsy nähdäkseen asioita selkeesti, niin jos vielä suhdeongelmia niin voin vaan yrittää kuvitella miten kaaosmaista :/ Kirjoita kun jakselet miten voitte. olette ajatuksissa, ja sain sinusta tapaamisessa kuvan että olet iloinen ja positiivinen, sellainen elämänasenne kuitenkin helpottaa jaksamaan edes höyhenen verran :hug:

kareliini; koeta kanssa naisenergialla tytön kanssa jaksaa viikko ilman isiä.Mä kanssa joskus miettinyt kun meidän isi on monesti ikävissään perheestä vaikka yöt onkin kotona että kuitenkin parempi mies töissä kuin sohvalla :LOL: :kieh: Tää on taas mun kieroutunutta ajatusmaailmaa.. Ei vaan täytyy näillä hetkin olla onnellinen että OIKEESTI on töitä.Tiukilla on jollei olisi, ja v :kieh: oimia heille arkeen joilla yt- tai muita neuvotteluja olemassa ja tulossa.

GrRR mua alkaa jo mietittyttämään tuo fb, kun siellä olis kuvia ja muita teistä, pitäisikö sinne kuitenkin nyt liittyä vaikka ensin ajattelin tämän palstan riittävän.. Miten sinne kirjaudutaan (tarviiko sinne tehdä joku ittestään esittely tms...) ja pääsen sinne teidän hyvään seuraan =)

nyt huilimaan, kun kaikki nukkuu päikkäreitä

 
TOUKALLE kovasti halit täältäkin! :hug: :hug: Voimia!

Hurjast tapahtunu taas kun en oo kerkiny koneelle, oltiin sie mutsilla reissus!
Automatka meni paljon paremmin kun sillon kesäkuussa, vaikka ei tuo jäppinen ole kyl mikään autos istuja! :whistle: Kotiin tulles nukku melkein kokomatkan 5,5h-6h kestää.. Joten se oli kyl huomattavan HELPPOA.

Mun dietti on ihan seljällään, mutsin ukko on kova kokkaa ja tekee voilla ja kermalla ruokaa. Sunnuntaine esmes kun saatiin silmät auki, se jo huuteli Aamupalalle ja löi kaikille paistettui makkaroit ja munii VALMIIKSI lautasella... Eli ei kyl tosiaan voinu sie ruveta, et joo oon dietil Sentäs äiti oli ostanu salaattia... Ite eivät kyllä tosiaan harrasta. Kysyi viimekikin, et pitääkö makaronilaatikonkin kans olla salaattia? Olin ihan et olis se kiva, ni laittoivat pöytään sit punajuuria :LOL: :LOL:
Seuraus 4pv äidin miehen ruuilla---------> +1,2kg :headwall: :headwall:
Niin et keventäjät-ohjelma sanos mulle " HUPSIS, painosi on noussut! Mietihän syytä miksi näin kävi." JEP JEP...

Tuu vain siniraita FB on melko helppoa, joo profiili pitää luoda ekaksi. Mutta ei siinä ole itestään kaikkea pakko kertoa ;) Sitten pitää liittyä helmimammoihin, jotta löydät meidät. Mietin ny et ei ookkaan ihan nii yksinkertaista... HEE... Oon ollu nii kaua siel jo... Alkuunhan oli vain enkuks mutta olettaisin, et ny helpompi kun puhuu suomea :) Ehkä kandee kysellä sitä mukaa, mikä onkelma tulee vastaan :)

NESSULLE onnea kosinnasta! :heart: :heart:

LENTIS hyvä kun reissu meni hyvin. Tuntuu hassulle, et joku on Suomessa lomalla! :LOL: Mä kun mielusti lähtisin sinne Italiaan :whistle:

Mun ymmärtääkseni, nallehiutaleis ei ole suolaa lisätty.

Hurjaa vauhtia vauvat kehittyy! :flower: Meilläkin hengästytään :LOL: :LOL:

Hurjia voi olla nuo allergiaoireet! En nyt muista kenellä kävi ambulanssi... Mutta banaanista! :headwall: Ei kyl heti tulis mieleen....

Halei vielä vähäunisille! :hug:

Seranzu ja Kaapsu 5kk 3vko
 
Nyt hiukan ehdin lukea juttuja, mutta meillä on taas vaihteeksi ollut hiukan "haasteellisia" nämä yöt, niin enhän mä muista, että mitä kaikkea piti kommentoida

Toukka: :hug: :hug: :hug: Paljon paljon tsemppiä siellä, vauva-aika on yhtä kriisiä, toivottavasti asiat pian järjestyy :hug: :hug:

Almaaa: kiva kun oot ehtinyt kysyä neuvolassa tuosta yöimetyksestä, kun aattelin ite kysyä lääkäriltä huomenna. Kun musta tuntuu, että Gretalla on kertakaikkiaan nälkä, kun itse hän nukahtaa tuonne pinnikseen, eli mistään assosiaatiohäiriöstä ei ole kyse. Ja nyt on tisuilua lisätty myös päivisin, kaikki sanoo, että Greta on tosi "tykky", eli ei tosiaan näytä nälkiintyneeltä. Kai sitä sitten kuluttaa enemmän vaan energiaa nyt, kun on ruvennut kierimäänkin joka paikkaan.

Hengästyminen: no mä just siellä Suomessa ihmettelin, että onko gretalla joku sydänvika vai mitä, kun se välillä ihan läähätti. Ihme juttu, että näillä vauvoilla on samoja "oireita" tosiaan samaan aikaan, kiva, niin ei tartte liikaa huolestua :D

Voi voi, piti kommentoida vielä tuhatta eri asiaa, mutta aivot jäi sinne Suomeen :ashamed:

Oli kyllä ihanaa palata kotiin, eilen kävin ekaa kertaa hölkkäämässä, ja kyllä olikin ihanaa. En muistanutkaan, kuinka hyvältä tuntuu. En nyt viitsinyt köpötellä kuin puoli tuntia, mutta siltikin. Kyllä hetken kesti ennen kuin kroppa muisti, että miten juostaan, mutta oi että kun oli mahtava olo lenkin jälkeen.
Sitten mentiin taas rannalle, järvi oli tooosi lämmin, täällä on taas 30 astetta varjossa, ilmastointi päällä koko ajan. Harmittaa, kun ei ollut kamera mukana, Gretalla oli nimittäin aurinkolasit päässä ja sellainen auringolta suojaava "märkäpuku" päällä, ja typy näytti ihan surffarilta. Ens kerralla pitää ottaa kuva ja laittaa FB:hen, oli niin hassu näky. Greta nautti vedestä nyt oikein tosiaan, vietiin ihan syvälle, eikä ollut moksiskaan.

Nyt mies taas töissä 5 päivää putkeen, ja me kärsitään kuumuudesta. Äsken käytiin lähikaupassa ostoksilla, ne tuo ostokset sitten kotiin, paitsi että oon täällä oottanut nyt 2 tuntia, että toisivat :headwall: Huomaa, että on palattu Italiaan :LOL:

Tsemppiä ja jaksuja kaikille tasapuolisesti :hug:

Tv. Lentis ja Greta 6kk :heart:
 
Tuiskunen Upeeta että ompelit hääpuvun itse!! Kyllä unipussin voi itse ommella, eihän se ole kuin liivimekon mallinen makuupussi periaatteessa, ymmärsitköhän kehnosta selostuksesta :p Vetoketju laitetaan vaan väärinpäin jotta sen saa jätettyä tarvittaessa jalkopuolelta auki :)

Lily syö aamuisin tekemääni marjasosetta johon sekoitan reilun nokareen avocadoa, samaa illalla ennen nukkumaankäyntiä tai sitten saatan illalla kahdeksalta antaa vasta päivän possu-kukkakaali-parsa(-porkkana)soseen oliiviöljy tai voilisällä jolla myöskin nukkuu hyvin :) Lounaalla syödään kasvissose voilla ja iltapäivällä hedelmää/marjaa, meillä on neljä ateriaa, en edes rupea maidon lisäksi antamaan enempää eikä haluaisikaan koska nuo on hieman energiapitoisempia aterioita kuin vauvojen soseet yleensä.

Meillä on tyttö ollut tänään väsyneempi kuin yleensä, nukkunut jo pari kertaa ja pidempään kuin yleensä. Eipä olekaan pitkään aikaan ollut näitä nukkumispäiviä :)

Siniraita Facebook on kiva paikka, itsekin liityin sinne vasta nyt kesällä. Kivaa että liityit myös :)

Jos nyt vaikka FB: n sitten... :D
 

Yhteistyössä