* Hoidot KYS 2011 *

Kiin jännittääkö maanantain ultra?

Monica :hug: negasta! Se viimeinen voi olla just SE oikea:heart:

on: onkohan noi munasarjat sittenkään lepotilassa? eilen oli niin voimakkaita munasarja vihlontoja, varsinki oikealla puolen. Vai johtuko se vaan runsaasta vuodosta, ku mulla ultran mukaan näytää valuvan aina myös tonne vatsaonteloon? Vai oliko se kysta? Jaa-a, kamala hiki mulla kyl edelleen jatkuu ja flunssa...

lisäys: kaksplussa sekos ja laitto saman viestin kaks kertaa
 
Viimeksi muokattu:
Nyt se todellisuus iski vasten kasvoja ja kovaa..... itkettää, masentaa ja kiukuttaa.... Tajusin että meillä 1 mahdollisuus enää että saamme (ikinä) perheenlisäystä. Kun kävimme hoidoissa -06/-07, päätimme että kunhan vain yhden lapsen saamme, olemme ikuisesti kiitollisia emmekä hoitoihin enää mene. Kuitenkin kesällä -08, tytön ollessa 6kk rupesimme puhumaan taas hoitoihin menosta... silloin kuitenkin "päätettiin" että clomeilla voidaan yrittää, mutta inssiin asti ei mennä eikä varsinkaan piikityksiin. No nyt onkin jo se tilanne että 3. ja viimeinen inssi parin siikon sisään edessä. Ja tähän tulee se meidän stoppi. Nytkin tuntuu "huijaukselta" käydä hoidoissa, kun aikoinaan lupasin hoitojen loppuvan 1. raskauteen. Minun on hirveän hankala pukea tunteitani kirjoitukseks, mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä yritän tällä vuodatuksella kertoa...
Toinen asia mikä mieltä painaa on aivan hirveä menettämisen pelko. Tämä liittyy ihan tuohon samaan ylläolevaan "lupaukseen" . Siitä lähtien kun aloitimme hoidot uudestaan, minulla on ollut aivan hirveän paha menettämisen pelko tyttärestä. Pelkään että se "viedään" meiltä pois, kun emme pitäneet "lupausta" ja kun emme tyydy siihen mikä meille on jo annettu. Pelko on mukana jokapäivä, joskus pahana ja joskus lievänä... Pelko on pahin jos tytär on hoidossa/yökylässä, eli ei ole kotona, missä minä näen kokoajan. Tästä asiasta olisi varmaan hyvä keskustella ihan ammattilaisille, mutta en halua. Onko muilla mitään tälläisia, vai olenko ainut??
 
Halle Eipä oikeestaan jännitä. Nyt on vuoto loppunut ja mahaa turvottaa tutun olosesti, joten jotain hyvää pitäs ultrassakin näkyä :)

Monica Miekin ajattelin, että jos meiän alkiot ei selviä sulatuksesta niin uusiin hormonihoitoihin en ala ja esikoinen jää ainokaiseksi. Toisen lapsen kaipuu on kuitenkin niin kova, että kaks hoitoa ollaan käyty läpi sen jälkeen, kun PAS:ia yritettiin "vanhoista" alkioista. Nyt olis sit viimenen hoito menossa, ellei KR saa puhuttua meille maksusitoumusta neljänteen hoitoon meiän keskussairaalasta. Ei tuommosista tarvii kärsiä huonoa omaatuntoa, ihan taikauskolta kuulostaa :D Ihmisellä on luontainen tarve lisääntyä, ei sitä voi ylitsevuotavalla kiitollisuudella hukuttaa mihinkään :hug:
 
Hei. Täällä ilmottautuu myös KYS:siläinen. Hieman taustaa: Itse 25v ja mies 32v. Itsellä PCO+ovuloimattomuus ja miehellä simpoissa huono liikkuvuus.Yksi inssi takana. Yritystä takana 8v. Hoidoissa oltu -06 alkaen.Nyt menossa sumut+puregon, huomenna 7.3.11 UÄ2 ja ensimmäinen IVF vk 11. Hieman alkaa jännittää, että mitä huomenna selviää.
 
Tervetuloa BuBu :wave: Ihana nimimerkki siulla :heart: Teillä on pitkä yritys takana... Toivottavasti hoidon tuottaisi viimein tulosta.

ON Nää miun hupsut munasarjat ei oikein tiedä miten niiden pitäs toimia :D Ensin ei menty lepotilaan ja nyt ollaan sit hyperstimulaatiossa. Oikeella on jo yks 20mm rakkula : / Muuten olis punktoitu jo tällä viikolla, mutta labrassa ei ole "tilaa". En tiiä onko siellä ihmisiä lomalla vai mitä. Nyt menee Puregon tauolle pariksi päiväksi, jatkan pelkällä Synarelalla ja keskiviikkona pistän 75ky. Torstaina on aika KYS:iin aamulla. Toivottavasti saatas pelastettua edes muutama solu ennenkun kaikki rakkulat on poksahdelleet :(
 
Kiin, sinun munasarjat ovat nyt tosissaan innostuneet.. Paljonko rakkuloita oli yhteensä?

Minä kävin tänään verikokeessa, nyt siis otettiin se prolaktiinikohan se oli.
Hirveää menkkamaista jomotusta on vatsassa :(

***

muoks muoks, eiköhän ne toivonmukaan kuitenkin Progesteronin ottaneet, eikä prolaktiinia. Ihan nyt kuulkaan alkoi mietityttämään, että laittoiko se kysin hoitaja väärän kokeen.. Noh, huomenna soitellaan ja katsellaan kumpiko oli :p
 
Viimeksi muokattu:
Kuulumisiä tämän pvän UÄ:stä: oikealla 7 kpl 9mm rakkuloita. Vasen ei vielä ollut mukana menossa, 6mm isoin 5:stä. Nyt jatketaan vielä puregonin pistämistä pienillä annoksilla ja toivotaan, että munasarjat eivät liikaa innostu ja eikä laiskistu.

Kiin, minulle sanoivat, että labra on kiinni nyt hiihtolomalla ja esim. punktioita ei tehtäs tällä viikolla vain UÄ:itä tekevät. Itselleni ois alunperin sattunut keräys tälle viikolle, mutta saatiin siirrettyä viikolla. Aluksi olivat siirtämässä kuukaudellakin eteenpäin, mutta onneks sumuja sai jatkaa pitempään kuin oli suunniteltu.
 
Tervetuloa BuBU :flower: Tsemppiä hoitoon!
Mulla oli ekassa IVF:ssä Puregon ja välillä pistin vaan 100ky, pääasiassa 125ky. 6 follia kasvoi.

Kiin kyllä on jännää touhua! Mua ihan hirvittää puolestas! Toivottavasti eivät karkaa:O

Mites barbapörrön menkat?

on: mulla juilii kyl munasarjoja siihe malliin, et siellä jotain tapahtuis..mitähän tästäkin tulee..ylihuomenna ekat pistokset..
 
Arcatha 18 rakkulaa oli yhteensä. Miulla tulee aina paljon. Paitsi sillon kerran, kun tuli vaan yks : /
Halle Siellä oli pienempiäkin, esim. 14mm ja 15mm, mutta jos isoin poksahtaa niin eikö loputkin sitten surkastu keltarauhashormonin vaikutuksesta? Näin olen ymmärtänyt.
 
Huomenta ihanaiset:)

Huhhuh,tää meni kyl Halle ihan hurjan jänskäks,olin tosiaan ihan varma,et menkat alkaa liian aikasiin ja sit jo pelkäsin,ettei ne alakkaan,mutta viime yönä hanat aukes ja tänään siis KP1,jipiiiiiiiiiii,huomenna piikkien ihmeelliseen maailmaan:D

Kiin,jopas nyt jotakin,toivottavasti munikset ei nyt ala poksahtelee vaan hoito saadaan kunnialla loppuun,tsemppiä torstain ultraan!!!Ja eikö ne vois Kysiltä antaa maksusitomuksen In-Tiimiin punktioon,jos se kerran pitäisi saada tehtyä tällä viikolla,eikä Kysillä ole henkilökuntaa:mad: Törkeää jos henkilökunnan takia hoito on vaarassa mennä pieleen!Mut toivotaan ettei näin käy! Olikos greippimehu tuottanut tulosta;)

Arcatha,nyt ajele mäkeen ne menkkaoireet,vaikka nehän voi myös tarkoittaa sitä parempääkin vaihtoehtoa:heart:

BUBU,tervetuloa minunkin puolesta,kiva et meitäkin jo muutama täällä suunnilleen samoissa vaiheissa,tai ei tietenkään kiva,et tääl joudutaan olemaan,mut kiva saada vertaistukea=)

Halle,huomenna se sit alkaa,hui ja kääk ja jipiiiii:LOL:

Mukavaa päivää kaikille!
 
:kieh:

Minä en halua tietää, että "tänään torstaina 17. päivä helmikuuta lapsettomuuspolin soittoaika on kello xx-xx" :kieh:

Miksi ihmeessä ne eivät ymmärrä päivittää viestiään??

Monenko aikaan siellä näin tiistaisin on soittoaika?
 
Kiin oho, aika monta! Mä kans ihmettelen, et miks ei voi in-tiimiin mennä : / niin se kai menee, et ne surkastuu:(

barbapörrö luojan kiitos se vuoto alko oikeaan aikaan! *huokaus* Mulla on jo loppu :) oikeaan munasarjaan vaan välillä vihloo inhottavasti. Ajattelin tänään soittaa polille ja kysyä onko se ihan normaalia ja samalla kysästä saisinko tota Gonal f:ää vähän lisää, ku nyt viidessä päivässä pistän sitä 375ky ja kynässä on 400ky..kaikenlisäks siinä oli jo valmiiks annosteltu 75ky eli se menee hukkaan. Vai oliskohan sitä jo valmiiks tuolla yliopiston apteekissa..jos kysyn vasta maanantaina?
Emmä tiiä...juup huomenna alkaa ja kaksi pistosta tulee, kun en halua niitä ( Pergoveris + Gonal f ) yhdistää..pelottaa, ahdistaa, jännittää jne...

lisäys: mua harmittaa, ku kuopion seudulla ei oo yhtään vertaistuki-ryhmää.. antais voimia jutella samassa tilanteessa olevien kanssa..mä tunnen niin monesti olevani ihan yksin tän asian kanssa.. Onneksi työ ootte kuitenki täällä:hug:
 
Viimeksi muokattu:
Arcatha Mielettömän hienoa!! :D Miulla oli aina progesteroni parhaimmillaan jotain 15 :| Sillon ennen rankempia hoitoja, kun yritettiin Clomeilla. Pidän siulle peukut pystyssä ja ristissä =)

Halle ja barbapörrö Eivät ilmeisesti voi laittaa meitä muualle ilman SKS:n lupaa. Luulisin, että on jotain maksusitoumusjuttuja, kun ei olla KYS:n "omia" potilaita. En siis tiedä, mutta luulisin näin, kun ei meille edes ehdotettu mitään tuollasta.
Greippimehua join ja eilen kohdun limakalvo olikin 8,7mm :) En vaan uskaltanut jatkaa mehun hörppimistä, ettei se pahenna tilannetta follien osalta : /

Olen nyt viikon saikulla ja toivotaan, että tilanne rauhottuu. Äsken sohvalla pötkötellessäni alko oikeelta puolelta nipistämään, ei kovaa, mutta niin että kuitenkin tuntui. Kesti jonkun 10sek ja loppui sitten. Toivottavasti siellä ei nyt poksahtanut mitään :(
 
Arcatha,vautsi,huippua!!!Nyt tosiaan on hyvät mahdollisuudet saada se eka plussa tähänkin pinoon:heart:

Monicaa piti jo eilen halata:hug:

Kiin,voi kääk,toivotaan nyt kuitenkin,ettei mitään vielä poksahdellu,vaan kaikki olisi edellen hyvin.Ja greippimehuhan oli vissiin toiminu hyvin=)

Halle,soittelitko eilen kysille? Toivottavasti kaikki ok?!
Mä oon kans monesti miettinyt tota vertaistuki-ryhmää,mutta eipä tartte enää miettiä,jos täällä ei kerran ole semmosta:|
Illalla sit eka piikki,muistankohan mä enää edes miten se tapahtuu:eek:
 
Huomenta!

Kiin, toivottavasti tosiaan on kaikki vielä ehjiä!!
barbapörrö, onko ne pistokset ihan ihon alle pistettäviä? Samanlaisia kuin insuliinikynät?

Itselläni viime yö oli täynnä painajaisia ja jatkuvia heräilyjä.
Olen ollut töistä kuusi viikkoa sairauslomalla ja odotan toimenpideaikaa työtapaturman vuoksi,
mutta on se jännä miten se töistä näyttää siitä huolimatta painajaisia.

Ulos tulossa nätti päivä :) Jos koettaisi käydä vähän kävelemässä, aurinkokylpyjä ottamassa :)
 
Arcatha,joo,mahamakkaraanhan ne pitää tökätä:D Toi mun lääke,menopur,on semmonen joka pitää itse sekotella,siis kuiva-aineet siihen liuokseen:O Mut jospa sen muistas sit vanhasta tottumuksesta,kun illalla alkaa läträämään.Sama lääke oli viime hoidossa,elokuussa,ja tais se onnistua ihan hyvin:p
 
Arcatha waude! Toivon kovasti, että nyt olis onnistunu :heart: Mulla tulee tänään pistettäväksi sellanen itse sekoitettava ja ruiskulla laitettava sekä sellanen insuliinikynän tyylinen.

Kiin hyvä, että saat kuitenki olla saikulla...täällä edelleen peukut pystyssä, että hoito onnistuisi :)

barbapörrö soitin ja apteekissa oottelee mulle nyt toinen satsi tota Gonal f:ää. Siin onki siin yhes 450ky ja sain toisen mis on saman verran. Sit mä sekoilin, et ois valmiina se 75 siin kynässä, ku eihän sitä päätä oltu vedetty, ni annosta pysty vielä muuttamaan. Mä sit siinä kiireessä unohin kysyä tosta munasarjojen vihlonnasta. : / Latteat fiilikset jo nyt maanantain ultrasta.. Pelottaa miten pahasti tässä vielä joutuu pettymään...
Aateltiin miehen kanssa illalla pistää kummatkin yks pistos, ni saa kumpikin tehä jotain :D
 
Hyviä uutisia! :) Käytiin aamupäivällä KYSissä uä:ssä ja kaikki follit ehjiä! Synarela jatkuu, tänään ja huomenna pistän 75ky Menopuria ja Pregnylin lauantai-iltana. Punktio sovittiin maanantaille ja mahdollinen siirto keskiviikkona. Tää on niin siistiä!! Jos sallitte teini-ilmaisun :D Alustavasti sovittiin kahden alkion siirrosta, mutta katotaan jos alan mamoilemaan : / Olis aika iso juttu saada kaksoset... Menis uusiks meiän Englantiin muuttokin. MH sano, että mie olen vaikea hoidettava. Ikinä ei tiedä miten hoito menee.
 
Wau Kiin siistii todellaki! :D Mä oon ihan täpinöissä sun puolesta :D

on: Pah, turhaan jännitin, et se Pergoveris kirvelis..ei tullu kummastakaan mitään oireita! Tänään joudun/saan pistää kummatkin pistokset itse.. Must on ihanaa, ku pääsee konkreettisesti tekee jotain asian eteen.. Eikä mitään tietoa siitä saako tästä vaivannäöstä koskaan palkintoa : /
 
Pikainen piipahdus,on nimittäin älytön päänsärky vaivannut eilisestä piikistä asti ja tää koneella istuminen ei tee hyvää:kieh: mikähän h*mmetti nyt vaivaa,ei mul ennen tällasia oo ollu:O

Kiin,huippu-uutisia,jes,jipiiiiiiiiiiiiii!!!!!!

Halle,hyvä et piikitykset lähti hyvin käyntiin ja nyt sit vaan jännätään maanantaita:rolleyes:

Mites BuBU jakselee?

Voi kääk jos tää jysäri vaivaa mua koko piikityksien ajan...ei oo kiva!!!
 
barbapörrö13 Hyvin täällä jaksellaan fyysisesti ja henkisestikkin, vielä.Vatsa kovasti pömppönä ja tuntemuksia et jotakin siellä tapahtuu. Kovasti huominen UÄ jänskättää. Toivottavasti pääsisin minäkin Kiin tavoin punktioon maanantaiksi ja keskiviikkona siirtoon.. Ei malttas yhtään ylimääräistä pvää odotella =)

Pitäny jo aiemmin sanoa, et mahtavaa kun olemassa tälläinen "tukiryhmä". Niin monta vuotta yksin tän asian kanssa 'taistellut'. Ootte saanu mut rennommaksi asian suhteen :heart:
 
BuBU Ehkä me törmäillään =) Meillä on aika maanantaina 10.45. Miut kyllä nukutetaan, että en ehkä ole ihan parasta juttuseuraa jälkeenpäin :D

Kiitos Halle ja barbapörrö :hug: Toivottavasti siun päänsärky helpottaa :|
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä