***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Delfiinille sylin täydeltä onnea ja :flower: pienen pojan syntymän johdosta!

Täällä liikkeet alkoi tuntumaan, tosin vaisua mahassa silti on ollut aina tähän hetkeen saakka. Nyt siis liikkuu taas normaalisti, eilen ja aamulla/yöllä tuntuneet liikkeet oli semmosia hädintuskin havaittavia. Tosin mies sanoi että ku piti mun mahalla aamulla sängyssä kättä niin tunsi pieniä liikkeitä vaikka mä en.
Mä kyllä heräsin aamulla jo ajoissa aivan kamalaan menkkamahasärkyyn, joten voi olla että se kipu vei ajatukset liikkeistä muualle. Nyt menkkakivut hävis ja mä olen pettynyt. Ehdin jo muistella että tommosella mahakivulla mulla alkoi limatulppa viimeksi tuleen, mut ei, kipu loppui eikä limasta tietoakaan. Mut hyvä juttu on se et taas vauva myllää mahassa niin et minäkin sen huomaan.
Oli muuten yli huonosti nukuttu yö. Mietin jo 04 hereillä ollessani että nyt en ees halua synnyttää ku on niin väsy. Sit heräsin aamullaki ennen aikojaan siihen mahakipuun ja sen kans koitin vaan maata sängyssä et sais levättyä....

Mussulle täältä oikein paljon supistuksia, toivotaan et olis täsmällinen vauva ja syntyis tänään ku on se laskettuaikakin.. :D Ja ootukselle ja piitsille toki sama virsi, siis supistuksia lähetän... ja kaikille muillekin tasapuolisesti jos nyt satun jonkun unohtamaan..

Nyt huomasin vasta että Joannalla ihan samat fiilikset ku mulla, menkkajuilimista ja pientä huolta liikkeistä. Mä aamulla sängyssä maatessa jo päätin et tänään näytille mut äsken täytekakkutankkauksen jälkeen tässä koneella istuessa liikkui sen verran et varmaan tuli se 10 mut sit taas hiljeni ja nyt ei oo mitään kuulunut.

Tilsu tiesitkö että aina ei ees kannata oottaa että se 2-vuotta asumista tulis täyteen ku verothan maksetaan voitosta ja kun kiinteistönvälittäjän palkkio on vähennyskelpoinen verotuksessa voi olla ettei veroja siltikää jäisi maksettavaksi juuri mitään vaikka oliski asunut alle sen 2-vuotta asunnossaan. Että asuntonäytöille vaan rohkeasti! :)

Ja Tiitsulla tais olla lapsivettä! Toivotaan et oli, ainaki viikkoja sulla jo sen verran et vois olettaa et on. pidetään peukkuja! :D

Anu ja mauno 38+1
 
Onnea vauvan jo saaneille!! :flower:
Täällä sitä vielä oleskellaan kotona eikä vauvalla mitään kiirettä ole mihinkään. Ei mitään tuntemuksia/kipuja vielä ole tuntunut. Pelkkiä "harjoitussupistuksia" tulee silloin tällöin, siis täysin kivuttomia. Eilen tuli suoritettua tunnin kävelykin, eikä tuntunut missään. Vauva on selvästi laskeutunut ja potkii kovasti, mutta maailmaan ei tunnu olevan mitään kiirettä. Odotellaan ja ihmetellään... Alkaa pian pelottamaan, että miten iso jättiläinen sitä syntyykään, jos pahin tapahtuu ja pitää odotella reilu 2 viikkoa käynnistykseen.. Jaksamista kaikille!!

Pupu76 ja menossa 40+1
 
Dooris Mullakin on tiikerikakku uunissa :D Se kyllä taitaa mennä samontein, eikä jää mitään pakkaseen. Eilen leivoin porkkana-juustosämpylöitä sekä banaani-suklaamuffinsseja ja niistä kyllä sain osan varastoon! Mulla ei siis tosiaankaan taida olla tekemistä, kun päivät pitkät leivon täällä kotona...

Anuuu Tiedän kyllä tuon, mutta mekun ostettiin asunto alkuperäiskunnossa ja tehtiin täydellinen remontti niin hinta on noussut ihan hyvin. Siksi ajateltiin odotella suosiolla, mutta mistä sen tietää! Ja viihdytään vielä tässäkin kun on just remontoitu omanlaiseksi ja asunto on ihana!

Jännittää lähtöä tekevien puolesta!!! Ihanaa, että porukka meinaa päästä vauvanhakuun. Mäkin haluun!!!

Tilsu ja Poju 38+2
 
Limatulppa bongattu :D :D pienet on ilot :LOL:
Meillä tosiaan Anuu samat oireet ja huolet. Tosiaan muakin se menkkajuilinta kiusas pitkin yötä ja samalla huoli vauvan liikkumattomuudesta. Mutta tuossa äsken innostui sen varren että se 10 liikettä tuli, nyt taas hiljeni.

Mua alkoi äsken pyörryttämään niin et oli pakko istua alas. Tuli ihan tuska hiki :( Ja sit alkoi oksu olo jota tässä nyt yritän saada menemään ohi. Mies tossa kameran kanssa pyörii, et pitää ottaa viimeiset masukuvat jos lähtö tänään tuleekin. Joten menen nyt sitten poseeraamaan :LOL:

joanna ja tiltiäinen 39+2
 
Joanna Kuulostaa kyllä ihan synnytyksen oireilta! Voi vitsi kun mahtavaa!

Mulla on kans tosi kovia menkkamaisia kipuja alavatsalla mutta niin oli kyllä eilen ja toissapäivänäkin. Suolikin tyhjentyy monta kertaa päivässä ja mahaan tulee sellainen ontto ja omituinen olo mutta eipä oo mitään tapahtunut. Supistukset on edelleen kivuttomia.
 
Paljon onnea Delfiinille!!! :flower:
Tsemppiä mussulle ja Tiitsulle!!! :wave: Kyllä me taidetaan muutama sunnuntaivaavi saada.
Itselläni ei mitään muutoksia. Eilen tuli sitten vielä päivällä sitä limaa, mutta sen jälkeen ei ole näkynytkään. Ei ole kyllä supistellutkaan ja on jotenkin ei raskaana-olo välillä. Nyt on alkanut tulla jotain pöksyihin. Taitaa olla valkkaria pitkästä aikaa, mutta valkoista se ei ainakaan ole. Alkaa jo pänniin tämä homma. Tylsää istua kotona. Ei jaksa tehdäkään mitään. Luut on kipeät yskimisestä ja nenä senkun vuotaa. Kurkkukipu onkin jo ihan tavallista. :headwall:

Haikara ja vesseli 39 + 1
 
joanna :flower: limatulpasta! mulla tosiaan esikoista odottaessa noin tosi kovat menkkakivut pisti limatulpan liikkeelle ja se tuli osissa noin 24 tunnin aikana. siitä seuraavana päivänä lähti se lapsivesi tihkumaan mutta synnytykseen meni lapsiveden menosta vielä 3vrk:tta. toivottavasti sulla etenee vauhdikkaammin. ja toivon et mäki sen tulpan ees saisin! :D noi sun oksuolotilat kyllä lupailis mun mielestä synnyttämistä, monella ku tuntuu tulevan huono olo ennen....
 
Joanna ota mutkin mukaan sinne sairaalaan, jos lähtö tulee!!! Ollaanhan sentään melkein samoilla päivillä. Onnea limatulpasta :D
Mullekkaan ei ole ruoka maistunut pariin päivään. Oon yrittänyt suklaatakin väkisin syödä, mutta ei maistu. Parempi kai näin.
 
Ensinnäkin onnittelut ja :flower: ja :hug: ja :heart: delfiinille ja sitten :wave: ja tsemppiä niille, joille lähtö sairaalaan on tullut. Älkäähän viekö kaikkia lottopukuja.. tai eikös ne sitten arvota, jos menee yli 1000 syntyneen.

Ja sitten omaa napaa. Nimittäin tuosta raskausmyrkytyksestä kysyisin.. onko täällä ketään, jota se olisi vaivannut? Nimittäin mulla on ollut niitä pissatikkuja ja tänä aamuna taisin bongata ensimmäisen +. Tikku kyllä vaihtoi väriä omituisesti, meni indikaattorin reunoilta siniseksi ja keskeltä vihreäksi. Lisäksi pää on kipeä ja oksensinkin viime yönä. Voi jee! Mitä mun pitää tehdä? Huomenna kai pitää YRITTÄÄ soitella neuvolaan, mutta sinne kun on niin vaikea päästä läpi soittoaikana. Tai siten menen vain käymään, kun on tuossa vieressä. :attn:
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower: :flower: :flower: Aika poikavoittoista on tosiaan ollut :D
Me vietettiin eilen miehen kanssa mun synttäreitä käymällä kylpylässä ja syömässä Porvoossa. Tulikin sitten illan elokuvaa katsoessa pari mojovaa (ts. kivuliasta) supistusta :) Mies niistä innostui heti ja oli kaivamassa kelloa esiin. Ehkä ei nyt vielä kuitenkaan tule lähtöä kun olen ajatellut ensin laittaa vauvan sängyn kuntoon ja jynssätä lattiat :)
Kirjoitin eilen illalla pitkän viestin joka hetken näytti päivittyneen tänne, se on sitten näköjään hävinnyt :(

Sain mieheltäni lahjaksi kukkia ja mm. ihanan kaulakorun (ojensi sen romanttisesti kynttilänvalossa ravintolassa) :heart: :heart: :heart: Mies osti mulle myös vähemmän romanttisena lahjana toiveestani uuden lattiamopin ja arvatkaas kummasta lahjasta näin yöllä unta? :LOL: Meikäläinen jynssäsi lattioita ihan tohkeissaan koko yön!!! :LOL: :LOL: :LOL:

Ihanat muuten nuo lottopotkarit, täytyy toivoa että saatais tänään monta sunnuntailasta :heart:
 
juuri mulla ei ole ollut myrkytystä mutta nuo oireet kyllä kuulostaa jo huolestuttavilta. pitäiskö sun soittaa synnytysvastaanottoon tänään eikä odotella huomiseen? mulle terkka sanoi että jos päätä vähänkin särkee ja olo on huono/tukala niin samantein näytille vastaanottoon. tosin mullahan on tuo verenpainetauti muutenkin eli tarkempaan saan syynätä kuin muut.
helpottaako se pääkipu millään konstilla? kuuma suihku, kaurapussi, panadol, ulkoilu, lepo?
 
Juuri: Hui-jui, eikö kannattaisi soitella ihan varmuuden vuoksi sairaalan päivystykseen ja kysyä neuvoa? Saisit ainakin mielenrauhan :hug: Mistä sait hommattua niitä tikkuja? Myydäänkö niitä ihan apteekissa? Kun itseltäni on pissa tikutettu viimeksi kaks viikkoa sitten ja jouduin siirtämään neuvola-aikaa 9. päivälle sairaalareissun vuoksi ja tuo pissanäyte vähän mietityttää kun turvotukset on aika mahtavia nykyään...
 
Onnittelut delfiinille! :flower:

juuri kannatta varmaan soittaa äitipolille noista oireista. Mulla oli tässä raskaudessa alkava raskausmyrkytys, mutta vauva ehti tulla ennen kuin olisi kunnolla iskenyt päälle. Tuo proteiini pissassa on aika selkeä merkki siitä, että voisi olla raskausmyrkytykseen viittaavaa.

katarina niitä tikkuja saa ostaa apteekista. Se puteli maksaa n.13 euroa ja siinä oli muistaakseni 50 tikkua.

mussu taisi olla ainakin lähtenyt synnyttämään, toivottavasti saadaan sieltä pian vauvauutisia! Ja onnea matkaan kaikille, joilla lähtö tulee!

Mä tässä hoksasin käydä täyttämässä tuon veikkauksen potkupukuhakemuksen. Meidän poika oli sunnuntaivauva viime sunntailta. Jospa mekin saisimme tuon, mutta saas nähdä kuinka arpaonni suosii, jos sunnuntailapsia synyy enemmän kuin tuo tuhat. :whistle: Mutta eiköhän me tällekin sunnuntaille saada muutama vauva, toivottavasti! :D

Jaksamista kaikille ison mahan kanssa kärvistelijöille!

amali ja eino 1vko :heart:
 
Moikkelis moi vaan kaikille! :wave:

Onnittelut Delfiinille vauvasta! :flower: ja hyvää matkaa ja onnea kaikille jotka ovat tänään päässeet lähtemään tositoimiin!! :wave: :hug:

Mulla on ihan hirveä yö takana. Heräsin kolmen aikaan siihen, kun vatsaan sattui niin paljon. Se ei ollut tavallista kipua, vaan sellaista pistävää. (ei ollut supistuskipua). Välillä se helpotti kun nousin ylös, mutta sitten se taas jatkui, ja ajattelin jo mielessäni, että onkohan istukka irronnut tai jotain. Sitten aloin laskea Nöttösen liikkeitäkin, mutta ei siitä oikein mitään tullut. :headwall:

Kaiken lisäksi naapurin mieheltä oli varmaan jäänyt avaimet kotiin, sillä ihmettelin yöllä vessareissulla, että mitä ihmeen ääntä tuolta rapusta kuuluu... Kurkistin oven silmäreijästä, niin naapurin mieshän se siinä kuorsasi täyttä kurkkua meidän oven edessä ketarat levällään oikein antaamuksella!! :LOL: :headwall: :LOL:
... vai olikohan rouva heittänyt sen ulos kämpästä.. :LOL:

No, vieläkin pientä pistoa tuntuu tuossa kyljessä ja vatsassa, mutta ei enään mitään niin kivuliasta, että en taida soittaa sairaalaan...

Hyvää päivänjatkoa kaikille! Itse tähtään tuon synnytyksen kanssa vasta parin viikon päähän sunnuntaihin!! B)

elzibelzi (joka lähtee lämmittämään kauratyynyä...) ja Nöttönen 36+5

ps. sori toi mun valitus.. :wave:
 
Heippa,

pikapikaa taas koneella pyörähtämässä.. Ajattelin vaan tulla kertomaan kuulumisia, elikäs kolme pvää synnytyksestä, maito alkaa riittää omasta takaa, vauva nukkuu tyytyväisenä ja on hyvin rauhallinen. Jälkisupistukset on näin kolmannella kerralla aivan hirvittäviä ja niihin olen muutaman buranan vielä kotonakin joutunut syömään! Jälkivuoto alkaa rauhoittua eli ei tarvi mitään ihme toppauksia tai supersiteitä enää käyttää. =) Maanantaina palataan sairaalalle ottamaan kuulotestiä vauvasta, sitä kun ei laitoksella saatu otettua ilmeisesti vauvan "kypsymättömyyden" tai korvien töhnäisyyden vuoksi.

KAUHEESTI SUPPAREITA KAIKILLE MASUKKAILLE SINNE!!! :flower:


Heili
 
Delfiinille paljon ONNEA pikku prinssistä :flower: :heart:

Mussulle ja tiitsulle tsemppiä ja muillekkin joilla jomotuksia ja muita merkkejä ollut!

Tääl ei sen ihmeempää..Eilen leivoin pullaa,pätkiskakkua, pitsaa ja perunarieskaa ja sen jälkeen oli kyl vähä supisteluja ja paikat kipeet mut kaikki meni ohi!

Mukava olisi tuo lottopuku saada jos tähtäis ens sunnuntaille kun ei taida ainkaan tälle päivälle enää ehtiä :p

Lähden vieraita oottelemaan :wave:

Aippa3 ja poikanen tasan 38
 
Hyvää sunnuntaita kaikille !!

Tänään on se kauan odotettu päivä kun raskaus viikot ovat täynnä! Pienokaista ei vain näy... mut potkuillaan tuntuu kyllä =)

Älyttömän hyvin nukuttu yö takana. nyt mies häärii vessa laatoituksen kimpussa ja mä ajattelin lähtee autot imuroimaan josko sitten vois asentaa jo noi turvakaukalon jalustat paikoilleen! Ostettiin molempiaan autoihin jalustat ja yksi kaukalo.

siitäpä tuli mieleen, että mahtaisko täällä kellään olla Volvo s80 autoa ?? Mitenkähän kyseisestä autosta saa air bagin pois päältä?? takanahan on sivutyynyt ja myöskin pelkääjän paikalla on tyynyt eli jostain tarvis pois ottaa että kaukalo on turvallinen kiinniittää. Soitin volvo huoltoon, mutta vastasivat hyvin ympäripyöreästi ja jos auton veisi heille että he ottavat airbagin pois päältä niin veloittavat hommasta huikeat 200?. mä en periaatteestakaan sitä maksais !! Eli neuvot kauniit kultaiset tänne päin jos vain joku tietää...
Auto on muuten belgian tuontiauto, eli sen kielisistä käyttöohjeistakaan ei ole mitään hyötyä mitkä autosta löytyvät =((

Ihana muutes ku tää palsta on näin vilkas, täällä alkaa ihan pian tapahtumaan urakalla ja on mukava seurailla.. toivottavasti itse pääsis pian hehkuttelemaan nyytin saannista myös.
Tuolla maaliskuisissa meitä on vielä 12 odottajaa! Palsta on todella hiljentynyt luonnollisesti ja meitä "joko, joko olotila ihmettelijöitä" riittää =))

Nyt sinne autojen kimppuun!

Minä + Voice 40+0 TASAN !!!
 
angel, takana ne sivuturvatyynyt ei ainakaa mersussa ja bemarissa estä istuinten sijoittamista niitten viereen (olen lukenut manuaalit molemmista :D). ja ne etuturvatyynyt ei ole turvallisia ees pois kytkettynä kun koskaan ei voi tietää jos se siltikin laukeaa, joten vauva vaan takapenkille! siellä sen on muutenki turvallisempi matkustaa ku eessä..
 
Ei niin mitään oireita.
Hitsin vitsi kun musta meinaa tulla kärsimätön lukiessani teidän oireita, lähtöjä ja ihania vauva uutisia :headwall:

Olisko parempi pysytellä pois täältä...
Nyt on turha alkaa odottamaan äksöniä täällä.
Tiedänhän etten kuitenkaan ennen la nyyttiä pääse hakemaan.
Miksi nyt kun ei koskaan ennenkään.
Tulee piiiiiiitkä huhtikuu jos nyt alan jo hermoilla.
Yli mennään kuitenkin. Äst! Arg! UGH!
 

Yhteistyössä