***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Joku valitteli palleaansa. Mulla on tänään sama juttu. Ajattelin ensi yöksi nostaa tyynynpäätyä jotenkin vähän yläviistoon, ettei napero ainakaan sen takia painais sinne. Painelee tosi inhottavasti jaloillaan mun kipeetä palleaa. Mulla ei puuduksissa vaan kosketusarka ja tuntuu, et nää mammahousutkin painaa sitä liikaa.

Saas nähdä koska lähtö tulee. Neuvolassa vitsaili jo, että varataan nyt vielä pääsiäisen jälkeen sulle aika, vaikket varmaan enää silloin tule. Pääsiäinen meni ja olosta päätellen neuvolakäynti to tiedossa. Pitäis varmaan ostaa jääkaappi täyteen leivontatarvikkeita niinku esikoisestakin, ni johan käynnistyis. Ei mulla kiirettä oo. Menköön laitokselle ensin ne, joilla vaikee olo. Mulla on niin hyvä vointi, et sen puoleen voin päästää muita ohi.

Dodo ja nappula 38+3
 
Heili Oliko se niin, et sulla oli tuota sokerihäikkää tai oliko edellisessä raskaudessa?Mut oliko se vauvan pää syntynyt, kun muu osa oli tiukassa, vai oliko se vaan näkyvissä? Sori, kun nyt tenttaan sua. Jäi vaan mielen päälle tämä asia... Yleensähän ne hartiat ovat sen vartalon tiukin osa, kun muussa kohdassa on eniten tätä joka antaa periksi.. Ja jos pää ei ole syntynyt niin toki silloin sektio on mahdollinen. Ymmärsin ilmeisen väärin ton edellisen... sori. Joka tapauksessa hyvä, et asia on kirjattu ja käynnistys sovittu. Tsemppiä kovasti :flower:
 
Laylah Siis joo..Ei mitään..tarkennetaan. Edellisissä raskauksissa ei ole ollut sokerihäikkää.. Ja nyt siis tässä raskaudessa on raskausdiabetes.. Aiemmat Lapset ovat olleet 2985g ja 4025g, ja tää isompi näistä eli viimeisin oli jumissa vartalostaan ja käsittääkseni pää siis näkyi vain siinä vaiheessa. Ja solisluu meni rikki siinä lapsella kanssa..Ja mulla murtui se häpyliitos ja joku muukin luu sieltä lantiosta. Tuli vaan mieleen, et entä jos tää kolmas jumahtaa kans johonkin ja jos ei sitä saa sieltä pois.. Että saako ees sektiolla.. :whistle:
 
Kysymys: Perjantaina tuli muutaman kerran pyyhittäessä vaaleanpunaista valkovuotoa, joka siis loppui aika nopeasti, mutta nyt sitten taas tänään tullut pyyhittäessä vähän veristä vuotoa. Ajattelin, että soitan jonnekin vasta kun tulee muutenkin kuin vain pyyhittäessä, mutta kuuluuko soittaa omaan neuvolaan (soittoaika klo 12-13) vai Naisten klinikan päivystykseen? Tuntuu niin tyhmältä soittaa, kun sitä tulee niin vähän, mutta silti mietityttää että mistä voi johtua...Eli odottelenko vai soitanko ja kumpaan paikkaan?
 
Heili Karjalasta: En usko että ihan synnyttämään vielä lähdetään kun muita merkkejä ei ole, mutta tuntuu niin tyhmältä soittaa kun varmaan nauravat mut sieltä pihalle, vuoto kun ei ole runsasta eli ihan vaan vessassa käydessä pyyhittäessä...
 
Huomenta,
ja onnittelut uusille äideille!

Pääsiäinen meni ihanan rauhallisesti, kyläiltiin ystävien ja perheen luona ja kotona nautittiin viimeisistä hetkistä kahdestaan. Suht levollisin mielin odottelen jotain tapahtuvaksi, meillä mies on se kärsimättömämpi.

Kävin neuvolassa aamulla ja paino on noussut viimeisten kolmen viikon aikana ihan älyttömästi. Onneksi yhteensä ollaan ihan normaalinousun rajoissa. Verenpaine oli vähän kohollaan ja täytyy käydä ylimääräisessä zekkauksessa vielä ennen vkonloppua.

Malttia kaikille odotukseen!

KMaria ja Pampula 38+4

ps. Malttamaton, soita ihmeessä jos siltä tuntuu ja soita NKL:lle, ellet jaksa odottaa neuvolan soittoaikaa. Toisaalta mun ymmärryksen mukaan vaaleanpunainen vuoto on ihan normia mutta asiantuntija en tietystikään ole.
 
malttamaton soita vaan sinne sairaalaan suoraan. mä en oikeasti usko että tässä vaiheessa tulee yhtään turhia puheluita sinne tehtyä ja saat mielenrauhan. se voi olla limatulppa joka irrotessaan vuodattaa verta, limakalvoista tai sitten tulehduskin. tai ihan mitä vaan... eli soita ihmeessä, ei tartte arvailla.

mulla on ollut nyt tosi paha olo viime aikoina. tai ällöttää koko ajan. kai tuo mahalaukku on niin hemmetin puristuksissa...
 
Heippa, pikaseen tulin vaan kertomaan,että edelleen yhtenä kappaleena, synnärille en vielä(kään) soittanut, huomenna neuvola, juttelen siellä asiasta ja sitten soitan VARMASTI itse synnärille jos eivät osaa kertoa vakuuttavasti neuvolassa tästä turvotuksesta.

Koira järjesti hommaa, joten sen pariin nyt....on joku tulehdus varmaan, mutta eihän eläinlääkärille pääse läpi.... :kieh: pissailee lattialle, viimeeksi sama homma ja silloin eturauhastulehdus... :headwall: nyt vaan en ole kovin vetreässä kunnossa viemään tuota lääkäriin ja pitämään kiinni, on kuitenkin melkoinen jötikkä pitää kiinni tässä vaiheessa raskautta... (koira 35kg)
 
Soitin nyt neuvolaan ja vastaukseksi sain, että jos vuoto jatkuu niin sitten soitto päivystykseen, mutta nyt on paikat niin kuivat kuin saharassa eli ei tule edes normaalia valkovuotoa...Ottaa nyt sitten selvää?!?! Jotain hyötyä kuitenkin tästäkin eli vihdoin sain pakattua sairaalakassin suht valmiiksi =)
 
Heilille Onnea käynnistykseen! Jänskättää sun puolesta!

Pulttis koitahan parantua! En halaa ettei tartu. :)

Pääsiäinen meni laiskotellessa ja suklaata mässyttäessä. Nyt olenkin sitten kolkuttavaa omaatuntoani lepytellyt ja vuodevaatteet on ulkona, pyykkikone pyörii ja lattiat ja koira imuroitu. Lenkilläkin ehdin jo käydä. Aurinko paistaa, mahtava ilma kävellä. Nyt jos vielä söisin kevyesti vaan salaattia, niin jospa tuo omatunto jo vaikenisi.

Viime yönä heräsin ekaa kertaa kipeisiin suppareihin. Pari tuntia niitä tunnostelin, mutta niin olivat heikkoja ja epämääräisiä, etten edes kelloa kaivanut esiin. Mutta jotain siellä tapahtuu! Joskus tämäkin syntyy, vaikka ei mulla kanskaan vielä mitään kiirettä ole, menkää te vaan ensin joilla on tuskaisempi olo, minä voin vielä odotella.

Voimia kaikille tarvitseville!

Puella ja Kompiainen 36+0
 
Heilille tsemppiä :hug:
Pulttikselle toivotaan vähemmän kakattomia aikoja ;)

Käytiin neuvolassa ja kaikki ihan kunnossa.Painoakin olin saanu kerättyä viikossa 1400g,reipas tyttö :LOL: No viimeeksi oli tippunu 800g eli vaihtelee aikalailla,mikä kuuluu asiaan kuulemma.
Nyt päikkäreille :wave:
 
Täällä on myös aivan upea auringonpaiste. Käytiin tuossa äitini kanssa jo aamulenkillä ja nyt anoppi toi pojan kotiin päiväunille (päättivät eilen mummon kanssa, että menee mummolaa yökylään... =) ).

Tuosta miehen lapsenhoidosta tuli mieleen, että meillä mies jäi 10kk ikäisen pojan kanssa kahdestaan, kun mun oli pakko suorittaa opetusharjoittelut loppuun 120km päässä. Olin 2-3 yötä viikosta pois syyskuusta seuraavaan toukokuuhun. Joskin mulla oli 2kk joululoma välissä. Omatunto soimas karmeasti ja koko ajan oli hirveä ikävä, mutta miehet pärjäsivät loistavasti. Tiskit oli hoidettu ja usein joku koneellinen pyykkiäkin pesty. Mä kyllä yleensä hoidin siivoushommat ja pyykinpesut sit pitkän viikonlopuna aikana. Vuosi oli rankka, mutta siitä selvittiin! :p Eli kyllä se koti-isi ainakin meidän miehestä löytyi pakon edessä :D

Mulla on ollut tänään aivan mielettömän energinen aamupäivä. Oon ehtinyt tehdä vaikka mitä kotitöitä ja tosiaan 5km lenkilläkin pyörähtää. Tällaisia päiviä vain lisää niin ei ahdista niin kovasti tuo eräpäivän odottelu. Meillähän ei haittaa vaikka vähän menisi yli, kun on suhteellisen pienikokoinen vauva tulossa, niin saisi kasvatella ihan rauhassa massaa itselleen. Meillä Valtsun la oli kans sunnuntai niinku muikkusenkin ja synty kolme päivää etuajassa, eli torstaina - jos nyt sattuis samoin niin se olis mun pikkuveljen (muikkusen tulevan kummisetän) syntymäpäivä :D

Aurinkoista odotuspäivää kaikille ja jaksamisia sairasteleville :hug:

Mussu ja muikkunen 39+2
 
Heilille tsemppiä huomiseen.. Onpa vaan ihanaa..

Suppiksesta ei ole kuulunutkaan hetkeen mitään täällä... Oiskohan pääsiäsvauva tullut sinne ?!? :whistle:

Täällä kaikki ennallaan.. Turvotusta on vaan tullut enemmän.. Johtunee varmasti kyllä viikonlopun mässäilyistä.. Pitääpi lähteä kävelylle.. Aurinko paistaa ja vaan sellaiset 5 astetta pakkasta..

Huomenna olisi aika äitiyspolille sinne tarkastus ultraan.. Saas nähdä miten päin tuo vauveli tuolla lököilee... Välillä on sellainen fiilis että olis kääntynyt ja välillä taas tuntuu ettei.. Noh, huomenna sen sitten tietää..

Siis nyt vähän jotain suuhun ja sitten pihalla.. Oikein hyvät päivänjatkot kaikille.. Toivottavasti kaikkien olo tilat helpottaa ja kaikki pystyisi edes jotenkin nauttimaan tästä tilasta ja auringon paisteesta.. Itsellä on vaan tosi hyvä fiilis.. :D
 
Viimeyönä tapahtui jotain täysin uskomatonta! Mä nukuin koko yön aamu kahdeksaan asti heräämättä kertaakaan :eek: Edellisestä kerrasta onkin kuukausia. Menin kuitenkin vielä takaisin nukkumaan ja sanoin miehelle et herätä mut jos en itsekseni herää (mulla oli neuvola 10.30). No heräsin sit siihen kun mies tohkeissaan tulee makkariin et herää.. monelta se sun neuvola oli? Kello on vartin yli kymmenen!!! Eli tuli vähän kiire, mut ehtisin kuitenkin :LOL:
Neuvolassa kaikki oli hyvin. Mun hemppa oli noussut 135 eli reilu 10pykälää ylöspäin vaikken ole mitään rautaa edes syönyt :eek: Neuvolantäti sanoi et näytän ihan siltä et synnytän kohta!! Joo paree olis olla oikeessa :D
 
Kiitos kaikille onnitteluista!Kyllä tämä on aivan mahtavaa, tuossa pikkunen tuhisee sylissä... :heart:

Hysteerinen: Juu kävin kattoon tuon mun nimimerkin ja se oli anri86 etusivulla, laskettuaika olis ollu 30.3!
Jakkarasynnytyksestä:Neljästä synnytyksestä kaksi olen synnyttänyt jakkaralla ja mulla on siitä tosi hyvät kokemukset, ponnistaminen ollut helpompaa ja muutenkin tykännyt!Ja kun mies istuu siinä takana ja on tukena, niin hänkin sanoi että tuntuu että on jotain hyötyä itestäkin synnytyksessä ja minulla itelläkin jotenkin turvallisempi olo, kun mies saa olla siinä lähellä!Anteeksi,Sekavaa sepustusta....Mutta suosittelen tuota jakkarasynnyttämistä, jos vaan suinkin on mahdollista!

Ja tsemppiä ja voimia loppu odotuksiin ja synnytyksiin teille kaikille! :flower:
 
Neuvolassa taas käyty. En jaksa nyt eritellä noita arvoja yms. Kaikki ok, mutta tuo sf-mitta huitelee hurjissa lukemissa (nyt jo 40cm!) Mua alkoi jo niin pelottamaan, että kysyin josko voitais tehdä kokoarviota polilla. Terkkari sitten laittoi lähetteen ja nyt odotellaan koska sitä sais sinne ajan. Ellei nyt poika siihen mennessä synny. Noiden sf-mittojen mukaan luvassa olis 4,5kg vauva, joten en varmasti suostu yliajalle menemään |O
Tosin silloin 27+ viikolla tehdyn ultran mukaan oli alle keskikäyrän ja neuvolassa otettu sf-mitta oli yläkäyrällä. Ettei ne nyt ihan yks yhteen mene... Haluan kuitenkin, että tilanne tarkistetaan, jotta voin nukkua yöni rauhassa.
Siihen asti nään varmaan painajaisia 5kg jättivauvasta :'(


Faerie ja poika 38+2
 
Onneks oon päässy näin pitkälle vaikeuksista huolimatta, mut nyt on sellanen olo, et yli mennään kuiteski... :xmas:
Huomenna on neuvola, taitaa olla taas paino tippunu...
Siivoillu oon koko päivän ja kohta pitäs mennä jatkaa.
Ärsyttää kun täällä ei voida tutkia kohdunsuuntilanetta...tietäs kuinka vauhdikkaasti täytyy lähtee, kohdunsuuhan on jo auki.. Kerkeenköhän sairaalaan ollenkaan :whistle:
Supistelee aina välillä, välillä aika napakastikkin ja menkkajomottelee, melki koko ajan :/ ei oo kivaa ei...

SähköhellaElla 36+3

Anteeksi TAAS kerran pelkkä omanapa :ashamed:
 
Aurinkoista päivää täältäkin B)

HeililleOnnea huomiseen koitokseen! :heart:
malttamaton Mulla tuli kun esikoista odotin vähän limasta/veristä vuotoa aamulla. Synnytys käynnisyi sitten ilalla sinä päivänä, ja tyttö syntyi seuraavana päivänä iltasella. Että jospa se enteilisi sullakin lähenevää synnytystä :heart: Stemppiä!

Täällä sai myös nukuttua suht hyvin. Yheden kerran heräsin pisulle ja kello oli jo puoli neljä. Normaalisti jo 12 aikaan pitää käydä eka pisu reissu tekemässä kun kymmeneltä meen nukkuun. Nyt onkin parempi olo kun eilen. Eilen oli aika huno olo ja verenpainekin oli aika korkea. Tänään olo ollut ihan hyvä, ja verenpainekin ollut suht kohillaan.
Huomenna oisi neuvola, katsotaan mitä sanoo täti noista mun luvuista.

Mutta Tiistai päivän jatkoja
-Taika ja masukki 36+1 -
 
Heilille Onnea käynnistykseen :heart:

Malttamaton täälllä pidetään peukkuja sulle,josko vaikka sieltä pääsisit etiäpäin =)

Faerie hurja sulla on sf-mitta :eek: toivottavasti ois vaan paljon lapsivettä,ettei nyt ihan viiskilosta tarvis ponnistaa :whistle:

Nyt ollaan täälläkin niissä fiiliksissä ettei tarvis ihan hetkeen syntyä,ois ihan mukava saada vähän voimia kerättyä et jaksais ees ponnistaa :/

Piitsi 39+3
 
Äippäpolilla tuli käytyä. ja yhteistuumin päätettiin että sektiolla tuo pepunnäyttäjä ulos otetaan, vähän ahdas lantio (vaikka persuusta onkin) ja häntäluu on kiertynyt eteenpäin (joskus murtunut kun pudonnut hevosen selästä) ei ole oikein tilaa tulla alakautta. nyt on olo vähän kun jyrän alle jääneellä...
ja aika olisi ensviikon torstaina 3.4 torstait on täälläpäin leikkauspäiviä.
mietityttää tietysti tuo sektio ja siitä parantuminen neljään viikkoon ei saa kuulemma nostella mitään...
mä kun kuvittelin pääseväni äkkiä masusta päästyäni hevosen kanssa metsään. on mun hermolepoa

Heilille onnea käynnistykseen


Veera ja piipero 38+1
 
Heippa pitkästä aikaa!!! :wave:
Mä oon viettänyt hiljaiseloa tän koneen kanssa, tuntuu, että päivät menee jotenkin autuaasti ohitse ilman et varsinaisesti tekee mitään. :LOL:
Kelan ja verotoimiston kanssa tuli tapeltua pari vkoa sitten, mutta nyt asiat kunnossa, hyvä!! :whistle: Viimeinen nlalääkäri oli viime viikolla ja kaikki ok! Sf oli 30. Kohdunkaula kiinni ja kiinteä, joten vielä ei oo synnytyksestä tietoakaan, eikä ihan vielä tarttis näillä vkoilla ollakaan. Masussa melskataan samaan malliin ja se välillä ahdistaa, huh! Häpyliitos on tosi kipee, joten lepääminen on aika kova juttu, mutta se taas väsyttää selkää. No, ei oo enää pitkää aikaa, eiköhän tän jaksa, tai siis pakko jaksaa, kun muutakaan ei voi!! :LOL:
Tänään alkoi virallisesti sitten äitiysloma, jippii!!!
Jaksuja masukkaille!! :wave:

t.vemu76 ja Lissu 35+0
 
Heilille onnea huomiseen! :heart:

Tulin juuri neuvolasta ja minulla on kuulemma synnytyksen alkuvaihe lähtenyt käyntiin. Aamulla onkin supistellut aika napakasti ja vatsa on tyhjentynyt supistusten tahtiin täysin aina vessareissulla. Vakituinen neuvolatäti oli onneksi paikalla ja hän kun on kätilö, kysyi, että haluanko sisätutkimuksen. Tietysti halusin. Kohdunsuu on pehmeä, 3cm auki ja sisäsuuta oli 1,5 cm jäljellä. Vauvan pää painaa kuulemma hyvin kohdunsuuta. Täti sitten paineli ja venytteli aikansa, jotta avautuminen jatkuisi vielä tänään kotona. Sanoi, että voi syntyä nopeastikin tai voi viedä vielä päiviä. Aikas jännää :)

Muut neuvolatiedot:
Viikot: 39+0
Painoa: 600g/vko
RR: 143/86 ja pulssi 103 (johtuu kuulemma supistuksista)
pisu: puhdas
Vauva: Vatsan päältä painellen antoi painoarvioksi 3500g. Kuulostaa ihan kohtuulliselta!
Sf: 36

Nyt täytyy nousta jaloittelemaan, sillä tässä istuessa ei ole tullut yhtään supistuksia. Taitaa homma rauhoittua.

Delfiini ja masuvauva 39+0


 

Yhteistyössä