**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Nimenantopaperit ja maistraatinlappu Onko noissa samassa kutsu isyydentunnustukseen tms.? En tiiä noistakaan mitään...

Empuuu ja Taapo 6vrk (kohta)
Meille ainakin tuli kutsu erikseen isyyden tunnustukseen missä oli puh nro mistä sai varata ajan.
Tuo maistraatin kirje tuli jonkin verran aikaisemmin.

 
Mistä tuollainen rintatulehdus tulee..? :(

Huomen aamulla sitten käynnistykseen.. Supistuksia on ollut koko päivän samanlailla kun joka päivä aiemminkin, sattuu niin helkkaristi, myös supistusten väleillä mut eipä auta ei.. Vauva puskee itseään alaspäin vissiin oikein urakalla.. hirveä paineen tunne välillä takapuolessa ja muutenkin alapäässä.. :( No jospa tää kaikki todella loppuis viimein huomenna!!! :) <3



jastu ja vilperi 41+5
 
wentti syön buranaa ja panadolia säännöllisesti samaa jatkoin mitä ne mulle osastolla syötti ja sanovat kyllä et saa jatkaa kotonakin. Mähän olisin menny jo takas rutiseen kun ei liikkuminen tai nukkuminen onnistu ilman. Paranemista odotellessa...

Jaksuja odottaville ja tsemppiä lähtemään meneville!

sainpas luettua :D

Täällä arki on opettelua... Nyt odotan et saisvaihtaa vaipan ja mennä nukkumaan kun nukahti vaihteeksi tissille joten ei päässyt sen jälkeen vaihtamaan nin kun suunnitteli. toviottavasti ei tuu pitkä uni tällä kertaa. Meinaan toi syöminen oli heti päikkäreiltä noustessa siinä ysin aikaan (juu meillä on hyvät päikkäri ajat). Nukutaan miten sattuu päivällä omassa sängyssä ja yöllä sit ei millään muuten kun tissi suussa... huoh

Tulihan ne nimipaperit tännekkin. Se vaanet pitänee viedä ne paikanpäälle, kun ei ollut palautuskirjekuorta et menee varmasti oikeaan osoitteeseen kun pitäs ettiä se osoite :)
 
Unico, hyvä hyvä!! =)
Täälläpäin kun synnärillä eivät tuosta mainitse mitään (siis särkylääkkeiden syömisestä ), mut onneks neuvolantäti oli sanonut mulle tuosta jo aiemmin! =)
Ettekö meinaa kastaa? Siis tuosta nimipaperi asiasta et jos kastatte niin sit se lappu pitää antaa papille, muuten toimittaa maistraattiin.

Onnea uusille nyyttinsä saaneille!!

Tänään meille tulee pojan oma neuvolantäti.. mittoja siis odotellessa! =)
(Naama on ainakin pullistunut kaksinkertaiseksi :LOL: )

wentti + pikku-kundi 13 vrk
 
neuvola meni ok, painoa on nyt tullu tasan 20 kiloa

pää aika alhaalla mut jotenki liian 'syvällä' et vähän pitäs vauvan asentoa muuttaa et reitti ulos alkaa aukeaan, tiistaina sit taas uus käynti..

isoa vauvaa povas neuvolan tätsykkä, voivoi..
kun pää on tuolla alhaalla ja silti vauva punkee itteään/pyllyään ihan tuohon tissien alle välillä, neuvolassa saatiinkin huima sf 38 kun maha oli koomisesti pystyssä vauvan tunkiessa pyllyään pystyyn!

tänään kiva päivä tiedossa ja herkuttelua
illalla tai huomenna olis hyvä päivä syntyä, winkwink vauveli!!


hyvää vappua kaikille!
:heart: :heart:
 
wentti ei tarvinnu onneksi mainita en mä niitä olis lopettunu vaiks eivät olis sanoneet. kun siellä syöttivät niitä :) mut se on kurjaa jos eivät sano mitä tuovat niin ei tiiä mitä kotona sit voi.

juu ei kasteta ;) ei oo syytä. isänsä liittynyt rippikouluikäisenä ja eronnut myöhemmin kirkosta, mä en oo koskaan kuulunutkaan.

täällä reenataan kantoliinaa, hiukan hankalaa, mutta eiköhän sen opi kun vaan teke ja tekee ja tekee. Lähinnä joo sen saa hyvin päälle mut sit kun pitäs pudottaa syömään liinassa niin se ei onnistukkaan heposti


hyvää vappua!
 
Olen vihdoin ja viimein jakautunut!

Poika syntyi ke 28.4.2010 (41+5) klo 12.38. Pojan strategiset mitat: pituus 52cm, paino 3484g, päänympärys 35cm.

Poika syntyi n. 7 tuntia ensimmäisestä supistuksesta, mutta hätäsektiolla koska istukka irtosi osittain ja sydänäänet hävisi. Mutta nyt on kaikki hyvin sekä äidillä ja pojalla :)

Hauskaa vappua kaikille! Jo vauvan saaneille onnittelut ja vielä odottaville tsemppiä!
 
jastu Mulla tää rintatulehdus tuli varmaankin siitä, kun imetys lähti aika hitaasti käyntiin. Vauva roikkui laitoksella tississä melkein koko ajan, mutta kun ei tullut mitään, niin ei tullut. Sitten kun maitoa alkoi tulemaan, niin sitä tuli liikaa enkä imettänyut tarpeeksi usein/oikein. Vauvan imuotteessakin on välillä vikaa; imee posket lommolla ja muhun sattuu välillä. Nännit alkaa olemaan jo terveet, ne oli ihan ruvella ja tummuneet. :( Ostin tänään rintapumpun (50e, auts!), pitää yrittää saada tissit kuntoon. Kuumetta ei onneksi enää ole ja kyllä nuo tissit tuntuukin jo paremmilta, pehmeiltä.

Oon alkanut sekoilemaan öisin aivan uudella tavalla. Kahtena yönä olen silitellyt miestäni puoliunessa, ja ihmetellyt, että ei mun vauva ole tämmöinen. Miksi sillä kasvaa ihme haituvia naamassa ja miksi se on noin iso?! :LOL:

Onnittelut Dagger ja Pöntinen! :flower: Tsempit kaikille, joilla on masupallukka vielä tallella. Kyllä se vauva-arki alkaa teilläkin. :hug:

Empuuu ja Taapo 8vrk
 
Empuu:
Oon alkanut sekoilemaan öisin aivan uudella tavalla. Kahtena yönä olen silitellyt miestäni puoliunessa, ja ihmetellyt, että ei mun vauva ole tämmöinen. Miksi sillä kasvaa ihme haituvia naamassa ja miksi se on noin iso?! :LOL:
Ei vitsi mitkä naurut sain.. anteeks, mut toi piristystä tähän "tavalliselta perjantailta tuntuvaan" vappuun! :LOL:

Onnea Dagger ja Pöntinen!! Alkaa olee palsta aika hiljainen.. suurin osa jo vauvoja hoitelemassa! =)

Meillä kävi tänään neuvolantäti ja paino oli noussut pikku miehellä viikossa 400 g!! =) =)
Muutenkin kaikki oli hyvin. :)

Nyt on ristiäispäiväkin jo päätetty, 5.6, sattupa sitten sama päivä kuin vanhempieni hääpäivä. =) Noh, meillä taitaa olla nää "tuplajuhlat" vaan tapa eikä poikkeus. (itse olen syntynyt isovanhempieni hopea hääpäivänä, esikoiseni syntyi iso-mamman ja äitini sedän syntymäpäivänä, hääpäiväni on isäni nimipäivä, miehelläni ja toisella nuoremmalla veljelläni on sama syntymäpäivä, mieheni isällä ja minun äidillä on sama syntymäpäivä.. :LOL: ) Että näin meillä! :D :p
 
Hauskaa vappua vaan kaikille!!! :wave:

Meilläkin kävi neuvolantäti tänään kotona, pojalla paino noussut viikossa 300g, eli nyt painaa jo 3800g =) Ruokahalu on kyllä ollut sen mukaista että varmasti paino nousee!! Päivällä annan rintaa ( syö tosi usein....), ja yöllä joudun antamaan pullosta korviketta koska ei vaan oma maito riitä tuolle suursyömärille :whistle: Jotenki oon muutenki kokenu helpommaksi antaa pullosta yöllä, jos rintaa kokeilen antaa niin simahtaa siihen melkein heti eikä saa masua täyteen. Pullosta syötyään on kuin olis saanu nuijanukutuksen ja nukkuu sit 3-5h pätkän :D
Mullakin oli rinnanpäät tooooosi kipeät, mut pari päivää olin kokonaan antamatta rintaa ilman rintakumia, ja pumppasin rintapumpulla + erittäin ahkerat rasvaukset Lansinohilla ja Bepanthenilla, ja nyt alkaa helpottaa.

Vauva on aivan ihanan levollinen ja rauhallinen, itkua tulee vain jos on nälkä :heart: Tänään oltaisiin päästy ekaa kertaa ulkoilemaankin mut säät ei suosinu, vettä tulee koko ajan ja samaa näyttäis tulevan huomennakin....Mut eka visiitti mummilaan tehdään varmaan viikonloppuna =)

Lanfear ja peikkopoika tasan 2vko :heart:
 
Onnittelut Pöntinen ja Dagger pienokaisista :heart:

Rinnat ovat täällä pysyneet onneksi terveinä. Paljon nopeammin ovat tottuneet imetykseen tällä kertaa, eikä rintakumia ole tarvittu ollenkaan (esikoisella käytin ensimmäiset 2kk melkein koko ajan). Pojalla on homma selkeästi hallussa, vaikka mulla onkin vähän "haasteellisemmat" rinnat/nännit.

Empuuun yösekoilut saivat täälläkin makeat naurut :LOL:

Ulkoilusta mulle terkka sanoi keskiviikkona että jos on hyvä ilma niin voi aivan hyvin jo mennä käymään ulkona. Toistaiseksi ollut vain sateista/tuulista, joten se on jäänyt. Nyt paistaisi ulkona aurinko, mutta jää kyllä tänäänkin välistä. No, jos katsottaisiin huomenna..

Poppeliini ja pikku-ukko 8vrk
 
Se on nyt sitten 41+0...

Oikein paljon onnea kaikista uusista vauvoista, ja maidontuoksuisia unia!
Ja oikein kivaa vappua kaikille ihan muuten vaan :heart:

Me taidetaan ollakin ne ainoot, jotka ei vielä ole jakautuneet :( :ashamed:
Eikä edelleenkään elettäkään siihen suuntaan, ei supistuksen supistusta... Mä olen ja oikeastaan olin jo eilen luopunut toivosta että huhtikuussa tuo syntyisi...

Neuvolassa ei tänään mitään erityistä ollut. paineet ok ja pikkuisen sydän sykki siinä 130 ja 160 välillä... SF mitta oli tosin kasvanut joten saas nähä minkälainen ja -kokoinen vauva sieltä oikeen on tulossa.
Pyhästi olen itselleni luvannut etten yli nelikiloista lähde alakautta edes yrittämään, mutta saas tosiaan nähdä mitäkaikkea ihmeellistä ne meinaa jorvissa mut saada tekemään... :LOL:

Kaikki ois noin niinku periaatteessa valmista vauvalle, ne pienenpienet kertisvaipat vielä uupuvat, mutta ne voidaan hakea kotimatkallakin...

Vähän vaan surettaa ja olo on haikea, kun ei huhtikuisia sitten oltukaan ja joutuu siitä pahuksen vappuskumpasta luopumaan, mut hei ens vuonna sitten oikein hyvällä omallatunnolla:D ...

Mut silti mä olisin jo niin halunnut "päästä eroon" tästä mahasta ja saada pienen nyytin syliin... Nyyh... :(

No eikun viettämään Vappua parhaan kaverini TV:n kanssa... mieskin on huomisaamuun asti töissä...

Tinka the toukokuinen....ja maha
 
Täällä tänään 41+5, ja sunnuntaina kun on kaksi viikkoa lasketun yli ja silloin uudestaan sairaalaan. Kätilö sanoi , että katsotaan mitä tehdään, toivon jääväni sille reissulle, tai jos käynnistäisivät, kun ei meinaa jaksaa odottaa enää :D

Rapunen ja Paavo 41+5
 
Tsemppiä kaikille masukkaille vielä ja onnea matkaan synnytykseen :wave: Ja onnittelut tasapuolisesti kaikille nyyttinsä saaneille =)

Meidän poju on tänään sitten tasan 1 kk :heart: Kyllä se aika menee nopeasti! :eek:

stoppis ja aprilli-poju + 3 isompaa
 
On täällä vielä muitakin mahallisia Tinka320, jos yhtään lohduttaa. :hug:
Mulla ei ole ollut yhtä ainokaista supistusta, paitsi viime yönä heräsin muutaman supistuksen sarjaan. Olin jo melko varma, että nyt se taitaa lähteä käyntiin, ja ensimmäinen ajatus unisena ja väsyneenä oli, että "ei nyt, mä haluan nukkua yöni". =) On se kumma, että yöllä tulee tuollaisia ajatuksia ja päivällä olisi niin intona lähtemässä vaikka koska. No mutta eihän noita supistuksia tosiaan tullut kuin muutama, ja sitten taas nukuin makoisasti aamuun.

Huhtikuusta pitää nyt vain malttaa luopua ja tekemään nyt sitten toukovauvoja. Onhan tuo toukokuu jo paljon lempeämpi kuukausia kuin huhtikuu, että eiköhän meidän kelpaa synnyttää toukokuussakin. =)

Meilläkin on kyllä kaikki niin valmista kuin vain voi olla. Tjaa no onhan tuolla isukilla vielä kehdon nikkarointi vähän vaiheessa. Mutta eipä tuo mikään pakollinen väline olekaan. Apteekissa voisi ehkä vielä käväistäs ja ostaa valmiiksi noita kaikkia rasvoja nänneihin, tippoja yms. masuvaivoihin jne. Bebanthenia kyllä löytyy mutta jotain muutakin tarpeellista varmaan voisi hankkia, kun tätä aikaa tuntuu olevan.

Ärsyttävintä tässä odottamisessa taitaa olla se, että ei voi suunnitella mitään etukäteen. Hyvä, jos illaksi viitsii sopia kyläilyjä tai muuta. Aina on kuitenkin se varaus, että jos sitten pitääkin lähteä. Eikä kyllä kovin kauskaan viitsi enää matkustella. TV on siis hyvä kaveri täälläkin, tosin tuntuu, ettei sieltä tule taas yhtään mitään näin viikonloppuna, eikä kyllä muutenkaan.

Eiköhän Rapunen pääse käynnistykseen aika pian. Voimia! Itsellä tuo päivä siintää vielä kuitenkin aika kaukana eli viikon päässä!! =)

Bambinoko + teutori 40+4
 
Wentti, miten olet toipunut kohtutulehduksesta? Itselläni kuume ja tulehdusarvot ovat laskeneet lääkkeillä (varmaankin menee samat kaksi antibioottia kuin sinullakin meni), mutta vatsakipuja vielä on ja vuoto on lisääntynyt ja muuttunut. Vielä jokin aika sitten vuoto oli jo melkein loppunut ja tuli vain ruskehtavaa tuhrua, mutta nyt tulee taas kirkasta punaista vuotoa tai sitten sellaista paksua ja limaista todella tummanpunaista. Onkohan tämä ihan normaalia..
 
Piipa75
Mulla myös vuoto muuttui, ensin melkein loppui ja tuli juuri semmoista rusehtavaa ja sit tuli taas kirkasta ihan runsaasti ja nyt taas on niukentunut ja muuttunut rusehtavaksi. Myös sitä limaisuutta oli havaittavissa..
Kaunkos sä oot lääkettä syöny? Mulla oli vatsa arka jonkin aikaa, mut se hävis muutaman päivän lääkkeiden syönnin jälkeen. Samoin koski tuota ylävatsaa aluksi, mut sekin on loppunut.
Jospa se kohtu nyt tyhjentyy ihan kunnolla, kun kohtutulehduksen yksi aiheuttaja on se että ei veret tuu kunnolla sieltä pois..
Paranemisia!!
 
Wentti, kiitti vastauksestasi. Tuo kuulostaa juuri samalta kuin itselläni. Siis että ensin ei tule vuotoa ja nyt tulee kunnolla. Mietin itsekin, että voisiko kyse olla siitä, että nyt tulehduksen rauettua (toivottavasti) kohtu pääsee tyhjenemään kunnolla.

Mullakin on ollut kipuja myös ylävatsassa samoin kuin turvottelua, joita olen molempia ihmetellyt. Olen syönyt nyt lääkkeitä 4pv. Molemmat kuurit on kirjoitettu 7-10 päiväksi riippuen oireista. Uskoisin, että mulla menee varmaan se 10 päivää.

Oliko sinulla sektio vai alatiesynnytys? Itselläni oli siis suunniteltu sektio ja sektion jälkeen kohtu ei lähtenyt pienenemään, mistä syystä jouduin olemaan heräämössä 4h "paineltavana", kun yksi hoitaja pelkästään paineli kohtua usean tunnin ajan. :whistle:
 

Yhteistyössä