Huhtikuun hurmurit 2016 *Joulukuussa*

Hyvä Lillamy että sait ajan kontrolliin. Parempi vara kuin vahinko!

Täällä tuntui ekat selvästi liikkeiksi varmat liikkumiset RV18, sen jälkeen joka päivä tuntui jotain ja RV19 eteenpäin on päivittäin tuntunut selviä, koko ajan voimistuvia liikkeitä, rytmiäkin alkaa jo havaita. Itse teen ilta- ja yötyötä paljon ja penska on aktiivisin puoliltaöin :) eivät vaan tunnu vielä päälle koska etuseinäistukka :unsure:

Me asutaan 45 neliön opiskelijakaksiossa keskustassa, tilaa riittää kyl mutta meteli ja tupakoijat häiritsevät. Mut kämppä vaihtuu mahd. asuinkaupungin mukana syksyllä ja loppukesä ollaan Meksikossa joten en ota paineita!

Tuon Meksikon reissun takia meillä on vaateasia vähän ongelmallinen, joten oon päättänyt hankkia nyt vaan kokoja 50-62/68. Pienikokoinen pieni pitäisi tulla ja lähdetään reissuun jossain 3kk kohdalla, en usko että se käyttää isompaa kuin 68 silloin eikä oteta mukaan kuin senhetkinen vaatekoko, ollaan reissussa pari kuukautta ja ostetaan sieltä sit seuraava/t koko tarpeen mukaan. Jos se syntyykin nelikiloisena niin sit pitää ehkä ostaa vielä 72:sta Suomeenkin :ROFLMAO:

Tänään 21+2 ja ens viikon lopulla Kela-neuvola. Tuskin ehtii äitiyspakkaus jouluksi meille :cry:
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon taas ollut niin kiireinen että en oo vielä kerinnyt kirjoittaan tänne.

Tänään lähetään Hämeenlinnaan juhlimaan miehen 30v synttäreitä. Huomenna on sieltä ravintola varattuna. Meillä vaan esikoinen päätti aloittaa nuhan viime yönä. Olen silti viemässä häntä hoitoon. Lääkärikin oli tänään sitä mieltä että hoitoon voi viedä. Meillä oli siis 1v6kk neuvola ja siellä kysyin heidän mielipidettä asiasta. Voisin niin mennä nukkumaan. Viime yönä kun en paljoa nukkunut. Toinen vaan kitisi vieressä. Tänään piti vaikka mitä tehä, mutta en taida jaksaa.

Tässä tämän päivän masu kuva.

 
Nuo Brion Happyt tuntuu olevan tosi suositut ja itselläkin tällä hetkellä suosikit, huomenna mennään vielä liikkeeseen kattoo. Kirpparilta löysin melkein uuden Britaxin turvakaukalon 12 eurolla, mietin mahtaisko se jopa mennä noihin Brioihin?! Täytynee kysyä huomenna. Mutta ei niin haittaa vaikkei menis.

Katjuska mun mielestä kans tuon listan koot vaikutti aika suurilta. Käytännössähän sen sit näkee.
 
Ihania masuja täällä <3 Ehkä minäkin uskallan jossain vaiheessa mahakuvan laittaa :D

Minä olin eilen juhlissa ja ahisti, kun mikään siistimpi paita ei sopinu päälle, niin pitihän se sitten vielä äkkiä lähtee vaatekaupoille :D
 
Pippuri123 kiitos ja laitahan ihmeessä vauvan asunnosta kuvaa jos uskallat. :LOL:

Me ollaan nyt onnelliset Brio Happyen omistajat! Erillinen vaunukoppa (beige) ja ratasistuin (harmaa). Ihanaa! Nyt pitää vain malttaa odottaa niihin kulkijaa. :)
 
Täällä alkoi harkkarisupistukset eilen puolivälin kunniaksi. Olisin pärjännyt vielä ilman niitä. Alkavat vähän aiemmin kuin viime kerralla, noin 4-5vkoa aiemmin. Painoa on tullut vähemmän kuin ekassa, ja ihan kuin mahakin olisi vähän pienempi.
Noh, tiistaina rakenneultra, vaikka malttamaton olenkin, jaksanen kaksi päivää odottaa. :)

Oletteko kaikki jo kertoneet isosisaruksille vauvasta? Jos ette, milloin aiotte kertoa? Meillä kolmevuotias ei vielä tiedä. Ehkä me kohta kerrotaan, kivakuulla sukupuoli ensin, niin tiedetään, puhutaanko siskosta vai veljestä. Ja varaudutaan käsittelee aihetta kirjastonkirjoin ja yksi, Vallaton vauva valtaa vatsan -kirja tuli hankittua omaksi.

Tyydeli ja 20+0!
 
Kelaneuvolassa käyty.Ja raskaustodistus toimitettu kelaan, sitä ennen kävin antamassa kopion pomolle, joka pyytää palkoista tulotiedot ja ne menee sieltä sit suoraan kelaan.. Mulla on isommat tulot nyt äityslomaa edeltävän 6kk aikana, mitä edellinen verotus.. Oon nyt vähän pihalla,että miten tää homma etenee, ilmeisesti odotan kun palkoista menee ne tiedot kelaan ja sit verkkopankkitunnuksilla pääsen täytelee kelan sivuilta ne hakemukset..ööööh,8v sitten tuli vielä paperiversiona tehtyä,ja silloin olin jo muutenkin kelan rahoilla,joten ei tarvinnu mitään palkkatietoja toimitella.
Muuten neuvolassa kaikki oli kutakuinkin ok, mitä nyt turvotukset +,ja painoa tullut 600g/vk..turvotukset huomaa hyvin esim siitä että sormuksesta jää kamala rantu sormeen,samoin sukista nilkkoihin. Pissa kuitenkin onneksi puhdas, ja verenpaineet ok: 123/78. Sf mitta 20, mikä on keski-,ja yläkäyrän väliltä. Joulun ja uudenvuodenväliviikolle varattiin sokerirasituskoe, ja 31.12. tapaan ensimmäistä kertaa lääkärin nyt raskauden aikana, silloin siis lääkärineuvola, ja viikkoja tasan 26+0..oli puhetta että pyydän sairaslomaa sitten, enkä palaa enää tammikuun alusta töihin..eli täs ois vielä 9pv duunia ja sit kiitos riittää. :D

-Katjuska rv 22+4
 
Mä en aina kyllä ymmärrä miksi ne pihtaa niitä lääkäriaikoija VARSINKIN kun kyseessä on asia mistä on ihan normaalia olla huolissaan.. :(

Me asutaan 50-luvun rintamamiestalossa jossa tilaa on 4H+keittiö. Ollaan remontoitu tää lattiasta kattoon ja tehty yksi huone lisää lastenhuoneeksi jossa esikoinen ei ole viettänyt minuuttia kauempaa :eek:
Nukkuu siis edelleen meidän kanssa samssa huoneessa ja vaihtelevalla menestyksellä omassa sängyssä.Ollaan suunniteltu et vauvan ekat kuukaudet mies ja poika nukkuu siellä lastenhuoneessa ja me vauvan kanssa vallataan meidän sänky :D
Keväällä meitä sit asustaa täällä 4 ihmistä ja 2 koiraa. Ollaan haaveiltu että tehtäis laajennus tähän taloon et sais esim 3 huonetta lisää. Raha vaan on esteenä!!:D

Viikko rakenneultraan!!:) Pääsee sitten vihdoin tekemään vaateinventaariota ;) Joitain 50cm vaatteita täytyy ostaa,kun esikoisen aikaan kaikki hoki ettei niitä kannata ostaa ja tyhmänä uskoin.Poika oli ja on edelleen semmoinen pulkannaru niin ne 56 oli liian isoja.

Pippuri123; Mulla on ollut niitä "menkkakipuja" koko raskauden ajan.. Kasvukipuja ovat kuulemma!

On kyllä ihania masukuvia, itse en oo kuvannut mahaa vielä kertaakaan vaikka nyt se muistuttaa jo vauvamahaa! Alan jo nyt hermostua kun miehen suku hokee "kauhee kun sul on iso maha".He kaikki on pitkäselkäisiä ja kellään ei oo oikeesti ollu isoa mahaa raskaana niin eivät ymmärrä että tähän 160cm varteen tulee erilailla se maha kun ei se mahdu kasvamaan kun eteenpäin ;D
 
Rv 20+0 poksista! Puoliväli :love:
Ultrassa käyty. Rakenteet kaikki ultran mukaan kunnossa ja vauvan koko vastasi viikkoja. Paino oli jotain päälle 300g nyt. Ja kyllä mä olin sieltä jälleen ne miehiset sukuelimet bongaavani jo ultran alussa, samaa veikkaili myös kätilö. :love: Joten näillä näkymin siis kolmas poika tulossa tähän talouteen :) Isoveljet sitä kovasti toivoivatkin :X3:
Ja ylläriksi todettiin, että istukka on etuseinämässä. Luulin sen olevan takana kun aika aikasin oon alkanut jo myllerrystä mahasa tuntemaan. Mutta en kyl vielä yhtään potkua kädellä, mikä siis selittynee tällä.
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla taas hyviä ultrakuulumisia :)

Mulla sano sitten aamulla selkä ihtensä irti ja piti lähtee ihan päivystykseen, kun niin kipee oli :/ Onneks ei ollu mitään vakavaa ja särkylääkettä ja lepoa. Samalla katsottiin, että onhan pikkusella kaikki hyvin ja siellä se möngerteli :love:

Huomenna mulla ois sitten kelaneuvola :)
 
Viime yö meni enimmäkseen valvoessa ja päätin että heti aamusta lääkäriin. Oikea käsi oli taas turvonnut palloksi ja lääkäri määräsikin viikon saikkua. Diagnoosia hän yritti keksiä, lopulta laittoi ylirasituksen aiheuttama pehmytkudossairaus. Meinasin lentää pärsseelleen kun oli laittanut vielä "muut työkykyä alentavat sairaudet" niin raskaus sivulöydöksenä :p Eikä tuo tohtori edes huomannut miun olevan raskaana ennenkuin vastasin hänen tupakoitko? kysymykseen että en kun olen raskaana :D Että ollaan nyt täysin ja sivulöydöksisesti sairaana:ROFLMAO:
 
Heh, Anismo :ROFLMAO: sun maha on niin pieni vielä kuvasta päätellen,ettei ihmekään tämmöinen pieni sivulöydös :D

Taitaa aika monilla alkaa sairaslomat hurisemaan tässä vaiheessa viimeistään..

Täällä on alkanut vauva olla ihan tosi aktiivinen, maha vaan heiluu ja nytkyy päällepäinkin kun potkii niin kovasti. :)
 
Tänään oli rakenneultra. Tiesin kyllä kaiken olevan ok, kun kävin siellä yksityisellä aiemmin, mutta jännitti silti. Ja kieltämättä sukupuolen selvittäminenkin jännitti. Yö tuli nukuttua tosi huonosti. Typerää toivoa, että lapsi olis tiettyä sukupuolta, mutta minkäs sitä mielelleen tekee.

Pikkukaveri painoi 427grammaa ja vastasi päivälleen laskettua aikaa. Kaikki oli rakenteissa ok. Lääkäri kysyi lopuksi, olisiko jotain kysyttävää. No se sukupuoli... Pikainen vilkaisu ja saatiin tyttölupaus :) Nyt on sitten aika rynnätä kauppaan tekemään vaatehankintoja. Ja kieltämättä on ihanaa, kun toivomus kävi toteen. Vaikka ilmanmuuta terve lapsi on pääasia, sukupuolesta viis.

nyyttitervetullut ja pikkuMötkö 21+2
 
No ei heilu täällä sairaslomat ja hyvähän se taitaa vaan olla kun jaksaa vielä. Onneksi enää 9 päivää töitä ja sit melkein kolmen viikon joululoma. Oon kyllä salaa kateellinen niille jotka pääsee jo saikulle :D mutta toisaalta aika kuluu nopeammin kun käy töissä.

Huomasinpa itsekin eilen saunassa kun satuin katsomaan mahaa samalla kun vauva potki, että maha heilahti sivulle! Mies ei ehtinyt näkemään, ei vielä tunnukaan ulospäin.

Keskiviikkona ois influenssarokotus ja nyt asiaan jonkin verran perehdyttyä ajateltiin miehen kans se ottaa. Toivottavasti ei nosta kuumetta tms. tietenki vauvan takia mutta myös töissä joulukiireiden...
 
Täälläkin liikkeet näkyy sillon tällön päällepäin ja kädellä välillä tuntee kun kokeilee :) tässäkin raskaudessa istukka takana.
Neuvolassa viime viikolla kaikki hyvin, veren paine alhainen kyl niinkun aina oikeestaan mulla ollu :) painoa tullu täs raskaudessa yhteensä n 3kg ja katoin et tähän mennes esikoisesta oli tullu yli 6kg.. Sf-mitta 22cm :) kela hakemukset tehty!
Miten teillä joulua vietetään? Tai ne ketkä jouluaviettävät :) kotona, vanhemmilla,isovanhemmilla? :)
 
Mulla on seuraava neuvola vasta 22.päivä! Sillon saan sitten ne kelan paperit ja pääsen tekee ne hakemukset. Oon ihan kahden vaiheilla sen äitiyspakkauksen kanssa että ottaisko sen vai ei... Ihan hirmu söpöjä vaatteita on ja haluaisin sen makuupussin et ois kummallakin lapsella se oma :) Meillä on siis ihan hirveästi esikoisen vaatteita tallella, taitaa olla lhes kaikki niin tuleeko sitten nuo käyttöön kuitenkaan..

Joulua me vietetään aattona anoppilassa ja tapaninpäivänä veljen luona. Heillä on uusperhe niin saavat kaikki lapset vasta tapaninpäivänä kotiin. Ootan kyllä innolla,vaikka tuntuu että kaikki ihmisen mun ympärillä on Grinchejä "joulu on ihan pyllystä". En tiedä mitä he sit jouluna haluaisi tehdä mut mulle on tärkeintä perinteet ja yhdessäolo :love:

Eilen mies yritti kokeilla josko liikkeet tuntuis muttei toivoakaan..Vauva lopettaa möyrimisen heti kun laittaa käden vatsan päälle:cautious: Tekee kiusaa :D

Onkos teillä nimiä jo keksitty tulevalle tyypille? Meillä olisi pojalle nimi valmiina mutta tytölle vain toinen ja kolmas nimi!
 
Rv jo 22+6 ja neuvolassa käyty tälle aamua. Kaikki ok. Oli hb noussut 115 --> 120 vaikkei uskoisi, kun väsymystä ollut siltikin. Harmaat päivät varmaan enimmäkseen syynä. Puntari näytti neuvolassa kilon enempi mitä oma. Sen mukaan painoa olisi tullut jo n. 6kg :cautious: Lenkkeilyt ja muut on jäänyt vähän vähemmälle flunssien ja huonojen kelien takia. Selkäkin oireisee iskiastyylisesti taas hieman vasemmalta... vois kai liikunta tehdä sillekin hyvää... Ottaa nyt itseään niskasta kiinni ja reipastua! Sf-mitta 20cm ja oli keskikäyrällä. Aiemmissa raskauksissa on ollut samoin aluksi ja sitten on pudonnut alakäyrän tuntumaan ja siinä menty loppuun asti. Käyty senkin takia vielä näytillä loppuvaiheen viikoilla ja mulle se tulee muutenkin eteen automaattisesti. Sokerirasituskokeeseen varailtiin aikaa tammikuulle ja samalle päivälle uus nvla-käynti. Kelan paperit sai mukaan. Varmaan rahana tulee otettua, kun on vaatetta niin omasta takaa.

Täällä oli kyselty muille lapsille kertomisesta. Ei olla vielä kerrottu, mutta ajatuksena olisi, että joululoman alkaessa kerrottaisiin, niin on aikaa sulatella asiaa :LOL: Tällä hetkellä muutenkin tietää vain yksi kaveri joka itse hoksasi lokakuun lopulla ja nyt rak.ultran jälkeen äitini, joka asuu tällä hetkellä Itä-Suomessa.

Nimistä: Itsekseni olen mietiskellyt jo nimiä, joita sitten voi isännälle alkaa ehdottelemaan ja saa hänkin keksiä omia ideoitaan :)

Joulun vietto: Meillä aattona on käyty syömässä isovanhemmilla ja sitten illalla kokoonnutaan vielä meillä. Muuten ihan kotona ollessa ja kyläillen lähellä asuvien ystävien luona ja kummipoikaa katsomassa mitä lahjoja saanut :)
 
Onnee hyvistä ultrakuulumisista ja neuvoloista :)

Tälläkkin käytiin tänään kelaneuvolasta. Painoa oli tullu jo 8kg :/ Mutta nvtäti rauhoitteli, että kun muutenki oon ollu ennen raskautta aika hoikka niin painoa saa tullakkin, että ei ollu vielä liikaa ja muutenki kun urheilen sen 4 kertaa viikkoon, nii sano että osa saatta olla lihastakin mikä on tullu :D Hemoglobiini oli ekassa neuvolssa 144 ja nyt 130, tippunut jonkin verran, mutta kuulemma silti hyvä :) Verenpaineet oli aika alhaset, mutta ne on yleensä muutenkin ollut. Nyt pitäs ruveta tekemään hakemusta kelaan :D

Me joulua vietetään varmaan minun äitin luona, kun miehen porukat lähtee ulkomaille jouluksi :) Sitten joulupäivänä kierretään miehen mummolat läpi :)

Etunimi ollaan keksitty pikkuselle, mutta muita nimiä ei olla vielä mietitty :) Vaunutki ois tullu ja ne pitäs käyä hakemassa =D
 
Isommille lapsille kertomisesta: On kerrottu. :D ei ehkä jäis tuommoiselta miltei 8veeltä huomaamatta että äiti on nielaissut rantapallon. Oisko ollut viikkoja jotain 6 kasassa,ja jäätävät iltaturvotukset kun poika kysyi yksi ilta,että ootko raskaana,kun on maha kasvanut..no ei alettu valehtelee :) Kun on kyse jo näinkin isosta lapsesta,niin kiva vaan kun hän on niin mukana vauvanodotuksessa,ja hankintoja on tehty yhdessä :)

joulun vietosta: Mennään aattona mun vanhemmille,ja joulunpyhiksi Katinkultaan isommalla porukalla :) ihanaa päästä kylpylään rentoutumaan. On jo hommattu mama uikkari :)
 
moiks! Kivalta kuulostaa kaikkien joulusuunnitelmat :) mulla tuo keikkatyö poikikin nyt vähän enemmänkin töitä, nii oon aatonaattona ja joulupäivänä töissä. mut keritään molempuen vanhempien luona kyllä oleileen kans jouluna, kuten joka joulu :)

Mulle tuli tänään kelasta papru,että hakemus hyväksytty ja äitiyspakkaus on kahden viikon sisällä matkahuollossa. Jotenkin tuo lappukin toi tän raskauden vielä konkreettisemmaksi, en osaa selittää miten..

Mullakin se sf mitta oli oli 20 viime neuvolassa, käyrä just keskella:)

eilen kävin sit neuvolan pitämässä ihka ekassa synnytysvalmennuksessa. Oli ihan mukava kokemus ja hyvä että selllaisia ensisynnyttäjille järjestetään ja tarjotaan :) ens viikolla ois ait imetyksestä ja lapsenhoidosta valmennusta :)
Nimiä on mietitty ja pojan nimi oli jo aiemmin selvillä,tytön nimestä aletaan nyt päästä yhteisymmärrykseen miehen kans :rolleyes:

Mukavaa viikonalkuu kaikille! :)
 
anscu: Me kans mennään synnytys-,ym. valmennuksiin helmikuun alusta lähtien. Vaikka ei olekaan ensimmäinen lapsi kyseessä mulle, niin miehelle kuitenkin ensimmäinen, ja mullakin se 8v aikaa edellisestä kerrasta. Tuo äitiyspakkaus saattaa tulla yllälttävänkinkin nopeasti päätöksenteon jälkeen, tiiä vaikka ois jo perjantaina perillä :)
 
  • Tykkää
Reactions: anscu
Tervehdys!

Täällä on olo ennallaan. Iskias vihoittelee välillä enemmän, välillä vähemmän. Muita vaivoja ei olekaan. Mitä nyt pissalla pitää juosta vähän väliä. Mulla on kohtu virtsarakkoon päin kallistunut ja tämä on tuttua jokaisen raskauden ajalta. Pitää aina suunnitella koirien lenkityksetin niin, että on joko wc tai suojaisia puskia matkan varrella :p

JOULU menee aika pitkälti töissä. Olen aattoa vasten yön töissä, joulupäivänä iltavuorossa ja tapaninpäivänä aamuvuorossa. Jouluviikon ainoa vapaa on maanantai. Mutta siis, kotosalla ollaan joulu. Mummolat on n. 800km päässä. Ollaan oltu aatot yleensäkin kotona, meistä on ihanaa olla vapaasti omien joulutapojemme kanssa. Lahjat meillä jaetaan yleensä jo aamupäivällä ja sitten aatto sujuukin rauhallisesti lautapelejä pelaillen, lepäillen ja syöden. Lapset puuhastelevat lahjojen lumoissa ja kellään ei ole kiire minnekään. Illalla saunotaan ja jokainen saa valvoa niin kauan kuin haluaa.

ISOMMILLE SISARUKSILLE on kerrottu vavan tulosta jo aikaa sitten. Kolme nuorinta (9v, 10v ja 12v) ovat innoissaan mukana odotuksessa. Esikoisen (16v) mielestä koko vauva-ajatus oli alkuun vähintänki epämiellyttävä, mutta on pikkuhiljaa kypsynyt ajaukseen uudesta pikuveljestä.

NIMI on vielä mietinnässä. Tytölle olisi ollut nimi jo päätettynä, mutta pojalle on nyt jotenkin hankalampi löytää. On meillä kyllä jo suosikit olemassa, katsotaan mitä niistä muokkautuu :) Meillä on ollut tapana ottaa nimiä vanhoilta sukulaisilta. Tyttö olisi ollut Sofia Irja Johanna, isomummujen nimiä kaikki. Pojalle ei taida kolmea sopivaa nmeä suvusta löytyä. Oma suosikki ensimmäiseksi nimeksi olisi Kalle, mutta se ei oikein iske muulle perheelle!

ÄITIYSPAKKAUKSEN aion ottaa ehdottomasti. Olen ottanut muillekin ja säästänyt joitain vaatteita muistoksi jokaiselle lapselle. Meillä ei muutenkaan ole liikaa vauvanvaatteita, niin tulevat varmasti kaikki käyttöön.

Nyt täytys lähteä koiran kanssa kävelylle, ennenkuin tulee ihan pilkkopimeä.

Huhtihapsukkainen 22+3
 
Mä oon kyllä niin jouluihminen kun olla ja voi! Me lähetään mun vanhempien luo viettään joulua etelä-Suomeen. Kotona oon jo itsenäisyyspäivänä laittanut tekokuusen valmiiksi ja loput valot ja tontut yms. :) Joskos sitten ensi jouluna vietettäis yhteistä joulua sekä mun että miehen vanhempien kanssa meillä. Siitä ollut puhetta aina silloin tällöin vuosien edetessä, että jos joskus vauva saapuisi elämään. Joten ens jouluna sitten :)

Eilen olin äitiysvalmennuksessa, ekat potkut on nyt tuntuneet, liitoskipuja alkanut inhottavasti tuntua ja kirppareilta löytynyt ihania vauvanvaatteita. Siinä tiivistettynä kuulumiset :)

Tasan viikko rakenneultraan, ei malttais mitenkään odottaa! Kelan sivuja oon lueskellut ja äitikavereilta kysellyt hieman kysymyksiä. Ite voin oikein hyvin enkä usko joutuvani saikulle ainakaan vielä pitkään aikaan. Enkä kyllä haluiskaan: oon töissä niin pitkään kun mahdollista. Mulle tulee sijainen niin ois erittäin tärkeetä päästä sekin perehdyttämään ennen lomille jäämistä.

Ootteko te vielä ajatelleet kuinka pitkään aijotte olla kotona lapsen kanssa? Entä teidän miehenne: pitääkö isyyslomia alkuun tai jossain matkan varrella? Me ollaan vähän puhuttu joskos vietäis lapsi hoitoon joskus reilun vuoden ikäisenä, alustavasti ehkä 1v 3kk ikäisenä. Ite tykkään kyllä huhtikuun ajankohdasta saada lapsi, niin miehen kesälomakausikin alkaa mukavasti siinä niin voi jättää isyyslomaakin myöhäsemmälle. Ja on mies halunnut jäädä myös lopuille isyyslomille sitten kun mun vanhempainvapaa loppuu :)
 

Yhteistyössä