Huhtikuun hurmurit 2016 *Joulukuussa*

täällä taas vähän aikaa kirjottaa,
mulla lakanu selkä kipuja ei nii säännöllisesti vaan ihan satunaisesti ja varsinki yöllä. neuvola mulla on 17,12 ja heti seuraavana päivänä äitiyspolilla ultra ja lääkäri ja diabeteshoitajalle aika.
meillä ei vietetä joulua uskonnon takia mut muuten kun koko suomi pysähtyy ja hiljenee me nautitaan perheen kanssa yhteisestä ajasta.
nimiki meillä on jo tytölle päätetty ja tulee vaan yks nimi ja sukunimi,
vauva potkii ja liikkuu tosi paljon ja on muodostunu jo jonkin laista rytmiä, lapset tuntee liikket mhan päältä mut mies ei malta pitää kättään niin pitkään et vauva ehtis liikkua.
äitiyspakkaus me otetaan vaikka mun mielestä siinä on suurin osa poika voittosia vaatteita mut ostetaa sitte itte niitä tyttöjen vaatteita lisäks ja noit pakkauksen vaatteita voi kotona käyttää.
nostremame rv22+5
 
Kotona olosta vauvan syntymän jälkeen: Meillä tulee olemaan poju kotihoidossa eskariin asti. Olen perhepäivähoitaja :) Mies meinasi jäädä heti vauvan syntymän jälkeen 3vk vapaalle, ja sit kun mulla on vanhempainvapaa loppu, niin pidän ennen töihin paluuta 30pv vuosilomia, niin mies on sit samaan aikaan 6vk isyyslomalla :)

Mulla ollu jotenkin alavireinen mieliala viime päivät..nyt jo tympii tää raskaanaolo, tässä on kuitenkin tullut jo melkein 9kk oltua putkeen raskaana..ois ollut 10.1. laskettuaika,jos ei olis mennyt kesken silloin kesäkuussa, ja kun sen jälkeen aloin miltei heti uudelleen odottamaan, niin jotenkin turhauttaa kun nyt kuitenkin mennään vasta tässä vaiheessa..
 
Sulla on Katjuska kätevää, kun oot perhepäivähoitaja! Tosiaan samalla kaavalla meilläkin vanhempainvapaan loppumisen kanssa: isyysvapaan loput viikot yhdessä mun kanssa, kun mukavasti kertyy tässä välissä 9 viikkoa lomaa kotosalla ollessa :)

Nimistä tosiaan, tyttönimiä mulla on vuosien saatossa tullut kirjattua monia ylös. Osa tippunut matkan varrella pois ja osa mies on tyrmännyt heti :D Tosin osan olen myös jättänyt vielä varalle uudellekierrokselle ehdotuksista heh. Pojalle on vähän nihkeemmin vaihtoehtoja, mutta kaksi ihanaa vaihtoehtoa joista pidetään tässä vaiheessa kiinni. Ja aina kun tuttaville syntyy poika niin jännitän ettei vaan antaisi samaa nimeä ;) Oudosti miettinyt aina, että tytölle tulisi kolme nimeä, mutta pojalle vaan kaksi :)

pumskeli rv 20+6
 
Huomenta :)

Me ollaan kanssa jo isovanhemmille kerrottu aikoja sitten :) Tai joskus ekan ultran jälkeen kerrottiin. Mies ois halunnu kertoo jo paljon aikasemmin, mutta sanoin, että odotetaan nyt että se eka ultra ois ohitse ja sitten kerrotaan :)

Minä oon miettiny , jos siihen 1-vuotiaseen asti oisin kotona. Kun oon ollu jo työttömänäki jonkun aikaa, nii tekis mieli töihin mennä tai hakee opiskelee :D Mutta tietysti on se sitten ihan erilaista olla kotona, kun vauva syntyy ja mieli voi tietysti muuttua :)

Ajatella, kohta on joulukuun puoli väli ja täällä ei oo edes lunta :(

Pippuri ja papu rv23
 
Maanantaina laitoin äitiyspakkaus hakemuksen, niin eilen jo tehty päätös :) Ja kahden viikon sisällä on haettavissa matkahuollon toimipisteestä, joten kerkeää jouluksi..jee :)

pähkinäpuu itse kävin läpi samoja mietteitä influenssarokoitteesta,ja siksi jätin ottamatta :)

Huomenna taas poksuu viikot, tänään 22+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Joulu: Me ollaan päivä mun vanhemmilla ja illalla käydään anoppilassa. Miehen perheessä joululla ei ole niin suurta merkitystä joten siellä on enempi vain kahvittelua. :) muut joulupäivät meneekin sitten kyläillessä veljen anoppilassa, miehen mummolla jne. Illat joko nyhvätään kotosalla tai veljeni luona jos saadaan haukku ottaa mukaan. Kisu pääsee anoppilaan jouluksi niin saa siitä appiukko iloa, pelkään kyllä että se vielä joku kerta piilottaa meiltä tuon kissan :D

Huomenna on neuvola ja hiukan jännää hb. Toinen mikä mietityttää: Tissejä, tai oikeastaan nännejä vihloo välillä todella todella ilkeästi. Kaipa tämäkin normaalia on.

Liikkeitä ei mulla vielä tunnu kädellä mutta muuten tuntuu tuo liikkuminen jo aika hyvin. Aina en sitä tajua kun kärsin hiukan huonosta mahasta niin en vain välitä jos maha vähän myörii.

Meillä on nyt kovaa tahtia menossa pankin kanssa neuvottelut lainan suhteen ja samalla pitäisi talo/asunto löytyä. Vuokrakämppiä käydään myös katselemassa ihan vain sen vuoksi että jos ei saadakkaan lainaa tarpeeksi. Huh, stressiä!

Itse aion sen influenssarokotteen ottaa. Tulen muutenkin niin herkästi kipeäksi ja kyllä mulle tuttu kätilö sitä suositteli. Iskias on taas alkanut vaivaamaan ja kauhulla odotan joulua ja tammikuuta kun kollega on poissa ja teen täydet päivät. Välillä kun tämä 4h töissä tuntuu jo olevan aika äärirajoilla. Töissä pyrin kyllä olemaan ihan loppuun asti.
Kotona onkin mulla suunnitelmissa olla ainakin kaksi vuotta (jos pää kestää) ja kolme jos talous kestää :cautious: kakkonen ajateltiin miehen kanssa kyllä laittaa aluille kun tämä eka on vuoden jos vaan sitten nappais :) Kahteen on suunniteltu että siihen jää.

Tytölle meillä olisi ollut aivan täydellinen nimi mutta kyllä poikakin jo aika varma on. Enemmänkin pojan kanssa on muodostunut ongelmaksi toinen ja kolmas nimi :rolleyes:

Viikonloppuna pyydetään lapsen loput kummit. Kummeiksi meillä tulee kaksi pariskuntaa, jos vain nämä toisetkin suostuvat :LOL: ihan suvusta tulevat ja olen niin ajatellut että vaikka eroja tulisi niin pysymme tekemisissä.

Nyt koiran kanssa pihalle pikaisesti kun täällä Porissa ei nyt uskalla pimeässä lenkittää kun on taas joku hullu myrkyttäjä liikkeellä!
 
Meillä mies pitää osan vanhempainvapaasta. Olen itse kotona lokakuun loppuun ja sitten mies pitää lopun vanhempainvapaan + isäkuukauden. Sitten mennään lomien ja erinäisten järjestelyiden avulla elokuulle, jolloin taapero menee hoitoon. On silloin n. 1v4kk. Aion kyllä tehdä sitten vuoden loppuun asti 60% työaikaa, jotta tulee lyhyet hoitopäivät alkuun. Sitten 2018 vuoden alusta teen varmaankin 80% työaikaa aina sinne asti, että lapsi täyttää 3v. Kokonaan kotiin kun ei ole mahdollista jäädä tämän asuntolainan kanssa. Harmittaa jo etukäteen, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin. Nuita isompia lapsia olen hoitanut kotona 3-vuotiaaksi. Mutta silloin oli tosiaan ihan erilainen elämäntilanne.
 
Mulla ei oo edes koko influessarokotteesta neuvolassa sanottu mitään :eek: tai edes suositeltu, että kannattaako se ottaa vai ei :eek:

Minä tein tiistaina sen äitiyspakkaushakemuksen ja eilen vein sen raskaustodistuksen kelaan ja nyt sitten odotellaan sitä pakkausta :love: Eilen tuli rattaat haettua postista :)
 
Nopeasti on auttanut lepo, tai no olisihan miulla ollut ma ja ti muutenkin vapaa. Tiistai-keskiviikon välinen yö oli ensimmäinen liki 1,5 kuukauteen kun nukuin liki 7 tuntia yhteen menoon, ei herättänyt puutuneet sormet :) Päivällä tulee tehtyä pakolliset kotihommelit, vähän on vielä käsi turvoksissa ja puutuu. Tämä koko juttu tuntuu niin oudolle, kun ei koskaan aiemmissa raskauksissa ole ollut yhtään mitään vaivoja. Nyt varmaan raskas fyysinen työ aiheuttaa vaivoja, aiemmissa raskauksissa olin kotiäitinä. Ajattelin ottaa paussin nyt ennen joulukiireitä ettei työpaikalla olla liikaa helisemässä, tiedän varmasti että viikko ennen joulua mennään tukka putkella ja pitkiä päiviä. Työpaikkani on auki vuoden jokaisena päivänä. Sain kuitenkin kaikki joulupyhät vapaiksi :) Muut työkaverini ovat venäläisiä ja heille joulu on vain päivä muiden joukossa niin olemme sopineet vuosittain ketkä haluavat olla jouluna vapaana ja ketkä uutena vuotena, itse olen mielelläni uuden vuoden töissä.

Kela-neuvola vaihtui päivää aikaisemmaksi. Eli nyt maanantaina on ensin neuvola ja sitten uusinta-ultra, jos nyt saisin niitä kuviakin :)

Joulun vietosta me ollaan miehen kanssa muutettu yhteen kun kirjoitin ylioppilaaksi 18 vuotta sitten (ai kauhee kun kuulostaa pitkälle ajalle :D) ja siitä lähtien ollaan vietetty joulu omassa kodissa. Olemme toivottaneet sukulaiset tervetulleiksi meille, mutta me emme mene mihinkään aattona. Olemme piipahtaneet anoppilassa tapanina. Molempien vanhemmat ovat eronneet aikoinaan ja omani, varsinkin juhlapyhinä, nauttivat reilusti alkoholia joten ei enää kännisiä jouluja kun pystyy itse päättämään. Meillä ei myöskään jouluna nautita edes viiniä ruoan kanssa, muulloin periaatteella että toinen vanhemmista ei ota alkoholia lasten kanssa ollessa. On sen verran ahdistavat muistot omista lapsuus-jouluista. Nykyään 4 lapsen kanssa se on logistisestikin helpompaa olla kotona aatto ja kun ollaan luotu jo omat jouluperinteet niin ei niitä halua katkaista.

Isommille kertominen kerrottiin tulevasta vauvasta heti nt-ultran jälkeen kun saatiin varmistus että elämää löytyy ja kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Ei tullut hirmuisia riemunkiljahduksia ;) Ovat varmaan niin tottuneet että perhe kasvaa vähän väliä :p Vanhin sanoi kyllä että toivottavasti ei tule toista siskoa. Rakenneultran jälkeen mietin kerronko kumpi tulee, mutta tottakai lipsahti sukupuoli. Vanhin veti hivenen draamaa pilke silmäkulmassa kun kuuli että todellakin, toinen sisko tulee :D Yhdessä ollaan vanuteltu heidän vanhoja vauvanvaatteita ja juteltu aina kun jotain vauvaan liittyvää tulee eteen.

Nimi ei ole mitään valittu vielä. Omassa mielessä pyöritellyt vaihtoehtoja, miehen mukaan ei ole vielä kiire. Yksi vaihtoehto on mummoni nimi jota mietin jo nykyiselle tytölle, mutta makustelun jälkeen nimi vaihtui. Pojalle en ollut edes miettinyt nimeä, jotenkin oli niin vahva tyttöolo :D

Oliko muilla rakenneultraan vietävä lappunen jossa kyseltiin mm. nimiehdotuksia hätäkastetta varten ja toiveita synnytykseen? Miten miulla on muistikuva että aiemmissa olisi sellainen lappunen pitänyt palauttaa ultrassa. Voihan se olla että käytäntö on muuttunut kun edellisestä on reilu 7 vuotta.

Synnytysvalmennus
en näe syytä osallistua. Synnytysosastoon haluan käydä tutustumassa. Osasto uusiutui noin 6 vuotta sitten. Meillä aikoinaan 3 poikaa syntyi samassa salissa ja tyttö sitten toisessa, kätilökin sanoi että jos sukupuoli nyt vaihtuisi kun mennään toiseen saliin :)

Kotona olo olen vanhempainvapaan kokonaan, ainakin. Mies haluaa ensimmäistä kertaa pitää koko isyysvapaan ja jää sitten ainakin 6 viikoksi kotiin. Mie menen luultavasti töihin siksi aikaa ja isyysvapaan jälkeen pidän kertyneet lomat tai toisinpäin, lomat vanhempainvapaan perään ja sitten iskä. Jos talous kestää, haluaisin jäädä vielä hoitovapaalle. Kaikki kuitenkin riippuu siitä, miten kova tissi-tyttö vauvasta tulee. Aiemmin olen imettänyt noin 10 kuukautta ja kaksi vanhempaa poikaa ei huolinut pulloa kuin vasta vuoden vanhoina.

Influenssarokotusta ei ole tarjottu, mutta en taida myöskään sitä ottaa. Jotenkin olen hyvin ylivarovainen nyt. Nuorempana otin kaikki mahdolliset rokotteet. Nyt, haluan vauvan elävänä ja terveenä eli en halua "kokeilla" mitään mikä voi vahingoittaa pientä.

Viime viikolla vapaapäivän vietin kaivamalla vauvanvaatteet varastosta, lajittelin ja pesin. Miestä huvitti että taitaa rouva olla hivenen innoissaan vauvasta kun jo nyt on 3 senttisiä sukkia teline täynnä :D Kirppariltakin kävin ostamassa nipun pieniä kietaisubodeja, ovat mielestäni parhaimpia vastasyntyneelle verrattuna pään yli vedettävään. Ja ihanan 60 cm 'pikkusisko' paidan :love: Mie olen varannut joitain 56cm vaatteita mutta määrällisesti enemmän 60cm. Meillä on lapset olleet 51,5-55 senttiä, tyttö oli 4220g ja 55 cm ja pienin pojista 3,6kg 52cm joten ei olla tarvittu 50cm vaatteita.

Anismo 21+4
 
Anismo: Minäkin muistelin että esikoista odottaessa 8v sitten piti täyttää se lappu hätäkasteen varalle, mut nyt meil on käytössä sähköinen ipana-äitiyskorttisysteemi,niin sinne sai täyteltyä omiin tietoihin nuo nimivaihtoehdot :)

Meillä on pojan etunimi päätetty jo, toinen ja kolmas nimi vielä harkinnassa.

-Katjuska rv 23+0!
 
Heips.
Alkoi aamu täilöydöksellä koululaiselta. Toista kertaa nyt syyslukukauden aikana. Pyykinpesua ja pari nallea pakkasessa...

Influenssarokotteesta: En ole ottanut, enkä taida enää ottaakaan. Yleinen pistospäivä oli jo kuukausi sitten ja silloin olin kipeänä, etten senkään takia mennyt. Neuvolassa ei ole kyselty mitään koko asiasta.

Siitä lappusesta, jossa hätäkastenimeä yms. kysytään sain nyt neuvolassa samalla kun sain kelan laputkin. Siinä ei tarvitse juuri mitään enää täyttää, muutakuin se hätäkaste kohta haluaako vai ei ja nimet, jos haluaa. Sitten vielä toiveita synnytystä varten. Muut tiedot saavat valmiiksi jo koneelta. Palautan seuraavalla kerralla neuvolaan, tammikuussa.
Siitä raskaustodistuksen toimittamisesta, jos teen netissä hakemuksen niin se todistus varmaan pitää kuitenkin paperisena toimittaa kelaan? Kiva lähteä sitä viemään kun meidän paikkakunnalla ei ole koko toimistoa. 30km päässä on harvakseltaan tomiva ja varmaan pääkonttori sitten 50km päässä. Ens viikolla on tietysti asiaa tuonne isompaan kaupunkiin. Pitää viedä silloin ja tehdä hakemusta varmaan vasta sitten, vai voikohan tehdä jo päivää ennemmin..?

Jospa tästä ruuanlaittoon ja siivouspuuhiin. Väsyttäis kyllä kovasti, mutta sitten harmittaa, kun ei hommat kotona etene ja siirtyy aina seuraavaan päivään.
 
Moi! Pääsiskös uusikin kirjoittelija mukaan? Olen kirjoitellut tuolla 40+ ryhmässä mutta kun on tuo la huhtikuussa, voisi olla kiva jakaa asioita tässäkin ryhmässä.

Kolmatta lasta siis odotellaan, ensimmäistä yhteistä miehen kanssa. Isosisarukset 14, 12, 11, 10. Nuorimmat minun. Aikoja sitten piti asia jo kertoa, kun maha pullahti näkyviin. Liikkeitä on nyt vähitellen alkanut tuntua.

Influenssarokotteen otin viime viikolla. Meillä ottaa koko perhe. Kotiin olen ajatellut jäädä puoleksi vuodeksi ja sitten jatkaa mies. Hän odottaa kovasti vauva-aikaa kotona ja haluan sen hänellekin suoda.

Vointi on vaihteleva. Johtuneeko iästä vai mistä. Ja maha ihan järkyn iso...

Niittys 22+1
 
Hei! Mä ainakin vain skannasin kopiokoneella raskaustodistuksen, tallensin sen työpöydälle ja sieltä sit etsin sen liitteeksi sen sähköiseen kela hakemukseen. Hyvin onnistui ja perikle meni :) voihan sen kopioidakin ja lähettää postissa, ettei tarvi pitkää matkaa lähtee toimittamaan. (y)

Meilläkin täällä on se Ipana järjestekmä käytössä, ja sinne kirjasin tiedot. Mä en vaan joksikin syyksi halunnut siihen hätäkasteeseen laittaa nimiä. Valitsin siis vain en osaa sanoa kohdan. Jotenkin tuntuu, että wi haluu ees aatella sellasta vaihtoehtoo, että pitäs hätäkaste ottaa:cry:o_O
 
Pähkinäpuu se pistely on liitoskipuja ja kodun kasvamista ja muuta mukavaa. Mulla on niitä kokoajan :cautious:

Meillä ei mitään hätäkastenimiä kysytty viimekskään, varmaan siks että ei kuuluta kirkkoon. Jos huonosti käy niin eiköhän sen lapsen saa nimetä sitten siellä paikanpäällä tai ennen hautaamista. Aika ikävän kuulosta, että etukäteen pitäis tollasia täyttää tai miettiä. :eek:

Kirjotin äsken pitkän viestin ja onnistuin hävittämään sen. (y) Kirjotetaan sitten uudestaan; monet täällä kirjoittanut että "Lääkäri suositteli influenssarokotetta" ja ajattelin kertoa, että se on heidän työhönsä kuuluva velvollisuus. Lääkärit ei saa puhua pahaa / mustamaalata rokotteita.
Tässä yksi hyvä uutinen mitä antibiottejen suuri käyttö on saanut aikaan: http://yle.fi/uutiset/who_antibiooteille_vastustuskykyiset_superbakteerit_vakava_uhka_ihmiskunnalle/7216685
joten miksipä influenssarokotteilla ja muilla ei olisi sama vaikutus...

Myös pari viikkoa takaperin oli ylellä uutinen missä suomalaisasiantuntija kehotti ihmisiä miettimään ja tutustumaan itse sairastamiinsa sairauksiin ja lääkkeisiin mitä käyttää. Lääkäreiden tehtävä on liukuhihnalta kirjoittaa ihmisille aineita jokaseen vaivaan, oli se sitten flunssa, alakulo tai kipeä varvas... Kun vaan otetaan kaikkea mitä lääkäri suosittelee niin käy näin (viitaten tuohon laittamaani linkkiin).

Mun poskiontelontulehduksia hoidettiin 20vuoden ikään asti joka vuos antibiottikuureilla, vasta sitten yksi lääkäri kysyi että eikö sulla ole tutkittu syytä miksi sulla on näin usein näitä ja suositteli ostamaan sarvikuonon, kirjoitti antibiotit varuiksi mutta sanoi että älä ota ennenkun pakko. Totesi että mulla varmaan suolisto ihan tuusan nuuskana antibiottikuurien takia ja niinhän se on. :rolleyes: Ostin sarvikuonon ja siihen loppu poskiontelontulehdukset ja antibiottikuurit. :cool:

Olo on ollut heikko ja siksi ei jaksais kirjotellakkaan. Tää anemia vaivaa. Sunnuntaina mulla tuli kipeitä supistuksia, ihan kunnon polttojakin jotka säteili reisiin asti, makasin sängyssä 4h kivuissa ja mietin kokoajan soittavani sairaalaan mutta loppui ne sitten...
Koitan selvitä ilman sairaslomia, muutenkin oon vähintään sen 2v töistä pois niin eiköhän siinä ole tarpeeks...

Raskaustodistuksen skannasin koneelle ja laitoin sähkösen hakemuksen liitteeksi, äitiysavustus tuli tänään tilille. (y) Tammikuussa sitten pitäs toimittaa edellisen 6kk tulotiedot, pitää muutenkin soittaa kaupungille ja kysyä lähettääkö he ne vai ei. Mulle siis kaupunki maksaa palkan mutta ei ole työnantaja. :D Siitä syystä kaikki hommat tosi sekavia....
 
Sadeyes joo hyviä pointteja ja mulla koko ajan vain vahvistuu se, että oon iloinen päätöksestä olla ottamatta rokote. Ei se varmasti huono ole että joku sen ottaiski, mutta itse näin.

Ei meiltä kysytty toiveita synnytystavasta tai mistään hätäkasteista! :alien: Siis kysyttiinkö teiltä rakenneultran yhteydessä? Meille on tulossa vielä tutustuminen synnytyssairaalan joskus viikolla 30, niin ehkä siinä kysytään noita. Kelaneuvola on ens viikolla. Siihen oli paljon kysymyksiä ennalta täytettäväksi sekä mulle että miehelle, keskustelua varten (voimavaramittari).

Haluaisin olla mahdollisimman pitkään lapsen kanssa, nyt ajattelen että sinne pariin vuoteen ainakin, mutta ajatuksena myös olisi että ennen sitä ehtisi toinen lapsi saada alkunsa tai jopa olla jo maailmassa.. :barefoot:
 
Minustakin niihin rokote asioihin kannattaa perehtyä...lääkefirmat tekee voittoa ja ajattelevat vaan omaa etua..kuinka moni lääkärikään tietää oikeasti mitä ne sisältää.. No mutta jokainen tekee oman päätöksen :):) minä otin myös kuvan puhelimella raskaustpdistuksesta, koitin liittää sen mutta herjaa että liian suuri. Muutin kuvan kokoa paintilla, on yksinkertaista. Sitten liittäminen onnistui ja päätös tuli vuorokaudessa. Nyt vaan odotellaan pakkausta :)
 
Kelan hakemuksen voi täyttää netissä ja lähettää liitteet postitse. Niissä on yleensä viikko-kaks aikaa toimittaa.

Rokotuksista sen verran, että otan jos ehdin ja että ne ei lopu kesken ennen sitä, niin kuin on uutisoitu.
Onhan rokotuksilla ylipäätään saatu poistettua useita vakavia sairauksia Suomesta lähes kokonaan. Nyt toki maahanmuuttajien mukana voi tulla uudestaan. Tarkoitan mm. poliota, kurkkumätää jne.
Otin influenssarokotuksen myös esikoista odottaessa.

Täällä sitte tyttölupaus. Jos joku jaksaa päivittää. Ja ultrassa kaikki hyvin.
 
Mä unohdin kanssa kysyä tuosta rokotteesta tarkemmin neuvolassa, täällä meillä ollut ne aakkosjärjestyksessä annetavat rokotteet muistaakseni marraskuun alkupuolella. En varmaan itse lähde ottamaan. Vanhemmilleni siitä sanoin, ja isä oli rokotteen puolella ja äiti hyvin vastaan: molemmat olleet sairaanhoitajia heh ;)

Meillä neuvola kuulemma lähettää suoraan raskaustodistuksen kelalle, joten toinen puolisko pitää vain palkkahallintoon itse lähettää. Mulla on vasta 23.12. kelaneuvola, joten saa nähdä innostuuko heti alkaa täyttämään hakemuksen vai vasta joulun rauhassa vanhempien luona.

Mun sijaisen haku pamahti eilen meidän työpaikan intraan ja heti alko tuntua, että kaikkia ketkä käytävillä/ruokaloissa näen, moikkaa ja katsoo vaivihkaa mahaa :LOL: Sijaisuuttani haettiin meinaan "vähintään vuoden kestävänä sijaisuutena". Ajattelin ensiksi, että olenko vaan vainoharhainen ja luulen vaan, mutta loppupäivästä näin miestenkin tölläävän suoraan mahaan tervehdyksen jälkeen haha :p Oikein odotan, että joulun jälkeen maha olisi jo "vauvanpyöröinen" niin ei olisi epäselvää miksi olen jäämässä pois.

Viikot sen kun menevät nopsaa eteenpäin viuh. Eilen käytiin noutamassa lastenhuoneeseen hankkimamme nojatuoli lähinnä imetystä varten. Monelta olen kuullut, että olisi kannattanut miettiä keinutuolimaista nojatuolia, mutta halusin ehdottomasti tuon mallisen ja sattumalta kun halvalla löytyi niin heti ostettiin. Mukavaa viikonlopun alkua kaikille, nauttikaa! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Irith

Yhteistyössä