Huhtikuun hurmurit 2016 *lokakuussa*

Hippunen: Kyllä jos joutuu itkua vääntämään niin saa sairaslomaa varmasti.. toki eivät sitä tässä vaiheessa yleensä kirjoita kuin muutaman pv kerrallaan :) Haluatko aktivoitua uudestaan kirjoittelee tänne,lisäänkö sinut etusivun listaan?
Epanen: Lisäänkö sinutkin?
 
mä en ole viikkoon kerenny käymään täällä, olin yhden päivän sairaalassa tukilangan laitossa, meni ihan hyvin muuten paitsi sen jälkeen ollu vähän kipuja ja istuminen ollu vaikeeta,neuvolassaki käytiin ja sydän äänet kuunteli, mies oli mukana ja oli ihan innoissaan. tohon äitiysvaatelaatiko ottamiseen mä oon ajatellu sen ottaa vaikka useat vaatteet siinä ei ole mu mieleen mut se itse laatikko on tarpeen ihan pienellä vauvalla kun pinasänky on vielä' liian iso ja saan sne laatikon myöhemmin käyttöön, säästän siihen laatikkoon kaikki lapsen tekemät piirrustukset ja joitaki vaatteita yms, ientä tuttia tms, ihan kuten olen mu isomillaki lapsille tehnyt,

nostremame rv 15+2
 
Täällä ei olla enää raskaana.
23.9 NP-ultrassa ei löydetty sikiöltä sydänääniä. Oli 12+0 viikon ikäinen.
Sairaalassa sitten lääkkeelliseen tyhjennykseen, jossa lopuksi jouduttiin tekemään kohtuontelon kaavinta.
Josta seurasi liian runsas verenvuoto ja hemoglobiinin tippuminen ja verensiirto.

Kotiin pääsin 1.10 ja töihin palasin tämän viikon torstaina. Joskus ehkä yritämme tai sitten ei.

Teille kaikille oikein ihanaa raskautta! :)
 
AlinaMW hirveästi voimia ja jaksamista! Yrittäkää puolison kanssa jaksaa, vaikka varmasti on rankkaa. Osaanotot täältä.

Nyt tuntuu hirveän ikävältä tulla itse hehkuttamaan omia ultrakuulumisia, joten pidän mahd. lyhyenä. Torstaina kävin kahden parhaan kaverin kanssa ultrassa. Jännitti niin paljon ettei mitään järkeä. Kaikki oli hyvin, hirveän aktiivinen pikkukaveri siellä pyöri ja pomppi. Laskettu aika muuttui päivällä, on nyt 25.4., mutta väliäkös tuolla oikeesti. Syke oli vahva ja niskaturvotusta ei. Saatettiin kaikki kolme tirauttaa pari kyyneltä ja nyt on meidän ja kavereiden jääkaapin ovessa kuva pienestä :love: Oon ihan rakastunut. Tuntuu niin uskomattomalta, että siellä se ihan oikeasti on näin monen vuoden toivomisen jälkeen.

Maha alkaa näkyä jo. Omat housut ei ole mennyt päälle enää pitkään aikaan ja olenkin panikoinut vähän sitä, että näkyykö se muka jo. Eilen illalla kaveri kyllä totesi, että "juu kyllä sä näytät jo siltä että oot raskaana". Hurja. Näinkö nopeesti?

Tänään siis rv 12+6 :)
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut AlinaMW ja jaksamisia <3 Toipumista ja kaikkea hyvää!

Meillä huomenna toinen neuvola, en malta odottaa että pääsis sydänäänet kuulemaan. Voi taas hymyillä leveämmin, koska ei tätä itsestäänselvyytenä voi pitää koskaan!

Onko kenelläkään kokemusta kotidopplerista? Minä sitä joskus mietin, mutta toisaalta kohtahan niitä liikkeitä pitäisi alkaa tuntemaan, ja liikkeethän ne parempi mittari taitaa olla että kaikki on hyvin. Ja jos ei sydänääniä joskuis löytäiskään niin siinäpä sitä sais hermoilla.

Virallinen rv 14+3, oikeasti rv 15! :)
 
Ihan kamalaa Alina! Paljon voimia ja jaksamista teille.

Perjantaina olin neuvolassa ja täti ei saanut sydänääniä kuulumaan, joten minäpä samantien ostin dopplerin. Sain käytettynä tutulta :) Sillä kyllä itse sain sitten äänet kuulumaankin. Mä vähän ihmettelin kun terkka yritti niitä ääniä kuunnella tosi ylhäältä navan alapuolelta. Ite sain ne äänet ihan alhaalta. Dopplerin hankin ooikeestaan siksi, että aikaisemmin näillä viikoilla on sydänäänet jo kuuluneet ja meinasi vähän alkaa huolestuttaa.

Huomenna olisi sitten eka ultra. Jännittää kamalasti! Lisäjännitystä tuo, että 2v jää siksi aikaa ihan vieraalle hoitoon. Ei varmaan kauheasti ens yönä nukuta!

Hymyliini ja Miini, 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Day
Hymyliini: Onneks sait omalla dopplerilla kuuluviin,varmaan säikäytti jo kovasti! Mulla kuului jo ekalla neuvolakäynnillä rv 9+6 sydänäänet, mut ne tosiaan kuului tosi alhaalta.. harvalla se vauva vielä navan alla näillä viikoilla on..vaikuttaa aika kokemattomalle neuvolantädille.. itse oisin varmaan ollut jo aivan hermoheikkona! Tsempit ultraan :)

Täällä mies tunsi ekaa kertaa vauvan potkut..en olis uskonut että nyt jo tuntuu uloskin päin, vaan kun en sanonut mitään että milloin potku tuli,miehen käsi oli mun vatsan pällä kun katseltiin telkkaria, ja mies sanoi että nyt tuntui..ja minä totesin että niin tuntui..ja kaksi kertaa vieläpä :)
 
AlinaMW todella ikävä kuulla menetyksestänne! Voimia! :(

Hymyliinille tsemppiä ultraan!(y)

Nää mun säryt vaan pahenee. Alaselkää särkee koko ajan ja tuo alapää-nivusten kipuili on melko lailla yhtä jäätävää..:(
Selälle ei tee hyvä istuminen, mutta jälkimmäisten kipuilukohtien puolesta en voi pitkään pystyssäkään olla. Pattitilanne.

Huomenna poksuis rv13+0 (y)

Ens perjantaina on toka neuvola. Viikon päästä maanantaina sok.rasitus ja sit rv 17 on täällä suunnalla eka lääkärineuvola. Ihan mukava näin, niin ei tuu hirveän pitkiä välejä ettei kuule esim.sydänääniä ennen seuraavaa ultraa :)
 
katjuska87
mulla on siis todettu kahdessa edellisessä raskaudessa kohdukaulan heikkous, tää todettu nii että mu ihan ensimmäinen raskaus meni myöhäsillä viikoilla rv21+4 kesken johon ei löytyny syytä, sen jälkeen seuraavissa rakauksissa oon ollu tiukassa seurannassa ja 14v sitten ensimmäisen pojan aikana huomattiin että kohdun suu aukee liian aikaisin rv 17 3 senttiä auki ja kalvot tulossa ulos, tolloin sain diagnoosin kohdunkaulan heikkous, nyt näissä missa raskauksissa mulle laitetaan kohdunsuulle sellanen ommel joka tule ekohdunkaula aja pitää kohdu suun kiinni mut se tarkottaa siaraslomaa ja mahdollisimman vähän rasitusta ja supisteluja ei saa ola yhtään yms, tää raskaus mikä mulla nyt on on neljäs mutta kolmas jossa tää lanka laitettu, ihan mun ensimmäisen vauvan siis menetin ja kaks seuraavaa on isoja 14v ja 10 v ja nyt tää tuleva.
 
Helou! Tänne kuuluu sellasii uusii tuulii, että mies sai töitä noin 440 kilsaa pohjosempaa, joka tarkoittaa sitä, että päästään muuttamaan paaljon lähemmäksi molempien vanhempia ja ystäviä!! :)

Muutto pitäs tapahtuu tässä parin viikkojen sisällä. Onko teillä kokemuksia raskaana muutosta täysin eri puolelle Suomee? Meinaan, ku mun rakenneultra-aikakin vaihdetaan sit tid näk tonne uuteen paikkaan ja neuvola jossa annetaan ne Kela laput tms, ku ne ois ollu täällä vasta marraskuun lopus, jolloin siis ollaan jo muutettu.

On tää jännää! :)
Mites muilla hurisee? :)
Anscu ja Pikkuinen 16+5
 
Ultrassa oli kaikki niinkuin pitääkin näillä näkymin olla :) Pikkuinen oli hereillä ja jumppaili kovin sekä lussutti peukaloaan. Ihan päivälleen vastasi viikkoja. Ja istukka etuseinässä, kuten arvelinkin kun ei terkka silloin perjantaina kuullut niitä ääniä ja dopplerillakin kuuluu suhina koko ajan siinä "päällä". Onpa ihanaa, kun vihdoin saa hieman huokaista, kun on nähty vauveli ♥ Lapsillekin uutinen kerrottiin ja iloisina kyselivät kaikkea ja ovat kovin hehkuttaneet koko illan asiaa :)
Nyt voisin minäkin tulla jo faceen, jos vielä huolitaan? :)
 
Onnea hienoista ulrakuulumisista kaikille :) Kohta jo päästään jännäilemään lähestyviä rakenneultria :) moniko haluaa tietää,onko tulossa tyttö-,vaiko poika? Minä haluan ehdottomasti tietää :)

Meille tuli nyt hommattua jo pinnasänky ja hoitopöytä, tuttu halusi päästä niistä mahdollisimman nopeasti eroon, ja toi kotiinkuljetettuna niin törkeän halvalla,ettei ollut vara kieltäytyä. :D Sitteri löytyy jo myös, ja 56-62 vaatehankinnat on aikalailla tehty sukkia lukuunottamatta, harsojakin oon jo hommannut ja pinniksen lakanoita. Seuraavaksi ostoslistalla ois pinnasängyn pehmuste,hoitoalustan pehmuste,rintapumppu,itkuhälyytin...

-Katjuska 15+5
 
Katjuska, oot jo vaikka mitä hommannut. Hienoa että uskaltaa ajoissa hommailla tavaroita. Meillä on onneksi kaikki valmiina paitsi isompi asunto. Alkaa tää kaksio käymään ahtaaksi vaikka naapurissa asuu 5 henkinen perhe samanmoisessa kaksiossa.

Mulla on poika olo taas. Tää raskaus ollut niin erilainen kun aikasempi. Sen takia oon poikaan päätynyt kun tyttö jo löytyy. Vaikka mietin että en haluu arvailla kun melkein kaikki vaatteet lähtee vaihtoon jos on poika. Mä ei haluta tietää aikasemmin. Samalla tavalla kun plikastakin. Salissa näkee sitten kumpi tulee (y)

Norappi ja pikkukakkonen 12+4
 
Huh. Nyt on työpaikallakin kerrottu raskaudesta.

Me ollaan aina kysytty sukupuoli, ja joka kerta olen sen pippelin ultrasta jo itsekin bongannut ennen kuin kätilö on arviotansa sanonut ;) Itseasiassa oltiin miehen kanssa kumpikin näkevinämme sukupuoli jo np-ultrassa tällä kertaa. Katsotaan miltä näyttää sit joulukuun alun ultrassa :)

vaimo ja vaavi rv 13+2
 
Day
Alinalle toivotan minäkin kovasti voimia ja tsemppiä tulevaan.

Täällä vaihtui tänään rv 15. Olo on kyllä ollut hyvä, jos väsymystä ei lasketa. Nyt on jaksanut hankkia sitä sosiaalistakin elämää takaisin mikä vähän kärsi kun ihan alkuraskaudessa sitä vain käpertyi itseensä.

Vauvalle olen jo muutaman vaatteen ostanut ja voi kun ne on pieniä! Isommat lapsetkin ihmettelivät että miten voi vauvalla olla niin pienet vaatteet :)

mutta kuten sanotaan että odottava aika on pitkä ja se alkaa tosiaan tuntua pitkältä! Toiseen neuvolaan on pari viikkoa aikaa ja rakenneultraan, joka häämöttää joulukuussa tuntuu niin kaukaiselta.

Ehkä vähän malttamaton sielu olen! ainakin tämän asian suhteen:)

Onko teillä miehet miten mukana tässä raskaudessa? tai jutteletteko että kun vauva tulee-keskusteluita?

Meillä mies ei vielä ole sisäistänyt tätä vauvan tuloa. Onnellinen toki vauvasta on, mutta ei omaa samanlaista hössötystä kuin minä, joka haluaisi jo sisustaa vauvan huoneen, tietää sukupuolen ja miettiä nimi vaihtoehtoja..
 
Mä päätin, että nyt saan alkaa intoilla vauvasta oikein kunnolla, kun ultrassa oli kaikki hyvin ja viikkoja alkaa olla jo sen verran paljon. Ajattelin tänään käydä hakemassa tuon ilmaisen BabyBoxin ja sitten pikkuhiljaa voisi alkaa muitakin hankintoja tekemään.

Koska siis olen tuleva yksinhuoltaja niin miestä mukana tässä ei ole, mutta lapsen isä kyllä kyselee kuulumisia ja mun voinnista. Kaverit ja ystävät onkin sitten asia ihan erikseen. Siitä hössötyksestä ei meinaa tulla loppua! Yksi kaveri kysyi ultran jälkeen että "joko nyt saadaan alkaa hössöttää vauvajuttuja" ja annoin luvan :LOL:

Me halutaan kaikki kyllä tietää, että kumpi sieltä on tulossa. Joulukuun alussa sitten selviää... :)
 
  • Tykkää
Reactions: norappi ja Day
Me sovittiin sinä päivänä, kun tein positiivisen raskaustesti, miehen kanssa jo nimivaihtoehdot tytölle ja pojalle. Miehen toimesta :ROFLMAO:
Sitten viime viikolla sain osittain nimipäivän ja osittain hyvien ultrakuulumisten (mies oli ultrassa mukana) johdosta ihan yllättäen ruusukimpun, kortin, juustoa, viinirypäleitä ja pienen pullon alkoholitonta punaviiniä. Oli vielä vuokrannut leffankin illaksi jota sit yhdessä katsottiin edellämainittujen herkkujen kera :love: Mieheni ei yleensä jaksa leffoja katsella, mutta itse tykkään ja siksi sitten järjesti tällaisen leffaillan (y)
 
Heippa pitkästä aikaa!

On pitänyt kirjoittaa, mutta aina on niin kiire ja jos ei kiire niin väsyttää. Ajattelin nyt kirjoittaa kun neuvolassa tuli taas käytyä.
Sanoi että hemoglobiini otetaan vasta ens kerralla mutta kun on tätä väsymystä ja huimausta, tähtiä silmissä ym niin tiesin että on matalalla. Otti sen ja on tippunut 130 -> 105 :cautious: Koko viime raskauden oli 120-130... Rautaa siis naamaan ja saa nähä kuin käy mahan kun löysällä on muutenkin. Toiv menis kovemmaksi. (y)

Painoa tullut 4kg (570g viikossa), pissa puhas. Sykkeet 130-140, jännä miten lujaa ne kuuluu kun istukka ei ole tällä kertaa edessä vaan takana :D Ihan korviin särki. Täti päivitteli että onpas kova meno kaverilla, totesin että juu niin oli np-ultrassakin ja iltasin tuntee kun papu muljahtelee menemään. :D Dopplerilla pari kertaa kuunnellut ja menee kyllä vauhdillla ylhäältä alas ja sivulta toiselle.

Ollut aikalailla erilainen tämä raskaus toistaiseksi kun nyt jo tullut vihlovia kipujakin. Iltaisin sohvalla istuessa. Tiedä sitten johtuuko siitä kun hän iltasin jumppailee menemään kunnolla.

Hankintoja ei olla aloitettu. Olen sen verran skeptinen, vaikka np-ultrassa elimet vielä näytti normaalilta niin seuraavassa ultrassa voi olla jotain pielessä. Esim vakava sydänvika...
Esikoista oottaessa ostin vaunutkin jo muistaakseni rv 11 :ROFLMAO: Nyt ei tosiaan ole mitään kiirettä saada turhaan tavaraa nurkkiin pölyttymään puoleksi vuodeksi. Mutta jokainen toki tyylillään. :) Katselen sitten joulun jälkeen olisko hyviä alennuksia kuten yleensä tuppaa olemaan. Ja odotan että saan sen äitiysavustuksen rahan, saa sen sijottaa hyviin vaunuihin. :) Onneksi löytyy kaikki tarpeellinen mitä äippäpakkauksessa tulisi, on niin rumia vaatteitakin tänävuonna ettei edes harmita olla ottamatta. :confused: :D

Esikoisesta opin myös sen että ei kannata hamstrata kaikkea peliä ja vempelettä kun voi hyvinkin jäädä käyttämättä. Kun vauva syntyy niin ostaa sitten jos kokee tarvetta. Esim rintareppu ja kantoliina meni hukkaan kun vauva ei kipujen takia niissä viihtynyt yhtään. Rintapumppua käytin pari kertaa kunnes maidon tulo lakkasi ja sekin jäi turhaksi. Vaatteita oli liikaa ja osa jäi käyttämättä..
Olen kuitenkin töppöset jo kutonut vaaville ja tällä hetkellä kudon myssyä. Puku sitten seuraavaksi. :D

Nyt vain ootellaan seuraavaa ultraa, tasan 4viikkoa siihen. :)

Tässä vielä masu, Sad 16+0:

 
Moikka, täällä vielä myöhäisherännäinen uskaltautuu koputtelemaan oven suussa, fb-ryhmäänkin laitoin pyyntöä :) Aika varovaiseen olen alkuraskauden ollut, nyt alkaa kyllä jo helpottamaan ja luottamus nousemaan.

Esikoista siis odotellaan, ikää mulla 29 (miehellä muutama vuosi enemmän), la 7.4. ja sairaalana TAYS :)

Täällähän on ollut jo ihania vatsojakin, omakin on jo selvästi pyöristynyt vaikkei painoa olekaan vielä tullut lisää. Itseasiassa yhä ollaan hieman lähtöpainon alla (kiitos alkupuolen pahoinvoinnin) muttei enää niin paljoa kuin vielä muutama viikko sitten, eli vähän on kiritty eroa umpeen.

Täällä mies on kyllä innoissaan mukana odotuksessa ja mahdollisuuksien mukaan haluaa olla kaikilla mahdollisilla käynneillä mukana. Ultrissa nyt ihan varmasti ja muissa sitten sen mukaan kuinka hyvin töiltä järjestyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Duel ja vaimo85

Yhteistyössä