Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*

Hei!
Tämä liittyisi ongelmien jälkeen vihdoin taas odottajien sekaan...
Eli kolme poikaa ennestään ja kaksi keskenmenoa takana ja nyt sitten tämä tärppi..
Olen vm 84 ja mies 83..
Nyt varovaisin mutta toki onnellisin mielin odotellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan =)

Käyn paremmin kirjoittelemassa paremmalla ajalla!

Vaavimasu ja valonpisara 5+ jotain kait..
 
  • Tykkää
Reactions: Nezzie80
Anteeksi tyhmyyteni, mut tänään en kykene muuhun kun omaan napaan.
Tänään käytiin siellä alkuraskaudenultarassa ja aika sanattomaks vetäs.

:heart: + :heart:Siellä pompotteli. Lääkärin laskujen mukaan nyt ois menossa 7+3 (minun mielestä edelleen se 7+2 :)) ), pikkuset vastas viikkoja 7+0 ollen 9mm molemmat. Tässä kohtaa lääkäri vaan totes että tämä on niitä mittausteknillisiä juttuja. Jäi siis hyvä mieli kun lääkärikään ei sen enempää kokoa ressannu. Samaten kyseli onko vuotoja ollu, no juu tuhnuttanu ja tuhnuttaa, mutta eipä tuo siihenkään mitään snaonu, joten kai siis normaalia.

Mutta siis, määäää en tiieedä, tää asia ei oikein vielä oo mulla iskeny luihin ja ytimiin, on tämä jotain niin uskomaton ettei tiä itkiskö vai nauraisko:D :'( vai mitäkö tekis.

Kahden viikon päästä uusinta ultra ja ollaan taas viisaampi jatketaanko kahdella :xmas: :xmas:
 
Kiitos Rödluvan tarkennuksesta tuohon taulokkoon liittyen. Tosiaan mun keskenmennyt raskauskin olisi kelvannut "onnistuneeksi" raskaudeksi tuon mukaan kun syke ehdittiin nähdä. Mut hormonit kyllä nousi silloin ihan normaalivauhdilla, joten ei kait se sitä katso. Ja lisäksi vielä maininta, että tuo sivusto toimii sillä perusteella, että kuka tahansa voi syöttää sinne omat hormoniarvonsa joten kriittisyyttä sen tarkastelussa vaaditaan, mut varmaan jotain osviittaa antaa :)

Oih, onnea Jenksulalle kahdesta sykkeestä! Wautsi :) Ja eiköhän omanapaisuus tuossa vaiheessa ole ihan ymmärrettävää :D

Paljon onnea plussasta myös Vaavimasulle ja Strawberryllekin! Strawberry: oliko sulla ihan normaalit menkat siis? Mikä sai sut sitten testaamaan kuitenkin?

Nezzie ja joulupaketti 4+6
 
Strawberry: oliko sulla ihan normaalit menkat siis? Mikä sai sut sitten testaamaan kuitenkin?
periaatteessa oli normaalit, alko ihan oikeaan aikaan mut oli aluks sellasta tuhrua vaan ja sit se tuhruttelu jatku tosi pitkään (vieläkin vähän vuotaa) ni ajattelin sit tehdä testin varmuuden vuoks ettei olis raskaudesta kyse, mut plussahan sieltä pärähti :D
 
Heipä hei.. Tänään on se tuomiopäivä täällä. Puolilta päivin mulla on se lääkäriaika yksiryisellä ja saan vihdoin selvyyden tähän hommaan, voi kumpa kaikki olisi hyvin.. koko viime yön vain pyörein ja pyörein ku jännittää, pelottaa, ahdistaa niin paljon, huoh, no pian se selviää sitten mistä tässä kaikessa on kyse.

Jenksula itku pääsi ilosta, voi oon niin onnelinne sun puolesta, ihanaa ihanaa :hug: tarrasukkia molemmille jotta pysyisivät kyydissä. miten muuten voit? oireet?

Jenikk Tervetuloa mukaan, ei kai kukaan tuollaisesta tuomitse, hieno juttuhan se on. Itse aloin odottaa meidän kolmatta silloin kun toinen lapsemme oli 2,5kk ja kaikki meni hyvin. ALkuraskaudesta oli melko paljon silloin pahoinvointia ja silloin oli raskasta hoitaa vauvaa, samoin loppuraskaus ku toinen ei osannut vielä kävellä ja joutui isolla mahalla kantaa koko ajan ja sit mulle iski vielä raskausdiabetes. Mut siis hyvin ollaan pärjätty. Nyt meillä siis muksut 5v. 1v 8kk ja 8kk :) Että älä murehdi mitään, kaikki menee hienosti ja pienellä ikäerolla on paljon hyviä puolia, joskin se myös on toki välillä raskasta kun on monta pientä :hug:

Tänne oli tullut joku muukin jolla oli synnytyssairaalana KPKS, kukahan se nyt olikaan, tervetuloa! :wave:

Tervetuloa kaikille uusille, ihana kun porukka kasvaa ja keskustelu on aktiivista ;)

Vielä kolme tuntia ultraan.... :ashamed:
 
Onnea jälleen uusille plussaneille!! :)

Jenksula Voi mitä ihania ultra uutisia, hurjasti tuplaonnea sinne päin!! :heart:

TingaTanga Toivottavasti on vain harmitonta vuotoa, varmasti kurja fiilis! :hug:

Ikuinenkuumeilija Tänäänkös sulla piti se ultra olla? Toivottavasti vihdoin saisit hyviä uutisia, kun tuollaisessa ikävässä epätietoisuudessa olet viime ajat joutunut elämään! :hug:

Täällä tuli yhtäkkiä eilen aamulla järkyttävän huono olo. Esikoiselle sain puuron tehtyä kun täytyi jo sännättä vessaan yökkimään. Tänä aamuna taas ei mitään pahoinvointia, paitsi että mun mielestä meidän keittiön kaapit haisee aivan järkyttävälle. Oon siitä aiemminkin tän raskauden aikana miehelle valittanut, ja sen mukaan niissä ei haise mikään :D ja kyllä mä itsekin tiedän, ettei siellä oikeasti ole mitään mikä haisis :)

Kamala väsymys vaivannut myös pari viime päivää.. Olin vapailla, enkä jaksanut tehdä mitään, lattialla makasin ja yritin hieman ajaa autoilla esikoisen kanssa.. Illalla olin jo niin väsynyt, että teki mieli itkeä.. Esikoisestakin oli alkuvaiheessa väsymystä, mutta ei mitään tälläista. Nyt tuntuu, että väsymys lamaannuttaa mut täysin, enkä pysty mihinkään. Tosin tänään tuntuu olevan vähän parempi päivä, onneksi kun pitää iltavuoroon mennä..

once upon a time ja pikku kakkonen 7+4
 
Mäkin ilmottaudun, La 10.12, PHKS, toinen lapsi ja ikää 25v. Ite tein raskaustestin positiivisena jo viikkoa ennen menkkojen alkua hätäisenä, ja varmistin nyt sit muutama pv sitten vaikka oireet on kyllä ollu melko selkeitä ekasta raskaudesta. Hampaita vihloo, turvonnu olo pissattaa jatkuvasti ym Nyt on ollu viikon jo hirveä väsymys ja pari päivää ollu tosi huono olo. Viikkoja ei oo paljon kasassa mut oireita sitäkin enemmän. Mut en päässy edelliselläkään kerralla kovin vähällä joten oli jo odotettavissakin. Pikkusisarus on meille kovin odotettu ja huolella harkittu =)
 
kurre Onnea plussasta! :) Ihana että tänne tulee koko aika lisää plussanneita! :)

Itellä vasta näin aluillaan ja tänään aamulla oli kyllä niin kauhia olo, vaikka en oksentanutkaan ja vilunen oon ollu jo monta päivää. :D

Niin ja mun kohtaan voi lisätä ikä 21 ja ensimmäinen, voin olla vielä kysymysmerkki kohdassa niin kauan kun pääsen ultraan ja saan tietää lasketun ajan :)

-Miwwi ja muru 5+4(ei tarkka, mutta näillä mennään! :D)
 
Viimeksi muokattu:
Hui, ku tänne on tullu nii paljo tekstiä etten varmaan muista puoliakaan mitä ja kelle piti kirjottaa.

StrawBerrylle iso :hug:, tuntuu pahalta sun puolesta. On nii epäreilua ensin saada iloita plussasta ja sitte saaki tuommosia uutisia. :(

Ikuinenkuumeilija täällä on peukut pystyssä et ultrasta tulis hyviä uutisia.

Tervetulloo kaikille lukuisille uusille ja onnittelut plussasta munki puolesta! Mukava ku meitä on näi paljo. :)

Ja ihania ultrakuulumisiaki oli, onnittelut vaan niistäki. :) Oon kateellinen, ku määki niin tahtoisin varhaisultraan, mut en raski mennä. Toivoa vaan et masussa ois kaikki hyvin. :heart:

Sitte vielä omaa napaa: Flunssa alkaa olla selätetty. Olihan vaan kurja olo koko viime viikon, mut nyt antibioottikuurin ollessa puolessa välissä alkaa olo tuntuun suht normaalilta. Maha mulla meni iha sekasi siitä ja oksensin koko viikonlopun, mut sittepä se siitä onneksi helpotti. Nyt iskee aina oksetusolo sillon ku on liian pitkään syömättä, mut muuten iha hyvin oon pärjäilly. Väsy tai laiskotus olo meinaa vaivata ja sitte tuntuu et pinna on vähä kireellä, ku tuntuu että mennee helposti hermo tuon esikoisen kans ku se ei usko mittää ja tahallaan tekkee kaiken ilkeyden ku näkkee ettei äiti jaksa koko ajan perässä juosta. Huhheijakkaa, mitähän siitä loppuraskaudesta sitte tulee. No ens viikolla ois keskiviikkona eka neuvola, et sitä odotellessa nii jospa sitä alkais tämäki raskaus pikkuhiljaa konkretisoitumaan. :)

Kaikille parempia vointeja ja tarrasukkia pikkusille, ettei mitään ikävää enää sattuis kellekkään!

HayLina+Neponen 7+3
 
Moi taas. Ensinnäkin strawberrylle :hug:

Täällä nyt ultrasta kotiuduttu ja ei kovin hyvillä mielin. Lääkäri ultrasi alakautta ja näki ruskuaispussin ja sikiön, mutta ei sykettä. Viikkoja pitäis kuukautisten mukaan olla tänään 7+4 mutta kiertonihan ei toki ole ollut säännöllinen. Jokatapauksessa tein kuitenkin positiivisen raskaustestin tasan 3 viikkoa sitten joten kyllä niitä viikkoja pitäis joka tapauksessa lähemmäs 7 olla joten lääkäri oli sitä mieltä että epäilee keskeytynyttä keskenmenoa ja puhui jo kaavinnastakin. Antoi vielä uuden ajan ensi viikon tiistaille, koska haluaa varmistua asiasta joten taas lisää odottelua :(
 
Strawberry ja ikuinenkuumeilija :hug: Strawberrylle pahoittelut ku:sta ja voimia tulevaan!! Ikuisusellakuumeilijalla on varmaan tuskaisen pitkä odotus ensi viikolle! Jos jotain hyvää, niin lääkäri haluaa olla varma, ennenkuin määrää kaavinnan.. Olisi kamala jäädä epätietoisuuteen..

Jenksulalla onnittelut kahdesta sykkeestä, mahtavaa!!=) Nyt vaan kovasti tarrasukkia molemmalle pikkuiselle!!:heart:

Iik, ultra on huomenna.. Näin viime yönä unta, jossa vuosin niin, että kaikki paikat oli veressä...:( Toivottavasti vaan stressiunta, ei enneunia..

Sofi 7+2
 
Voi eikä, kun täälä tulee tälläisiä surullisia uutisia ja odotteluja :( Ite kun en ole ees vielä päässyt ultraan enkä moneen viikkoon pääsekään nii kauheeta tää odottelu ja kun teillekin on noin huonosti käynyt! Huh, tulee ihan itku. :'( Halauksia sinne kaikille ja voimia! :hug:


Sofi12 Meetkö yksityiselle ultraan, kun sulla noin aikasin on? :O



Miwwi ja muru 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Voi itku, paljon halauksia teille StrawBerry ja ikuinenkuumeilija.

Jenksulalle onnittelut kahdesta tontunalusta. Ite varmaan rupeaisin hyperventiloimaan tuossa tilanteessa :)

Onnea ja tarrasukkia myös uusille plussaajille.
 
strawberrylle :hug:

Jenksula Hurjasti onnea tuplista. Toivottavasti pysyy matkassa loppuun asti.

Mä odotan niin pääsyä ultraan joka siis 4.5 vasta ja toisaalta pelottaa niin paljon että mitä sieltä löytyy. Tänään soittelin äitiysneuvolaan ja sain ajan rv 10 eli 23.5. Jos siis sinne asti päästään. Oon nyt yrittänyt nyt nauttia tästä raskaudesta niin paljon enemmän, ku esikoisen kohdalla pelkäsin varmaan synnytyssaliin asti. Vaikka silti pelottaa kaikki. Vielä olis tuskaset 2 viikkoa ja 2 päivää odottaa tuohon ultraan, huoh.
Tänään ensimmäisen kerran on ollu huono olo, mut luulempa että se johtuu siitä ku join töissä kahvia ja en normaalisti juo. Oon tällä viikolla joka ilta vähän herkutellu karkilla ja suklaalla, ei kyl sais mut tiedän että jos tässä raskaudessa on yhtään samanlainen pahoinvointi ku edellisessä, niin varmasti herkkujen syönti jää ja paino tippuu useamman kilon.
Eilen piti sitten hammassäryn vuoks mennä hammaslääkäriin ja puhkeamaton viisaudenhammas oli tehnyt tulehduksen leukaluuhun. Nythän sitä ei voi poistaa joten ei auta ku syyä antibioottikuuri ja parasetamolia nyt ja toivoa että menee sillä kipu ohi.

Tasaista tahtia mennään eteenpäin. Kunhan vaan aika kulkis nopeampaa :)

-FM ja Pähkinä 5+0
 
Hei, mulla olis kysymys, en tiedä onko tätä kysytty, mutta kysytään nyt kumminki, koska olette ajatelleet kertoa molempien vanhemmille entä sukulaisille tai kavereille? :) Olis mielenkiintoista tietää, kun itse en ole vielä kertonut kellekään ja olen sen verran ujokin tälläisen asian kanssa, että saa nähä miten vanhemmille tästä kerrotaan ja koska :)
 
Jenksula, IIK! Onnea hurjasti ultrakuulumisista :):flower: Kovasti liimaa ja tarrahaalareita pukkuisille että pysyisivät molemmat matkassa!

ikuinenkuumeilija, voi kurjuus! Voimia sinne odotteluun, varmasti ihan käsittämättömän piinaavaa :hug:

TingaTangasta on huoli kun ei ole kuulunut mitään, jatkuuko vuoto vielä?

Miwwi, meillä molempien vanhemmat ja sisarukset ja myös parhaat ystävät tiesivät jo meidän hoidoista kun ollaan niin kauan niissä oltu. Kerroimme heille siis heti plussan tultua. Työkavereille, muille sukulaisille ja lopuille kavereille kerromme rv12 täytyttyä tai jos joku keksii kysyä aiemmin niin en aio valehtelemaan ruveta ;)

ON. Mulla oli siis toissapäivänä hcG 827. No, tänään tein sitten vielä digitestin alle tunnin rakossa olleesta laimeasta pissasta, ja se antoi tulokseksi 3+!!! :) Eli hcG siis on >2000, jee! :D Ihanaa että nousutahti jatkuu kiivaana, tietää että tapahtuu siellä edes jotain. Oireita ei nimittäin vieläkään oo, mitä nyt vessassa pitää yöllä käydä kerran ja aivastaessa vihlaisee oikealta alavatsalta. Mitään tissikipuja tai pahoinvointeja ei ole tännepäin tullut. Toisaalta niitä toivoo että olis enemmän merkkejä raskaanaolosta, mutta toisaalta töissä on tosi kriittiset ajat meneillään et en välttis haluais halata pyttyä kaikki päivät :headwall:

Rödluvan ja Beetakingi 4+6 (huomenna poksuu uusi viikko =)!!) (ja vielä jos joku ihmettelee mun idioottimaista raskausnimeä niin se on miehen valitsema :kieh:)
 
Viimeksi muokattu:
Jospa täältäkin suunnalta ilmottelis että hengissä ollaan vaikka tää pahoinvointi on aika kaameeta ja väsymys on aivan hirveetä,mutta kyllä tän kestää kun tietää mikä on lopputulos jos sinne asti päästään :)

Onnea kaikille plussanneille ja myös hyviä ultrauutisia saaneille :heart:
 
Heippa kaikille!

Jokohan sitä uskaltaisi liittyä joukkoon. Perjantai 13.4. tein ensimmäisen plussatestin, sen jälkeen on tullut testattua vielä 5 kertaa, ihan vain varmuuden vuoksi :D Maanantaina sain digitestiin tuloksen raskaana 2-3, eli eiköhän tää nyt jo pitäis uskoa että raskaana ollaan:) Erittäin toivottu ja odotettu lapsi, yritystä takana 8 kuukautta. Ikää 21 v, LA 16.12. ensimmäinen lapsi ja sairaalana TAYS. Oireita ei vielä pahemmin ole, nännit todella arat ja mahaa nippailee välillä menkkamaisesti. Maanantaina soitin myös neuvolaan ja sielä laskivat viikoiksi 5+1, eli tänään menossa 5+3. Luulen et noi tosta vielä muuttuu, kun mielestäni toi plussakierto oli 34 päiväinen, mutta käytän nyt noita neuvolan antamia päiviä, kun ovat ne "viralliset". Ekan neuvola-ajan sain 8.5. ja varhaisultraa ei herunut, vaikka kierrot on olleet säännöllisen epäsäännölliset 29-40 päivää. Katselin vähän noita ultraushinnastoja, ja 248e näytti olevan erään lääkäriaseman sivulla. Sen verran kova hinta että tuskin mennään, vaikka kovasti haluaisinkin:/ Kovasti pelottaa, että menee kesken, kun niin monelle se on tapahtunut ja viikkojakin vasta näin vähän kasassa:/ Toivotaan kuitenkin että se pieni joulutonttu saadaan syliin loppuvuodesta!:)

-minttu- ja ötökkä 5+3
 

Yhteistyössä