JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Mötkylä kyllä mä oon ainakin sen käsityksen saanut, et täältä vaasasta tullaan seinäjoelle synnyttään lakon aikana.. Mutta silti jotenki tulee koko ajan hirveen ristiriitaista tietoa joka puolelta, mut näin mä oon kuitenki ymmärtäny.
 
Hui ku täällä alkaa olla jo ihan tosi monella synnytykset lähellä... Tuntuu, et tää oma kuukauden odotus on ihan järjettömän pitkä, eikä aika kulu millään.

Joku ihmetteli, että tullaankos me vaasasta seinäjoelle synnyttämään, niin kyllä näin olisi ollut tarkoitus tehdä, ellei tämänpäiväinen pakkolaki olisi mennyt läpi ja irtisanoutumiset astuisivat voimaan. Mutta nyt käsittääkseni vaasan synnäri pysyy auki. Mäkään en hirveesti jaksa panikoida tosta lakosta kun kuitenkin vasta 19 joulukuuta laskettu. Eiköhän tää koko homma ala kuitenkin aika nopsaa selvitä. ( Oma uskomus )

Mä kans meikkaan ihan päivittäin ja koitan tätä tukkaakin laittaa, jotta ei ihan olo olis ku hirviöllä. Ja toimii jotenkikutenki täälläkin. Sit hemmottelen itteeni kasvonaamioilla ja jalkakylvyillä tavallista enemmän. Yritän siis jotenkin tasapainottaa tätä muuten niin ahdistavan pitkästyttävää olotilaa...

Taidan mennä tästä jo nukkumaan, tai no toisin sanoen pyörimään ja ravaamaan vessassa. Sitähän ne yöt on... Pessimistinen minäkin taas tänään... :|

Niin ja mmiilialle onnea poikauutisista! :flower:

Minky 35+2
 
Joo mmiilialla oli ihanat uutiset pojasta, mä en sitten koskaan muista kaikkea kommentoida. :headwall:
Mikäs se tk82 olikaan sektion syy? Anteeksi en jaksa selata.

Munkin oli pakko ottaa kone vielä esille kun oottelen että takkatuli sammuu ja saan pellit kiinni, että pääsee itekki laittaa pellit kiinni kohtapuoleen. Ei täälläkään nukkumisesta varmaan mitään tuu..
Yksin on tylsä nukkuu kun ei ole ketään ketä häiritä pyörimisellä ja vessassa ravaamisella. :) No huomenna se mies kulta rakas tulee
kotiin eikä enää lähde reissuun vähään aikaan.
 
Porsche mulla todettiin ahdas lantio kun ekaa lasta olin ähertämässä. Vuorokauden yrittivät saada syntymään (vedet oli menny) ja kun ei laskeutunu ja paikat auennu niin kiireelliseen sektioon veivät. Mittailivat samalla lantion kokoa ja ei ollu "normaalit" mitat. Nyt olen saanut vähän ristiriitaista tietoa että minkä kokonen kuitenkin sopis tulemaan alakautta, toinen lääkäri sano että max. 2,5kg ja toinen oli sitä mieltä että kyllähän sieltä kolme kilonen saadaan tulemaan. Mun kanta on se että en lähe edes yrittämään ja vaarantamaan lapsen enkä omaa terveyttä pelkkien arvauksien varassa.

tk & rv36+5
 
tk:lleelä anna periksi lääkäreille jos joku sitä mieltä että sulla on "tiukka lantio" niin ilman muuta vaaji sektio!!!!oys:ssa en muista kuoliko peräti se lapsi kun kätilö sanoi lääkärille että ei mahdu syntyyn et pitää sektio tehä ja lääkäri ei uskonu kun sanoi vaan että sehän laitetaan syntyyn alakautta |O :headwall: :headwall: :headwall: jos kerran on tiukka lantio niin ei paljo auta laittaa syntymään jos ei mahu! :headwall: kyllä meijä äiti KIEHUI kun kuuli tuosta törpöstä lääkäristä |O mut en halua sua pelotella!kaikki menee parhain päin :hug:
täällä ollu matala liitua...aloin yx ilta panikoija tuon mun painon nousun kans ja synnytyksen että onko siellä kätilöä paikalla kun aina sanovat että mulla on niin "erikoisia" nuo synnytykset :whistle: kiire tullu kätilöillä aina vaikka normaali miehitys ollu.mutta kivi tippu harteilta kun kuulin ettei pitäisi ite synnytyksiin vaikuttaa!HUH!nyt vähän mukavampi mieli sitten ollut.kaveri sanoi että jos sf mitta kasvaa ni ei pitäs olla huolta vaikkei mun oma paino nouse...en kyllä oo mikkää ylipainonen mutta onhan se tiete synnytyksen jälk helpompi päästä taas normaali mittoihin kun ei kauheena kerry...nyt tullu 10kg ja rv 35+3.viime nla:ssa terkka huomas että turvotusta sormissa vähän ja eilen illalla katoin jalkoja niin ne oli kans vähäsen.mut sehän kuuluu jo näille vkoille asiaan :D
minä oon pitäny samaa patjaa sisaruksilla.tai no edelliselle ostettiin uus kun vaihtu sängyn kokoki...
nukkumisestameillä vauva nukkuu alku yön aina pinniksessä,vaunujen kopassa ja aamuyöt yleensä mun vieressä kun en oo jaksanu nostaa ommaan sänkyyn sitä tai oon nukahtanu keske imetyksen :ashamed: en oo koskaan pelänny että kääntysin vauvan päälle kun kummasti se äidin vaisto pelannu aina...ja oon pystyny silti hyvin nukkuun...meillä 7 ja 6v tytöt nukkuu omassa huoneessa ja pojat 4 ja 2v toisessa makkarissa...vauva siirretään sitte lastenhuoneeseen kun yösyötöt jää pois....n.1v jos imetän sinne asti...meillä lapset kaikki ollu aika huonoja nukkuun.saattanu vielä 3v huutaa yöllä :/ mut nyt kuopus ollu unelma että nukkunu jo nyt jonku aikaa yöt läpeese!eka vuosi sen kans oli kyllä TOSI raskas kun 3kk ikäisenä todettiin vaikia astma :/ sitten niitä sairaalareissuja riittiki :whistle: nyt on sormet ja varpaat ristissa että saatais "terve" lapsi!ruoka-allerkiatkin nyt vielä jotenki menis jos ei ihan kauheet ooo mutta astma on niin tympiä kuun kohtaukset tulee yleensä öisin...ei oo auttanu kun ampulanssi soittaa tai ite kaahata spiiralle...mut nyt nautittu jokaisesta terveestä päivästä ja vauvaa innolla ootettu :heart: alkaa kaikki olla kohta täpinöissään :D ite oottelen nyt malttavaisin mielin la päivää kun jos ne synnytykset kerra hoijetaan ni ei tässä paniikkia oo synnyttään :saint:
mut nyt meen tuonna kattoon mille sitä alkas...
 
hulivili ylilääkäri joka leikkas esikoisen sanoi sillon että se 2,5kg on raja. Nyt sitten äippäpolilla toinen lääkäri oli eri mieltä. Mulla ollu joka kerta eri lääkäri kun olen käyny polilla,ota niistä nyt selvää sitten! Mutta kyllä tää vauva tulee olee yli kolme kilonen, rv32 painoarvio oli 2,2kg.
Sektio on ainut vaihtoehto.
 
Heipat :wave:

mmiiliallekkin luvattu palliperse :heart: Ihanaa!!!

tk82: Vähän samanlaisten juttujen kans pähkin kun lääkäri totes et hän käynnistäis viimeistään lasketun ajan tienoilla. Mulle on joskus sanottu polilla että tommonen 3,5kg mahtuu tuleen mutta jos tuo paino on jo nyt kasassa niin minkälainen möhkäle mahtaa olla tulossa. Kamalin mitä vois tapahtua ois hätäsektio, mieluummin sit suunniteltu tai sitten mun tapaukses käynnistäminen nyt kun vauva ei vielä oo liian iso. Ehkä.

Hulivili: Mä kans peukutan et teille saatais terve vauva :) Voin vain kuvitella sen tilanteen että joutuu noin pienestä jo melkoiseen rulianssiin.

Shamandalie: hih.. hymyilytti tuo sormi sattui juttu. Mua nimittäin inhotti se ku selkää pestiin. :D Ja itse asias se oli jotenki kummallista kun ne ajeli tuolta alapäästä karvoja veke (pöheikköön kun ei yltäny enää.. ) ennen ku tikkasivat synnytyksen jälkeen. Tiedä sit miksi se oli niin inhottavaa. Oli vaan.

Tänään viikot tasan 38 eikä ensimmäistäkää supistusta koko aamuna vaikka on tullu hääräiltyä vaiks mitä. Kakkupohja huomista varten on nyt uunissa ja nyt mammat peukut pystyyn ettei tuu lässähtäny versio vaan oikein kuohkee.. Tein ainaki kaikkeni että täl kertaa ei kovin kiinteeksi jäis pohja.

Tyttö unille hetken päästä ja sit meen punnertaan jotain et tulis ees yx napakka supistus. Mukavaa lauantaita ja supistuksia mammoille

:wave:

maukkis rv 38 =)
 
Tosiaan, mmilialle :flower: :flower: kellukkeista! Ihanaa :heart: Nyt ei muuta ku sinisiä nallepotkareita hankkimaan ;)

Porschen takkatuli kuulostaa ihanan idylliseltä...Ehkä laitan paremman puutteessa tuikkurivistön luomaan tunnelmaa illalla :)

(.) Eiliset tuparit meni kivasti ja jaksoin edustaa reippaasti vaikka suurin osa porukasta oli uusia tuttavuuksia. Oli vaan outoa kun tuli sellainen tunne että olin ihan huomion keskipisteenä, tuntemattomatkin tuli kehumaan kuinka kauniilta masu näyttää ja kertomaan omia synnytyskokemuksia :heart: Melkein kapsahdin yhden nuoren naisen kaulaan joka sanoi että "ihanan siro masu" - siis yleensä kun kommentit on että "oho, tuo syntyy kyllä pian" :LOL: :heart:

Kiitos kaikille nukuttamiskokemuksista, ainakin Shamandalie ja Hulivili nyt viimeisimpänä! Mitä mieltä te kokeneemmat äidit olette rintapumpuista? Kannattaako sellainen hankkia nyt jo, vai vasta myöhemmin tarpeen mukaan? Kun joku sanoi että sitten kun maito nousee rintoihin se sattuu niin paljon että on pakko tyhjentää pumpulla, ja joku toinen taas sanoo että ei ole koskaan pumppua tarvinnut. Ja miksi sähkökäyttöinen olisi parempi - ne on ainakin tosi kalliita? Kiitos jos joku osaa neuvoa! :flower:
 
Huomenta :wave: !

Rintapumppu-asia kiinnostais muakin... Ainakin ystäväni, jotka ihan hiljattain ovat saaneet vauvoja, ovat kehuneet Aventin käsipumppua maasta taivaaseen. On kuulemma yhtä tehokas kuin sähköversio ja mukavampi käteen kuin se malli, jossa joutuu rasittamaan haukkaria aika lailla =) . Itse aion sellaisen hankkia tänään, kun vihdoinkin päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja mennä joululahjaostoksille siltä varalta, että arvot neuvolassa ovat persiillään ja synnytys jouduttaisiin käynnistämään.

Tänä aamuna musta tuntui, että mun maha on tosi pieni |O ... Ei kai se nyt kutistuakaan voi :/ ...

*muoks* ja nyt kun sinne shoppailemaan olen menossa, niin olisin todella kiitollinen niistä äitiyspakkauksen päällystämisvinkeistä :attn: :attn: :attn: !!!
 
Sätsen, näin kuopiolaisessa Baby style-liikkeessä äitiyspakkauksen, joka oli päällystetty siihen tarkoitetuilla kankailla ja laatikon alla oli vielä pahviset kehdon jalat. Oli tosi söpö! Käy kysymässä noita "lakanoita" ja sitä jalkaa jostain lastentarvikeliikkeestä. Mäkin olisin laittanut niin, ellen nukuttaisi vauvaa suoraan pinnikseen.

Mun neuvolantäti suositteli hankkimaan rintapumpun, tuttipullon ja tutinkin vasta synnytyksen jälkeen, jos niille tulee tarvetta. Kaikki kun eivät niitä välttämättä tule tarvitsemaan. Ostin kuitenkin varmuudenvuoksi yhden tuttipullon ja hommaan yhden tölkin korvikemaitoa, jos joulunpyhinä vaikka sattuu niin, että kaupat ovat kiinni ja imetys ei ota onnistuakseen.

Onnittelut mmiilialle poikauutisista ja kukahan kamppaili verenpaineiden kanssa :hug: !

Mä olen ihan poikki, kun heräsin 01.30 naapurien perheriitaan ja valvoin sitten 04.30:een |O . Kävin vain 5 kertaa vessassa yön aikana. Nyt on päästävä nauttimaan kauniista talvipäivästä ulos koiran kanssa. Tänne on siis saapunut lumi maahan :) .
 
Täällä yks on saanut miehensä "takaisin" ihanaa.. :heart:
Tracy, vai idylliseltä :D , täytyy sanoa että kyllä mä eilen nautin, istuin varttia yli puolenyön takan edessä eikä mulla ollu muuta päällä kun kynttilät. Tunnustelin vauvan liikkeitä ja otin yksinäisyydestäni kaiken irti.
Lasi punaviiniä olisi kruunannu hetken. Mutta kohta sekin aika koittaa.
Mulla on sieltä keväiseltä Toscanan matkalta muutama Chiantin viini
oottelemassa kaapissa.

Nyt liedellä porisee nakkikastike, ja kohta syödään koko family yhdessä.
Ihanaa lauantai- iltaa kaikille!
 
Tracy: mä ainakin haluan rintapumpun. Sellaista ei vielä ole, ja esikoisen aikaan maitoa riitti niin et kun neiti oli syönyt lypsin käsin vielä tarvittaessa pulloon 10-50ml.. :whistle: Kunnon lehmä siis. :D

Kiitos Tivoli. Pitääkin muistaa ihan vaan kaiken varalle ostaa purkki korviketta kaappiin... Niissä onneks pitkä päivä, ja jos yhen sit pois joutuu heittään niin ei se sitten taloutta kaada... Esikoisellakin ostettiin varoiksi, mut ei sitä sit tarvittu kuin vasta muutaman kuukauden iässä... :)

Pikana olen nyt täällä piipahtamassa, joku aika sitten heräiltiin neidin kanssa päikkäreiltä, ja suunnittelin että tänään käydään Hesellä. :ashamed: Mun niin viikolla teki mieli kerrosta, ja sitten isäntä lähti itelleen vaatteita ostamaan, mut ei sitten ehtiny käymään Prisman Hesellä ennen kuin se meni kiinni. :headwall: No, mennään nyt sitten kun isäntäkin on laivalla humputtamassa. :D

Käytiin tänään Myllyssä, ja tyttö sai tiimarista valita pienen mieleisen lelun: ollaan nyt alettu laittaa tarroja taulukkoon aina kun pottaan jotain tulee, ja tietystä tarramäärästä saa jotain pientä. Jospa se motivois... :whistle: Tai ainakin vielä on toiminut, tämän päivän aikana on kertynyt uudelle riville jo 4 tarraa, joten kun siinä tulee vielä se yksi minkä jälkeen saa yllärin, niin sitten siirrytään siihen et aina kun kakkaa pottaan niin sitten saa tarran. Pissaaminen sinne kun tuntuu jo sujuvan kunhan vaan viitsii... ;)

Niin, shoppailin sitten jotain itelleni, ja vähän harmitti vaikka oikeestaan en mitään turhaa ostanutkaan... Ostin kahet sellaset alushousut jotka menee nytkin päälle. ;) Ja sit löysin isoja kokoja mammasukkiksia, niin ostin sellasetkin. Ne kun on vähän paksummat ja masussa niissä on ainakin jonkinlainen tuki... Ja kukkaronkin törsäsin, vanhasta kun on kolikkopuolen vetoketju rikki eikä siellä just muuta ole kuin kolikoita. :LOL: Ja heti kun kauppakeskuksessa alko enemmän kävelemään, niin huomas et alkaa supistelemaan... Ei mitään kipeitä, joten nou hätä. Mut jospa ne taas kuitenkin jotain auttais, ja ens viikon perjantaina sais kokeesta lähteä sit suoraan laitokselle. :D Juu, varmaan mun suunnitelmat taas toteutuukin... ;)

Mutta nyt pakkaamaan tavarat ja sinne hampparille... :p :ashamed:

Hyvää viikonloppua kaikille.

Shamandalie ja Torsti 36+5 :heart:
 
Hei!

Ajattelin kommentoida rintapumppuasiaan. Kyllähän sen nopsaan saa sit kaupasta ostettua ja mies vaikka tuotua laitokselle. Itse oon kahden ekan kans tarvinnut pumppua niin paljon, että aion ilman muuta ottaa sen synnärille mukaan (jos vaikka synnärillä maito alkaa jo kunnolla herua, edellisten kohdalla maitoa alkoi tulla kunnolla vasta kun pääsi kotiin omaan rauhaansa). Tuttipulloja saa synnäriltäkin lainaan, jos tarvetta on, joten sinne en vie omaa. Mulla rintapumppu on ollut ihan ehdoton. Kun maitoa on alkanut tulla kunnolla, olen usein joutunut pumppaamaan vähän ensin pois, ettei vauvat oo tukehtuneet siihen suihkuryöppyyn. Musta kaikkein paras malli on kaikkein yksinkertaisin käsikäyttöinen pumppu. Mulla on aika vanha "sukumalli" Ainulta. Ja täysin hyvä vielä. Jollekin voi sopia se sähköinen versio paremmin, riippuu ihan vauvasta ja jos vauva ei jostain syystä vaikka jaksa imeä rintaa, niin sähköisellä saa maitoa sitten suurempia määriä ja nopeammin. Mä lypsin kyllä parhaimmillaan käsikäyttöiselläkin kymmeniä millejä kerralla, hyvinkin 50-60 ml, kun heruminen oli kunnolla alkanut. Toiseen rintaan laitoin siksi aikaa maidonkerääjän. Tiedättehän, maailman yksinkertaisin kuppimainen jutska, johon maito valuu ihan itsestään sillä välin kun lypsää toisesta (tai imettää toisesta). Kertoilin nyt vähän enemmänkin, jos on hyötyä jollekin, jolla ei vielä kokemusta lypsämisestä.

Polka + pikkuinen 37+6

 
Shamandalie: Täällä kans yksi, joka pyöriskeli Myllyssä perheineen tänään... Eli jos näit viimesillään raskaana olevan, joka ei pystynyt kipujen takia kävelemään, niin se olin minä...!!!! :D

Siis jotain järkkyä oli tän päivän shoppailureissu... Minä, joka rakastan shoppailua , pyysin mieheltä, että lähettäis pois... Kävelystä ei tullut mitään, kun oikeaan nivuseen sattui niin paljon, ett jalka petti alta. En sitten tiedä painaako vauvan pää johonkin hermoon... Ja pyllyssä asti tuntui tuo kävely. en sitten tiedä supisteliko vai ei... Eilen kävelin kampaajalle 2 kilometriä pitkästä aikaa ilman kipuja ja hienosti meni...

leivottiin ja koristeltiin tytön prinsessakakku huomisille synttäreille jo valmiix... Mä kun pelkään koko ajan, että lähtö tulee... =)

Tää oli nyt tämmönen omanapa valitusosio... Nyt syömään, kun mies paistoi kunnon pihvit, nam... =)

Riikkuli 36+6
 
Shamandalie: Täällä kans yksi, joka pyöriskeli Myllyssä perheineen tänään... Eli jos näit viimesillään raskaana olevan, joka ei pystynyt kipujen takia kävelemään, niin se olin minä...!!!! :D

Siis jotain järkkyä oli tän päivän shoppailureissu... Minä, joka rakastan shoppailua , pyysin mieheltä, että lähettäis pois... Kävelystä ei tullut mitään, kun oikeaan nivuseen sattui niin paljon, ett jalka petti alta. En sitten tiedä painaako vauvan pää johonkin hermoon... Ja pyllyssä asti tuntui tuo kävely. en sitten tiedä supisteliko vai ei... Eilen kävelin kampaajalle 2 kilometriä pitkästä aikaa ilman kipuja ja hienosti meni...

leivottiin ja koristeltiin tytön prinsessakakku huomisille synttäreille jo valmiix... Mä kun pelkään koko ajan, että lähtö tulee... =)

Tää oli nyt tämmönen omanapa valitusosio... Nyt syömään, kun mies paistoi kunnon pihvit, nam... =)

Riikkuli 36+6
 
iltaa mammat!

Täällä käyty shoppailemassa äitin kanssa. Huh huh olipas reissu. Käytiin ostamassa anttilasta nyt sitten pinnasänkyyn uusi patja ja petari sekä sellanen patjan suoja. Nyt ei tarvii enää miettiä että käyttääkö tota saatua vanhaa patjaa =) Yks joululahjakin tuli ostettua. Nyt olo kyllä sen oloinen et on tullut käveltyä. Onneks oli toi äippä mukana kantamassa kasseja...

En tiedä mitä mulla nää supistelut enteilee, kun taas viime yönä heräsin kipeään supistukseen. Nyt oli sellasta polttelua koko vatsalla. Toinen supistus tuli puolen tunnin päästä ja sit loppu. Tänään ei kivuliaita supisteluja ole tullut vaikka tuli käveltyä kaupoissa. Saa nähdä mitä ens yöstä tulee....Onhan noita supisteluja ollut koko ajan mut ei tollasia kipeitä...

Oli puhetta rintapumpuista mä kans oon kuullut paljon kehuja tosta Aventin käsikäyttösestä rintapumpusta. Sain sellasen käyttynä, ja kovasti kaveri sitä kehui...Omakohtaista kokemusta ei viel ole, mut paljon oon hyvää siitä kuullut.

mukavaa lauantai-iltaa kaikille

Misse81 34+1
 
Huh kun vaan väsyttää se viimeyön valvominen. Tänään olikin sitten vaihteeksi "hyvä mahapäivä", kävelin koiran kanssa 2h 20min lenkin ja nautin mukavasta säästä. Väsy ja jalkakrampit hidastivat matkaa, mutta onneksi jaksoin taas reippailla. Äskeinen kaksituntinen menikin sitten leffan kanssa sohvanpohjalla maaten. Tänään piti vielä ommella pinniksen päiväpeitto loppuun, mutta jaksaisko tuota enää.

Mä ostin torstaina ton maidonkerääjän, mutta juttujenne perusteella voisin ehkä kysyä kaverin rintapumppuakin sitten lainaan. Käsikäyttöinen hänelläkin on ja muistaakseni ihan hyväksi todettu.

Mulla ei ole ollut kipeitä supistuksia pitkään pitkään aikaan. Mutta se mikä on uutta, niin mulle on tullut tällä viikolla vaalea linea negra ja napa alkaa kohta kääntyä ulospäin, jos mahan kasvu vielä jatkuu. Ja tyttömaha alkaa muodostua, kun maha on hiukan levinnyt nyt sivuille päin. Vielä tässä vaiheessa voi siis tapahtua kummia :eek:. Ne raskausarvet mistä puhuin joku aika sitten, eivät varsinaisesti olleetkaan raskausarpia, mutta jotain punoituksen alkua on hiukan, jota ole yrittänyt vielä rasvailla. Mä en tähän loppuun välittäisi saada enää mitään muutoksia kroppaan, kun tähänkin asti on menty ilman.
 
Onpa tullu taas tekstiä :) ei oo taas kerenny muutamaan päivään katteleen.

Sätseen: Meidän neuvolassa tosiaan on jotain vikaa kun anaa huonoja pissakoe vastauksia! :LOL: Mistä tulikin mieleeni että käytkö tossa villilän neuvolassa vai missä? Mä käyn villilässä ja ihan kiva täti on kyllä. Tosin vähän hajamielinen...sen on pitäny mulle soittaa vastauksista jo kahteen kertaan mutta eipä ole kuulunu mitään, eilen soitin sitten itse sinne.

Täällä on siis muillakin tota "ihanaa" nivuskipua... tiedän tasan tarkkaan miltä se tuntuu kun ite kärsiny samasta jo pari viikkoo...ja nimenomaan oikeassa nivusessa. Välillä säteilee myös alavatsaan ja reiden sisäpuolelle. Joskus on tosi hyviä kivuttomia päiviä vaikka ois liikkunu reippaastikkin, mutta välillä vaikka oisit vaan maannu tai liikkunu normaalisti tai vähän vähemmän niin saattaa tulla tosi kipeeks! No kohta siitäkin vaivasta pääsee eroon. :)

Me käytiin tänään kaverilla kattoon niiden kissanpentua...Voi että osas olla sulonen pieni! Sellanen about 12vk maatiais kisu. Hyvin suhtautu niiden vanhempikin kisu uuteen tulokkaaseen, pariin kertaan vaan sähisi sille. Itku melkein pääsi kun se pentu oli niiiiiiin ihana... :heart:

Mulla on maanantaina tayssissa viimenen ultra vauvan kystan takia. Kiva päästä kattoon pikkusta vielä ennen syntymää. Tänään on sitten tasan 30vrk laskettuun aikaan! hui... :eek: Nyt meen katteleen leffaa. Illanjatkoja!
 
Sätseen: Piti viä tosta raskausmyrkytyksestä kirjottaa... Mä kanssa hyvin vahvasti epäilen että mulla ois kanssa, meinaan mulla on niinkun jo aikasemmin oon kirjottanukkin niin verenpaineet koholla, proteiinia pissassa, välillä (varsinkin iltasin) lievää päänsärkyä, ylävatsalla on välillä tuntunu lievää kipua ja tänään näky silmissä hetken aikaa värillisiä pilkkuja... Eli kaikki oireet täsmää. Olo on kuitenkin tosi hyvä ja neuvolassa oon käyny kerran viikossa ja pissanäytteitä juossu kiikuttamassa myös sinne muutamaan otteeseen. Aamupissassa on aina ollu proteiinia mutta tossa joku viikkositten vissiin kun kävin tayssissa niin iltapissa oli puhdas...Sen jälkeen ollu taas proteiinia ja verisoluja. Se mitä oon itse lukenu myrkytyksestä niin en ole saanut noin kauheeta kuvaa kirjotuksista mitä se sun löytämä anto ymmärtää...on toki kerrottu että tilaa on seurattava ja yleensä synnytys käynnistetään aikasemmin. Se voi vaikeuttaa istukan toimintaa ja joitakin sisäelimiä rasittaa äidillä, en nyt muista että mitä. Niin ja paha myrkytys voi aiheuttaa kouristuskohtauksen. En kuitenkaan oo saanu mistään käsitystä että suomessa myrkytys ois vaarallinen hengelle kun täällä seuranta on niin hyvää. Ja lievät myrkytykset hoidetaan kotona lepäämällä ja käynnistetään sitten joskus, ainoastaan vakavassa tapauksessa joutuis sairaala tarkkailuun. Kyllä muakin huolettaa asia mutta en usko että ois syytä paniikkiin kuitenkaan. Neuvolassa mulla ei täti oo sanonu mitään että minä tai vauva ois vaarassa tai että pitäis ottaa rauhallisemmin. Kyllä se tästä kuule jotenkin suttaantuu ja meillä on vauvat jo melkein täysaikasiakin joten koita rauhottua... :) :hug:
 
Suzyco: Juu, samaisessa neuvolassa minäkin asioin. Ja kiva täti mullakin.
Onhan tässä tosiaan jo voiton puolella, mutta jotenkin tuntuu, et jos vauva nyt syntyis, niin se olis tosi kirppu :| .
Mulla on nilkat ja sormet ihan turvoksissa ja ilmeisesti paineet on edelleen kohollaan, koska on vähän outo olo ja kuumottaa... Ja sydänkin hakkaa varmaan kahtasataa. No se johtuu varmaan siitä, että tää tilanne ahdistaa. Mulla oli nyt ekaa kertaa proteiinit plussalla joten näytteitäkään en ole siellä antanut kuin niillä peruskäynneillä. En siihen oikein muutakaan selitystä keksi sille yhtäkkiselle proteiinien löytymiselle kuin sen myrkytyksen :ashamed: . Täytyy silti toivoa parasta (ja pelätä pahinta). Masentavaa on myös se, et se lisää tulevaisuudessa äidin riskiä sairastua sydän- ja sepelvaltimotauteihin |O .

Onpas taas positiiviset jutut... :/
 
Heissan mammat. Kiva kuulla, että muillakin alkaa shoppailu oleen hankalaa. Mä oon aatellu, että valitan vaan turhasta. Mulla taas tulee selkä ihan hullun kipeeks, kai se on jotain hormonaalista tms. kun mulla on ollu sitä ihan raskauden alusta asti. Siis ristiselkä tulee niin kipeeks että meinaa taju lähtee.. Toivottavasti se loppuu heti kun vauva syntyy. Nyt syvennyn jutteleen vauvelin kanssa, se alotti iltamylläyksen :)
 
Ajattelin minäkin käydä kirjoittamassa tänne vähän kuulumisia pitkästä aikaa. Lueskelemassa olen käynyt täällä kyllä päivittäin, mutta noiden pikkusten kanssa on päivät niin täysiä ettei paljon kirjottaa kerkeä.

Eli mulla puhkesi raskaushepatoosi virallisesti torstaina. Joka paikkaa syyhyttää, etenkin jalkapohjia ja kämmeniä! Sairaalaan ei onneksi tarvinnut jäädä vaikka maksa arvot olivatkin hurjasti kohollaan, vaan sain hakea apteekista lääkkeet ja aloittaa ne kotona. Hepatoosi kun on syntymättömallä lapselle vaarallinen, niin käynnistys on viimestään joulukuun ihan alussa, ellei lähde aiemmin itse tulemaan. Nyt täytyy vaan toivoa että kaikki menee tälläkin kerralla hyvin loppuun asti, ja saa elävän ja terveen vauvan syliinsä.

Nyt täytyy mennä ilta/yöpalalle..
 
Sätseen: En ikinä jaksa kirjottaa sun nimimerkkiä oikein... :ashamed: Sano vaan jos haittaa...en suutu. :) Onhan noi mukelot tietty tosi pieniä jos nyt jo syntyis mutta toisaalta mieluummin niin, kun se että ois itse tosi,tosi kipee ja vauva ei sais tarpeeks ravintoo. On tää kyllä kurjaa kun aina täytyy olla jotain huolestuttavaa...toisella toista ja toisella toista, tääläkin on vähän jokaisella jotakin murehdittavaa ja stressattavaa. Noh, sellasta tää elämä on. On kuitenkin kiva että on muitakin joilla on sama tilanne niin voi sitten vaihtaa kuulumisia ja tietoa ja purkaa sitä omaa ahdistusta sellasille ihmisille jotka ymmärtää ja on samassa tilanteessa.
Meidän suvussa on muutenkin riski saada sydän ja verisuonitauteja, että mua ei sinänsä se huoleta kun siihen kuitenkin voi vaikuttaa jonkin verran omilla elämäntavoilla. Nykyään on muutenkin niin että on mikä tahansa niin aina on riski saada sitäsuntätä,mitä enemmän tutkitaan,sitä suuremmat riskit on saada kaikki maailman sairaudet ja varsinkin syöpä,millon sen saa ranskanperunoista ja millon kännykästä ym... Mä oon niin kyllästyny noihin tutkimustuloksiin että en oikeen jaksa niistä ressata,parhaani mukaan koitan pitää terveydestäni huolen, ja jos silti jonkun sairauden joskus saan niin voi,voi. Tollasille sairauksille kun ei sitten kuitenkaan loppupeleissä voi mitään niin ei siitä kannata ottaa ylimääräsiä murheita. :)

Kengurumeininki: Jaksamista hepatoosin kanssa... :hug: Ei varmasti ole mikään kiva juttu! Onneks saat kuitenkin olla kotona,on se aina kivempi kun sairaalassa maata.
 
Multa löytyy painetta vaikka muille jakaa ja turvotuksiakin jonkun verran :/ Ainoo mikä toistaseksi puuttuu on proteiini pissassa. Olis kiva kuulla miten teitä muita samojen juttujen kanssa painivia hoidetaan, itse oon saanut kolmelta eri lekurilta polilla kolme eri versioo siitä miten homma etenee...Ihan kuin ei ois muutenkin stressaavaa :(

Pippa + tirri 35+3
 

Yhteistyössä