JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Moi mammat!

Eilen kävin vikassa lääkärineuvolassa, jossa todettiin että kohdunkaula oli pitkä, kiinteä ja kiinni. Eli ei mitään merkkejä siitä että olis syntymässä piitkään aikaan... Muutenki lähes kaikki "raskausvaivat" on kadonnu, ei supista, ei vihlo eikä kolota. Koirien kanssa käyn lenkillä 3 kertaa päivässä, siivoon ja touhuun mut ei mitään! Pitäis varmaan olla tyytyväinen...

Tehyn lakosta on aika ristiriitaset tuntemukset. Toisaalta kyseessä on yks tärkeimmistä ammateista, joten varmasti hoitajat ansaitsisivat saada rahaa enemmän kuin monet muut. Toisaalta, on mun mielestä todella moraalitonta leikkiä ihmishengillä rahan takia! Ja johtaako ne palkankorotukset sit siihen, että kunnilla ei ainakaan tuu jatkossakaan olemaan varaa palkata lisää hoitajia, jolloin kiireet, ylityöt ja hoitajien sairaslomat vaan lisääntyy?
Mun mielestä paras ratkaisu olis antaa kunnille lisää rahaa, jotta ne sais sekä hoitajien palkat kohdalleen että palkattua lisää työvoimaa. Raha voitais säästää vaikka siinä, että jätettäis tuloverojen kevennykset tekemättä! Noista verokevennyksistä kun kuitenki hyötyy suhteessa enemmän rikkaat, kun taas terveydenhoitoon panostaminen hyödyttää kaikkia.
Kyllä mua pelottaa ja v***ttaa toi tilanne aika lailla, ei olis uskonu et suomessa joutuu tällasta pelkäämään...

Paineet mulla on koko ajan ollu tosi alhaset, ihmettelen vaan et miks mua ei sitte ikinä pyörrytä tai huimaa? Nytkin oli 110/66 ja parhaimmillaan ollu 102/60...

Hulivili, täälläkin on kuuma edelleen... se on kyllä pelkästään positiivista, kun mä yleensä oon sellanen vilukissa. Kerranki ollaan miähen kans samaa mieltä makkarin lämpötilasta :)

Riikkuli, ainoo kunnon ratkasu hiiriongelmaan on KISSA! Siitä on muutakin iloa, lämmittää mm. mukavasti varpaita talvella :)

Sitähän mä oon kans miettiny et mitäs jos meidän poika muuttuukin tytöks. Ei se tietysti mitään haittais, mutta kun on nyt asennoitunu aika lailla siihen että se olis poika. Se lääkäri joka ton poikahavainnon teki, oli parissa muussakin asiassa väärässä...

Vetiver 36+6
 
Hei kaikki!

Nyt musta tuntuu eka kertaa, että tää vauva on ihan tosissaan kohta syntymässä. Yöllä heräsin monta kertaa selän juilimiseen ja kummaan kolotukseen toisessa kyljessä. Silloin tajusin lopullisesti, että ei hemskatti, lähtö voi tulla milloin tahansa. Eilen kyllä kävelin poikkeuksellisen paljon. Musta tuntuu, että tää mahakin laskeutui eilespäivä aikana. Huomenna on neuvola, niin siellähän se varmistuu. Mä en kyllä itse tän mahan ulkonäön perusteella osaa sanoa tuosta laskeutumisesta, mutta nyt vauvan pää tuntuu ihan selvästi painavan alas ja kun makaa kyljellään, on sellainen olo, että pitää laittaa tyyny polvien väliin. Lisäksi on sellainen pikkasen sairas olo ja sellainenhan usein tulee loppuvaiheessa. Eli...jännät paikat niin minulla kuin teillä muillakin. Tai olihan niitä vauvojakin jo pari putkahtanut ja vauvat jo saaneille oikein superisot onnittelut. Mitenköhän vauvojen kanssa on arki alkanut sujumaan? Itsekin sitä tässä välillä miettii, että millainen kaveri täältä mahtaa tulla. Meillä oli esikolla paha koliikki. kakkosen kanssa päästiin kymmenen kertaa helpommalla. No, koliikkikin on pientä, jos muuten on terve. No, enpäs kyllästytä löpinälläni enempää. Varmaan laitan sitten huomenna neuvolakuulumiset, tiedä vaikka olisikin vimppa neuvolakeikka ennen synnytystä :whistle:

polka + pikkuinen 37+4
 
Heips taas pitkästä aikaa.
Mikähän siinä on et tänne ei muista tulla :ashamed:
Mulla on ens keskiviikkona mahdollisesti käynnistyksen yritys jos vauvan koko ja kohdunsuun tilanne sallii.

SiiliP ja Pulla 36+0
 
Heippa pitkästä aikaa :wave: ! Kiitos kaipailuista kaikille kaivanneille, etenkin Maukkiksen ikävä lämmitti sydäntä :hug: . Emme muuttaneet, vaan aluksi tuli ä-loman sijainen enkä voinut töissä enää kirjoittaa, kun koulutin häntä. Sitten kun mammaloma vihdoin alkoi, tietokone meni p****ksi juuri sopivasti ja viikon olin ilman konetta :headwall: . Mieskulta sen sitten tänään toi korjauksesta ja tässähän ensi töikseni teille naputtelen =) .

Luin teidän jutut aika kiireellä, kun taisi olla 20 sivua lukematta. Ensi alkuun kuitenkin :heart: :lliset onnittelut Ulpulle ja Pulleropallerolle.

Liinulille osanottoni :hug: ! Ja kaikille muillekin, joilla nyt oli ollut surua :hug: .

Uudelle (jonka nimeä en muista) tervetuloa joukkoon :flower: !

Annillakos oli niitä huljahteluja? Täällä sama vika :ashamed: . Välillä aina mietin, että mahtoiko se nyt sitten olla lapsivettä, mutta ei kai sentään :whistle: ... Eli aika isojakin määriä välillä huljahtelee. YÖKS.
Toivottavasti sulla ne uudelleen alkaneet vuodot loppuu!

Mrs Nobody kyseli onko muita, joilla ei ole kipeitä suppareita. Mulla ei ole suppareita juuri ollenkaan. Muutamana yönä olen herännyt siihen, että maha on kivikova, mutta ei se kyllä kipeä ole ollut.

Hapikon lomakuumekyselyyn vastaukseksi: AINA. Koko ajan suunnittelen, minkä ikäisen kanssa voisimme lähteä reissuun ja olisiko suuntana pohjoinen vai etelä :D . Taitaa olla mun tapauksessa kroonista...

Suzyco: Mulla kans pissassa proteiineja. Taitaa olla tuossa meidän neuvolassa vika tai sit sitä on täällä suunnalla liikkeellä :LOL: .

Maukkisko joskus kyseli haittaako itseä tai miestä, jos on mieskätilö. Miestä ei haittaa - on vaan tyytyväinen, että ylipäätään on kätilö, mutta MUA haittaa. Juoksen kirkuen pakoon :eek: !

PMMJ: Ihme, ettei sulle kummemmin annettu noottia paineista, kun mua taas kehotettiin äitipolille 124/94 paineilla. Lääkäri sitten kuitenkin toppuutteli ja sanoi et katsellaan...

Minttuliina: Meillä neuvolassa ainakaan th:t ei kuulu Tehyyn joten neuvola on normaalisti auki.

Hula: Mulla on 4 kummilasta (en tiedä onko se sun mittakaavassa paljon - etenkin kun jollain toisella oli 12) mutta suostuisin aina kummiksi, kun pyydetään, koska mun mielestä se on kunnia-asia. Kalliiksihan se tulee näin jouluna ja synttäreinä yms.mutta ihan sama.

Arpigalluppiin täytyy ikävä kyllä sanoa, että juuri kun neuvolan tätikin kehaisi hyvin säilynyttä ihoa, niin sitten se olikin historiaa. Onneks toistaiseksi arvet on aika alhaalla. Saa piiloon kesähelteillä B) .

Ja seksigalluppiin: hiljaista on :LOL: . Pikkasen muut asiat mielessä...

Sitten vielä omaa napaa. Töissä voin loistavasti ja saikkupäiviä tuli 0. Kun loma alkoi, alkoi takapakki. TAYS:n valmennus ja juuri ne samaiset jutut kerran kuussa vastaan tulevista kuolleiden vauvojen synnytyksistä, mistä Suzyco kirjoitti sai mielen maahan :snotty: .

Häpyluu ja häntäluu ovat niin kipeänä välillä, että olen jo erehtynyt luulemaan, että vauva syntyy |O . Yöt kuitenkin nukun loistavasti, etenkin kun rakas auttaa kääntymään ympäri sillon kun käännän kylkeä. Yksin se ei onnistu...
Tähän asti neuvolakortissa kaikki oli niin mallikkaasti, että kelpasi ihastella, mutta toissapäiväisessä lääkärissä verenpaineet oli koholla ja pissassa proteiineja kuten jo kirjoitin. Se veti mielen maahan, koska en todellakaan halua, että tätä käynnistetään vielä. Alkuviikosta on kontrolli. Juon litrakaupalla, jos se vaikka laimentaisi virtsaa :headwall: .
Vauva sentään oli raivotarjonnassa ja lekuri piti erittäin epätodennäköisenä, että enää kääntyisi. Tän päivän liikkeet on kyllä ollu sitä luokkaa, että en olisi asiasta niin varma.
Liikkuvainen vauva on muutenkin ja siitä olen superonnellinen :heart: :heart: :heart: . Ei ole kertaakaan tarvinnut laskea liikkeitä sen yhden kaatumisen jälkeen.
Ja mieli oli iloinen, onnellinen ja odottavainen eikä edes tehy-jutut jaksanu kiinnostaa - kunnes sitten se lekurikäynti masensi :( .

Ja ylipäätään tehy jutuista yhdyn Lumienkelin mielipiteeseen. En viitsi asiasta nyt avautua, koska olen jo vienyt niin paljon palstatilaa, mutta huomenna ehkä :kieh: ...

Mukavaa iltaa tytöt ja hyviä vointeja :D !
 
Mauahtavaa Mul on diabetes ja esikoinen oli tosi iso. Tehtiin suunniteltu sektio. Toivon alatiesynnytystä joten jos nyt vauvan koko sallii ja kohdun suun tilanne on kehittynyt niin koitetaan käynnistystä. Muuten tämäkin menee sektioon viikkoa paria myöhemmin. Toi mahdollinen käynnistysyritys on siis 36+6 ja esikoinen syntyi sektiolla 38+3
 
Nobody: Minä en ole lainkaan kantanut huolta seinäjoen tilanteesta, koska ilkassa oli juttua et ei vaikuta lakko synnytyksiin. Nyt kun kerroit kuiteskin et vaasasta tulevat tänne, aloin vähän panikoimaan....mut ei kai ne ketään voi käytävillä pitää?? Mun mielestä hoitajien lakko on ihan persiistä ja syvältä sieltä, mut se otetaan mitä annetaan. Terve vauva on kuitenkin tärkeintä.

Täytyy googlettaa tosta patjajutusta. Mie oon kyl laittanu muovitetun froteen ihan siihen patjan ja petarin päälle...

Tääläkään tuskin tiedetään mikä on supistus! Ylämahaan sattuu joskus öisin...helpottuu vessassakäymisellä.

Muita jotka ei oo pakanneet sairaalareppua ja vauvan kamppeita? Mie se lykkään sitä kokoajan, ettei liian kauan joudu tossa lojua. Toiv. ei tuu äkkilähtö :p
 
Alkaa mammat taas pikkasen aktivoitua :D . Hirvittävän lähellä loppusuoraa jo ollaan :wave: !

Tehystä en taida sanoa enää sanaakaan, kun mitään kaunista en siitä ajattele :kieh: . Neuvolan täti lupasi tulla joka päivä käymään meillä kotona, jos sairaalassa ei synnyttäjiä hoideta vuorokautta kauempaa.

Mun neuvolakäynnistä tältä aamulta jäi mieleen, että painoni oli noussut edelliskerrasta kahden viikon takaa vain 400 g ja kokonaissumma on edelleen reilun 8 kg =) . Olin ihan varma, että nyt on kymppi paukkunut rikki, mutta eipäs ollutkaan. Vauva vaan tuntuu niin isolta, että mahakin tuntuu kasvaneen silmissä - ja sf-mitta 32,5 oli kasvanut vain 0,5cm edelliskerrasta. Kummallista. Verenpaine oli pikkasen korkeempi kuin viimeksi (128/81) ja hemoglobiini oli noussut taas 125:een. Typykkä on edelleen rt:ssa, mutta sykkeet oli nyt matalammat, kuin koskaan aiemmin (135).

Tänään ostin kaikki viimeiset vauvanhoitovälineet, vaatteita ja lakanoita olen pyykännyt koko viikon, ja huomenna haemme viimein elokuussa varaamamme vaunut ja turvakaukalon :). Ensi viikolla laitan sairaalakassin valmiiksi ja sitten vauva saa jo tulla :xmas: :heart: .

Mäkin ostin uuden patjan käytettyyn pinnikseemme, kun kuulin jostain nettipalstalta huhuja kätkyskuoleman uhkasta vanhalla patjalla. Kivempi olo on itselläkin, kun vauvalla on varmasti puhdas sänky.

Kuinka moni teistä aikoo nukuttaa vauvansa omaan sänkyyn, omassa huoneessaan? Mä aion, käytäntö näyttäkööt, hilataanko pinnis lopulta meidän makkariin tai siirtyykö vauva peräti perhepetiin. Mutta siis lähtökohtaisesti hän nukkuu omassa huoneessaan, meidän makkarin seinän takana.

tivoli 34+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja tivoli:
Kuinka moni teistä aikoo nukuttaa vauvansa omaan sänkyyn, omassa huoneessaan? Mä aion, käytäntö näyttäkööt, hilataanko pinnis lopulta meidän makkariin tai siirtyykö vauva peräti perhepetiin. Mutta siis lähtökohtaisesti hän nukkuu omassa huoneessaan, meidän makkarin seinän takana.


:wave:
Täällä pentu saa nukkua ekat pari kuukautta äitiyspakkauslaatikossa, joka yöpöydällä makkarissamme sänkymme vieressä. Sen jälkeen saa siirtyä ihka omaan huoneeseensa, jossa se pinnasänkykin majailee. Huoneestaan löytyy myös levitettävä vuodesohva siltä varalta, että valvottaa öisin kovasti tms. ni voi toinen vanhemmista mennä pienen huoneeseen rauhottelemaan ja toinen edes saa nukkua kunnon unet. Perhepetiä ei olla edes ajateltu vaihtoehtona. En voi kuvitellakaan nukkuvani vastasyntyneen vieressä... (ja sitten kun tosiaan on nuo koiratkin).

Tällä järjestelyllä voimme varmistua ja taata myös sen, että meillä tulee myös jatkossa olemaan oma makuuhuone, jossa on se oma rauha ja oma tila, jossa voisi vaikka sitä seksiäkin harrastaa. :)
 
Minä en ole lainkaan kantanut huolta seinäjoen tilanteesta, koska ilkassa oli juttua et ei vaikuta lakko synnytyksiin. Nyt kun kerroit kuiteskin et vaasasta tulevat tänne, aloin vähän panikoimaan....mut ei kai ne ketään voi käytävillä pitää?? Mun mielestä hoitajien lakko on ihan persiistä ja syvältä sieltä, mut se otetaan mitä annetaan. Terve vauva on kuitenkin tärkeintä.
Hassua - TAYS:in synnytyksistä osa piti kai hoitaa Vaasassa. Ja Vaasasta siis osa Seinäjoella?!? Mitä järkeä |O . No eipä siinä koko touhussa ole muutenkaan mitään järkeä. Kiinnostais tietää mistä ne n.50% Suomen kansasta löytyy, jotka muka hyväksyy joukkoirtisanoutumiset... Tehy vois itse maksaa korotuksensa niin, ettei se vaikuta muiden ihmisten tuloihin kunnallisveron kautta alentavasti, niin sitten saavat munkin puolesta pitää korotuksensa.
Tän päivän aamulehdessä oli juttua nuorista hoitajaopiskelijoista, jotka kaikki olivat sitä mieltä, että he tietävät palkan pienuuden ja ovat alalla kutsumuksesta. Vanhemmalla kaartilla olis jotain oppimista niistä nuorista. Voisin raivota tästä aiheesta sivukaupalla, mutta en jaksa :| . Kunhan ihmishenkiä ei vaan niiden ahneiden väärällä alalla työskentelevien ihmisten takia joutuisi vaaraan...
 
Mää en pysty vauvaa laittamaan edes omaan sänkyynsä eka kuukausina saati et eri huoneeseen :p
Esikoinen nukku puol vuotta kainalossa, sit sivuvaunupinniksessä josta toinen laita pois ja sit oli jatkettava sänky sivuvaununa ja nyt vasta pari vko sit siirty niin et sänky ei ole enää meidän sängyssä kiinni :D Ikää hällä kohta 2v5kk.
 
Vauvan nukkumisesta Mulla vauva nukkuu kehdossa mun sängyn vieressä niiin kauan ku yöllä syö (esikoinen 2,5kk) sit siirtyy omaan huoneeseen.

Tehyn työtaistelusta hyviin työtaistelutapoihin kuuluu suojatyöstä sopiminen - tehy on siitä kieltäytynyt. Miksi työnantajan pitäisi tulla vastaan, kun toinen osapuoli vain uhkailee ja kiristää? Pakkolaki suojaa myös yksittäisiä tehyläisiä, koska Suomessa on laki heitteillejätöstä ja senhan esim. keskoskaapin ääreltä lähtevä hoitaja tekisi. Hänet voisi tuomita jopa vankilaan siitä, että on jättänyt vauvan hengenvaaraan. Pakkolain myötä hoitaja ei olisi rikkuru ja voisi olla ylpeä tehyläinen (jos kehtaa) ja silti saada korvauksen työstä, jota ei valansa ja Suomen lain mukaan voisi jättää. Ja suoraan sanottuna ihminen, joka OIKEASTI pystyisi lähtemään potilaan viereltä, joka kuolee ilman hänen antamaansa hoitoa on väärällä alalla! Toki olen sitä mieltä, että hoitajat ansaitsevat, kuten muutkin naisvaltaiset alat palkan korotuksen, mutta keino on nyt aivan väärä! Minun arvostus hoitajia kohtaan laskee ainakin tämän työtaistelun myötä. Lakko on vielä reilu tapa, mutta irtisanoutuminen kiristämistä ja uhkailua ja ihmishengillä leikkimistä! Kaiken huippu minusta on se että irtisanoutuvat hoitajat olettavat pääsevänsä ison palkkashekin kanssa samaan työhön takaisin sormia napsauttamalla. Minä en työnantajana ainakaan ottaisi sellaista työntekijää takaisin - en voisi luottaa, että hän ei taas 2 vuoden kuluttua toimisi samoin. Ja irtisanoutuneet hoitajat menettävät vanhan työntekijän edut: lomien kertyminen alkaa alusta jne.. joten hyöty ei ole niin suuri kun Tehyn puheenjohtaja uskottelee liittolaisilleen. Puhuin asiasta sairaalan työhönotosta vastaavan työntekijän kanssa hän kertoi toista puolta tästä Tehyn pj kaunistelee omilleen asiaa. Uusia hoitajia on jo alettu palkata irtisanoutuvien tilalle.

(.) sairaslomalla toista viikkoa huomenna alkaa virallisesti ä-loma. Ähkypuhkuolo vaivaa. Ja vauva pyörii masussa on pääsääntöisesti poikittain... esikoinenkin kääntyi vasta rv 36-37 et ei vielä paniikki ole iskenyt. Tylsää tuppaa olemaan, kun pitäis olla hissun kissun. Ei jaksais vaan olla. Kaikki vauvalle laitettu valmiiksi, kun iski paniikki 2vkoa sitten supisteluiden ja pehmenneen kohdunsuun myötä, että jos se lähtö tuleekin jo. Mutta onneksi nyt ollut rauhallista. Vauvasta veikattu la alle 3 kiloista, joten olis nyt vielä niiiiin pieni, että kaikki aika olis tarve kasvaa ja vahvistua.

nyt poistun takavasemmalle, jossa olen viihtynyt...

Pinkeiju+keiju 34+4[/b]
 
Kaikilla meinaa vissiin olla hermot kireänä loppuviikkojen kanssa :hug: Mulla on tosi positiivinen mieli. Ei oikein jaksa haitata nämä kolotukset ollenkaan, tiä sitten, mistä johtuu... Olisko syy siinä, että säikähettiin niin pahasti muutama viikko sitte, että nyt ossaan keskittyä siihen, että kaikki on hyvin, kuhan pyssyy mahassa... Vielä olis vähä reilu viikko jäljellä tiukempaa lepoa. Sitten saa jo olla melko normaalisti, mutta ei mitään uheilusuorituksia saa vetää.

Tännää aattelin käyä kuitenki jo kaupassa! Ihanaa päästä ulos (vaikkaki autolla) ja pois kotoa näin monen viikon jälkeen! Pittää käyä ostamassa kankaita, askarteluvälineitä yms nyt, ko on miehen viiminen vappaapäivä. Ei se sitten joua ennää minua kaupassa käyttään, enkä uskalla yksin ennää lähteä, ko nämä supistelut on kyllä niin mojovia, että en varmaan pystyssä pysys, jos yksin kesken kauppareisun yllättäs...

Tehy on kuumentanu tunteita... Pinkeijun teksti oli ko suoraan minun kirjottammaa. Tiivistettynä ajatus ok, mutta keinot AIVAN täysin väärät! Ei ne voi olettaa saavansa työtaistelutoimenpitteen mukannaan tuomaa suojaa (pääsevät takas töihin yms), jos eivät halua hoitaa siihen kuuluvia velvollisuuksiakkaan (esim suojatyö). Mie alan olla kyllä tosi kyrsiintyny tähän tilanteesseen...

Vauvan patjasta ollu puhetta. Mie oon kans kuullu, että ei sais käytettyä laittaa. Sillon ko tyttö siirty kopasta pinnasänkyyn, en kylläkkään ostanu uutta patjaa, ko eihän poitsu ollu silloin ko 15kk ikänen, eli nukkunu siinä patjalla jonku 12kk eikä kerenny olla säilytyksessä missään, vaan suoraan käytöstä vaihto käyttäjää. Nyt osta kyllä uuen, vaikka tytön pinnasänkyajasta ei ole ko alle kaks vuotta aikaa. Just hommeen mahollisuuen yms takia. Siellä pissalakanan alla on kuitenki aika hyvät olosuhteet maholliselle kosteuelle muhia ja alkaa tekkeen muutoksia patjaan.

Meillä vauva nukkuu ensin meän huoneessa äitiyspakkauksen laatikossa (mulla on siihen jalaksetki) ja sitten riippuen siittä, millanen nukkuja on, iirtyy pinnikseen joko lasten tai meiän makuuhuoneesseen. Esikoinen nukku jo 2vko:n ikäsenä 8 tuntia yöllä putkeen herräämättä syömään ja tämä tyttö sitten nukku ekän täyen yön vasta kolme vuotiaana. Jos on samalainen kukkuja ko siskonsa, niin sitten ei voi missään nimessä lasten makuuhuoneeseen laittaa, ko pittäähän niitten saaha kunnon unet! Tytön kans tehtiin pahimpana aikana (ekat 2v) niin, että meillä oli matkasänky ja runkopatja alakerran leikkihuoneessa ja mie tai mies nukuttiin tytön kans alhaalla, että toinen ja poika sai nukkua ylhäällä rauhassa.

Pitäs käyä ostaan lapsille monitoimisängyt, mutta on vaan niin hemmetin heikko valikoima matalia versioita! Tai tietenki jos vois panna 1k per sänky niin löytyis, mutta ko meillä on budjetti semmonen, että 1k pitäs riittää molempien sänkyhin yhteensä. Sotkassa taitaa olla ainoat maholiset, pitänee sieltä käyä sieppaamassa. Telkkariki pittää tännään käyä ostaan uus, ko vanha ollu rikki jo monta kuukautta. Ei sitä oo kyllä kaivattu eikä siks olla vielä uutta hommattukkaan, mutta nyt mie olen alkanu kaipaamaan, ko oon 24/7 kotona...

Supisteluja on tullu nyt viimiset kolme-neljä päivää melko reilusti... Pitäis varmaan käyä tarkistuttamassa tilanne. Jos kävis tuossa kauppareissulla jossaki välissä vaikka terveyenhoitajalla pikaseen.

Olipa taas aika omanapasta tekstiä :ashamed: Oli kyllä paljon kommentoitavvaa, mutta ko tämä muisti on niin hemmetin huono... :kieh:

Hyvvää talvipäivän jatkoa!

Apa ja Martti 33+4
 
Huomenta! :wave:

Loistavasti nukuttu yö taas takana. On se vaan ihanaa, kun ei herätyskello herätä töihin.

Koska jouduin olemaan niin kauan pois tämän palstan ulottuvilta, otan menetetyn ajan nyt takaisin :D .

Pinkeijun kanssa samaa mieltä Tehy-jutuista. Erittäin fiksuja sanoja :flower: !

Te jo synnyttäneet: Sattuuko epiduraalin laittaminen? Tays:n valmennuksen videossa nainen sai aqua-rakkulat ja mä meinasin oksentaa, kun se nainen vaikeroi niin tuskissaan. Olen varsin suopeana kaikelle kivunlievitykselle -pääasia, että vauva saadaan terveenä ja hyvinvoivana maailmaan. Tarkoitukseni ei ole yrittää mitään urotekoa luomuna, joten olisi kiva tietää kuinka paljon se piikki sattuu...

Pitäis mennä kaupungille asioille, mutta ei millään huvittais. Tiedän, että kun pääsen sinne, häpyluu meinaa taas räjähtää ja sitten se kaikki nautinto näyteikkunaostoksista on haihtunut :ashamed: . Ja tiistainakin löysin aivan ihanat housut puoleen hintaan, mutta en osannut sitten hahmottaa mahtuisivatko ne jalkaan ilman vauvaa mahassa, joten nekin jäi hyllyyn. Eli shoppailu tuntuu tällä hetkellä aika järjettömältä :headwall: . Mammavaatteitakaan ei viitsi parin viikon takia enää ostaa. Mutta onneksi tuolla masussa on joku, jolle voi ostaa vaikka mitä :heart: .

Pmmj:lle piti jo eilen pahoittelemani miehesi tilannetta. Tosi kurja juttu se koko Lietsun tehtaan lopettaminen ja aina kun se koskettaa jotain edes virtuaalituttua henkilökohtaisesti, niin harmittaa kyllä tosi paljon :hug: . Aika uskomatonta miten tällaisessa metsän peittämässä maassa paperiteollisuus on täydessä syöksykierteessä :headwall: . Kiinaan ja Venäjälle vaan kaikkien meidän työpaikat :headwall: :headwall: :headwall: . Onneks sairaanhoitajilla on kohta niin kova liksa, että kaikki voi palkan takia ruveta sairaanhoitajiksi...

Taidan mennä kahvin keittoon. :wave:
 
heippa sätseen! :wave: ja muutkin harvemmin käyvät jotka ootte jaksanut kuulumisianne poiketa raapustaa! :wave: =)

mun on nyt pakko heti aamusta tulla teitä häiritsee,kun täällä on tänään vähän huonompi päivä......meinaan se mun tiistainen Siivous ja Sauna-yhdistelmä tais jotain tehdä,keskiviikkona alko tuntuu kovaa painontunnetta alavatsalla loppupäivästä,ja kinttuvälin luihin rupes sattumaan,kävely muuttu entistä ankkamaisemmaks,eikä tahtonu just jalkaa nostaa.....ja yöllä jomotti menkkamaisesti niiiin kovin alavatsaan,että kylkeä käänsin melkein itkien.no,aamusta olo helpottui ja oli neuvola,ja hoitaja meinas että on kiinnittynyt! :) eli se oli edellispäivänä just tapahtunut.täti meinas kans ettei viihdy mahassa ihan yhtä pitkään kun siskonsa joka tuli kait 41+4,ja huomattiin vielä että mulla oli alavatsa ja häpyluut ihan hellänä,siitä yöstä varmaan.
no,neuvolan jälkeen käveltiin vähän pidemmälle ku lähikauppaan ja takas,eikä vauhti edes huimannu päätä,mut jotensakkin vain viime yö meni ekan torkahtamisen jälkeen kipeiden supistusten valvottaessa! :eek: välillä tuntu ettei taukoa tule niiden välissä,särki selässä ja selästä kylkien kautta alavatsalle,tosi kipeää teki,ja sit oli jo koko lanneseutu ihan arka ja turta......onneks oli sattumalta ex-mies jääny yöks niin rauhotti kun ties et jos täytyy lähteä niin se on valmiiks paikalla eikä tarvi soitellen yrittää herättää......kun tosiaan supistukset oli niin kipeitä että jos ne ois aamulla vielä jatkunut niin sit oisin ollu varma et nyt on synnytys kyseessä.mut ei,aamuviidestä rauhottu ja sain hetken jopa unta.

nyt on selkä ihan poikki ja vatsa ihan turta,ja kohtu alhaalta ihan selkeästi arka,ihme jos ei ois paikoille tehny mitään!

eikä kyllä silmät meinaa pysyä auki....

mulle kyllä kelpais lähteä synnyttää vielä ennen ku ne hoitajat irtisanoutuu! :D

viikkoja tosiaan tänään vasta 37+1,mut on se kuiteski jo 38.viikko menossa! eli ei ois hätää vaikka tulis....

kuka sanoikaan että on tullu sellanen kipeä olo,josko se ennustais synnytystä,mulla on kans sellasta ilmassa,ei tee mieli syödäkkään muuta kuin herkkuja,ja vois vaan makoilla ja nautiskella.varsinkin nyt sen tiistain jälkeen kun sain loput vauvanvaatteet kaappeihin ja sairaalakassin valmiiks.tosin jos mennään siihen et synnytyksen jälkeen lähetään samantien kotiin niin en ota mukaan kun vauvan kotiinlähtövaatteet,lähen sit ite takaskin samoilla millä tulin,hiukset saa olla pesemättä ja kampaamatta! :)

ja tivoli,mä just huomasin esikoisen neuvolakorttia tutkiessani,että sillä syke laski tohon 135 jotain pari viikkoa ennen synnytystä,sitä ennen yleensä 140-150. vink vink. ;)

vauva nukkuu meillä ensin mun vieressä,varmaan pidempäänkin nyt kun ei ole miestä sängyssä joka vois kiepsahtaa päälle.ellei se sit pidä lupaustaan ja tuu vauvan synnyttyä joksi viikoks putkeen meitä auttelee.....eli en ole vielä pinnistäkään laittanut,kun ei sillä kiirettä ole.jossain vaiheessa sitten kun yösyöttöjen väli pitenee,laitan varmaan pinnikseen että oma unenlaatu paranis,viimeks iski iskias kun selkä ei ollu palautunu ja nukuin huonosti ja pompin sängystä vauvaa hyssyttää....meillä muuten tuo kohtakolmevee nukkuu vieläkin samassa huoneessa mun kans,osaks tilanpuutteen takia mutta samalla haluan niin,musta tuntuu että itekkin haluaisin lapsena sen turvan että yöllä kun muutenkin voi pelottaa niin on äiti samassa huoneessa....tai sit mua itteäni rauhottaa lapsen tuhina! :whistle:

neuvolakäynnistä vielä,painoa merkattiin korttiin -400g,eli oli varmaan käyny niin et edelliskäynnillä painoa toi just syömä ateria.kun silloin painoa oli tullu 1500g.....toivottavasti hoitaja ei nyt luullu että oon syömälakossa ollu kun viimeks antoi noottia painosta! :eek:

sf oli kuitenki noussu 37:ään,kun viikko sitten 34,että kaipa se vauva kasvaa....

jeps,nyt koitan suunnistaa ammupalalle eksymättä,kun silmät on ristissä.


parempaa alkanutta perjantaipäivää kaikille! =)

menninkäinen 37+1
 
Moi!

Menninkäinen: täällä kans vastaavaa kipuilua ollu jo jonkin aikaa, sen takia oliki ihme mun mielestä ettei paikat ollu kypsyny enempää, kanavaki viel ihan täys mittainen.

sätseen: Mun mielestä epiduraalin laittaminen ei sattunu yhtää, se silleen naksahti omituisesti ku piikki laitettiin mut kipua en tuntenu. Oli taitava pistäjä varmaan. Toisin ku edellisellä kerralla kun sain spinaalin niin se tuntui ja kun viel tuli sopivasti hirvee supistus juuri kun lääkäri oli pistämäs niin auts. Mut ah ja voi se ihana kivuttomuuden tunne joka sai mut suurin piirtein hykertelemään onnesta.. Kärsin kyl mieluusti pistokset kun se olotila on sen jälkeen ihanan kivuton. Ei varmaan kaikilla yhtä lailla tunnu mut näin täällä. :)

niin vauva nukkuu mun vieressä öisin ainaki ihan aluksi mut sitte siirrän pinnikseen jossa on reilun vuoden tytöllä käytössä ollut patja, sekä vaunuihin laitan nukkumaan sisälläkin kun ainaki vanhemmat mukelot on nukkunu vaunuissa parhaiten sisätiloissakin.

Voi se ku ois tulossa kiire viikonloppu. Tänään pojan eskarikaverit tulee synttäreitä juhlimaan, huomenna mennään sukulaispojan 4v pirskeisiin ja sit sunnuntaina pojan sukulaisversiosyntsät.. Voi olla aika ventti olo sunnuntai-illalla.

Navan asioista mielessä pyörii edelleen vauvan mahdollinen suuri koko, keskiviikkona vasta neuvola ja samalla lasten neuvolalääkäri eli otan asian siellä puheeksi jos vaikka sekin lääkäri siinä sivus koittais vähä kopeloida massua ja sanois oman mielipiteensä. Ite en kyl haluis jättää arvailun varaan mitää kun on tuo fyysinen este ison vauvan synnyttämiselle joten täytyy kiukulla kinua lähete polille mahd pian..

Jees, taidan ruveta kokkaileen ruokaa. Esikkokin jäi tänään kotiin eikä mennyt eskariin kun vaikutti niin tinttaiselta aamulla, väsyksissä oli kun ei saanut nukuttua ajoissa eilen ja ajattelin ennakoida tulevaa kiireistä viikonloppua ja lepuuttaa poitsua mahdollisimman paljon. Onneksi on vasta eskarissa ja pois oleminen on vielä helppoa.

:wave:

maukkis 37+6
 
Porche, Hula ja Maukkis: Liityn tälläytyjien kerhoon! Ostin taannoin parit kivat korvikset ja halpiskaulakorun - nyt kun ei kandee muita vaatteita ostaa niin voi panostaa tähän accessorize-puoleen enemmän :D Tosin täytyy tunnustaa että kun tänään pitäisi raahautua kaverin tupareihin, niin en ole varma kiinnostaako yhtään, toivottavasti illalla on sosiaalisempi olo :)

Tehy-jutusta ollut puhetta - minä soisin sairaanhoitajille enemmän palkkaa, tekevät supertärkeää, vaativaa ja vastuullista työtä. Tuntuu hullulta että matkatoimistovirkailijan työstä maksetaan sama kuin sairaanhoitajan - mun ei tarvitse kuitenkaan vaihdella aikuisten vaippoja tai visvaisia siteitä 3-vuorotyössä |O Tietty nyt kun on kerrankin itse sairaalahoidon tarpeessa toivoisi että olisivat keksineet ryhtyä taistoon jonakin muuna ajankohtana, mutta jotenkin kyllä luotan siihen että asiat järjestyy.

Nukuttamisesta: Olin ajatellut että Pieni nukkuisi mun kainalossa (perhepedissä) tiheän yösyömisen ajan (ekat n. 2-3kk). Nyt tehdään kuitenkin niin että sisustetaan äitiyspakkauksen laatikko sängyn viereen, koska äitikaveri raportoi fiksusti että kun vauva nukkuu vieressä niin äiti ei oikein voi nukkua muuta kuin yhdellä kyljellä. Nyt on jo lonkat niin kipeenä kyljellä nukkumisesta, että voisin vaikka maksaa yhdestä selällään nukutusta yöstä! Siilipiä peesaan: Jotenkin nyt tuntuu vaan siltä et kun saan pienokaisen syliin niin en malta sitä siitä antaa pois ainakaan ekaan vuoteen :heart: Mutta, katsotaan - sehän voi olla että a) äidillä menee hermo ja Pikkusta tulee sitterivauva (epäilen...) tai b) Pikku tykkääkin olla itsekseen ja nukkuu kevällä jo omassa huoneessa :D

Schätzen: Kiva kun olet taas on-line :wave: Täällä on peukut ja varpaat pystyssä että verenpaine ja proteiinit normalisoituisi viikonlopun aikana!

Samoin kuin menninkäinen kertoi - voisin vaan nukkua päikkäreitä ja syödä, energiataso on jotenkin tosi matalalla...Johtunee kyllä osin katkonaisista öistä, viime yönäkin nukuin n. klo 1:30-06:00, siihen väliin mahtuu kaksi vessareissua :eek: Yritin sitäkin että jätän päikkärit väliin (jos se auttaisi nukkumaan yöllä paremmin), mutta se tarkoittaa että pitäisi olla menossa ja vauhdissa koko päivä, ja sitten on alaselkä kipeä ja jalat turvonneet ja supistaa - ja seuraavana päivänä ei pysty tekemään mitään. Eli musta on tullut yöeläin - nukun päivät ja valvon yöt :)
 
Huomenta täältäkin..
Ensiksi toivotan Schätzenin lämpimästi tervetulleeksi takaisin!
On varmaan noin pitkä poissaolo aiheuttanut kamalat vieroitusoireet meistä. :D Siilip sama juttu!

Tivoli: Mä olen ajatellu että tyttönen nukkuu meidän vieressä,
ainakin ensimmäisen kolme kuukautta.
Miksi vauvan pitäisi nukkua yksin kun aikuisetkin nukkuvat vierekkäin :(
Mä luulen että me kaikki nukutaan paremmin näin. Koko porukalla
on meidän kotona makkarit yläkerrassa ja tytötkin nukkuvat tosi useasti
vierekkäin. Vauvan huone on alhaalla joten siellä se sitten nukkuu,
vaikka päikkärit alkuun.

Schätzen, epiduraali ei satu, mutta aqua rakkulat kylläkin!
Mulle laitettiin aquarakkulat esikoisen synnytyksessä, ja se oli ihan kidutusta kidutuksen päälle.. huh ihan kamalaa, hiki nousee otsalle kun muistelen. |O
 
Sätseen: tervetuloa takaisin... :wave: Mä olin ihan varma, ett sä olet päässyt tositoimiin...

Vetiver: Kissa kuulostaa hyvältä, mutta kun toi mies on allerginen. Tai ainakin väittää olevansa... =) Meillä asuukin ovelia hiiriä ullakolla. Eilen mies kävi tarkastamassa loukut, niin juustot oli hävinnyt, mut loukuissa ei ollut mitään... No, eilen illalla paukahti sitten 3 kertaa niin kunnolla, ettei epäilystäkään, etteikö jotain olisi sinne tarttunut.... :LOL: Mies saa kyllä kammeta itsensä töitten jälkeen sinne ylös... Minä kun en koske hiiriin edes kepillä, yäk!!!! :kieh:

Nukuttamisesta on puhuttu... Mulla nukkui esikoinen laitokselta asti joka yö 7 kuukautiseksi meidän välissä. Oli paha koliikki ja oli helpompi imettää... Tää kakkonen saa kyllä nukkua alusta asti omassa sängyssään mun vieressä, sillä meidän neiti tulee vieläkin öisin meidän väliin, että silleen... Toisaalta se on ihanaa, että hän tulee, mutta nyt kyllä on ahdasta ja aika paljon, joten mulla on lonkat ja selkä ihan kipeenä noista huonoista nukkuma-asennoista... :kieh:

Mulla on kanssa kipeä ja erittäin väsy olo eikä ruoka oikein ole muutamaan päivään maistunut... Lisäksi nukun niin tajuttoman huonosti. En kyllä huomannut esikoisen kohdalla tällaista. Nukuin koko raskauden kuin tukki ja kävin viikkoa ennen synnytystä vielä lenkillä ja juoksinkin pikku matkan. Nyt ei tulis mieleenkään... Tää vauva varmaan tippuis polviin, jos ottaisin yhdenkin juoksuaskeleen... Enkä kävelis viikkoon... Joo, tää lähtis nyt kampaajalle... päästiin ainakin sinne asti ellei vedet mene tossa kävelymatkalla... :LOL: Mies pelkää hirmuisesti, että vauva päättää syntyä ennen tytön synttäreitä ja hän joutuu ne yksin hoitamaan... :D

Riikkuli 36+5
 
Näin ne viikot vierähtää, nyt on taas perjantai :) Vaikka taas on huonosti nukuttu yö takana, piristi aamua kummasti kun huomasin maan olevan lumesta valkeana! Pitkästä aikaa kiva mennä koiran kanssa ulos, pallo vaan mukaan niin "rekku" on into piukassa :D

Yöt tosiaan on täällä ihan toivottomia (=katkonaisia) lukuisten vessareissujen takia :( Viimeinen öinen WC-vierailu on aina joskus 4-5 välillä aamuyöllä, ja sillon toivon aina että kumpa olis jo aamu niin sais/vois jo nousta! Kun en ihan siihen aikaan kuitenkaan viitsi kahvin keittoon ryhtyä...

Meillä vauva nukkuu samassa huoneessa kuin me, makuuhuoneella on sen verran kokoa että pinnasänky mahtuu loistavasti yhdelle seinälle. Eli pinnis ei ole kiinni meidän sängyssä (ainakaan vielä...).

Niin ja hei taas Schätzchen :wave: Täällä jo huolestuttiin mihin rouva on kadonnut! Kyselit epiduraalipiikin kivusta: Itselleni ei ole epiduraalia laitettu, koska en ole lapsiakaan aiemmin saanut mutta selkäydinpuudutuksen olen kyllä kokenut ja se kuulemma tuntuu samalta kuin epiduraali! Eli isolla neulalla alaselkään... Mutta kivusta eli selkäydinpuudutus ei sattunut yhtään, mulla vaan on alaselkä niin herkkä että "säpsähdin" aina kun piikki oli melkein ihollani. Kylkimakuulla, selkä pyöreänä (kippurassa) piti maata aivan paikallaan, meikäläiselle haastava asento... Lääkärikin hermostui ja "uhkaili" että jos et pysy paikallasi voi neula osua väärään paikkaan ja halvaannut! Viidennellä yrityksellä tais neula sitten upota, ja se ei tosiaan sattunut yhtään.

Pinkeiju: täysin samoilla linjoilla kanssasi Tehy-asiasta! Olit valinnut juuri oikeat sanat kuvaamaan tilannetta. Itseäni Tehy-tilanne on kiukuttanut niin, etten ole kyennyt kirjoittamaan siitä mitään (järkevää ).

Oma (.) Eilen oli supistelujen päivä: vatsa veti kovaksi (panssariksi) useaan otteeseen päivän aikana. Mutta ei noi mun supistelut satu yhtään! Tän viikon on alaselkä ja häpyluu olleet oikeesti tosi kipeet :( Et jos en olis raskaana, nyt olis vissiin vuosisadan menkkakivut! Ei kiva... Nivelten kipeytymisestä on ollut puhetta: Täällä kans "reuman" ensioireista kärsivä, aamut alkaa aina sormijumpalla! Mut en ole huolestunut, kuuluu kuulemma "taudin" kuvaan :D Niin ja eemmaalle kiitos vinkistä: En luovu lentosukista heti kun synnytys on ohi :) Täytyy siis taata koipien verenkierto ja turvottomuus ko. sukilla vielä useampi kuukausi :D

Jeps, nyt luovutan palstatilaa muillekin ja painun aurinkoiseen talvisäähän koiruuden kanssa! Joten heipä hei :wave:

Nora ja Vilma 35+4
 
täällä eka äippäloma päivä.

aattelin tänään siivota ja sit illalla mennä jouluostoksille. ku mummu lupas ottaa lapset sinne. ukkohan on vielä niitä hirven pyllyjä kyttäämäs. ja toivon etteivät saa mitään ku sit alkaa se liha savotta jota nyt en jaksais.

kuka se aikoi tätä oyssin tilannetta kysellä lakon tullessa? tuu kertoon sit mitä sanoi. mulle terkkari sanoi että pakkohan niiden on hoitaa synnytykset.

mut nyt matot lentää kartanolle
 
Kiitos =) , on todella kiva olla takaisin on-line. Ja Porsche, olet oikeassa - mulla ihan oikeasti oli kauheat vieroitusoireet teistä.

Kiitos epiduraalitiedoista. Aion siis vaatia sitä heti =) . Valmennuksessa tosin sanottiin, että jos lakko on päällä, kivunlievityksen saannissa sen huomaa. Täytyy varmaan soittaa sairaalaan sitten etukäteen ja sanoa, että alkakaahan sekoitella niitä aineita...

Riikkuli: Tässä vaiheessa 36+1 olisi oikea sanavalinta mun kannalta ehkä joutua tositoimiin :LOL: . Kovasti toivoisin, että pikkuinen sinnittelisi edes kaksi viikkoa vielä tuolla ahtaudessa.

Sf-mitta muuten mietityttää... Kuinka paljon se kertoo vauvan koosta? Täällä kun ei saa mitään painoarviota. Katselin muiden lukemia, menninkäiselläkin 37, ja mulla oli nyt laskenut 30:en. Tosin nyt mittasi lääkäri ja hän sanoikin, että kun th mittaa taas maanantaina, voi lukema olla taas se 32, mikä se aiemmin oli. Mun maha on mun mielestä valtava, mut toi lukema on aika pieni...Tosin kyllä se 32 keskikäyrän yläpuolella menee, mutta kuitenkin...

Ja nivelet on kipeinä täälläkin, kiitos turvotuksen. Tänään vasen nimetön kyllä näyttää siltä, että saattaisi sormuksetkin saada sormeen :heart: . Varpaat taas on kolminkertaiset, joten kenkien kanssa voi olla aika mielenkiintoista :whistle: ...

Oletteko te muut ihan ilman häpyluutuskia selvinneet? Musta kun tuntuu, että alapäässä on välillä sellainen paine, että meinaa taju lähteä |O .
 
Hei kaikille!
Täällä näkyy olevan monella samanlaista kypsymistä ku mulla - niin yläpäässä kuin alapäässä ;)
Eilen tänne jo kirjotin ja hävitin taas tekstin..

Meillä ollaan taas nuhassa..ei voi olla totta. Edellisestä on pari kolme viikkoa ja nyt pojan kanssa valvottu kun on niin tukossa. Heräilee mutta onneksi nukahtaa takas nopsaan.
Mulla on niiiin sellanen olo että synnytän kohta. Viikko sittenhän olin osastolla supistusten takia ja oikeestaan sen jälkeen on ollu ihan kumma olo. Supistuksia ollu joka päivä enemmän tai vähemmän..isänpäivänä oli 6-7 min välein tuntikausia mutta hälveni yötä myöten. Muutaman päivän oli kanssa sellanen ylienerginen olo,vaikka nukku huonosti niin tuntu että ois vaikka mitä jaksanu.
Toi sama olo mulla oli kun poika vuosi sitten synty..nukuin edellisen yön tosi hyvin ja mennä tohotin koko päivän,illalla sitten alko synnytys.
Nooh..nyt tänään olo surkea,yöllä alko munkin nokka vuotamaan ja kurkku on kipeä. Väsyttää hirveesti ja kolottaa luita..ei oo kivaa. :(

Uusia vaivoja on lonkkakipu,ummetus ja rintojen hirvee pakotus. Maitoa taitaa nousta kohisten ja eilen varovasti kokeilin niin se oli ihan sitä maitoa eikä sitä kirkasta nestettä :eek: ne on muutenkin ihan kuumat ja turvonneet.
Jotkut vaivat sentään helpottaneet: ei närästä enää niin paljoa,ranteet ei oo enää kipeet ja se selkäsärky on helpottanu.

Vauuu muuten: täällä tulee lunta!!! Siis ihan kunnolla niin ettei meinaa ulos nähdä ikkunoista!!! Mitenköhän tyttö näkee fillaroida koulusta jos se näin jatkuu tunteja? :/

Nukuttsmisesta puhuttu: meillä ei oikeen toi perhepeti onnistu vaikka haluiskin. Mä en osannu nukkua näiden kahdenkaan kanssa samassa sängyssä,säpsähtelin vähän väliä että missä vauva ja että onko jompikumpi litistäny sen. Mun mieskin on aika harteikas ja iso mies,sekin sano että ei onnistu nukkuminen vauvan kaa. Yks syy vaikeuteen on kanssa mun rinnat,väsyneenä ei pysty sängyssä imettämään koska pelkään että vauva hautautuu niihin,sen verran kokoa.

Epiduraalista kyseltiin: ei se mulla sattunu,vaikeinta oli olla paikoillaan kun supisteli koko ajan. Mua sitten piteli kolme ihmistä kun itsekkin totesin että en pysty paikoillaa olemaan,säpsähdin joka kerta kun lekuri yritti laittaa piikin. Mullahan se sitten vaikutti vaan toisella puolella..mutta vei onneksi osan kivusta pois.

Kyllä alkaa pelottamaan koko ajan enemmän että miten jaksaa kun on kaks pientä..esim tällänen olo mitä tänäänkin on; ja kahta pientä pitäis hoitaa..huhuh. Onhan mies mukana ja tekee osansa mutta sillä on vuorotyö jotka tuo omat harminsa tähän perhe-elämään. Mutta silloin kun esim mies on yövuoroissa niin minä valvon pahimmassa tapauksessa kahden kanssa ja sitten vielä kärvistelen koko päivän ennen kuin mies herää
:( ja minä kun en aina saa päivällä unta..ja usein jos saan niin olen tosi kiukkunen ja ällö olo. Mutta täytyy ottaa päivä kerrallaan..rankkaa siitä tulee ja varmasti on parisuhdekkin koetuksella kun väsyneinä kiukutaan. :/

Onkohan täällä muita vuorotyö-perheitä? Kirjotelkaa teiän arjesta jos löytyis jotain "vinkkejä" tai tukea!??
Vointeja äipät!!
 
Perjantaita.

Ihanaa oli käydä aamulla lenkillä, kun aurinko paistoi ja lunta oli tullu vähän lisää maahan! Koiratkin olis viihtyny vaikka kuinka kauan...

Schätzchen: mulla sf-mitta oli rv 36+5 33 cm ja lääkäri arvioi, että vauva olis vk 40 3,5 kg. Joillakin on kyllä aika hurjia lukuja, kun mustakin tuntuu että mun maha on ihan valtava, eikä silti ton isompi oo toi mitta.

Pinkeijun tehy-kommentteja haluan minäkin kehua, erittäin hyviä pointteja!

Meille on nyt viikon verran tullu hesari, mikä ei selkeestikään oo hyvä juttu. Mä joudun joka aamu olemaan jostain asiasta "raivoissani" tai huolissani... tänään karvat nous pystyyn sen helsingin kaupunginjohtajan kommentista, et h:gin keskustaan tarvitaan lisää autoja. HUH HUH! Mun pitäis vaan elää uutispimennossa täällä omassa pienessä ja täydellisessä mielikuvitusmaailmassani...

Tänään sit alkoi 38. viikko! Onpa outoa. Mä kyllä lasken niin, että mahdolliset synnytyspäivät alkaa lasketusta ajasta, koska oon aivan varma että tää ei tuu syntymään ainakaan yhtään liian aikasin. Omalla äidilläkin menny molemmat synnytykset reilusti yli, mä synnyin sen päivän aamuna jolle oli käynnistys sovittu. Oon siis jo varhaisella iällä näyttäny todellisen luonteeni, aina viime tingassa joka paikassa :)

Nukkumisjärjestelyistä sen verran, että meillä tulee olemaan pinnis sängyn vieressä, ja ä-pakkauksen laatikko aluks pinniksen sisällä. Sen sisällä vauva (heh heh). Sängyssä pikkunen ei vois mitenkään nukkua, koska meillä on aika lailla saanu koirat pomppia sängyssä ja se vois olla pienelle kohtalokasta... ollaan nyt yritetty ohjata koiria enemmän nukkumaan omalla patjalla makkarissa, johon ne kyllä MUKA nukahtaakin illalla. Heti kun me nukahdetaan , niin ne kuitenki hyppää sänkyyn mokomat! Viime yönä potkin toista ainaki 5 kertaa pois ja silti se löyty mun jalkojen päältä aamulla. Eikä oo muuten ihan mikään pieni ruho kyseessä...

Vetiver rv 37+0!!
 

Yhteistyössä