Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

Tähkä, kiitti vinkistä. Mä kans kovasti haikailen muuta kuin vaaleanpunaista tytölle. Täytyy kattoa, jos jaksais käydä vielä kaupoilla. Tänään ihan ruokaostoksilla ollessa tuli kyllä niin tuskainen olo ja semmoset liitoskivut, että hyvä kun sieltä selvis kotio. Vähän tuumailin, että taitaa mies saada hoitaa kauppareissut tästä lähtien, jos olo ei helpota. Joten voi olla, että Lindexillekin tulee mentyä vasta, kun vauva on syntyny. :)

Pupumaha, olipa tosi kamalaa käytöstä ihmisiltä... siis haloo, raskaana oleva nainen, jolta tulee verta... luulis sen herättävän auttamisen tarvetta. Eipä ois ollu iso vaiva tulla kysyyn ootko ok, mutta tämmöstä tää kai on, että vain omasta navasta välitetään.

Lara, toivottavasti olet toipunut jo taudista. Raskaus on tosiaan ihan tarpeeks rankkaa ilman tommosia ylimäräisiä tauteja. Voimia!

Ihana lukea teidän jo vauvautuneiden juttuja. :)

Pihla, hyvä, että muistutit vatsan pehmittäjistä... mulla ongelmia muutenkin suolen toiminnan kanssa ja alatiesynnytksen jälkeen oli jo tarpeeksi hankalaa, niin jos tästä sektioon joutuu niin paras varautua ajoissa. :/

Tää meidän ryhmä on ollu koko ajan super aktiivinen verrattuna muihin odotuspinoihin, että on kyllä ollu ilo ja onni kuulua kesäkuisiin. :) Ei voi tarpeeksi hehkuttaa kuinka hyvä vertaisryhmä tää on!!

Aurinkoista viikkoa,
Sulo-Sylvia ja sipsukka 36+3
 
Me käytiin tänään neuvolassa painokontrollissa ja samalla taisi hoitua se "kotikäynti". Uutiset nyt ei ole ihan niin hyviä mitä toivoin ja automaattisesti oletin. Vauvan paino on nimittäin pysynyt samana perjantaista :( No okei, lauantai meni aivan harakoille kun mulle nousi se maito ja poika ei saanut kunnon otetta niistä pallotisseistä. Eilinen menikin sitten jo oikeasti hyvin imetyksen kannalta, joten olen aika ihmeissäni ja pettynytkin. Lisäksi poju oli hiukan keltainen. Torstaina menemme uuteen painokontrolliin ja samalla otetaan bilirubiinit. Minä jo kyllä totesin että mihinkään valohoitoihin tässä ei olla lähdössä tällä maidontuotannolla :D Nyt pitää vaan saada poika syömään mahdollisimman usein. Meni vähän suunnitelmat uusiksi kun olisin lähtenyt minireissulle anoppilaan (yksi yö) kun mies joutuu kuitenkin menemään. No, jäädään sitten kotimiehiksi.

Onko kellään kokemusta kohtutulehduksesta? Neuvolantäti paineli mun kohtua (ja sanoi että ei missään nimessä uskoisi että olen synnyttänyt viikko sitten :O ) ja kysyi että aristaako mistään. Olin jo sanomassa että ei, kun saman tien aristi vasemmalta, äärimmäisestä painelupisteestä. Sanoin siitä tietysti, ja täti sanoi että sehän on samalla kohdalla kuin tuo sinun arpi (leikkauksesta, siinä oli dreeni). Tyydyin vastaukseen, sillä onko ihme että vanha arpi vähän aristaa tällaisen mahanvenytysoperaation jälkeen. Käski soittaa jos tulee kohtutulehduksen oireita. No, yhtäkkiä tämä aristus/kipu palasi tuossa puoli tuntia sitten. Tarkemmin kun mietin, niin aivan samanlainen kuin ovulaatiokipu, paikkakin täsmäisi. Jotenkin vaan ei tää ajankohta ihan natsaisi, viikko synnytyksestä.. Mitään tulehduksen oireita mulla ei ole, "ovulaatiokipu" pelkästään.
 
Kiitos lohdutuksista kaikki :) Aamulla viimeksi oli maha sekaisin. ..

Nyt vain omaa napaa! Supistaa niin perkeleesti ja nyt vähän jo jänskättää kauanko viitsin tätä katsoa!? Tai en mä tiedä mitä tää on, mahaan sattuu monta minuuttia kerrallaan ja en voi yhtään seistä tai sattuu tosi paljon. Yritän hetken levätä kauratyynyn kanssa ja sitten on tehtävä jotain jos ei lopu. Apua jaiks!

Lara 35+3
 
"lauwra"
Valitettavasti Kuusamalle ei oikein ole mitään kerrottavaa kohtutulehduksesta :/ mutta luulisi yleensä tulehduksen oireilevan muutoinkin kuin kivulla, esim lämpö nousee yms.

Lara, kannattaa varmaan soittaa synnärille niin ainakin varmistavat tilanteen. Parin minuutin supistukset kyllä kuulostaa oudoilta, koska yleensä ne alkavat alle puolen minuutin kestoisina ja kipu ja pituus siitä sitten lisääntyvät. Toi sun tautis on ollut niin raju, että kivut voi liittyä siihenkin eikä niiden kanssa kannata pitkään taistella!

Mulla on tänään ollut koko päivän erikoinen paineen tunne aivan alavatsassa. Enteileekö tämä jotain... tuskin :D
 
Kuusama, kolmesti olen kohtutulehduksen sairastanut. Ekalla kerralla meni niin pahaksi, että olin viisi päivää sairaalassa tiputuksessa.

Oireita oli semmoinen epämääräinen alavatsa ja alaselkäkipu. Semmoista jomottelua ja juilimista. Sitten oli veristä vuotoa, joka haisi vähän oudolta, ehkä hiukan semmoiselta käyneeltä.

Kuume itselläni nousi vain ekalla kerralla ja silloinkin vasta kun crp oli 240. Olin aiemmin ollut yhteydessä äippäpolille, jolloin sanottiin, että ilman kuumetta ei voi olla tulehdusta. No minullapa oli. Siinä vaiheessa, kun kuume nousi, olin jo tosi kipeä. Joka paikkaan sattui tosi paljon. Oli vaikea olla paikallaan, muttei pystynyt olemaan liikkeelläkään. Oli kamala olo. Alavatsa oli tuolloin todella kosketusarka. Hemoglobiini laski tulehduksen myötä 82:een.

Kahdella jälkimmäisellä kerralla en jäänyt odottamaan kuumetta. Tiesin juilimisesta ja vuodon hajusta, että nyt on taas. Molemmilla kerroilla koittivat puhelimitse taas tivata kuumeen perään, mutta uskoivat suosiolla, kun kerroin ekasta tulehduksesta, ja sain lääkärille ajan.

Tämän tulevan synnytyksen jälkeen odotettavissa taas se tyhmä tulehdus. Tai ainakin olen varautunut siihen.


-Valkoinen 37+6
 
Kasassa ollaan vieläkin puuuuhhh.. Tähtään täysikuuhun ens tiistaina eli sillon viimestään toivon jotain tapahtuvaksi..

Eritteet synnytyksessä ei niitä kaikilla tule todellakaan ja jos tuleekin niin ei niitä ehdi miettiä. Urbaanilegendaa on se että vauvat tulee aina kakan mukana. Pöh. Joku pässi senkin jutun laittanu liikkeelle ihan vaan synnyttäjiä kiusatakseen.

Erikoisvaipat läheltä piti ettei aikonaan tilattu esikoiselle joka synty alle 3 kg ja tosi hoikka reisistä. Kotiuduttua mentiin sit kuitenkin jotenkuten ykkösillä ja pitkään ne sit sopikin.

Kuusama kylhän tommonen arpikohta ärtyy painelusta kun maha on vasta palautumassa. Kohtutulehduksesta kaikki järjestään sanoneet että vuoto muuttuu/ tulee haju mukaan ja / tai nousee selvä kuume. Kipu saattaa tulla vasta sitten. Mutta että ihan huomaamatta ei vissiin synnytyksen jälkeen kehity, normaalioloissahan se on sit usein hitaammin itsestään ilmotteleva.

Nenäverenvuoto vähän tullut välillä ja limakalvot mulla kuivemmat. Apteekista saa aineki semmosta a- vitamiini suihketta joka vahvistaa ohentuneira/ herkkiä nenän limakalvoja.

En oo vaan jaksanut kirjoitella kun olo on aika paksu, enkä haluaisi vaan valittaa kaikille :D kaikenlaisia häätökeinojakin on tullut tehtyä mutta ne on lähinnä aiheuttaneet lisää kolotuksia mutta supistukset on jääneet nyt vähiin. Koitan nyt osata kerätä voimia ja levätä kun siihen on viel mahdollisuus. Ukko jäi jo lomille niin pitäis vaan malttaa nyt hyödyntää se niin hyvin kuin mahdollista

T syli84 39+2 about
 
Kiitos lohdutuksista kaikki :) Aamulla viimeksi oli maha sekaisin. ..

Nyt vain omaa napaa! Supistaa niin perkeleesti ja nyt vähän jo jänskättää kauanko viitsin tätä katsoa!? Tai en mä tiedä mitä tää on, mahaan sattuu monta minuuttia kerrallaan ja en voi yhtään seistä tai sattuu tosi paljon. Yritän hetken levätä kauratyynyn kanssa ja sitten on tehtävä jotain jos ei lopu. Apua jaiks!

Lara 35+3
Tää nyt tulee varmaan aika myöhään, mutta kerroit aiemmin, että nyt maha on ollut erilailla sekaisin kuin aiemmassa mahataudissa. Monellahan synnytystä enteilee totaalinen useamman päivän tyhjentyminen. Ja jos on supistuksia ollut jo aiemmin, niin voivat hyvinkin alkaa heti pitkäkestoisina..

Toisaalta voi olla mahatautiakin :p Että ottaa näistä selvää. Kerro sitten kumpaa oli :D
 
"Ruu79"
Mulla oli kanssa nenäveren vuotoa raskaana ollessa, synnytyksen jälkeen ei kertaakaan. Kai sitä ei ole mistä vuotaa :)

Meni vähän överiksi tuo minun pesänrakennusvietti. Viikonloppu rakennettiin huussi/ puuvarastoa rantaan, tänään haettiin kasvihuone ja keskiviikkona tulee se uusi keittiö. Ennestään sovittuja ei viitsitty muuttaa. Ja kaiken tämän piti tapahtua kun minä olen vielä tukevasti yhdessä koossa :D Noo, onneksi poika ei ole itkuinen, vaan viihtyy sitterissä ( johon on viltillä topattuna toiselle reunalle).

Joko ootte nimiä miettineet? Me ei saada pojalle nimeä keksittyä, ihan hirmu vaikeeta. Se mikä käy toiselle, ei käy toiselle.
Tytölle olisi ollut monta hyvää vaihtoehtoa.

Ruu ja Massa Taavetti 3vk 2pv
 
"*Pihla*"
Pupumama, no johan on, ettei kukaan jäänyt auttamaan! :O

Sulo-Sylvia, kantapään kautta opittu, että ne vatsan pehmittäjät tulee tarpeeseen sektion jälkeen... :D

Kohtutulehduksen oireita itsekin jo mietin, kun mulla on ollut jälkivuoto tooosi vähäistä, mikä taitaa olla ihan tyypillistä sektion jälkeen. Mutta tänään sitten yhtäkkiä vessassa käydessä tulikin huomattavasti enemmän. Sitten googlasin (ajattelin, että nyt uskallan :D) ja löysinkin, että jälkivuoto voi hetkellisesti runsastua liikunnan, imetyksen ja saunomisen jälkeen. No, mä olen tänään aika paljon liikkunut, joten olisiko ollut ihan siitä johtuvaa. Kun sitten muuttui taas ihan niukaksi, eikä juurikaan siteeseen saakka edes tule tuhrua kummempaa.

Kertokaapa kokeneemmat imettäjät... Aiheuttaako imettäminen hirveän janon? :D en oikein muutakaan keksi, mistä se johtuu, mutta jatkuvasti saa olla juomassa. Pissalla ei kuitenkaan tarvi ravata mitenkään usein. Öisinkin janottaa koko ajan, mutta pissalla ei välttämättä tarvi käydä kertaakaan, vaikka imetyksen aikana juonkin vettä.
 
Kiitos miiula vinkeistä, nyt on sitten mullakin jotain Nason seesamiöljyä jota aion tästä lähtien joka päivä nenään suihkia :D Jäi niin kauheat traumat tuosta tämän päiväisestä...

Nimistä, meillä on nimi ollut valmiina jo joskus ennen joulua. :LOL: Ajattelin kans ensin, että pojalle on ihan hirmu vaikea keksiä nimeä ja mahdollisia tyttönimiä keksin pilvin pimein. Mutta sitten yhtäkkiä vain tuli tuo pojan nimi mieleen (silloin ei vielä tiedetty sukupuolta), ja se on sitten siitä lähtien kulkenut mukana. En usko että nimi tästä enää tulee muuttumaankaan, kun on tuohon jo niin totuttu ja miehen kanssa vauvaa aina sillä nimellä puhutellaankin :)

Onko kenellekään tehty lapsivesipunktiota näin loppuraskaudessa? Ajattelin ensin kysyä teiltä ennen kuin edes harkitsen googlettamista. :D Millainen toimenpide se on? Viimeksi ultrassa sanottiin, että jos haluan niin sellainen voitaisiin tehdä ennen mahdollista synnytyksen käynnistämistä, varmistamaan onko vauvan keuhkot kypsät. Tasan viikon päästä meillä siis se seuraava ultra ja voipi olla että silloin sitten olisi jo tuo punktio ajankohtainen...

Pupumama 34+6
 
ERITTEISTÄ SYNNYTYKSEN AIKANA. Mitä neuvolan oppaista luin, niin siinä kun vauva työntyy ulos, on hyvin vähän tilaa ja jos suolessa on tavaraa, niin se väkisinkin painautuu mukana ulos. Tuskin se siinä kohtaa enää on mielessä, vaikka aiemmin mietityttäisi. Kyllä ne kätilöt on tottunu ja homma on ihan normaalia jos niin käy.

NIMISTÄ. Ei keksitä. Ei millään. Pari kertaa on ollut jo mielessä, mutta sitten taas hylätty. Ollaan tehty listaa ja on siinä nimiä, mutta mikään ei tunnu oikealta. Täytyy odottaa ja katsoa miltä vauva näyttää :)

Onneksi loppuviikolle on tekemistä joka päivälle, tekee vähän siedettävämpää näistä päivistä. Jotenkin en enää jaksa uskoa, että tämä täältä tulis ennen käynnistystä... ja olen myös alkanut miettiä suostunko käynnistykseen enää rv42+ vai vaadinko sektiota arven kestävyyden ja lapsen koon vuoksi. Painoa on alkanut nyt kertymään enkä tiedä mistä se johtuu. Ei ole turvotuksia, lapsenhan ei muka enää pitäisi kasvaa, olen syönyt ihan normaalisti ja liikkunut jopa enemmän.

lauwra 39+3
 
Eritteistä, ekaa synnyttäessä kätilö hoiti kakat pois pöydältä ja tokaa synnyttäessä siskoni (kun kätilö ei ollut paikalla). Kolmas kun tahtoo tulla, haluan sen peräruiskeen, koska en aio nykyisen miehen läsnäollessa kakkia synnytyspöydälle. Siitä leviää haju koko huoneeseen ja muutenkin vähän nolo tilanne :D
 
..malsa
Seuraava sisältää asiaa pelkästään eritteistä ja ilmavaivoista.... :D

Eritteistä.. Tai noista alakerrasta tulevista.. Niillekkin on vaan siinä synnytyksessä "annettava periksi". Onneksi niitä ei kuitenkaan sitten jaksa/pysty sitä koko ponnistusvaihetta ajattelemaan ja kätilöt hoitaa sotkut pois ihan tosta noin vaan. Mulla ei ole mitään tietoa päästinkö mä esikoisen ponnistuksessa muutakin kun sen vauvan, mieskään ei ole tunnustanut huomanneensa mitään. Että jos muutakin tuli niin tosi kivasti kätilö sen homman sitten hoisi pois. :) Tälläkertaa vähän sama asia jännittää, mutta nyt aijon antaa vaan mennä enkä ajattele mitään eritteitä. Ehkä se vauva tulis vähän nopeammin. Viimeksi meni 31min ponnistuksessa.

Ehdin tänään aamulla innostua kun pari päivää ollut täälläkin tota suolen tyhjennystä ja yöllä ja aamulla sitten oli kamalat ilmavaivat.. Esikoisen kanssa kun käytiin käyrillä vesienmenon jälkeen niin oli samanlaiset kaasunmuodostukset ja 12h niin oli vauva sylissä.. Turha innostus taas.

Se on muuten hassua, miten jotenkin kokoajan odottaa, että synnytys käynnistyis, mutta sitten kun pamahtaa joku kipu päälle niin tulee ajatus että voi ei ei ei ei ei. ..

Malsa ja pojuE 38+4
 
matruusi78
Tänään neuvolassa ja tytön hammaslääkärikäynnillä pyörällä kun miehellä oli lääkärikäynti just samaan aikaan toisessa kaupungissa. Pyöräilymatkaa ei ollu montaa kilometriä mutta persluut tuli kipeex ja illan aikana tullut supistuksia välillä 5 min välein mutta ei kovin pitkiä eikä kipeitä mutta ei ne sitä ole olleet ennenkään mulla edes synnytyksessä. Tuntuu että vauva puskee itteensä jo tuonne alaspäin ja mietin miten yöllä käy vai rauhottuuko nämä...
Neuvolassa terkka ei saanut kunnon tuntumaa vauvan päähän eikä liikuteltua et kai se on lähtökuopassa sitten. Maha on alkanut roikkumaan mutta sf-käyrä korkeella, 38 cm.
Huomenna ois seurakunnan retkipäivä jonne oon ilmottanu itteni pojan kanssa. Ei kyllä hirveästi huvittas lähteä mikäli ei tuu sairaalaan lähtö yöllä.
Ihan tarkistuksellekaan sairaalaan ei viitsisi lähteä kun on tunti ajomatkaa.
Torstaina on aika ultraan uuteen painoarvioon ja käynnistetäänkö vai odotetaanko.
Lauantaina ois vaan esikoisen ysiluokan päättöjuhlat ja ois kiva päästä kattoon hänen esiintymistään sinne.

Matruusi rv 38+2
 
Malsa mulla on ihan samoja fiiliksiä! kokoajan tulkitsen kaikki oireet, et nyt vois synnytys alkaa. Sitten kun vaikka supistaa, niin tulee pupu pöksyyn, ei sittenkään vielä :D

Eritteistä mä muistan kun esikon synnytyksessä ponnistuksen alussa vaan hoin että nyt tulee kakka :LOL: Mies onneksi siihen, että anna tulla! Kätilö ei sanonut mitään, mikä mua vähän ärsytti, kun en halunnut paskoa lattiallekaan. No se napattiin ilmeisesti kiinni, kun en sitä itse nähnyt :$ (nojailin silloin sänkyyn seisoellani)

Kotiutumisvaatteista mulla iski yhtäkkiä paniikki! Esikolle oli mummin kutoma villapuku, töppöset, lakki ja tumput. Ja peitto päälle. No, tälle tokalle pyysin nutun isompaa kokoa, kun eihän kesävauvalle villavaatteita tullut käytettyä. Menee sitten syksyllä. No nyt huomasin, että eihän tälle oo ees ulkohattua tai töppösiä! Äitiyspakkauksen vanuhaalarikin on aika iso ja turhan lämmin.. Apuva!! Mitä mä nyt äkkiä hankin ja mistä?? Tykkään vähän sellaisista halakoista väreistä, niinku harmaa ja raidalliset on kivoja.. Silloin ku esikko syntyi niin oli niin hellekesä, että lähinnä lyhythihaiset bodyt oli käytössä. Ja olin niin arka liikkumaan missään, että ei meillä tainnut olla sellaisia "päällysvaatteita"..

Enää tämä viikko esikolla tarhaa (käy parina päivänä), sitten jää mies ja tyttö kesälomalle. Tyttö nyt ei tarhaan enää syksyllä menekään, vaan avoimen kerhoon.

Nyt iski jännitys. Meillä on oikeasti kohta kaksi lasta!! Ja poika! Meillä on kohta poika! Ja mun pitää kohta synnyttää :O Apuva!


Neiti S panikoiden 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Itse olin aatellu et kesävauvalle riittäis pitkähiaset housut, body, ohut pipo ja sukat... Me kun kuljemme autolla niin ei siinä kyllä kylmä kerkeä tulla(autolla sairaalan ja kotioven eteen) ja varalta aattelin jonkun fleecehuovan ottaa et jos on TOSI kylmä niin laittaa sitä sit suojaksi.. En siis mitää ulkovaatteita ole edes ostanut tai aatellut ostaa kesäksi. Ei tässä ainakaa vielä oo kovin päästy kesäisiin tunnelmiin koko maassa et mistä tietää jos räntää sinä päivänä sataa niin sit mies saa tuoda lisävaatteet :D

Nenäverenvuoto on lisääntynyt loppua kohti.. Itse käärin pumpulista käärön ja laitan nenään niin sekin hyvin pysäyttää kun on pehmeä :) Ja tosiaan ihan yhtäkkiä alkaa vuotana kun vettä hanasta ja siks oon itse pitäny paperia varalle mukana, mut kaikki vuodot sattumoisin tullu onneks kotona. Mut onhan se hirveetä jos verta vaan vuotaa eikä sitä saa millään pysäytettyä niin jossain kadunkulmassa sit yrittää sitä saada valuun ettei vaatteet mee :(
 
Yääh. Olen yrittänyt nukkua jo vajaan pari tuntia, mutta herään jokaiseen supistukseen. Niitä tulee nyt noin vartin välein säännöllisesti. Ei ne sillä tavalla satu kyllä, mutta kuitenkin tuntuvat sen verran että herään jokaiseen. Synnärille matkaa 55km niin en huvikseen viitsisi lähteä sinne yöllä.... Mutta pitäisiköhän? Vai voiko odottaa että alkaa sattua? Soitin sinne 20 maissa ja ne tietysti sanoi että näytille pitää mennä, mutta itselleni järkeilin, että jos synnytys olisi käynnissä niin mua sattuisi enemmän ja päätin yrittää mennä nukkumaan sen sijaan. Nyt en oikein tiedä sitten mitä tehdä.... Ja ei täällä varmaan ole ketään langoilla edes tähän aikaan, mutta kunhan rutisen huoliani :D

Lara 35+4
 
"miiula"
Lara, toi on just niin vaikeeta, mulla supisteli yks yö kans tosi kipeesti ja heräsin siihen aina, otin kuitenkin vaan särkylääkettä kunnolla ja olinkin sit nukahtanut.. Kipeetä siis teki mutta kuitenkin ajattelin että jos tosi ois kyseessä ni tietäisin sen, niinku kaikki aina väittää :)
Mut ehkä sun pitäis käydä näytillä kun kuitenkin matkaakin sairaalaan.. Eihän sitä koskaan tiedä! Tsemppiä joka tapauksessa! :)
 
Lara, tayssin ohjeissa on että näytille mennään kun supistusten väli on 5-10min ja sitä on kestänyt 2h ja kipu voimistuu. Silti melkein olisin lähtenyt näytille tuon sun yleiskunnon vuoksi. Tule nyt kertomaan miten yö on mennyt!

NeitiS, kyllä minäkin miehelle vitsailen välillä, että kääk poika! Enhän minä muista taittaa sitä pippeliä vaippaan ja sitten pissat falskaa :D

Ja edelleen yhtenä kappaleena. Onneksi sain hyvin nukuttua.. Sanoin miehelle, että nyt alan nukkumaan päiväunia ja lepään aina kun väsyttää ja kerään voimia jos lähtö tulee. Ei se synnytys ainakaan helpompi ole univajeisena vaikka ponnistukseen ne adrenaliinit iskisin.

lauwra & poika 39+4
 
Tsemppiä kaikille joilla synnytys on jo alkanut ja valtavasti onnea niille joilla vauva on jo synnytys (ei näissä enää perässä pysy) :heart:

Lara, kyllä minä kävisin jo näytillä :popcorn:

Sairaalakassista sen verran, että se pitäisi varmaan tässä pakkailla kohta valmiiksi. Luulen, että minäkin ehdin tuhota ne suklaat ym moneen kertaan ennen synnytystä. Tällainen suklaarohmu, kun olen :D

Minä unohdin tässä yksi päivä, että olen raskaana. Ajattelin, että juoksen hirveältä kaatosateelta suojaan. Parin juoksuaskeleen jälkeen nivusiin ja alavatsaan sattui niin pirusti, että siihen se juoksu sitten jäi. Ei käynyt mielessäkään, että olisin juossut, jos tämän mahan olisin muistanut. Loppuillan olikin sitten niin kipeät nivuset ja supisteli paljon. Ei tuu varmasti toiste samaa virhettä tehtyä :snotty:

Täällä ei onneksi tuota nenäverenvuotoa esiintynyt. Sitä tosin esiintyy helposti silloin, jos autolla matkustetaan pitkään. Olisko auton ilmastoinnin tehokkuus silloin syyllinen.

Minäkin olen tuota nimeä pohtinut ja jostain syystä mietin vain tyttöjen nimiä. Tämä asukkihan voi tosiaan olla poikakin, mutta mulla on todella vahva fiilis, että tyttö tämä on kuten oli esikoinenkin. Saas nähdä pitääkö tuntemukset paikkaansa.

Nuo eritteet pohdituttaa itseänikin. Hämärästi muistan, että esikoisen synnytyksessä ulostetta tuli jonkin verran, mutta se hoidettiin hyvin huomaamattomasti pois. En silloin edes tajunnut, että niinkin voi tapahtua. Nyt on sitten asia eri ja mua jotenkin pelottaa/hävettää jo valmiiksi, että jos niin käy. Ei ole ihan mukava ajatus :ashamed:

En tiedä mikä tässä nyt on, mutta olen saanut nukkua viimeisen viikon ajan yöt äärettömän hyvin. Tosin vessassa olen ravannut, mutta uni on kuitenkin tullut lähes heti. Tämä on ihan outoa ja nyt kun asiasta mainitsen niin taitaa nuo unet mennä taas päin prinkkalaa :)

Jee, täällä poksuu rv 36+0 =)
 
Viimeksi muokattu:
Mä nukahdin jossai vaiheessa kun olin niin väsyny ja ne loppu. Heräsin niin ei ollut kolmeen tuntiin supistanut. Nyt en uskalla nousta ylös jos alkavat taas :p Oli kyllä harvinaisen jännittävä yö. Neljä tuntia ehti tulla vartin välein! :eek: Kuopuksesta oli tällaista kuukauden ennen synnytystä mutta en muista että ne olisivat ikinä olleet noin säännöllisiä että kellosta voisi katsoa koska alkaa seuraava :eek:
 
"syli84"
suolen tyhjennykseen voi ostaa aineet kotiin jos toisten antamat ruiskeet ajatuksena ällöttää ja sen haluaa.

kotiutumisvaatteista taas että kesävauvatkin tarvii yllättävän paljon vaatetta ellei just ole se +36 astetta. Pari viikkoa menee että se lämmönsäätely lähtee toimimaan pikkusilla paremmin ja saattavat yhtäkkiä heittää siniseks marmoriks koko ihon... ei oo kivan näköstä ja sit just synnyttäneenä hätääntyä :p
 

Yhteistyössä