~~Keskenmenon jälkeen kuumeilevat~~SYKSY/TALVI 2013-2014

Mitäs hittoa tää nyt on?! Kp 13 ja äske tuli vessassa ihan kirkasta verta pari tippaa pyyhkiessä? Kuitenki viime menkat tuli normaalisti km:n jälkeen, kp 32 sillon. Mä oon lähinnä ovista odotellut parin päivän sisällä, kun limatkin lisääntyny..
Mullahan oli km kesäkuun alussa ja ehti parit menkat ollakin. Kummassakin kierrossa ovista testattu. Nyt plussasin pari viikkoa sitten ja oviksen aikaan tässä plussakierrossa mulla tuli parina päivänä liman mukana pikkasen verta.
Kuulema voi oviksenkin aikaan verta ihan pikkaisen tulla.
Ei mulla ikinä ennen, mut kerta se on ensimmäinenkin ja plussa tuli just tässä kierrossa.
Nyt rv 6+1. Pysyispä tää kyydissä.
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Mulle lääkäri sanoi että välivuodon ja tiputtelut keskenmenon jälkeen on ihan normaalia, hormoonitoiminta kumminki vielä vähän hakee itteensä. Jos ei tulehduksen merkkejä (kivut, kuume, vuodon paha haju yms.) ole niin ei ole syytä panikointiin. Mä oon täällä vähän piristynyt eilisestä lannistumisen hetkestä, nyt vaan terveellisen ruokavalion tueksi vähän luontaistuotteita, keltarauhashormoonikuuri ja mahdollisimman stressitöntä elämää niin eiköhän tässä jotain tapahdu (ainakin se kierto tasoittuisi). Mies ei ole täällä puhunut vauvanteosta pitkiin aikoihin mitään.. ei toisaalta ole ehdottanut ehkäisyä tai muutakaan. Toisaalta hyvä ettei se koko ajan ole pääpuheenaiheena ja päällimmäisenä mielessä vaan elämässä koko ajan tapahtuu muutakin, välillä vaan tuntuu että onko tästä nyt tän epäonnistuneen raskauden jälkeen tullutkin mun oma henkilökohtanen projekti : /
 
Minä jo ajattelin että ovis oli ja meni, mut mut... Tänään tulikin plussa testiin :) Haaleampi kuin kontrolli mutta ihan selvästi näkyvä kuitenkin. Oon testannut nyt tarkoituksella joka päivä keskenmenon jälkeen kun ei tosta kierrosta oikein tiedä. Mitenhän saisin sen kuvan tähän niin voitte viisaammat arvioida onko ovis huomenna / ylihuomenna?

Muoks: Eilen ja toissapäivänä oli nega, siitä tiedän ettei raskaushormoni ole sotkemassa asioita enää. Sekin oli maanantaina 25 joten lienee aika vähissä tänään...
 
Viimeksi muokattu:
Moikkelis, alavatsa nippailut jatkuu ja painon tunne alavatsalla. Mutta en testeihin ole saanut vielä mitään, ehkäpä edes turhaa yrittää näin aikasin. :)Vatsa on turvonnutkin kuin ilmapallo, voihan kaikki tietysti olla menkoista johtuvaa, mutta vauvakuumeisena kaikki on aina mahdollisesta raskaudesta johtuvaa. :D

Sanna-M kp 22/29
 
Oi, täällähän on lupaavasti Plussia tullut! Onnea kaikille ja yrittäkää nauttia edes vähän. :flower: Tiedän hyvin, että se ei varmasti ole helppoa ja tunteet menee laidasta laitaan. Tämä plussapuhuri antaa kuitenkin toivoa itsellekin.

Oon vaaaan niiiin kyllästynyt tähän vuotoon! Moneskohan viikko tää on? Onneksi viikon päästä ois toivoa, että ois viimeinen hcg kontrolli. Loppuu sekin sairaalassa ja labrassa ramppaaminen. Sitten, kun saan nollan tai mikä tulos se nyt onkaan, milloin seuranta lopetetaan, varaan ajan vyöhyketerapiaan ja yksityiselle gynelle. Hullu varmaan olen, että kaikki rahani pistän tähän projektiin, mutta kyllä haluan itseni kuntoon. Ja pientä hemmottelua tässä kyllä kaipaisi. Jotenkin tän asian kanssa on saanut elää niin yksin.
 
Heipä hei, sain aikaisen keskenmenon viikko sitten ja nyt ollaan jo pikkasen selvitty. Ajattelin tulla kyselemään täältä neuvoja... Voinko mä nyt olettaa että toi vuoto mikä oli runsasta ja kivuliasta mun kuukautiset? Ja nyt alkoi uusi kierto? Oon ihan hämilläni. Just ennen km mä sain terolutit epäsäännölliseen kiertoon. En ehtiny popsia yhtään ja nyt mä mietin millon mun pitäs ne alottaa? Ja ooteko odottanu yhtä kiertoa ennen uutta yritystä? Lääkäri kun sanoi että odota yksi vaikka tiedän et se ei taida olla mikään pakko. Pelkään niin uutta keskenmenoa et en oikeen tiiä mitä mun pitäs tehdä :/ kiitos kovasti jos jollain ois jotain auttavia vastauksia.

Kovat tsempit kaikille :) ja viikonloput!
 
_Lilja_ Ensinnäkin, pahoittelut sinulle keskenmenosta! :hug: Se on aina yhtä surullista, tapahtuipa se missä vaiheessa raskautta tahansa. Keskenmenovuotoa kutsutaan yleensä tyhjennysvuodoksi, mutta kyllä itse olen aina laskenut sen ekan vuotopäivän olevan kp 1. Aika sen sitten näyttää, vaikuttiko km kiertoosi vaiko ei. Useinhan aivan alun keskenmenot ei vaikuta kierron pituuteen vaan kroppa palautuu aika lailla samantien. Näin ainakin itselläni oli rv:n 6 keskenmenossa, ekat kuukautiset alkoi siis "normaalina" kp:nä keskenmenovuodosta laskettuna. Terolutien suhteen en osaa oikein vastata, kun en ole itse niitä koskaan syönyt, mutta luulisin et niitä ois hyvä alkaa popsimaan sitten jos kierto venyy pitkäksi..? Meillä ei olla yhdenkään km:n jälkeen odotettu ekoja kuukautisia, mutta empäs minä olekaan raskautunut läheskään heti km:n jälkeen. Nytkin mennyt jo pian vuosi edellisestä km:sta..Monet (itseni mukaan lukien) on sitä meltä, että kroppa ei raskaudu ellei ole siihen valmis, joten antaa mennä vaan! :) Etenkin jos keskenmenosi tuli jo ihan alussa. Tsemppiä sinulle tosi paljon! Toivottavasti saat uuden, pysyvän plussan pian!! :heart:
 
Kiitos hurjasti vastauksesta MiNalo :) nyt jo oon alkanu näkee sänkyunia miehestäni. Mulla on ollu kuukauden päivät vuotoa ja en oo voinu hypätä sänkyyn mutta nyt nähtävästi kroppakin jo haluaa :D että kaipa se on vaan uskottava ja raskautuu jos on raskautuakseen. Teillä taitaa olla useampi keskenmeno takana :( se on tosi rankkaa. Toivottavasti nappaa pian kunnolla kiinni !
 
aada78 Aivan hyvin sulla voi olla ovulaatio käsillä! :) Varsinkin jos kerran raskaustesti negaa..Kuvan saat liitettyä tänne menemällä esim. sivustolle aijaa.com ja lataamalla koneeltasi kuvan sinne, sitten kopioit sen linkin esim. siitä "pieni kuva"-lokerosta ja liität vain sen linkin tänne! :)

evaparadise Tsemppihali! :hug: Mustakin usein tuntuu et oon "yksin" tän vauvantekohommelin kanssa..Mitä nyt mies hoitelee omat "hommansa" aina välillä! :D Mutta siis joo, minä oon meistä se joka miettii päänsä puhki et mitä voitas vielä tehä toisin ja miten voitas parantaa mahiksia raskautumisen suhteen. Mies ei osaa stressata ja minä puolestani stressaan senkin eestä! :LOL: Mutta kiva kuulla et oot positiivisemmalla mielin! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: aada78
Keskenmenon jälkeen kuumeilevat



Lauantai 7.9.2013



Minnah88____KU 2/13, KM 5/13_____________________KP 33/28-37
Niwhai____35v____KKM 6/13_______________________KP 24/31-35
Mariah33____33v____KM 5/13______________________KP 3/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13____________________KP 1/32
Emeli-____22v_____KM 6/13________________________KP 19/29
Sunflower86_____KM 5/13__________________________KP ?/?
VanillaLady___27v____KM 8/13______________________KP ?/?
aada78__35v____KM 8/13__________________________KP 17/25



MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 26/28-32
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 33/28-31
eltsu81____31v____KKM 7/13_______________________KP 18/28
-pansku- ____25v_____KKM 7/13____________________KP 12/28
Markke____30v____KM 6/10, KM 7/13________________KP 5/30-31
Silvia Logo____KKM 8/13___________________________KP ?/?



Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 22/28
Sanna-M_____KKM 6/13_____________________________KP 23/29
Pippuri85*___27v___KM 6/13_________________________KP ?/?
kaarina80____KM 8/13_______________________________KP ?/?
sydäntähti____27v____KM 9/07, 12/07, 8/13____________KP ?/?
sapu____3xKM ja KM 7/13 ___________________________KP 11/26-28



carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 9/27
Joosukka_____KKM 5/13_____________________________KP 26/28-35



MiNalo dpo 10




TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
Piki80
suurperheen mamma
Khisu
saraah
Villemo
_Kenguru_
Ambrosia85
verppu
espe--
Pölö-
Hanttuliini84
Minel83
Jetta
Taru81
KoiKoi
Esteri1




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, Rosuliina, kukkurukuu



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2268840-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kesalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin, toki sieltä pääsee aina huikkaamalla takaisin listalle! :))

 
Viimeksi muokattu:
Mun mielestä noi "vuodot" vaan oli jo vähän ennen ovista, kun oli kp 13 & 15 ja mulla tais olla eilen se ovis kivuista päätellen (kp 16).
Ihanaa kun on plussiakin tullut :heart:
Yhdeltä keskustelupalstalta luettua...


Huomasin just vasta tän sun aloituksen ja katsoin heti mun " hedelmällisyysopuksesta" mitä se sanoo. Ja se sanoo näin:

" About 10% of women will notice that they occasionally have a day or two of spotting about midcycle, right around ovulation. In fact, they may even notice that the fertile cervical fluid (especially the eggwhite quality) is tinged with brown, pink or red. This is a result of spotting mixed with cervical fluid. It is considered extremely fertile. It is usually due to the sudden drop in estrogen that precedes ovulation and is nothing to be concerned about.
(...) If, however, the spotting lasts more than a couple of days, is bright red, or you notice spotting at other times in the cycle that do not coincide with ovulation or the approach of your period, it could be an indication of a problem requiring medical attention."

En tiedä oliko tästä mitään apua. Toisaalta mulla on endon takia joskus ollut yhdynnän jälkeen veristä vuotoa. Mikäli se jatkuu vielä, niin mene ihmeessä lääkäriin!

^^ Siis suora lainaus meidänperheen keskustelupalstalta.
Google hakuun: verenvuoto ovulaation aikaan
ja se eka meidänperhe sivujen linkki.
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Kiitos PiipaKaa, ei sitä ainakaan ole ollut kuin kahtena kertana ja just sellasta värjäytynyttä valkovuotoa eli ehkä on sitten jotain tuollaista :) Hassua vain kun ei ole koskaan ennen ollut.
Ei ole mullakaan ennen ikinä ollut ja nyt tässä kierrossa oli ja mistä sitten plussa tuli. Nyt mennään rv 6+3.
Kkm todettiin 4.6 ja tyhjennys 6.6. Kerkesi kahdet menkat olemaan ennen plussaa.
Josko sullakin olis nyt ollut joku superovis ja tää olis sit se teidän kierto ja saisitte kyydissä pysyvän matkalaisen mukaan.
Mä ehdin itse jo kirota, et hiton kivaa taasko alkaa joku verinen vuoto ja kroppa ihan sekaisin vielä km:n jäljiltä, mut kohta näytti o-testi plussaa ja oli kovin limanen olo ja... ;-)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Huomenta, nippailut ja tissikipu on nyt täällä, alaselkä särky loppui ja ei mun mielestä ole niin paha kuin eilen. Mutta menkkoja ei onneksi ainakaan vielä ole näkynyt. Raskaustesti, siis aamuinen oli nega, pöh.. Enpä usko että vielä mitään näyttäisikään mutta kun hätähousu olen :D

Sanna-M kp 23/29
 
Kannatti käydä gynellä valittamassa kun menkat ei ala ja hakee toi kuuri, yöllä nimittäin heräsin outoon tunteeseen ja alakerta olikin märkä verestä ! Ja nyt menkkakivut onkin vaivannut vaikka vuoto onkin aika niukkaa mutta rehellistä verta verrattuna mun tuhruvuotoon. Eli kyllä nyt varmaankin on se kauan odotettu ja pelätty KP1. Nyt mulla vaan ei oo mitään hajua mitä teen ton kuurin kanssa?!?! Eli te jotka ootte teraluteja yms. keltarauhashormooneita syönyt niin miten se nyt taas menikään? Kun mulle lääkäri sanoi että jos menkkoja ei olis tässä kierrssa kuulunut niin olisi pitänyt aloittaa toi kuuri kymmeneksi päiväksi 15.-25. päivä tätä kuuta ja ens kuussa samaan aikaan.. Mut mites nyt? Enks mä alota ollenkaan tai jos alotan niin millon ens kuussa... emmää ymmärrä :'( Miksei mun kierto voi vaan olla normaali about 30päivää nii kaikki ois nii paljo iisimpää... Tääkin kierto tais venyy 43päivän mittaseks lopulta..
 
Heipä hei tännekin puolelle! Edelleen käyn lähes päivittäin lukemassa teidän kuulumisia ja toivomassa plussia tänne! Ja kivasti niitä nyt tullutkin, lisää vaan tähän pinoon niitä!!!

Välivuodoista ja tiputtelusta, mulla ei ole koskaan aiemmin ollut niitä, paitsi siitä kierrosta kkm:n jälkeen josta sitten raskauduin. Veristä vuotoa tuli kp 9 ja 10, eli ennen ovista joka ollut ilmeisesti kp 14!

Tsemppiä teille naiset, vielä se plussa sieltä testiin tulee ja pysyy :heart:

stellini 29+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Pikaisesti vain omaa napaa tällä kertaa..Tänään dpo 10 tein ekan raskaustestin ja negahan sieltä pärähti tulla, joten seuraavaksi odotellaan taas tätiä. Hoh hoijjaa, sanon minä! :headwall: :'(
 
Voih MiNalo :( :hug: Mutta vielä on kovin aikaista, mulla ei vielä noilla dpoilla oo näkynyt koskaan mitään. Ehkä vielä on toivoa?

Kukkurukuu, hienoa :) Ihanaa että olet positiivisella mielellä, varmasti tuntemuksesi on oikeassa ja tämä on nyt se tosi paikka! :)

Mulla on plussan jälkeen tullut ikään kuin ovislimat joka päivä, aika reippaasti tosiaan valkovuotoa (?). Tänään sitten tuli muutama veriviiru mukana ja heti ajatus että jaahas, tää oli sitten tässä. On meinaan kaikki kolme aikasempaa keskenmenoa alkanut just samalla tavalla, ensi hienona viiruna vain siitä sitten pikkuhiljaa yltyen. :'( Vaikea löytää nyt sitä positiivisuutta mistään. En ala, ei voi olla, ei TAAS. Huoh. Oon vielä lähdössä kahden kaverini kanssa ensi viikolla lyhyelle reissulle ja heille on pakko kertoa, koska yleensä viini virtaa näillä reissuilla enkä mitään tekosyytä keksi mikä voisi mennä läpi alkottomuuteen. Mutta kiva sitten jos samaan aikaan alkava keskenmeno. :( kylläpä nyt masentaa.
 
coffeeBreak En usko et on enää toivoa jäljellä tän kierron suhteen..Tää on niin tuttua mulle jo..dpo 10 näkyis jo jotain. :( Mutta tästä harmituksesta seurasi jotain ehkä positiivistakin, mä nimittäin varasin ajan yksityiselle gynekologille tarkastukseen. Täytyy nyt saada tietää et näkyykö tuolla jotain ylimääräistä tms. On sen verran ihme nippailuja ja kipuilua taas ollut tässä kierrossa. Endo siellä muistuttelee olemassa olostaan..: /
Ihanaa raskausaikaa sinulle! Ja kaikille muillekin plussanneille! Ootte tosi tosi onnekkaita, kun ootte plussanne saaneet ja ihan varmasti ansainneet! :) :heart:
 
MiNalo Mullakin on näkyny tähän mennessä tyyliin dpo9, mutta tämäpä suostui näkymään vasta dpo11! Ja mä aloin uhkaileen ykstyiselle menolla ja heti tepsi! Voi Kun mä niin toivoisin, että te sen pienen saisitte! Kaikki me täällä se ansaitaan, mutta kamalaa kattoo, kun toiset joutuu odottaan kauemmin niitten ihmeitä, kun toiset ja vaikka ihmeet tapahtuiskin nopeesti, mutta niitten tarvis kulkee viellä mukana... Mä niin toivon teille plussaa. Niin niin paljon. :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo

Yhteistyössä