*Keskenmenon jälkeen plussanneet kesäkuussa*

Tervetuloa uusille, repa onkin tuttu kuumeilevien pinosta, onnea plussasta!

kreta Niinpä! Saman tien kun 30 tuli täyteen, ajattelu muuttui "vielä" -muodosta "enää" -muotoon, ja paniikki iski kaikista keskeneräisistä asioista... :eek:

zanz 30+5
 
Huomasinkin osan ilmoittaneen myös aiemmat keskenmenot, ei varmaan väliä vaikkei ne siinä ole, mutta voi lisätä myös nämä aiemmat, ennen esikoista: eli 10/07 ja 01/08

Huomenna lähtö lämpöön, vähän jännittää miten pahoinvoinnilta selviän, mutta enköhän :) :wave:

Toive ja Sintti 7+0 (POKS!)
 
Tervetuloa tälle puolelle Repa, Henkari ja Orchidx2 :heart:

Eipä mulla muuta tähän hätään, aivan kamala väsymys jatkuu ja perheen miehet on häipyneet aamusta ja jättäneet mut nukkumaan yli puolen päivän. Mitään ei saa aikaiseksi, pakkohan tän on jossain vaiheessa helpottaa..

BM ja Putti 9+1
 
Mies se puisteli päätään kun hermoilin sen uuden doplerin kanssa :ashamed: . En laittanut alkuun kuulokkeita kunnolla kiinni joten en kuullut mitään ja alkoi valkoinen huolirenkki tulla suun ympärille kun luulin ettei ole elämää mahassa. No sitten kun painoin kuulokejohdon kunnolla niin kuului suhinaa enkä edelleenkään löytänyt sykettä, hermostuksissani koitin kaulaltani jo omaaa pulssiani enkä meinannut löytää sitäkään :LOL: :xmas: . Aikani kuunneltuani löysin sitten kuitenkin nopean hakkaavan äänen, ilmeisesti sykkeen joka ei ollut omani. Ohjeissa luki että pitäisi muistuttaa hevosen laukkaa, musta se kuulosti enemmän ravilta :whistle: . Eli uskon löytäneeni vauvan sykkeen. :heart:
 
Kiitos kaikille onnitteluista,tuli ihan tippa linssiin kun ootte niin ihanoita :heart: ...Kurpitsalle terveiset marraskuisten pinoon :flower:

SD,Voi ei... en olekkaan tietoinen mitä sulle tapahtunut...turvotustako? Toivon sydämestä että mistään vakavasta ei oo kyse,eikä varsinkaan tarvi raskautta keskeyttää...kuulostaa tosi ikävältä taakalta kantaa,voimia kauheasti :hug: :hug:

Toive,Hyvää matkaa :flower:

jääräpää,onnea sykkeiden löytämisestä :heart:

Kreta,Laskurilla tosta kattelin että LA 13.2,vaikkakin mun kierrolla antais 14.2 eli ystävänpäivän,mutta neuvolassahan kattovat aina 28 päiväsen kierron mukaan... eli siis pidetään toi 13 ja ilmotan jos se siitä muuttuu....

Täällä ei kummempia... eilen oli melkosen huono olo ja maha sekasin,mut toistaseks pahoinvointi on ollu lievää ja kahvikin vielä maistuu. Mahatuntemuksia on päivittäin ja ne onkin selkein oire tällähaavaa...väsymyksen lisäks.
Esikko menee yökylään tänään joten saa huomenna nukkua pitkään...ihanaa B) Ei täs muuta kuin odotetaan päivien kulumista...
 
Jääräpää onnea sykkeen löytymisestä! Kyllä se se on, sellainen todella nopea tikutus. Ja muista että ne sykkeet voi välillä olla hukassa kun se vauveli jo liikkuu siellä eli vaihtaa paikkaa. Mulla ainakin on kuulunut joka kerta vähän eri kohdasta.

vappupommi 10+0 :heart:
 
Poksumaan tulin 37+0, aivan uskomatonta. Yli kahden vuoden odotuksen jälkeen ollaan vihdoin tässä pisteessä. Masukuvan voi käydä katsomassa profiilista, mä oon tästä pallosta ja sen sisällöstä niiiiiin ylpeä :heart:

Ihanaa päiväjatkoa!

omenaruusu 37+0
 
Repa joo, turvotusta 3,7mm. Istukkabiopsia takana ja kromosomeiltaan tervettä poikaa odotetaan :heart: Nyt joudun vielä jännittämään rakenneultria, näillä turvotuksilla rakennepoikkeaman (erityisesti kai sydänvian) riski on 7-10% luokkaa. Ensi perjantaina 4d-ultraan yksityiselle ja 20.7. rakenneultraan sikiötutkimusyksikköön... Suhteellisen hyvillä mielin jo kuitenkin kun pahin riski eli kromosomipoikkeamat on nyt voitettu =)

Mun maha kasvaa!!! Tämä alkaa olla vähän noloa, kun en todellakaan aio kertoa töissä ainakaan ennen ensi perjantain ultraa. En vaan tiedä, voiko kukaan olla tätä enää huomaamatta :whistle:

Muuten vointi on oikein hyvä. Aina välillä mahassa tuntuu pieniä kutitteluja jotka päivä päivältä voimistuu - jee!!!

jääräpäälle vielä onnittelut sykkeen löytymisestä :flower:

Minä koitan taas lähteä etsimään nt-ultran huonojen uutisten myötä kadonnutta työmotivaatiota...

SpanishDancer & pieni (14+2)
 
SD, meillä oli noilla turvotuksilla pojalla lievä sydänvika. Mitään kummempaa hoitoa ei tarvittu, kun läppän viereeä oli ihan pikkiriikkinen reikä, josta aiheutui sivuääni. Sitä suerattiin alkuun tiheään, sit harvemmin ja nyt ei ole enää sivuääntä kuulu ja sydän on rakenteeltaan todettu terveeksi puoli vuotta sitten. Poika nyt siis 9v. Joskus on rytmäreitä, mutta ne kuulemma johtuu jostain muusta, kun sukurasitteena meillä tiheälyöntisyyttä. Mut mun siskolla oli 4mm turvotus ja lopuks ei löytyny yhtään mitään vikaa, ei pienintäkään, joten toivottasti niin käy teilläkin :)

Hiljaiselo jatkuu ja vuoto pysyny vielä poissa. Lääkeeitä varalla odottamassa, mutta toivottavasti ne autaa ihan jo kaapista käsin :) 15+5 päivä peljättää, kun ne kaks menetystä ei koskaan lähe tuolta mielen sopukoista. Toivottavasti tämä nyt sais jatkua ihan turvallisille viikoille asti. vähän mais fiilikellä tänään mennään. Jospa huomenna olis paree mieli.

Lumi-Marja ja Nuppunen 15+3
 
Puuh,nyt on ultrassa käyty ja kaikki oli kunnossa ( ainakin toistaiseksi )ja lääkärikin sanoi oireiden voivan "kadota" välillä...Mutta tälläinen vainohullu kun olen... :ashamed: Edelleen oli HyytisKyytis muutaman päivän isompi mitä olen oviksesta ja menkoista laskenut,joten voin kai hetken olla hyvillä mielin vaikkakin nyt alkaa tuo yhdeksäs vko ja lukemani mukaan sillä viikolla keskenmenoriski on suurimmillaan... :/

Tervetuloa kaikki uudet ihanuudet!! :heart: :flower: :heart:

Jääräpää,mäkin ajattelin tilata sen doplerin...Ihan vaan oman mielenrauhan takia..

Lumi-Marja toivottavasti vuoto pysyykin poissa!! :heart:

SD voimia sinulle.. :hug:
 
:wave: Ilmoittaudun mukaan Lumi-Marjan vetämään vainoharhaisten mammojen kulkueeseen... Kiitos kannustuksesta - näitä hyvin päättyneitä tarinoita on todella ilo tässä tilanteessa kuulla! Viikon päästä sitten ainakin jonkin verran viisaampi, vaik'en usko että tästä vainoharhaisuudesta pääsee enää millään eroon.

Taffolle onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: :flower:
 
Hei.. en tiedä muistaako mua kukaan täällä mutta meille syntyi maaliskuussa pieni tytöntyllerö.. suloinen hymytyttö joka on rauhallinen ja tyttyväinen.Rakastaa että hälle höpötellään ja lauletaan.

Paljon paljon onnea teille jotka ootte juuri plussannut ja teille kaikille tahdon sanoa että yrittäkää nauttia jokaisesta raskauspäivästä.. tiedän että huoli on kova km jälkeen mutta itse koitin aina muistuttaa itseäni siitä että enhän minä voi sille mitään jos kaikki ei menekkään suunnitelmien mukaan tai omien toiveiden.. voi vain yrittää nauttia jokaisesta hetkestä ja luottaa ehkä siihen suurempaa että hän pitää masuasukista huolta <3

voimia ja ihanaa kesää teille kaikille<3
 
SD,Ihanaa et poika on kuitenkin siltäosin terve ja toivotaan nyt ettei sydämessäkään olis mitään :heart:

Taffo,Ihania ultrakuulumisia :hug: Miä taasen oon aina kuullu gyneiltä yms. että kun syke noilla viikoilla kuullaan niin riski keskenmenoon on toki olemassa mut äärimmäisen pieni... tietty missä kohtaa vaan voi tapahtua jotain ikävää...mut mun mielestä oot aika turvallisilla vesillä jo :heart:

Mulla vasta mystisiä nää raskausoireet onkin... tuntemuksethan alkoi hätinä viikko oviksesta,kroppa ei siis ollu oma ittensä...mut silti mitään selvää oiretta tai päivittäistä ei oo kuin ajoittain aika kovakin mahanjuiliminen. Rinnat ei juuri arista mut saattaa yhtäkkiä tuntua sellasta pakotusta ja sillon kun painaa siitä kohtaa,tuntuu aralta,mut se saattaa olla hetkessä ohi. Lievää ellotusta on harvakseltaan...mut pääasiassa olo on sen suhteen paljon parempi kuin esikoisesta. Tosin viikot on vielä pienet,muistelen et pahaolo olis alkanut vähän myöhemmin aikasemmissa raskauksissa.
No jokatapauksessa...musta tuntuu jotenkin et oon alitajuntaisesti jumahtanut siihen tuulimuna ajatukseen,et tääkin olis :ashamed:

On tää raskaus kyl yhtä viikkojen laskemista ja huolta...mut toisaalta ihanaa olla raskaana :heart:
 
Taffo Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja koeta (ainakin hetken) iloita niistä... :flower:

Lumi-Marja Toivottavasti vuoto pysyisi nyt pois...

Repa Niinpä, yhtä aikaa kauhea huoli ja laskeminen ja samalla on niin iloinen. Ja sitten taas pelästyy, jos oli liian iloinen... :hug:

(.) Rt:ssähän siellä mahassa makoiltiin ja sf-mittakin vähän tasoittunut kohti keskikäyrää. (Yläkäyrällä on menty koko ajan). Ja ihan normaalikokoiselta tuntui...Hmm, pidin oma-aloitteista tiukkaa herkkulakkoa koko edellisestä käynnistä lähtien, ja paino olikin noussut "vain" 530g/vk.

zanz Poks 31+0
 
Eipä mitään ihmeellistä tänään. Sitä ruskeeta tuhrua tulee aamulla ja aamupäivästä, mutta hematoomanhan pitääki sieltä valua pois, ettei ala mitään tulehusta värkätä. Olo on muuten vähän "tyhjä". Ei oikein osaa ajatella mitään, mielessä vaan laukkaa vanhat menetykset. Pitäis päästä vähän nyt pois näistä ajautksista ja musitaa hymyilläkki. Pikkuneiti onneks pitää vähän elämässä kiinni ja tänään tulee kaks pojista kotiin vaarinsa hautajaisreissulta, isolikka on kummiensa luona juhannukseen asti ja esikoinen isosena. Hiljasta on, mutta onneks tänään vähän palautuu väkiä kotia, että tulee elämää taloon. Voi tylsyys sentään. Alkaa olla kaikki sopivat langatkin jo virkattuna isoäidin neliöiksi, ristikot täytetty, netissäkään jaksa koko aikaa olla, Ti-Ti nallee katottu tytön kans niin, että mullakin varmaan kasvaa jo pian korvat päälaelle ja ne laulut soi päässä nukkumaan mennessäkin :kieh: Mut kyllä kai tätä makoilua vielä kestää, kun tietää miksi. Seison vaikka päälläni seinää vasten, jos sillä konstilla pieni rakas pysyy kyydissä.

Tylsistynyt ja turhautunut murehtija....15+4
 
Hei,
minäkin voisin varovasti liittyä mukaan... olen ihan just tänään plussannut ja päättänyt että tämä raskaus sujuu hyvin. Eli jos voin jotain tehdä, niin olla toiveikas ja päättäväinen. Mutta samalla olen kyllä puoliksi tosi epävarmakin, mutta pääasiassa niin iloinen plussasta että sitä ei voi oikein sanoilla kuvaillakaan!

Tiedot: Riinu - ? - ? - KM02/07, KK11/09 - 3. lapsi - la 17.2.2011


Mä en halua ikää enkä synnäriä etusivulle (voin ne tässä kuiskata: 34 ja Tyks) mutta jääköön ne tähän. Eka raskaus oli keskenmeno, toisesta syntyi terve ihana tyttö joka on nyt 2v ja kolmas raskaus päättyi surulliseen poikavauvamme kuolemaan 7kk sitten (rv 41+3 napanuorassa ollut solmu kiristyi) ja nyt tämä uusi on meidän todellinen Aarre ja ihanuus ja toivo siitä että meille voi mahdollisesti syntyä vielä helmikuussa elävä lapsi.

Mutta paljon on epävarmuutta tässä mukana, yritän vain pysyä järjissäni tulevat viikot. Joita on paljon.

Riinu + Aarre rv. 4+1
 
Onnea Taffo hyvistä ultrakuulumisista. :heart:

Kiitos tiitu kuulumisista ja onnitteluista vaikkei samaan aikaan olla täällä oltukaan. :) Tuo on niin totta, mitä sanot tuosta raskaudesta nauttimisesta. Itsekin tajusin saman tällä viikolla, että ei se vaikuta mitenkään keskenmenoriskiin, vaikka vähän nauttisinkin jo tästä raskaudesta. Helposti tulee ajateltua, että jos nyt iloitsen, niin "karma" kostaa sen ja varmasti saan huonoja uutisia. Että onni ei muka kestä, jos sen näyttää ulospäin. Hölmöjä tuollaiset ajatukset, mutta silti niitä välillä on. :)

Onnea hirmuisesti Riinu! :flower: :flower: Olen varmasti kuullut tarinasi jo aiemmin, mutta olin sen jo unohtanut. :'( Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin loppuun asti ja uskallat nauttia raskaudesta huolimatta kokemastasi. :hug:

).( En ole pitänyt itseäni väsyneenä, mutta niinpä vain nukahdin sohvalle tunnin päikkäreille. Aamulla tuli taas oksuttua hampaidenpesun takia, vaikka muuten ei olekaan enää ellotusta. Tämä on tällaista kerran viikossa pahoinvointia, sillä viime viikolla kävi sama lauantaina ja sitä edellisellä kerran perjantaina. :LOL:

*muoks*
Tuittu- 10+4
 
Riinulle oikein lämpimästi tervetuloa tänne :heart: On se vaan mukavaa, kun kuumeilupuolelta saadaan tänne kaikki kovia kokeneet!

Repa. Ootko menossa alkuraskauden ultraan? Me käytiin juurikin sen edellisen tuulimunan vuoksi. Ja vaikka vielä ollaan ns. vaarallisilla vesillä, niin ainakin tiedetään, että pieni siellä yrittää kasvaa ja vahvistua :heart: Meillä ultraava lääkäri sanoi, että syke on vahva ja tiukasti on kiinni, eikös ne ole yleensä ne suurimmat syyt alkuraskauden keskenmenoihin, siis että syke on heikko tai että irtoaa kohdunseinämästä? Joka tapauksessa se ultraus hiukan helpotti ja nyt on enää pari viikkoa np-ultraan, johon päästään jo ennen juhannusta!

BM ja Putti 9+3
 
Onnea Riinulle!!!
Onnea Taffolle!!!
Ja kaikille muillekin hyviä asioita kokeneille!!!
Haleja kaikille!!!
Mä oon niin väsynyt ja tissit on niin kipeet...maanantaina ultraan ja nyt on alkanu jännään ku on ne 2 km:a niin tuoreessa muistissa ja sanat ei sykettä!!! Ja sitte ku tokassa löyty syke niin seuraavassa ultrassa taas ei sykettä....JOtenkin varautunu jo noihin sanoihin joten jos mulle sanotaan vahva syke ja hyvät mitat niin sitte meen shokkii koska en usko tähän raskauteen ollenkaan, enkä osaa asennoitua jos olisin oikeesti raskaana. Näin se ihmisen mieli nyt suojelee mua mutta mitä mä sitten teen jos oonkin onnellisesti raskaana ku en tiä haluanko enää..miten mä oon onnstunu meneen näin sekasin että!!!!
Maha on vähän pyöristyny ja ihan kova eli pinkee...apua jos niitä sitte on kaksi...tai kolme...
BM Onnea kovasti sinullekin ja jotenkin aavistelin sillo muutama kuukausi sitten että sinulle luoja suo pian vauvan ja usko pois kaikki menee hyvin!!
Meillä tosiaan löyty syke 6+ viikolla ja pieni kasvoikin hyvin mutta 7+ oli kuollut!! Jotenkin ajattelen että ei voi tulla neljättä keskenmenoa putkeen mutta miksei voi jos kerta on sitte se kehityshäiriö siittiö hypänny taas kehiin...kromosomit on multa ja mieheltä tutkittu ja niissä ei ollu mitään vikaa eli ei perinnöllistä....
Anteeksi tää oma höpötys mutta te ootte nyt ainoita ja kiitos siitä!!!

Onnellinen 6+1
 
Heip!

Omaa napaa tällä kertaa: ruskeaa tuhrua tullut nyt aamuisin, tosin ei eilen ei tullut yhtään. Ja tänään taas aamupissalla käydessä, päivällä ei yhtään. Mitä tää vois olla? täytyy kai googlettaa hematoomaa, voisko se olla se.

Oireet ehkä vähän enemmän on vahvemmat, yölläkin saa jo herätä vessaan, ajoittaista huonoa oloa ja nännit on kipeet.

Maanataina kuitenkin aattelin vielä tehdä testin ja kattoa onko viivat vahvoja, olis risteily tiedossa ja juhannuksenkin juomattomuus pitäis kai jotenkin selittää. Ei vaan haluis vielä kertoa. Tosin muutamalle hyvälle ystävälle oon kertonu, niillä on ollu kanssa vastoinkäymisiä vauvahankkeissa. Helpompi kertoa sellaisille ketkä ymmärtää :)

onnellinenx5, mulle on kans jääny mieleen sanat/lauseet ultrasta ja lääkärikäynneistä km:n tiimoilta. Välillä ne vaan yhtäkkiä pamahtaa tajuntaan ne sanat mitä ei enää ikinä haluais kuulla....muuten en kyllä muista mitään sanoja/lauseita yli vuoden takaa, mutta noi jää varmaan ikuisiks ajoiks alitajuntaan, huh.

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

Miukkari 6+0
 

Yhteistyössä